Mensen stammen toch af van apen ... ? :| Dus de éne is wel geevolueerd tot mens.. en de andere niet .. ? right..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:35 schreef barthol het volgende:
[..]
Omdat de apen die nu leven net zo goed het eindproduct zijn van het evolutionaire proces als de mens dat is.
(geldt ook voor het stinkdier, knobbelzwijn, brulkikker, slijmprik, pissebed en al het andere wat leeft)
Is dit een slechte grap?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:57 schreef HRR het volgende:
[..]
#1 Zo is evolutieTHEORIE begonnen. ze hadden een theorie, en nu doen ze er alles aan om "bewijs" / "feiten" te zoeken. om maar koortsachtig iets als een schepper te ondermeiden. Dus misschien eerst is beginnen aan het onderzoeken van je eigen religie.. de evolutietheorie.
#2 Is het niet zo dat je als GOEDE wetenschapper bewijzen gaat zoeken en dan pas conclusies gaat trekken?
op #1 kan ik niet reageren, want heb geen idee wat je nu zegtquote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:52 schreef Rayvon het volgende:
[..]
Is dit een slechte grap?Volgens mij wordt op elke middelbare school toch duidelijk de wetenschappelijke methode onderwezen...
Ad #1: Het woord theorie in de wetenschap is niet te vergelijken met het alledaagse gebruik van het woord. Een theorie is een consistent model ter verklaring van feiten, dat wordt ondersteund door experimenten. Een theorie is zodoende een geformaliseerd en systematisch geheel om alle voorgaande observaties te verklaren, en dient falsifieerbaar te zijn en voorspellingen te doen. Je vergelijking met religie is dan ook absurd. Oh, en wat betekent in godsnaam () ondermeiden?
Ad #2: Zie #1 en lees je eens wat in in de wetenschapsfilosofie.
Creationisten doen precies wat je hierboven beschrijft. Ze poneren een verklaring (die eigenlijk niets verklaart), en gaan vervolgens aan de slag om zo veel mogelijk observaties te verdraaien en bewijs te negeren om hun idee plausibel te maken. Vaak maken ze het nog bonter: met behulp van wat drogredenen, veelal steunend op onwetendheid onder hun volgelingen, pogen ze de evolutietheorie te ontkrachten. En vervolgens zou dit volgens hen betekenen dat hun verklaring de juiste is.![]()
Leugens. Slechts een gedeelte van de plantensoorten is aangepast aan een zout milieu. De rest van de planten zouden niet of nauwlijks kunnen groeien in een zoute bodem. Nog een reden dus om de vloed te verwerpenquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welke dieren wel en niet mee gingen qua insecten etc, bij nadere bestudering kunnen we er hier vast achter komen welke dieren wel en niet kunnen overleven bij volledige vloed. De planten waren geen probleem, aangezien zaden in grond met zout water geconserveerd blijven.
Maar nogmaals, die redenering gaat niet op aangezien genetica niet zo werkt. Wil er nog niet echt in he?quote:Maar nogmaals, je had niet van alle soorten honden etc 2 nodig, alle soorten katachtigen, alle soorten bv kevers, heel veel blijken uit recente studies slechts variaties te zijn van 1 en dezelfde soort. Ook dreef er veel hout en dieren rond, daar kunnen veel organismen best een aantal maanden van leven. Vooral instecten.
ok ... en waarom moest het ZOUT water zijn ..?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Leugens. Slechts een gedeelte van de plantensoorten is aangepast aan een zout milieu. De rest van de planten zouden niet of nauwlijks kunnen groeien in een zoute bodem. Nog een reden dus om de vloed te verwerpen
http://en.wikipedia.org/wiki/Halophyte
[..]
Maar nogmaals, die redenering gaat niet op aangezien genetica niet zo werkt. Wil er nog niet echt in he?
Zie waar ik op reageerde.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:30 schreef HRR het volgende:
[..]
ok ... en waarom moest het ZOUT water zijn ..?
Okee dan probeer ik het wat simpeler. Stel je zit onder een boom en er valt een appel op je hoofd (erg origineel inderdaad). Je gaat eens wat testen; elke keer als je een appel in de lucht loslaat komt hij weer naar beneden. Het is blijkbaar een feit dat appels op de grond vallen als er niks in de weg zit. Dit lijkt voor alle dingen te gelden die je om je heen ziet. Vervolgens probeer je dit feit te verklaren met een hypothese: massa's oefenen een kracht op elkaar uit. Deze hypothese kan je gebruiken om voorspellingen te doen: op basis van dit idee werd het bestaan van Neptunus bijvoorbeeld voorspeld, door de invloed die deze planeet op de baan van Uranus uitoefent. Hypothesen die op deze manier zijn getest (en voortdurend aan experimenten onderhevig blijven) kunnen worden gebruikt om een model op te stellen, de theorie. De belangrijkste eigenschap van een theorie is dus dat je er voorspellingen mee kan doen over dingen die nog niet geobserveerd zijn, en dat die voorspellingen kunnen worden getest. De wetenschap houdt zich voortdurend bezig met het verzinnen van nieuwe manieren om theorieen te testen, vaak door middel van falsificatie (je verzint een experiment waarmee je zou kunnen aantonen dat de theorie niet klopt).quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:59 schreef HRR het volgende:
[..]
op #1 kan ik niet reageren, want heb geen idee wat je nu zegt![]()
op #2 Geef aub 1 verklaring van een creationist die de evolutietheorie ontkrachtigt die onjuist is (en dan het liefst in simpele taal, want anders snap ik er geen drol van)
En je kan niet ontkennen dat de evolutietheorie is gebasseerd op een theorie, puur religie..., btw evolutietheorie en de aardlagen ed zijn gebasseerd op een boek van een advocaat, een theoloog.. ach
Oh gossie. Als jij (of ieder ander) meent iets inhoudelijk te kunnen ontkrachten is het toch logisch dat er vanaf de andere kant iets van inhoudelijk inzicht verlangt wordt? Je gaat toch ook niet lopen beweren dat de Nachtwacht in het echt net zo groot is als een postzegel terwijl je hem nog nooit in het echt hebt gezien en alleen van postzegelgrote plaatjes uit een boek kent? Verdiep je in de evolutietheorie en je zult ontdekken dan anti-boeken een standaard opbouw kennen: foutieve simplistische uitleg van de evotheorie daarna het door zichzelf gecreërde simplisme aanvallen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 04:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb nu gedronken en geen zin om op alle reacties een inhoudelijk antwoord te geven, dat doe ik morgen wel, maar ik wil toch even een algemene beschouwing geven van het hele debat. Wat mij ontzettend opvalt is de toon van de meesten die evolutie verdedigen. Vele argumenten zijn niet meer dan persoonlijke aanvallen (je weet er niks vanaf, je bent geen bioloog, ga een nobelprijs halen, verdiep je eerst eens in de stof etc.) de bronnen (ga eens ergens anders je argumenten vandaan halen dan die creationistische sites, die zijn immers niet wetenschappelijk), mijn geloof (je gelooft in god, daardoor sta je totaal niet open voor iets wat ook maar op wetenschap lijkt, alles uit je bijbel is waar en de rest negeer je, je bent volledig dogmatisch ingesteld en er is niets wat jou van gedachten kan veranderen), daarmee ook voorbarige conclusies (alles wat hij aandraagt is onzin omdat het op geloof gebaseerd is), verwijten (elke bron die je aanhaalt staat vol met bewuste leugens en onwaarheden omdat die mensen in iets geloven en daarmee al wat wetenschappelijk aangetoond is verwerpen zodat ze niet van hun geloof af te hoeven vallen, ze willen slechts die atheisten in een kwaad daglicht stellen), arrogantie (een hoop poeha aanhalen dat alles allang wetenschappelijk bewezen is en vaststaand is en dat zoiets als creatie volledig absurd is aangezien al die geweldige wetenschappers er niet in geloven, dus je bent dom als ik je in iets anders gelooft). Ik word af en toe letterlijk misselijk van de houding die sommige mensen hier aannemen op basis van waar zij zelf in geloven, daar vallen christenen over het algemeen echt bij in het niet.
Natuurlijk zijn er persoonlijke aanvallen. Zonder enige kennis verwerp jij tientallen takken van wetenschap, waar we onze hele samenleving aan te danken hebben. Zonder evolutietheorie geen geneesmiddelen tegen allerlei enge ziektes.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 04:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb nu gedronken en geen zin om op alle reacties een inhoudelijk antwoord te geven, dat doe ik morgen wel, maar ik wil toch even een algemene beschouwing geven van het hele debat. Wat mij ontzettend opvalt is de toon van de meesten die evolutie verdedigen. Vele argumenten zijn niet meer dan persoonlijke aanvallen (je weet er niks vanaf, je bent geen bioloog, ga een nobelprijs halen, verdiep je eerst eens in de stof etc.) de bronnen (ga eens ergens anders je argumenten vandaan halen dan die creationistische sites, die zijn immers niet wetenschappelijk), mijn geloof (je gelooft in god, daardoor sta je totaal niet open voor iets wat ook maar op wetenschap lijkt, alles uit je bijbel is waar en de rest negeer je, je bent volledig dogmatisch ingesteld en er is niets wat jou van gedachten kan veranderen), daarmee ook voorbarige conclusies (alles wat hij aandraagt is onzin omdat het op geloof gebaseerd is), verwijten (elke bron die je aanhaalt staat vol met bewuste leugens en onwaarheden omdat die mensen in iets geloven en daarmee al wat wetenschappelijk aangetoond is verwerpen zodat ze niet van hun geloof af te hoeven vallen, ze willen slechts die atheisten in een kwaad daglicht stellen), arrogantie (een hoop poeha aanhalen dat alles allang wetenschappelijk bewezen is en vaststaand is en dat zoiets als creatie volledig absurd is aangezien al die geweldige wetenschappers er niet in geloven, dus je bent dom als ik je in iets anders gelooft). Ik word af en toe letterlijk misselijk van de houding die sommige mensen hier aannemen op basis van waar zij zelf in geloven, daar vallen christenen over het algemeen echt bij in het niet.
Zou je mij "DE" foutieve simplistische uitleg kunnen geven van de evolutie theorie zoals deze gebruikt wordt in " anti-boeken" ? en dan graag de uitleg zoals hij hoort te zijn? Je weet het allemaal zo zwart wit op papier te zetten dus ga je gang.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 06:56 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Oh gossie. Als jij (of ieder ander) meent iets inhoudelijk te kunnen ontkrachten is het toch logisch dat er vanaf de andere kant iets van inhoudelijk inzicht verlangt wordt? Je gaat toch ook niet lopen beweren dat de Nachtwacht in het echt net zo groot is als een postzegel terwijl je hem nog nooit in het echt hebt gezien en alleen van postzegelgrote plaatjes uit een boek kent? Verdiep je in de evolutietheorie en je zult ontdekken dan anti-boeken een standaard opbouw kennen: foutieve simplistische uitleg van de evotheorie daarna het door zichzelf gecreërde simplisme aanvallen.
Er zijn nogal wat verschillende creationistische boeken, van mensen die de evolutietheorie allemaal verkeerd uitleggen. Maar denk bijvoorbeeld aan Lamarckistische principes, degeneratie of informatieverlies, sociaal darwinisme, verschil claimen tussen micro en macroevolutie, etc.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:13 schreef BugBite het volgende:
Zou je mij "DE" foutieve simplistische uitleg kunnen geven van de evolutie theorie zoals deze gebruikt wordt in " anti-boeken" ? en dan graag de uitleg zoals hij hoort te zijn? Je weet het allemaal zo zwart wit op papier te zetten dus ga je gang.
Wikipedia is daar een mooi startpunt voor. Leef je uitquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:13 schreef BugBite het volgende:
[..]
Zou je mij "DE" foutieve simplistische uitleg kunnen geven van de evolutie theorie zoals deze gebruikt wordt in " anti-boeken" ? en dan graag de uitleg zoals hij hoort te zijn? Je weet het allemaal zo zwart wit op papier te zetten dus ga je gang.
Je maakt ten eerste al de foutieve aanname dat de evolutietheorie atheistisch zou zijn. Dit is niet het geval. Verder worden mensen moe worden van creationistische sites omdat het vaak dezelfde argumenten zijn die tot in den treure herkauwt worden, ook al worden deze argumenten zelfs in bijvoorbeeld de ID beweging gemeden omdat die beweging nog enige geloofwaardigheid probeert te houden. Tenslotte is het wijzen op onbegrip van bijvoorbeeld de genetica wel degelijk relevant en niet als persoonlijke aanval bedoeld in de meeste gevallen. Als jij bijvoorbeeld claimt dat er een soort van genetische basisinformatie waarin 'alle eigenschappen zitten opgeslagen' dan duidt dat gewoon op onbegrip van de genetica.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 04:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor iemand die het slachtoffer uithangt laat je wat belangrijke dingen weg. Voordat de aanvallen wat persoonlijker werden hebben meerdere mensen je duidelijk proberen te maken wat er niet klopt aan je beeld over evolutie en waarom de vloed niet (wetenschappelijk) mogelijk is. Als je dergelijke dingen botweg negeert krijg je idd dingen naar je hoofd als 'je zit vastgeroest in je geloof'. Gek hequote:Op vrijdag 16 februari 2007 04:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het origineel is hier volledig te lezen. Als je een meer up-to-date versie wil hebben kun je bijvoorbeeld Almost like a whale van Steve Jones lezen. 'De complete en juiste versie van de theorie' is een beetje een breed begrip bij zo'n uitgebreide theorie.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:42 schreef BugBite het volgende:
Zou je voor mij eens de complete en juiste versie van de theorie op papier kunnen zetten?
Of misschien is er iemand anders die dat kan?
Dat moet sommige mensen toch bekend voorkomen.quote:These difficulties and objections may be classed under the following heads:-Firstly, why, if species have descended from other species by insensibly fine gradations, do we not everywhere see innumerable transitional forms? Why is not all nature in confusion instead of the species being, as we see them, well defined?
Secondly, is it possible that an animal having, for instance, the structure and habits of a bat, could have been formed by the modification of some animal with wholly different habits? Can we believe that natural selection could produce, on the one hand, organs of trifling importance, such as the tail of a giraffe, which serves as a fly-flapper, and, on the other hand, organs of such wonderful structure, as the eye, of which we hardly as yet fully understand the inimitable perfection?
wrong.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:52 schreef HRR het volgende:
[..]
Mensen stammen toch af van apen ... ? :| Dus de éne is wel geevolueerd tot mens.. en de andere niet .. ? right..
Volgens mij zegt hij dat helemaal niet. Uit het feit dat alle diersoorten/plantensoorten het eindproduct van de evolutie tot nu toe zijn, betekent niet dat ze niet verder zullen evolueren of dat de ene soort boven de andere staat omdat er een maatstaf te bedenken is.quote:En waarom zeg je dat ? waarom zouden wij de oppermachtige "eindproduct van miljoenen jaren evolutie" zijn? Waarom zou dan een slijmprik oid niet verder kunnen evolueren?
Alle het leven wat er nu is is niet "het oppermachte eindprodukt" maar een eindprodukt tot nu toe, de evolutie zal gewoon doorgaan. Soorten kunnen verder evolueren maar hoe dat eruit zal zien kunnen we nu natuurlijk nog niet zeggen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:52 schreef HRR het volgende:
[..]
Mensen stammen toch af van apen ... ? :| Dus de éne is wel geevolueerd tot mens.. en de andere niet .. ? right..
En waarom zeg je dat ? waarom zouden wij de oppermachtige "eindproduct van miljoenen jaren evolutie" zijn? Waarom zou dan een slijmprik oid niet verder kunnen evolueren?
Weet je wat dan helpt? Ik weet niet wat je studeert of wat jouw expertises zijn, maar je zou je es moeten voorstellen dat iemand op je afstapt, en zonder gegronde redenen jouw vakgebied gaat "weerleggen". Ik weet zelf bv weinig van evolutie, maar heb wel es discussies gehad met vooral Christenen over de oerknal. En werkelijk alle flauwekul komt voorbij, waaruit pijnlijk blijkt dat ze er echt niks van weten, of niet snugger genoeg zijn om het te begrijpen. Daar schaar ik jou persoonlijk niet onder; je doet je best om je in het onderwerp te verdiepen. Maar vrijwel al je tegenargumenten worden hier heel duidelijk weerlegd. Vraag jezelf nog es af: "hoeveel weet ik van de theorie, en waarom twijfel ik er zo aan"? Natuurlijk is de houding hier soms wat scherp, 't is Fok. Las hierboven al weer de uitspraak "het is maar een theorie, ze zoeken krampachtig naar bewijzen, wetenschap is ook maar een religie". "Bananen zijn sinaasappels, ze zijn meestal blauw en ze zijn nog vierkant ook" is een net zo'n domme uitspraak als bovenstaande, en ik begrijp werkelijk waar niet waar mensen zulk prietpraat vandaan halenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 04:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Beste Aliquote:Op vrijdag 16 februari 2007 04:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ok, en waar is die "oer aap? / oer mens? "quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:10 schreef Forkbender het volgende:
[..]
wrong.
Mensen en apen zijn op een bepaald moment in de geschiedenis één soort geweest. Sindsdien zijn apen de ene kant op gegaan en mensen de andere. Het is niet zo dat de apen stil zijn blijven staan, dat is namelijk evolutionaire zelfmoord in een veranderende omgeving.
[..]
In de grond.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:28 schreef HRR het volgende:
[..]
Ok, en waar is die "oer aap? / oer mens? "
En als wij zeggen dat Genesis 1 een goed startpunt is voor Creationisme en het ontstaan van de wereld wordt dat als dom ervaard..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wikipedia is daar een mooi startpunt voor. Leef je uit
Oh het is een prima startpunt voor het concept van (christelijk) creationisme, maar als je het aan gaat voeren als bewijs in wetenschappelijke zin dan wordt dat waarschijnlijk als dom ervaren inderdaad.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:31 schreef HRR het volgende:
[..]
En als wij zeggen dat Genesis 1 een goed startpunt is voor Creationisme en het ontstaan van de wereld wordt dat als dom ervaard..
In een encyclopedie wordt in een artikel beschreven hoe een wetenschappelijk experiment is verlopen. Van Genesis 1 weet je niets. Is het informatie over de oorsprong van de aarde of is het gewoon een gedicht?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:31 schreef HRR het volgende:
[..]
En als wij zeggen dat Genesis 1 een goed startpunt is voor Creationisme en het ontstaan van de wereld wordt dat als dom ervaard..
Scheppingsverhalen varieren van plaats tot plaats en tijd tot tijd zeg je hé? De Creationisten hebben gewoon Genesis 1 hoor.. en btw .. heb je wel is onderzocht hoe en waar allemaal verschillende jaartallen staan van hoe oud de aarde wel niet is.. ? de een zegt 4.5 biljoen, de andere weer 1 biljoen de andere..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:34 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
In een encyclopedie wordt in een artikel beschreven hoe een wetenschappelijk experiment is verlopen. Van Genesis 1 weet je niets. Is het informatie over de oorsprong van de aarde of is het gewoon een gedicht?
En daarbij, zoals speknek al zei: een DNA-helix is overal hetzelfde, van China tot aan Canada. Scheppingsverhalen varieren van plaats tot plaats en tijd tot tijd.
Ik zeg ook niet dat het wetenschappelijk is zoals de algemen term wordt aangevoerd.. maar net als de evolutietheorie.. is het een geloof !quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh het is een prima startpunt voor het concept van (christelijk) creationisme, maar als je het aan gaat voeren als bewijs in wetenschappelijke zin dan wordt dat waarschijnlijk als dom ervaren inderdaad.
Ja en de hindoes hebben weer een ander boek.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:39 schreef HRR het volgende:
[..]
Scheppingsverhalen varieren van plaats tot plaats en tijd tot tijd zeg je hé? De Creationisten hebben gewoon Genesis 1 hoor..
Wat bedoel je?quote:heb je wel is onderzocht hoe en waar allemaal verschillende jaartallen staan van hoe oud de aarde wel niet is.. ? de een zegt 4.5 biljoen, de andere weer 1 biljoen de andere..
Het zijn beide theoriën. Alleen is de ene gebaseerd op het geloof dat wat in een oud boek staat wel waar moet zijn, en de andere is gebaseerd op bevindingen uit de natuur zélf.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:40 schreef HRR het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het wetenschappelijk is zoals de algemen term wordt aangevoerd.. maar net als de evolutietheorie.. is het een geloof !
Welke van de twee scheppingsverhalen in Genesis doel je op? ;-)quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:39 schreef HRR het volgende:
[..]
Scheppingsverhalen varieren van plaats tot plaats en tijd tot tijd zeg je hé? De Creationisten hebben gewoon Genesis 1 hoor.. en btw .. heb je wel is onderzocht hoe en waar allemaal verschillende jaartallen staan van hoe oud de aarde wel niet is.. ? de een zegt 4.5 biljoen, de andere weer 1 biljoen de andere..
Hehehe.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:47 schreef eRixx het volgende:
[..]
Welke van de twee scheppingsverhalen in Genesis doel je op? ;-)
Zie het antwoord van Puzzelaar: in de grond. Deze soort heeft zich op enkele verschillende manieren voortgezet, namelijk ruwweg in apen, mensen, mensapen, etc. Deze soort zelf bestaat echter niet meer, omdat de soort veranderd is.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:28 schreef HRR het volgende:
[..]
Ok, en waar is die "oer aap? / oer mens? "
enquote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:46 schreven een andere poster en Puzzelaar het volgende:
Ik zeg ook niet dat het wetenschappelijk is zoals de algemen term wordt aangevoerd.. maar net als de evolutietheorie.. is het een geloof !
Hmm, van Dale zegt dit:quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:02 schreef speknek het volgende:
Maar als het geen voorspellende gaven heeft, is het geen theorie, toch?
quote:the·o·rie (de ~ (v.), ~ën)
1 geheel van de grondregels van een kunst of techniek => leer
2 systeem van denkbeelden of hypothesen ter verklaring van iets
3 opvatting in het abstracte, die geen rekening houdt met de praktijk
Je moet dus aan een creationist vragen: wat voorspelt creatie volgens Genesis. Hoe is het toepasbaar binnen de huidige wetenschap. Je kunt evolutie zoals het nu geaccepteerd is alleen ontkrachten door zelf met een betere theorie te komen. Welnu, dat is creatie blijkbaar.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:48 schreef speknek het volgende:
Mja, maar dan speel je een woordspelletje, door verschillende homoniemen aan elkaar gelijk te zetten.
Een wetenschappelijke theorie heeft voorspellende gaven. Als je een religieuze theorie daaraan gelijk wil stellen, maar dan op andere kennisgebieden, zou het ook voorspellende gaven moeten hebben.
Nee, nee, nee, ik stel dat niet gelijk hoor. Dat doet HRR.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:48 schreef speknek het volgende:
Mja, maar dan speel je een woordspelletje, door verschillende homoniemen aan elkaar gelijk te zetten.
Een wetenschappelijke theorie heeft voorspellende gaven. Als je een religieuze theorie daaraan gelijk wil stellen, maar dan op andere kennisgebieden, zou het ook voorspellende gaven moeten hebben.
Nee, die HRR had het er over dat het beide "geloven" zijn. Dat klopt niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:55 schreef speknek het volgende:
Ah okee, je zei 'het zijn beide theoriën'. Ik dacht dat je door het woordje 'beide' bedoelde dat ze beide dezelfde betekenis hadden, ipv homoniemen waren.
zorgt alleen maar voor dat die soort van zelf uit sterft.... besides zon staart heeft ook zo zijn andere functies denk ik... bovendien als ze zo zwaar zijn en gepakt worden hou je van zelf minder grote staarten over...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:08 schreef Kaffer het volgende:
Evolutie kan simpelweg niet op basis van het principe van seksuele selectie .
Seksuele selectie wil zeggen dat vrouwtjesdieren vallen op mannetjes met een zwaar genetisch defect .
Voorbeeld : mannetjespauwen met de grootste staarten hebben het meest succes bij de wijfjes .
Doordat ze zo zwaar worden door hun staart zijn ze ook de traagste en dus het meest vatbaar voor hun natuurlijke vijanden , een genetisch defect dat ook gaat overslaan op hun nakomelingen .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Seksuele_selectie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |