SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
Ik zie inderdaad heel veel reeksen en een paar trilogieën.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:25 schreef ruud.nl het volgende:
Er is een verschil tussen trilogieën en reeksen.
Verschillende titels die je noemt zijn onderdeel van een reeks waar verder borduurd kan en/of zal worden.![]()
*Edit Je vergeet the matrix
Blade en X-men zijn dan wel weer trilogieën.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:29 schreef cwk het volgende:
Dan laat je deze weg,
Saw
Mission: Impossible
Scream
Blade
Indiana Jones
X-Men
Natuurlijk waar, maar heb ze er liever bij.
Leuk ideequote:Op maandag 12 februari 2007 16:17 schreef cwk het volgende:
Ik zit te twijfelen over 'onofficiële' trilogieën zoals Park's wraak trilogie, Iñárritu's drieluik over de dood, of de Dollar Trilogie van Leone. Meningen daarover graag, vanavond hak ik de knoop door.
X-men 3 heet niet voor niks The Last Stand.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:33 schreef cwk het volgende:
Als je zegt dat Saw en Indie een reeks zijn zeg je ook dat Blade en X-men een reeks zijn.![]()
Ik mag jouw smaak wel. 14.gifquote:Op maandag 12 februari 2007 17:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Nominaties verder voor:
Park's wraak trilogie
Leone's dollar trilogie
Samurai/Miyamoto Musashi-trilogie
Infernal Affairs
Land of the dead ja, dat was een lelijk mormel inderdaad.quote:Op maandag 12 februari 2007 21:09 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Dat is geen trilogie meer (Land...)
El Mariachi wil ik wel steunen
Vele delen van je mening, maar wat als reeks wordt beschouwd zal er dan snel genoeg uitgestemd worden, zo is het dan ook wel weer. Bovendien zijn reeksen vaak minder sterk dan 'echte' trilogieën, for obvious reasons.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:26 schreef isVuur het volgende:
Ik vind er nog steeds veel reeksen bijzitten, maar ik doe wel mee hoor
Ik steun Rambo en The Prophecy dan welquote:
Steunbehoevend:
Cinderella (Cinderella, Cinderella II: Dreams Come True, Cinderella III: A Twist in Time) Waarom Asap?![]()
Cube (Cube, Cube 2 : Hyper Cube, Cube Zero)
Dead Or Alive (Dead or Alive, Dead or Alive 2: Birds, Dead or Alive 2: Final)
Ginger Snaps
Jurassic Park
Lars von Trier's Europa trilogie (Forbrydelsens element, Epidemic en Europa)
Maniac Cop
Rambo
Sinnui yauwan (Chinese Ghost story)
The Addams Family
The Prophecy
Wajda's oorlogstrilogie (Pokolenie, Popiól i diament, Kanal).
Heb je serieus alledrie de Free Willy's gekeken?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:53 schreef Asap het volgende:
Neverending Story
Free Willy![]()
Kidô senshi Gandamu I (Gundam Mobile Suit Trilogy) Kom op Lonewolf, stem hierop!![]()
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Heb je serieus alledrie de Free Willy's gekeken?
Sorry, ik ken ze niet allemaal. Alleen Mobile Suit Gundam Wing- Enless Waltz.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:53 schreef Asap het volgende:
Neverending Story
Free Willy![]()
Kidô senshi Gandamu I (Gundam Mobile Suit Trilogy) Kom op Lonewolf, stem hierop!![]()
Steun.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:37 schreef Patch het volgende:
-Final Destianation
-Hannibal Lecter
-De eerste 3 Fievels (An American Tail / Avontuur met een Staartje)
-The Naked Gun
-Urban Legend
-Misson: Impossible
Die komt volgend jaar pas uit.quote:
Stem ik opquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:33 schreef Patch het volgende:
Disney's Aladdin Trilogie?
I stand corrected, Sir...quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:29 schreef cwk het volgende:
Nam het stom genoeg klakkeloos over, maar Wiseguys is van DePalma. Mean Streets is het eerste deel van Scorcese's American crime trilogie.
En alleen de films met Hopkins meerekenen is geen optie?quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:22 schreef cwk het volgende:
Hannibal Lecter heeft ondertussen al 5 delen die duidelijk met elkaar te maken hebben en is al geen trilogie meer.
Nee dat gaat me te ver. Puur omdat er in een langere reeks 3 keer dezelfde acteur meedoet maakt het geen trilogie.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:25 schreef spoor4 het volgende:
[..]
En alleen de films met Hopkins meerekenen is geen optie?
Zat al op je te wachten.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:28 schreef victorinox het volgende:
Ik heb hier een prachtige special limited edition vhs box staan waar op staat:
Alien trilogy
Maar die mag vast niet mee doen...![]()
Klopt. Kersvers zo te zien. En geen Cottilardquote:Op woensdag 14 februari 2007 15:11 schreef PDOA het volgende:
Van Taxi is ook al een deel 4 toch?
Ik zie dat die nieuwe film zichzelf ook hannibal 4 noemt. Dus je hebt wel gelijk dat er te veel delen zijn. Alleen Manhunter zou ik niet tot dezelfde reeks rekenen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:29 schreef cwk het volgende:
[..]
Nee dat gaat me te ver. Puur omdat er in een langere reeks 3 keer dezelfde acteur meedoet maakt het geen trilogie.
Ja god, Die Hard 4 wordt ook op dit moment geschoten. Zolang een 4e deel nog niet gereleased is mag het van mij meedoen, we houden het makkelijk.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:28 schreef PDOA het volgende:
En Rambo 4 is ook in de maak, dus die mag eigenlijk ook niet. Indy en Jurassic Park zou nog wel kunnen aangezien ze nog steeds met het script zitten te kutten.
Lijkt me niet. In welk opzicht eigenlijk precies?quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:16 schreef spoor4 het volgende:
Zou je Following / Memento / Insomnia ook als een trilogie kunnen zien?
Drie film noirs waarbij één thema centraal staat; het volgen, het herinneren en het slapen en in elke film speelt tijd, tijdslijnen of het besef van tijd een belangrijke rol.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:20 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Lijkt me niet. In welk opzicht eigenlijk precies?
Ten eerste vind ik het geen echte film-noirs en ten tweede zijn er sowieso genoeg regisseurs die drie of meer opeenvolgende film-noirs gemaakt hebben. De mogelijke overeenkomstige thematiek vind ik ook niet bindend genoeg om van een trilogie te kunnen spreken.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:26 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Drie film noirs waarbij één thema centraal staat; het volgen, het herinneren en het slapen en in elke film speelt tijd, tijdslijnen of het besef van tijd een belangrijke rol.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:26 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Drie film noirs waarbij één thema centraal staat; het volgen, het herinneren en het slapen en in elke film speelt tijd, tijdslijnen of het besef van tijd een belangrijke rol.
Het element tijd speelt daar ook een belangrijke rol. Je weet immers niet of het dag of nacht is omdat de zon voortdurend scheen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:45 schreef PDOA het volgende:
[..]
Alleen Following en Memento hadden zo'n truukje. Insomnia is gewoon een rechttoe rechtaan verhaallijn zonder verrassende wendingen ofzo.
Er is ook een deel 4quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:37 schreef Patch het volgende:
onderstaande zijn tot dusver ook een trilogie volgens mij
-Tremors
quote:Kort daarna brak Oliver Stone pas echt door als regisseur met 'Platoon'. Hierin gaf hij een realistisch, kritisch en schokkend beeld over de Amerikaanse soldaten tijdens de oorlog in Vietnam, wat daarvoor nog niet was gebeurd in Hollywood. Stone kreeg een Oscar voor Beste Regie en Beste Film.
Na 'Wall Street' en 'Talk Radio' zette Stone in 1989 zijn Vietnam-trilogie voort met 'Born on the Fourth of July' over het leven van veteraan Ron Kovic, gespeeld door Tom Cruise. Dit leverde een tweede Oscar voor Beste Regie op. Maar het laatste deel, 'Heaven and Earth' uit 1993, werd vanwege de overdosis aan ellende het minder goed ontvangen dan de voorgangers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |