quote:Wrekers vergeten slachtoffer
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 21 juni 2007 @ 11:00
Voorbijgangers in de Indiase plaats Pune, ten oosten van Mumbai (Bombay), waren zo boos op een automobilist die een fietsend meisje had geschept dat ze hem als een horde aanvielen.
De 15-jarige fietster was ernstig gewond maar de verontwaardigde omstanders vergaten tijdens hun wraakactie hulp voor haar te roepen, berichtten Indiase media eerder vandaag. Zij overleed aan haar verwondingen en zou volgens een familielid niet zijn doodgebloed wanneer ze snel naar een ziekenhuis was gebracht.
Een aardbeving in een vulkanisch aktief gebied, met bovendien veel gigantische grotten, in het langste land ter wereld, dat bovendien ook nog eens het meeste hoogteverschil tussen de oost en westgrens heeft.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:25 schreef TaLoN.NL het volgende:
Misschien tijd dat we een Earth Changes-link dump openen waarin we alle links plaatsen over nieuwsberichten waarin mensen en de natuur buiten-proportioneel reageren.
Missing: Large lake in southern Chile (Reuters)
[afbeelding]
Nou weet ik niet wat jij precies bedoelt, maar voor mij hoort het doordraaien van de mens helemaal bij 2012.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:51 schreef Da_Ripper het volgende:
mensen, volgens mij raken we volledig offtopic...
Ja, lach maar mannetje, dan piep je wel andersquote:
Tja. Alles kan natuurlijk. Wat ook kan is dat er in 2012 geen flikker gebeurd, en dat het gewoon een jaar zoals alle andere jaren wordt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:29 schreef dmace het volgende:
Ik heb ooit wel eens een verhaal gelezen (weet niet meer van wie, maar wel een bekende in de UFO-scene), die vertelde over een vreemde man die hem kwam opzoeken.
Deze verhaalde erover dat de mensheid nog geen planeten aan het koloniseren was, omdat degene die een doorbrekende technologie hiervoor had moeten uitvinden, in de 2e wereldoorlog door Duitsers was neergeschoten bij een razzia.
Misschien komen we in 2012 wel iets dergelijks te weten, en veranderd ons bewustzijn doordat we er achter komen dat we echt niet alleen zij in het universum.
Ik snap jouw reactie helemaal niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:44 schreef Da_Ripper het volgende:
whatever vent.
Jij begon met deze afzwaaier door een bericht te plaatsen over een menigte die de veroorzaker van een ongeluk aanvalt. Daarna een verdwenen meer - ook niet echt met 2012 te maken, maar goed dit was wel merkwaardig doch gemakkelijk te verklaren. Daarna weer gezeik over de global warming hoax![]()
Als jij dan zegt dat de mens gaat doordraaine en dus ook dit topic, daar kan ik dan wel weer om lachen.
Nee, schijnbaar niet.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 08:47 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik snap jouw reactie helemaal niet eigenlijk.
Ik dacht dat ik met die smiley wel aangaf dat het om een grapje ging. Maar blijkbaar is dat niet duidelijk overgekomen.
lieve meid, ik denk dat jij nog maar eens even wat moet verdiepen. Jij gaf aan dat het doordraaien van de mens helemaal bij 2012 hoort. Volgens de mayan-calander, iig volgens de interpretaties van Ian Lungold, is de mens dan geestelijk capabel voor 'co-creation'. De Calander gaat van het positieve uit. Iedere keer evolueert de geest van de mens, waarom zou een doorgedraaide wereld dan bij 2012 horen.quote:En dat ongeluk is het enige wat ik daarover postte volgens mij, en ik geloof dat je gewoon niet zo goed begrijpt waarom ik denk dat dat daarmee te maken heeft.
Heb je überhaupt wel eens wat gelezen over de cycli van die mayakalender? Misschien een idee om dat te gaan doen...
Serieus, moet ik dit nog uitleggen....dit gaf ik toch al aan in mijn vorige post...quote:En over dat dit topic doordraait, waar haal je dat in godesnaam nou vandaan zeg?
Simpel... misschien voor sommigen... ik weet het niet, ik weerhoud me zoveel mogelijk (met wisselend succes) van oordelen over anderen. Als ik een uitlating of conclusie zie die volgens mij niet klopt, op verkeerde gegevens is gebaseerd, of ook anders geinterpreteerd kan worden, geef ik dat graag aan. Maar dat gaat dan over wat er geschreven wordt, niet over de persoon.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:11 schreef Da_Ripper het volgende:
@Fionn: je stukje is zeer uitgebreid en helder. Ik applaudiseer je geduld om zoiets simpels zo uitgebreid uit te leggen.
Wat ik hier schrijf is voor iedereen die het lezen wil en die er wat mee kan of wil. Niet om wie dan ook op zijn of haar nummer te zetten of te veroordelen. (wie ben ik om dat te doen?)quote:Ik hoop dat je dit speciaal voor Maedel hebt gedaan, dan is er tenminste nog iemand hier waardig om op te reageren...
Als je me echt lief zou vinden zou je niet zo denigerend praten tegen me. Noem me dan niet lief...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:11 schreef Da_Ripper het volgende:
lieve meid, ik denk dat jij nog maar eens even wat moet verdiepen.
Dus ga vooral door het licht te blijven schijnen op de mooie dingen in het leven, want als je eenmaal hebt geproefd van de schoonheid wil je dit geschenk met iedereen delen. Na zo veel eeuwen ontwetendheid is het nu tijd om echt wakker te worden en te streven naar wat wij werkelijk willen: een wereld waarin vrede heerst, iedereen gelukkig kan zijn en er ruimte is voor groei, creativiteit en schoonheid. Mededogen en liefde zijn nu m.i. 2 belangrijke hulpmiddelen die 'ons positieven' tot de beschikking staan. Laten we deze dan ook met vertrouwen en compassie toepassen.quote:We kunnen zelf kiezen, zoals ik al zei, uit een duistere orwelliaanse wereld vol dreiging en angst, wantrouwen haat en oorlog, die langzaam afdaalt naar de doem, of een positieve wereld, waarin weliswaar nog een hoop te doen is, maar waar goede mogelijkheden liggen en die we onder onze inspanningen steeds fijner en beter kunnen maken.
Mooi stukje! Ik twijfelde er niet aan dat jij zou begrijpen wat ik bedoelquote:Op maandag 25 juni 2007 10:34 schreef Boswachtertje het volgende:
GO FIONN GO!
ik ga er nog steeds van uit dat 2012 is, wat wij er van maken met zijn allen. Niet meer en niet minder.
Wat jij hier ook al schrijft:
[..]
Dus ga vooral door het licht te blijven schijnen op de mooie dingen in het leven, want als je eenmaal hebt geproefd van de schoonheid wil je dit geschenk met iedereen delen. Na zo veel eeuwen ontwetendheid is het nu tijd om echt wakker te worden en te streven naar wat wij werkelijk willen: een wereld waarin vrede heerst, iedereen gelukkig kan zijn en er ruimte is voor groei, creativiteit en schoonheid. Mededogen en liefde zijn nu m.i. 2 belangrijke hulpmiddelen die 'ons positieven' tot de beschikking staan. Laten we deze dan ook met vertrouwen en compassie toepassen.
'It's gonna be the age of human beings again, standing up!' - Waking Life
Er is nog nooit iets uitgekomen qua einde der tijden voorspellingen want we zitten er nog steedsquote:Op maandag 25 juni 2007 15:02 schreef sexylexy het volgende:
Welke dagen zijn nog meer voorspeld dat er iets gebeurde met de aarde wat wel/niet is uitgekomen? Of is dit de meest aanneembare datum dat er iets gebeurt?
Ik vrees dat er toch 't een en 't ander zal nodig zijn om de mensheid in de goede richting te pushen.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:34 schreef Boswachtertje het volgende:
Na zo veel eeuwen ontwetendheid is het nu tijd om echt wakker te worden en te streven naar wat wij werkelijk willen: een wereld waarin vrede heerst, iedereen gelukkig kan zijn en er ruimte is voor groei, creativiteit en schoonheid. Mededogen en liefde zijn nu m.i. 2 belangrijke hulpmiddelen die 'ons positieven' tot de beschikking staan. Laten we deze dan ook met vertrouwen en compassie toepassen.
Maar dan hadden ze het toch fout? ze hebben hun eigen voorspelde einddatum nog geeneens gehaaldquote:Op maandag 25 juni 2007 15:12 schreef jogy het volgende:
volgens meer dan één nu al uitgestorven beschavingen werd voorspeld en
quote:Op maandag 25 juni 2007 20:56 schreef Fionn het volgende:
[..]
Maar dan hadden ze het toch fout? ze hebben hun eigen voorspelde einddatum nog geeneens gehaald
maya profeet: "doom wil hit us in 1200 years when the calendar ends"
maya burger: "eeh de spanjaarden hebben ons waarschijnlijk binnen 3 maanden helemaal afgemaakt, misschien die kalender ff bijbeitelen?" * AARRGHH*![]()
Ok flauw misschienmaar ik kon het niet laten
De oude egyptenaren hadden ook iets met 2012 maar dat was meer het hele aquarius tijdperk, al hadden ze daar wel wat meer interesse in dan andere tijdperken volgens mij. De Sumeriaanse beschaving, ook haske dood, heeft ook ( omgerekend natuurlijkquote:Trouwens, ik vroeg het al eerder... maar welke andere beschavingen dan de mayas noemden dan het jaar dat voor ons 2012 is als datum, en waar is dat terug te vinden?
Ik weet wel dat de hopi-indianen een niet tijdgebonden, maar gebeurtenisgebonden voorspellingreeks hadden gedaan waarvan in de afgelopen 20 jaar een aantal uit zijn gekomen.
Dat is zeker waar. Maar aan de andere kant merk ik ook dat er wel degelijk veranderingen gaande zijn. Vrienden die het niet altijd met me eens zijn, komen nu via hun eigen research tot soortgelijke conclusies. Het is denk ik maar net waar je op let, want natuurlijk zijn er nog veel slapers bij.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:53 schreef UncleScorp het volgende:
Ik vrees dat er toch 't een en 't ander zal nodig zijn om de mensheid in de goede richting te pushen. Als ik zo nog maar rondkijk in mijn eigen onmiddellijke omgeving, zie ik het allemaal nog niet te snel gebeuren.
Eigenlijk geen van beiden. Ik ga er meer vanuit dat er een bepaald percentage nodig is, om de rest mee te krijgen. Ze zeggen wel eens dat de minderheid grote veranderingen 'regelt'. Dus dat enkel een kleine groep de collectieve ideeën van de massa kunnen doorbreken. En opzich zie ik daar wel wat in. Als je kijkt naar de invloed van bepaalde boeken in de geschiedenis; eerst de koning die het las en daarna meer en meer mensen die het gingen lezen, totdat de verandering was doorgevoerd in het denken. Kijk bv. naar Machiavelli..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:22 schreef UncleScorp het volgende:
Je zegt dat er nog veel 'slapers' bij zijn ... dan verwacht je blijkbaar toch dat 'iedereen' zal wakker worden ? Of ga je de kant van de gelovigen op ... alleen diegene die voorbeeldig geleefd hebben zullen 'wakker worden' ?
Ik denk dat het wakker schudden nu continue bezig is, met als soort van beginpunt 9/11. Als je kijkt naar wat dit heeft betekent voor de wereld, dan denk ik dat we wel degelijk wakker worden geschud. Natuurlijk is de negatieve kant meer dan ooit vertegenwoordigd, aangezien we dus schijnbaar voor een grote transformatie staan. Juist in deze tijden is het verzet groter dan ooit, mensen raken hun zekerheden kwijt en klampen aan alles vast wat nog enigzins zekerheid geeft.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:22 schreef UncleScorp het volgende:Als je verwacht dat het aan iedereen gegeven is, blijf ik erbij dat er iets zal moeten gebeuren dat de mensheid wakker schudt, want het merendeel zit gewoon vastgebakken in hun leefstructuur. En ik merk gewoon overal meer en meer jaloezie en nijd dan positieve veranderingen. De meesten staan zelfs totaal niet open voor verandering, de zaken die wij 'verkondigen' klinken hen als klinkklare onzin in de oren, en ze zullen je er meer mee bespotten dan dat ze naar jou zullen luisteren. Triestig, maar het is zo.
En hoe meer mensen je bij elkaar zet, hoe slechter![]()
Hoe gaat dan in hemelsnaam gans de wereld wakker geschud worden ?
Ik heb zelf ook zo mijn twijfels bij het vasthouden aan 1 absolute einddatum. Aangezien ik het veel meer als een doorlopend groeiproces zie, waar al vele eeuwen aan vooraf zijn gegaan. Misschien dat die einddatum meer te maken heeft met de "Galactic Alignment" van 21-12-2012 dan dat dit echt de overgangsdatum zou zijn. Dus ik ben het zeker met je eens en deel je vermoedens.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:22 schreef UncleScorp het volgende:Maar een spirituele verandering van de mensheid ... zou je daar echt zomaar een datum op kunnen plakken ? Alsof de laatste slapers ineens de volgende dag toch wakker zullen worden ?
Als ze echt vroeger zo'n datum vooropgesteld hebben, zie ik er persoonlijk meer iets ruimtelijks in. Die volkeren hadden immers soms meer kennis van de ruimte dan wij, zij het op een andere manier. Misschien zagen zij idd op die datum een ingrijpende verandering in ons zonnestelsel, niet geheel onbegrijpelijk als je beseft hoe planeten 'leven' en elkaar beinvloeden. De aarde zou hier idd serieuse gevolgen van kunnen hebben, maar of dat ook automatisch betekent dat de mens spiritueel gaat evolueren is een andere zaak denk ik, eerder niet vrees ik. Er wordt wel es gesproken van een ander/hoger trillingsniveau, maar wat gaat dat veroorzaken en overleven we het wel ?
Kijk alleen maar naar het weer en de natuur, dat zit onder onze neus en maken we elke dag mee en ik kan niet zeggen dat die veranderingen nauwelijks merkbaar zijn ... op alle gebieden zijn de veranderingen al merkbaar ..quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:31 schreef ToT het volgende:
Hmz, 2012.....ik ben vrij sceptisch er over.
Er zijn al zo veel datums genoemd waarop de wereld zou vergaan of drastisch zou veranderen.
Aan de andere kant sluit ik de mogelijkheid niet geheel uit DAT er iets zou kunnen gebeuren, maar ALS er iets gebeurt, denk ik niet dat op 12 december 2012 ineens de knop omgaat.
Er wordt al gezegd dat we nu al onderweg zijn naar die omslag.
Ik denk dat ALS 2012 "echt" is, het zo'n beetje het middelpunt van de omslag is; zoals we nu de aanloop hebben, zal het volgens mij na die datum ook een flinke tijd een beetje dooreikelen. ALS er veranderingen plaats vinden, denk ik dat die amper merkbaar zullen zijn. Misschien als je terugkijkt op hoe dingen vroeger waren, dat je enig verschil zult merken.
Maak jij het positief of negatief?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:31 schreef Summers het volgende:
iedereen vraagt om bewijzen dat er iets aan de hand is , kijk uit je raam ..... ik weet niet wanneer het is begonnen maar vanaf 2006 is het me opgevallen dat er geen enkele maand uitgezonderd tot nu toe dat er records worden gebroken qua het weer , ook de natuur is van slag want waar dieren pas in de lente jonkies kregen , kregen ze het nu in oktober of november , van alle kanten zijn er rare onverklaarbare dingen , de maan heeft bijvoorbeeld een 6.000 km dikke laag natrium aangemaakt of is daarmee bezig en waarom ??? de wetenschap kan het niet echt verklaren , ze kunnen er alleen over speculeren . (google maar de maan 6.000 km laag natrium) in feite struikelen we over de tekens dat er iets staat te gebeuren , als een rode lamp die flikkerd in ons gezicht . op alle gebieden , zeker ook innerlijk .
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 03:12 schreef Boswachtertje het volgende:
Maak jij het positief of negatief?
Volgens mij is dat nu de keuze...![]()
Lungold is al een aantal jaar dood.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef dmace het volgende:
(tot nu toe)
Positief !quote:Op vrijdag 29 juni 2007 03:12 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Maak jij het positief of negatief?
Volgens mij is dat nu de keuze...![]()
Wat een onzin weer.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:31 schreef Summers het volgende:
de maan heeft bijvoorbeeld een 6.000 km dikke laag natrium aangemaakt of is daarmee bezig en waarom ??? de wetenschap kan het niet echt verklaren , ze kunnen er alleen over speculeren . (google maar de maan 6.000 km laag natrium)
Als je nu eens googled op moon 6000km sodium, dan vind je een stuk minder (lees bijna nul) sites die iets vreemd melden over deze laag.quote:Scientists Recreate Miniature Model of Moon's Atmosphere
By Irene Brown
Cape Canaveral Bureau Chief
posted: 02:00 pm ET
11 August 1999
Scientists have long known that the moons thin atmosphere contains highly volatile sodium. But they've never been able to explain how it gets there.
Two researchers at Rutgers University might have found the answer. The physicists created a tiny lunar sample in ultra-high vacuum chamber and discovered a particular wavelength of ultraviolet light liberates sodium from the simulated soil.
Jij bedoeld dat je ze zag vliegen?quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:29 schreef TaLoN.NL het volgende:
Yay, vanochtend weer een UFO gezien, eerst zag ik ze nooit en nu in 3 weken tijd al 3 sightings gehad.
(2 in Tilburg en één in Maastricht)
5th "Day" Nov. 24th, 2006 - Nov. 18th, 2007quote:
Ik zie een schoorsteen... en onder dat gedeelte van de OP denk ik dat het een gebeurtenis zal zijn dat het ineens wereldwijd niet meer te ontkennen is..quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:29 schreef TaLoN.NL het volgende:
Yay, vanochtend weer een UFO gezien, eerst zag ik ze nooit en nu in 3 weken tijd al 3 sightings gehad.
(2 in Tilburg en één in Maastricht)
[afbeelding]
je ziet ergens ook een klein bolletje met dezelfde kleur als de wolken. Beetje moeilijk te zien.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zie een schoorsteen... en onder dat gedeelte van de OP denk ik dat het een gebeurtenis zal zijn dat het ineens wereldwijd niet meer te ontkennen is..
Wat gepaard gaat met hevige zonne erupties die het magnetisch veld van de aarde kunnen verstoren en mogelijk een op de loer liggende poler shift zouden kunnen triggeren.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:54 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
De reden waarom de maya-kalender stopt in 2012 is omdat er tussen 1987 en 2012 een nieuw zonnejaar begint.
Wetenschap is cool![]()
Mwoah, polar shift heb ik ook wel wat over gelezen, maar als die getriggerd moet worden door solar-flares en erupties geef ik het weinig kans; die kunnen wij nog helemaal niet voorspellen (volgens het national geographic channel iigquote:Op zondag 22 juli 2007 23:58 schreef Nee het volgende:
[..]
Wat gepaard gaat met hevige zonne erupties die het magnetisch veld van de aarde kunnen verstoren en mogelijk een op de loer liggende poler shift zouden kunnen triggeren.
ze vermoeden dat dat komt omdat we een zonnestelsel binnegaan die hogere energie bevat , dat voorspellen de maya's toch ook ? dat is toch uitgerekend en aanwijsbaar ? aardse verklaringen zijn bull shit want we overzien niet alles en maar een klein gedeelte . de gevolgen zijn idd zweverig en ik zie dat alleen maar positief . wat mij betreft is alles te herleiden naar " het zweverige gedoe " .quote:Op maandag 16 juli 2007 09:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wat een onzin weer.![]()
Dat we niet meteen weten hoe het er komt, is geen msyterie, maar een simpel gevolg dat we van afstand moeten meten en dus moeten gissen naar de herkomst van Natrium
Dit artikel komt uit 1999, toen was het al bekend dat er in de atmosfeer van de maan sodium (natrium) zat, echter nog niet waarom.
[..]
Als je nu eens googled op moon 6000km sodium, dan vind je een stuk minder (lees bijna nul) sites die iets vreemd melden over deze laag.
Sterker nog, dit plaatje uit 1995 (!) laat zien dat er een sterke uitstroom is van sodium (natrium), wat resulteert in een staart.
[afbeelding]
Samenvatting:
Het hele zweverige gedoe over die 6.000km dikke laag natrium in de atmosfeer van de maan is bullshit. Het is al lang bekend en zeker niet iets van de laatste tijd. De reden mag dan niet 100% zeker zijn, echter de wetenschap staat zeker niet meer voor een raadsel.
Dat mag je dan positief of negatief opvatten, zoals jij wilt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |