neequote:Op donderdag 8 februari 2007 14:11 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Je mag rijden.
Nee.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:13 schreef lycnix het volgende:
ik begrijp dat je niet mag rijden maar ben ik in een geval van een ongeluk verzekerd???
nope.. als je rijdt zonder geldig rijbewijs ben je ook niet verzekerdquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:13 schreef lycnix het volgende:
ik begrijp dat je niet mag rijden maar ben ik in een geval van een ongeluk verzekerd???
inderdaad. En er is een verschil tussen 'zonder rijbewijs' rijden omdat je het thuis hebt laten liggen, en 'zonder rijbewijs' rijden omdat je het hele ding niet hebt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
nope.. als je rijdt zonder geldig rijbewijs ben je ook niet verzekerd
dat lijkt me heel sterk, je wil dus zeggen dat als je bijvoorbeld snel een pakje peuken wilt halen, geen rijbewijs bij je hebt en je maakt een zwaar ongeluk dat je niet ben verzekerd maar later kan je wel aantonen dat je een rijbewijs hebt en eventueel wel je paspoort bij je had? dat is toch onzin!!?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
nope.. als je rijdt zonder geldig rijbewijs ben je ook niet verzekerd
vooral doen idd, met een beetje mazzel plukken ze je van de weg en kun je opgaan voor de vermelding "het snelste rijbewijs weer kwijt...."quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:11 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Je mag rijden.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:13 schreef lycnix het volgende:
als ik in mijn auto stap en mijn rijbewijs thuis heb laten liggen, ben ik nog steeds in het bezit van een geldig rijbewijs. Dat kan ik op elk gewenst moment alsnog laten zien en de politie kan dat navragen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:16 schreef lycnix het volgende:
[..]
dat lijkt me heel sterk, je wil dus zeggen dat als je bijvoorbeld snel een pakje peuken wilt halen, geen rijbewijs bij je hebt en je maakt een zwaar ongeluk dat je niet ben verzekerd maar later kan je wel aantonen dat je een rijbewijs hebt en eventueel wel je paspoort bij je had? dat is toch onzin!!?
Ben je in enige situatie op dit moment in staat een geldig rijbewijs te overleggen? Nee. Je bent dus niet in het bezit van een geldig rijbewijsquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:16 schreef lycnix het volgende:
dat lijkt me heel sterk, je wil dus zeggen dat als je bijvoorbeld snel een pakje peuken wilt halen, geen rijbewijs bij je hebt en je maakt een zwaar ongeluk dat je niet ben verzekerd maar later kan je wel aantonen dat je een rijbewijs hebt en eventueel wel je paspoort bij je had? dat is toch onzin!!?
Nee, want in dat geval had je een geldig rijbewijs, alleen niet bij je, je zou hooguit een boete krijgen voor het niet bij je hebben van een rijbewijs.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:16 schreef lycnix het volgende:
[..]
Dan is er nog steeds een rijbewijs aan je afgegeven, en staat geregistreerd dat dat is gebeurd. En dat is nu niet het geval. Het is pas afgegeven als TS het heeft opgehaald. En pas dan mag-ie achter het stuur kruipen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:16 schreef lycnix het volgende:
[..]
hoe kun je nou verzerkerd zijn voor een ongeval als je niet eens mág rijdenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:13 schreef lycnix het volgende:
Dan ben je nog steeds in het 'bezit' van een geldig rijbewijs.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:18 schreef lycnix het volgende:
en wat dan als je rijbewijs gestolen is?
jij zegt, ik denk hetquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Van alle dagen die je kunt kiezen lijkt dit me overigens wel een van de slechtste om te gaan rijden zonder rijbewijs
nee kan niet en nee.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef M.I.B. het volgende:
Overigens, is het mogelijk dat het afhaalbericht kan fungeren als een tijdelijk rijbewijs?
Ik kan me herinneren dat er een discussie was over het nieuwe rijbewijs. Als iemand die geen paspoort heeft zijn rijbewijs moest laten verlengen, dan kon hij (dacht ik) gedurende die 5 dagen het afhaalpapiertje gebruiken als identificatie.
Dat's niet het geval. Ik kan me voorstellen dat men die 5 werkdagen nodig heeft om het een en ander te controleren voordat men daadwerkelijk een rijbewijs afgeeft.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef M.I.B. het volgende:
Overigens, is het mogelijk dat het afhaalbericht kan fungeren als een tijdelijk rijbewijs?
Ik kan me herinneren dat er een discussie was over het nieuwe rijbewijs. Als iemand die geen paspoort heeft zijn rijbewijs moest laten verlengen, dan kon hij (dacht ik) gedurende die 5 dagen het afhaalpapiertje gebruiken als identificatie.
Moet je je paspoort achterlaten dan?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef M.I.B. het volgende:
kan je wel een boete krijgen voor het rijden zonder toonbaar rijbewijs ofzo, maar niet voor het niet hebben van een rijbewijs.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:33 schreef FJD het volgende:
[..]
Moet je je paspoort achterlaten dan?
Verder zie ik t probleem niet, je verlengt je rijbewijs en krijgt een afhaalpapiertje mee. Als het goed is is je papieren rijbewijs nog niet verlopen en die heb je dan ook nog gewoon.![]()
Als je daar te laat mee bent en in die 5 dagen verloopt je rijbewijs dan ben je gewoon de sjaak en mag je niet rijden.
Je bestelt bij de gemeente een nieuw rijbewijs, je rijdt dan nog 5 dagen rond met het oude rijbewijs. Is het nieuwe rijbewijs klaar, dan ga je naar de gemeente toe en haal je je nieuwe op en wordt je ouwe vernietigd. Heb je nooit dubbele rijbewijssen op zak. Bij mij duurde hat maar 3 dagen voor dat ie klaar is, en heb nog steeds geen ene km geredenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef M.I.B. het volgende:
Uiteraard. Die discussie loopt een beetje door elkaar geloof ik terwijl het eigenlijk heel duidelijk isquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:34 schreef Repeat het volgende:
kan je wel een boete krijgen voor het rijden zonder toonbaar rijbewijs ofzo, maar niet voor het niet hebben van een rijbewijs.
Ok. En dat je hooguit een boete krijgt voor het rijden met een verlopen rijbewijs kan ik beamen. Mijn rijbewijs verliep op 24 september 2006. Per 1 oktober werden die mooie pasjes uitgegeven. Ik heb ff bij de gemeente en bij mijn leasemaatschappij nagevraagd of ik wel mocht rijden (en of ik verzekerd was) als ik met een verlopen rijbewijs rond zou rijden gedurende een week. Was geen enkel probleem, maar ik kon wel bekeurd worden voor het rijden met een verlopen rijbewijs (is gelukkig niet gebeurd).quote:
Als ik moet gokken dan liggen je kansen tussen 0,0 en 0,0 maar ik zou er een procentje naast kunnen zitten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef lycnix het volgende:
Stel je voor ik ben eigenwijs en stap wel de aankomende week in de auto en maak een ongeluk. Wat zijn dan mijn kansen aks ik in hoger beroep ga ofzo.. het cbr heeft namenlijk vanochtend verklaart dat ik recht heb op een rijbewijs... waarom zouden ze zo moeilijk doen? tot okober kon je je mooie papiertje ook gewoon dezelfde dag ophalen
En nu niet meer. Waarschijnlijk omdat domme idioten zoals jij meteen na hun examen vol adrenaline de weg op gingen om vervolgens iemand dood te rijden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef lycnix het volgende:
Stel je voor ik ben eigenwijs en stap wel de aankomende week in de auto en maak een ongeluk. Wat zijn dan mijn kansen aks ik in hoger beroep ga ofzo.. het cbr heeft namenlijk vanochtend verklaart dat ik recht heb op een rijbewijs... waarom zouden ze zo moeilijk doen? tot okober kon je je mooie papiertje ook gewoon dezelfde dag ophalen
je hebt RECHT op een rijbewijs, maar je HEBT geen rijbewijs... daar zit het verschil. Je hebt 0,0 kans. En ze doen moeilijk omdat elke josti wel kan roepen dat hij recht heeft op een rijbewijs, maar dat is nou eenmaal niet voldoende om te mogen rijden. simpel. Kut voor je, maar je moet gewoon wachtenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef lycnix het volgende:
Omdat het CBR daar geen flikker over te vertellen heeft. Jij krijgt van het CBR een verklaring dat jij je examen hebt gehaald en het CBR 'adviseert' daarmee de RDW jou een rijbewijs te verstrekken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef lycnix het volgende:
quote:
Hopen dat ie een schuiver maakt. Kan ie ze rijbewijs direct inleveren en krijgt ie 5 jaar rijverbod aan ze broek.quote:
quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:01 schreef FJD het volgende:
Tis wel stoer hoor in de sneeuw crossen, vooral op een lege parkeerplaats maar goed het risico is te groot om zonder rijbewijs te lopen. Sneeuw valt er nog wel een paar keer hoor de komende jaren
Net alsof 150pk nut heeftquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:03 schreef Sjonnjoop het volgende:Straks maar eens even 150 PK met tractie controle uit uitlaten
lekker hoor zo'n rijbewijs, echt kut als je nu niet kan rijden
Maar op zo'n dag als vandaag overschat je boel nogal als beginnende rijder, dus lijkt me niet slim als je onverzekerd bentquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:01 schreef FJD het volgende:
Tis wel stoer hoor in de sneeuw crossen, vooral op een lege parkeerplaats maar goed het risico is te groot om zonder rijbewijs te lopen. Sneeuw valt er nog wel een paar keer hoor de komende jaren
quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:05 schreef MrSleep het volgende:
Maar op zo'n dag als vandaag overschat je boel nogal als beginnende rijder, dus lijkt me niet slim als je onverzekerd bent![]()
Het CBR heeft verklaard dat je rijvaardig bent, dat is nog niet hetzelfde als het hebben van een rijbewijs. Een rijbewijs wordt niet door het CBR verstrekt, maar door de gemeente. De gemeente verstrekt die alleen aan mensen die het CBR rijvaardig heeft verklaard (Daar is een speciaal register voor).quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef lycnix het volgende:
ik heb net een hele leuke auto bij elkaar gespaard.. een peugeotje 306.. baal er dan ook wel van dat ik niet gelijk er mee kan toeren.. lijkt me logisch!quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:19 schreef Slarioux het volgende:
Jezus kerel, zo spannend is rijden nou ook weer niet hoor.
Niet, mijn examinator had dit nadrukelijk gezegt nadat ik was geslaagt, als je wordt gepakt wordt je rij vaardigheid bewijs ingetrokken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:11 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Je mag rijden.
Ja, tof! Kun je meteen met dit weer je mooie nieuwe wagen omeen boom heen vouwen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:21 schreef lycnix het volgende:
[..]
ik heb net een hele leuke auto bij elkaar gespaard.. een peugeotje 306.. baal er dan ook wel van dat ik niet gelijk er mee kan toeren.. lijkt me logisch!
lekker boeiend, je doet net alsof je voor het eerste keer sex heb, en je wou nu gaan rijden in de sneeuw?quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:20 schreef lycnix het volgende:
Jammer, Baal er van dat ik hem niet met spoed heb besteld... wordt dan toch maar een weekje wachten.. stom systeem van tegenwoordig.. voor oktober kon je hem direct ophalen en de weg op..dank voor alle info
Wel als je het nog nooit gedaan hebt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:19 schreef Slarioux het volgende:
Jezus kerel, zo spannend is rijden nou ook weer niet hoor.
Ik werd altijd moe tijdens lessen, en stresserig van de instructeur, en nu zonder die man is het een stuk beter en rustigerquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:28 schreef Pinball het volgende:
[..]
Wel als je het nog nooit gedaan hebt.
Ik weet nog wel hoe ik meteen dezelfde dag lekker ging rijden met mijn zojuist behaalde rijbewijs.
Heerlijk was dat.Geweldig, eindelijk helemaal zelf, in je eigen auto, zonder dat er iemand op je vingers zat te kijken.
Give the guy a break manquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:26 schreef Pascal86 het volgende:
lekker boeiend, je doet net alsof je voor het eerste keer sex heb, en je wou nu gaan rijden in de sneeuw?![]()
![]()
Doe maar wat je niet laten kan, als je ongeluk maakt dan ben je rijbewijs kwijt en rij ontzeggen+veel geld wat je gaat kosten
Of hij veroorzaakt een stukje filequote:Op donderdag 8 februari 2007 15:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ja, tof! Kun je meteen met dit weer je mooie nieuwe wagen omeen boom heen vouwen.
Scheelt natuurlijk wel weer een stukje file.
hij moet niet aan zichzelf denken maar ook aan de weg gebruikers.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Give the guy a break man
Hij is net geslaagd voor z'n rijbewijs en heeft zelf een auto bij elkaar gespaard. Je gaat me toch niet vertellen dat je na het behalen van je rijbewijs op de bank bent blijven zitten om voor je uit te staren terwijl er buiten een auto staat?Doe dan niet alsof TS een loser is die op een auto loopt te kwijlen.
Tis alleen niet verstandig om te gaan rijden nee en dat doet hij dan ook niet. Je kunt kritiek op TS ook overdrijven hoor![]()
Gefeliciteerd
Doet ie toch? Hij stapt niet in een auto zegt ie net. Overigens gaat je argument nergens over, TS kan echt niet beter rijden als hij z'n rijbewijs heeft opgepiktquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:38 schreef Pascal86 het volgende:
hij moet niet aan zichzelf denken maar ook aan de weg gebruikers.
Als hij naast me rijdt, en hij schrikt ergens van en doet een slag naar recht of links ben ik ook de sjaak.
hij rijdt sowieso als beginner en kan sneller situaties tegen komen waar hij niet voorbereid op is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:39 schreef FJD het volgende:
[..]
Doet ie toch? Hij stapt niet in een auto zegt ie net. Overigens gaat je argument nergens over, TS kan echt niet beter rijden als hij z'n rijbewijs heeft opgepiktHij is slechts beter verzekerd maar ook daar merk jij geen zak van
Hij is geslaagd voor zijn rijbewijs, dus mag hij (zodra hij het rijbewijs daadwerkelijk heeftquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:41 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
hij rijdt sowieso als beginner en kan sneller situaties tegen komen waar hij niet voorbereid op is.
hij was van plan, dat als hij mocht rijden om dan NU te gaan rijden, met sneeuw en dergelijke.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:46 schreef M.I.B. het volgende:
[..]
Hij is geslaagd voor zijn rijbewijs, dus mag hij (zodra hij het rijbewijs daadwerkelijk heeft) gewoon auto rijden. Dat hij als beginner rijdt verandert daar niets aan. Jij was ook ooit (en als 86 op je geboortejaar slaat dan nog steeds) een beginnend automobilist. Niemand heeft jou ooit het recht ontnomen om auto te rijden omdat je beginner was.
eindelijk een begrijpende reactie, dank!quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Give the guy a break man
Hij is net geslaagd voor z'n rijbewijs en heeft zelf een auto bij elkaar gespaard. Je gaat me toch niet vertellen dat je na het behalen van je rijbewijs op de bank bent blijven zitten om voor je uit te staren terwijl er buiten een auto staat?Doe dan niet alsof TS een loser is die op een auto loopt te kwijlen.
Tis alleen niet verstandig om te gaan rijden nee en dat doet hij dan ook niet. Je kunt kritiek op TS ook overdrijven hoor![]()
Gefeliciteerd
Wat heb je het ook zwaar he ? Met jou nog een stuk of 500 aapjes die vandaag nog niet mogen rijden en gelukkig maarquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:05 schreef lycnix het volgende:
[..]
eindelijk een begrijpende reactie, dank!
quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:47 schreef FJD het volgende:
Met drie jaar rijbewijs ben je echt geen beginner meer!
en het aantal gereden kilometers per jaar heeft daar geen invloed op denk je?quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:47 schreef FJD het volgende:
Met drie jaar rijbewijs ben je echt geen beginner meer!
+toevoeging.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:25 schreef FJD het volgende:
Toch wel stoer dat je me durft aan te vallen op een overduidelijk ongenuanceerde sarcastische oneliner
zo zou ik het ook brengen nadat ik in had gezien dat ik eigenlijk een bagger opmerking had gemaaktquote:
De sarcastische boodschap van de smileyquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:40 schreef Freeflyer het volgende:
zo zou ik het ook brengen nadat ik in had gezien dat ik eigenlijk een bagger opmerking had gemaakt![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |