abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:09:26 #1
545 dop
:copyright: dop
pi_46290339
wij hebben twee katten die gelukkig kern gezond zijn

helaas ontwikkeld onze zoon van 2 een alergie tegen katten en is het nu is een stadium waar bij zijn gezondheid in gevaar komt.

de knop is al doorgehakt met pijn in ons hard moeten we afschijd nemen van onze katten.
maar wat doe je dan, naar het asiel vind ik geen optie.
een advertentie op marktplaats is al gezet en levert ook wel reacties op maar of ze zijn heel vaag of er word uiteindelijk niet meer gereageerd op het mailtje met ons telefoonummer
en het mailtje naar vrienden levert veel medeleven op maar niemand voor poes
waar vinden wij een goed thuis, wie heeft er tips

Frank en martje

warrie en harrie

edit

Het gaat om twee gecastreerde katers, Europese Korthaar, beiden 6,5 jaar oud en ontzettend lief.

Harrie is een bengel, als echte buitenkat is de hele buurt dol op hem. Warrie is wat banger euitgevallen, hij durft niet echt het trappenhuis in, maar als hij eenmaal gewend is, is hij een echte schootkat.

Allebei de katten hebben een paspoort, zijn keurig ingeënt en regelmatig ontwormd. Ze hebben geen gezondheidsproblemen.

Voor de katten hebben wij ook in de aanbieding de etens- en drinkbakken, de kattenbak, reiskooitjes, twee maanden voer en wat verzorgingsartikelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 14-02-2007 12:05:02 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Moderator woensdag 14 februari 2007 @ 11:36:56 #2
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46291104
Wat vervelend zeg, misschien dat je wat meer informatie in de OP kunt zetten voor als er hier mensen geintresseert zijn?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_46291149
Probeer eens via de websites van asiels in de buurt. die hebben vaak ook wel de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties zodat de katten niet bij hun terecht hoeven te komen.

Misschien op speciale dieren marktplaats sites?

http://dieren.tweedehands.net
http://www.dierenplaatsing.nl
http://www.huisdieren-herplaatsing.nl/katten.htm
http://www.kattenplaza.nl

niet naar www.poezen.nl gaan
kan iemand de TT even aanpassen (alLergie)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_46291187
schopje of linkje naar V&A?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:43:03 #5
545 dop
pi_46291269
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:40 schreef Deetch het volgende:
schopje of linkje naar V&A?
de faq is er niet helemaal eenduidig over maar volgens mij mogen dieren niet in V&A
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  Moderator woensdag 14 februari 2007 @ 11:43:04 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46291270
In V&A mogen geen dieren worden geplaatst, hij mag hem hier wel plaatsen mits er geen geld voor gevraagd word.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 februari 2007 @ 11:44:27 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_46291306
Wat jammer dat ze wegmoeten, Dop. Ik hoop dat je een goed tehuis voor ze vindt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:45:48 #8
545 dop
pi_46291334
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:43 schreef senesta het volgende:
In V&A mogen geen dieren worden geplaatst, hij mag hem hier wel plaatsen mits er geen geld voor gevraagd word.
ik zou er bijna geld bij geven als ik wist dat ze een goed huis kregen
  Moderator woensdag 14 februari 2007 @ 11:46:48 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46291364
Dat snap ik, ik hoop dat je een mooi plekje voor ze vind.
pi_46291821
Kun je mij wat meer uitleggen van de allergie? Ik heb tegen mezelf altijd gezegd dat als ik ooit een vriendin/kind krijg met kattenallergie, dan gaan ze maar aan de medicijnen.(ok, makkelijker gezegd tegen een vriendin dan tegen een kind) Er zijn tenminste medicijnen naar wat ik begreep. Is het dan zo dat die medicijnen niet werken/niet geschikt zijn voor sommige mensen?
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 februari 2007 @ 12:20:04 #11
13151 crew  Rewimo
pi_46292215
Een desensibilisatiekuur vergt minstens 2 jaar lang injecties... Dat kun je een kind van 2 echt niet aandoen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_46292430
Dat bedoel ik, ik weet niet eens dat dat 2 jaar duurt. Voor hetzelfde geld was het gewoon een pilletje waar je geen last van hebt. In hoeverre heb je last vand e injectie zelf, voel je je dan ziek een par dagen ofzo?
Maar als ik ooit een vriendin krijg die allergisch is gaan mijn katten toch echt de deur niet uit. Bij een kind kan ik me het dus wel wat voorstellen. (maar nog, 2 jaar injecties, is dit dagelijks, wekelijks, maandelijks.? Ze krijgen ook inentingen, dus maandelijks of minder frequent zou ik overwegen, dagelijks of wekelijks waarschijnlijk ook niet. Ik zou iig meer willen weten.)
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:01:49 #13
545 dop
pi_46293496
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:05 schreef Sisko het volgende:
Kun je mij wat meer uitleggen van de allergie? Ik heb tegen mezelf altijd gezegd dat als ik ooit een vriendin/kind krijg met kattenallergie, dan gaan ze maar aan de medicijnen.(ok, makkelijker gezegd tegen een vriendin dan tegen een kind) Er zijn tenminste medicijnen naar wat ik begreep. Is het dan zo dat die medicijnen niet werken/niet geschikt zijn voor sommige mensen?
onze zoon is nu 2 en krijgt seretide dat werkt opzich prima maar is geen medicijn wat je een kind jaren lang kunt /moet geven
zijn astma / alergie is nog in ontwikkeling en kan alle kanten op, jonge kinderen zijn zeer lastig te behandelen om dat veel medicatie hun gezondheid op langetermein schaad
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:16:53 #14
545 dop
pi_46294012
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:20 schreef Rewimo het volgende:
Een desensibilisatiekuur vergt minstens 2 jaar lang injecties... Dat kun je een kind van 2 echt niet aandoen.
en desensibilisatie kun je pas mee starten na het 6de levensjaar
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 februari 2007 @ 14:21:42 #15
13151 crew  Rewimo
pi_46295904
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:27 schreef Sisko het volgende:
Dat bedoel ik, ik weet niet eens dat dat 2 jaar duurt. Voor hetzelfde geld was het gewoon een pilletje waar je geen last van hebt. In hoeverre heb je last vand e injectie zelf, voel je je dan ziek een par dagen ofzo?
Maar als ik ooit een vriendin krijg die allergisch is gaan mijn katten toch echt de deur niet uit. Bij een kind kan ik me het dus wel wat voorstellen. (maar nog, 2 jaar injecties, is dit dagelijks, wekelijks, maandelijks.? Ze krijgen ook inentingen, dus maandelijks of minder frequent zou ik overwegen, dagelijks of wekelijks waarschijnlijk ook niet. Ik zou iig meer willen weten.)
Je begint met wekelijks, dan tweewekelijks. Ik heb zelf zo'n kuur tegen huisstofmijt gedaan, maar niet afgemaakt. Ik kreeg namelijk enorme pijnlijke plakkaten in mijn arm na het spuiten. Daar moest ik dan ook weer medicijnen voor gaan slikken en toen werd het me te veel. Dan maar snotteren. Hoewel niet iedereen zo'n reactie krijgt zou ik er zeker niet voor kiezen om dit een kind te laten ondergaan.
pi_46303186
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:05 schreef Sisko het volgende:
Als je daar tussen moet kiezen
Waar zit je verstand vraag ik me dan af.
Een medicijn moet je als noodmaatregel zien en niet als oplossing.
Als ik zou merken dat mijn vrouw of kinderen allergies zouden worden, dan is het gelijk de beesten de deur uit.
Misschien hard maar wel het beste.
pi_46305290
En misschien is Naet een optie? http://www.allergie-weg.nl/hoe-werkt-naet.htm
pi_46321535
ik moet eens overleggen thuis....

Mogen ze apart geplaatst worden. Als ik mn man zover krijg dan hebben we echt maar plek voor 1. We hebben zelf ook al 3 katten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 februari 2007 @ 08:32:58 #19
545 dop
pi_46321717
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 08:13 schreef Ticootje het volgende:
ik moet eens overleggen thuis....

Mogen ze apart geplaatst worden. Als ik mn man zover krijg dan hebben we echt maar plek voor 1. We hebben zelf ook al 3 katten.
ze mogen apart ook maar ik heb natuurlijk liever samen
ik weet dat ze zonder elkaar kunnen, harry de zwartwitte die komt buiten en is al eens 2 maandjes weg geweest omdat hij in een vrachtwagen was gesprogen
pi_46321948
ik vind het altijd zo zielig poezen zonder huisje.. Verderop in dit forum staat er nog een kat... Ik zou ze het liefst allemaal een thuis geven.. Maar dat wordt echt te druk...

Als we opvang kunnen regelen hier, dan wordt het sowieso de kat die niet buiten komt. Wij hebben binnen katten. Ik vind buitenkatten echt te eng....
  donderdag 15 februari 2007 @ 08:58:41 #21
545 dop
pi_46322022
is prima
ik heb via marktplaats 4 anderen gehad die reageerde en er 1 wilde maar daar heb ik tot nu toe niets meer van gehoord
wat vind je eng aan een buiten kat bang dat ze hem dood rijden ?
pi_46322477
Ja dat klopt, ik ben heel bang dat er dan een dag komt dat mn beestje niet meer thuis komt. Dat zou ik vreselijk vinden.
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:13:27 #23
545 dop
pi_46337285
we hebben een plekje gevonden waar beide terecht kunnen maandag gaan we ze brengen
bedankt voor de reactie's
ik zal maandag nog even laten weten hoe het is gegaan
pi_46339928
ok, ik hier helemaal mijn lief ompraten... Gelukkig hebben jullie een plek gevonden.
  donderdag 15 februari 2007 @ 18:53:08 #25
545 dop
pi_46340412
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 18:38 schreef Ticootje het volgende:
ok, ik hier helemaal mijn lief ompraten... Gelukkig hebben jullie een plek gevonden.
sorry toch bedankt voor je hulp
pi_49932671
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:53 schreef klipper het volgende:

[..]

Als je daar tussen moet kiezen
Waar zit je verstand vraag ik me dan af.
Een medicijn moet je als noodmaatregel zien en niet als oplossing.
Als ik zou merken dat mijn vrouw of kinderen allergies zouden worden, dan is het gelijk de beesten de deur uit.
Misschien hard maar wel het beste.
Sorry voor het late antwoord. Ben mijn active topics even aan het nalopen.

Voor sommige mensen betekent hun huisdier net zoveel voor ze als een kind. Bij mij wel i.i.g. Bij jou is het waarschijnlijk zo dat je die dieren voor de kinderen hebt, of de vrouw. En dat je ze zelf nooit had genomen als je alleen was geweest. Dan is zo'n keuze een stuk makkelijker.
En wie ben jij om over mijn verstand te oordelen, probeer je eerst eens in te leven in een ander.
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:18:12 #27
545 dop
pi_49950555
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:03 schreef Sisko het volgende:

[..]

Voor sommige mensen betekent hun huisdier net zoveel voor ze als een kind. Bij mij wel i.i.g. Bij jou is het waarschijnlijk zo dat je die dieren voor de kinderen hebt, of de vrouw. En dat je ze zelf nooit had genomen als je alleen was geweest. Dan is zo'n keuze een stuk makkelijker.
En wie ben jij om over mijn verstand te oordelen, probeer je eerst eens in te leven in een ander.
Maar wat betekend bij jou de keus tussen een goede of slechte gezondheid, want dat is waar het hier eigenlijk over gaat.
Zouden de katten blijven hadden wij een ziek kind, en worden wij de katten en het kind daar gelukkig van?
Je hebt je bij allergie misschien bedacht dat het om een beetje niezen en wat jeuk gaat maar in ons geval gaat dat een stuk verder.
Elke luchtweg infectie wordt in ons geval een bronchitis, en als deze vervolgens niet met antibiotica word behandeld dan volgt een longontsteking.

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 31-05-2007 00:31:43 ]
pi_49950860
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:03 schreef Sisko het volgende:

[..]

Ik heb meer dan genoeg huisdieren, en allemaal omdat ik ze wilde hebben, als het aan mijn vrouw had gelegen had ze ze niet gehad.
D.w.z. als zij alleen was geweest had ze ze nooit genomen, ik daartegen zou er juist nog meer nemen.

Maar als ik zou moeten kiezen tussen medicijnen met huisdieren, of geen medicijnen en dus ook geen huisdieren.
Dan zou ik voor het laatste gaan.
Medicijnen zijn bedoeld om ergens van te genezen, niet om iets te verdoezelen dan ben je gewoon verkeerd bezig.

En als jij medicijnen ziet als oplossing om dan toch maar huisdieren te kunnen houden, dan is dat jouw keuze, maar dan vraag ik me inderdaad af waar je verstand zit.

De TS heeft het enige juiste gedaan, en voor zijn beesten een goed tehuis gezocht, en niet zoals anderen soms doen gewoon buiten de deur zetten.
Goed voor je huisdieren zorgen wil niet alleen zeggen tot de dood van het huisdier, maar in geval van ziekte of dergelijke er een goed tehuis voor zoeken, en niet perse ten koste van alles proberen thuis te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')