En anders ben ik ook wel blij met deze coalitie. Niet dat ik het overal mee eens ben, maar het beleid ziet er iig een stuk fatsoenlijker en socialer uit dan het beleid van de a-sociale kabinetten vooral dankzij de VVD....quote:Een goed begin is het halve werk: het nieuwe kabinet kan alvast rekenen op veel enthousiasme van de Nederlanders. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.
Positief
Ruim 60% van de Nederlanders is zeer positief over de coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie. Een kwart is uitgesproken negatief. Vooral de eigen aanhang is blij met de coalitie, maar ook SP-stemmers (77%) zijn tevreden, evenals ruim 52% van de VVD-stemmers.
Goed werk
Vrijwel alle CDA-, PvdA- en ChristenUnie-stemmers vinden dat hun partijen goed werk hebben verricht (89%). Kiezers van de drie coalitiepartijen hebben het gevoel dat hun partij voldoende uit de onderhandelingen heeft weten te slepen. Er is nauwelijks verschil tussen de kiezers van de verschillende coalitiepartijen.
Gehoord en gezien
Driekwart van de Nederlanders heeft iets gehoord, gezien of gelezen over de inhoud van het regeerakkoord. Van deze groep is 77% tevreden over de plannen. Nederlanders zijn het meest positief over het behoud van de hypotheekrente-aftrek, de investeringen in het onderwijs en de AOW-heffing.
Programmapunten
Ook het generaal pardon voor 'oude' asielzoekers wordt door veel mensen genoemd. PvdA-stemmers kunnen nauwelijks programmapunten noemen waarover ze niet tevreden zijn: 50% weet het niet en 6% is nergens ontevreden over.
Vergelijking
Ruim de helft (55%) van alle Nederlanders heeft vertrouwen in de nieuwe regering van CDA, PvdA en ChristenUnie. Aan het eind van de vorige kabinetsperiode was dat slechts eenderde (ter vergelijking: halverwege 2005 had 15% vertrouwen in Balkenende II, aan het eind van die regeerperiode was dat 26%).
bron
Neen, absoluut niet.....FOK! is verre van representatief voor Nederland......Maar ik heb begrip dat het topic je niet erg gezind is hoor...quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:29 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij kan dat prima hierin:
[poll] Bent u ook zo enthousiast over het regeerakkoord?
Het gaat allebei over de mate waarin men enthousiast is over het kabinet/regeerakkoord. Anders kun je voor elke groep wel een apart topic openen over hetzelfde onderwerp.quote:
Ik vind het eerlijk gezegd wel grappig om te zoen hoe je over Balkenende bent bijgedraaid.quote:Maar ik heb begrip dat het topic je niet erg gezind is hoor...
quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Neen, absoluut niet.....FOK! is verre van representatief voor Nederland......Maar ik heb begrip dat het topic je niet erg gezind is hoor...![]()
Van mij mag hij het nog steeds aan z'n kleine teen krijgen hoorquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:34 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd wel grappig om te zoen hoe je over Balkenende bent bijgedraaid.![]()
Laten we toch blijzijn met elkaar toch!?!?quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het gaat allebei over de mate waarin men enthousiast is over het kabinet/regeerakkoord. Anders kun je voor elke groep wel een apart topic openen over hetzelfde onderwerp.
Ik had destijds grote moeite met het erge harde beleid van zijn eerste drie kabinetten....Maar dat kwam doordat de (de niet erg sociale) VVD de grootste vinger in de pap had.. Zalm had gewoon teveel invloed....quote:Ik vind het eerlijk gezegd wel grappig om te zoen hoe je over Balkenende bent bijgedraaid.![]()
Ja, het tegenhouden van dat onderzoek naar de besluitvorming van de Irak oorlog is idd niet correct. Ik vind dat het parlement daar over moet gaan. Het hoort niet thuis in een regeerakkoord.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
OT:
Vooralsnog ben ik redelijk positief. Ik snap alleen het niet doen van het Irak-onderzoek niet, alleen al omdat het niet in het regeerakkoord thuishoort (het is een zaak van de Kamer) en daar ben ik het hogelijk mee oneens. En met nog wel wat dingen (kiertjes open naar herziening euthanasie en abortus, bijvoorbeeld), maar dat hou je altijd. Zoals TS al zegt, het is een stuk menselijker dan het was.
V.
Ik had bij jou toch altijd de indruk dat het Balkenende persoonlijk was. Maar goed, blijkbaar heb je alsnog het licht gezien. Dat vind ik positief.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik had destijds grote moeite met het erge harde beleid van zijn eerste drie kabinetten....Maar dat kwam doordat de (de niet erg sociale) VVD de grootste vinger in de pap had.. Zalm had gewoon teveel invloed....
Ik begrijp heel goed je vraag. het is goed dat je het vraagt.....quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:01 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik had bij jou toch altijd de indruk dat het Balkenende persoonlijk was. Maar goed, blijkbaar heb je alsnog het licht gezien. Dat vind ik positief.![]()
Daarom ben ik nog steeds erg blij met mijn stem op Zalm in 2003. De VVD haalde dan niet heel veel zetels terug, ze werden bij verre na niet de grootste, maar ze hebben toch een zeer grote invloed gehad. Zalmquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik had destijds grote moeite met het erge harde beleid van zijn eerste drie kabinetten....Maar dat kwam doordat de (de niet erg sociale) VVD de grootste vinger in de pap had.. Zalm had gewoon teveel invloed....
Eens, al kun je ook niet eeuwig blijven doorgaan met verbreden. Dan komen er gewoon weer meer auto's.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef Afwezig het volgende:
Wel gaan we kilometerheffing betalen en gaan we ook nog eens verplicht in zuinigere auto's rijden. Al met al dus een beetje jammer voor de forenzen in Nederland, en zullen de files dus nog zeker 4 jaar gaan toenemen. Ik hoop oprecht dat verbeterde automobiliteit over 4 jaar wel een politiek issue wordt.
Eens.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:56 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ben redelijk tevreden. Er zitten genoeg punten tussen waar ik het niet mee eens ben (medisch ethische punten, generaal pardon, milieu hype, gratis schoolboeken, nieuwe belastingen), maar met de PvdA en CU had ik ingrijpendere punten verwacht.
Ik snap het probleem van vuile auto's die allemaal enorme hoeveelheden benzine verbruiken. Daarom ben ik ook niet tegen kilometerheffingen en verplicht minder vuile auto's. Maar je maakt mij niet wijs dat een auto die met 100 binnen een half uur naar z'n werk gast meer gas uitstoot dan iemand die er door files elke dag 1,5 uur over doet. Dusss .. Gewoon investeren in bestaande wegen maar ook het aanleggen van nieuwe.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Eens, al kun je ook niet eeuwig blijven doorgaan met verbreden. Dan komen er gewoon weer meer auto's.
Gelukkig dat je het met mee eens bent over de zeer grote inlvoed.....Ik was daar echter verre vam gelukkig.....quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:56 schreef MrBadGuy het volgende:
Daarom ben ik nog steeds erg blij met mijn stem op Zalm in 2003. De VVD haalde dan niet heel veel zetels terug, ze werden bij verre na niet de grootste, maar ze hebben toch een zeer grote invloed gehad. Zalm![]()
Het moet niet veel gekker worden. Iemand die zelf tot in den treure topics opende over alles wat CDA-VVD goed deden (inclusief duimpje omhoog) en wat de PvdA fout deed (duimpje omlaag) gaat nu andere users vertellen welke topics ze wel en niet mogen openen? Hypocrisie ten top!quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:29 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij kan dat prima hierin:
[poll] Bent u ook zo enthousiast over het regeerakkoord?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |