abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 02:10:06 #1
121890 M42
I Love Techno!
pi_46093460
Poll: Bent u ook tevreden over het regeerakkood?

[1]Ja! ik krijg er een stijve plasser van
[2]Ja, Gaat wel
[3]Weet niet/ Geen mening
[4]Nee, het zuigt aan alle kanten!

Tussenstand:
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  donderdag 8 februari 2007 @ 02:40:26 #2
121890 M42
I Love Techno!
pi_46093679
pi_46095033
op zich wel tevreden er mee, maar:
1 generaal pardon
2 abortusregeling aanpassen
3 terugdringen coffeeshops ed, geen experimenten met legale wiet...

dat is wat k zo weet, k ken nog niet alle punten uit mn hoofd natuurlijk.
duidelijk de invloed van de conservatieve gristenen.
progressief zonder geloofsbasis ftw!
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  donderdag 8 februari 2007 @ 07:40:52 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46095053
Nee, dit is een CDA/CU kabinet. De PvdA heeft zich laten inpakken. Geen HRA-beperking, geen uitbreiding koopzondagen, veel zaken voor 'het gezin' en rekeningrijden
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 07:54:00 #5
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46095134
Rekeningrijden is met name al door PvdA bedacht en is inderdaad een walgelijk idee, tenzij de vrachtauto's een rijverbod krijgen tijdens de spits en alleen mensen die rechts gestemd hebben tijdens de spits mogen rijden.

Voor de rest een klote-kabinet, kloteplannen en gristerlijk gezever. Overigens ben ik tegen iedere vorm van religieus gezever in de politiek.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:01:46 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46095190
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 07:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Rekeningrijden is met name al door PvdA bedacht
Vandaar dat ik al een tijdje op ze afgeknapt ben. Als je een partij voor de arbeiders pretendeert te zijn, ga je niet mensen die voor hun werk op de weg moeten zitten, belasten, terwijl de mensen in lease-bakken er geen last van hebben. Je voert het in als je een fijnmazig, efficient werkend OV-systeem kunt aanbieden als alternatief. Niet als je OV systeem een gatenkaas van aansluitingen, vertragingen en volgepropte vervoersmiddelen is.
quote:
en is inderdaad een walgelijk idee, tenzij de vrachtauto's een rijverbod krijgen tijdens de spits
In het Brabants Nieuwsblad stond dit weekend een brief van iemand die voorstelde om vrachtwagens 's nachts te laten rijden. Dat lijkt me wel iets. Deden ze in het oude Rome ook
quote:
Overigens ben ik tegen iedere vorm van religieus gezever in de politiek.
Dito. Ik denk nog steeds dat op basis vand e verkiezingsuitslag een PvdA, CDA, SP kabinet rechtvaardiger was geweest.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46096065
Grappig dat de meerderheid van de mensen voor deze partijen heeft gekozen en nu de meerderheid zeikt dat het slecht is
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:20:28 #8
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46096325
Het is het kabinet van het paternalisme. De staat weet alles beter en jij moet je bek houden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46096853
Ik denk dat die 12% die "een harde plasser krijgt" niet begrijpt waarom, ze worden namelijk genaaid.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_46099479
Het generale pardon vind ik extreem slecht. Vier jaar lang heeft de media daar op de meest afschuwelijke manier oppositie tegen gevoerd en blijkbaar met succes. Nu gaat er zeker nooit meer een uitgeprocedeerde asielzoeker vrijwillig weg. Gewoon eindeloos blijven procederen, paar kindertjes maken (doet het goed in de media), zielig verhaaltje verzinnen, voor de NOS camera even je toneelstukje opvoeren, nog even wat geduld en hop, daar is je verblijfsvergunning...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:31:53 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46099814
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:20 schreef PJORourke het volgende:
De staat weet alles beter en jij moet je bek houden.
Grappig, dan zou het een voortzetting van het vorige kabinet zijn.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46102544
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 07:38 schreef DropjesLover het volgende:
op zich wel tevreden er mee, maar:
1 generaal pardon
2 abortusregeling aanpassen
3 terugdringen coffeeshops ed, geen experimenten met legale wiet...

dat is wat k zo weet, k ken nog niet alle punten uit mn hoofd natuurlijk.
duidelijk de invloed van de conservatieve gristenen.
progressief zonder geloofsbasis ftw!
Ehm...het generaal pardon is juist een progressieve LINKS standpunt. Het heeft NIETS met conservatie christen-democraten te maken.

Verder vind ik dat we in deze tijd erg lichtzinnig omgaan met abortus, het zal altijd een discussiepunt blijven en als je erover nadenkt is het ook geen beste zaak eigenlijk. Echter het is een recht in Nederland maar zoals voor elk recht geldt moet het wel goed gebruikt worden. Een extra bedenktijd hierbij kan ik alleen maar toejuichen, je weet niet half hoeveel vrouwen/meisjes mentaal en emotioneel volledig van slag zijn nadat ze abortus hebben gepleegd en een groot aantal heeft er (stiekem) ook spijt van achteraf.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_46102722
Ik had veel erger verwacht, daarom heb ik op Ja, Gaat wel gestemd
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:18:29 #14
121890 M42
I Love Techno!
pi_46103374
Grappig dat de poll tot nu toe een exact omgekeerd beeld geeft dan de landelijke peiling.
pi_46106212
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:54 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ehm...het generaal pardon is juist een progressieve LINKS standpunt. Het heeft NIETS met conservatie christen-democraten te maken.
dat is inderdaad waar, maar vind het toch een slecht punt, zie ook hierboven ^^
quote:
Verder vind ik dat we in deze tijd erg lichtzinnig omgaan met abortus, het zal altijd een discussiepunt blijven en als je erover nadenkt is het ook geen beste zaak eigenlijk. Echter het is een recht in Nederland maar zoals voor elk recht geldt moet het wel goed gebruikt worden. Een extra bedenktijd hierbij kan ik alleen maar toejuichen, je weet niet half hoeveel vrouwen/meisjes mentaal en emotioneel volledig van slag zijn nadat ze abortus hebben gepleegd en een groot aantal heeft er (stiekem) ook spijt van achteraf.
waarschijnlijk net zoals dat de vrouwen/meisjes die het wel houden er later ook misschien wat spijt van krijgen. en hoe vroeger hoe beter, zowel lichamelijk als emotioneel, is aangetoond in een onderzoek. en als je het eerst houd en dan spijt krijgt is het net ff wat lastiger aan de kant te zetten dan het gewoon opnieuw doen/proberen

owja en de inperking van de koopzondagen. wat is dat nu weer voor een onzin? heel nederland moet van maandag tot vrijdag fulltime werken (in ieder geval van de overheid), en dan moeten ze ook nog verplicht alleen op zaterdag gaan shoppen. ik pleit voor een compleet vrije openingstijdenwet. zondagsrust, welke niet in-the-middle-of-nowhere-ggristenen-only-dorpje-bewoner doet er nog aan?

maar het had slechter gekund
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:47:19 #16
121890 M42
I Love Techno!
pi_46106518
Onderstaande zaken vind ik op dit moment erg slecht

- geen referendum meer over de EU grondwet
- vliegtickets die duurder worden
- benzine, aanschaf auto's dat duurder wordt en KM rijden
- stopzetten naar stamcel onderzoek
- geen horeca rookverbod, pas in 2011 wanneer ze er dus niet meer zitten
- geen nieuwe kerncentrales
- zorg dat duurder wordt en geen investeringen die de zorg beter gaan maken
- geen wezelijke verbeteringen in het onderwijs
- geen echte drastische maatregelen om het natuur te verbeteren, alleen lapmiddeltjes die niet werken
- generaal pardon
- veel geld "investeren" in allochtonen die niet mee willen doen in deze maatschappij (gewoon uitzetten)
- geen zwaardere straffen
- internet censuur
- alweer stijgende alcoholprijs

[ Bericht 3% gewijzigd door M42 op 09-02-2007 11:54:50 ]
pi_46109252
Gaat wel
pi_46109387
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:47 schreef M42 het volgende:

De meeste mensen stemmen toch tegen het kabinet of tegen "de politiek" inplaats van voor of tegen de grondwet. Dus ik vind het wel goed.
lollig
pi_46109596
Niet erg enthousiast. Christelijke betutteling vind ik ronduit vervelend, van koopzondagen tot bedenktijden bij abortus tot het ophouden van experimenten bij euthenasie. Daarnaast vind ik dat dit kabinet teveel moeilijke lopende zaken vooruit schuift en dat het mooi weer kan spelen met het extra geld dankzij de aantrekkende economie. Ook snap ik bepaalde bezuinigingen niet. 750 miljoen bezuinigen op ambtenaren, maar hoe en waar? Dat weten ze nog niet. Loze kreet zal het waarschijnlijk zijn, waardoor we teveel geld uitgeven aan zaken die overbodig zijn.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_46109797
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:20 schreef WeirdMicky het volgende:
Ook snap ik bepaalde bezuinigingen niet. 750 miljoen bezuinigen op ambtenaren, maar hoe en waar? Dat weten ze nog niet. Loze kreet zal het waarschijnlijk zijn, waardoor we teveel geld uitgeven aan zaken die overbodig zijn.
Tsjah elke overheid in elk land geeft geld uit aan zaken die overbodig zijn.
lollig
pi_46109880
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:25 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Tsjah elke overheid in elk land geeft geld uit aan zaken die overbodig zijn.
Dooddoener. Bezuinigingen zijn klaarblijkelijk noodzakelijk, maar de regering heeft nog geen idee waar. Willekeurige cijfers verzinnen om zo een ronde begroting te krijgen is simpelweg kwalijk. Deze regering gaat veel meer geld uitgeven dan de vorige en met wat als resultaat? Juist, niets tot weinig.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 00:16:33 #22
121890 M42
I Love Techno!
pi_46126969
Wat ook erg kwalijk vind is dat men aan de ene kanten wat gaatjes opvult en aan de andere kant enorme gaten juist veroorzaakt... het helpt gewoon geen hol als ze alles uitvoeren zoals ze nu willen. Maar goed tijd zal het leren, komen weer zware jaren aan voor de brave burgers, behalve de tokkies die niet werken, allochtonen die de samenleving proberen te ontwrichten die gaan er wel allemaal erg op vooruit
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:20:06 #23
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46130708
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:47 schreef M42 het volgende:

- vliegtickets die duurder worden
- benzine, aanschaf auto's dat duurder wordt en KM rijden
- stopzetten naar stamcel onderzoek
- geen horeca rookverbod, pas in 2011 wanneer ze er dus niet meer zitten
- geen nieuwe kerncentrales
- zorg dat duurder wordt en geen investeringen die de zorg beter gaan maken
- geen wezelijke verbeteringen in het onderwijs
- geen echte drastische maatregelen om het natuur te verbeteren, alleen lapmiddeltjes die niet werken
- generaal pardon
- veel geld "investeren" in allochtonen die niet mee willen doen in deze maatschappij (gewoon uitzetten)
- geen zwaardere straffen
- internet censuur
Ik heb me niet echt verdiept in het regeerakkoord, maar het lijkt weer typisch PvdA: De moeilijke onderwerpen worden vooruitgeschoven of provisorische aangepakt, zoals oplossing CO2 (geen kerncentrales), rekeningrijden eerder invoeren (volgens de ANWB onmogelijk deze in 2008 al in te voeren), generaal pardon (niet duidelijk voor wie en wat de gevolgen zijn). Het wordt weer vier jaar polderen, goed voor de adviesbureaus!
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_46131463
Het moge duidelijk zijn dat de PvdA zich in heeft laten pakken door het CDA/CU. Ik ben een gelovig man maar religie hoort niet thuis in de politiek omdat het een individuele kwestie is.

Ik ben het er volledig mee eens dat er geen referendum komt over de EU grondwet. Veel mensen stemmen tegen omdat er een scheet dwars zit of dat er een opeens een Antiliaan in de straat woont. Ik voorzie op de lange termijn een betere toekomst voor Nederland met een EU grondwet.

Het stopzetten van het stamcel onderzoek is niet alleen erg onnozel maar ook erg kortzichtig.

Rookverbod in 2011? Waarom nog zo lang wachten.

Geen kerncentrales lijkt me ook een slechte keus. Andere vormen van energie lijken steeds minder betrouwbaar. Heb me laten wijsmaken dat kernenergie erg veilig is.

Bovendien wordt er 800 miljoen euro uitgetrokken voor milieu maar ik kan me hier weinig bij voorstellen. Wie kan me vertellen of dit wat voorstelt? Wat was het oude budget?

Internet censuur? Hoe en vooral waarom/op?
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46131504
Beetje niks zeggend allemaal. Het zou me niks verbazen als dit kabinet de eindstreep niet gaat halen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')