abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_46317839
Eerdere delen:
Toekomstige topper: Michaela Krajicek!!!
Neerlands tennishoop deel II : Micha op naar de top...
Neerlands tennistalent deel III: Misa de top 100 binnen!
Neerlands tennisdame deel IV: Misa alive & hitting again!
Misa, Neerlands tennisdame deel V: Op naar de 2e finale *O*
Misa Krajicek, Winnares Moorilla International!!! Deel VI
Misa Krajicek - deel VII: Mauresmo, eat your heart out
Misa Krajicek #8: in Parijs
Misa Krajicek #9 - Winnares Rosmalen!
Misa Krajicek #10: Stunten in New York?


De eerste WTA zege, in Tashkent ten koste van Akgul Amanmuradova


En de winst in Hobart.


Ook gretig op Rosmalen

Michaëlla Krajicek scheldt in het Tsjechisch, dat doet ze nogal hard. Een bal moet nu eenmaal goed geslagen. Gelukkig gaat het toch vaak goed. Na een goed debuut in Flinders park, volgde in 2005 een eerste succes in de Dolomieten. Collegatalent Lucie Safarova stond vervolgens in Estoril een eerste WTA zege in de weg. De kwalificatie op Roland Garros werd goed doorgekomen, maar Patty Schnyder bleek toch nog net een maatje te groot. Na een debacle een jaar eerder op Rosmalen (flauw gevallen) er meteen weer staan, dat deed Misa! Ze sloeg zich naar de kwartfinale, maar toen wilde haar rechterknie niet meer. Wimbledon en de US Open bleven zo onontgonnen. Maar Misa kwam ijzersterk terug uit de revalidatie. In Luxemburg draaide ze nog warm, maar in Tashkent werd haar eerste WTA scalp gescoord. Het toetje werd een halve finale plaats in Hasselt, waar routinier Francesca Schiavone alle zeilen bij moest zetten tegen de acht jaar jongere tegenstandster. Dat eerste echte WTA seizoen bracht haar tot de 58e plaats op de wereldranglijst. Op 1 januari 2005 stond zij 244e, dat maakt 186 plaatsen winst.

Na een geslaagd 2005, speelde ze in 2006 eerst met Peter Wessels verrassend de finale van de Hopman Cup. Vervolgens ging ze het toernooi van Hobart winnen. Op Flinders Park was het erg warm, ze sneuvelde tegen de latere winnares Amelie Mauresmo. Opvallend was de zege op het gras van Rosmalen. Misa bleef heel en wist Dinara Safina te verschalken. Het seizoen bracht haar tot een verdienstelijke 43e plaats op de wereldranglijst.

In het nieuwe jaar kende Misa de eerste grote dip, pas in Antwerpen werd weer gewonnen. De tegenstanders kennen haar nu. Niet dat dat uitmaakt, Serena Williams verzekerde dat Misa's tijd nog komt. Nederland hoopt graag mee.

Website WTA
WTA profile
Krajicek Foundation (officiële website Michaëlla Krajicek)
Alles over Michaëlla Krajicek (onofficiële website over Misa)
pi_46317915
In Antwerpen verlies in de tweede ronde, Safina was met 2-6 6-7 te sterk.
  donderdag 15 februari 2007 @ 00:50:26 #3
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_46319258
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:59 schreef okee6 het volgende:
In Antwerpen verlies in de tweede ronde, Safina was met 2-6 6-7 te sterk.
Zo verliezen van Safina is gewoon al goed op haar leeftijd.
Safina kan erg goed tennissen!
Ik hoop ook zeker mee, lijkt me fantastisch als er weer een nederlandse mee speelt in de top 50 en liever nog een stuk hoger natuurlijk.
Maar ik hoop nog net iets meer op een mannelijke topper en die zit er ook aan te komen hoop ik.
Maarja ik zal voorlopig nog wel voor Federer en Sharapova of Safarova blijven.
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_46322844
MAar vorig jaar was Safina in een betere vorm en won Krajicek...Dat niveau dat ze toen haalde, geweldig! Als ze dat weer kan halen is ze zo top 20...

Maar goed, zo makkelijk gaat dat niet en momenteel heeft Misa erge problemen...Maar dat hebben alle jonkies op den duur...Kijk maar naar Safarova vorig jaar en nu...Vorig jaar kon ze geen bal raken, net als Misa, en nu verslaat ze de ene topper na de andere.

Dus laten we het beste hopen en in ieder geval niet als verwende Hollanders Misa met de grond gelijk maken
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_46329130
Ik vind Misa een prima meid die NL's hoop in bange dagen is want naast haar zie
ik verder geen echt uitspringende tiener die NL internationaal vertegenwoordigd.
Wat ik ermee wil seggen is: Give the girl a break, ze is nog jong en komt er'heus
wel en ophouden iedere keer die druk op haar in de media te leggen ...
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:24:21 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46333929
Van Safina verliezen is nog steeds geen schande, jammer dat ze de eerste set redelijk dik verloor, de tweede set kon ze goed mee.
sig verwijderd door FA
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:50:16 #8
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_46334009
Tweede set speelde ze best goed, genoeg potentie voor de komende maanden.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_46334715
mag ook wel BVO want het was de laatste tijd ook niet best
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_46342326
Volgens Marc de Hous (vanmiddag op de Belg) was dat Tsjechië-verhaal behoorlijk uit zijn verband gerukt en is er niks aan de hand...
pi_46343034
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:24 schreef pfaf het volgende:
Hoevaak heeft ze Safina nu wel niet geloot?
Slechts drie keer. Nu toevallig twee keer achtereen, en dan de winst in Rosmalen 2006.

tevens tvp
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 februari 2007 @ 16:19:06 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46371300
MIsa
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_46373947
Nou ze heeft aardig wat weken vrij genomen tot Indian Wells,
Goed om flink wat te trainen, al vraag ik me af of dat het beste is.
Na de winterstop met alleen maar trainen ging het de eerste weken ook niet al te best.
Maarja, niet ieder talent staat op d'r 18e al in de top 20
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  vrijdag 16 februari 2007 @ 18:39:18 #14
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_46375484
Mja, soms ga ik echt twijfelen..
  zondag 4 maart 2007 @ 16:38:16 #15
156301 Sharapova
shopaholic
pi_46909145
quote:
Heel even coach - Laudin begeleidt Krajicek slechts drie weken
De Nederlandse tennisbond (KNLTB) staat niet toe dat trainer Marian Laudin een groot deel van het jaar de begeleiding van Michaëlla Krajicek op zich neemt. De bondstrainer van Tsjechische komaf krijgt wel toestemming om volgende maand drie weken met de tennisster naar de Verenigde Staten te reizen.

Petr Krajicek had de KNLTB gevraagd of Laudin zijn dochter mag coachen. De tennisvader wil zelf minder reizen en heeft dus iemand nodig als Misa alleen met haar moeder Pavlina op pad is. Laudin, een goede vriend van de familie en in het verleden trainer van Richard Krajicek, was dé kandidaat voor Petr Krajicek. Die wil ook dat de tennisbond bijdraagt in de kosten. Volgens technisch directeur Rohan Goetzke van de KNLTB is het uitgesloten dat de bond een vaste coach voor Michaëlla Krajicek zal betalen. ,,Ze maakt deel uit van ons Fed Cup-team en is de nummer één van Nederland, dus we willen haar best af en toe helpen. Daarom gaat Laudin ook drie weken mee naar Amerika. Meer kunnen we op dit moment niet doen.''

Dat de Britse tennisbond voor veel geld Brad Gilbert heeft aangetrokken om toptalent Andy Murray te coachen, zegt Goetzke niet veel. ,,De Nederlandse en de Britse situatie zijn onvergelijkbaar. ,,We zijn geen Grand Slam-land en hebben een beperkt budget. We willen Michaëlla graag helpen, maar betalen voor een fulltime coach gaat te ver.'' Petr Krajicek accepteert het aanbod van Goetzke. ,,Ik ben blij dat hij ons wil helpen. Ik heb begrepen dat het lastig is om Laudin voor langere tijd aan ons te binden. Hij is gepensioneerd en werkt slechts een beperkt aantal dagen voor de bond. ,,Op de korte termijn zijn we geholpen, daarna kijken we verder. Misschien moeten we dan op zoek naar iemand anders.''

Michaëlla Krajicek wordt in Indian Wells en tijdens de eerste week in Key Biscayne begeleid door Laudin. Daarna komt haar vader naar de Verenigde Staten, waar ze ook nog de toernooien in Amelia Island en Charleston speelt.
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:18:10 #16
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_46970510
Indian Wells:
1e ronde: Arvidsson, Zweden, 105 vd wereld, wel stukken hoger gestaan, maar zou moeten kunnen, is dit jaar nog helemaal niks.
Eventuele 2e ronde: Sharapova.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_46983029
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:18 schreef BVO het volgende:
Indian Wells:
1e ronde: Arvidsson, Zweden, 105 vd wereld, wel stukken hoger gestaan, maar zou moeten kunnen, is dit jaar nog helemaal niks.
Eventuele 2e ronde: Sharapova.
Nah. Dat wordt dan zo goed als zeker in de 2e ronde exit.
Die Arvidsson is na een goed 2006 aan een drámátisch 2007 begonnen, waarin ze bijvoorbeeld al verliest van matige qualifiers van buiten de top 200. Als ze die niet kan hebben .

En tsja, 2e ronde Maria? Is toch nog iets te hoog gegrepen.
pi_46987044
zonde.. sharapova tweede ronde. wat dat betreft is er gewoon geen goede relatie tussen misa en de lotingen
gewoon bijna standaard bad luck
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:48:31 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_46987117
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:46 schreef Sharapova het volgende:
zonde.. sharapova tweede ronde. wat dat betreft is er gewoon geen goede relatie tussen misa en de lotingen
gewoon bijna standaard bad luck
Gewoon niet goed genoeg dus, anders was ze zelf ook wel geplaatst.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_46987449
haha true.. maar daar kan ze op dit moment weinig aan veranderen
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_47043587
En ze heeft gewonnen met 6-4 6-3. Nu dus tegen Sharapova .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  donderdag 8 maart 2007 @ 14:18:31 #22
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_47051919
Leuk. De statistieken zagen er niet geweldig uit, maar gewoon een goede overwinning.
Sharapova wordt lastig. Wel haar eerste partij in een tijdje en sinds haar blessure, dus wie weet dat ze daar van profiteren kan en wat games wint .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_47058264
Zou iig leuk voor dr zijn, als ze dr een soort spannende pot van kan maken. Ze kon het ook tegen Safina, al is die natuurlijk toch wel een klasse lager dan Sharapova maar toch
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_47096380
Wanneer speelt ze tegen Sharapova?
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  vrijdag 9 maart 2007 @ 17:46:39 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')