abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46168736
quote:
Wijffels wijst potverteer-kritiek VVD van de hand
Oud-informateur Herman Wijffels vindt het onbegrijpelijk dat de VVD de nieuwe coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie op voorhand beschuldigt van potverteren. Wijffels zei dit vrijdag kort nadat hij als informateur zijn eindverslag had uitgebracht aan koningin Beatrix.

‘Het financieel kader van het regeerakkoord is solide’, aldus Wijffels, zelf econoom en oud-bankier (hoogste baas Rabobank). ‘Op dit moment is de omvang van de staatsschuld de helft van wat we in dit land met zijn allen verdienen. Die verhouding tussen staatsschuld en bruto binnenlands product gaat in de plannen van de nieuwe coalitie de komende vier jaar met tien procentpunt omlaag van 50 naar ongeveer 40 procent. Als je dan zegt dat dit potverteren is, dan begrijp ik dat niet zo.’

bron
Het kabinet had nog amper haar plannen kenbaar gemaakt en de VVD roept nu al bij bij monde van Mark Rutte dat het nieuwe kabinet aan "potverteren" gaat doen.....Wat dus echt nergens opslaat als je het bovenstaande leest...

Kennelijk onderschat hij de inzochten van Herman Wijffels met een verdienstelijk arbeidsverleden als top-bankier bij de Rabobank en zijn huidige functie bij de Wereldbank...Hij weet dus echt wel waar hij het over heeft als het gaat om de soliditeit van het financieel kader van het regeerakkoord....

Hij laat er dus geen twijfel over bestaan dat de plannen wel degelijk beoogen om de staatschuld de komende vier jaar met zo'n 10% punten omlaag te brengen...Hoe kan je dan immers spreken van "potverteren"....?

Maar goed, laat Mark Rutte de komende vier jaar lekker zo doorgaan. Ik hoop dat binnen afzienbare tijd
hem niemand meer serieus neemt....(wat ik al lang niet meer doe, trouwens)
pi_46168851
Als je als VVD leider de term Potverteren níet gebruikt mbt een kabinet waarin de PvdA zit, ben je geen knip voor de neus waard. Dit is wat de vvd achterban wil horen.
Goed gedaan dus van Rutte, want Rita hijgt in zijn nek en staat klaar om hem de keel af te snijden.
pi_46168976
Dus Rutte maakt zich belachelijk omdat één persoon een andere toekomstverwachting heeft?
Voor hem tien anderen die zeggen dat het juist wél potverteren is. Daarnaast kan je het als VVD zijnde niet maken om te gaan juichen als er een redelijk links regeerakkoord op tafel komt te liggen, dan maak je jezelf ongeloofwaardig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_46169023
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:39 schreef aesop het volgende:
Als je als VVD leider de term Potverteren níet gebruikt mbt een kabinet waarin de PvdA zit, ben je geen knip voor de neus waard. Dit is wat de vvd achterban wil horen.
Goed gedaan dus van Rutte, want Rita hijgt in zijn nek en staat klaar om hem de keel af te snijden.
Je kan wel vanalles roepen, maar als het geen hout snijdt dan houd je zelf en je electoraat alleen maar voor de gek....Het komt ooit als een boemerang terug....
pi_46169041
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:

Hij laat er dus geen twijfel over bestaan dat de plannen wel degelijk beoogen om de staatschuld de komende vier jaar met zo'n 10% punten omlaag te brengen...Hoe kan je dan immers spreken van "potverteren"....?
Als je die 10% bereikt door van een hogere groei uit te gaan dan het CBS dan kan het uiteindelijk best op potverteren uitkomen... Of dat zo is weet ik niet, ik heb het niet berekend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46169168
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je die 10% bereikt door van een hogere groei uit te gaan dan het CBS dan kan het uiteindelijk best op potverteren uitkomen... Of dat zo is weet ik niet, ik heb het niet berekend.
Is altijd koffiedik kijken natuurlijk met die groei...Neemt niet weg dat de laatste tijd die groei aardig hoger lag dan het CBS beraamde....

Maar als zou die 10% niet worden gehaald maar 5% ofzo, dan mag je nog steeds spreken van een geweldig resultaat.
pi_46169370
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Is altijd koffiedik kijken natuurlijk met die groei...Neemt niet weg dat de laatste tijd die groei aardig hoger lag dan het CBS beraamde....
Dan nog is het goochelen met cijfers. Ik zeg niet dat Rutte gelijk heeft, maar ook niet dat Wijffels gelijk heeft. Aan het eind van de rit zie je de resultaten. Ik moet zeggen dat ik met wat ik hoor enigszins sceptisch ben. B.v. over minder ambtenaren. Ik denk dat aan het eind er via de achterdeur meer zijn bijgekomen dan er via de voordeur uitgingen.

Dat is natuurlijk met eigenlijk alle kabinetten zo. Plannen zus, resultaten zo.
quote:
Maar als zou die 10% niet worden gehaald maar 5% ofzo, dan mag je nog steeds spreken van een geweldig resultaat.
Als... Afwachten dus. Maar Rutte heeft momenteel als taak om te zeiken. Dat hoort bij oppositie voeren. Zo mocht de PvdA vier jaar zeiken over de JSF en nu de bestelformulieren invullen. Mooi hoor, politiek...
  zaterdag 10 februari 2007 @ 13:00:26 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46169418
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46169571
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan nog is het goochelen met cijfers. Ik zeg niet dat Rutte gelijk heeft, maar ook niet dat Wijffels gelijk heeft. Aan het eind van de rit zie je de resultaten. Ik moet zeggen dat ik met wat ik hoor enigszins sceptisch ben. B.v. over minder ambtenaren. Ik denk dat aan het eind er via de achterdeur meer zijn bijgekomen dan er via de voordeur uitgingen.

Dat is natuurlijk met eigenlijk alle kabinetten zo. Plannen zus, resultaten zo.
[..]

Als... Afwachten dus. Maar Rutte heeft momenteel als taak om te zeiken. Dat hoort bij oppositie voeren. Zo mocht de PvdA vier jaar zeiken over de JSF en nu de bestelformulieren invullen. Mooi hoor, politiek...
Het is idd afwachten. Aan het eind van de rit weten we meer......Maar Rutte vervalt idd in ordinair zeiken...Dat pleit niet voor hem. Oppositie voeren is imo iets anders dan alleen maar goedkoop zeiken....
pi_46169674
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:

Oppositie voeren is imo iets anders dan alleen maar goedkoop zeiken....
Heb je de afgelopen vier jaar lekker geslapen?

Deze week las ik dat Van Velzen de PvdA harde verwijten maakt over de JSF. Ik neem aan dat zij ook weet dat regeren compromissen sluiten is (immers, de SP doet dat in den lande op decentraal niveau ook) en dat je soms een punt moet laten varen. Toch valt ze de PvdA aan om iets volstrekt normaals. Net zo goed goedkoop zeiken. Dan vind ik de kritiek van Rutte minder kwalijk. Ik bedoel: stel dat uiteindelijk blijkt dat de staatsschuld niet of nauwelijks is teruggelopen...
pi_46169749
Ja, ze kunnen wel makkelijk gaan zeggen dat de staatschuld met 10% omlaag gaat, maar doen ze het daadwerkelijk ook zo?

Weet je... in politiek werken sommige dingen net andersom .
pi_46169772
Ik vind Rutte sowieso een misselijk mannetje.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_46169821
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:46 schreef DS4 het volgende:
Staatschuld blijft ongeveer gelijk, BBP stijgt en voila de verhouding daalt. Geen rocket science en wat dat betreft heeft Rutte wel een punt. Al het geld wat er extra bij gaat komen door economische groei wordt weer net zo hard uitgegeven in plaats van gebruikt om de staatsschuld terug te dringen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46169928
@FJD, wat jij opsomt, staat bekend als noemereffect.
pi_46170117
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:15 schreef FJD het volgende:

Staatschuld blijft ongeveer gelijk, BBP stijgt en voila de verhouding daalt.
Goed, ook dat telt mee. Maar ik neem aan dat in de komende vier jaar het BBP niet met 25% gaat stijgen.

Overigens is het maar de vraag of het zo ernstig is dat de daling alleen maar zou komen uit de stijging van het BBP. De verhouding is belangrijker dan het bedrag.
quote:
Al het geld wat er extra bij gaat komen door economische groei wordt weer net zo hard uitgegeven in plaats van gebruikt om de staatsschuld terug te dringen.
Daarvoor ken ik de plannen niet goed genoeg. Maar ik geloof idd wel dat je ook een berekening kan maken waarmee je kan spreken van potverteren.
pi_46170366
Rutte

Vraag me af of er nog mensen zijn die met droge ogen durven te beweren dat hij n goede leider is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46170528
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:37 schreef One_of_the_few het volgende:
Rutte

Vraag me af of er nog mensen zijn die met droge ogen durven te beweren dat hij n goede leider is.
Dat vraag ik mij ook af.. als de komende verkiezingen ook slecht voor de VVD uitpakken, dan vraag ik mij nog af hoe lang ze met hem zullen blijven doortobben....

Off-topic: Lang geleden dat ik je hier gezien heb....
pi_46170577
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heb je de afgelopen vier jaar lekker geslapen?
Ik hoop van niet al te veel ....Natuurlijk wordt altijd wel wat afgezeken bij het oppositievoeren....
quote:
Deze week las ik dat Van Velzen de PvdA harde verwijten maakt over de JSF. Ik neem aan dat zij ook weet dat regeren compromissen sluiten is (immers, de SP doet dat in den lande op decentraal niveau ook) en dat je soms een punt moet laten varen. Toch valt ze de PvdA aan om iets volstrekt normaals. Net zo goed goedkoop zeiken. Dan vind ik de kritiek van Rutte minder kwalijk. Ik bedoel: stel dat uiteindelijk blijkt dat de staatsschuld niet of nauwelijks is teruggelopen...
Ja, maar ik vind wel dat hij heel erg voor de muziek gaat uitlopen......
pi_46170631
Ach, de VVD moet nu eenmaal wat negatiefs roepen.
Anders ben je als oppositiepartij niet geloofwaardig.
pi_46170701
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:43 schreef EchtGaaf het volgende:

Off-topic: Lang geleden dat ik je hier gezien heb....
Klopt, ben net teurg uit ecuador.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46170706
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja, maar ik vind wel dat hij heel erg voor de muziek gaat uitlopen......
Dat hangt dus van de onderbouwing af...
pi_46170827
Het grappige is dat Rutte sinds dat hij partijleider is geworden en harde taal móet bezigen totaal niet geloofwaardig en overtuigend overkomt. Uit Zalm zijn mond zou dat wel het geval zijn. Zalm hoor je hier niet over, die zegt trouwens helemaal niks meer. De VVD doet er verstandig aan om op zoek te gaan naar een nieuwe leider. Een Bolkenstein, Van Aartsen, Zalm of Dijkstal. Dat waren leiders.
pi_46171069
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:50 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Klopt, ben net teurg uit ecuador.
O, ik wist niet dat je daar was.....Hopelijk heb je het goed gehad. Blij dat je weer terug bent...
pi_46171120
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat hangt dus van de onderbouwing af...
Ja, maar die van Rutte vind ik wel erg voorbarig toch....Rutte mag gerust kritiek uitoefenen op het financiele kader, sterker nog dat wordt ook van hem verwacht...Maar om het nou direct af te doen als potverteren......vind ik wel erg stemming maken...
pi_46171130
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:47 schreef waltersh het volgende:
Ach, de VVD moet nu eenmaal wat negatiefs roepen.
Anders ben je als oppositiepartij niet geloofwaardig.
Maar is dit geloofwaardig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')