Goh, en dat is natuurlijk bij Windows niet het geval, neeeeeeeee dan is het allemaal Micro$choft schuld als een app crasht.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ligt eerder aan degene die de software gemaakt hebben dan aan Mac OS X geloof ik in dit geval...
Net als VLC, wat nog enigzins wat kuren heeft.
Maar goed, ik moet het maar houden bij Stuffit expander en UnrarX, welk ander grafisch inpakprogramma kan ik gebruiken?
Zie hier boven...quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:45 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Waar zijn jouw argumenten dan?
Dat een PC automatisch herstart is ook een beveiliging in Windows.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:48 schreef TwyLight het volgende:
Dat de finder herstartte is een beveiliging in os x.
Sure, heb pas nog een mac volledig in kernelpanic gezien omdat de gebruikster een document uit mail naar de desktop wou slepen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:48 schreef TwyLight het volgende:
Dan nog, een programma kan niet os x helemaal verneuken, wat in windows wel kan.
Dat de finder herstartte is een beveiliging in os x.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goh, en dat is natuurlijk bij Windows niet het geval, neeeeeeeee dan is het allemaal Micro$choft schuld als een app crasht.
Dank voor het maken van mijn punt..
XP blijft ook prima draaien als er een app crasht hoor. Hell zelfs IE (wat altijd ZO diep in het OS zou zitten) krijgt mijn XP niet onderuit...quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]Zeg ik dat dan? VLC crashed net zoals onder Windows ook op een Mac. Alleen op een mac wat minder vaak meegemaakt. Scheelt alleen dat je OS er niet onder leidt dat je en restart nodig hebt..
Maar verder weinig problemen heur...
Ik ga niet van de daken lopen schreeuwen dat MAC nooit crashed, ik kan alles laten crashen als ik wil
Het kenmerk van de ware professionalquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
ik kan alles laten crashen als ik wil
Het verschil is dat ik dan meestal weet wat de crash veroorzaakt en meestal het probleem kan reproduceren... ipv ontzettend ga lopen tieren en vloeken dat het aan het kutsysteem ligt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het kenmerk van de ware professional.
Nou...quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
XP blijft ook prima draaien als er een app crasht hoor. Hell zelfs IE (wat altijd ZO diep in het OS zou zitten) krijgt mijn XP niet onderuit...
Je lijkt soms net de tegenhanger van Geqxon... denk daar maar eens over na..quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:55 schreef HeatWave het volgende:
Ja, heb je deze topics wel eens doorgelezen en verder nog normale duscussies gezien dan?
Windows is een kut OS, schandalig, misdadig blablabla.
Ik ben een totaal neutrale gebruiker qua OS'n, heb zelf 3 macs thuis. Ben alleen dat totale verblinde gedrag zat soms..
En ja, dan pak ik soms even snel een quick-score mee ja.
ja dus? Dat is totaal mijn doel ook. Laten zien dat "Applequote:Op donderdag 15 februari 2007 19:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je lijkt soms net de tegenhanger van Geqxon... denk daar maar eens over na..
OS X crashed amper ja, dat klopt. er valt wel eens een programmatje uit maar een applicatie kan os x niet laten crashen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:58 schreef HeatWave het volgende:
Ik zal ook de laatste zijn om te zeggen dat XP perfect is. Alleen het alternatief MAC is nou ook niet echt perfect meteen. Dat is mijn punt.
Niets is perfect en heel veel staat met de gebruiker en de software die er op draait.
Hoevaak hoor ik niet : godverdomme, mijn windows is weer gecrasht, terwijl er gewoon een kut app uit klapt. Windows draait nog gewoon door, maar volgens mevrouw is kut windows weer gecrasht.
En zo krijg je dus een slechte naam onder de leken, en de apple'ers spelen er handig op in. OSX crasht nooooit!!!.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja dus? Dat is totaal mijn doel ook. Laten zien dat "Apple, windows
" nogal erg irritant aan het worden is op FOK! de laaste tijd..
Waarom crasht het dan als je een document uit een app (mail) sleept? het was een simpel PDFje, kan misschien aan Adobe liggen ofzo, maar het was totaal einde verhaal met die machine.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:01 schreef TwyLight het volgende:
[..]
OS X crashed amper ja, dat klopt. er valt wel eens een programmatje uit maar een applicatie kan os x niet laten crashen.
het is misschien wel mogenlijk maar dan moet je daar hele omwegen en hacks voor gaan maken, maar als een programma'tje crashed loopt niet heel os x vast en vraagt os x netjes of je hem in de oude staat wil herstellen
Ik begin er toch niet over? Vooral er over door blijven zeiken, lekker contructief bezig...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja dus? Dat is totaal mijn doel ook. Laten zien dat "Apple, windows
" nogal erg irritant aan het worden is op FOK! de laaste tijd..
Ff zonder dollen nu. Ga maar eens wat klikken in DIG bij mensen die een Windows probleem hebben. In 75% van de topics komt er wel weer een grapjas met : koop een mac, heb je noooit ergens last meer van...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:03 schreef TwyLight het volgende:
[..]Waar slaat dat nou weer op?
Als het over Apple gaat is iedereen altijd gelijk een huilie. misschien omdat we gelijk hebben?
Wat ik pas écht dom vind is mensen die gaan roepen "Apple" terwijl ze er nog nooit, of een enkele keer mee gewerkt hebben.
(Daar doel ik niet mee op jou, voordat je me daarvan gaat beschuldigen)
Was het bill-gates.pdf?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom crasht het dan als je een document uit een app (mail) sleept? het was een simpel PDFje, kan misschien aan Adobe liggen ofzo, maar het was totaal einde verhaal met die machine.
heb hetzelfde ook meegemaakt met Word op de Apple, kan je nu heel makkelijk willen scoren met "ja das MS" maar als OSX niet kan crashen door een app, waarom doet hij het dan toch?
quote:
Maar het zijn ook betere oplossingen..quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ff zonder dollen nu. Ga maar eens wat klikken in DIG bij mensen die een Windows probleem hebben. In 75% van de topics komt er wel weer een grapjas met : koop een mac, heb je noooit ergens last meer van...
net als problemen met IE, neem FF.... etc...
En wiens schuld is dat?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ff zonder dollen nu. Ga maar eens wat klikken in DIG bij mensen die een Windows probleem hebben. In 75% van de topics komt er wel weer een grapjas met : koop een mac, heb je noooit ergens last meer van...
net als problemen met IE, neem FF.... etc...
Geen fucking idee, ik doe dit vaak zat en heb het werkelijk waar nooit meegemaaktquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom crasht het dan als je een document uit een app (mail) sleept? het was een simpel PDFje, kan misschien aan Adobe liggen ofzo, maar het was totaal einde verhaal met die machine.
Het is toch ook MS die het programma gemaakt heeft, één van de meest buggy programma's onder OS X blijft bij mij nog steeds MS Office. Waarom ik het nog steeds gebruik? Omdat er geen beter alternatief is als office pakket is en omdat universeel Word-documenten uit te wisselen met studiegenoten/collega's van werk.quote:heb hetzelfde ook meegemaakt met Word op de Apple, kan je nu heel makkelijk willen scoren met "ja das MS" maar als OSX niet kan crashen door een app, waarom doet hij het dan toch?
Dat soort commentaar kwam al ruim voor het Apple topic voorbij.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:08 schreef TwyLight het volgende:
Als wij hier niet een Apple topic mogen houden omdat mods te lui zijn die te modereren, en als er altijd zo op gereageerd wordt als dat jij nu doet.
Tja, dan lijkt het me logisch dat mensen expres zulke berichten plaatsen, ja.
Maar goed dat je je eigen vraag beantwoordtquote:Het blijft fok.
Dat argument hoor je over het algemeen alleen van mensen die dat nog nooit geprobeerd hebben.... Zegt genoeg lijkt me...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het is ook een non-argument dat Windows gebruikers niet makkelijk over kunnen stappen op een Mac...
Laat gebrek aan software nou juist een argument voor mij geweest zijn om afgelopen keer toch maar weer een PC aan te schaffenquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het is ook een non-argument dat Windows gebruikers niet makkelijk over kunnen stappen op een Mac...
Welk programma had je nodig dan?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Laat gebrek aan software nou juist een argument voor mij geweest zijn om afgelopen keer toch maar weer een PC aan te schaffen.
maar in het algemeen heb je gelijk, ja
PL/SQL Developer. Oracle heeft intussen een eigen SQL Developer (Raptor), maar die was een jaartje geleden echt nog te buggy en beperkt om mee te werken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:21 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Welk programma had je nodig dan?
Noem eens op wat je mist dan?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Laat gebrek aan software nou juist een argument voor mij geweest zijn om afgelopen keer toch maar weer een PC aan te schaffen.
maar in het algemeen heb je gelijk, ja
Eclipse met Oracle SQL plugin, allemaal Java based...quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
PL/SQL Developer. Oracle heeft intussen een eigen SQL Developer (Raptor), maar die was een jaartje geleden echt nog te buggy en beperkt om mee te werken.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
PL/SQL Developer. Oracle heeft intussen een eigen SQL Developer (Raptor), maar die was een jaartje geleden echt nog te buggy en beperkt om mee te werken.
Je bedoelt dat ik ook Windows kan draaien voor de prijs van 2 OSsen? Wowquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Oh, laat ik je trouwens even onder een steen vandaan trekken, je kan Windows op een mac draaien en ook verhip opeens ook spelletjes...
Tja, het kan tenminste. Ik kan (officieel) geen OSX op mijn PC draaien. Koppelverkoop anyonequote:Op donderdag 15 februari 2007 20:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik ook Windows kan draaien voor de prijs van 2 OSsen? Wow.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik ook Windows kan draaien voor de prijs van 2 OSsen? Wow.
Ik gebruik Eclipse, maar ik ben tot dusver nog geen goede Oracle SQL plugin tegengekomen. Nog maar eens zoeken dan. Ik zal eens naar Cocoa(MY)SQL kijken, maar het gaat me voornamelijk om de ondersteuning van PL/SQL, voor het draaien van queries zijn er wel voldoende tools beschikbaar (en voldoende goede platformonafhankelijk).quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Eclipse met Oracle SQL plugin, allemaal Java based...
En misschien dat Cocoa(MY)SQL ook nog een goed alternatief is. Ik gebruik hetzelf alleen voor MySQL databases.
Niet als je er maar één nodig hebt. Machine en/of OS dus.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]Of je nou 2 OS'en op 1 machine draait of 2 OS'en op 2 aparte machines?
Eerste optie is dan goedkoper toch?
Oh ja, het is heel netjes. Het is alleen een oplossing voor een probleem wat ik volgens mij niet hebquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, het kan tenminste. Ik kan (officieel) geen OSX op mijn PC draaien. Koppelverkoop anyone.
Ik geloof idd dat je dan wat beter moet zoeken, zeker omdat Oracle nu een betere bijdrage geeft aan het Eclipse platform de laatste tijd..quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik gebruik Eclipse, maar ik ben tot dusver nog geen goede Oracle SQL plugin tegengekomen. Nog maar eens zoeken dan. Ik zal eens naar Cocoa(MY)SQL kijken, maar het gaat me voornamelijk om de ondersteuning van PL/SQL, voor het draaien van queries zijn er wel voldoende tools beschikbaar (en voldoende goede platformonafhankelijk).
Ligt het aan mij, of is dit alleen maar een databasebeheertool? Geen developmenttool? En dan nog mySQL only. Niet helemaal wat ik zochtquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zal eens naar Cocoa(MY)SQL kijken.
Nou ja, nu heeft het niet zoveel haast, deze machine gaat nog wel een paar jaar mee. Hebben ze nog een paar jaar voorsprong om het naar mijn maatstaven te ontwikkelenquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik geloof idd dat je dan wat beter moet zoeken, zeker omdat Oracle nu een betere bijdrage geeft aan het Eclipse platform de laatste tijd..
Het is voornamelijk iets om queries in te bouwen en dingetjes na te kijken in je database ja. Maar goed, ik had niet helemaal door wat je precies bedoelde. Het is geen interface ofzo waar je tegenaan kan programmeren met Java oid.. dan moet je gebruik maken van de goeie Eclipse plugin's.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of is dit alleen maar een databasebeheertool? Geen developmenttool? En dan nog mySQL only. Niet helemaal wat ik zocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |