abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46131727
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Lol het eerste topic dat ik geopend heb dat verder kwam dan 1 pagina

Ik denk trouwens ook dat veel MAC OSX gebruikers niet willen dat heel veel mensen overstappen omdat ze dan niet meer "uniek" zijn...
Eerst vinden ze het mooi , zie je wel dat MS kut is

Dan vinden ze het vervelend dat opeens iedereen een mac heeft .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_46131742
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Lol het eerste topic dat ik geopend heb dat verder kwam dan 1 pagina

Ik denk trouwens ook dat veel MAC OSX gebruikers niet willen dat heel veel mensen overstappen omdat ze dan niet meer "uniek" zijn...
Bingo. .

Persoonlijk zou ik er op zijn minst over nadenken om OS X te kopen, ik vind die JAS release retegeinig om mee te spelen en zou best een dual boot systeem willen met OS X. En het kan een middel zijn om de overstap naar Apple te vergemakkelijken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:14:15 #28
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46131810
Over monopolie gesproken. Windows kan je wel op een Mac draaien, maar je mag OSX niet op andere hardware draaien.

En de EU Microsoft maar boetes geven wegens monopolie gedrag .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_46131821
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:14 schreef HeatWave het volgende:
Over monopolie gesproken. Windows kan je wel op een Mac draaien, maar je mag OSX niet op andere hardware draaien.

En de EU Microsoft maar boetes geven wegens monopolie gedrag .
Gelukkig heb je van die internet communities die de hele zooi kraken
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:15:14 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46131836
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tsja, da's het dilemma waar ze nu in zitten denk ik.
Neuh, al bijna 20 jaar
Begin jaren 90 was al duidelijk dat men een niche markt zou blijven bij zelfs de meest hardcore apple medewerkers, maar men verdiende nu eenmaal op de HW en niet op OS. Vooral bij de afdeling die computers aan het onderwijs verkocht in de VS was enorme weerstand tegen het toestaan van clonen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:15:26 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46131842
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:14 schreef Joene het volgende:

[..]

Gelukkig heb je van die internet communities die de hele zooi kraken
Idd, maar dan MAG het nog niet .

En MS moet zijn mediaplayer eruit gooien etc, en bij Apple komt er per versie alleen maar meer in .
Get woke, go broke!
pi_46131860
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:14 schreef HeatWave het volgende:
Sterker nog, men frustreert het bewust:

http://tweakers.net/nieuws/46028
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_46131885
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neuh, al bijna 20 jaar
Begin jaren 90 was al duidelijk dat men een niche markt zou blijven bij zelfs de meest hardcore apple medewerkers, maar men verdiende nu eenmaal op de HW en niet op OS. Vooral bij de afdeling die computers aan het onderwijs verkocht in de VS was enorme weerstand tegen het toestaan van clonen.
He Piet , Vraagje he ?

Zijn er ook dingen waar je geen verstand van hebt of waar je je niet in verdiept ?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:17:38 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46131890
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:16 schreef Jarno het volgende:

[..]

Sterker nog, men frustreert het bewust:

http://tweakers.net/nieuws/46028
Maar verder is Apple zo lief, en idealistisch enzo .

Je zou bijna denken dat het een goed doel is zo lief zijn ze .
Get woke, go broke!
pi_46131924
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar verder is Apple zo lief, en idealistisch enzo .
Tsja, MS = mean en Apple = cute. Ach ja, gelukkig zijn er mensen die ook dáár doorheen kunnen prikken.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:22:00 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46131990
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tsja, MS = mean en Apple = cute. Ach ja, gelukkig zijn er mensen die ook dáár doorheen kunnen prikken.
Maar veel ook niet helaas, en dat staat me echt tegen van Apple-gebruikers vaak.
Get woke, go broke!
pi_46132037
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat servers aangaat heb je gelijk
Belangrijkste strijders
Windows
Linux
HP Unix
Al ongeveer een jaar geleden waren er meer servers die onder Windows draaiden dan onder alle unixen samen. Maar dat is niet gezegt dat Unix uit de race ligt.
Je vergeet Sun..
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:24:06 #38
45206 Pietverdriet
pi_46132038
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:17 schreef Joene het volgende:

[..]

He Piet , Vraagje he ?

Zijn er ook dingen waar je geen verstand van hebt of waar je je niet in verdiept ?
whehehe
Ja hoor.
Maar serieus, de geschiedenis van de Firma Apple is veel intressanter als die van MS.
Zo een voorsprong hebben en het dan verknallen maar dan toch overleven.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:25:50 #39
45206 Pietverdriet
pi_46132084
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:24 schreef slakkie het volgende:

[..]

Je vergeet Sun..
Ik zei Belangrijkste strijders,
Behalve SUN heb je natuurlijk ook nog IBM met een aantal OS-en, BSD, OSX en nog meer server besturingssystemen, maar dat zijn geen echt grote spelers.
pi_46132096
Wij hebben net de laatste Sun uitgezet.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:29:33 #41
45206 Pietverdriet
pi_46132168
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:26 schreef Jarno het volgende:
Wij hebben net de laatste Sun uitgezet.
Hier staan er nog een paar, maar die gaan ook weg. In ons datacentre staan enorme hoeveelheden Linux servertjes, waar geen hond van weet wat er op draait, is een wildgroei. Moeten we eigenlijk eens wat aan gaan doen.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:31:47 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46132214
Hier draait nog 1 sun die een vage callcentre applicatie draait. Verder her en der wat linux en 2 mega Unix database bakken.

De rest is windows . (35 servers).
Get woke, go broke!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:47:21 #43
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46132586
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar veel ook niet helaas, en dat staat me echt tegen van Apple-gebruikers vaak.
Ik ben Apple-man, maar natuurlijk is Apple niet heilig. Het is ook maar gewoon een grootkapitaal bedrijf dat alleen maar winst wil maken. Dat ze dat dan doen met in mijn ogen betere spullen, tja...

Komt nog bovenop dat de kracht van OSX juist is dat de hardware en software perfect op elkaar passen. Daardoor is het zo stabiel. Zodra Apple besluit hun systeem legaal te laten draaien op elk stukje baggerhardware, verliezen ze dat.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:48:24 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46132618
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:47 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Ik ben Apple-man, maar natuurlijk is Apple niet heilig. Het is ook maar gewoon een grootkapitaal bedrijf dat alleen maar winst wil maken. Dat ze dat dan doen met in mijn ogen betere spullen, tja...

Komt nog bovenop dat de kracht van OSX juist is dat de hardware en software perfect op elkaar passen. Daardoor is het zo stabiel. Zodra Apple besluit hun systeem legaal te laten draaien op elk stukje baggerhardware, verliezen ze dat.
Precies, en daarom vind ik het argument "Wndows crasht altijd maar" zo'n bullshit. Op goeie hardware met goeie drivers is 2000/XP/Vista net zo stabiel als OSX .
Get woke, go broke!
pi_46132685
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zei Belangrijkste strijders,
Behalve SUN heb je natuurlijk ook nog IBM met een aantal OS-en, BSD, OSX en nog meer server besturingssystemen, maar dat zijn geen echt grote spelers.
Sun is uiteraard een kleine speler.. get real!
pi_46132889
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:31 schreef HeatWave het volgende:
Hier draait nog 1 sun die een vage callcentre applicatie draait. Verder her en der wat linux en 2 mega Unix database bakken.

De rest is windows . (35 servers).
200+ Unix servers, 30+ Windows servers @ work.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:00:21 #47
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46132971
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:57 schreef slakkie het volgende:

[..]

Tja, kwestie van wat je core-business is he? Wij hebben niet veel aan Unix machines verder. Op de database van klanten (4 miljoen) na . En die draait op 2 mega unix koelkasten in een datacentre, de rest staat hier.
Get woke, go broke!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:00:44 #48
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46132989
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Precies, en daarom vind ik het argument "Wndows crasht altijd maar" zo'n bullshit. Op goeie hardware met goeie drivers is 2000/XP/Vista net zo stabiel als OSX .
Dat is absoluut waar. Probleem is dat veel mensen dat dus niet hebben, of er op zijn minst voor zorgen dat hun systeem compleet instabiel wordt door grote hoeveelheden spyware en virussen. Apple heeft dáár {vooralsnog) geen last van. Of dat daadwerkelijk ligt aan de betere beveiliging of aan het tot nu toe lage aantal gebruikers moet de toekomst uitwijzen. Ik denk dat het ligt aan het eerste.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:02:39 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46133058
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:00 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar. Probleem is dat veel mensen dat dus niet hebben, of er op zijn minst voor zorgen dat hun systeem compleet instabiel wordt door grote hoeveelheden spyware en virussen. Apple heeft dáár {vooralsnog) geen last van. Of dat daadwerkelijk ligt aan de betere beveiliging of aan het tot nu toe lage aantal gebruikers moet de toekomst uitwijzen. Ik denk dat het ligt aan het eerste.
Beveiliging is opzich beter onder OSX dan onder XP, maar met Vista is het al een heel ander verhaal.
Get woke, go broke!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:14:49 #50
45206 Pietverdriet
pi_46133382
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:57 schreef slakkie het volgende:

[..]

geen Sun?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')