Nee, naar aanleiding van Janneke Vreugdenhil. Het ziet er voorlopig in elk geval nog niet echt smakelijk uit, maar dat klopt ook volgens de weblog..quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:19 schreef minilotje het volgende:
Toeval of naar aanleiding van deze post?
Ik heb het recept gisteravond naar mijn moeder doorgemaild, die gaat om 19.00h bakken (want is gelijk begonnen), dus ik zal jullie niet te lang in spanning houden en vanavond vast de eerste resulaten meldenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:31 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ben benieuwd of het wat is Leonoor!
Hmmm dat van mij is een stuk vochtiger geloof ik.. Ik had het overigens eerst met 345 ml gedaan, het bleek met 345 g water te moeten (en dat was wel een stukje meerquote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:02 schreef minilotje het volgende:
Havermout, gist, tarwebloem, zout en water paraat! Speciaal voor de gelegenheid een mooie, oranje, gietijzeren pan bij de Hema gekocht.. Ik heb er zin in!
edit:
[afbeelding]
Zo. Dat staat klaar.
Volgens mij is dat stiekem hetzelfde. 1liter water= 1kgquote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:55 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmmm dat van mij is een stuk vochtiger geloof ik.. Ik had het overigens eerst met 345 ml gedaan, het bleek met 345 g water te moeten (en dat was wel een stukje meer).
Spannend he!
Oh ja, dat is wel logisch hequote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:59 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Volgens mij is dat stiekem hetzelfde. 1liter water= 1kg
edit: spuit11
Zojuist aan de volgende kneedfase begonnen, mijn deeg was letterlijk de pan uitgerezen, en voldeed keurig aan de beschrijving van Janneke. Het ligt nu een kwartier te rusten terwijl ik ontbijt...quote:Op zondag 11 februari 2007 00:16 schreef golfer het volgende:
Ik volg jullie experimenten verder vol interesse.
Ben benieuwd naar het eindresultaatquote:Op zondag 11 februari 2007 10:13 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Zojuist aan de volgende kneedfase begonnen, mijn deeg was letterlijk de pan uitgerezen, en voldeed keurig aan de beschrijving van Janneke. Het ligt nu een kwartier te rusten terwijl ik ontbijt...
Dat ziet er lekker uitquote:Op zondag 11 februari 2007 14:48 schreef Leonoor het volgende:
Ik heb hem zojuist uit de pan gekieperd!
[afbeelding]
Foto is niet zo scherp, maar hij ziet er in elk geval puik uit! Nu nog even af laten koelen...
Ja, ik weet hetquote:
Nietes!quote:
Sinds deze week heb ik de BBM die in de aanbieding was bij de Lidl. Ik heb er nu twee broden mee gemaakt (mix van de Lidl), maar ik vond ze nogal tegenvallen. Nou heb ik ook wel erg lekker brood van mn bakker, maar ik had gehoopt dit toch minimaal te evenaren.quote:Op zondag 11 februari 2007 16:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nietes!
Ik ben 's avonds drie minuten bezig en dan heb ik de volgende ochtend als ik opsta een vers brood dat stukken lekkerder is en minder dan de helft kost van een supermarktbrood.
quote:Op zondag 11 februari 2007 16:31 schreef releaze het volgende:
ik wil ook de binnenkant zien!En een uitgebreid proefverslag
Jaaa zo ziet de mijne er dus ook uit! Puik!quote:Op zondag 11 februari 2007 16:58 schreef minilotje het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klaaaaaaaaaaaaaar! En eerlijk gezegd ook al bijna op!![]()
Het brood had naar mijn idee nog een ietsje langer in de oven gemogen, of op een iets hogere temperatuur. Nu moet ik daarbij zeggen dat ik momenteel slechts beschik over zo'n klein, kloterig snackoventje dat al moeite heeft om mijn afbakstokbroodjes bruin te krijgen..Dus het brood van morgen maar gewoon op 280 graden bakken, zodat het broodkruim nét een tikkeltje minder vochtig is.
Ondanks de handicap van zo'n totaal ongeschikt kabouteroventje ben ik eigenlijk reuze tevreden over het brood. Naar aanleiding van de tip van Janneke in de krant ben ik vrij ruim geweest met het zout (bijna twee theelepels), wat resulteerde in een nogal hartige smaak. Driekwart theelepel minder zorgt vast voor een prima, neutraal brood waar je ook je chocoladepasta op kunt smeren.Ik ben ook blij met de korst, die dik en knapperig is en door het laagje havermout ook nog een extra smaakje heeft.
We hebben net een hele stapel sneetjes weg zitten werken met pesto, oude brokkelkaas, rauwe ham en kruidenroomkaas en dat was érg smakelijk. Het is gewoon heel lekker brood! Ik maak vanavond nog een berg deeg zodat ik morgen dit fijne brood in verse tomatensoep kan dopen. Ik heb er nu al zin in! En ik ben blij dat ik gisteren niet voor niks vijftig euro aan een gietijzeren braadpan heb uitgegeven.
[afbeelding]
edit: Och. Met chocoladepasta is het eigenlijk ook best lekker. *kauwt*
Ziet er prima en lekker uit.quote:
Ik krijg nu echt spontaan zin in brood!! Wat ziet dat er heerlijk uit.quote:Op zondag 11 februari 2007 16:58 schreef minilotje het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het brood had naar mijn idee nog een ietsje langer in de oven gemogen, of op een iets hogere temperatuur. Nu moet ik daarbij zeggen dat ik momenteel slechts beschik over zo'n klein, kloterig snackoventje dat al moeite heeft om mijn afbakstokbroodjes bruin te krijgen..Dus het brood van morgen maar gewoon op 280 graden bakken, zodat het broodkruim nét een tikkeltje minder vochtig is.
Ondanks de handicap van zo'n totaal ongeschikt kabouteroventje ben ik eigenlijk reuze tevreden over het brood. Naar aanleiding van de tip van Janneke in de krant ben ik vrij ruim geweest met het zout (bijna twee theelepels), wat resulteerde in een nogal hartige smaak. Driekwart theelepel minder zorgt vast voor een prima, neutraal brood waar je ook je chocoladepasta op kunt smeren.Ik ben ook blij met de korst, die dik en knapperig is en door het laagje havermout ook nog een extra smaakje heeft.
We hebben net een hele stapel sneetjes weg zitten werken met pesto, oude brokkelkaas, rauwe ham en kruidenroomkaas en dat was érg smakelijk. Het is gewoon heel lekker brood! Ik maak vanavond nog een berg deeg zodat ik morgen dit fijne brood in verse tomatensoep kan dopen. Ik heb er nu al zin in! En ik ben blij dat ik gisteren niet voor niks vijftig euro aan een gietijzeren braadpan heb uitgegeven.
[afbeelding]
Dat dus.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:17 schreef Maerycke het volgende:
Terugvindbrood!
-edit- Ziet nu de foto's. Ziet er goed uit zeg
het ziet er iig een stuk smakelijker uit dan het brood van de bakker. veel meer echt/naturel. prachtig broodje geworden, en ik ben nu ook wel benieuwd!quote:Op zondag 11 februari 2007 16:58 schreef minilotje het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |