ach, waarom zou 1979 niet nog een keer kunnen gebeurenquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zondag 11 Feb 2007
Het noorden van de buitenwereld afgesloten!
In Friesland en Groningen sneeuwt het sinds donderdag avond onafgebroken door, op diverse plaatsen ligt zo'n 2 meter sneeuw, door de harde wind zijn er sneeuwduinen van ruim 4 meter gemeten. Door de nodige sneeuwval en de harde wind, zijn deze 2 provincies voorledig van de buitenwereld afgesloten. Hulpdiensten kunnen het gebied moeilijk bereiken wegens slecht zicht. De sneeuw zeker zal nog tot volgende week woensdag aanhouden.

Bedoel maarquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
ach, waarom zou 1979 niet nog een keer kunnen gebeuren

Niet alleen dat, boven het kanaal zou het nog meer activerenquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=.buienradar.nl%2f&jaar=-3&soort=loop1uur
Die neerslag gaat dus al dat feest opleveren.

ja speedygj, dream on johquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zondag 11 Feb 2007
In Friesland en Groningen sneeuwt het sinds donderdag avond onafgebroken door, op diverse plaatsen ligt zo'n 2 meter sneeuw. Door de harde wind zijn er sneeuwduinen van ruim 4 meter gemeten. Door de nodige sneeuwval en de harde wind zijn deze 2 provincies voorledig van de buitenwereld afgesloten. Hulpdiensten kunnen het gebied moeilijk bereiken wegens slecht zicht. De sneeuw zeker zal nog tot volgende week woensdag aanhouden.

soort winterse kanaalrat, zeer interessant inderdaadquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:26 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Niet alleen dat, boven het kanaal zou het nog meer activeren

Was het maar waar ! Grinquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zondag 11 Feb 2007
In Friesland en Groningen sneeuwt het sinds donderdag avond onafgebroken door, op diverse plaatsen ligt zo'n 2 meter sneeuw. Door de harde wind zijn er sneeuwduinen van ruim 4 meter gemeten. Door de nodige sneeuwval en de harde wind zijn deze 2 provincies voorledig van de buitenwereld afgesloten. Hulpdiensten kunnen het gebied moeilijk bereiken wegens slecht zicht. De sneeuw zeker zal nog tot volgende week woensdag aanhouden.

quote:Waarschuwing ZWARE SNEEUW: GROTE OVERLAST
Toelichting Morgen trekt een omvangrijk sneeuwgebied traag van zuid naar noord over ons land. De voorste begrenzing van het gebied bereikt in de loop van de ochtend het zuiden en naar verwachting pas tegen de avond het noordoosten van het land. Het zwaartepunt van de sneeuwval wordt tijdens de avondspits boven Midden-Nederland verwacht. Waarschijnlijk valt er 5 tot 10 cm sneeuw.
Bericht nummer 2
Opgesteld woensdag 07 februari 2007 23.23 uur
Volgend bericht 05.00 uur

Ja dit wil ik wel weer eens mee makenquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:24 schreef Jodelaar het volgende:
Bijvoorbeeld zoals dit
http://skyscapes.info/2005-12-30_Westhoek_2.htm
Ja nouquote:
Iddquote:

Anders niet dan?quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:41 schreef Vava het volgende:
Ik ben nu best blij dat ik morgen niet naar mijn werk hoef![]()

Ik morgen van Duiven naar school in Nijmegen. Benieuwd wat de syntus/ ns voor ons in petto heeft. Ik neem sowieso maar een trein eerderquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:48 schreef -chefke- het volgende:
dat gaat wat worden morgen![]()
morgen weer een eind van huis nijmegen -> zevenaardus dat wordt weer 8 uur reizen 0 uur werken.

Is maar wat hij hoopt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:46 schreef Jodelaar het volgende:
Volgens iemand op ww kunnen de buien net onder de rivieren blijven stil liggen waardoor het daar misschien dan harder gaat sneeuwen dan voorspeld, is maar wat hij ziet

quote:

quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:46 schreef Jodelaar het volgende:
Volgens iemand op ww kunnen de buien net onder de rivieren blijven stil liggen waardoor het daar misschien dan harder gaat sneeuwen dan voorspeld, is maar wat hij ziet

Arnhemquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:46 schreef Jodelaar het volgende:

Avondquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nou ik ga naar bed, tot morgen avond

Uhm, het is nog niet begonnen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:38 schreef sanni het volgende:
Gaan we nog foto's zien van mensen die melding maken dat het nu
waar zij zitten zo zwaar sneeuwt dat ze zogenaamd van de buitenwereld
zijn afgesloten? kan me het niet voorstellen het laatste als je wel nog
kunt internetten op FOK!

Dat komt me vrij bekend voor.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:24 schreef Jodelaar het volgende:
Bijvoorbeeld zoals dit
http://skyscapes.info/2005-12-30_Westhoek_2.htm

Ja, hoe is het bij jou nou dan?quote:

Van het weekend hadden we een 'blizzard warning', dat is dan ook echt een alarm.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:59 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ja, hoe is het bij jou nou dan?
Nog steeds bakken of minder onderhand?

quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zondag 11 Feb 2007

Vetquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Van het weekend hadden we een 'blizzard warning', dat is dan ook echt een alarm.-30 met heftige stormen. Gevoelstemperatuur lag op dat moment van -40 tot -50, voornamelijk door de wind natuurlijk.
Sinds dinsdag is het weer redelijk te doen. De wegen zijn nog wel verraderlijk want zout heeft geen zin als het kouder is dan -10. Vandaag -5 tot -10 met een heerlijk zonnetje.
't Is wel wennen als Nederlander in deze omstandigheden.

Zal van 't weekend eens wat foto's nemen en in dat VS weertopic plaatsen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:05 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Vet![]()
Ik ga het morgen moeten doen met gok ik maximaal 20 cm. Ook leuk.
Heb je niet nog wat nieuwe fotos?

quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:12 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
De sneeuw is onderweg:
[afbeelding]

Hmm, het VS weertopic... Welke is dat? Er zijn er meerdere....quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:07 schreef popolon het volgende:
[..]
Zal van 't weekend eens wat foto's nemen en in dat VS weertopic plaatsen.
Veel plezier in de sneeuw morgen.

Opnieuw doden bij winterweer in de VSquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hmm, het VS weertopic... Welke is dat? Er zijn er meerdere....

Oh. Daar had ik al een tvpquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Opnieuw doden bij winterweer in de VS

quote:Om 7 LT gaat het van het zuidwesten uit sneeuwen en om 13 LT ligt de voorste begrenzing van de sneeuw op de lijn Haarlem-Enschede. Vanmiddag breidt de sneeuw zich nog wat verder naar het noorden uit. In het uiterste zuiden later ook een kleine kans op ijzel. De meeste sneeuw valt in het zuiden en midden van het land: ordegrootte 5-10 cm, lokaal misschien 10-15 cm. De problemen zullen pas vrijdag overdag grotendeels voorbij zijn.

Dat dacht ik ook de 18e januari. En toen lag alles stilquote:Op donderdag 8 februari 2007 06:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
Echt, ik pis op het weeralarm. Ooo! Scary! Zal best wel lastig worden voor het verkeer, maar kom op zeg.

quote:Het meteorlogisch instituut KNMI heeft woensdag een weeralarm uitgegeven in verband met de verwachte hevige sneeuwval donderdag. Het is het derde weeralarm van dit jaar. Hieronder volgen vier vragen en antwoorden over het weeralarm.
Wanneer geeft het KNMI een weeralarm?
Als het weer gevaar op kan gaan leveren en overlast kan gaan veroorzaken dan geeft het KNMI een voorwaarschuwing. De kans is dan al minstens 50 procent dat er een weeralarm komt. Zo'n alarm komt minstens twaalf uur voor het verwachte slechte weer. Het instituut waarschuwt bij storm (windkracht 9 of 10), zeer zware windstoten (vanaf 100 kilometer per uur), zware sneeuwval (minstens drie centimeter in een uur of tien centimeter in zes uur), sneeuwjacht of sneeuwstorm (minstens windkracht 6 in combinatie met sneeuw), gladheid door ijzel, zwaar onweer en overvloedige regen (in 24 uur minstens 75 millimeter of binnen drie dagen minstens 100 millimeter).
Sinds wanneer geeft het KNMI weeralarmen?
Na een zeer zware storm in 1990, waarbij zeker zeventien mensen om het leven kwamen, besloot het KNMI beter te gaan waarschuwen voor extreme weersomstandigheden. Langzaam maar zeker kreeg het waarschuwingssyssteem vorm. Aan het einde van de twintigste eeuw draaide het KNMI twee jaar lang een proef. Toen deze succesvol bleek, werd het weeralarm ingevoerd. Het eerste weeralarm dat het instituut uitgaf was in 2000. Toen was er in de nacht van 31 december op 1 januari (2001) sprake van ijzel.
Klopt het weeralarm altijd?
Een weeralarm wordt gegeven op basis van voorspellingen. Het hoeft dus niet altijd te kloppen. De laatste tijd kloppen de voorspellingen echter precies. De hevige storm van januari verliep exact zoals het KNMI verwacht had.
Heeft een weeralarm effect?
De meteorologen zijn ervan overtuigd dat het weeralarm veel problemen voorkomt. Desondanks gebeuren onder meer in het verkeer toch vaak ongelukken en komen er weleens mensen om in de zware weersomstandigheden. Het KNMI waarschuwt mensen per sms als ze daar prijs op stellen. Ook het ministerie van Verkeer en Waterstaat geeft in extreme gevallen een verkeeralarm. Dat gebeurde in januari voor het eerst. Ook het Nationaal Crisis Centrum van de overheid waarschuwt soms om binnen te blijven. Allen zijn ervan overtuigd dat de waarschuwingen erger leed voorkomen.

Wat bedoelen die prutsers nu met LT? 13 LT = 13.00 uur?quote:Om 7 LT gaat het van het zuidwesten uit sneeuwen en om 13 LT ligt de voorste begrenzing van de sneeuw op de lijn Haarlem-Enschede. Vanmiddag breidt de sneeuw zich nog wat verder naar het noorden uit. In het uiterste zuiden later ook een kleine kans op ijzel. De meeste sneeuw valt in het zuiden en midden van het land: ordegrootte 5-10 cm, lokaal misschien 10-15 cm. De problemen zullen pas vrijdag overdag grotendeels voorbij zijn.

Landelijke tijd gok ik...quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:10 schreef Youssef het volgende:
Wat bedoelen die prutsers nu met LT? 13 LT = 13.00 uur?

quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:47 schreef Suikermais het volgende:
Ferdi...jij hebt echt nooit wat te doen he??

Kijk zo willen we et horenquote:Op donderdag 8 februari 2007 07:57 schreef Bruce117 het volgende:
Laat die zooi maar komen.

quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:52 schreef leroytje het volgende:
KOmt nou iedereen zeuren dat ze nog niks hebben??lees dan eerst ff et topic door of zo

Wanneer het gebied boven land komt, trekt het heel langzaam over.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:00 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik vind dat gebied wel snel gaan. In dit tempo is hij om 9 uur bij Haarlem, en niet om 13:00..

Klopt, dat is waar, op Meteox is het gebied brederquote:Op donderdag 8 februari 2007 08:05 schreef Againzender het volgende:
trekt inderdaad snel. overigens hoeft het niet het einde te zijn wat je op de radar ziet, mogelijk komt het signaal niet verder door de neerslag.

donderdag 08 februari 2007 07.52 uurquote:Om 09.00 uur gaat het van het zuidwesten uit sneeuwen. Om 12.00 ligt de voorste begrenzing van de sneeuw op de lijn Haarlem-Enschede. Vanmiddag breidt de sneeuw zich verder naar het noorden uit. Er valt gemiddeld 5-10 cm.

En dat betekend?quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:10 schreef Againzender het volgende:
In Vlissingen is het net boven nu, maar er staat wel een stevige OZO wind!

Nee precies, het was een snijdende noord-oosten wind.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:14 schreef Liejannuh het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de wind uit het noord oosten komt, terwijl de sneeuw vanuit het zuid westen gaat komen? Dat is toch onlogisch?
Normaal komt de wind uit het zuid westen en heb ik wind mee als ik naar mijn werk toe fiets, maar dat was vandaag dus duidelijk niet het geval!![]()

quote:Het weer nu :
Om 7u00 bevindt de sneeuwzone zich op een lijn Oostende-Torhout-Mons en verplaatst zich noordoostwaarts. Temperaturen van -1 tot -5°. Zwakke tot matige zuidoostenwind.
Voorspellingen voor de volgende uren :
In de voormiddag gaat het geleidelijk vanaf de Franse grens overal sneeuwen. In het centrum verwachten we de sneeuw rond 7u30-8 uur, in het noordoosten rond 9-10 uur. In de loop van de voormiddag wordt het OVERAL GLAD DOOR SNEEUW EN LATER TIJDELIJK EN LOKAAL IJZEL !

quote:Commuters are battling rush-hour chaos after heavy snowfalls across large swathes of England and Wales.
Gatwick, Luton, Stansted and Birmingham airports have closed their runways and train services have been hit.
Schools in parts of England and south Wales are shut and drivers are being urged to travel only if necessary.
Up to 5cm (2in) of snow has already fallen in parts of England and more is expected across central and southern England and Wales.
Some hilly areas are likely to receive up to 15cm (6in) of snow during the day, the BBC Weather Centre said.
Airport closures
The runway at Gatwick has been closed because of the severe weather, but airport bosses say they hope it will reopen soon. Passengers are being advised to check in as normal.
Four flights which were due to land have been diverted to other airports.
The runways at Luton, Stansted and Birmingham airports have also been temporarily closed, while a number of other airports, including Manchester, Cardiff, and Bristol, are also braced for a blanketing.
The Highways Agency - which sent out gritting lorries overnight - has warned of poor driving conditions, and urged drivers to travel only if necessary.
One lane anti-clockwise on the M25 in Hertfordshire, between junction 24 and 23, was reported as shut because of heavy snow, and also clockwise at junctions 17 and 18.
One lane on the M5 between junction 3 and 4a has also been closed.
Residents in Wiltshire, especially around the Devizes, Swindon and Chippenham areas, and Herefordshire were reporting several inches in places.
All schools in Birmingham, Solihull and Dudley have been closed, as well as some in Gloucestershire and Herefordshire.
Black ice
Much of the snow across central and southern England, including London, will coincide with the morning rush-hour, before moving north-eastwards towards Liverpool, Manchester and Derby.
A mixture of sleet and snow is expected in Northern Ireland.
In the evening, black ice and freezing fog could be a hazard, especially across many parts of England.
The Highways Agency is advising drivers to check weather forecasts and road conditions before they set out.
"If the weather is severe, don't travel unless your journey is essential," it said.
People who must travel are advised to take warm clothes, food, water, a torch and a spade.
On the railways, Network Rail said it could not guarantee there would not be any disruption, but it was doing all it could.
Virgin Trains warned passengers it would be running revised services and advised people not to travel unless absolutely necessary. First Great Western is also advising customers to make extra time for their journeys.
Midland Mainline said there would be cancellations to its services.
On the Tube in London, services have already been disrupted on the Bakerloo, Jubilee, Metropolitan, Northern and Piccadilly lines.

Hier in Maastricht sneeuwt 't inmiddels harder en blijft wat liggen. Of er nog veel ijzel valt, kan ik hier niet goed zien.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:55 schreef T1andonly het volgende:
Ik zit ongeveer ten hoogte van Weert/Roermond en hier sneeuwt het nog niet.
Ik ga zodalijk met de auto richting het zuiden. Moet om 11.00 daar zijn en vertrek voor alle veiligheid maar om 10.00.Als het gaat ijzelen dan is het een gelopen zaak. Dan bel ik op en zeg dat het wel mooi geweest is.

Lekker thuis blijven!quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar goed, ik moet nog weg met de trein. Wat nu?

Niks, gewoon gaan , je sneeuwt niet in hoorquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:04 schreef Dark_Angelus het volgende:

nee idd en mocht ze al strandenquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:05 schreef N.icka het volgende:
[..]
Niks, gewoon gaan , je sneeuwt niet in hoor

Als het niet echt noodzakelijk is zou ik lekker thuis blijven.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:04 schreef Dark_Angelus het volgende:

Is dat waar je naar toe moet heel belangrijk?quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:04 schreef Dark_Angelus het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |