abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:45:02 #1
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_46089120
Hallo,

Mijn ouders hebben een raar probleem. Zojuist zaten ze de giro-afschriften te bekijken en kwamen een pinbetaling tegen van ong 230¤

Ze hebben echter geen idee wat daarvan betaald is. Er staat geen rekeningnummer van de begunstigde bij en de naam is hun volledig onbekend. Ook zoeken in de Gouden gids en dergelijken levert niks op.

Het rare is dat de betaling is gedaan met de pas van mijn vader, op een tijdstip dat hij normaal gesproken aan het werk is. Ze hebben geen flauw idee wat er van betaald is en of ze dat wel zelf hebben gedaan.

Mijn vraag: KAN een bank een fout maken? Is er op enige manier achter te komen op wiens rekening het geld gestort is, door bijv naar de bank te bellen? Het is tenslotte niet zomaar een bedrag dat je vergeet, alhoewel er een kans is op een 'ohjaaa, natuurlijk' moment

Merci d'avance
pi_46089175
Fouten kunnen altijd. Ook bij banken, niet alleen met monopoly .

Ik zou morgen even de bank opbellen. Maar misschien is je vader wel in een bordeel geweest onder werktijd, dat kan ook.
Secrets never die. Only people.
pi_46089210
hoe kan er nou geen rekeningnummer bijstaan? Waar is dat geld dan naar toe?
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:02:18 #4
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_46089491
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:49 schreef Xcalibur het volgende:
hoe kan er nou geen rekeningnummer bijstaan? Waar is dat geld dan naar toe?
Op de afschriften staan niet bij elke betaling de rekening van de begunstigde, raar maar waar.
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:22:26 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_46089918
Bankpassen worden gekopieerd, en zo wordt geld weggesluisd. Hoewel het dan meestal met opnames in verre landen gebeurd...
Oftewel: even de bank bellen!! En wel NU! Banken hebben altijd een 24/7-nummer voor pas-kwijt e.d., als de pas gekopieerd is moet-ie direct geblokkeerd worden.
Let wel: vanaf het moment dat je dit weet tot het moment dat je het meld bij de bank ben je verantwoordelijk.
censuur :O
pi_46089948
je kunt toch altijd zien waar er gepind is?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46089994
Elke pinterminal heeft een uniek nummer die ook op je afrekening staat...
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:29:33 #8
164425 KutKat
Doe je handschoenen maar aan.
pi_46090129
Horen spookbetalingen niet in TRU?
Als jij wil dat ik mijn slipje uitdoe, doe effe je sokken uit!
pi_46090395
edit: dat grapje was al gemaakt en nu niet meer leuk....

[ Bericht 76% gewijzigd door Five_Horizons op 07-02-2007 23:40:24 ]
pi_46090531
Als je pa toevallig heeft gepind bij Cristine Le Duc of een andere sex shop dan staat de naam van het bedrijf ook niet op het bank afschrift...
Ik zou de nachtkastjes op je ouders slaapkamer maar 'es checken
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_46090566
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:39 schreef CoExist het volgende:
Als je pa toevallig heeft gepind bij Cristine Le Duc of een andere sex shop dan staat de naam van het bedrijf ook niet op het bank afschrift...
Ik zou de nachtkastjes op je ouders slaapkamer maar 'es checken
meestal is dat een betaling 'inzake duckdalf'
dus dat staat er wel.
verder lijkt het me sterk, dat soort dingen zouden ze dus nog écht wel weten.
en wie spendeert er nou 230 euro in een sexshop, dat kun je je ook afvragen.
pi_46090581
De "leuke" grapjes kunnen nu weer achterwege blijven....ze zijn al gemaakt en nu dus niet meer leuk.

Alvast bedankt!
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_46092658
Feit wil dat als je pas gekloond zou zijn...ze het maximum bedrag van een rekening pinnen... het liefst 2 minuten voor middernacht zodat dat geintje 3 minuten later herhaald kan worden. Bedragen als dat vallen nu eenmaal op, en waarom met "slechts" 230 genoegen nemen als er meer te halen valt.

Bovendien zei je pinbetaling... geen pingeld opname

Mischien een bedrag van 23 Euro .... en noet goed opgelet wat er op de pinkast aangegeven stond?
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:41 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

meestal is dat een betaling 'inzake duckdalf'
dus dat staat er wel.
verder lijkt het me sterk, dat soort dingen zouden ze dus nog écht wel weten.
en wie spendeert er nou 230 euro in een sexshop, dat kun je je ook afvragen.
Zoonlief misschien?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 8 februari 2007 @ 01:03:08 #14
161756 hierissiedan
second first impression
pi_46092679
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:41 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

'inzake duckdalf'
hoe bedoel je dat?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_46092696
edit: lezen is moeilijk?

[ Bericht 90% gewijzigd door Five_Horizons op 08-02-2007 01:18:29 ]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 8 februari 2007 @ 01:12:21 #16
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46092844
Banken zijn geldgierige bandieten die je ten alle tijden goed in de gaten dient te houden,als je ze de kans geeft naaien ze je waar je bij staat,ik denk dus dat de bank zelf een 'foutje' heeft gemaakt!
Goed checken dus......
Ik ben ik,deal with it or just FOCK off !
  donderdag 8 februari 2007 @ 01:29:25 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_46093102
Als je het niet vertrouwt direct pas laten blokkeren bij de hulplijn van de bank, daarna naar het kantoor om het uit te zoeken.

Je hoort wel eens van gekopieerde passen, maar hoe vaak het voor komt: geen idee.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:17:15 #18
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_46096260
Thanks voor de reacties.

Het is al gebeurd in november, maar nu viel het pas op, dus een gekopiëerde pas kunnen we wel uitsluiten. Ik zal straks wel even bellen naar de bank, want het is toch wel een beetje raar.
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:22:40 #19
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_46096392
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:17 schreef Hi_flyer het volgende:
Thanks voor de reacties.

Het is al gebeurd in november, maar nu viel het pas op, dus een gekopiëerde pas kunnen we wel uitsluiten. Ik zal straks wel even bellen naar de bank, want het is toch wel een beetje raar.
Moet je pa niet even zelf bellen? lijkt mij niet dat je gemachtigd bent... .
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_46097042
jullie zien nu pas een bankafschrift uit november?
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:57:28 #21
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_46097177
Kan het een reservering geweest zijn? Sommige automaten zetten een soort claim op je rekening om later te verrekenen zodra ze precies weten wat het bedrag zal zijn. Van die onbemande tankstations doen dat bijvoorbeeld wel eens omdat die niet vooraf weten wat het zal kosten. Kan het zoiets geweest zijn?
Vampire Romance O+
pi_46097269
Pinbetalingen in het weekend komen op de afschriften ook vaak op een andere datum te staan (de vrijdag ervoor of de maandag erna) Bij iedere pinbetalingen staat een terminalnummer, even bellen met Interpay, die kan aan de hand van het terminalnummer achterhalen welk bedrijf dit is, wedden dat er dan bij je ouders wel een lampje gaat branden?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:55:31 #23
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_46098742
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:50 schreef Xcalibur het volgende:
jullie zien nu pas een bankafschrift uit november?
Mja, mijn ouders doen hun geldzaken maar een paar keer per jaar. Zou ook niet mijn keuze zijn, want eens krijg je zoiets als dit voor je kiezen.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:00 schreef Nies het volgende:
Pinbetalingen in het weekend komen op de afschriften ook vaak op een andere datum te staan (de vrijdag ervoor of de maandag erna) Bij iedere pinbetalingen staat een terminalnummer, even bellen met Interpay, die kan aan de hand van het terminalnummer achterhalen welk bedrijf dit is, wedden dat er dan bij je ouders wel een lampje gaat branden?
Er is al een lampje gaan branden, al weten ze het niet zeker. Waarschijnlijk was het een kleine beurt van de auto. Het garagebedrijf was net over de kop gegaan en overgekocht door een schimmige tussenhandelaar of iets dergelijks. Betalingen verliepen dus ook via dat bedrijf met als oorzaak dat we geen idee hadden aan wie die betaling gedaan was. Voor de zekerheid gaan ze de factuur nog zoeken.

Lijkt me opgelost dus, thanks
pi_46099639
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:55 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Mja, mijn ouders doen hun geldzaken maar een paar keer per jaar. Zou ook niet mijn keuze zijn, want eens krijg je zoiets als dit voor je kiezen.
[..]

Er is al een lampje gaan branden, al weten ze het niet zeker. Waarschijnlijk was het een kleine beurt van de auto. Het garagebedrijf was net over de kop gegaan en overgekocht door een schimmige tussenhandelaar of iets dergelijks. Betalingen verliepen dus ook via dat bedrijf met als oorzaak dat we geen idee hadden aan wie die betaling gedaan was. Voor de zekerheid gaan ze de factuur nog zoeken.

Lijkt me opgelost dus, thanks
Voor ¤230..... heeft er dus toch iets een goede beurt gekregen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_46100259
pi_46100492
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 01:03 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

hoe bedoel je dat?
nou, net zoals ik het zeg?
er staat dus geen 'sexshop' of 'christine le duc' achter de betaling, maar 'inzake duckdalf'
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:00:41 #27
161756 hierissiedan
second first impression
pi_46100829
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:52 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nou, net zoals ik het zeg?
er staat dus geen 'sexshop' of 'christine le duc' achter de betaling, maar 'inzake duckdalf'
waarom duckdalf dan? maar is wel grappig...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_46102717
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:00 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
Liever 'duckdalf' dan 'Christine Le Duc Alphen aan de Rijn, 1 anale plug XL'.

Net genoeg zodat jij denkt 'oh ja, dat was mijn speciale bestelling, en genoeg voor iemand anders die jouw afschrift leest om er zomaar overheen te lezen.
pi_46103065
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:00 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

ja, dat heb ik ook niet bedacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')