Een vegetarier eet geen vis.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:50 schreef boyv het volgende:
eet je wel vis?
Gegarandeerd gevulde buikenquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Mijn vriendin is vegetarier, ik niet. Er zijn genoeg gerechten die mij ook vullen zonder vlees.
Lasagne bijvoorbeeld. Lekker veel groente (bloemkool, spinazie, peper, mais, etc) erdoor, misschien een paar lasagnebladen meer. Heerlijk! En wat mvdejong zegt: een goede laag kaas erover heen
Mocht je toch denken dat het niet genoeg is: toetje met chocola
Je weet dat voor kaas kalfjes doodgemaakt worden... iets met leptine lebferment enzoquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:53 schreef boekenworm het volgende:
Ik eet geen vis, na mijn weten is dat ook een dier. Iets met kaas is wel een goed idee, zat zelf aan een ovenschotel te denken (kan je van te voren klaar maken en voordat je wilt eten zo in de over schuiven).
echt?quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je weet dat voor kaas kalfjes doodgemaakt worden... iets met leptine enzo
Sommige wel hoor. Ex-collega at geen vlees en dergelijke maar wel vis.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een vegetarier eet geen vis.
wat is dat nou voor bullshit.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een vegetarier eet geen vis.
Genoeg mensen anders die geen vlees eten, maar wel vis en zich toch vegetarisch noemen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:54 schreef welkominspace het volgende:
altijd weer mensen die vragen of je wel vis eet
dude...quote:
Dat weet ik, over het algemeen eet ik het ook niet, maar soms moet je water bij de wijn doen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je weet dat voor kaas kalfjes doodgemaakt worden... iets met leptine lebferment enzo
Prima... je denkt er in elk geval over naquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:59 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Dat weet ik, over het algemeen eet ik het ook niet, maar soms moet je water bij de wijn doen.
(Eet alleen eieren die ik bij de boer weghaal waarvan ik weet dat hij de dieren goed verzorgd).
ik ben een meisjequote:Op donderdag 8 februari 2007 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
dude...
Veel kaas wordt met behulp van dierlijk stremsel gemaakt en is niet geschikt voor vegetariërs, want dat stremsel komt uit de lebmaag van nuchtere kalveren (en dat halen ze er niet uit zonder het beest om zeep te helpen).
Kalsstremsel idd uit de lebmaag vh kalf. Maar tegenwoordig is er ook een bacterieele variant van te krijgen (gebruiken we op het "lab"quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je weet dat voor kaas kalfjes doodgemaakt worden... iets met leptine lebferment enzo
Weet je waar je nek zit? Je lult er iig wel uit.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
een zogenoemde "vieze" circel: wij eten vlees, wij willen meer koeien/varkens/paarden, paarden/koeien/varkens schijten meer, methaan is schadelijker dan CO2 voor de ozonlaag en die wordt dunner, en dan wil je die dieren straffen, door als ze eenmaal al dood zijn ze op te eten? Ik mis de logica...quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:33 schreef ReMCoDijKSTRa het volgende:
vegetarisch![]()
![]()
![]()
die klote beesten vernietigen de ozonlaag(ja o.k mensen ook dus eet die ook maar op /care) , dus moet je ze straffen. op eten dus.
en hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
1 bedrijf werkt dus zo nog dan moet je die kaas vermijdenquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:45 schreef xprotagonistx het volgende:
zoals ik al postte, lees dit gewoon als je over kalfjes wilt ouwehoeren: http://www.kennislink.nl/web/show?id=97274
Vegetarische kazen... de rest is dus niet vegetarischquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:36 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Weet je waar je nek zit? Je lult er iig wel uit.
Dat spul wordt al jaren kunstmatig gemaakt...
Bij de bereiding van blauwschimmelkaas wordt volgens mij ook (dierlijk) stremsel gebruikt, waardoor het niet geschikt is voor vegetariërs.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:11 schreef Tezz het volgende:
blue castello (blauwe schimmelkaas)
Vegetarisch gehakt is idd goed voor de vullig en erg lekker.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:55 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Sommige wel hoor. Ex-collega at geen vlees en dergelijke maar wel vis.
Maar goed, je kan ook van dat vegetarische gehakt kopen. Dat vult ook erg goed. Door de spaghetti heen ofzo.
Ik als vlees liefhebber heb dat ooit eens gegeten bij iemand en het was erg lekker en vulde goed.
Vegetarische Lasagna is ook een goeie.
Die ga ik maken denk ikquote:Op donderdag 8 februari 2007 19:11 schreef Tezz het volgende:
Zal ik er dan nog maar een lekker recept tussendoor gooien?
Penne koken, pakje room culinaire er door gooien (pan van het vuur halen), een half pakje blue castello (blauwe schimmelkaas) erdoor kruimelen, verse peper en wat zeezout. Dan in een koekepan een halve kilo gemengde paddestoelen bakken. Penne in een ovenschaal doen, paddestoelen mengsel er over, de andere helft van het pakje blue castello er over heen brokkelen en 10 minuutjes onder de grill.
Salade maken van rucola, peer en walnoten, honing dressing er over en voila: overheerlijke vega-maaltijd!
(ik zelf gooi altijd spekjes door de salade omdat ik dus wel vlees eet, maar het hoeft in principe niet). En het is een vrij machtig gerecht door de room.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |