abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 februari 2007 @ 13:24:41 #126
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46422956
Och arme Saskia. Gelukkig is Liam een beetje opgeknapt. (jij ook weer Belana?)
Amber, wat goed meid!
Kinderen en de dood, blijft moeilijk.
Zijn jullie al wel een weekendje weggeweest LB, was dat niet vorig weekend?
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:30:39 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_46425437
gaat weer stukken beter dutchie, gelukkig wel.
hoest met de spenenkwestie? Hier was gisteren de speen stuk, ideaal moment he.... dachten we... NOT... we kunnen het niet
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 februari 2007 @ 14:38:46 #128
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46425751
Watjes!
Nee hoor, ik ben er wel achter dat enige voorbereiding gewoon bij ons goed werkt. Misschien voor Liam ook. Gelukkig ben je weer beter.
Af en toe vraagt Léon nog naar de speen, maar hij begrijpt dat hij die niet meer krijgt.
Hij dreigt nou wel zijn middagslaapje over te slaan soms en dat vindt mama zo jammer.
Nu is hij met pap op de fiets naar de optocht.

Afgelopen vrijdag ben ik weer met Léon naar de logopediste geweest.
Jessie hoe deed jij dat met Janneke daar?
Afgelopen vrijdag was nl. 1 groot drama. Zelfs zo erg dat hij op het laatst gewoon deed alsof de logopediste niet bestond en alleen nog maar met mij praatte. Hij had die middag ookal niet willen slapen, dus dat had er ook mee te maken.
Ik vond het echt moeilijk, maar hij moest even 'gebroken' worden daar, snappen dat hij niet altijd alleen maar kan doen wat hij leuk vindt. Dat hij ook dingen moet doen als iemand het hem vraagt. God, wat krijg je het daar warm van zeg. Gelukkig maakt de logopediste dit regelmatig mee, dus dan voel je je niet bezwaard. Ik voelde me ook niet reddeloos ofzo, baalde er alleen even van.
En op de terugweg op de fiets, kwebbelde hij nog wel. Ineens had ik door dat dat minder werd en dat ik nog de enige was die aan het kletsen was.
Zijn hoofd leek ook ineens erg los op zijn nek te zitten. Zat ie rechtop te slapen. Gewoon helemaal munt.
Nou ja, ik moet dus nog wel oppas regelen voor a.s. week voor Cas. Want ik heb gewoon alle aandacht daar nodig voor hem. En nu kan ik geen oppas vinden.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46425995
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:30 schreef Belana het volgende:
gaat weer stukken beter dutchie, gelukkig wel.
hoest met de spenenkwestie? Hier was gisteren de speen stuk, ideaal moment he.... dachten we... NOT... we kunnen het niet
Ik dacht ook, we vergeten het gewoon met het slaapje. Ik nog zeggen tegen vriend "ze ligt zonder speen in bed".
Nog geen 3 sec. later... "" Boehoe, snik, snotter, ik wil speeheeen". Toch maar gegeven. We wachten nog maar even.

Wat een boel zindelijke kindjes. Hier zijn we alle Gamma's, Praxissen, LeenBakkers etc. langsgeweest voor een wc-verkleiner. Niet kunnen slagen. Van de week maar even naar Babystunter toe. Benthe gaat op de creche mee naar de badkamer en doet soms 3 druppels. Thuis wil ze elke keer naar de wc toe, maar gebeurt er niks. En soms hebben wij er geen zin in, als ze weer eens wil zitten. Maar ik ga toch maar proberen. Zou wel prettig zijn als ze tegen de zomer luierloos is.....
pi_46426027
LB en Jolie nog gecondoleerd met opa.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:48:30 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_46426131
ow balen is dat Dutch. ik merk ook dat oppas een schaars goed is en dat de dingen een stuk makkelijker gaan met maar 1 kind. hoop dat je nog oppas vind.
en dat gevoel dat je had kan ik me helaas maar al te goed voorstellen maar ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben dus. (met andere dingen, andere situaties misschien maar vergelijkbaar) volgende keer gaat het vast beter
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 18 februari 2007 @ 19:43:40 #132
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46435649
Oi moeilijk Dutchie... ik heb helaas geen tips voor je. Sterkte met oppas vinden.

Stiekumerd wij zijn heeel erg tevreden over de wcbril die wij hebben, met geintegreerde verkleiner.
Misschien is dat iets voor je?

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46443540
Dutch hier ging dat eigenlijk wel gewoon vanzelf. Jans praatte toen we naar logopedie gingen natuurlijk helemaal niet, maar maaktte alleen gekke geluiden. Ik wist wel vaak wat ze bedoelde en dus richtte ze in het begin die geluiden ook meer naar mij dan naar de logopediste. En als de logopediste haar niet begreep keek ze mij ook aan met een vragende blik bijvoorbeeld. Maar de logopediste speelde daar gewoon goed op in. Ik weet niet hoe dat verder bij Leon zit, maar hoe jong Jans ook was ze wilde zelf dolgraag praten. En ik heb haar ook uitgelegd dat de logopediste haar daarbij ging helpen. Ze deden veel spelletjes voor de mondmotoriek. Oefende woordjes. En eigenlijk moest en deed ik zelf veel met Janneke tijdens die 3 kwartier. Dit omdat ik het thuis ook moest oefenen. Dus de logopediste deed het voor en ik nam het dan over.
Thuis heb ik met Jans een speciale map gemaakt. En dat was echt haar map. Ze was daar ook heel blij mee enzo. Klinkt misschien raar, maar voor Jans was het bijna een soort van uitje. Zoog alles als een spons op om het toe te passen.
Vermoeiend was het wel voor haar. Door alle energie die ze erin gooide was ze erna bekaf.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46449409
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:43 schreef Lois het volgende:
Oi moeilijk Dutchie... ik heb helaas geen tips voor je. Sterkte met oppas vinden.

Stiekumerd wij zijn heeel erg tevreden over de wcbril die wij hebben, met geintegreerde verkleiner.
Misschien is dat iets voor je?

[afbeelding]
Ik wou vragen waar je die vandaan had.... maar nu ik je quote zie ik dat het van de Praxis is. Waarom heeft die vent van me die niet gezien?
ik denk ook dat ie het niet kon vinden, en vragen??? Tuurlijk niet....mannen doen dat niet
  maandag 19 februari 2007 @ 08:15:45 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_46449591
stiekemurd, die hebben ze alleen in de megastores. gamma heeft soms ook dergelijke brillen (die hebben wij) maar die van praxis zijn mooier en beter
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 09:22:08 #136
81992 Githa
pi_46450157
Een bril verkleiner, die moet ik ook nog een hebben.... dat potje kan net zo goed naar de schuur

Jordy is heel de nacht aan het spoken geweest
Hij werd om 2.00 zoiets wakker en alles was nat, zijn bedje, zijn pyama en romper, alles! en hij lag te bibberen van de kou Hij had schijnbaar zoveel geplast dat zijn luier het niet meer aankon.
Wel raar want hij heeft niet meer gedronken als anders, ook niet vlak voor het naar bed gaan en zijn luier was leeg bij het slapen gaan

Maar goed, lekker verschoond en opgewarmd in ons bed maar toen was hij dus wakker he
  maandag 19 februari 2007 @ 09:28:40 #137
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450233
Brilverkleiner moeten wij ook een keertje halen. Potje heeft Noah totaal geen interesse in, wc af en toe wel.

Had Jordy soms bier gedronken met carnaval Githa? Daar moet je altijd enorm van plassen
Wel sneu dat ie zo nat en koud wakker werd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 februari 2007 @ 09:30:35 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_46450272
ach wat sneu githa. tja, soms komt er gewoon heel veel. dat zie ik ook nu Liam 's nachts op het potje plast zelf. soms kom je een volkomen vol potje tegen, idioot gewoon.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 09:37:41 #139
81992 Githa
pi_46450378
Neej, geen bier
Soms sta je versteld wat er in zo'n blaasje zit...
pi_46450441
ach arme Jordy

Amber is zonder luier naar de psz Al 3 nachten zonder luier geslapen, 1 nacht een klein ongelukje.
Ze wordt groot
  maandag 19 februari 2007 @ 09:46:26 #141
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450526
Amber wat goed

Hoeveel eten jullie kinders eigenlijk?
Noah krijgt normaal 's ochtends een flesje, maar nu was de pap op en vergeten op tijd nieuwe te kopen Dus nu ontbeten met brood en hij heeft al 4 boterhammen op (waarvan 2 met korst )

Vanmiddag natuurlijk weer brood als het goed is, en dan eet hij dus meer brood op een dag dan ik
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46450669
Amber ontbijt meestal met Cruesli met yoghurt, smiddags brood
en savonds 1 hap warm eten
En 1 of 2 koekjes tussendoor. (dus als lekker tussendoortje zeg maar) en ze eet een antal rijstewafels tussendoor
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 10:00:52 #143
81992 Githa
pi_46450754
4 neej, zoveel eet hij niet hoor Tex... ik geloof ook niet dat ik het hem zou geven, maar dat komt ook een beetje omdat Jordy met tijden kan blijven eten.

Jordy eet s'morgens 1 boterham en vaak nog een stukje fruit erachteraan.
Tussen de middag 2 boterhammen.
Nog een stukje fruit of een rijstewafel o.i.d. tussendoor en dan gewoon zijn avondeten.
Zijn avondeten eet hij ook meestal allemaal op, hij heeft er tijden bijzitten dat het even wat minder is, maar daar is dan een aanwijsbare reden voor.

Ik probeer het allemaal een beetje gestructureerd te houden, omdat Jordy altijd al zo graag gegeten heeft
Als hij zelf aangeeft te willen eten dan krijgt hij nog wel eens een stuk fruit extra.

Maar kan het niet zijn dat hij nu zoveel brood eet omdat hij normaal een flesje krijgt en het eigenlijk wel lekker vindt zo ? of misschien ook wel heel gezellig, samen aan tafel.
of een groeispurtje in aantocht
  maandag 19 februari 2007 @ 10:04:28 #144
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450804
Ja warm eten wordt hier ook niet veel meer gegeten Enige wat ie nog wel eens goed wil eten is aardappels/vlees/groente.

's Middags normaal 1 ŕ 2 boterhammen. En als toetje yoghurt, eventueel met banaan er doorheen.

Gezonde tussendoortjes wil ie bij ons niet (op de crčche zeurt ie altijd om een koek (gewoon een cracker of rijstewafel) maar als we hem dat thuis geven dan eet ie het niet) dus krijgt ie dat niet echt.
©Dumbo
  maandag 19 februari 2007 @ 10:07:51 #145
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46450857
Noah zit onder het gemiddelde qua lengte en gewicht dus als hij een keer 4 boterhammen wil eten vind ik dat geen probleem 's Middags zou ik dat dan weer niet doen ivm avondeten. En misschien is het idd eenmalig, we merken het wel Denk er wel over om nu maar definitief over te stappen op brood 's morgens, hij moet toch een keer van dat flesje af.
©Dumbo
  maandag 19 februari 2007 @ 10:07:52 #146
24188 Belana
kloon van belana
pi_46450859
zo wisselend wat Liam eet. vandaag heeft ie al 4 boterhammen en een bak yoghurt met muesli op, op andere dagen ben ik blij als er 1 broodje in gaat

Amber
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 10:09:29 #147
81992 Githa
pi_46450892
Ik snap wel dat je natuurlijk meer boterhammen laat eten als ze andere maaltijden niet goed eten. Je wilt toch dat ze voldoende binnen krijgen. Persoonlijk denk ik wel dat je op moet passen dat het eet ritme, of hoe noem je dat, niet om gaat gooien. ( zoiets als dag-/nacht ritme )
Wie weet is dat helemaal niet mogelijk hoor, maar daar zou ik bang voor zijn denk ik.
Al heb ik ook wel heel erg makkelijk praat met een kind dat goed eet.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:17:28 #148
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46451028
Sommige dingen eet ie dus wel goed 's avonds, dus dat probeer ik beetje af te wisselen.
©Dumbo
  maandag 19 februari 2007 @ 10:44:04 #149
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46451453
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:07 schreef texelonia het volgende:
Denk er wel over om nu maar definitief over te stappen op brood 's morgens, hij moet toch een keer van dat flesje af.
Ik heb dat ook bij Juul. En brood vindt ie heerlijk, dus dat zou het probleem niet zijn. Het is meer dat dat flesje zo lekker handig is 's ochtends hč.. Probeer je Noah trouwens wel eens soep te geven? Werkt hier aardig goed als een soort toevoeging (of bijna vervanger) van de warme maaltijd, als we iets eten waar Juul niet dol op is (en dat gebeurt helaas vaker dan ik zou willen... )
pi_46452989
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:15 schreef Belana het volgende:
stiekemurd, die hebben ze alleen in de megastores. gamma heeft soms ook dergelijke brillen (die hebben wij) maar die van praxis zijn mooier en beter
Hmmm ok, die hebben we niet in Delft. Maar misschien heeft babystunter wel wat......

Benthe trouwens nu met 2 jaar en 3 maanden 13 kilo precies en 88 cm hoog. Klein wijffie met een paat stevige steunpilaren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')