abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46105207
Ik ben vanochtend geslaagd voor mijn autorijbewijs. maar sinds oktober krijg je geen papiertje meer maar een pasje waar je 5 dagen op moet wachten. Mag ik nou in tussen tijd rijden? ik zal zeker een boete kunnen krijgen voor rijden zonder rijbewijs maar ben ik in geval van een ongeluk verzekerd?
Ik heb wel een afhaalbewijs voor mijn rijbewijs meegekregen voor volgende week donderdag..
Ben erg benieuwd!
pi_46105267
Je mag rijden.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46105294
gvd hoe kan je slagen als je niet kunt bedenken dat je geen rijbewijs hebt en je dus ook gewoon niet mag rijden.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:12:05 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46105295
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:11 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Je mag rijden.
nee
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46105338
ik begrijp dat je niet mag rijden maar ben ik in een geval van een ongeluk verzekerd???
pi_46105363
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:13 schreef lycnix het volgende:
ik begrijp dat je niet mag rijden maar ben ik in een geval van een ongeluk verzekerd???
Nee.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:14:10 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46105370
quote:
nope.. als je rijdt zonder geldig rijbewijs ben je ook niet verzekerd
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_46105453
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:14 schreef teamlead het volgende:

[..]

inderdaad. En er is een verschil tussen 'zonder rijbewijs' rijden omdat je het thuis hebt laten liggen, en 'zonder rijbewijs' rijden omdat je het hele ding niet hebt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_46105469
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:14 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat lijkt me heel sterk, je wil dus zeggen dat als je bijvoorbeld snel een pakje peuken wilt halen, geen rijbewijs bij je hebt en je maakt een zwaar ongeluk dat je niet ben verzekerd maar later kan je wel aantonen dat je een rijbewijs hebt en eventueel wel je paspoort bij je had? dat is toch onzin!!?
pi_46105471
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:11 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Je mag rijden.
vooral doen idd, met een beetje mazzel plukken ze je van de weg en kun je opgaan voor de vermelding "het snelste rijbewijs weer kwijt...."
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_46105502
quote:

Wat denk je zelf?
pi_46105516
TS bel gewoon de cops, stel ze de vraag en dan weet je het iig zeker
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_46105526
en wat dan als je rijbewijs gestolen is?
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:19:15 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46105550
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:16 schreef lycnix het volgende:

[..]

dat lijkt me heel sterk, je wil dus zeggen dat als je bijvoorbeld snel een pakje peuken wilt halen, geen rijbewijs bij je hebt en je maakt een zwaar ongeluk dat je niet ben verzekerd maar later kan je wel aantonen dat je een rijbewijs hebt en eventueel wel je paspoort bij je had? dat is toch onzin!!?
als ik in mijn auto stap en mijn rijbewijs thuis heb laten liggen, ben ik nog steeds in het bezit van een geldig rijbewijs. Dat kan ik op elk gewenst moment alsnog laten zien en de politie kan dat navragen.
Als jij nu in een auto stapt, heb jij geen geldig rijbewijs. Je bent geslaagd, maar meer ook nog niet
pi_46105567
Was 1 topic niet genoeg
quote:
Ben je in enige situatie op dit moment in staat een geldig rijbewijs te overleggen? Nee. Je bent dus niet in het bezit van een geldig rijbewijs
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46105568
quote:

[..]

Nee, want in dat geval had je een geldig rijbewijs, alleen niet bij je, je zou hooguit een boete krijgen voor het niet bij je hebben van een rijbewijs.
pi_46105604
quote:

[..]

Dan is er nog steeds een rijbewijs aan je afgegeven, en staat geregistreerd dat dat is gebeurd. En dat is nu niet het geval. Het is pas afgegeven als TS het heeft opgehaald. En pas dan mag-ie achter het stuur kruipen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_46105606
quote:
hoe kun je nou verzerkerd zijn voor een ongeval als je niet eens mág rijden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46105626
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:18 schreef lycnix het volgende:
en wat dan als je rijbewijs gestolen is?
Dan ben je nog steeds in het 'bezit' van een geldig rijbewijs.

Van alle dagen die je kunt kiezen lijkt dit me overigens wel een van de slechtste om te gaan rijden zonder rijbewijs
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:23:05 #20
242 Pinball
Electric Monk
pi_46105701
Nee dus.
Maar anders had je het zèker moeten doen. Geen betere dag dan met een flink pak sneeuw om voor het eerst zelf te gaan rijden.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46105707
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:21 schreef FJD het volgende:

[..]

Van alle dagen die je kunt kiezen lijkt dit me overigens wel een van de slechtste om te gaan rijden zonder rijbewijs
jij zegt, ik denk het
pi_46105829
Ik werk bij Delta Lloyd, onderdeel autoverzekeringen. In de voorwaarden van elke autoverzekering staat dat er geen dekking is wanneer je bestuurder niet in het bezit is van een geldig rijbewijs (wat dus bij TS het geval is). Wanneer er toch schade wordt veroorzaakt, zal er echter wel worden uitgekeerd aan het "slachtoffer", maar alle kosten zullen daarna worden verhaald op de verzekeringsnemer. De verzekeringsnemer zal (als hij/zij slim is) het vervolgens weer verhalen op de bestuurder, als dat niet 1 dezelfde persoon is.
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_46105831
Overigens, is het mogelijk dat het afhaalbericht kan fungeren als een tijdelijk rijbewijs?
Ik kan me herinneren dat er een discussie was over het nieuwe rijbewijs. Als iemand die geen paspoort heeft zijn rijbewijs moest laten verlengen, dan kon hij (dacht ik) gedurende die 5 dagen het afhaalpapiertje gebruiken als identificatie.
pi_46105852
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef M.I.B. het volgende:
Overigens, is het mogelijk dat het afhaalbericht kan fungeren als een tijdelijk rijbewijs?
Ik kan me herinneren dat er een discussie was over het nieuwe rijbewijs. Als iemand die geen paspoort heeft zijn rijbewijs moest laten verlengen, dan kon hij (dacht ik) gedurende die 5 dagen het afhaalpapiertje gebruiken als identificatie.
nee kan niet en nee.
pi_46105943
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef M.I.B. het volgende:
Dat's niet het geval. Ik kan me voorstellen dat men die 5 werkdagen nodig heeft om het een en ander te controleren voordat men daadwerkelijk een rijbewijs afgeeft.
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')