abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46099711
quote:
Een goed begin is het halve werk: het nieuwe kabinet kan alvast rekenen op veel enthousiasme van de Nederlanders. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.

Positief
Ruim 60% van de Nederlanders is zeer positief over de coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie. Een kwart is uitgesproken negatief. Vooral de eigen aanhang is blij met de coalitie, maar ook SP-stemmers (77%) zijn tevreden, evenals ruim 52% van de VVD-stemmers.

Goed werk
Vrijwel alle CDA-, PvdA- en ChristenUnie-stemmers vinden dat hun partijen goed werk hebben verricht (89%). Kiezers van de drie coalitiepartijen hebben het gevoel dat hun partij voldoende uit de onderhandelingen heeft weten te slepen. Er is nauwelijks verschil tussen de kiezers van de verschillende coalitiepartijen.

Gehoord en gezien
Driekwart van de Nederlanders heeft iets gehoord, gezien of gelezen over de inhoud van het regeerakkoord. Van deze groep is 77% tevreden over de plannen. Nederlanders zijn het meest positief over het behoud van de hypotheekrente-aftrek, de investeringen in het onderwijs en de AOW-heffing.

Programmapunten
Ook het generaal pardon voor 'oude' asielzoekers wordt door veel mensen genoemd. PvdA-stemmers kunnen nauwelijks programmapunten noemen waarover ze niet tevreden zijn: 50% weet het niet en 6% is nergens ontevreden over.

Vergelijking
Ruim de helft (55%) van alle Nederlanders heeft vertrouwen in de nieuwe regering van CDA, PvdA en ChristenUnie. Aan het eind van de vorige kabinetsperiode was dat slechts eenderde (ter vergelijking: halverwege 2005 had 15% vertrouwen in Balkenende II, aan het eind van die regeerperiode was dat 26%).

bron
En anders ben ik ook wel blij met deze coalitie. Niet dat ik het overal mee eens ben, maar het beleid ziet er iig een stuk fatsoenlijker en socialer uit dan het beleid van de a-sociale kabinetten vooral dankzij de VVD....

Ik ben blij dat vele Nederlanders liever zo'n dergelijk kabinet voor ogen hebben....Meer sociale samenhang, meer aandacht voor (medische) ethische zaken vooral als het gaat om abortus en euthanasie...Meer christelijk sociaal beleid.....

Zelfs de werkgevers zijn positief. De vakbonden zijn postief... Het KAN, het kan....een STERK en SOCIAAL beleid......Meer oog voor de menselijke maat. HULDE!

Het komt goed met Nederland......Hoop doet leven!
pi_46099757
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46099806
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:29 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij kan dat prima hierin:

[poll] Bent u ook zo enthousiast over het regeerakkoord?
Neen, absoluut niet.....FOK! is verre van representatief voor Nederland......Maar ik heb begrip dat het topic je niet erg gezind is hoor...
pi_46099898
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Neen, absoluut niet.....
Het gaat allebei over de mate waarin men enthousiast is over het kabinet/regeerakkoord. Anders kun je voor elke groep wel een apart topic openen over hetzelfde onderwerp.
quote:
Maar ik heb begrip dat het topic je niet erg gezind is hoor...
Ik vind het eerlijk gezegd wel grappig om te zoen hoe je over Balkenende bent bijgedraaid.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:36:53 #5
136 V.
Like tears in rain...
pi_46099967
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Neen, absoluut niet.....FOK! is verre van representatief voor Nederland......Maar ik heb begrip dat het topic je niet erg gezind is hoor...

OT:
Vooralsnog ben ik redelijk positief. Ik snap alleen het niet doen van het Irak-onderzoek niet, alleen al omdat het niet in het regeerakkoord thuishoort (het is een zaak van de Kamer) en daar ben ik het hogelijk mee oneens. En met nog wel wat dingen (kiertjes open naar herziening euthanasie en abortus, bijvoorbeeld), maar dat hou je altijd. Zoals TS al zegt, het is een stuk menselijker dan het was.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46099969
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:34 schreef Tikorev het volgende:

Ik vind het eerlijk gezegd wel grappig om te zoen hoe je over Balkenende bent bijgedraaid.
Van mij mag hij het nog steeds aan z'n kleine teen krijgen hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46100172
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:34 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het gaat allebei over de mate waarin men enthousiast is over het kabinet/regeerakkoord. Anders kun je voor elke groep wel een apart topic openen over hetzelfde onderwerp.
Laten we toch blijzijn met elkaar toch!?!?
quote:
Ik had destijds grote moeite met het erge harde beleid van zijn eerste drie kabinetten....Maar dat kwam doordat de (de niet erg sociale) VVD de grootste vinger in de pap had.. Zalm had gewoon teveel invloed....

Maar Balkenende laat nu een heel ander geluid horen...Een nieuw elan idd. Met de PvdA en CU wordt het beleid een stuk socialer.....En daar kan ik niet op tegen zijn...
pi_46100245
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

OT:
Vooralsnog ben ik redelijk positief. Ik snap alleen het niet doen van het Irak-onderzoek niet, alleen al omdat het niet in het regeerakkoord thuishoort (het is een zaak van de Kamer) en daar ben ik het hogelijk mee oneens. En met nog wel wat dingen (kiertjes open naar herziening euthanasie en abortus, bijvoorbeeld), maar dat hou je altijd. Zoals TS al zegt, het is een stuk menselijker dan het was.

V.
Ja, het tegenhouden van dat onderzoek naar de besluitvorming van de Irak oorlog is idd niet correct. Ik vind dat het parlement daar over moet gaan. Het hoort niet thuis in een regeerakkoord.

Maar ja, minpuntjes houd je altijd...
pi_46100872
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik had destijds grote moeite met het erge harde beleid van zijn eerste drie kabinetten....Maar dat kwam doordat de (de niet erg sociale) VVD de grootste vinger in de pap had.. Zalm had gewoon teveel invloed....
Ik had bij jou toch altijd de indruk dat het Balkenende persoonlijk was. Maar goed, blijkbaar heb je alsnog het licht gezien. Dat vind ik positief.
pi_46101555
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:01 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik had bij jou toch altijd de indruk dat het Balkenende persoonlijk was. Maar goed, blijkbaar heb je alsnog het licht gezien. Dat vind ik positief.
Ik begrijp heel goed je vraag. het is goed dat je het vraagt.....

Ik had eigenlijk alles tegen het zeer harde beleid van de afgelopen jaren.....Maar ik vond Balkenende als persoon absoluut een aardige vent...Ik hoop OPRECHT dat je nog kan herinneren dat ik meerdere keren heb geschreven (maanden terug) dat ik Balkenende heel graag bij mij op de koffie wilde hebben....(en Kok niet, want daar schreef ik over dat ik Kok echt een chagarijn vind)...

Het kan verkeren.......Niet alleen mijn mening, maar ook die van Balkenende heeft daarin wel degelijk een rol gespeeld......De eerste keer heb ik ook op Balkenende gestemd...maar wat viel hij tegen omdat hij zulk hardvochtig beleid verdedigde......Dat lijkt nu te verkeren, nu hij met CU en PvdA in zee gaat.....Hij lijkt nu de Balkenende te worden die ik voor de eerste keer voor ogen had......

Ik geef iedereen als het moet een nieuwe kans.....Het is blenagrijk om iemand op zij daden te beoordelen...

Het hele verhaal en insteek die Balkende nu geeft spreekt mij ZEER aan. Ik zie nu een christelijke sociale premier die zijn achtergrond niet langer meer verloochen en zich uitverkoop aan het liberalisme....

Als hij zijn woorden waarmaakt, dan kan ik er zowaar nog ooit een fan van worden...
pi_46101950
Ik ben er vrij neutraal over, niet geweldig maar ook zeker niet ellendig. Ik maak me nog wel zorgen over de scheiding tussen kerk en staat...
pi_46102118
Bij mij heerst het gevoel, dat de coalitie vooralsnog het voordeel van de twijfel moet krijgen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:49:06 #13
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_46102390
Ik ben over het algemeen tevreden. Helaas zie ik een aantal zaken niet terug in het regeerakkoord met betrekking tot automobiliteit. Het aansluiten van de A15 op de A18, het over de totale linie verbreden van de A12, doortrekken en vebreden van de A4, het over de totale linie verbreden van de A2, en een zinnig alternatief voor het verkeer tussen A'dam zuid en Almere.

Wel gaan we kilometerheffing betalen en gaan we ook nog eens verplicht in zuinigere auto's rijden. Al met al dus een beetje jammer voor de forenzen in Nederland, en zullen de files dus nog zeker 4 jaar gaan toenemen. Ik hoop oprecht dat verbeterde automobiliteit over 4 jaar wel een politiek issue wordt.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_46102616
Ik ben redelijk tevreden. Er zitten genoeg punten tussen waar ik het niet mee eens ben (medisch ethische punten, generaal pardon, milieu hype, gratis schoolboeken, nieuwe belastingen), maar met de PvdA en CU had ik ingrijpendere punten verwacht. Het CDA heeft het naar mening wel vrij goed gedaan in de onderhandelingen, het is niet zo erg geworden als ik had verwacht, daarom ben ik redelijk tevreden. Nu kijken hoe ze het de komende 4 jaar gaan uitvoeren
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]

Daarom ben ik nog steeds erg blij met mijn stem op Zalm in 2003. De VVD haalde dan niet heel veel zetels terug, ze werden bij verre na niet de grootste, maar ze hebben toch een zeer grote invloed gehad. Zalm
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:57:54 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46102675
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef Afwezig het volgende:

Wel gaan we kilometerheffing betalen en gaan we ook nog eens verplicht in zuinigere auto's rijden. Al met al dus een beetje jammer voor de forenzen in Nederland, en zullen de files dus nog zeker 4 jaar gaan toenemen. Ik hoop oprecht dat verbeterde automobiliteit over 4 jaar wel een politiek issue wordt.
Eens, al kun je ook niet eeuwig blijven doorgaan met verbreden. Dan komen er gewoon weer meer auto's.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46103077
Dat optimisme is ook maar flinterdun en eigenlijk nietszeggend. Tijdje terug was men een stuk minder positief over de mogelijkheid van een kabinet tussen CDA, PvdA en CU.

Ik zie een parallel tussen de gemiddelde Nederlander en Wouter Bos. Onbetrouwbaar tot op het bot.
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:28:01 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46103727
Tja, ik ben eigenlijk helemaal niet tevreden. Ik zie veel te weinig CDA terug in het regeerakkoord. Alleen de hypotheekrenteaftrek dan, maar goed.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:56 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ben redelijk tevreden. Er zitten genoeg punten tussen waar ik het niet mee eens ben (medisch ethische punten, generaal pardon, milieu hype, gratis schoolboeken, nieuwe belastingen), maar met de PvdA en CU had ik ingrijpendere punten verwacht.
Eens.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:28:49 #18
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_46103765
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Eens, al kun je ook niet eeuwig blijven doorgaan met verbreden. Dan komen er gewoon weer meer auto's.
Ik snap het probleem van vuile auto's die allemaal enorme hoeveelheden benzine verbruiken. Daarom ben ik ook niet tegen kilometerheffingen en verplicht minder vuile auto's. Maar je maakt mij niet wijs dat een auto die met 100 binnen een half uur naar z'n werk gast meer gas uitstoot dan iemand die er door files elke dag 1,5 uur over doet. Dusss .. Gewoon investeren in bestaande wegen maar ook het aanleggen van nieuwe.

Door het aansluiten van de A15 op de A18 zou bijvoorbeeld het hele woon-werk verkeer tussen Arnhem en Utrecht / Nijmegen / Ede niet meer in aanraking komen met de enorme hoeveelheden vrachtverkeer tussen Rotterdam en Duitsland. En daar wil ik best meer voor gaan betalen per kilometer.

Een voorbeeldje uit de randstad is bijvoorbeeld de aanleg van de A4 zuid. Deze weg zou enorme problemen van het vrachtverkeer richting Duitsland vanaf de Maasvlakte en het dagelijks woon-werk verkeer uit Hoogvliet en Spijkenisse sterk kunnen verminderen, en daarbij de bereikbaarheid van Spijkenisse en omliggende dorpen gigantisch kunnen verbeteren.

Beide plannen die al jaren lang uitgewerkt zijn, maar het lijkt nooit tot uitvoering te gaan komen. De A4 zuid is geloof ik al 30 jaar een plan, en daar is nog geen besluit over, de A15/A18 is ook al dik 10 jaar een plan, maar gaat (waarschijnlijk) pas in 2018 beginnen. En dat gaat natuurlijk nog jaren duren. (Vergelijkbaar voorbeeld; A50/A59 aansluiting, heeft ook 10 jaar stil gelegen ofzo.

Betere en meer wegen zorgen zeker voor meer verkeer. Maar we moeten ook niet vergeten dat grote delen van bijvoorbeeld de A4 en de A12 er nu net nog zo bij liggen als in de 60'er jaren. Toen had niet iedereen een auto, was er lang niet zo veel vrachtverkeer, werkte men over het algemeen dichter bij huis, en last but not least, hadden we ook een paar miljoen minder inwoners.

Conclusie: Meer asfalt. Graag
pi_46104028
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:56 schreef MrBadGuy het volgende:
Daarom ben ik nog steeds erg blij met mijn stem op Zalm in 2003. De VVD haalde dan niet heel veel zetels terug, ze werden bij verre na niet de grootste, maar ze hebben toch een zeer grote invloed gehad. Zalm
Gelukkig dat je het met mee eens bent over de zeer grote inlvoed.....Ik was daar echter verre vam gelukkig.....

Maar ja, ik ben blij dat je ook blij bent met dit akkoord...

Wernemers blij, werkgevers blij.....Kan het niet leuker...

Sterk en (Christelijk) Sociaal beleid.....Beter is er imo niet....
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:43:56 #20
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_46104333
Wat is er zo sterk aan dit beleid trouwens? Ik bedoel .. ik zie het een beetje als eerst het zuur (vorige kabinetten balkenende) en nu het zoet. Niet dat ik ontevreden ben met zoet, maar nog wat jaartjes zuur erbij had ik niet mee gezeten.
pi_46288499
Mij hebben ze niets gevraagd...
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_46288589
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:29 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij kan dat prima hierin:

[poll] Bent u ook zo enthousiast over het regeerakkoord?
Het moet niet veel gekker worden. Iemand die zelf tot in den treure topics opende over alles wat CDA-VVD goed deden (inclusief duimpje omhoog) en wat de PvdA fout deed (duimpje omlaag) gaat nu andere users vertellen welke topics ze wel en niet mogen openen? Hypocrisie ten top!

Een topic waarin wordt gevraagd of je enthousiast bent over het regeerakkoord is heel wat anders dan het feit dat Nederlanders blij zijn met de coalitie.

Het is trouwens veelzeggend dat het nieuwe kabinet overduidelijk populairder is dat hetgeen CDA en VVD achterlieten. De verkiezingsuitslag laat verder aan duidelijkheid ook niets te wensen over: Nederland is klaar met het egoïstische VVD-beleid.
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:11:11 #23
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46288909
Hoe is het mogelijk. Zie je maar dat geen beleid populariteit veroorzaakt. Zag je ook bij Clinton.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 10:15:03 #24
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46288982
Mij hebben ze het niet gevraagd. Ik vind het drie keer niks. Met name de uitverkoop van pvda aan cu is typisch te noemen. Pvda begint zich steeds opportunistischer te gedragen.

Ruim 60% is tevreden met de coalitie, dus zeg maar 60%. Dan zou de titel anders moeten zijn: Iets meer dan de helft van de nederlanders ziet de coalitie wel zitten.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')