Heeft MySQL BI tools? SSIS? Een development studio a la SSIS? XML Data? Multi-dimensioneel query's? Keuze tussen snapshot, transactional en merge replication? Native encryptie mogelijkheden via bijv SSL? (Hint: het antwoord is elke keer 'nee').quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:22 schreef Schaduwtje het volgende:
[..]
MySQL kost voor de enterprise edition vanaf 2000 dollar per jaar. (inclusief advisors)
MsSQL kost voor de enterprise edition vanaf 25000 dollar.
Zie daar het verschil.
Waarom zou CS meer te bieden hebben in de toekomst? Hell, als ik kijk naar de hele patenten, DRM geneuzel, DMCA, de huidige auteurswetten, dan voorspel ik dat als we alleen maar aan CS doen, dat je binnenkort in een wereld leeft waar je doet wat het bedrijfsleven je opdringt. Je kan niks, en je mag niks, alles wordt bepaald door die bedrijven. Die je aanklagen op het moment dat je zwakke punten in hun beveiligingen blootlegt, als je hun applicatie aanpast zodat jij er beter mee kan werken.. etc etc. Ik zie dat in een wereld die OS aanhangt niet gebeuren... Ik hoop voor ons beide dat CS niet de wedloop gaat winnen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:18 schreef Jarno het volgende:
Helemaal niet. OS zal het nooit maar dan ook nooit zo ver gaan schoppen als CS. Daar ben ik van overtuigd. Overigens beheer ik dus ook die 2 linux bakken hier, ik ben niet zo halstarrig en bekrompen om maar 1 tak van sport te kunnen en willen. Dus ik switch zo mee hoor.
Wake up call: dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven en heeft níks te maken met CS of OS. De wereld word echt niet beter van OS hoor.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:36 schreef slakkie het volgende:
dan voorspel ik dat als we alleen maar aan CS doen, dat je binnenkort in een wereld leeft waar je doet wat het bedrijfsleven je opdringt.
Wel in mijn utopia.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wake up call: dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven en heeft níks te maken met CS of OS. De wereld word echt niet beter van OS hoor..
Ach, wat mij betreft niet. OS heeft z'n charmes, meer ook niet. Apache vind ik trouwens wel een mooi voorbeeld van OS software dat het wel he-le-maal heeft gemaakt. Eerlijk is eerlijk. Maar verder? Zoals ik al zei, MySQL is amper volwassen genoeg om mee te kunnen met Oracle en SQL Server.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:42 schreef Joene het volgende:
Oh tof gaan we een opensource discussie houden deel 5 miljoen 261 duizend ?
Dat zeg ik, wake up smell the coffee. Wel eens van Sharepoint gehoord? Dát is wat de markt wil, en geen enkel stukje OS software kan daar tegen op.quote:
Ben net de 2007 versie aan het inrichten na een geslaagde testquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zeg ik, wake up smell the coffee. Wel eens van Sharepoint gehoord? Dát is wat de markt wil, en geen enkel stukje OS software kan daar tegen op.
Naja ik sta er redenlijk "open" tegenover , ik vind dat microsoft het met bepaalde producten gewoon zeer zeer goed heeft gedaan. Bijvoorbeeld Exchange 2007 fabelachtig mooi pakket , de nieuwe sharepoint , en ook sql2005 is erg okay.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, wat mij betreft niet. OS heeft z'n charmes, meer ook niet. Apache vind ik trouwens wel een mooi voorbeeld van OS software dat het wel he-le-maal heeft gemaakt. Eerlijk is eerlijk. Maar verder? Zoals ik al zei, MySQL is amper volwassen genoeg om mee te kunnen met Oracle en SQL Server.
Nou ik denk toch echt dat de server oorlog pas net is begonnen. Misschien voor webservers dat Linux heeft gewonnen , maar de meeste datacenters staan toch redelijk vol met MS.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
De oorlog is al lang voorbij, windows heeft gewonnen op de desktop. OSX is een nicheproduct en Linux is voor servers.
Idd. Windows 2003 is gewoon okay.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ik denk toch echt dat de server oorlog pas net is begonnen. Misschien voor webservers dat Linux heeft gewonnen , maar de meeste datacenters staan toch redelijk vol met MS.
Alleen als Jobs besluit OS X in de schappen bij de Dixons te leggen voor gebruik op PCs.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:54 schreef HeatWave het volgende:
OSX zou opzich nog wel een inhaalslag kunnen maken.
Juist de Linux freaks of de Apple Freaks zijn Fanatiek over hun OS wat oh zo mooi is.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:54 schreef HeatWave het volgende:
OSX zou opzich nog wel een inhaalslag kunnen maken. Maar ik denk dat veel niet Apple gebruikers (nee, geen flame, ik denk dat echt) mensen wel eens kunnen afschrikken met hun fanatisme.
Ik hecht ook geen waarde aan auto-dealers die als gekken lopen te blaten dat hun nieuwe diesel-turbo-injectie zooooveel beter is dan die van de concurrent.
Precies. Als mensen mij zo graag willen overtuigen ben ik al snel geneigd om sterk wantrouwig te worden.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:56 schreef Joene het volgende:
[..]
Juist de Linux freaks of de Apple Freaks zijn Fanatiek over hun OS wat oh zo mooi is.
Want het staat gewoon niet tof om toe tegeven dat Microsoft het gewoon voorelkaar heeft.
Wat servers aangaat heb je gelijkquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ik denk toch echt dat de server oorlog pas net is begonnen. Misschien voor webservers dat Linux heeft gewonnen , maar de meeste datacenters staan toch redelijk vol met MS.
En daarmee Apple Computer om zeep helpt, Apple verdient geld op de HW, niet op haar OS.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Alleen als Jobs besluit OS X in de schappen bij de Dixons te leggen voor gebruik op PCs.
Tsja, da's het dilemma waar ze nu in zitten denk ik.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daarmee Apple Computer om zeep helpt, Apple verdient geld op de HW, niet op haar OS.
apple verdient geld op het designquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daarmee Apple Computer om zeep helpt, Apple verdient geld op de HW, niet op haar OS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |