abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 10:44:17 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46132511
ik heb 'm volgemaakt
er staat een schaal versgebakken wafels op tafel.
tast toe! ze zijn nog warm
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:45:07 #2
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46132526
oe lekker!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 10:47:16 #3
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46132582
ik heb gisteravond een wafelijzer gekocht van iemand die hem in zijn KERSTPAKKET had zitten
ik kreeg er nog een pak mix bij ook.
ze zijn echt
pi_46132620
Mjammie,

Krijg acuut honger.
* p_iglet gaat maar eens ontbijten.
pi_46132657
Normaal zou ik zeggen lekker

Nu moet ik er niet aan denken
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_46132670
Ik hoef nu ook geen wafels...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 10:54:40 #7
81992 Githa
pi_46132816
Hier nog maar een keer dan
.
Ik heb mail uit America
Een moeder die een zoontje heeft met dezelfde aandoeningen als Jordy.
Vreselijk moeilijk om zo medisch te praten in het engels en over gevoelens enzo, maar we begrijpen elkaar
Wat leuk!

Wilde dit toch even delen, het is gewoon best speciaal, vind ik en vooral ook fijn dat er iemand is die je begrijpt enzo...
pi_46132850
wrom dan zo sippig kijkend Githa....
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:56:54 #9
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46132884
Dat kan ik me voorstellen, githa, dat dat bijzonder en fijn is! Hoe heb je haar gevonden, joh? Ik hoop dat jullie elkaar ook een beetje kunnen steunen, maar wij blijven jou ook een hart onder de riem steken, hoor.

We gaan vandaag ons weekendje weg doen! Ik vlieg door het huis op zoek naar spullen, wat een volksverhuizing, he? Maar we hebben allemaal zin (ik ook!), dus het kan niet stuk!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:00:01 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46132959
lekker genieten sugar

Githa wat fijn eigenlijk ook niet want het is naar dat beiden jullie kindjes het hebben, maar fijn dat iemand weet wat je voelt/denkt etc..

ik las de topictitel in de OUD lijst en las versgebakken warme waf..
En ik maar denken wat dat zijn kon
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46133018
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:35 schreef p_iglet het volgende:
Net even anders....

Een CT is op basis van rontgenstraling, je kan dan met name bot goed zien.
Een MRI is op basis van magnetische straling, hiermee kun je ook bloed, vet en orgaanweefsel van elkaar onderscheiden.

MRI en CT
Hoewel de beelden van een MRI-onderzoek in eerste instantie lijken op die van een CT-scanner zijn er toch grote verschillen. Een CT-scanner meet absorptie van röntgenstraling, vooral het dichte calcium in botten valt daardoor sterk op. Een MRI-scanner meet het voorkomen van één element, vaak is dat waterstof. Een MRI-scanner stelt de patiënt niet bloot aan de ioniserende straling van CT-scanners. Er zijn wel andere gevaren, zoals het eerder genoemde sterke magnetisme. Bij specifieke instellingen kan door het gebruik van de radiogolven de temperatuur in de patiënt wat oplopen. De scanner lijkt dan op een wat groot uitgevallen magnetron. Er zit voldoende beveiliging op de scanners om de opwarming minimaal te houden. Als er zich toch metalen voorwerpen in of op de patiënt bevinden, dan kunnen deze, bij specifieke instellingen van de scanner, wel nare brandwonden veroorzaken.

CT en MRI vullen elkaar aan, ze kunnen elkaar niet compleet vervangen.
Dank je wel p_iglet. Je moet dus bij een CT-scan ook zo'n tunnel in of dat niet?
grá mo chroí
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 11:03:15 #12
81992 Githa
pi_46133067
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:55 schreef _Bar_ het volgende:
wrom dan zo sippig kijkend Githa....
omdat ik een beetje het gevoel had dat erover heen gelezen werd (bankje net vol enzo) en jullie het eigenlijk niet zo boeiend vinden klinken en het voor mij eigenlijk heel belangrijk is Niet aanvallend bedoeld hoor want ik begrijp het wel, maar vandaar even de herhaling en de 'uitleg' met erbij zodat het wat duidelijker is
pi_46133099
Ja je moet bij een CT scan ook zo'n tunnel in.
Alleen vaak korter, omdat ze CT scans meestal van kleinere delen van het lichaam maken.
En de tunnel van een CT scan is ook ruimer volgens mij.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 11:07:13 #14
81992 Githa
pi_46133180
En het werkt
Neej, het is idd heel fijn en speciaal Sugar.
Er zijn heel veeldingen die zij anders doen en ook zij zijn bezig met een erfelijkheidsonderzoek. Er is gewoon nog niet veel over bekend dus alle ervaringen zijn welkom.
Ik heb haar gevonden via een weblog, heel toevallig! en op de frontpage stond een rontgefoto die zo van Jordy zou kunnen zijn en dat op zich is al speciaal want zelfs in deze aandoening komt de complexe vorm zoals Jordy die had maar zelden voor.
pi_46133243
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:01 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Dank je wel p_iglet. Je moet dus bij een CT-scan ook zo'n tunnel in of dat niet?
niet altijd volgens mij. Ik heb vorig jaar een CT-scan gehad van mijn gezicht (neusholtes) en toen moest ik met mijn hoof in een steun liggen (op mijjn buik).
pi_46133393
Ik heb een paar keer een ct gehad, dan ga je wel door een gat maar je ligt neit afgelsoten in zo'n kist zoals bij een mri. Het geluid is vervelend en contrastvloeistof is een rotgevoel, maar je ligt niet helemaal afgesloten. Leuk is anders overgens.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46133427
Contrastvloeistof heb ik ook niet gehad volgens mij.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 11:43:24 #18
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46134066
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:07 schreef Githa het volgende:
En het werkt
Neej, het is idd heel fijn en speciaal Sugar.
Er zijn heel veeldingen die zij anders doen en ook zij zijn bezig met een erfelijkheidsonderzoek. Er is gewoon nog niet veel over bekend dus alle ervaringen zijn welkom.
Ik heb haar gevonden via een weblog, heel toevallig! en op de frontpage stond een rontgefoto die zo van Jordy zou kunnen zijn en dat op zich is al speciaal want zelfs in deze aandoening komt de complexe vorm zoals Jordy die had maar zelden voor.
wat apart githa, maar wel fijn dat jullie wat aan elkaar hebben
sorry voor het er overheen lezen
pi_46134358
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:56 schreef Sugar het volgende:
Dat kan ik me voorstellen, githa, dat dat bijzonder en fijn is! Hoe heb je haar gevonden, joh? Ik hoop dat jullie elkaar ook een beetje kunnen steunen, maar wij blijven jou ook een hart onder de riem steken, hoor.

We gaan vandaag ons weekendje weg doen! Ik vlieg door het huis op zoek naar spullen, wat een volksverhuizing, he? Maar we hebben allemaal zin (ik ook!), dus het kan niet stuk!
Wij ook!! En idd, wat moet er veeeeeel meeeeeee!! Echt erg gewoon.

Sjoeg, ik hoop dat het je goed doet

Githa wat fijn voor je meid
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:55:19 #20
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46134429
Hier lag ik met de mri voor mijn hoofd ook niet afgesloten in een kist volgens mij... wel lag mijn hoofd vast met een rooster
pi_46134879
Versgebakken wafels, lekker Lady-wrb

Githa wat fijn dat je iemand hebt gevonden om jullie ervaringen te delen !

Sugar fijn weekend met jullie gezinnetje!
Fake it till you make it...
pi_46134932
Githa wat fijn zeg! Lotgenotencontact kan soms heel veel voor je doen
Saartje
pi_46134978
hmmmmmm, lekker waffeltjes!!!!!!!!!!!

goed idee lady-wrb!!!!!!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:15:34 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46135024
mensen die weekendje weg gaan, heel veel plezier