Conclusie hij zeurtquote:Op zondag 11 februari 2007 22:16 schreef HuHu het volgende:
[..]
Linux zit op bepaalde punten ook gewoon niet goed in elkaar. Maar dat geldt voor elk OS.
Ik heb echt geen flauw idee waarmee hij 't gedaan heeft.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik heb windows bestanden die er niet uit willen kun je misschien ook vertellen wat voor programma dat was?
Dat is best wel knap,...quote:Op zondag 11 februari 2007 22:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
I concur: mijn zelden-computer gebruikende moeder heeft een oude PC met Windows, waar ik minimaal anderhalf jaar per week aan moest besteden.
Swets, in alle eerlijkheid, je weet niet hoe en wat, dus dit kan je niet zeggen.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Je weet zelf echt 5 minuten later al niet meer wat je zelf getikt heb he? Het werd dus WEL veroorzaakt door jouw onkunde in eerste instantie. En van die mensen die 'experts' erbij halen heb ik voldoende meegemaakt. meestal kunnen die de startknop nog niet vinden.
Ik houdt wel een oogje op zequote:Op zondag 11 februari 2007 22:19 schreef slakkie het volgende:
[..]
Swets, in alle eerlijkheid, je weet niet hoe en wat, dus dit kan je niet zeggen.
En mensen die hulp vragen zijn niet allemaal dom, ik zie jou ook topics openen omdat je sommige dingen niet weet en een "expert" opinion wilt.
Ik ga nu slapen, maak elkaar niet af, want anders...![]()
![]()
![]()
![]()
Is kewl, als er een over de scheef gaat, zit jij op de blarenquote:Op zondag 11 februari 2007 22:22 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik houdt wel een oogje op ze
Affirmativequote:Op zondag 11 februari 2007 22:23 schreef slakkie het volgende:
[..]
Is kewl, als er een over de scheef gaat, zit jij op de blaren
quote:Op zondag 11 februari 2007 22:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat is best wel knap,...
Ik wist dat windows soms zat te kutten, maar anderhalf jaar per week![]()
Hoe doe je dat? Ik wil ook wel een oude G4 voor de familie, maar voor onder de 300 (PowerMac of allereerste iMac 15" met nog de standaard 256 MG geheugen) vind ik ze niet.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Inmiddels een oude G4 uit 2000 aangeschaft, OSX Tiger er op gezet en ze heeft nergens meer last van. En ik ook niet. Kostte me 100 euro.
Via Tweedehandsmac.nl.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Ik wil ook wel een oude G4 voor de familie, maar voor onder de 300 (PowerMac of allereerste iMac 15" met nog de standaard 256 MG geheugen) vind ik ze niet.
Dat lijkt me veelzeggend genoeg, ik geloof dat Swets én moeite heeft met begrijpend lezen en enigszins een plaat voor z'n kop heeft. Maargoed, de argumenten zijn wel duidelijk, tuksequote:Op zondag 11 februari 2007 22:19 schreef slakkie het volgende:
[..]
Swets, in alle eerlijkheid, je weet niet hoe en wat, dus dit kan je niet zeggen.
En mensen die hulp vragen zijn niet allemaal dom, ik zie jou ook topics openen omdat je sommige dingen niet weet en een "expert" opinion wilt.
Ik ga nu slapen, maak elkaar niet af, want anders...![]()
![]()
![]()
![]()
Stil en niemand meer pesten want ik ga slapen en anders krijg ik ook op mijn sodemieterquote:Op zondag 11 februari 2007 23:45 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat lijkt me veelzeggend genoeg, ik geloof dat Swets én moeite heeft met begrijpend lezen en enigszins een plaat voor z'n kop heeft. Maargoed, de argumenten zijn wel duidelijk, tukse![]()
Ergerlijk, niet, als mensen niet lezen en het over wat anders gaan hebben?quote:Op zondag 11 februari 2007 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarnaast heb ik het al vanaf post 1 over Mac OSX. Leesbrilletje nodig?
En dat allemaal omdat jij het zegt natuurlijk!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:51 schreef sanni het volgende:
Hoe dan ook... Mac roeleert van hier tot Djarkarta en MS niet![]()
kut voor je, maar dat ligt helemaal aan jezelf.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
I concur: mijn zelden-computer gebruikende moeder heeft een oude PC met Windows, waar ik minimaal anderhalf uur per week aan moest besteden.
Idd. Slechte beheerders hou je altijd.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:54 schreef thedude0 het volgende:
[..]
kut voor je, maar dat ligt helemaal aan jezelf.
Daarom hebben ook wat is het, 98% van de desktops geen MacOS niet?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:51 schreef sanni het volgende:
Hoe dan ook... Mac roeleert van hier tot Djarkarta en MS niet![]()
Dat is natuurlijk nogal een kulargument. 98% van de Windows-gebruikers vloekt op hun computers, dus achquote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom hebben ook wat is het, 98% van de desktops geen MacOS niet?
Alleen al het feit dat een computer een beheerder zou moeten hebben is krom, zeker in een thuis situatie.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Slechte beheerders hou je altijd.
Ach, als het werkelijk allemaal koek en ei zou zijn, zou een forum als APL op GoT ook niet kunnen bestaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
98% van de Windows-gebruikers vloekt op hun computers, dus ach
Mwach, neuh. 't Is denk ik meer dat men gewend is op bedrijfspc's en vanuit het verleden (onder Windows 95 kon je een hoop maken als gebruiker) op een bepaalde manier te werken en men dat met een Apple opeens compleet los moet laten en dan dus wel openstaat voor 'zo moet het en niet anders'. Niet dat het totaal niet aan Apple te danken is hoor, maar de switch van-naar heeft er ook wel degelijk mee te maken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat een computer een beheerder zou moeten hebben is krom, zeker in een thuis situatie.
Die vastloper was toevallig wel in Mac Office.... Dat gemaakt wordt door... Juist MSquote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, als het werkelijk allemaal koek en ei zou zijn, zou een forum als APL op GoT ook niet kunnen bestaan natuurlijk.
Een greep uit de onderwerpen? Vastlopers, blokkerige schermen, iBook afsluitproblemen, airport problemen, etc, etc. E.e.a zal dus ook wel iets rooskleuriger worden voorgesteld dan het echt is.
Ja, ik zou ook eén puntje eruit lichten en de rest negeren. Daarnaast was het slechts een *greep* uit een compleet forum vol met problemen, vragen en etc.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:56 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Die vastloper was toevallig wel in Mac Office.... Dat gemaakt wordt door... Juist MS
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1198102
Geef toe hij is leukquote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook eén puntje eruit lichten en de rest negeren. Daarnaast was het slechts een *greep* uit een compleet forum vol met problemen, vragen en etc.
Waarmee je mijn punt mist: ik bedoelde slechts dat hoeveel mensen iets gebruiken nog geen indicatie is voor hoe goed of slecht het is.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, als het werkelijk allemaal koek en ei zou zijn, zou een forum als APL op GoT ook niet kunnen bestaan natuurlijk.
Een greep uit de onderwerpen? Vastlopers, blokkerige schermen, iBook afsluitproblemen, airport problemen, etc, etc. E.e.a zal dus ook wel iets rooskleuriger worden voorgesteld dan het echt is.
Nee, maar aangezien 98% van de mensen geen OSX draait moet je te denken geven, mensen willen niet aan die ene fabrikant voor hard en software.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:02 schreef De_Hertog het volgende:
Maar zeggen dat OS X niet beter kan zijn omdat Windows op 98% van alle computers staat is nogal onzinnig.
Volgens mij klopt het zo beter, en hebben de meeste mensen geen moeite met die ene fabrikant voor software...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar aangezien 98% van de mensen geen OSX draait moet je te denken geven, mensen willen niet aan die ene fabrikant voor hard en software.
Wederom onzin. Lees de rest van mijn post anders ook even. Ik denk dat de gemiddelde consument het geen hol kan schelen wie hun hard- en software maakt. Sterker nog, ik denk dat er onder die 98% van jou heel wat zitten die denken dat hun computer van Microsoft is. Zowel de 'gewone mens' die gewoon met een computer werkt als de al wat oudere manager-achtige die er later een computer bij heeft gekregen hebben vaak hele aparte ideeën over wat een computer is. Lees maar eens een paar van die sites door met helpdesk-berichten van mensen die denken dat een monitor een computer is, of een computer die niet opstart hetzelfde als 'internet / word doet het niet.' Dat soort mensen weten echt niet wie de hard- en software bouwt, laat staan dat het ze interesseert of dat van dezelfde fabrikant is of niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar aangezien 98% van de mensen geen OSX draait moet je te denken geven, mensen willen niet aan die ene fabrikant voor hard en software.
...maar pakken wel de goedkoopste 599 euro bij de Medion knal aanbieding. Ergo: never nooit niet geen Mac.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:22 schreef De_Hertog het volgende:
Ik durf het zelfs nog sterker te stellen: minstens de helft van jouw 98% heeft NOOIT een bewuste, afgewogen keus gemaakt welk merk hardware of software ze wilden hebben.
Nee, want ze weten niet eens dat Apple niet alleen iPods maakt, sterker nog, om te weten wat FireFox is moet je al 'meer dan gemiddeld' in computers geïnteresseerd zijn. Over Linux zullen we het al helemaal niet hebben.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
...maar pakken wel de goedkoopste 599 euro bij de Medion knal aanbieding. Ergo: never nooit niet geen Mac.
sure, en daarom draait ook 98% van de wereld geen OSX...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wederom onzin. Lees de rest van mijn post anders ook even. Ik denk dat de gemiddelde consument het geen hol kan schelen wie hun hard- en software maakt. Sterker nog, ik denk dat er onder die 98% van jou heel wat zitten die denken dat hun computer van Microsoft is. Zowel de 'gewone mens' die gewoon met een computer werkt als de al wat oudere manager-achtige die er later een computer bij heeft gekregen hebben vaak hele aparte ideeën over wat een computer is. Lees maar eens een paar van die sites door met helpdesk-berichten van mensen die denken dat een monitor een computer is, of een computer die niet opstart hetzelfde als 'internet / word doet het niet.' Dat soort mensen weten echt niet wie de hard- en software bouwt, laat staan dat het ze interesseert of dat van dezelfde fabrikant is of niet.
Ik durf het zelfs nog sterker te stellen: minstens de helft van jouw 98% heeft NOOIT een bewuste, afgewogen keus gemaakt welk merk hardware of software ze wilden hebben.
Dat zeg ik, en daarom zal Apple of Linux het echt helemaal nooit gaan worden vwb de doorsnee consument. Zolang het niet voor een prikkie bij de Dixons op de hoek ligt, word het niks.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, want ze weten niet eens dat Apple niet alleen iPods maakt, sterker nog, om te weten wat FireFox is moet je al 'meer dan gemiddeld' in computers geïnteresseerd zijn. Over Linux zullen we het al helemaal niet hebben.
Het zal ook nooit meer iets worden met een ander OS op de Desktop, daarvoor heeft MS een veel te grote marktdoordringing en is het een OS dat prima doet wat de meeste mensen willen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zeg ik, en daarom zal Apple of Linux het echt helemaal nooit gaan worden vwb de doorsnee consument. Zolang het niet voor een prikkie bij de Dixons op de hoek ligt, word het niks
Ik weet niet op welk gedeelte van mijn post je nu reageert, aangezien je eigenlijk alleen je 98%-argument herhaalt, maar laat ik het dan punt voor punt vragen:quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
sure, en daarom draait ook 98% van de wereld geen OSX...
Face it, dat 98% van de mensen met een ander besturingssysteem draait als dat van Apple heeft Apple alleen aan zichzelf te danken, en aan niemand anders.
Yep, maar het kan altijd beterquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het zal ook nooit meer iets worden met een ander OS op de Desktop, daarvoor heeft MS een veel te grote marktdoordringing en is het een OS dat prima doet wat de meeste mensen willen.
Totdat veel mensen in hun omgeving een Mac hebben, dan overwegen ze het zelf ook. Sinds ik 4 jaar geleden een Mac heb gekocht, zijn opeens ook m'n vader, m'n zusje en een vriend overgestapt op een Mac, terwijl ze daarvoor altijd PC's hebben gekocht.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zeg ik, en daarom zal Apple of Linux het echt helemaal nooit gaan worden vwb de doorsnee consument. Zolang het niet voor een prikkie bij de Dixons op de hoek ligt, word het niks.
Ik denk dat het gros weet dat ze met windows werken, en de meeste zich geen fuck intresseren voor het merk HW zolang het maar goedkoop is en snel, redelijk stil en niet voor veel problemen zorgt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet op welk gedeelte van je post je nu reageert, aangezien je eigenlijk alleen je 98%-argument herhaalt, maar laat ik het dan punt voor punt vragen:
-Denk je dat de gemiddelde consument er enig besef van heeft welk merk computer en besturingssysteem hij heeft?
Ja, ik denk dat veel mensen niet de extra willen betalen voor de Apple om dan een niche besturingssysteem te werken waar geen buurjongen ze mee kan helpen of een spelletje voor kunnen kopen om de hoek.quote:-Denk je dat de gemiddelde consument het kan schelen of zijn computer van hetzelfde merk is als het besturingssysteem?
Ik denk dat dit niet relevant is, mensen willen gewoon dat gezeik niet.quote:-Denk je dat iedereen van die 98% gehoord heeft van Mac OS X, of van Linux of BSD for that matter?
Nee, ik denk dat de meeste een windows PC willen omdat dit de defacto standaard is, waar ze makkelijk aan SW kunnen komen of aan hulp als er wat niet werkt.quote:-Ben je het met me eens dat minstens 50% van de consumenten een computer wil, niet een Windows pc of een Mac, maar een computer?
snap niet wat je bedoelt met deze vraag.quote:-Ben je het met me eens dat die minimaal 50% er van uit gaat dat die computer hetzelfde werkt als hun vorige computer, die op hun werk, die op hun school, die in de bieb, enzovoorts?
Ik denk dat de meeste mensen bewust een windows PC willen hebben voor de redenen die ik eerder noemde.quote:-Ben je het, dus, met me eens dat minstens de helft van de consumenten niet bewust de keus maakt tussen Windows of een van zijn alternatieven, ongeacht wat de argumenten zoals de hoge prijs zouden kunnen zijn?
Dat 98% van de mensen op hun desktop geen Apple hebben komt doordat apple haar OS niet tijdig licenceerde en vast wilden houden aan hun eigen OS op hun eigen HW omdat ze daar veel aan verdienden.quote:Hoe het dan komt dat Windows momenteel die 98% van de markt heeft en daardoor voor veel mensen geen keus overlaat is een andere discussie, waarbij je inderdaad kan stellen dat Apple dat voor een deel aan zichzelf te denken heeft, maar heeft niet zo veel te maken met de kwaliteit van OS X of Windows.
Dat is geen wonder, het werkt gewoon perfect samen en het ziet er goed uit...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat 98% van de mensen op hun desktop geen Apple hebben komt doordat apple haar OS niet tijdig licenceerde en vast wilden houden aan hun eigen OS op hun eigen HW omdat ze daar veel aan verdienden.
Hierdoor is windows de defacto standaard geworden.
Dat Apple überhaupt nog bestaat als PC fabrikant is eigenlijk nog best een wonder.
I trained them wellquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:56 schreef Jarno het volgende:
Ja maar jij hebt van die makkelijk beinvloedbare familie, Tijn.
Dus waarom zou het merk HW dan ineens wel een issue zijn als het om Apple gaat? Ik heb het dan niet over de prijs, maar over het merk.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros weet dat ze met windows werken, en de meeste zich geen fuck intresseren voor het merk HW zolang het maar goedkoop is en snel, redelijk stil en niet voor veel problemen zorgt.
Je gaat er dus van uit dat de meeste mensen Apple computers en hun besturingssysteem kennen en weten dat het een nichemarkt is? Dan ken je andere gemiddelde mensen dan ik..quote:Ja, ik denk dat veel mensen niet de extra willen betalen voor de Apple om dan een niche besturingssysteem te werken waar geen buurjongen ze mee kan helpen of een spelletje voor kunnen kopen om de hoek.
Niet relevant? Als je niet wat dat er wat anders is dan Windows, dan kun je toch ook niet kiezen? Ik denk trouwens dat de gemiddelde 18-jarige mobiele beller ook niet veel weet van de andere systemen dan GSMquote:Ik denk dat dit niet relevant is, mensen willen gewoon dat gezeik niet.
Er zijn ook andere mogelijkheden mobiel te telefoneren als met GSM, maar dat intresseert de minsten.
Precies wat ik bedoel met de volgende vraag: ze kopen een Windows pc omdat alles wat ze kennen Windows is, omdat het de defacto standaard is. Niet omdat het nou zo goed is, of omdat ze alle alternatieven minder goed of te duur vinden, dus.quote:Nee, ik denk dat de meeste een windows PC willen omdat dit de defacto standaard is, waar ze makkelijk aan SW kunnen komen of aan hulp als er wat niet werkt.
De redenen zijnde dat het alles is wat ze kennen, en dat het dus niet uitmaakt of ze andere systemen uberhaupt kennen of niet? Dan zijn we het toch met elkaar eens dat het feit dat 98% van de mensen Windows niets zegt over de kwaliteit van Windows os OS X?quote:Ik denk dat de meeste mensen bewust een windows PC willen hebben voor de redenen die ik eerder noemde.
Historische redenen dus inderdaad, en ik ben het zeker met je eens dat Apple domme keuzes heeft gemaakt. Sterker nog, dat wonder is voor een deel te danken aan Microsoft.quote:Dat Apple überhaupt nog bestaat als PC fabrikant is eigenlijk nog best een wonder.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:51 schreef Jarno het volgende:
En dat allemaal omdat jij het zegt natuurlijk!!
Slechte Windows ook; het pleonasme in die zin is bewust. Sterker nog, het is een tyfus-OS. Die G4 komt zo'n beetje uit het tijdstip Windows Millenium, maar OSX Tiger draait als een zonnetje. Met die Pentium 3 was XP bijna niet vooruit te branden; laat staan dat Vista. Millenium is gewoon helemaal een lachertje geweest.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Slechte beheerders hou je altijd.
Ha..ha...ha.....quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:35 schreef Jarno het volgende:
Dankje. Gisteren nog even Vegas gespeeld, benieuwd hoe je dat op je Gnogwat zou willen doen. Heerlijk spel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |