Mja tot nu toe is het enige wat ik overal lees dat het in feite neerkomt op Okay/Cancel in het kwadraat. Wat daarvan waar is en in hoeverre dat aanpasbaar is weet ik niet, maar als dat waar is zal het er alleen maar op neerkomen dat mensen alleen maar sneller op Okay drukken en dat is nou niet bepaald beter.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Beveiliging is opzich beter onder OSX dan onder XP, maar met Vista is het al een heel ander verhaal.
Ik wou net zeggen, da's toch exact hetzelfde. Daarnaast kun je UAC ook om een password laten vragen (wat mij betreft had dat default zo mogen zijn trouwens).quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Ach in OSX moet je bij elke aanpassing in de settings ook je password weer invoeren, das ook flink irritant.
Ik hier in Notes met iedere bewerking die ik maak, gruwelquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Ach in OSX moet je bij elke aanpassing in de settings ook je password weer invoeren, das ook flink irritant.
Ja daar heb je wel een punt. Maar toch heb ik het idee dat OSX het alleen doet bij echt belangrijke dingen. Maar het kan natuurlijk dat dat in Vista ook zo is. Ik ga ook alleen maar af op wat ik in de reviews heb gelezen...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Ik kwam het in Vista ook alleen de eerste periode tegen, bij het installeren en configureren. Ik zie het nu nog zeer zelden voorbij komen eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:27 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel een punt. Maar toch heb ik het idee dat OSX het alleen doet bij echt belangrijke dingen. Maar het kan natuurlijk dat dat in Vista ook zo is. Ik ga ook alleen maar af op wat ik in de reviews heb gelezen...
Zie het ook niet zovaak, maar je kan het iig nog uitzetten, volgens mij kan dat niet eens in OSXquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik kwam het in Vista ook alleen de eerste periode tegen, bij het installeren en configureren. Ik zie het nu nog zeer zelden voorbij komen eigenlijk.
Vind ik ook niet echt belangrijk, bij mij vraagt ie het alleen als ik wat wil installeren, het irriteert me tenminste niet..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie het ook niet zovaak, maar je kan het iig nog uitzetten, volgens mij kan dat niet eens in OSX.
het komt wel iets vaker tevoorschijn hoor. Ik heb er ook geen moeite mee, maar als het in Vista gebeurt is hetquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:48 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Vind ik ook niet echt belangrijk, bij mij vraagt ie het alleen als ik wat wil installeren, het irriteert me tenminste niet..
Maar bij Windows wordt je hele scherm toch in een keer grijs enzo?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het komt wel iets vaker tevoorschijn hoor. Ik heb er ook geen moeite mee, maar als het in Vista gebeurt is heten bij Apple is het goed en veilig en zo geweldig etc.
.
Dat was mijn punt weer eens.
in het begin wel ja, maar het werkt adaptief na een tijdje zie je hem minder en minderquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Maar bij Windows wordt je hele scherm toch in een keer grijs enzo?(dat heb ik gehoord) als dat zou gebeuren elke keer dat er iets belangrijks gebeurt...
Je hoorde mij ook neiet zeuren toch?
Agh ik werk lekker in Mac en hun in Vista ieder zijn ding, ik bedoel... sommige mensen lopen toch ook op teva's en anderen op nikes?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
in het begin wel ja, maar het werkt adaptief na een tijdje zie je hem minder en minder.
Jou niet, maar heb dat al een paar keer als argument tegen Vista gezien in dit topic.
Waarom denk je dat ik die smiley gebruik?quote:
Bij het monopolie ging vooral over dat er bij windows talloze andere software in zat (IE, WMP). Je kon niet kiezen voor een OS zonder de extra software. Dat Mac zijn eigen doelgroep wil beperken is nou niet echt nadeel voor de concurrenten, maar juist meer voor zichzelf.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:14 schreef HeatWave het volgende:
Over monopolie gesproken. Windows kan je wel op een Mac draaien, maar je mag OSX niet op andere hardware draaien.
En de EU Microsoft maar boetes geven wegens monopolie gedrag.
In OSX zit ook een eigen mediaplayer (quicktime) browser (Safari), mailclient etc. En dan ook nog filmsoftware etc.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:26 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Bij het monopolie ging vooral over dat er bij windows talloze andere software in zat (IE, WMP). Je kon niet kiezen voor een OS zonder de extra software. Dat Mac zijn eigen doelgroep wil beperken is nou niet echt nadeel voor de concurrenten, maar juist meer voor zichzelf.
Dat op mac alleen het OSX zit bijgeleverd (is dit zo?) en niet zonder verkocht mag/kan worden: dat zou wel weer oneerlijke concurrentie zijn.
En 3m verbiedt Notepad als notitieblokjesquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:57 schreef HuHu het volgende:
Inderdaad, Apple komt met het hele (out-of-the-box) iLife gebeuren. Dat wordt allemaal geaccepteerd, maar Microsoft mag geen Media Player meeleveren.
Nog even en Casio en Texas Instruments krijgen het voor elkaar dat Microsoft zelfs de Rekenmachine eruit moet laten wegens concurrentie dingen.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En 3m verbiedt Notepad als notitieblokjes.
De onderscheid klopt inderdaad niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:17 schreef Jarno het volgende:
Ik snap daar ook geen zak van, er zit een prachtige (voor doorsnee gebruikers dan) dvd maker en movie maker in Vista, zal straks wel weer niet mogen. Photo Gallery? Idem. MCE? Zal ook wel gevoelig liggen.
Maar nee, Apple mag het hoor! Geen probleem!!
Nee, maar de engine die Safari gebruikt is dezelfde engine die Konqueror gebruikt, nml. KHTML.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:30 schreef the_disheaver het volgende:
Ik heb weinig verstand van OSX, maar is safari ook niet direct de verkenner-systeem (netals Konqueror op KDE (linux))? Dan zou het wel logisch zijn opzich.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |