abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 22:00:43 #201
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46473853
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Swets ik sta wel open, maar jou manier van discussieren staat mij dusdanig tegen dat ik met jou de discussie niet aan ga. omdat jou manier mij niet bevalt, je mag prima je eiggen mening hebben .
Als je dat niet wil, waarom meldt je het dan Dus je wilt niet in discussie met me, je wil me alleen tegen de haren inwrijven door het even te melden op een openbaar topic. In eerste instantie nog met een waardeoordeel erbij.

Ja jouw manier van discussieren is een stuk 'gebruikers vriendelijker' hoor. Weet je hoe dit heet in forum termen? Een troll.
pi_46473890
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een troll.
Ik las troel
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_46473980
Dat is dus wat ik bedoel, Bass-Miss, dat negeren mij dan de beste optie lijkt.

Leah, ook al posten Djeez en Ingrid veel, toch weten we nog steeds niet echt hoe of wat. Wij weten alleen wat zij vertellen. In hoeverre dat een juiste of volledige weergave van de werkelijkheid is, weten we niet. Als is het alleen maar doordat het gekleurd is door hun referentiekader, zoals Sugar al zei.

Ik kan me voorstellen dat je moeite hebt met de verhalen van sommige posters maar ik zou dan inderdaad proberen niet te posten. Omdat het toch niet helpt maar vooral omdat je dan in ieder geval niet het risico loopt iemand onterecht naar beneden te halen.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:06:37 #204
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46474068
Ja maar goed, laten we niet uit het oog verliezen dat het hier om een discussie forum gaat hè? Dan wèèt je dat er allerhande reacties komen. Ingrid en Djeez lopen lang genoeg mee om dat nu te kunnen weten.

Zeker als je zoveel intieme details (op alle vlakken!) post als zij.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_46474146
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:06 schreef Leah het volgende:
Ja maar goed, laten we niet uit het oog verliezen dat het hier om een discussie forum gaat hè? Dan wèèt je dat er allerhande reacties komen. Ingrid en Djeez lopen lang genoeg mee om dat nu te kunnen weten.

Zeker als je zoveel intieme details (op alle vlakken!) post als zij.
Weten en beseffen zijn twee verschillende dingen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46474239
Ja, dan komen we weer op het punt dat al eerder is genoemd: discussieren is prima, als het met respect gebeurt. En wat ik zo lees, was in elk geval een aantal van de reacties verre van respectvol.
Bovendien vraag ik me af, al is het een discussieforum, moet je dan per se laten weten wat je ervan vindt als het om dit soort dingen gaat? Ongeacht of Djeez en Ingrid, of wie dan ook, dat soort reacties zou moeten kunnen verwachten. Is het op dat soort momenten niet gewoon beter om maar even stil te zijn als je het er niet mee eens bent?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 22:16:31 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46474466
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:11 schreef sombie het volgende:
Ja, dan komen we weer op het punt dat al eerder is genoemd: discussieren is prima, als het met respect gebeurt. En wat ik zo lees, was in elk geval een aantal van de reacties verre van respectvol.
waardeoordeel, valt dus niets over te zeggen. Wat jij niet respectvol vind kan ik wel heel normaal vinden
quote:
Bovendien vraag ik me af, al is het een discussieforum, moet je dan per se laten weten wat je ervan vindt als het om dit soort dingen gaat? Ongeacht of Djeez en Ingrid, of wie dan ook, dat soort reacties zou moeten kunnen verwachten. Is het op dat soort momenten niet gewoon beter om maar even stil te zijn als je het er niet mee eens bent?
Dat doe jij nu toch ook niet
Ik bedoel dat vind ik altijd zo'n dooddoener... 'dan negeer je het toch' Zo door redenerend kan ik ook wel zeggen dat 'men' dan maar de niet respectvolle reacties moeten negeren.

Kortom, ik vind het een hellend vlak.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:16:38 #208
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46474475
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:08 schreef MUUS het volgende:

[..]

Weten en beseffen zijn twee verschillende dingen.
Dat begint me inmiddels ook steeds meer duidelijk te worden.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_46474883
Ik ben nu niet stil, Swets, omdat ik niet reageer op iemand die zich mogelijk in een zeer kwetsbare positie bevindt. Ik reageer op een discussie over of je op het soort uitlatingen als Ingrid vandaag deed, wel of niet negatief zou moeten (willen) reageren.

Wat betreft het waardeoordeel over respectvol of niet, betekent dat dan dat alles gezegd mag worden omdat er altijd wel iemand is die het normaal vindt? Nee toch, er zijn grenzen. Ik weet niet wat jouw reactie was in het betreffende topic dus ik heb geen idee of dat respectvol was of niet. Ik weet wel dat ik het in dit soort situaties sowieso niet verstandig vindt om al te negatief te reageren omdat ik niet het risico zou willen lopen iemand nog een schop na te geven. Ik begrijp dat jij daar anders over denkt.
  Admin maandag 19 februari 2007 @ 22:38:23 #210
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_46475348
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:06 schreef Leah het volgende:
Ja maar goed, laten we niet uit het oog verliezen dat het hier om een discussie forum gaat hè? Dan wèèt je dat er allerhande reacties komen. Ingrid en Djeez lopen lang genoeg mee om dat nu te kunnen weten.

Zeker als je zoveel intieme details (op alle vlakken!) post als zij.
Sorry dat ik even jouw post eruit pak, ik had er zoveel kunnen quoten, maar dan blijf ik bezig.

Na 8 jaar FOK! kan ik je garanderen dat het niet zo werkt, niet de reacties, niet de vele vele waarschuwingen ( hoevaak is hier al aangekaart dat foto's van blote ukken die vol trots gepost worden als rukmateriaal kunnen dienen , om even een zijstraat te noemen) mensen zien niet, beseffen niet wat een inpact lettertjes op een forum kunnen hebben.
Nu kan iedereen heel hard gaan roepen dat ze dat dan wel moeten weten, maar dat harde roepen helpt echt niets.

Wat er hier nu gebeurt is dat niemand hier het fijne weet, iedereen, niemand uitgezonderd baseert zijn/haar uitspraken op een paar simpele regeltjes, regeltjes die WIJ niet op juiste inhoud kunnen inschatten.
Niemand van ons kent ze persoonlijk en spreken ze dagelijks irl
"Oh, maar ik spreek ze iedere dag hier
Nee, je spreekt niemand, je leest wat letters die iemand verkiest te tikken, en niemand kan ook maar met enige zekerheid zeggen wat er staat, dat kunnen we van elkaar van geen enkele post.
Niemand heeft ooit z'n post iets verfraaid, omgebogen dat het net iets beter, mooier, zieliger staat?
Nee, zal ook wel niet, wij zijn immers perfecte moeders.
Geen van ons krijst, gilt, heeft absoluut een paar dagen geen zin moeder te zijn, is altijd geduldig, jankt nooit zoadt je mascara over je hele gezicht zit en al helemaal maak je nooit ruzie in bijzijn van je kinderen en voel je nooit dood en doodongelukkig..

We gaan lekker wijzen, dat we niks verder weten maakt ons niet uit, we baseren ons op tekst verschenen op een forum, letters geschreven door een virtueel persoon.
Ze zit niet naast je, je kunt niet haar woorden zien en horen.
Maar wel gaat ze nu verder door het leven als die ene moeder die een zelfmoordpoging deed.


Dank je Leah voor het lenen van je post
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 22:38:46 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46475368
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:26 schreef sombie het volgende:
Ik ben nu niet stil, Swets, omdat ik niet reageer op iemand die zich mogelijk in een zeer kwetsbare positie bevindt.
En wie zegt dat je gesprekspartners zich niet in een kwetsbare positie bevinden. Of wie zegt dat die andere users, waar dit allemaal overgaat, zich wel degelijk in een kwetsbare positie bevind? Misschien is het wel een geintje.... Nee zeg niet dat dat niet kan, ik heb gekkere dingen gezien.
quote:
Ik reageer op een discussie over of je op het soort uitlatingen als Ingrid vandaag deed, wel of niet negatief zou moeten (willen) reageren.
Volgens mij is de discussie of je je eigen mening zo mogen plaatsen. Of die al dan niet negatief is is een waarde oordeel. En ik vind het behoorlijk aanmatigend om ze maar direkt als negatief te beoordelen om de simpele reden dat ze gewist zijn.
quote:
Wat betreft het waardeoordeel over respectvol of niet, betekent dat dan dat alles gezegd mag worden omdat er altijd wel iemand is die het normaal vindt? Nee toch, er zijn grenzen.
Er is toch niemand die pleit voor anarchie Ja er zijn grenzen en die liggen vast in de policy. Die is kort geleden versoepelt tot 'doe normaal'. Dat laatste is natuurlijk nogal open voor interpretatie, maar ik vond persoonlijk dat ik erg normaal deed. Ik vind het dus ook vervelend dat mijn reactie gedelete is en daarom ben ik de discussie met de moderator aangegeaan.
quote:
Ik weet niet wat jouw reactie was in het betreffende topic dus ik heb geen idee of dat respectvol was of niet.
Echter is het stigma al gemaakt door het feit dat mijn post verwijderd is. Ondertussen zijn er al wat benamingen voor mijn manier van posten verzonnen die niet erg vleiend zijn en wordt ook in jouw bewoordingen minmaal gesuggereerd dat het negatief zou zijn. En dat terwijl niemand mijn post heeft gelezen.
quote:
Ik weet wel dat ik het in dit soort situaties sowieso niet verstandig vindt om al te negatief te reageren omdat ik niet het risico zou willen lopen iemand nog een schop na te geven.
Nobel
quote:
Ik begrijp dat jij daar anders over denkt.
Hoppa, nu ben ik al een hooghartige, naschoppende negatieveling zonder empatisch vermogen welke overtuigt is van zijn eigen gelijk. En dat van mensen die allemaal vinden dat je vooral niet negatief moet zijn .

Godzijdank word ik niet bekritiseerd door botte klootzakken want ik zou nog beschadigd raken.

Nee het enige dat ik vind is dat ik mijn mening op een openbaar forum moet kunnen plaatsen zolang die binnen de regels van desbetreffend forum blijft.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:45:47 #212
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46475667
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:38 schreef yvonne het volgende:


Dank je Leah voor het lenen van je post
Graag gedaan hoor . Ik ben me er namelijk wel heel erg van bewust, maar miss zie ik het idd niet goed, dat een ander dat niet ziet.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:48:17 #213
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46475791
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:


Nee het enige dat ik vind is dat ik mijn mening op een openbaar forum moet kunnen plaatsen zolang die binnen de regels van desbetreffend forum blijft.
Eensch
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_46475963
Ho even, ik zeg nergens dat jij hooghartig bent of een schop na geeft. Dat weet ik niet; ik heb je reactie niet gelezen.
Met negatieve reactie bedoel ik een reactie waarin kritiek wordt geuit. Ik bedoelde het als neutrale term, zonder waardeoordeel, maar dat is moeilijk over te brengen via een forum.
Met mijn laatste stukje probeerde ik slechts uit te leggen dat ik er zelf in dit soort situaties voor kies mijn kritiek voor me te houden. Ik realiseer me echter dat er mensen zijn die daar anders over denken en door je reacties in deze discussie weet ik dat jij dat anders ziet. Daarmee bedoel ik niet dat jij een hooghartige enzovoort bent, maar dat ik weet dat jij daar anders over denkt. Niets meer en niets minder.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:17:50 #215
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46476885
Mijn bek viel ook open toen ik de post van Ingrid las maar is dat niet gewoon haar simpelheid en niet beter weten of het niet beter kunnen. Ik persoonlijk denk dat ze helemaal zelf niet snapt wat er aan de hand is en wat ze een ander aandoet met zo'n soort actie.
pi_46477159
Weet ge, eigenlijk zou het me ook totaal niet verbazen moest het gewoon verzonnen zijn, heel dat pillen slikken.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:33:49 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46477452
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
En langzamerhand wordt een kind voor het leven beschadigd. Hebben we over 18 jaar in ieder geval meer van dit soort verhalen voor de nieuwe generatie forummers.
Die kans lijkt me idd aanwezig.
Maar ik kan me voorstellen dat Ingrid dus ook als kind beschadigd is geraakt. Het zal iig niet zomaar zijn gekomen dat zij op deze manier in het leven staat.
De compassie die we nu met zijn allen voor Kim hebben, mag er imo ook voor Ingrid zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:50:40 #218
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46477936
Wat mij opvalt aan Ingrid's post is dat ze puur feiten beschrijft en niet hoe ze zich voelt. Ze post dat ze veel pillen heeft geslikt maar niet waarom. Ze post dat ze weer thuis is, maar niet hoe ze zich nu voelt, hoe het nu gaat.
Dat kan deels komen door hoe ze is, niet iedereen kan even goed gevoelens posten. Maar het kan ook komen of versterkt worden door die depressie. Misschien voelt ze ook wel niet zoveel nu, voelt ze zich leeg. Dat kan ook bij een depressie horen. Of misschien komt het ook door alle eerdere kritiek op haar, dat ze er wat aan moet dóen. Dat ze daarom niet meer post hoe ze zich voelt, maar de stappen beschrijft van hulp zoeken bij maatschappelijk werk.

Het blijft gissen, en dat is dus ook een nadeel van internet. Je weet niet waarom ze de dingen die ze post post, en de dingen die ze niet post dus weglaat. En hoe ze het bedoelt. En niet iedereen denkt daar op die manier over na, of snapt dat.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46478197
Het is net of Ingrid hier niet kan lezen, zo praten jullie over haar
Ik vraag me af of dat helpt

terugsluipt onder steen...
  dinsdag 20 februari 2007 @ 00:01:52 #220
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46478223
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:00 schreef Bluezz het volgende:
Het is net of Ingrid hier niet kan lezen, zo praten jullie over haar
Ik vraag me af of dat helpt

terugsluipt onder steen...
Ja nou, dat dacht ik dus ook!
Je zult maar terug komen en dan zo'n heel topic lezen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 07:56:48 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46481333
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Die kans lijkt me idd aanwezig.
Maar ik kan me voorstellen dat Ingrid dus ook als kind beschadigd is geraakt. Het zal iig niet zomaar zijn gekomen dat zij op deze manier in het leven staat.
Dat lijkt me gissen. Het kan ook gewoon de weg van de minste weerstand zijn als de problemen zich opstapelen.
quote:
De compassie die we nu met zijn allen voor Kim hebben, mag er imo ook voor Ingrid zijn.
Wat mij betreft afhankelijk van de situatie en als ik zie hoeveel mensen in de afgelopen jaren(!) al concrete pragmatische hulp hebben aangeboden waar simpelweg niet op gereageerd wordt heb IK er weinig compassie mee.

Maar wat me opvalt is dat dit mod topic nu opeens vol staat met de opmerkingen die in het desbetreffende topic gewist werden .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 08:08:15 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46481386
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:52 schreef sombie het volgende:
Met mijn laatste stukje probeerde ik slechts uit te leggen dat ik er zelf in dit soort situaties voor kies mijn kritiek voor me te houden. Ik realiseer me echter dat er mensen zijn die daar anders over denken en door je reacties in deze discussie weet ik dat jij dat anders ziet.
Right, alleen noem je de kritiek heel verfijnt 'naschoppen'. Gelukkig krijgt een andere mening dan opeens geen negatieve bijklank he.
pi_46481850
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja nou, dat dacht ik dus ook!
Je zult maar terug komen en dan zo'n heel topic lezen...
Heerlijk toch, al die aandacht....
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:19:50 #224
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46482007
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja nou, dat dacht ik dus ook!
Je zult maar terug komen en dan zo'n heel topic lezen...
Weet je Moonah, soms krijg ik het idee dat ze alle kritiek gewoon van zich afschudden en doorgaan.
Dit is nl. niet de eerste keer dat er zo (understatement ) kritisch uitgelaten wordt over hen. Ik kan me nog een keer herinneren dat we een vergelijkbaar voorval hadden niet zo heel lang geleden in het hormonentopic en dat Ingrid alleen maar reageerde met: "Sugar hoe is het nu met jou?"
Sinds toen heb ik besloten dat ik haar gewoon echt niet begrijp. Ik probeer me altijd in te leven, maar het lukt niet meer. Gelukkig maar, moet ik misschien gewoon denken. Ze zijn in een situatie waar ik gewoon niet bij kan. Ik vraag me af wie er werkelijk grip op hen beiden heeft.
Daarom ook mijn reactie na haar post. Ik wens ze het beste, echt het allerallerbeste, maar ik kan niets voor ze doen. En dat is niet mijn handen ervan aftrekken, maar ik geloof echt dat wat wij hier ook zeggen, het maakt gewoon niks uit.
Ik kan ook alleen maar aan Kim denken, hoe flexibel kinderen ook zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46484316
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:25 schreef Bass-Miss het volgende:
Weet ge, eigenlijk zou het me ook totaal niet verbazen moest het gewoon verzonnen zijn, heel dat pillen slikken.
Waarom zou ik dat verzinnen? Slaat nergens op!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:25:14 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46484525
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:17 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat verzinnen? Slaat nergens op!
Lieve INgrid. Ik denk ook niet dat je het verzint. Maar feit is wel dat jullie al jarenlang problemen hebben, daar veelvuldig over posten en over gepost hebben en weinig tot niets met onze goede (en werkelijk zinvolle) tips doen.
Stel dat het niet over jou zou gaan, maar over iemand anders, kan je je dan voorstellen dat mensen op een gegeven moment gaan twijfelen over het waarheidsgehalte van zo'n post? Zeker omdat je een dag later al weer thuis bent. Dat is zeker geen standaardprocedure, geloof me.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:26:17 #227
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46484552
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:17 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat verzinnen? Slaat nergens op!
Er zijn genoeg mensen die dat doen Ingrid en er zijn hier op Fok wel vreemdere dingen verzonnen. Het is niet gek dat mensen zich dat afvragen.
Lekker douchen!
pi_46484577
Dat dat geen standaardprocedure is kan best, dat weet ik niet.
Verder ga er hier niet meer op in. Hoort niet in modtopic.
pi_46484584
Het klinkt zo iig. Maar goed, dan heb je eigenlijk ook wel hulp nodig, dus hopelijk klopt het dat er mensen mee bezig zijn.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:29:29 #230
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46484639
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:25 schreef Tinkepink het volgende:
Zeker omdat je een dag later al weer thuis bent. Dat is zeker geen standaardprocedure, geloof me.
huh? Dat had ik nog niet eens meegekregen, das idd op zijn zachtzinnigs vreemd te noemen, volgens mij is dat totaal niet de standaard procedure na zo'n actie!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:31:56 #231
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46484703
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:29 schreef Ireth het volgende:

[..]

huh? Dat had ik nog niet eens meegekregen, das idd op zijn zachtzinnigs vreemd te noemen, volgens mij is dat totaal niet de standaard procedure na zo'n actie!
Dit hoort inderdaad niet in Modtopic thuis, maar goed.
Maar was het niet zo dat ze je na een zelfmoordpoging zelfs gedwongen op kunnen/moeten nemen omdat je een gevaar vormt voor jezelf en/of je omgeving?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:33:02 #232
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46484732
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dit hoort inderdaad niet in Modtopic thuis, maar goed.
Maar was het niet zo dat ze je na een zelfmoordpoging zelfs gedwongen op kunnen/moeten nemen omdat je een gevaar vormt voor jezelf en/of je omgeving?
Dat dacht ik wel tenminste.. lijkt me ook logischer?
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:33:58 #233
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46484759
Schijnt allemaal redelijk achterhaald te zijn jongens . Het komt blijkbaar vrij vaak voor dat iemand gewoon naar huis mag.
Maar het hoort hier idd niet .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_46484775
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dit hoort inderdaad niet in Modtopic thuis, maar goed.
Maar was het niet zo dat ze je na een zelfmoordpoging zelfs gedwongen op kunnen/moeten nemen omdat je een gevaar vormt voor jezelf en/of je omgeving?
Nee, dat is niet zo (helaas)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:37:09 #235
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46484847
Kheb inmiddels ook begrepen dat dat idd niet zo is.. eigenlijk best wel krom dat je zo snel weer 'losgelaten' wordt.. lijkt me een heel groot risico...
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:42:06 #236
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46484995
Ik bedoel trouwens niet een heel groot risico nu in dit geval met Ingrid, maar meer in zijn algemeenheid, de kans dat ze iets verkeerd inschatten en iemand te vroeg 'laten gaan' met alle gevolgen van dien.. mén... dit had ik dus niet verwacht dat er zo gehandeld zou worden na zo'n daad/actie.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_46485138
Misschien kan dit beter in het moeders topic? Of ergens anders. Maakt mij niet veel uit hoor, maar vind het anders lullig voor de modjes.
pi_46485465
Mijn tante zei dat ze je snel weer laten gaan omdat er niet het gevaar is dat je jezelf echt iets aan wil doen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:34:31 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46486343
In het kader van bezuinigingen is de psychiatrische hulp af en toe om te janken, en als de artsen niet diretc gevaar zien, er mogelijkheid is tot mantelzirg wordt je lekker nara huis gestuurd ivm de zelfredzaamheid want het zal allemaal eens geld mogen kosten..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46488623
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:17 schreef Ingrid19 het volgende:


Waarom zou ik dat verzinnen? Slaat nergens op!
Ik lees nog niet lang mee, dus ik weet niet wat er verder mogelijk is verzonnen. Maar dit is dus wel waar.
pi_46489986
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:47 schreef Ingrid19 het volgende:
Misschien kan dit beter in het moeders topic? Of ergens anders. Maakt mij niet veel uit hoor, maar vind het anders lullig voor de modjes.
Ik denk ook niet dat dit thuis hoort in het moeders topic..
Daar gaat het namelijk over hoe gaat het met moeders..
Nu word een hoe gaat het met Ingrid verhaal.. En word er geraden wat nu de standaard procedure is voor hetgeen wat jij meemaakt..
Snap me niet verkeerd ik vind het erg vervelend wat er is gebeurt (dit heb ik ook tegen Djeez verteld) maar denk juist dat dit hier niet thuis hoort..
Niet in het moederstopic maar ook niet in het modjestopic..

Daarmee wil ik niet zeggen Ingrid dat jij niet mag vertellen hoe het met je gaat..
Lijkt me alleen handig dat de familieleden contact met elkaar opnemen (misschien niet via telefoon maar via de PM alhier) ipv hetgeen hier te bespreken..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:43:59 #242
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46490123
O Tally je bent me net voor. Ik wilde net iets soortgelijks zeggen. Dit lijkt me meer iets voor R&P verder toch?
Als je niet lacht, ben je dood.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 20 februari 2007 @ 14:46:14 #243
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46490196
Het lijkt mij idd ook véél meer iets voor R&P worden zijn
pi_46490383
Weet je waar ik zo bang voor ben dutchie.. Dat het daar een bash topic zal worden.. Diegene die niets met kinderen hebben komen niet of weinig in OUD..
In R&P komen er gewoon veel mensen.. En ook diegene die niet alles of gewoon niets weten van Ingrid of Djeez..
Daarom denk ik ook niet dat het verstand zou zijn om een topic te openen in R&P..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:05:48 #245
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46490888
Maar Tally, hier is het ook niet echt meer op zijn plaats. Het wordt zo een beetje de 'Ingrid en Djeez'show met alle respect.
En dat gebash gebeurt hier ook. De OUD-jes zijn nu ook niet bepaald lieverdjes.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 15:06:43 #246
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_46490915
Crosspost


Hop, dit topic wordt vanaf NU gebruikt waar het voor was, Ingrid kan gaan posten in R&P, EN eens leren privé en FOK! gescheiden te houden, ouders, broer, zus, achterneef en oudtante stappen of in de mail of in de auto.

Ik zit met plaatsvervangende schaamte te lezen en dat heb ik niet snel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_46491410
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:06 schreef yvonne het volgende:


Crosspost


Hop, dit topic wordt vanaf NU gebruikt waar het voor was, Ingrid kan gaan posten in R&P, EN eens leren privé en FOK! gescheiden te houden, ouders, broer, zus, achterneef en oudtante stappen of in de mail of in de auto.

Ik zit met plaatsvervangende schaamte te lezen en dat heb ik niet snel.
R&P doe ik niet, krijg je toch alleen maar gebash.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:59:42 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46492679
dan vraag ik mij wel af wat het toppic van sugar hier doet? ze heetf een pnd, maar veelal gaat het toch over eet problemen en die gevechten waar ze mee zit.. hoort dat dan niet net zo goed in r&p?

mij maakt het geen zier uit, maar vind het wel scheef het een wel en het ander niet
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:04:43 #249
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46492875
'het topic van Sugar'
Je bedoelt het depressief door hormonen topic, dat is misschien ook een mooie plek voor Ingrid. Alleen ion 'hoe gaat het met de moeders past het wat minder want het sneeuwt alles onder.
Lekker douchen!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:06:59 #250
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46492956
Het probleem met het Depressief door hormonen-topic (en dus niet het Sugartopic) is dat niet iedereen zo open is over haar problemen. Toevallig Sugar wel en die trekt als het ware de kar daar dus. Iets wat ze zelf overigens ook niet prettig vindt, ik geloof dat ze juist graag met lotgenoten wil praten.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:09:23 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46493041
daar ben ik het mee eens , en ja bedoel het neit lullig, maar kon even niet op de naam komen en de meesten weten wel welk topic ik bedoel.
sorry maar goed in dat topic werd toen dacht ik ook gezegd het is geen depressie door hormonen bij inrgid.. ga maar naar r&p of moeders topic..

Zou het niet misschieneen optie zijn dan zonder aan moeders met pnd/ppd te kort te doen, een topicnaam wijzinging maken naar: ouderschap en depressie

Misschien dat dat ook meer mensen "uitnodigt" ervaringen te delen oid.. want niet elke depressie is hormoon gebaseerd, maar denk allebei wel heftig..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:15:40 #252
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46493271
Wat is er mis met een heel subforum gerelateerd aan psychische nood
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:19:03 #253
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46493428
Ik vind het idee van evenstar verdomd goed: Ouders en depressie.
En ook over dat eten wil ik daar idd niet meer schtrijven.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:25:27 #254
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46493687
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is er mis met een heel subforum gerelateerd aan psychische nood
sowieso al hier zitten de ouders ( over het algemeen ) en dus eventueel soorteglijke ervaringen.. want hoe ga je om met depressies en het ouderschap.. hoe kan je leuk met je kind omgaan etc. als je je zo rot voelt... vragen als merkt mijn kind iets enzovoorts enzovoorts..

in r&p komen over het algemeen toch meer mensen die het leuk vinden om de zogenoemde krassers een extra trap om laag te geven.
en nu gebeurt dit overal..maar ik denk dat het zeker wel een overweging waard is , en werkt het alsnog niet.. kan men nog altijd besluiten een schopje richting r&p te geven?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:29:07 #255
24188 Belana
kloon van belana
pi_46493840
ja maar ho ff, dan kan je hier wel vanalles gaan maken...

ouders en hun bootje
ouders en hun klussen in huis
ouders en tv/films en video

dat kan toch niet de bedoeling zijn? binnen Fok! heb je R&P, dat lijkt me voldoende.
(overigens hoor ik wel vaak die klacht dat daar nare dingen gebeuren, dat lijkt me dan wel weer een zaak om aan de kaak te stellen als dat zo is, maar dat wil niet zeggen dat alles bij OUD naar binnen kan hengelen
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 16:47:18 #256
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46494530
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:25 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

sowieso al hier zitten de ouders ( over het algemeen ) en dus eventueel soorteglijke ervaringen.. want hoe ga je om met depressies en het ouderschap.. hoe kan je leuk met je kind omgaan etc. als je je zo rot voelt... vragen als merkt mijn kind iets enzovoorts enzovoorts..

in r&p komen over het algemeen toch meer mensen die het leuk vinden om de zogenoemde krassers een extra trap om laag te geven.
en nu gebeurt dit overal..maar ik denk dat het zeker wel een overweging waard is , en werkt het alsnog niet.. kan men nog altijd besluiten een schopje richting r&p te geven?
Ik vind het een beetje raar om een compleet forum binnen een forum te gaan creeeren.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:56:15 #257
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46494837
Is ook zo, Belana en Swetsenegger. Het moet niet iets worden dat verder inhoudelijk niet direct met ouderschap of kinderen te maken heeft. Om die reden hoort mijn eetprobleem daarin óók niet thuis.
Maar depressief zijn en moeder of vader zijn, werpt wel zijn vruchten af op het dagelijks ouderschap en als het dáár om gaat, vind ik een topic in OUD wel kloppen. Maar het is geen noodzaak het te veranderen en moet inderdaad geen R en P worden met de 'bekenden van OUD', dat ben ik ook met jullie eens.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:56:37 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46494851
Het is geem compleet forum, het is een topic, netzoals je topics hebt over websites van kinderkleding.. trap die dan ook naar lif , moeders en vaders topic.. mwoah ook maar r&p dan maar? en zo kan je alles wel ook een ander plekje geven.

Ik bedoel het topic niet als een "klaagzang" topic maar wel als een plek waar ouder(s) die te maken hebben met chronische/kortdurige/pdd/Pn depressies hun vragen/ervaringen kwijt kunnen.
hoe bijvoorbeeld bepaalde dingen aan te pakken.
En daar het hier om ouders en kinderen gaat want ook kinderen hebben al dan niet last van ouders met depressies, hoe leg je ze iets uit, hoe ga je met je kind om als je je down voelt, wat kan ik doen om de dag door te komen.
En daar kunnen ouders denk ik beter in adviseren als over het algemeen ( en dat bedoel ik niet verkeerd) jongeren/vrijgezellen.

Daarbij in R&p je menigmaal reacties krijt als aborteer maar, steek breinaalden in je ***, verzuip je kind , enzovoorts. daarbij geen goed doet.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 17:06:53 #259
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46495229
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Het is geem compleet forum, het is een topic, netzoals je topics hebt over websites van kinderkleding.. trap die dan ook naar lif , moeders en vaders topic.. mwoah ook maar r&p dan maar? en zo kan je alles wel ook een ander plekje geven.
Ja er zijn inderdaad heel veel topics die in de andere subfora kunnen lopen. Wat mij betreft gebeurt dat ook meer, want OUD is nogal 'eng' in de zuivere zin van het woord. Dus een groepje theemutsen (niet denigrerend bedoeld) die zich gezellig heikneuterig afzonderen op 'hun' stukje Fok! en liever nergens anders komen.
quote:
Ik bedoel het topic niet als een "klaagzang" topic maar wel als een plek waar ouder(s) die te maken hebben met chronische/kortdurige/pdd/Pn depressies hun vragen/ervaringen kwijt kunnen.
hoe bijvoorbeeld bepaalde dingen aan te pakken.
Dat is wel zinnig. Maar juist in Ingrids geval zou het specifiek over Ingrid gaan. En dat hoort gewoon in R&P thuis.
quote:
En daar het hier om ouders en kinderen gaat want ook kinderen hebben al dan niet last van ouders met depressies, hoe leg je ze iets uit, hoe ga je met je kind om als je je down voelt, wat kan ik doen om de dag door te komen.
En daar kunnen ouders denk ik beter in adviseren als over het algemeen ( en dat bedoel ik niet verkeerd) jongeren/vrijgezellen.
Tja, maar zolang de ouders niet in R&P komen zal het daar alleen vrijgezellen blijven. Terwijl bij serieuse depressies het wel een beetje breder getrokken moet worden dan 'hoe ga ik met mijn kind om'
quote:
Daarbij in R&p je menigmaal reacties krijt als aborteer maar, steek breinaalden in je ***, verzuip je kind , enzovoorts. daarbij geen goed doet.
Dat dat probleem bestaat is nauwelijks een argument om het hier te houden.
pi_46495333
OUD is 'veiliger' dan R&P, en dat kan ik me heel goed voorstellen als je daar de reakties bekijkt, ik ben het eens met evenstar.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 17:12:09 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46495408
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:10 schreef Bluezz het volgende:
OUD is 'veiliger' dan R&P, en dat kan ik me heel goed voorstellen als je daar de reakties bekijkt, ik ben het eens met evenstar.
Dus omdat R&P blijkbaar slecht gemodereerd wordt moet je alles maar naar OUD zelf halen?
Maar dat is wat ik zeg... OUD is 'eng'
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:44:43 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46496377
Het is geen kwestie van slecht modereren swets.. en zoals ik al meermaals zeiu, het is geen klaagzang topic, maar een tips/aviezen topic.. en niet specifiek voor ingrid of specifiek voor sugar maar voor alle ouders.

ik heb mijn mening jij de jouwe prima klaar af.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46496500
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Right, alleen noem je de kritiek heel verfijnt 'naschoppen'. Gelukkig krijgt een andere mening dan opeens geen negatieve bijklank he.
Inderdaad een onhandige woordkeuze. Daarbij dacht ik niet aan jouw reactie maar aan het woord 'aandachtshoer' dat ik hier had gelezen. Maar dat is op jou natuurlijk wel zo overgekomen. Dat was niet zo bedoeld, mijn excuses.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:49:52 #264
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_46496535
Hoe is het in gods godesnaam mogelijk dat een zelfmoordpoging nu ineens besproken kan worden?? Alleen als je knuf kroel kus opmerkingen plaatst uiteraard, maar dan nog?
Hier stond toch een perm op? En terecht trouwens. Ongelooflijk dat iemand (met een kind notabene) op deze manier aandacht kan vragen op FOK! Snap echt niet dat jullie dit niet afkappen. Vuige ramptoeristen. .
  Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 17:59:28 #265
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_46496810
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje raar om een compleet forum binnen een forum te gaan creeeren.
Hear, hear!

Dit topic lukt niet meer om over modden en OUD te gaan hè?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:01:13 #266
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_46496867
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hear, hear!

Dit topic lukt niet meer om over modden en OUD te gaan hè?
Trap hem maar naar feedback. Hij heeft potentie.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:02:06 #267
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_46496894
Ik denk dat het op zich niet eens zo fout is, om een aparte ouder met depressie topic te maken. Niet dat ik daar persoonlijk zal gaan posten. Omdat er teveel "bekenden" van mij hier rondlopen. Je hebt tegenwoordig ook voor kinderen met een ouder in psychiatrische problematiek ook groepen. Genoemd KOPP (Kind ouder Psychiatrische Problematiek) Zodat kinderen ervarigen en adviezen aan elkaar kunnen geven en delen. Hoe hun ermee om gaan en dergelijke.

Maar dit is puur mijn mening, dat het niet fout zal zijn zo'n topic. Ik denk dat voor veel ouders misschien ook wel beetje taboe op staat om het bespreekbaar te maken. En misschien komen er door de (h)erkenning wel meer mensen op den duur erbij. Door de herkening van dingen.
pi_46496907
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:59 schreef yvonne het volgende:


Hear, hear!

Dit topic lukt niet meer om over modden en OUD te gaan hè?
Wil je iets doorbreken hier? In OUD?
  Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 18:05:14 #269
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_46496973
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:56 schreef _evenstar_ het volgende:


Daarbij in R&p je menigmaal reacties krijt als aborteer maar, steek breinaalden in je ***, verzuip je kind , enzovoorts. daarbij geen goed doet.
Sorry, menigmaal?!
Komop zeg.
En neem me even niet kwalijk, maar de hoeveelheid vuilspuiterij die de oh zo lieve moeders hier uit d'r oh zo schattige mondjes weet te krijgen onder zulke goede bedoelingen is bijna erger dan die paar grapjurken die dat soort ongein spuien.
Jullie taalgebruik is dan misschien anders maar de strekking is volkomen duidelijk.

Jullie zijn nu al jaren een bron van vermaak voor heel, heel veel users van FOK!

Jahdahjahdahjahdah, jullie, niet iedereen hoeft zich aangesproken te voelen.
Schoen, past, aan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 20 februari 2007 @ 18:06:23 #270
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_46497019
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:02 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wil je iets doorbreken hier? In OUD?
My God, echt Bluezz
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:18:15 #271
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46497420
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:05 schreef yvonne het volgende:
Jullie zijn nu al jaren een bron van vermaak voor heel, heel veel users van FOK!
Net als de users in R&P.
Waarbij ik wil opmerken dat ik het dus echt zó jammer vind dat R&P zo is afgegleden.
Al heb ik eigenlijk niet zo veel recht van speken, daar ook ík er nauwelijks meer kom....
Maar was het er 'veiliger' dan zou Ingrid daar absoluut op haar plek zijn in een algemeen depressietopic.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_46497462
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:02 schreef Funnie het volgende:
Ik denk dat het op zich niet eens zo fout is, om een aparte ouder met depressie topic te maken.
Depressief door de hormonen, Deel 5
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_46497898
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:12 schreef Swetsenegger het volgende:


Dus omdat R&P blijkbaar slecht gemodereerd wordt moet je alles maar naar OUD zelf halen?
Maar dat is wat ik zeg... OUD is 'eng'
Ik doelde op Ingrid.
En OUD vind ik een typisch vrouwenforum, dat jij dat als man eng vind, snap ik heel goed
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 18:55:58 #274
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46498774
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:49 schreef ShaoliN het volgende:
.......Vuige ramptoeristen. .
ah daar istie weer oud's eigen knuffelramptoerist
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:02:23 #275
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_46499058
quote:
Ja, door hormonen. Daar gaat het nu even niet over. Je hebt ook ouders met depressie zonder dat het door hormonen komt!

Plus, dat kinderen hier ook last kunnen hebben hiervan op hun manier. Hoezeer je ook je best doet om dit zoveel mogelijk te voorkomen. En misschien kunnen ouders elkaar ook hierin helpen. Hoe los jij het 1 en het ander op ten opzichte van jullie kind(eren). Tegenovergestelde van het KOPP wat ik net noemde.

[ Bericht 25% gewijzigd door Funnie op 20-02-2007 19:05:37 (wat toevoegingen...) ]
  Jubileum moderator dinsdag 20 februari 2007 @ 19:05:05 #276
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46499169
Hou eens op met zo op de man spelen zeg? En beperk je eens tot de discussie!

Ik ben tegen een eigen subforumpje binnen OUD, want zo komt het op mij over eigenlijk. Waarom niet in R&P? Omdat het daar niet veilig is? Stel dan de mods daar aansprakelijk op, kaart het aan, en los het daar op.
Ervaringen delen met andere ouders met een depressie vind ik weer een hele andere insteek maar ik denk dat dat ook heel goed in het moederstopic gaat.
Hoe doen jullie dat, hoe vangen jullie de kinderen op etc zijn onderwerpen voor het moederstopic.
Hoe voel ik me, wat doe ik eraan, hoe krijg ik hulp zijn R&P vragen.
Maar goed, dit is slechts mijn mening, ET kan er wel heel anders over denken en dan gaan we in overleg.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46499229
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:05 schreef yvonne het volgende:

[..]
Jullie zijn nu al jaren een bron van vermaak voor heel, heel veel users van FOK!
Graag gedaan
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_46500278
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:02 schreef Funnie het volgende:
Ja, door hormonen. Daar gaat het nu even niet over. Je hebt ook ouders met depressie zonder dat het door hormonen komt!
Dat was de insteek van degene die de reeks startte ja, nu gaat het over alle aspecten van depressie/depressieve gevoelens bij moeders. Wat jij aankaartte, kan prima in dat topic lijkt mij. Het lijkt mij een beetje vreemd om twee topics over depressiviteit te hebben en dat je in de ene alleen mag posten over hormonale dingen en in het andere juist niet.

Edit: sorry, verkeerd gelezen. Jij had het over een topic voor en door kinderen met depressieve ouders als ik het goed begrijp? Dat lijkt mij dan niet in dit subforum passen maar wel in R&P.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 19:35:17 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46500370
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:31 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik doelde op Ingrid.
En OUD vind ik een typisch vrouwenforum, dat jij dat als man eng vind, snap ik heel goed
'eng' in de zin van bekrompen dus
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 19:52:48 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46501012
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:55 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ah daar istie weer oud's eigen knuffelramptoerist
Maar je hebt zeker geen zin in discussie
pi_46501125
Het is wat mosterd na de maaltijd, maar was Ingrid niet met antidepressiva begonnen? Een bekende bijwerking daarvan is poging tot zelfmoord, doordat eerst de 'daadkracht' hersteld wordt voor de gemoedstoestand beter wordt, vooral bij jongeren.

Zo'n topic lijkt mij ook wel goed eigenlijk.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:57:34 #282
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46501218
Dat heb je wel grappig geschreven zo, poemojn. Een bijwerking klinkt komisch haast, ware het niet dat het een serieuze zaak is natuurlijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 19:58:08 #283
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46501241
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar je hebt zeker geen zin in discussie
inderdaad
ik ben hier om me te (laten) vermaken. niet om te discussieren
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 20:01:08 #284
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46501362
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:58 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

inderdaad
ik ben hier om me te (laten) vermaken. niet om te discussieren
Mjah ik zie je continue aan allerlei mensen sneren uitdelen, maar als je ter verantwoording wordt geroepen heb je 'geen zin in discussie'.

En zo zijn er meer in OUD valt me op. Continue voeren en steken onder water, en maar janken als ze dan een koekje van eigen deeg krijgen. Eerlijk gezegd hoop ik dat er eens binnen de vaste OUD groep op dezelfde manier met trollers wordt omgegaan als op de rest van Fok.
pi_46501365
Ja, het klinkt vreemd zo idd. maar kan misschien 't wat duidelijker maken voor degenen die "hoe-kun-je-dat-nou-doen-en-je-hebt-nog-wel-een-kind" denken; dan komt 't misschien juist mede doordat ze probeert iets aan die depressie te doen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:06:57 #286
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46501593
Zal ik dan ook maar eens de knuppel in het hoenderhok gooien/cq vloeken in de kerk/cq advocaat van de duivel spelen?

Waarom wordt heel OUD niet gewoon opgedoekt? De kindjes en zwangerschaptopics kunnen prima in LIF, de fototopics in FOT, de depressietopics in R&P en de kinderwagen en moederfietstopics in PTA en de knutseltopics in KLU (of hoe dat forum ook heet)
Dan zijn we dat "enge" van OUD kwijt en krijgen de topics ook een beetje externe input.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 20:07:49 #287
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46501630
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:06 schreef Tinkepink het volgende:
Zal ik dan ook maar eens de knuppel in het hoenderhok gooien/cq vloeken in de kerk/cq advocaat van de duivel spelen?

Waarom wordt heel OUD niet gewoon opgedoekt? De kindjes en zwangerschaptopics kunnen prima in LIF, de fototopics in FOT, de depressietopics in R&P en de kinderwagen en moederfietstopics in PTA en de knutseltopics in KLU (of hoe dat forum ook heet)
Dan zijn we dat "enge" van OUD kwijt en krijgen de topics ook een beetje externe input.
Op zich best een aardig idee.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:08:50 #288
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46501663
Een van de opmerkingen van de Fok-leiding toen 'men' een eigen OUD-forum wilde was "Als het maar geen forum binnen een forum wordt".
Oftewel, dingen die in een ander subforum thuishoren, daar ook behandelen en niet alles in OUD houden. (dit was al n.a.v off-topic posts in de topics in LIF). Natuurlijk zijn er altijd raakvlakken met andere subfora en ook topics die in verschillende fora terecht kunnen. Om even de aangehaalde voorbeelden te gebruiken 'het kinderkleding-websites topic' .. ja, kleding hoort in LIF maar in dit geval gaat het om specifieke kinderzaken, dus ook OUD is gerechtvaardigd. En het moeders en vaders-topic.. het feit dat het over moeders (en m.n. het ontzwangeren en hoe je het moeder zijn ervaart; dat is tenslotte de insteek van het topic) in de TT staat zou al genoeg moeten zeggen.

Verder dus eigenlijk gewoon wat Lois zegt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 20:16:45 #289
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46501974
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah ik zie je continue aan allerlei mensen sneren uitdelen, maar als je ter verantwoording wordt geroepen heb je 'geen zin in discussie'.

En zo zijn er meer in OUD valt me op. Continue voeren en steken onder water, en maar janken als ze dan een koekje van eigen deeg krijgen. Eerlijk gezegd hoop ik dat er eens binnen de vaste OUD groep op dezelfde manier met trollers wordt omgegaan als op de rest van Fok.
was er geen spreekwoord met iets van splinter, ogen en een balk
je loopt zelf voorop om mensen te veroordelen.
en wil je zo graag discussieren? begin een discussieforum of neem plaats in de tweede kamer ofzo.


en nu hou ik erover op. ik heb geen zin in een discussie. niet over jou, niet over mij en niet over oud. ik kom hier voor mijn plezier en niet om te discussieren.

jezus zeg, ik heb wel wat anders aan mijn hoofd


  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 20:23:53 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46502256
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:16 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

was er geen spreekwoord met iets van splinter, ogen en een balk
je loopt zelf voorop om mensen te veroordelen.
Eh kan je even aangeven waar ik mensen op een persoonlijke manier aanpak?
quote:
en wil je zo graag discussieren? begin een discussieforum of neem plaats in de tweede kamer ofzo.
Wat denk je dat Fok is?
quote:
en nu hou ik erover op. ik heb geen zin in een discussie. niet over jou, niet over mij en niet over oud. ik kom hier voor mijn plezier en niet om te discussieren.
Prima, hou dan ook je sneren voor je. Ik reageer verdomd weinig op mensen die niet posten namelijk.
quote:
jezus zeg, ik heb wel wat anders aan mijn hoofd


Nogmaals, houdt je muil dan met persoonlijke tering opmerkingen he
Persoonlijk worden is namelijk heel makkelijk.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:27:03 #291
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46502382
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:16 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

.....
en wil je zo graag discussieren? begin een discussieforum .....
Goed idee! Laten we het Fok! noemen!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:27:58 #292
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_46502427
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:32 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dat was de insteek van degene die de reeks startte ja, nu gaat het over alle aspecten van depressie/depressieve gevoelens bij moeders. Wat jij aankaartte, kan prima in dat topic lijkt mij. Het lijkt mij een beetje vreemd om twee topics over depressiviteit te hebben en dat je in de ene alleen mag posten over hormonale dingen en in het andere juist niet.

Edit: sorry, verkeerd gelezen. Jij had het over een topic voor en door kinderen met depressieve ouders als ik het goed begrijp? Dat lijkt mij dan niet in dit subforum passen maar wel in R&P.
Nee, je begreep me wel goed. Maar ik vind het toch ook wel in oud passen.. Omdat in dit geval het in en om een gezin en dus ouders draait. Anders kon het wel in [PUB] (als dat nog bestaat?)
Ik denk dat het kind en de ouder zijn, in een depressie, daarom ook wel goed kon.

Dat KOPP was alleen voorbeeld van mij, dat het er ook voor kinderen er is. Dat daar tegenwoordig ook aandacht voor is (gelukkig!).

Maar my bad, ik had niet meegekregen dat depressie door hormonen is veranderd in topic ook voor depressie zonder hormonen
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:31:13 #293
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46502556
Dat is ook helemaal niet zo, Funnie.
Ingrid werd er bijvoorbeeld verzocht niet meer te posten, omdat haar depressie niks met hormonen te maken leek te hebben. Laatst bleek dat het misschien toch wel een hormonending was en schreef Ingrid ook weer wat vaker wel daar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:47:07 #294
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_46503232
ah, dank je voor de uitleg Sugar.

Maar goed, men ziet het niet zitten of geen meerwaarde hebben denk ik. Helaas zet ik er dan achter. Want het kan zoveel invloed hebben op het "ouder" zijn een depressie. Ik poste vroeger wel eens on R&P, maar had niet helemaal het idee dat het mijn plek was. Omdat ik hier ook nog een gezin had die eronder leed bv. Toen was er ook nog geen [OUD]. R&P komen naar mijn idee voornamelijk jongeren zonder kids die daar dus niet van zullen/kunnen/willen begrijpen. En ook wel bang ben dat ze daar toch semi de lolbroek willen gaan uithangen. Ik zelf heb nu oudere kids, dus zal hier mij ook niet meer helemaal op de plek voelen hoor. Met die 2 pubers van mij

Maar goed, het is er niet en het komt er niet. Jammer, maar het is nu eenmaal zo
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:49:37 #295
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46503328
Dat is nu net waar ik een beetje moeite mee heb ik OUD - ik vind het allemaal zo afgeperkt.

Je mag tot de verjaardag van kindje 1 kindje in topic A posten, daarna moet het in topic. B Maar dan ook alleen iets dat over kindje 1 gaat . Wil je iets over kindje 2 posten, dat ouder is, moet je weer in topic C posten, terwijl je verhaal eigenlijk bij het verhaal van kindje 1 hoorde.
Ben je depri, dan begin je in "hoe gaat het met de moeders". Is je depressiviteit hormonaal bepaald, dan post je in depressief door de hormonen. Factoren die ook meespelen bij je depressie, maar die niet hormonaal bepaald zijn kun je daar weer niet kwijt, daarvoor moet je naar R&P. Wil je weten hoe je het beste met kindje 1 om kan gaan tijdens je depressie, dan post je weer in topic B, voor kindje 2 hetzelfde in topic C.

Snappen jullie het nog? Nee? Dit gevoel overvalt mij ook vaak in OUD.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:51:59 #296
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46503416
Tinkepink even for the record; het moederstopic is meer dan alleen maar depri-mama's hoor.

En hoe had je het anders willen zien? 1 groot topic? Naar mijn idee is dit gewoon de enige juiste constructie, anders wordt het echt super onoverzichtelijk. Dat kan met een klein forum wel, maar niet hier.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:52:04 #297
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46503421
Tinkepink, ik begrijp je helemaal en ik heb hetzelfde gevoel.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:54:33 #298
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_46503520
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:16 schreef lady-wrb het volgende:

[..]


jezus zeg, ik heb wel wat anders aan mijn hoofd


Schijnbaar niet. Anders was je dit topic niet komen vervuilen met je gelul.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:55:03 #299
103793 kozakken
Living the life
pi_46503544
Wat grappig. Want zo ervaar ik het juist helemaal niet. Ik vind het plezierig om juist 'overzicht' te hebben over wat voor een onderwerpen ik kan tegenkomen. Met mijn kleintje ben ik blij in babietjes te kunnen posten. Maar daar hoort Jonne qua ontwikkeling en weet ik veel wat echt niet thuis. Dus wanneer ik iets te prakkedenken heb over een van beiden heb ik liever dat ik dat kwijt kan in een topic waar veel ouders op hetzelfde moment met zoiets bezig zijn (concreet bv. in peutertopic: zindelijkheid, spenen)
Dat ervaar ik als heel prettig. Plus dat ik soms ook graag iets 'langs mij heen wil laten glijden'. Dan kan ik een topic makkelijker negeren.
Maar goed.. hier spreekt ook een echt OUD-er
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 20:55:55 #300
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46503581
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:49 schreef Tinkepink het volgende:
Dat is nu net waar ik een beetje moeite mee heb ik OUD - ik vind het allemaal zo afgeperkt.

Je mag tot de verjaardag van kindje 1 kindje in topic A posten, daarna moet het in topic. B Maar dan ook alleen iets dat over kindje 1 gaat . Wil je iets over kindje 2 posten, dat ouder is, moet je weer in topic C posten, terwijl je verhaal eigenlijk bij het verhaal van kindje 1 hoorde.
Ben je depri, dan begin je in "hoe gaat het met de moeders". Is je depressiviteit hormonaal bepaald, dan post je in depressief door de hormonen. Factoren die ook meespelen bij je depressie, maar die niet hormonaal bepaald zijn kun je daar weer niet kwijt, daarvoor moet je naar R&P. Wil je weten hoe je het beste met kindje 1 om kan gaan tijdens je depressie, dan post je weer in topic B, voor kindje 2 hetzelfde in topic C.

Snappen jullie het nog? Nee? Dit gevoel overvalt mij ook vaak in OUD.
Nu draai je oorzaak en gevolg om. Er wordt in OUD gewoon teveel oogluikend toegestaan wat eigenlijk in andere subfora hoort. Normaal gesproken wordt dat gewoon over de schutting geschopt maar ik zie in oud nog eens computertopics ontstaan omdat het bv toch anders is als het over kinderspelletjes gaat, want daar hebben die puisterige nerds in DIG of GAM toch geen verstand van.

Het is ook gewoon onwil van de OUD users om in de daarvoor bestemde subfora te posten met *springt paniekerig in het rond* niet ouders *zwaait angstig met armen*.

En daardoor zijn er allerlei kromme contstructies bedacht om toch maar vooral met een uiterst bekend groepje niet verder dan je eigen achtertuin te hoeven kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')