Eerst vinden ze het mooi , zie je wel dat MS kut isquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Lol het eerste topic dat ik geopend heb dat verder kwam dan 1 pagina
Ik denk trouwens ook dat veel MAC OSX gebruikers niet willen dat heel veel mensen overstappen omdat ze dan niet meer "uniek" zijn...
Bingo.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Lol het eerste topic dat ik geopend heb dat verder kwam dan 1 pagina
Ik denk trouwens ook dat veel MAC OSX gebruikers niet willen dat heel veel mensen overstappen omdat ze dan niet meer "uniek" zijn...
Gelukkig heb je van die internet communities die de hele zooi krakenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:14 schreef HeatWave het volgende:
Over monopolie gesproken. Windows kan je wel op een Mac draaien, maar je mag OSX niet op andere hardware draaien.
En de EU Microsoft maar boetes geven wegens monopolie gedrag.
Neuh, al bijna 20 jaarquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja, da's het dilemma waar ze nu in zitten denk ik.
Idd, maar dan MAG het nog nietquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:14 schreef Joene het volgende:
[..]
Gelukkig heb je van die internet communities die de hele zooi kraken
Sterker nog, men frustreert het bewust:quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:14 schreef HeatWave het volgende:
Over monopolie gesproken. Windows kan je wel op een Mac draaien, maar je mag OSX niet op andere hardware draaien.
He Piet , Vraagje he ?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, al bijna 20 jaar
Begin jaren 90 was al duidelijk dat men een niche markt zou blijven bij zelfs de meest hardcore apple medewerkers, maar men verdiende nu eenmaal op de HW en niet op OS. Vooral bij de afdeling die computers aan het onderwijs verkocht in de VS was enorme weerstand tegen het toestaan van clonen.
Maar verder is Apple zo lief, en idealistisch enzoquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sterker nog, men frustreert het bewust:
http://tweakers.net/nieuws/46028
Tsja, MS = mean en Apple = cute. Ach ja, gelukkig zijn er mensen die ook dáár doorheen kunnen prikken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar verder is Apple zo lief, en idealistisch enzo.
Maar veel ook niet helaas, en dat staat me echt tegen van Apple-gebruikers vaak.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja, MS = mean en Apple = cute. Ach ja, gelukkig zijn er mensen die ook dáár doorheen kunnen prikken.
Je vergeet Sun..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat servers aangaat heb je gelijk
Belangrijkste strijders
Windows
Linux
HP Unix
Al ongeveer een jaar geleden waren er meer servers die onder Windows draaiden dan onder alle unixen samen. Maar dat is niet gezegt dat Unix uit de race ligt.
whehehequote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:17 schreef Joene het volgende:
[..]
He Piet , Vraagje he ?
Zijn er ook dingen waar je geen verstand van hebt of waar je je niet in verdiept ?![]()
Ik zei Belangrijkste strijders,quote:
Hier staan er nog een paar, maar die gaan ook weg. In ons datacentre staan enorme hoeveelheden Linux servertjes, waar geen hond van weet wat er op draait, is een wildgroei. Moeten we eigenlijk eens wat aan gaan doen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:26 schreef Jarno het volgende:
Wij hebben net de laatste Sun uitgezet.
Ik ben Apple-man, maar natuurlijk is Apple niet heilig. Het is ook maar gewoon een grootkapitaal bedrijf dat alleen maar winst wil maken. Dat ze dat dan doen met in mijn ogen betere spullen, tja...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar veel ook niet helaas, en dat staat me echt tegen van Apple-gebruikers vaak.
Precies, en daarom vind ik het argument "Wndows crasht altijd maar" zo'n bullshit. Op goeie hardware met goeie drivers is 2000/XP/Vista net zo stabiel als OSXquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:47 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik ben Apple-man, maar natuurlijk is Apple niet heilig. Het is ook maar gewoon een grootkapitaal bedrijf dat alleen maar winst wil maken. Dat ze dat dan doen met in mijn ogen betere spullen, tja...
Komt nog bovenop dat de kracht van OSX juist is dat de hardware en software perfect op elkaar passen. Daardoor is het zo stabiel. Zodra Apple besluit hun systeem legaal te laten draaien op elk stukje baggerhardware, verliezen ze dat.
Sun is uiteraard een kleine speler.. get real!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zei Belangrijkste strijders,
Behalve SUN heb je natuurlijk ook nog IBM met een aantal OS-en, BSD, OSX en nog meer server besturingssystemen, maar dat zijn geen echt grote spelers.
200+ Unix servers, 30+ Windows servers @ work.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:31 schreef HeatWave het volgende:
Hier draait nog 1 sun die een vage callcentre applicatie draait. Verder her en der wat linux en 2 mega Unix database bakken.
De rest is windows. (35 servers).
Tja, kwestie van wat je core-business is he? Wij hebben niet veel aan Unix machines verder. Op de database van klanten (4 miljoen) naquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:57 schreef slakkie het volgende:
[..]
200+ Unix servers, 30+ Windows servers @ work.
Dat is absoluut waar. Probleem is dat veel mensen dat dus niet hebben, of er op zijn minst voor zorgen dat hun systeem compleet instabiel wordt door grote hoeveelheden spyware en virussen. Apple heeft dáár {vooralsnog) geen last van. Of dat daadwerkelijk ligt aan de betere beveiliging of aan het tot nu toe lage aantal gebruikers moet de toekomst uitwijzen. Ik denk dat het ligt aan het eerste.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, en daarom vind ik het argument "Wndows crasht altijd maar" zo'n bullshit. Op goeie hardware met goeie drivers is 2000/XP/Vista net zo stabiel als OSX.
Beveiliging is opzich beter onder OSX dan onder XP, maar met Vista is het al een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:00 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Probleem is dat veel mensen dat dus niet hebben, of er op zijn minst voor zorgen dat hun systeem compleet instabiel wordt door grote hoeveelheden spyware en virussen. Apple heeft dáár {vooralsnog) geen last van. Of dat daadwerkelijk ligt aan de betere beveiliging of aan het tot nu toe lage aantal gebruikers moet de toekomst uitwijzen. Ik denk dat het ligt aan het eerste.
geen Sun?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:57 schreef slakkie het volgende:
[..]
200+ Unix servers, 30+ Windows servers @ work.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |