Als kind hadden we thuis de trots van vader: een groot aquarium met veel tropische vissen. Op een ochtend besloot ik dat ik best de vissen eten kon geven. (Ik was 4
![]()
) Ik had 'm dat vaak genoeg zien doen: glas plaatje eraf, eten geven, glasplaatje erop.
Klein verschil was dat mijn vader een snufje eten gaf en ik de hele bus...
![]()
Schijnbaar kunnen ze zich overeten, want daarna lagen alle vissen met hun buiken omhoog te zonnen in het licht.
![]()
Ze hebben allemaal een zeemansgraf gehad.
Een aangevlogen tamme parkiet namen we op in ons huishouden, hartstikke geinig beest, wilde overal bij zijn, klom op mijn pen als ik mijn huiswerk deed.
Alleen toen hij ook perse op de kruimeldief wilde zitten ging het fout. Hij kwam met een teen in een lucht sleufje waar daar net onder de ventilator draaide.... Tsjak!
Een dag later dood... Het moment van aanvliegen en de kruimeldief heeft nog geene 10 dagen geduurd
Ook de hond had te leiden onder mij: Het beestje had zo'n krulstaart die op de rug lag. Hoe het kan weet ik nog niet
![]()
maar zijn staart kwam tussen de deur. Pre-cies het topje (paar milimeter ofzo) Tsjak!... Kai Kai... en toe gelijk vrolijk kwispelen toen ik 'm troostte (Hij heeft het waarschijnlijk niet iets gevoeld... meer de schrik) Maar omdat er precies het topje miste, bloedde dat behoorlijk. In combinatie met vrolijk kwispelen leek het wel alsof er iemand vermoord was... De hal en de keuken zaten onder bloedspetters en ook de woonkamer had een mooi patroon
![]()
En het erge? Het beest loopt vrolijk te spelen, denkt dat het een spelletje is
![]()
en laat zich mooi nu niet vangen
Sta je daar als 10-jarige aan je ouders uit te leggen...