abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:52:22 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_46270041
Plasterk. Nice. Ben benieuwd wat een beta professor voor Onderwijs kan betekenen.
En geen Sharon Dijksma.

Maar wat iemand van de kweekschool op het Ministerie van Economische Zaken doet .

En we kunnen inderdaad wel de koningin naar Belgie sturen om de capitulatie aan te bieden, met vd Hoeven, Verhagen, Eurlings..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:54:07 #272
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46270121
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

alles wordt aangegrepen om Bos als draaier neer te zetten. Het neemt een beetje kinderlijke trekken aan
Is toch zo?

Hij heeft toch geroepen dat hij nooit vicepremier of minister onder Balkende zou worden en wat doet ie nu.....

Is gewoon kiezersbedrog
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46270126
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uhhu. Aboutaleb op SZW? Slecht, want hij is slecht. Niet op SZW? Slecht, want Bos draait weer eens (oh?). Damn't if you do...
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

alles wordt aangegrepen om Bos als draaier neer te zetten. Het neemt een beetje kinderlijke trekken aan
Ach je weet van te voren dat de PvdA kandidaten in z'n ogen nooit maar dan ook echt nooit goed zullen zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:55:38 #274
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46270202
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef Monidique het volgende:
Uhhu. Aboutaleb op SZW? Slecht, want hij is slecht. Niet op SZW? Slecht, want Bos draait weer eens (oh?). Damn't if you do...
Uh, ik vind het verstandig hoor, Abou niet op SZW of Onderwijs te zetten. Maar Bos moet niet zo hoog van de toren blazen met beloftes.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46270229
Iets willen is hetzelfde als beloven?

Ieder hoort wat hij wil horen ...
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:56:17 #276
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46270237
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:54 schreef du_ke het volgende:
Ach je weet van te voren dat de PvdA kandidaten in z'n ogen nooit maar dan ook echt nooit goed zullen zijn .
Willem Vermeend
pi_46270452
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Uh, ik vind het verstandig hoor, Abou niet op SZW of Onderwijs te zetten. Maar Bos moet niet zo hoog van de toren blazen met beloftes.
Dat valt allemaal wel mee hoor.

Ik ben benieuwd naar de straatssecretariaten.
pi_46270458
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Is toch zo?

Hij heeft toch geroepen dat hij nooit vicepremier of minister onder Balkende zou worden en wat doet ie nu.....

Is gewoon kiezersbedrog
gaat die post daarover?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46270513
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

over aboutaleb heeft hij nooit iets belooft
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46270839
? CDA staatssecretaris Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
? CDA staatssecretaris Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
? CDA staatssecretaris Financiën
Cees van der Knaap CDA staatssecretaris Defensie
? CDA staatssecretaris Buitenlandse Zaken (Europese Zaken)
Ahmed Aboutaleb PvdA staatssecretaris Sociale Zaken en Werkgelegenheid
? PvdA staatssecretaris Justitie
? PvdA staatssecretaris Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Marja Bijsterveld PvdA staatssecretaris Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
? PvdA staatssecretaris Economische Zaken
? CU staatssecretaris Verkeer en Waterstaat

Volgens mij zijn ze er nog aan bezig. Europa ging volgens mij naar de PvdA en Marja is een PvdA-er.

Bron:
NOS
pi_46270859
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:34 schreef sjakiestorm het volgende:
Plasterk overtuigd atheïst, zit 4 jaar lang opgescheept met alleen maar gereformeerden. heb met m te doen.....
Welnee, hij kan er vast prima mee samenwerken, het verbaast me trouwens dat Plasterk dit een eer vindt.
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:08:58 #282
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46270875
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:01 schreef One_of_the_few het volgende:
over aboutaleb heeft hij nooit iets belooft
Volgens mij wel hoor.
pi_46270942
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Volgens mij wel hoor.
belooft? Niet gezegd dat hij het graag wil?
Nou beloofd bos veel, maar een minister een plek beloven lijkt me wel heel sterk.
And that is the news.''
pi_46270999
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:10 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

belooft? Niet gezegd dat hij het graag wil?
Nou beloofd bos veel, maar een minister een plek beloven lijkt me wel heel sterk.
Dat kan je ook niet beloven.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:13:38 #285
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46271113
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:11 schreef Toad het volgende:
Dat kan je ook niet beloven.
Dat kon hij toch wel. SZW of OCW als PvdA-post is toch wel vrij zeker. Nou, op een van de twee zou hij Aboutalib zetten. Heeft ie niet gedaan.
pi_46271191
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat kon hij toch wel. SZW of OCW als PvdA-post is toch wel vrij zeker. Nou, op een van de twee zou hij Aboutalib zetten. Heeft ie niet gedaan.
maar heeft hij het beloofd?
dingen als vrij zeker enzo kan ik eigenlijk niet zoveel mee. heeft hij in een artikel gezegd dat hij beloofd dat aboutaleb die post krijgt. Hij heeft wel vaak gezegd dat hij hem graag in den haag heeft, maar dat is wat anders.
And that is the news.''
pi_46271217
Misschien wel geblokt door CDA en CU.
"It's true hard work never killed anybody, but I figure, why take the chance?"
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:16:55 #288
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46271259
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:15 schreef One_of_the_few het volgende:
maar heeft hij het beloofd?
dingen als vrij zeker enzo kan ik eigenlijk niet zoveel mee. heeft hij in een artikel gezegd dat hij beloofd dat aboutaleb die post krijgt. Hij heeft wel vaak gezegd dat hij hem graag in den haag heeft, maar dat is wat anders.
Nou, volgens mij wel.
pi_46271391
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, volgens mij wel.
zou kunnen, heb je ook een bron

weet ik ook zeker of ik hem een draaier kan noemen, op dat punt
And that is the news.''
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:28:32 #290
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46271815
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:19 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

zou kunnen, heb je ook een bron
PJ heeft het mis:
quote:
Bos wil Aboutaleb als minister

Van onze politieke redactie

AMSTERDAM - PvdA-lijsttrekker Wouter Bos heeft openlijk gezegd dat de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb zijn kandidaat is voor de post van minister van Onderwijs of Sociale Zaken. Aboutaleb zegt nog niet of hij het doet.

In het boekje Wat Wouter wil, dat vandaag verscheen, omschrijft Bos Ahmed Aboutaleb als 'het prototype van de moderne sociaaldemocraat: streng en rechtvaardig'. ''Ik zou hem graag naar Den Haag halen,'' aldus Bos. ''Ik moet afwachten of het lukt, maar ik heb goede hoop. Ik zou hem niet op Integratie zetten, maar op Onderwijs of Sociale Zaken.''

Aboutaleb vindt het te vroeg om te zeggen of hij naar Den Haag gaat. ''Ik beschouw de opmerking als teken van vertrouwen en waardering. Maar de inhoud is belangrijker dan de poppetjes. En het is van belang dat PvdA eerst de verkiezingen wint.''

Hij zegt de vraag pas te beantwoorden als zeker is dat de PvdA gaat regeren en hij inderdaad gevraagd wordt. ''Ik heb ongelooflijk veel te doen in Amsterdam en hoop niet dat dit de aandacht afleidt.''

Voor Aboutaleb speelt een rol dat in Amsterdam, maar ook in de rest van het land, nog 'veel kluiven moeten worden verzet'.

Ook zegt hij rekening te zullen houden met de uitslag van de vorige gemeenteraadsverkiezingen, waarin hij de meeste stemmen haalde van alle kandidaten.

Bos heeft het idee om Integratie en Vreemdelingenzaken te scheiden van Aboutaleb overgenomen. Integratie wordt dan bij het ministerie van Sociale Zaken of van Onderwijs ondergebracht, het ministerie van Justitie bepaalt wie het land in mag of uit moet.

''Het is beter dat de minister die Integratie coördineert, dat vanuit de sociaal-economische hoek doet. Of vanuit Onderwijs, zoals in Griekenland gebeurt. Daar zijn ze met veel interessante dingen bezig,'' aldus Aboutaleb.

Bron: Parool
Geen belofte op ministerschap dus.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:44:03 #291
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46272622
quote:
PvdA-lijsttrekker Wouter Bos heeft openlijk gezegd dat de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb zijn kandidaat is voor de post van minister van Onderwijs of Sociale Zaken
Nou, ik zie dit wel als een belofte. Hij kon onderwijs aan Abou geven, hij heeft dit echter niet gedaan.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:14:24 #292
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46274203
quote:
Een zwaargewicht als Donner laten gaan terwijl hij terug wil keren, is voor het CDA geen optie. En dus werd voor Donner de post Sociale Zaken bedacht, een terrein waar de oud-minister in zijn tijd als Staatsraad veel mee van doen had (hij schreef ondermeer een lijvig rapport over de hervorming van de WAO).

De PvdA kon een hoge prijs vragen voor het inleveren van Sociale Zaken. Het wisselgeld werd het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Niet alleen mag de PvdA de minister leveren, een van de twee staatssecretarissen komt ook van die partij. Van Sociale Zaken hebben de sociaal-democraten de portefeuilles emancipatie en kinderopvang weten af te halen. Die gaan naar een apart staatssecretariaat bij OCW.

Media en cultuur, waar nu nog een aparte staatssecretaris voor is, gaan naar de minister van Onderwijs. Die portefeuille wordt daarmee loodzwaar, waardoor ingewijden hardop twijfelen of de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb er nog voor in aanmerking komt. In plaats van Aboutaleb wordt nu de naam van Buitenhof-columnist Ronald Plasterk genoemd.

NRC
Het takenpakket van Onderwijs is wat gewijzigd waardoor Aboutaleb niet meer de meest geschikte persoon was. Zijn kwaliteiten liggen toch meer op sociale zaken, en kennelijk is er geen positieve discriminatie of vriendjespolitiek toegepast om hem maar minister te maken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46276881
Volgens http://www.geruchtenkabinet.nl/ worden de volgende personen staatssecretaris:

13 februari 2007, 14.30 uur
BZK Jack de Vries CDA
BuZa Frans Timmermans PvdA
Defensie Cees van der Knaap CDA
Financiën Jeroen Kremers CDA
Justitie Nebahat Albayrak PvdA of Jeroen Dijsselbloem PvdA
OCW Marja van Bijsterveldt CDA en Martijn van Dam PvdA
SZW Ahmed Aboutaleb PvdA
V&W Benne van Popta CU

Onbekend zijn Economische Zaken en Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Waarschijnlijk zullen dat vrouwen worden gezien de lijst tot nu toe. Drie van deze lijst kloppen iig, dus hij lijkt vrij betrouwbaar.
  woensdag 14 februari 2007 @ 08:12:06 #294
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_46287177
Ronald Plasterk op onderwijs hopelijk wordt Fries onderwijs eindelijk afgeschaft Buitenhof (11 juni 2000) Dialect

Hier trouwens die andere column van Plasterk over Maria Verhoeven Buitenhof (8 mei 2005) Kerk en Staat
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_46288797
Goeie column, maar wat die veelvuldig mishandelde term Kerk en Staat er nou weer mee te maken heeft

Anyway, het kunnen interessante jaren worden
pi_46290051
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 08:12 schreef BdR het volgende:
Ronald Plasterk op onderwijs hopelijk wordt Fries onderwijs eindelijk afgeschaft Buitenhof (11 juni 2000) Dialect

Hier trouwens die andere column van Plasterk over Maria Verhoeven Buitenhof (8 mei 2005) Kerk en Staat
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_46290797
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, ik zie dit wel als een belofte. Hij kon onderwijs aan Abou geven, hij heeft dit echter niet gedaan.
Sidekick heeft gelijk, het is geen belofte, maar slechts de uitspraak van een wens/idee.

Bovendien zegt Bos in het boekje (Wat Wouter wil) alleen dat hij Aboutaleb graag naar Den Haag zou halen en liefst op Sociale Zaken of Onderwijs. Het woord minister wordt niet genoemd. (De quote die je aanhaald is de interpretatie van het Parool en geen uitspraak van Bos uit dat boek).

Door het voordragen van Aboutaleb voor het staatssecretarisschap wijkt Bos dus niet af van zijn eerdere uitspraak.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_46291178
quote:
Directeur MKB Nederland niet in regering
Benne van Popta, directeur beleid en onderzoek van MKB Nederland, is niet beschikbaar als staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat in het nieuwe kabinet.
Het is de enige nog niet ingevulde post van het nieuwe kabinet Balkenende IV. De leider van de ChristenUnie, André Rouvoet, hoopt snel de naam bekend te kunnen maken van de nieuwe kandidaat-staatssecretaris.
Er is nog 1 plek te vergeven, dus alle CU'ers kunnen weer bij de telefoon gaan zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')