Als zed een goed arbeidscontract krijgen heb je grote kans dat ze bijvoorbeeld in de VS of in Canada aan de slag kunnen, mensen die minder kleinzielig doen over niet-westerse high potentials.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo op papier klinkt het leuk. Maar die gaan natuurlijk echt niet terug naar hun eigen arme land. Als ze dan zo'n goede opleiding op zak hebben, blijven ze waar het echte geld te halen is. In het westen dus.
Maar wat hebben we er dan aan om deze mensen op te leiden? Wij niets, en Afrika ook niet meer. Zo plukken we de merite daar weg, ten bate van de Yanken.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als zed een goed arbeidscontract krijgen heb je grote kans dat ze bijvoorbeeld in de VS of in Canada aan de slag kunnen, mensen die minder kleinzielig doen over niet-westerse high potentials.
We willen als land toch wat doen aan ontwikkelingshulp. Laten we het dan effectief doen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:12 schreef Fir3fly het volgende:
Gebruik dat geld liever om ons eigen onderwijs wat op te veizelen.
Wat mij betreft schaffen we die hele ontwikkelingshulp af. Maar ach, dat is ook zo radicaalquote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
We willen als land toch wat doen aan ontwikkelingshulp. Laten we het dan effectief doen.
Ik denk dat een groot deel toch terug zou willen keren, en ik heb iets toegevoegd aan mijn vorige post omdat-ie incompleet was.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat hebben we er dan aan om deze mensen op te leiden? Wij niets, en Afrika ook niet meer. Zo plukken we de merite daar weg, ten bate van de Yanken.
Ik wilde juist de mensen uit die onderklasses deze kans gunnen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:08 schreef LXIV het volgende:
Er hebben al heel wat Afrikanen in het Westen, en vooral ook in het voormalige Oosten, gestudeerd. In het algemeen keren ze terug om vervolgens met de door hen opgedane kennis hun eigen zakken wanstaltig te vullen.
Beter besteden we meer geld aan de alfabetisering van de onder- en middenklasse in ontwikkelingslanden. Opdat zij zich niet langer bestelen laat.
Ze zullen ongetwijfeld geld overmaken naar hun familie in Afrika.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot deel toch terug zou willen keren, en ik heb iets toegevoegd aan mijn vorige post omdat-ie incompleet was.
De groep die toen is opgeleid bestond al uit de patriarchale elite uit die landen. Daarom wil ik me juist de minderheden en de vrouwen richten.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zullen ongetwijfeld geld overmaken naar hun familie in Afrika.
Maar het blijft onverlet dat het plan uit jouw OP al op het einde van en na de koloniale tijd is bedacht én uitgevoerd. De aldus ontstane elite is de (extreem corrupte) bestuurslaag gaan vormen van het Afrika in de jaren 60.
In de sportwereld hebben ze het wel eens over de topsport en de breedtesport. Het laatste zijn al die jongetjes die eigenlijk helemaal niet zo goed zijn, maar toch iedere zondagochtend staan te ballen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik wilde juist de mensen uit die onderklasses deze kans gunnen.
De Grameen Bank draait zo'n beetje op dat principe.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:18 schreef Floripas het volgende:
Overigens denk ik dat er vooral een enorm potentieel ligt bij slimme vrouwen die in eigen land niet mogen studeren. Vrouwen schijnen in sub-sahara Afrika de beste, eerlijkste en stabielste ondernemers te zijn.
Dat denk ik ook. Temeer omdat zij bijna alle verantwoordelijkheid dragen voor het gezin. Er zijn wel projecten op het gebied van het verstrekken van kleine leningen aan deze vrouwen, zodat ze zelfstandig een bedrijfje kunnen beginnen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:18 schreef Floripas het volgende:
Overigens denk ik dat er vooral een enorm potentieel ligt bij slimme vrouwen die in eigen land niet mogen studeren. Vrouwen schijnen in sub-sahara Afrika de beste, eerlijkste en stabielste ondernemers te zijn.
Mijn oma, toch bepaald geen GroenLinkstype of Dolle Mina, runde een winkeltje met producten die waren afgenomen van vrouwelijke ondernemers uit Afrika en Indonesie. het liep uitstekend.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De Grameen Bank draait zo'n beetje op dat principe.
Ja, maar het winkeltje van jouw oma draait onvoldoende omzet om het continent Afrika van een fatsoenlijk BNP te voorzien. En tienduizend van deze winkeltjes ook.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn oma, toch bepaald geen GroenLinkstype of Dolle Mina, runde een winkeltje met producten die waren afgenomen van vrouwelijke ondernemers uit Afrika en Indonesie. het liep uitstekend.
Het hield anders wel een aantal families draaiende, en dat is al iets.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar het winkeltje van jouw oma draait onvoldoende omzet om het continent Afrika van een fatsoenlijk BNP te voorzien. En tienduizend van deze winkeltjes ook.
Mijn oma had geen winkeltje in prullaria, maar in hoogwaardige afgewerkte landbouwproducten.quote:Laten we stoppen met de romantiek van gemacrameëde vliegenvangers en Afrika eigen mijnbouw en industrie geven. Dat is een fase waar ze uiteindelijk toch doorheen moeten. En negers die kunnen lezen om de lopende band te bedienen.
Ja.quote:
Geen overbodige luxe, inderdaad....quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:12 schreef Fir3fly het volgende:
Gebruik dat geld liever om ons eigen onderwijs wat op te veizelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |