abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:12:11 #151
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46326857
Ik zou het echte probleem van de dubbele nationaliteit wel eens willen weten (van Tikorev bijvoorbeeld). Volgens mij is er geen verband met loyaliteit. Bovendien heb je ook andere vormen van loyaliteit als politicus. Met je partij, je departement (als minister), je achterban, je politieke vrienden etc etc.
lege ton
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:12:40 #152
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46326876
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee hoor. Hoe kom je daar bij? Claus heeft zelfs, net als Bernhard en Hendrik, zijn Duitse nationaliteit moeten opgeven, voordat er getrouwd kon worden.
Daar was toch juist zo'n rel over in de HP, eind 2005? Dat de Koningin de dubbele nationaliteit heeft en die, als voorbeeld, op moest geven? Ik herinner me de koppen nog duidelijk.
Ovrigens beweren mensen hier dat het om de Engelse nationaliteit gaat. Dat zou ook kunnen, zo'n Oranjewatcher ben ik nu ook weer niet.
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:13:34 #153
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46326897
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:10 schreef LENUS het volgende:

[..]

En tadá daar is de associatie met nazi's. Iedere andere mening die niet overeenstemt met het linkse gedachtengoed wordt in het extreemrechtse hoekje gestopt. Zo voorspelbaar die linkse rakkers hie r
Nee, hoor, alleen als het over buitenlanders gaat.
pi_46326903
quote:

[..]

En tadá daar is de associatie met nazi's. Iedere andere mening die niet overeenstemt met het linkse gedachtengoed wordt in het extreemrechtse hoekje gestopt. Zo voorspelbaar die linkse rakkers hie r
Eén opmerking! 1 fucking opmerking! Een godganse inhoudelijke discussie, en jij zal even die ene opmerking over nazi's eruit lichten.

Bedankt voor uw bijdrage . In een klap duidelijk wat je hier zocht, en wat je vond. Jij blij, toch nog iemand die links was gevonden. Gewoon niet ingaan op inhoud hoor, nergens voor nodig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:14:13 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46326920
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Daar was toch juist zo'n rel over in de HP, eind 2005? Dat de Koningin de dubbele nationaliteit heeft en die, als voorbeeld, op moest geven? Ik herinner me de koppen nog duidelijk.
Ovrigens beweren mensen hier dat het om de Engelse nationaliteit gaat. Dat zou ook kunnen, zo'n Oranjewatcher ben ik nu ook weer niet.
Kan helemaal niet. Irene kan de Canadese nationaliteit hebben (KAN, zei ik) omdat ze daar geboren is. Beatrix is in Nederland geboren (Baarn). Haar vader was geen Duitser (meer), haar moeder ook niet, omdat haar grootvader (Hendrik) zijn nationaliteit heeft moeten opgeven.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:15:32 #157
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46326963
quote:

[..]

Hou je bek, vieze NSB'er.
pi_46326967
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kan helemaal niet. Irene kan de Canadese nationaliteit hebben (KAN, zei ik) omdat ze daar geboren is. Beatrix is in Nederland geboren (Baarn). Haar vader was geen Duitser (meer), haar moeder ook niet, omdat haar grootvader (Hendrik) zijn nationaliteit heeft moeten opgeven.
Het ging om de Britse nationaliteit.

Volgens de jurist professor Jesserun d'Oliveira van de Universiteit van Amsterdam heeft koningin Beatrix officieel de Britse nationaliteit. Want zij is nazaat van prinses Sofie, en die werd in 1704 Brits, door een wat ingewikkelde constructie. Daardoor zijn alle nakomelingen van Sofie automatisch van Britse afkomst. Dat automatisme is in 1948 ongedaan gemaakt, maar niet voor diegenen die daarvoor al geboren waren. En dus hebben alle leden van het Huis van Oranje van voor 1949 formeel de Britse nationaliteit, aldus Jesserun d'Oliveira..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46327001
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:15 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat vind ik te ver gaan, Pool. Hoe weet je nou of hij vies is of niet.
pi_46327017
*Kijkt het debat nu live NOS Politiek 24*
pi_46327068
Teeven noemt de motie van Wilders nu 'symboolwetgeving'...
pi_46327091
Oh wacht, dit gaat over de dubbele nationaliteit van allochtonen in het algemeen, niet over politici in het bijzonder.
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:19:47 #163
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46327094
quote:

[..]

Dan zal ik het wel helemaal bij het verkeerde eind hebben (mea màxima culpa) en het over de Engelse nationaliteit gaan.
pi_46327101
quote:

[..]

Margriet heb je het over denk ik.
quote:
Prinses Margriet werd op 19 januari 1943 geboren als derde dochter van Prinses Juliana en Prins Bernard der Nederlanden. De Prinses kwam in Ottawa (Canada) ter wereld, waar het Prinselijk gezin sinds juni 1940 als gevolg van de Duitse inval in Nederland verbleef. De plek waar de Prinses werd geboren was tijdelijk onttrokken aan de Canadese wet, zodat zij geen dubbele nationaliteit kreeg, maar uitsluitend de Nederlandse.
Maar wat ook genoemd werd dat alles oranjes die afstammen van Sophie en voor 1949 geboren zijn automatisch de Engelse nationaliteit hadden/ hebben (zie een paar pagina's terug in dit topic).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:20:05 #165
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46327104
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:17 schreef Nielsch het volgende:
*Kijkt het debat nu live NOS Politiek 24*
Heb je een link?
pi_46327112
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb je een link?
http://www.nos.nl/politiek24/
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:20:44 #167
66444 Lord_Vetinari
pi_46327124
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Margriet heb je het over denk ik.
[..]

Maar wat ook genoemd werd dat alles oranjes die afstammen van Sophie en voor 1949 geboren zijn automatisch de Engelse nationaliteit hadden/ hebben (zie een paar pagina's terug in dit topic).
Vind ik een vaag verhaal. Maar ik ben geen jurist
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:20:45 #168
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46327125
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Eén opmerking! 1 fucking opmerking! Een godganse inhoudelijke discussie, en jij zal even die ene opmerking over nazi's eruit lichten.

Bedankt voor uw bijdrage . In een klap duidelijk wat je hier zocht, en wat je vond. Jij blij, toch nog iemand die links was gevonden. Gewoon niet ingaan op inhoud hoor, nergens voor nodig.
Als je goed gelezen had, dan had je kunnen zien dat ik mijn mening al gegeven had. Daarnaast valt het me op dat in vrijwel iedere links-rechts discussie de linkse users (uit onmacht?) Hitler, extreem-rechts of het nazisme aanhalen wanneer bepaalde opvattingen niet overeenstemmen met het linkse gedachtengoed en dat stoort me.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:20:50 #169
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46327128
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:13 schreef sigme het volgende:

[..]

De sigme's staan er vandaag lekker fel bij. You go girl!
pi_46327129
Nee, digitale televisie
pi_46327144
Google op "nos politiek 24" en een hele wereld gaat voor je open.

Sommige mensen
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:24:00 #172
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46327203
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Google op "nos politiek 24" en een hele wereld gaat voor je open.

Sommige mensen
Ik had een radiostream, maar die is opgeheven. Overigens ben ik tijdelijk verbannen van Google.
pi_46327204
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:20 schreef LENUS het volgende:

[..]

Als je goed gelezen had, dan had je kunnen zien dat ik mijn mening al gegeven had. Daarnaast valt het me op dat in vrijwel iedere links-rechts discussie de linkse users (uit onmacht?) Hitler, extreem-rechts of het nazisme aanhalen wanneer bepaalde opvattingen niet overeenstemmen met het linkse gedachtengoed en dat stoort me.
Je wilt censuur op het noemen van het beestje bij de naam Dat is wel erg links hoor.
pi_46327206
quote:

[..]

Onmacht ook, ik heb geen enkel goed argument van Wilders-verdedigers gehoord.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:24:47 #175
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46327229
quote:

[..]

Maar doe niet of héél link, of alleen links, dat doet.
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:26:20 #176
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46327285
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onmacht ook, ik heb geen enkel goed argument van Wilders-verdedigers gehoord.
Inderdaad, ik vraag al 2 keer om een motivatie, vergelijk niemand met Hitler of neo-nazi's en toch krijg ik geen zinnig argument.....
lege ton
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:27:17 #177
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46327320
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:26 schreef nonzz het volgende:

[..]

Inderdaad, ik vraag al 2 keer om een motivatie, vergelijk niemand met Hitler of neo-nazi's en toch krijg ik geen zinnig argument.....
Same here. Alsof er iemand zit te lurken tot er een Godwin langskomt.
pi_46327331
Maar kan iemand vertellen (die de stream wel heeft bekeken) wat er nu allemaal gezegd is?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46327340
quote:

[..]

Het stoort me dat je doet alsof ik nazi's aanhaal omdat ik dit stupide-Wilders plan op argumenten bestrijd. Of de anderen, die dit op argumenten doen. Alsnog de nazi's even met kracht erbij halen, wat jij deed, is domweg een poging de discussie te laten ontsporen.

Waarom? Bevallen de argumenten je niet?

Het argument, bijvoorbeeld, dat de Nederlandse overheid geen inzage heeft in de staatsburgerschappen van andere landen? En dat ook niet wíl, want dat zou betekenen dat die andere landen dan ook in onze administratie mogen snuffelen..

Het argument dat nationaliteit niet ingeleverd kán worden, en het dus aan de goden overleveren van de democratische rechten van je staatsburgers?

Het argument dat een Nederlands staatsburgerschap voor 100% geldt, en niet voor de helft of minder als er andere burgerschappen bijkomen?

Het argument dat als het om een loyaliteitsprobleem gaat, het stupide is dat gelijk te stellen met nationaliteit?
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:28:44 #180
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46327364
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:15 schreef Pool het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een logisch gevolg die precies past in onderstaand schema.

Handboek voor de linkse rakkert!

A: Kom je argumenten te kort, kijk dan naar punt B.
B: Leg de link met Hitler/nazi's/bruinhemden etc om ze de mond te snoeren. (Helpt dit ook niet ga dan naar C)
C: Scheld die rechtse klootzak uit, zo goed als je kunt.

JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46327457
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:28 schreef LENUS het volgende:

[..]

B: Leg de link met Hitler/nazi's/bruinhemden etc om ze de mond te snoeren. (Helpt dit ook niet ga dan naar C)

Handboek voor wie argumenten tekort komt: zoek naar een zwaktebod en ga daar vol op in.
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:32:01 #182
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46327461
quote:

[..]

Bedankt voor deze inhoudelijke bijdrage en dat je je weer niet hebt laten verleiden om in te gaan op zinloze reacties. Ow wacht, nu doe ik het zelf ook
lege ton
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:33:18 #183
66444 Lord_Vetinari
pi_46327498
quote:

[..]

Dit is inderdaad een logisch gevolg die precies past in onderstaand thema.

B: Leg de link met Hitler/Duitse rijk/bruinhemden etc om ze de mond te snoeren. (Helpt dit ook niet ga dan naar C)

Misschien wel een idee: Lees eens iets over de Nurenberger wetten van 1935. Een van de redenen om de Joden uit de maatschappij te stoten, die Hitler opgaf, was dat de Joden niet loyaal zouden zijn aan Duitsland. Dit ondanks het feit dat Duitsland vele Joodse veteranen uit WO1 kende.

De vergelijking is dus echt minder vergezocht dan je denkt. Want als je dit argument gaat toepassen op deze twee mensen, moet je het ook gaan toepassen op de rest van de mensen met dubbele nationaliteit (dus ook op mensen die Nederlander en, bijvoorbeeld, Australiër zijn). Die krijgen dan ook een Berufsverbot, begrijp ik?
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:33:26 #184
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46327506
quote:

[..]

Moeilijk te begrijpen hè, cynisme. En dan stellen dat anderen argumenten te kort komen. Lees het topic en met name je eigen bijdragen nog eens goed door en ga je daarna eens snel in een hoekje zitten schamen. Daar bij je Göring-poster.
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:33:26 #185
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46327507
quote:

[..]

Jij bent zeker nieuwe hier?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46327520
quote:

[..]

Je CD blijft hangen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:33:52 #187
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46327526
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:32 schreef nonzz het volgende:

[..]

Bedankt voor deze inhoudelijke bijdrage en dat je je weer niet hebt laten verleiden om in te gaan op zinloze reacties. Ow wacht, nu doe ik het zelf ook
*Houdt zich de fuck in en sluit zich aan bij de rij*
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:35:41 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46327580
Wat is een "be diging"?
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:35:50 #189
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46327583
hehe, wel mooi hoe die gasten zich laten opnaaien
pi_46327622
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:35 schreef Lemmeb het volgende:
Wat is een "be diging"?
Een softwarefout die letters met leestekens niet weergeeft in topictitels.
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:37:21 #191
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46327630
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Handboek voor wie argumenten tekort komt: zoek naar een zwaktebod en ga daar vol op in.
Dank u, dat wilde ik horen
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:37:56 #192
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46327654
Magoed, Herr Wilders heeft natuurlijk wel gewoon gelijk.

Aboutaleb en Albayrak zijn echt prototype nep-Nederlanders. Die komen hier alleen maar om hun zakken te vullen, en als het te heet onder de voeten wordt gaat men weer lekker terug naar eigen land. Driemaal raden hoe die hun functie in het Kabinet in zullen vullen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:38:05 #193
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46327661
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:35 schreef LENUS het volgende:
hehe, wel mooi hoe die gasten zich laten opnaaien
Nogmaals, lees je eigen posts eens terug.
Je reageert zelf als de gemiddelde CP 86'er in een brandend gebouw.
pi_46327690
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:37 schreef Lemmeb het volgende:

Aboutaleb en Albayrak zijn echt prototype nep-Nederlanders. Die komen hier alleen maar om hun zakken te vullen, en als het te heet onder de voeten wordt gaat men weer lekker terug naar eigen land. Driemaal raden hoe die hun functie in het Kabinet in zullen vullen.
Lijkt een beetje op de Nederlanders die en masse in Spanje gaan wonen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46327708
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:37 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dank u, dat wilde ik horen
Geen probleem. Ga je dan nu weer in op de argumenten?
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Het stoort me dat je doet alsof ik nazi's aanhaal omdat ik dit stupide-Wilders plan op argumenten bestrijd. Of de anderen, die dit op argumenten doen. Alsnog de nazi's even met kracht erbij halen, wat jij deed, is domweg een poging de discussie te laten ontsporen.

Waarom? Bevallen de argumenten je niet?

Het argument, bijvoorbeeld, dat de Nederlandse overheid geen inzage heeft in de staatsburgerschappen van andere landen? En dat ook niet wíl, want dat zou betekenen dat die andere landen dan ook in onze administratie mogen snuffelen..

Het argument dat nationaliteit niet ingeleverd kán worden, en het dus aan de goden overleveren van de democratische rechten van je staatsburgers?

Het argument dat een Nederlands staatsburgerschap voor 100% geldt, en niet voor de helft of minder als er andere burgerschappen bijkomen?

Het argument dat als het om een loyaliteitsprobleem gaat, het stupide is dat gelijk te stellen met nationaliteit?
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:41:31 #196
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46327773
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lijkt een beetje op de Nederlanders die en masse in Spanje gaan wonen.
Nee, niet echt.
pi_46327782
Hehe die LENUS heeft gewoon zitten wachten totdat iemand de hitlervergelijking maakt en dan gaat ie daarop inhaken. en dat de ander ervan betichten geen argumenten te hebben.

Wat een stumperd. Als het over Geert gaat krijg je Hitlervergelijkingen en niet geheel ten onrechte

(hierbij zeg ik niet dat Hitler met Geert te vergelijken is maar qua denkbeelden zijn ze af en toe wel te vergelijken dus ze zijn wel te vergelijken. Duidelijk he )
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:41:47 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46327783
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:37 schreef Lemmeb het volgende:

Waarom denk je dat? Ik krijg niet de indruk dat Aboutaleb of Albayrak staan te trappelen om terug te gaan naar respectievelijk Marokko of Turkije.
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:42:25 #199
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46327804
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Ik krijg niet de indruk dat Aboutaleb of Albayrak staan te trappelen om terug te gaan naar respectievelijk Marokko of Turkije.
Waarom houden ze die nationaliteit dan aan?
pi_46327824
Ik vind dat we in Nederland af moeten van dubbele nationaliteiten, in elk geval bij mensen die in Nederland worden geboren en opgroeien, zoals kinderen van Marokkaanse immigranten. Word je in Nederland geboren en grootgebracht, hebben je ouders de Nederlandse nationaliteit (ongeacht andere nationaliteiten) dan ben je Nederlander.

Aboutaleb en Albayrak beschikken beiden over de Nederlandse nationaliteit, dus ik zie geen enkele belemmering om ze te benoemen. Wilders, die nota bene zelf in één fractie zat met Hirsi Ali die technisch gezien helemaal niet de Nederlandse nationaliteit had, maakt zichzelf zo onderhand met de dag belachelijker.

Zijn xenofobie begint zorgwekkende vormen aan te nemen. Zo zorgwekkend dat zijn (terechte) kritiek op bepaalde elementen van de islam niet meer wordt gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')