abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 06:56:02 #251
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46481156
Van vorig jaar:
quote:

NEWSWEEK has learned that the CIA and DIA have war-gamed the likely consequences of a U.S. pre-emptive strike on Iran's nuclear facilities. No one liked the outcome. As an Air Force source tells it, "The war games were unsuccessful at preventing the conflict from escalating."

MSNBC
Maar dat zal wel heulen met Saddam Iran zijn. Bovendien was Irak immers ook een cake-walk.

"Anyone can go to Baghdad. Real men go to Tehran."
pi_46487899
Iran verwerpt deadline VN

Uitgegeven: 20 februari 2007 12:14
Laatst gewijzigd: 20 februari 2007 12:14

TEHERAN - De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft dinsdag de deadline van de Verenigde Naties voor het opschorten van de verrijking van uranium opnieuw verworpen. Hij zei deze nucleaire activiteiten niet te willen stilleggen als voorwaarde voor onderhandelingen.

Later deze week verloopt de deadline die de Veiligheidsraad Teheran heeft gesteld. Als de Iraanse regering hieraan niet voldoet, dreigt de Veiligheidsraad met sancties tegen haar nucleaire- en raketprogramma.

Bron www.nu.nl
pi_46489426
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 06:56 schreef NorthernStar het volgende:
Van vorig jaar:
[..]

Maar dat zal wel heulen met Saddam Iran zijn. Bovendien was Irak immers ook een cake-walk.

"Anyone can go to Baghdad. Real men go to Tehran."
mwah irak was idd een cakewalk in 2 weken was het gedaan maar men moet wel eens gaan nadenken wat men na een overwinning gaat doen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46489999
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 04:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zou dan een oorlog op drie fronten betekenen. Niet slim denk ik.
kan noord korea ook lekker zijn gang gaan

doen ze toch al, daar niet van
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46512117
quote:
The US army, navy, air force and marines have all prepared battle plans and spent four years building bases and training for "Operation Iranian Freedom". Admiral Fallon, the new head of US Central Command, has inherited computerised plans under the name TIRANNT (Theatre Iran Near Term).
http://www.newstatesman.com/200702190014

Operation Iranian Freedom? Ik hoop dat deze krant het zo zelf gebruikt, als een soort leuke, creatieve vondst, want... C'mon... zelfs de afkorting bestaat al! En TIRANTT? Bijna net zo subtiel als PATRIOT-Act.
quote:
Today, marines have the USS Boxer and USS Bataan carrier forces in the Gulf and probably also the USS Kearsarge and USS Bonhomme Richard. Three others, the USS Peleliu, USS Wasp and USS Iwo Jima, are ready to join them. Earlier this year, HQ staff to manage these forces were moved from Virginia to Bahrain.
Ze maken er wel werk van, [14.gif].
  woensdag 21 februari 2007 @ 00:15:23 #256
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46512644
quote:
British military sources told the New Statesman, on condition of anonymity, that "the US military switched its whole focus to Iran" as soon as Saddam Hussein was kicked out of Baghdad. It continued this strategy, even though it had American infantry bogged down in fighting the insurgency in Iraq.
Oftewel, d'r zit een of ander bizar plan achter, wat al jaren van tevoren is bedacht, als we dat artikel moeten geloven.

Wat hadden de neocons nog meer op hun lijstje staan?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  † In Memoriam † woensdag 21 februari 2007 @ 00:18:21 #257
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46512729
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 00:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Wat hadden de neocons nog meer op hun lijstje staan?
Anyone can go to Baghdad. Real men go to Tehran.
pi_46515759
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 03:44 schreef F4iTH het volgende:

[..]

Nee, en ik zal 3 simpele argumenten geven waarom ik dit nieuwsbericht grappig vond.
1- In dit artikel wordt, ondanks de woorden "traced directly back to Tehran", niet beweerd dat Iran de opdrachtgever van zo'n aanval hoeft te zijn. Een aanslagje, veel bloed en foto's van explosieven van Iraanse makelij en Bush heeft zijn vrijbrief. Toch grappig want Saddam werd jarenlang militair gesteund, jawel door de VS, in zijn bloedige strijd tegen Iran.
2- Vertrouw jij dat de VS nu wel met waterdichte bewijzen komt? En dan bedoel ik niet zulke Powerpoint sheets als destijds mbt die levensgevaarlijke allesvernietigende WMD's in Irak.
3- Tot slot vind ik het wel erg toevallig dat zoiets opeens "uitlekt". Er wordt nu wel erg doorzichtig gebluft m.i.

Dus nogmaals:
Kun je niet lezen? Ik zeg expliciet "mocht Iran achter veel aanvallen op Amerikaanse troepen zitten?"

Dus nogmaals: als Iran achter de aanvallen op de VS zit, vind je dan dat de VS niet terug mag slaan?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 21 februari 2007 @ 03:15:13 #259
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46515770
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 03:12 schreef StefanP het volgende:

[..]

Kun je niet lezen? Ik zeg expliciet "mocht Iran achter veel aanvallen op Amerikaanse troepen zitten?"

Dus nogmaals: als Iran achter de aanvallen op de VS zit, vind je dan dat de VS niet terug mag slaan?
Het is meer een kwestie van niet kunnen dan willen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_46517586
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 03:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is meer een kwestie van niet kunnen dan willen.
Niet kunnen ? Hah...

http://www.kranten.com/artikel.html?id=3219620

Vergeet effe niet dat je hier spreekt over het machtigste leger dat deze wereld ooit gekend heeft. Als er 200.000 soldaten ergens in het buitenland met iets druk zijn, denk jij dan dat ze verder geen slagkracht meer hebben ? Ik geef het Iraanse leger een week, daarna bestaat het niet meer.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:21:00 #261
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46517644
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:17 schreef Hathor het volgende:

Vergeet effe niet dat je hier spreekt over het machtigste leger dat deze wereld ooit gekend heeft. Als er 200.000 soldaten ergens in het buitenland met iets druk zijn, denk jij dan dat ze verder geen slagkracht meer hebben ? Ik geef het Iraanse leger een week, daarna bestaat het niet meer.
Ja, maar dan begint 't gezeik pas. Dat zag je in irak ook.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_46517654
Kennen jullie het 3-2-1 priniciple niet?

Volgens Amerika en zijn NSS, moet men 3 landen afschrikken, 2 kunnen aanvallen, en 1 land de hoofdstad kunnen veroveren, en allemaal op hetzelfde moment. Nu is dat Bagdad, maar Iran aanvallen gaat hun heus nog wel lukken. Denk je dat je Amerika zijn militaire macht op dit moment volledig gebruikt ziet? Welnee, die kunnen nog veel meer...
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_46517740
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:21 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, maar dan begint 't gezeik pas. Dat zag je in irak ook.
Welk gezeik ? Ik denk niet dat ze het willen bezetten zoals in Irak, maar gewoon even "onklaar" maken, zodat ze er voorlopig geen omkijken meer naar hebben. Net zoals indertijd met Libie gebeurt is. Khadaffi begon een beetje te bijdehand te worden, infrastructuur naar de klote gooien, paar paleizen tegen de grond, tovallig nog wat familie erin ook, en nu speelt ie het braafste jongetje van de klas. Die Ahmadinejad moet gewoon even op zijn plaats worden gezet.
pi_46517839
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 03:12 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ach en de cia heeft nooit eerder pogingen gedaan om iran onder de duim te krijgen. Hoe verklaren we de gevonden valse paspoorten op de amerikaanse ambassade bij de gijzeling in 1979. Dan zullen we ook maar niet kijken hoe men met de sjah omgegaan is.

Doe toch eens niet zo hypocriet net alsof er geen bloed aan de handen van de VS kleeft.

En wie gaat ons zeggen dat de bewijzen gaan kloppen de dat iran achter aanvallen op vs miltairen zitten. De inlichtingen die wij als burger voorgeschoteld krijgen zijn van een nog bedroefder niveau als de powelpoint presentatie die de inval op irak zou gelegitimeerd hebben.
pi_46520470
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Welk gezeik ? Ik denk niet dat ze het willen bezetten zoals in Irak, maar gewoon even "onklaar" maken, zodat ze er voorlopig geen omkijken meer naar hebben. Net zoals indertijd met Libie gebeurt is. Khadaffi begon een beetje te bijdehand te worden, infrastructuur naar de klote gooien, paar paleizen tegen de grond, tovallig nog wat familie erin ook, en nu speelt ie het braafste jongetje van de klas. Die Ahmadinejad moet gewoon even op zijn plaats worden gezet.
Sim-pel. Gewoon even een bommetje hier en daar gooien en de Iraniërs zullen gewillig doen wat de Amerikanen zeggen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:41:00 #266
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46520790
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:25 schreef Hathor het volgende:

Die Ahmadinejad moet gewoon even op zijn plaats worden gezet.
En je kunt je niet voorstellen dat Ahmadinejad , of andere iraniers, daarna iets zullen zeggen als 'die Bush moet niet denken dat-ie ongestraft iraanse steden en installaties kan bombarderen. Oftewel, we laten een paar spijkerbommen afgaan op wall street. Die Bush moet gewoon even op z'n plaats worden gezet.'
pi_46521138
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:41 schreef gronk het volgende:

[..]

En je kunt je niet voorstellen dat Ahmadinejad , of andere iraniers, daarna iets zullen zeggen als 'die Bush moet niet denken dat-ie ongestraft iraanse steden en installaties kan bombarderen. Oftewel, we laten een paar spijkerbommen afgaan op wall street. Die Bush moet gewoon even op z'n plaats worden gezet.'
Naiviteits mode aan, en de geschiedenis van iran in de afgelopen 50 jaar vergetende.

Dat doen die iraniers toch niet als ze eenmaal door boze bush zijn gebombardeerd zullen ze toch vast wel te bang zijn om iets te ondernemen.

Ik ben bezig met het boek "de grote beschavingsoorlog" van robert fisk te lezen, dat zouden meer mensen die zich voor deze zaken intresseren eens moeten lezen.
pi_46521492
ondertussen doet de filmwereld vrolijk mee met de huidige Bush-campagne:

Nu ook demonisering oude Perzen!
pi_46522386
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.newstatesman.com/200702190014

Operation Iranian Freedom? Ik hoop dat deze krant het zo zelf gebruikt, als een soort leuke, creatieve vondst, want... C'mon... zelfs de afkorting bestaat al! En TIRANTT? Bijna net zo subtiel als PATRIOT-Act.
[..]

Ze maken er wel werk van, [14.gif].
7 cbg`s

verder
quote:
Any US general planning to attack Iran can now assume that at least 10,000 targets can be hit in a single raid, with warplanes flying from the US or Diego Garcia. In the past year, unlimited funding for military technology has taken "smart bombs" to a new level
quote:
Hersh's claim that the US military is already engaged in a low-level war with Iran. The fighting is most intense in the Kurdish north where Iran has been firing artillery into Iraq. The US and Iran are already engaged in a low-level proxy war across the Iran-Iraq border.

[ Bericht 9% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 21-02-2007 12:39:44 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_46522801
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:21 schreef _Qmars_ het volgende:
Kennen jullie het 3-2-1 priniciple niet?

Volgens Amerika en zijn NSS, moet men 3 landen afschrikken, 2 kunnen aanvallen, en 1 land de hoofdstad kunnen veroveren, en allemaal op hetzelfde moment. Nu is dat Bagdad, maar Iran aanvallen gaat hun heus nog wel lukken. Denk je dat je Amerika zijn militaire macht op dit moment volledig gebruikt ziet? Welnee, die kunnen nog veel meer...
was toch anders ze zouden 2 grote oorlogen moeten kunnen vechten (ala wo2) en 3 regionale conflicten moeten kunnen beheersen
pi_46523002
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sim-pel. Gewoon even een bommetje hier en daar gooien en de Iraniërs zullen gewillig doen wat de Amerikanen zeggen.
Dat deden de Libiers anders wel meteen, en die hadden daarvoor net zo'n grote waffel als de Iraniers nu hebben.
pi_46523127
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat deden de Libiers anders wel meteen, en die hadden daarvoor net zo'n grote waffel als de Iraniers nu hebben.
Libië is net even wat anders dan Iran. Als ze Cuba hadden gebombardeerd in 1962, zouden de Russen ook gewoon niets doen? Nee, natuurlijk niet, want de Sovjet-Unie was ook net even wat anders dan Libië. Israël bombardeerde de PLO in Tunesië, waarna echter de opstand niet stopte. Je kunt simpelweg niet zeggen dat wat voor Libië gold, zal gelden voor Iran.

De Libiërs zijn overigens pas begonnen met het beëindigen van hun rare praktijken eind jaren negentig, na overleg met Amerika en Europa.
pi_46523460
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Libië is net even wat anders dan Iran. Als ze Cuba hadden gebombardeerd in 1962, zouden de Russen ook gewoon niets doen? Nee, natuurlijk niet, want de Sovjet-Unie was ook net even wat anders dan Libië. Israël bombardeerde de PLO in Tunesië, waarna echter de opstand niet stopte. Je kunt simpelweg niet zeggen dat wat voor Libië gold, zal gelden voor Iran.

De Libiërs zijn overigens pas begonnen met het beëindigen van hun rare praktijken eind jaren negentig, na overleg met Amerika en Europa.
Maar je kunt moeilijk ontkennen dat het bombardement geen effect heeft gesorteerd ?

en zou je me even kunnen uitleggen wat er zo anders is aan Iran ? Diezelfde geluiden hoorde ik namelijk ook toen Amerika op het punt stond om Irak, dat toen nog zogenaamd een van de sterkste legers ter wereld had, uit Koeweit te trappen. Daar zouden de Amerikanen wel eens spijt van kunnen krijgen hoorde je overal. Nog geen twee weken later zag je een groot spoor van wrakken en lijken van Koeweit tot aan Bagdad, en was dat eens zo machtige leger weggeblazen alsof het tinnen soldaatjes waren. Als Iran serieus mot wil met Amerika, zal het hen precies hetzelfde vergaan, en ik geloof niet dat Rusland en/of China daar iets aan zullen en kunnen veranderen.
pi_46523686
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar je kunt moeilijk ontkennen dat het bombardement geen effect heeft gesorteerd?
Uiteraard. Het heeft gevolgen gehad.
quote:
en zou je me even kunnen uitleggen wat er zo anders is aan Iran?
Iran is sterker dan Libië, niet alleen materieel, maar ook diplomatiek. Het heeft goede banden met Hezbollah en Syrië en Irak. Dat Irak waar nu honderdvijftig duizend Amerikaanse troepen zitten. Iran kan veel leed (laten) veroorzaken in Irak en ook Afghanistan. Libië had die mogelijkheden niet. Libië wordt geregeerd door een gek, die dan weer beschermer van de Islam is, dan weer van de Arabieren en nu geloof ik van Afrika. Iran wordt geregeerd door een Byzantijnse, obscure organisatie, die berekenend te werk gaan. Tevens werd in Libië één gebouw geraakt, ter vergelding, dat zou niet het geval zijn in Iran.
quote:
Diezelfde geluiden hoorde ik namelijk ook toen Amerika op het punt stond om Irak, dat toen nog zogenaamd een van de sterkste legers ter wereld had, uit Koeweit te trappen. Daar zouden de Amerikanen wel eens spijt van kunnen krijgen hoorde je overal. Nog geen twee weken later zag je een groot spoor van wrakken en lijken van Koeweit tot aan Bagdad, en was dat eens zo machtige leger weggeblazen alsof het tinnen soldaatjes waren.
Tsja, dat kan. Zegt ook niets.
quote:
Als Iran serieus mot wil met Amerika, zal het hen precies hetzelfde vergaan, en ik geloof niet dat Rusland en/of China daar iets aan zullen en kunnen veranderen.
Irak had een buurland bezet, Iran niet. Daarnaast zijn al die wapenprogramma's pas opgerold na VN-inspecties. De Eerste Golfoorlog zal ook anders zijn dan een onuitgelokte aanval op Iran.

Overigens, Lockerbie vond na '86 plaats.
pi_46523783
Nou ja, we zullen wel zien, ik heb zo'n gevoel dat daar binnenkort de pleuris uitbreekt, waarschijnlijk voordat er verkiezingen in Amerika zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')