Is toch zo?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:48 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
alles wordt aangegrepen om Bos als draaier neer te zetten. Het neemt een beetje kinderlijke trekken aan
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uhhu. Aboutaleb op SZW? Slecht, want hij is slecht. Niet op SZW? Slecht, want Bos draait weer eens (oh?). Damn't if you do...
Ach je weet van te voren dat de PvdA kandidaten in z'n ogen nooit maar dan ook echt nooit goed zullen zijnquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:48 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
alles wordt aangegrepen om Bos als draaier neer te zetten. Het neemt een beetje kinderlijke trekken aan
Uh, ik vind het verstandig hoor, Abou niet op SZW of Onderwijs te zetten. Maar Bos moet niet zo hoog van de toren blazen met beloftes.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef Monidique het volgende:
Uhhu. Aboutaleb op SZW? Slecht, want hij is slecht. Niet op SZW? Slecht, want Bos draait weer eens (oh?). Damn't if you do...
Willem Vermeendquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:54 schreef du_ke het volgende:
Ach je weet van te voren dat de PvdA kandidaten in z'n ogen nooit maar dan ook echt nooit goed zullen zijn.
Dat valt allemaal wel mee hoor.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Uh, ik vind het verstandig hoor, Abou niet op SZW of Onderwijs te zetten. Maar Bos moet niet zo hoog van de toren blazen met beloftes.
gaat die post daarover?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is toch zo?
Hij heeft toch geroepen dat hij nooit vicepremier of minister onder Balkende zou worden en wat doet ie nu.....
Is gewoon kiezersbedrog
over aboutaleb heeft hij nooit iets belooftquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Uh, ik vind het verstandig hoor, Abou niet op SZW of Onderwijs te zetten. Maar Bos moet niet zo hoog van de toren blazen met beloftes.
Welnee, hij kan er vast prima mee samenwerken, het verbaast me trouwens dat Plasterk dit een eer vindt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:34 schreef sjakiestorm het volgende:
Plasterk overtuigd atheïst, zit 4 jaar lang opgescheept met alleen maar gereformeerden. heb met m te doen.....
Volgens mij wel hoor.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:01 schreef One_of_the_few het volgende:
over aboutaleb heeft hij nooit iets belooft
belooft? Niet gezegd dat hij het graag wil?quote:
Dat kan je ook niet beloven.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:10 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
belooft? Niet gezegd dat hij het graag wil?
Nou beloofd bos veel, maar een minister een plek beloven lijkt me wel heel sterk.
Dat kon hij toch wel. SZW of OCW als PvdA-post is toch wel vrij zeker. Nou, op een van de twee zou hij Aboutalib zetten. Heeft ie niet gedaan.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:11 schreef Toad het volgende:
Dat kan je ook niet beloven.
maar heeft hij het beloofd?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat kon hij toch wel. SZW of OCW als PvdA-post is toch wel vrij zeker. Nou, op een van de twee zou hij Aboutalib zetten. Heeft ie niet gedaan.
Nou, volgens mij wel.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:15 schreef One_of_the_few het volgende:
maar heeft hij het beloofd?
dingen als vrij zeker enzo kan ik eigenlijk niet zoveel mee. heeft hij in een artikel gezegd dat hij beloofd dat aboutaleb die post krijgt. Hij heeft wel vaak gezegd dat hij hem graag in den haag heeft, maar dat is wat anders.
zou kunnen, heb je ook een bronquote:
PJ heeft het mis:quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:19 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
zou kunnen, heb je ook een bron![]()
Geen belofte op ministerschap dus.quote:Bos wil Aboutaleb als minister
Van onze politieke redactie
AMSTERDAM - PvdA-lijsttrekker Wouter Bos heeft openlijk gezegd dat de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb zijn kandidaat is voor de post van minister van Onderwijs of Sociale Zaken. Aboutaleb zegt nog niet of hij het doet.
In het boekje Wat Wouter wil, dat vandaag verscheen, omschrijft Bos Ahmed Aboutaleb als 'het prototype van de moderne sociaaldemocraat: streng en rechtvaardig'. ''Ik zou hem graag naar Den Haag halen,'' aldus Bos. ''Ik moet afwachten of het lukt, maar ik heb goede hoop. Ik zou hem niet op Integratie zetten, maar op Onderwijs of Sociale Zaken.''
Aboutaleb vindt het te vroeg om te zeggen of hij naar Den Haag gaat. ''Ik beschouw de opmerking als teken van vertrouwen en waardering. Maar de inhoud is belangrijker dan de poppetjes. En het is van belang dat PvdA eerst de verkiezingen wint.''
Hij zegt de vraag pas te beantwoorden als zeker is dat de PvdA gaat regeren en hij inderdaad gevraagd wordt. ''Ik heb ongelooflijk veel te doen in Amsterdam en hoop niet dat dit de aandacht afleidt.''
Voor Aboutaleb speelt een rol dat in Amsterdam, maar ook in de rest van het land, nog 'veel kluiven moeten worden verzet'.
Ook zegt hij rekening te zullen houden met de uitslag van de vorige gemeenteraadsverkiezingen, waarin hij de meeste stemmen haalde van alle kandidaten.
Bos heeft het idee om Integratie en Vreemdelingenzaken te scheiden van Aboutaleb overgenomen. Integratie wordt dan bij het ministerie van Sociale Zaken of van Onderwijs ondergebracht, het ministerie van Justitie bepaalt wie het land in mag of uit moet.
''Het is beter dat de minister die Integratie coördineert, dat vanuit de sociaal-economische hoek doet. Of vanuit Onderwijs, zoals in Griekenland gebeurt. Daar zijn ze met veel interessante dingen bezig,'' aldus Aboutaleb.
Bron: Parool
Nou, ik zie dit wel als een belofte. Hij kon onderwijs aan Abou geven, hij heeft dit echter niet gedaan.quote:PvdA-lijsttrekker Wouter Bos heeft openlijk gezegd dat de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb zijn kandidaat is voor de post van minister van Onderwijs of Sociale Zaken
Het takenpakket van Onderwijs is wat gewijzigd waardoor Aboutaleb niet meer de meest geschikte persoon was. Zijn kwaliteiten liggen toch meer op sociale zaken, en kennelijk is er geen positieve discriminatie of vriendjespolitiek toegepast om hem maar minister te maken.quote:Een zwaargewicht als Donner laten gaan terwijl hij terug wil keren, is voor het CDA geen optie. En dus werd voor Donner de post Sociale Zaken bedacht, een terrein waar de oud-minister in zijn tijd als Staatsraad veel mee van doen had (hij schreef ondermeer een lijvig rapport over de hervorming van de WAO).
De PvdA kon een hoge prijs vragen voor het inleveren van Sociale Zaken. Het wisselgeld werd het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Niet alleen mag de PvdA de minister leveren, een van de twee staatssecretarissen komt ook van die partij. Van Sociale Zaken hebben de sociaal-democraten de portefeuilles emancipatie en kinderopvang weten af te halen. Die gaan naar een apart staatssecretariaat bij OCW.
Media en cultuur, waar nu nog een aparte staatssecretaris voor is, gaan naar de minister van Onderwijs. Die portefeuille wordt daarmee loodzwaar, waardoor ingewijden hardop twijfelen of de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb er nog voor in aanmerking komt. In plaats van Aboutaleb wordt nu de naam van Buitenhof-columnist Ronald Plasterk genoemd.
NRC
quote:Op woensdag 14 februari 2007 08:12 schreef BdR het volgende:
Ronald Plasterk op onderwijshopelijk wordt Fries onderwijs eindelijk afgeschaft Buitenhof (11 juni 2000) Dialect
Hier trouwens die andere column van Plasterk over Maria Verhoeven Buitenhof (8 mei 2005) Kerk en Staat
Sidekick heeft gelijk, het is geen belofte, maar slechts de uitspraak van een wens/idee.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, ik zie dit wel als een belofte. Hij kon onderwijs aan Abou geven, hij heeft dit echter niet gedaan.
Er is nog 1 plek te vergeven, dus alle CU'ers kunnen weer bij de telefoon gaan zitten.quote:Directeur MKB Nederland niet in regering
Benne van Popta, directeur beleid en onderzoek van MKB Nederland, is niet beschikbaar als staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat in het nieuwe kabinet.
Het is de enige nog niet ingevulde post van het nieuwe kabinet Balkenende IV. De leider van de ChristenUnie, André Rouvoet, hoopt snel de naam bekend te kunnen maken van de nieuwe kandidaat-staatssecretaris.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |