quote:Rijkswaterstaat: ga niet de weg op
UTRECHT - Mensen die niet dringend de weg op hoeven wordt geadviseerd thuis te blijven. Dat adviseert Rijkswaterstaat donderdag in verband met de sneeuwval. Volgens de organisatie moeten mensen die wel de auto instappen hun snelheid aanpassen en rekening houden met langere reistijden.
Rijkswaterstaat raadt weggebruikers aan rechts te blijven rijden. Zo blijft de rechterrijstrook goed begaanbaar en sneeuw- en ijsvrij, aldus een woordvoerder.
EVO en TLN, belangenorganisaties voor het wegtransport, adviseren eveneens vrachtwagenchauffeurs niet in te halen waar het sneeuwt. Ook wordt de chauffeurs gevraagd een parkeerplaats op te zoeken op het moment dat de risico's van doorrijden te groot zijn.
Volgens Rijkswaterstaat deden zich tot half twaalf op de snelwegen geen grote problemen voor. „Het lijkt erop dat mensen zich goed aanpassen.” De verwachting is dat het in de avondspits het drukst wordt.
De organisatie heeft afgelopen nacht volop gestrooid en zal dat in de loop van de dag blijven doen. Sneeuwschuivers staan klaar om rijstroken weer sneeuwvrij te maken.
KNMI.nlquote:Een uitgebreid gebied met sneeuwval trekt van zuid naar noord over het land. Om 12.00 ligt de voorste begrenzing van de sneeuw op de lijn Haarlem-Enschede. Om 16.00 ligt deze grens van Den Helder - Assen. Vanavond bereikt de sneeuwgrens het noordoosten van het land. Er valt gemiddeld 5-10 cm.
Iemand heeft zijn vriezer open laten staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:51 schreef Jodelaar het volgende:
Dat gebied van -1.1 wat is daar aan de hand dan?
quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:44 schreef NordicBlue het volgende:
Ik zou lekker thuisblijven saaw
Heeft iemand die gasten al eens verteld dat ze hun tijd verkeerd hebben staan?quote:
't Is mijn 2equote:Op donderdag 8 februari 2007 13:44 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Whehe die van mijn broertje was afgebeld. Was zijn eerste les, dus die baalt![]()
Stroe ligt tussen APeldoorn en Amersfoortquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:53 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Tussen apeldoorn en arnhem. Je zou zeggen Stroe, enzo..
oejjquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:54 schreef michiel_merk het volgende:
mn vriendin heeft zojuist een ongelukje gehad op weg naar werk door de gladheid
gelukkig ongedeerd auto wel in de prak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |