Maar wel over inzweren ervan, en gezien de wet op de troonopvolging is het dus relevant.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:16 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het voorstel van Wilders over bewindslieden dus niet over Maxima.
Ook al levert hij hem in, hij blijft de marokkaanse nationaliteit behouden. Dat geldt ook voor mij, ik ben zelfs hier geboren. En als je een keer naar Marokko gaat, moet je meteen een carte national aanmaken. Bewijs van Marokkaans nationaliteit zegmaar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik, maar ik heb een vriend met een Marokkaans paspoort. Die gast is helemaal Nederlander, die gaat niet eens op vakantie naar Marokko, hij kent er helemaal niemand.
Toch heeft hij een Marokkaans paspoort, dat van de wet niet van hem is, dus hij mag het niet weggooien.
Hij heeft weleens vertwijfeld dat ding op de cafétafel gesmeten met de verzuchting "ik wou dat ik wist waar ik dat kreng kon inleveren."
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
De koningin ís ons staatshoofd, en die heeft óók de Duitse nationaliteit.
Maxima heeft in iedergeval zeker weten de Argentijnse nationaliteit. Waarom ga je daar niet op in?quote:
Ok voor het staatshoofd is het dus geen probleem? En voor wethouders tot nu toe ook niet blijkbaar. Maar de tussenliggende ministers en staatssecretarissen hebben een probleem? Waar ligt de grens dan? Bij gedeputeerden, dijkgraven?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:16 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het voorstel van Wilders over bewindslieden dus niet over Maxima.
Precies. Dus technisch gezien sluit je dan inderdaad een hele bevolkingsgroep buiten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook al levert hij hem in, hij blijft de marokkaanse nationaliteit behouden. Dat geldt ook voor mij, ik ben zelfs hier geboren. En als je een keer naar Marokko gaat, moet je meteen een carte national aanmaken. Bewijs van Marokkaans nationaliteit zegmaar.
Ik ben daar op ingegaan. Maxima is geen bewindspersoon en zal dat ook nooit worden. Als je nu overigens naar de draadomroep van de Tweede Kamer zou luisteren zou je kunnen horen dat er nu een wetsvoorstel wordt aangenomen die de mogelijkheid tot dubbele nationaliteit beperkt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maxima heeft in iedergeval zeker weten de Argentijnse nationaliteit. Waarom ga je daar niet op in?
Ik zeg alleen dat het voorstel van Wilders niet op Maxima slaat. Ik zou het overigens niet meer dan normaal vinden dat maxima afstand zou doen van haar Argentijnse nationaliteit (eenzijdig dan) wanneer ze koningin zou worden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ok voor het staatshoofd is het dus geen probleem?
Ik las 8 maanden geleden in de Margriet dat ze alleen de Nederlandse nationaliteit heeft.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
HP/de tijd, een jaar en twee maanden geleden.
Dat ging over de opmerking dat de koningin de Duitse nationaliteit zou hebben. Wat volgens mij niet klopt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Twijfel je er aan of de koningin ons staatshoofd is
En wat is dan het verschil tussen eenzijdig afstand doen en geen afstand doen? Ze wordt nog steeds als Argentijnse gezien door de Argentijnse regeringquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het voorstel van Wilders niet op Maxima slaat. Ik zou het overigens niet meer dan normaal vinden dat maxima afstand zou doen van haar Argentijnse nationaliteit (eenzijdig dan) wanneer ze koningin zou worden.
Waarom ben je altijd zo selectief in je verontwaardiging? Vooral als het om moslims gaat?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat ging over de opmerking dat de koningin de Duitse nationaliteit zou hebben. Wat volgens mij niet klopt.
Ze heeft in elk geval de Engelse nationaliteit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat ging over de opmerking dat de koningin de Duitse nationaliteit zou hebben. Wat volgens mij niet klopt.
quote:http://www.ned.univie.ac.at/non/landeskunde/nl/h7/link7a.htm
Er is een discussie gaande over het staatsburgerschap van niemand minder dan onze koningin. Volgens de jurist professor Jesserun d'Oliveira van de Universiteit van Amsterdam heeft koningin Beatrix officieel de Britse nationaliteit. Want zij is nazaat van prinses Sofie, en die werd in 1704 Brits, door een wat ingewikkelde constructie. Daardoor zijn alle nakomelingen van Sofie automatisch van Britse afkomst. Dat automatisme is in 1948 ongedaan gemaakt, maar niet voor diegenen die daarvoor al geboren waren. En dus hebben alle leden van het Huis van Oranje van voor 1949 formeel de Britse nationaliteit, aldus Jesserun d'Oliveira. Het laatste woord zal er nog wel niet over gesproken zijn, maar het is toch even wennen voor ons: Beatrix als onderdaan van de Britse koningin Elisabeth.
bron: RNW Nederlands Nieuws (e-mailkrant), 14 april 1997
Maar dat is dan toch symbolisch? Je kán niet "eenzijdig" afstand doen van een nationaliteit, en het vragen is zoiets als ook ruimte bieden voor het " eenzijdig" nemen van een nationaliteit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het voorstel van Wilders niet op Maxima slaat. Ik zou het overigens niet meer dan normaal vinden dat maxima afstand zou doen van haar Argentijnse nationaliteit (eenzijdig dan) wanneer ze koningin zou worden.
Je kunt je paspoort door de papierversnipperaar halen en je kinderen niet meer gaan aangeven in je oude land.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
En wat is dan het verschil tussen eenzijdig afstand doen en geen afstand doen? Ze wordt nog steeds als Argentijnse gezien door de Argentijnse regering.
Dan nog blijf je die nationaliteit houden. Wilders zeikt dus op niets af.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je kunt je paspoort door de papierversnipperaar halen en je kinderen niet meer gaan aangeven in je oude land.
Beatrix naast Duitser nu ook al moslim?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom ben je altijd zo selectief in je verontwaardiging? Vooral als het om moslims gaat?
Dat iemands ouders destijds dat wel hebben aangegeven is niet echt een goed argument het kind dan maar rechten te ontnemen, is het wel?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je kunt je paspoort door de papierversnipperaar halen en je kinderen niet meer gaan aangeven in je oude land.
Argentinië pikt het niet, dus einde verhaal.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wilders stelt democratisch voor om hier een extra voorwaarde aan te stellen. Niets mis mee IMO.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Er is democratisch besloten dat deze mensen "loyaal" genoeg zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |