Het is geen zoneclipse hoor.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:24 schreef OldJeller het volgende:
Je mag niet zonder bescherming van het oog er naar kijken lees ik. Althans het is beter van niet.
Hoe kan je er wel naar kijken als je niet zo'n speciale bril hebt? Heb weleens gehoord dat een negatief van een foto eventueel zou kunnen, klopt dit? Andere opties?
UH... het gaat hier om een maansverduistering... geen zonsverduisteringquote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:24 schreef OldJeller het volgende:
Je mag niet zonder bescherming van het oog er naar kijken lees ik. Althans het is beter van niet.
Hoe kan je er wel naar kijken als je niet zo'n speciale bril hebt? Heb weleens gehoord dat een negatief van een foto eventueel zou kunnen, klopt dit? Andere opties?
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:24 schreef OldJeller het volgende:
Hoe kijk jij normaal naar de maan dan?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:24 schreef OldJeller het volgende:
Je kan wel kijken met zo'n speciale bril (eclipsbril), alleen zie je niksquote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:24 schreef OldJeller het volgende:
Enige links ? Ik heb gegoogled naar dat onderzoek maar niks gevonden, zou wel eens graag zien hoe het in zijn werk is gegaan en hoe hij de resultaten interpreteerd. (De sterkte van de stroom meteen linken aan gedrag etc.)quote:De neuroloog dr. Leonard Ravity heeft met een microvoltameter de miniscule electrische stroompjes gemeten die door de zenuwbanen lopen. Hij ontdekte sterke fluctuaties tijdens nieuwe en volle maan, op grond waarvan hij tot de slotsom kwam dat labiele mensen op deze tijdstippen nog labieler worden.
Voor elk onderzoek uitgevoerd dat dit beweert is er een dat het tegenspreekt, met als uiteindelijke conclusie bij het grootste deel dat er géén causaal verband bestaat tussen maancycli en menselijke emoties. Zelfs als er correlatie wordt gevonden via zo'n data-mining, is die waardeloos, aangezien correlatie geen causatie is.quote:Zo is in Ohio uit onderzoek gebleken dat er rond volle maan meer mensen een zenuwinzinking krijgen en op moeten worden genomen in een psychiatrisch ziekenhuis. Misdaadstatestieken uit oa.Florida laten zien dat moorden een piek hebben bij volle maan.
Het American Institute of Medical Climatology komt tot de conclusie dat misdaden met een sterke psychiatrische beweegreden, zoals brandstichting, kleptomanie, destructief rijgedrag en alcoholisme met moordneigingen, allemaal uitschieters vertonen bij volle maan en dat bewolkte nachten geen bescherming bieden tegen deze tendens. De schuld ligt dus niet bij het licht dat de maan uitstraalt, maar bij de aanwezigheid van de maan. Volgens een recente theorie zou het lokale tijdstip waarop het vloed is (ongeacht of de betreffende plaats aan zee ligt of niet) van grotere betekenis zijn dan de maanfase. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat de meeste misdrijven worden gepleegd in de tijd dat de maan plaatselijk het hoogst aan de hemel staat, met andere woorden, bij vloed. Dit gegeven is zeer aannemelijk aangezien voor de meeste zaken op aarde geldt dat zij meer invloed ondervinden aan de getijdenwerking van de maan dan aan het licht dat zij uitstraalt.
Ik hoop dat het binnen 15 min. hier ook wat beter wordt...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:08 schreef whosvegas het volgende:
Het is ineens helemaal helder geworden
DAT komt uit het bericht van FrontPage, kinderen.quote:Het KNMI verwacht dat het sombere weer van zaterdag 's avonds voldoende opklaart om van het natuurfenomeen te kunnen genieten. Filters of speciale brillen zijn niet nodig om naar de oranjerode bol te kijken
En dit zeg je.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
DAT komt uit het bericht van FrontPage, kinderen.
Dus niet lullen, de bron heeft mij misleid.
Hoe kom je daar dan op.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:24 schreef OldJeller het volgende:
Hij had al een eclipsbril op toen ie het lasquote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:43 schreef skiczukie het volgende:
[..]
En dit zeg je.
[..]
Hoe kom je daar dan op.![]()
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
DAT komt uit het bericht van FrontPage, kinderen.
Dus niet lullen, de bron heeft mij misleid.
totaal geen sfeer krijg je danquote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:39 schreef -CRASH- het volgende:
Ik hoef niet meer naar buiten te gaan...
zit in me luie stoel te fokken
terwijl ik om de 20 sec een keer op de afstandts bediening druk.
Lui hé![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |