quote:Hoezo integreren? Weert heeft een landelijke primeur met zijn eerste Marokkaanse Prins Carnaval. Carnavalsvereniging De Bier Beuike Club riep Hassan I tot prins uit om aan te geven dat carnaval een ruimdenkend feest is. Het devies van de prins is dan ook: Integreren kan ik als de beste, na carnaval lig ik buiten westen...'
HGassan de Eerste is een moslimprins op een katholiek feest. 'Geen probleem hoor. Religie en carnaval, dat is toch al aardig verwaterd. Ik leter er wel op dat ik geen alcohol drink. Ik sla wel halve liters achterover, maar dan alleen cola', aldus een lachende prins Hassan de Eerste.
Wie weet blijft dat wel een keertje achterwege....quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:57 schreef Jarno het volgende:
Tvp, ben benieuwd hoe dit negatief wordt uitgelegd door alle azijnpissers hier.
Idd, 3x raden wie de geldkas natuurlijk weer zal jatten. Dit is hetzelfde als een brood voor een uitgehongerde Afrikaan leggen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:16 schreef buachaille het volgende:
Hoax, om aandacht te trekken.
Mag ik een poging wagen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:57 schreef Jarno het volgende:
Tvp, ben benieuwd hoe dit negatief wordt uitgelegd door alle azijnpissers hier.
Zoals je zelf ook wel goed weet mogen prinsen helemaal niet zoveel alcohol drinken en is daar een strikt protocol voorquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:17 schreef HostiMeister het volgende:
Een prins die geen bier zuipt is sowieso not done...
Inderdaad, maar dan nog, als alles gezegd en gedaan is dan ken ik nogal wat prinsen die, euhm, nouja, nogal bierig worden...quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:19 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Zoals je zelf ook wel goed weet mogen prinsen helemaal niet zoveel alcohol drinken en is daar een strikt protocol voor
Misschien is Hassan I gekozen op basis van anonieme sollicitatie?quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:19 schreef splendor het volgende:
Je zou toch denken dat je als carnavalsvereniging gewoon de beste(=meest populaire meestal) prins gaat kiezen, en niet iemand omdat carnaval een ruimdenkend feest is.![]()
quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:23 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Allahf.
Het bericht zegt van niet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:22 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Misschien is Hassan I gekozen op basis van anonieme sollicitatie?
quote:Ik sla wel halve liters achterover, maar dan alleen cola', aldus een lachende prins Hassan de Eerste.
Het was ook een poging tot ironie.quote:
quote:Hoezo integreren? Weert heeft een landelijke primeur met zijn eerste Marokkaanse Prins Carnaval. Carnavalsvereniging De Bier Beuike Club riep Hassan I tot prins uit om aan te geven dat carnaval een ruimdenkend feest is. Het devies van de prins is dan ook: Integreren kan ik als de beste, na carnaval lig ik buiten westen...'
HGassan de Eerste is een moslimprins op een katholiek feest. 'Geen probleem hoor. Religie en carnaval, dat is toch al aardig verwaterd. Ik leter er wel op dat ik geen alcohol drink. Ik sla wel halve liters achterover, maar dan alleen cola', aldus een lachende prins Hassan de Eerste.
Eerder sarcasme dan.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:27 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het was ook een poging tot ironie.
Ook zonder drankgebruik kun je na een periode intensief feesten helemaal kapot zijn hoor (denk ik).quote:
Alsof het ene kut uitmaakt welke randdebiel je in een achterlijk pakkie hijst om voorop te lopen in deze zwakzinnigen-mars.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:19 schreef splendor het volgende:
[..]
Mag ik een poging wagen?
"Carnavalsvereniging De Bier Beuike Club riep Hassan I tot prins uit om aan te geven dat carnaval een ruimdenkend feest is."
Je zou toch denken dat je als carnavalsvereniging gewoon de beste(=meest populaire meestal) prins gaat kiezen, en niet iemand omdat carnaval een ruimdenkend feest is.![]()
Oh ja hoor, dat lukt prima.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ook zonder drankgebruik kun je na een periode intensief feesten helemaal kapot zijn hoor (denk ik).
Mekiquote:Op woensdag 7 februari 2007 11:25 schreef X. het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar die Bier buikenvereniging is gewoon een vriendenclubje. Geen officiële vereniging ofzo. Maar de Telegraaf is natuurlijk te lui om dat te checken.
Als wij op fok even een turk Marokkaan kronen, kunnen we ook een persbericht uitsturen.
quote:
Gewoon een uit de hand gelopen grap dus.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:25 schreef X. het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar die Bier buikenvereniging is gewoon een vriendenclubje. Geen officiële vereniging ofzo. Maar de Telegraaf is natuurlijk te lui om dat te checken.
Nou hè. Alleen de gedachte al dat een Turkse-Nederlander een prominente rol zou kunnen spelen bij een belangrijk cultureel evenement in Zuid-Nederland. Brrrr. Bounty.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat een sukkel. Ik ben blij dat het niet om een Turk gaat.
Deze reactie valt me echt van je tegen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat een sukkel. Ik ben blij dat het niet om een Turk gaat.
Hoezo? Ik vind alle carnavallers sukkels, dus ook Turkse. Ik denk dat hetzelfde voor Kirmi geld.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Deze reactie valt me echt van je tegen.
Azijnpisser.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind alle carnavallers sukkels, dus ook Turkse. Ik denk dat hetzelfde voor Kirmi geld.
Dat is juist.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind alle carnavallers sukkels, dus ook Turkse. Ik denk dat hetzelfde voor Kirmi geld.
Wat heeft dat met carnaval te maken?quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
3. Het is genetisch bepaald dat blanken geen ritme hebben
Exact. Dat waardeer ik altijd wel in moslims, dat ze niet met carnaval meedoen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is een misvatting. Het is lekker om een potje bier te drinken tijdens Carnaval, maar oorspronkelijk was het niet toegestaan je klem te zuipen. Die marokkaan staat misschien dichter bij de oorspronkelijk bedoeling van het feest dan dat jij denkt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:07 schreef Der_Onkel het volgende:
okee, een moslim prins, vooruit dan. Maar als je niet gaat zuipen met carnaval, flikker dan maar een heel eind op, want dan vier je geen carnaval!
ik denk dat jij en je matties eens een keer een feest hebben mee gemaakt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is juist.
1. Alle carnavalvierders zijn sukkels
2. Niet alle Marokkanen zijn sukkels, maar diegenen die carnaval vieren zijn een dubbel zo grote sukkel
4. Het is genetisch bepaald dat Marokkanen geen carnaval kunnen vieren
1 plus 1 is bijna altijd 2.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:36 schreef NietLullig het volgende:
[..]
ik denk dat jij en je matties eens een keer een feest hebben mee gemaakt.
daar vrouwen hebben betast en ruzie hebben zitten zoeken en vervolgens door een complete vereniging in elkaar is gemept...
carnaval is goed te doen....gelukkig bijna 100% een nederlands feestje.
Mocht je ook een keertje willen komen meevieren dan weet ik hoe jij kunt gaan:quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is juist.
2. Niet alle Marokkanen zijn sukkels, maar diegenen die carnaval vieren zijn een dubbel zo grote sukkel
Er zit gewoon iemand niet op te letten. Ik zal 't die figuur even uitleggen:quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:55 schreef dVTB het volgende:
[..]
Uhm? Wat weet jij wat ik niet weet?![]()
Progrock is geen kloon van mij en omgekeerd evenmin.![]()
Lekker bekrompen weer, ik vind het suikerfeest ook een achterlijk feest maar als iemand het leuk vindt moet ie het vooral doen. Het kan me ook echt niet schelen of een Nederlander er aan medoet of niet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is juist.
Sinds wanneer is Carnaval een katholiek feest?quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Een moslim op een katholiek feest is, dat kan best, maar carnaval zonder alcohol?!
Het is nooit iets anders geweest.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:22 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Carnaval een katholiek feest?
Al heel lang, van Limburg tot Brazilie.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:22 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Carnaval een katholiek feest?
Ik had dus altijd begrepen dat het een heidens feest was.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:31 schreef freako het volgende:
[..]
Het is nooit iets anders geweest..
Weleens afgevraagd waarom carnaval nooit op een vast weekend in februari gevierd wordt?
De dag na carnaval is het Aswoensdag, het begin van de vastentijd in de katholieke kerk. De vastentijd duurt tot Goede Vrijdag, de vrijdag voor Pasen.
Volgens sommige Protestanten jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 19:39 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik had dus altijd begrepen dat het een heidens feest was.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is juist.
Alsof dat de carnavalsvierders iets uitmaakt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:31 schreef freako het volgende:
[..]
Het is nooit iets anders geweest..
Weleens afgevraagd waarom carnaval nooit op een vast weekend in februari gevierd wordt?
De dag na carnaval is het Aswoensdag, het begin van de vastentijd in de katholieke kerk. De vastentijd duurt tot Goede Vrijdag, de vrijdag voor Pasen.
Ff uitleggen: Carnaval is een soort katholiek suikerfeest (da's wel bekend, hè?). Na een periode van vasten werd vroeger het carnaval gevierd. Het carnaval wordt nu nóg gevierd, maar dat vasten is er niet meer bij. Oorzaak: vooruitgang (goed lezen, moslims: VOOR-UIT-GANG!!)quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:34 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Al heel lang, van Limburg tot Brazilie.
VOOR een periode van vasten, niet erna. Daarom is het ook 'vastenavond'. Net zoals het 24 december 'kerstavond' is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:00 schreef progrock het volgende:
[..]
Ff uitleggen: Carnaval is een soort katholiek suikerfeest (da's wel bekend, hè?). Na een periode van vasten werd vroeger het carnaval gevierd.
Ik lees het goed, maar ik lees er geen vooruitgang in. Eerder achteruitgang. Maar voor iemand als jij die ontkerkelijking per definitie als vooruitgang ziet is dat natuurlijk heel anders.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:00 schreef progrock het volgende:
[..]
Ff uitleggen: Carnaval is een soort katholiek suikerfeest (da's wel bekend, hè?). Na een periode van vasten werd vroeger het carnaval gevierd. Het carnaval wordt nu nóg gevierd, maar dat vasten is er niet meer bij. Oorzaak: vooruitgang (goed lezen, moslims: VOOR-UIT-GANG!!)
Vandaan de term: vastenavond, die, omdat het carnaval hoofdzakelijk ónder de grote rivieren in ons land gevierd wordt vaak verbasterd wordt tot "vastelaovend." Klein geschiednislesje voor de jonkies was dit.
Ik kom uit een katholiek dorp in Twente, en ik heb nog nooit gehoord dat er ook maar iemand nog vast op de manier zoals dat gebruikelijk was voor het Tweede Vaticaanse Concilie. Als er al wat aan gedaan wordt, dan is dat alleen op Aswoensdag en Goede Vrijdag. De 2 vasten- en onthoudingsdagen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Toch wordt vasten in het zuiden nog wel gedaan, niet zo overdreven als door de moslims, maar katholieke kinderen mogen bijvoorbeeld geen snoep tussen carnaval en pasen, en veel volwassenen eten geen vlees, drinken geen alcohol in die periode.
Ik ken er anders wel een paar hoor, wat is daar nou zo vreemd aan ? Net zo goed dat die gassies in Amsterdam plat praten, zo praten ze in Brabant met plaatselijke tongval.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:22 schreef sanni het volgende:
Even terugkomend op de topic-header: Ik zou het wel wat vinden een Marokkaanse
Prins Carnaval . Bedoel waar vind je een Marokkaan met een brabo tongval?![]()
Uniek en tevens grappig toch? Zoals de Amerikanen altijd seggen: "Only in America baby "
Kunnen wij hier seggen: "Alleen in Nederland maak je zoiets mee "![]()
Nou, ik woon in het zuiden en hier heb ik echt nog nooit van gehoord dat iemand dat doet!quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Toch wordt vasten in het zuiden nog wel gedaan, niet zo overdreven als door de moslims, maar katholieke kinderen mogen bijvoorbeeld geen snoep tussen carnaval en pasen, en veel volwassenen eten geen vlees, drinken geen alcohol in die periode.
En in al die tijd dat ik er gewoond heb heb ik er ook nog nooit van gehoord. Bourgondiers en vasten....ja vast wel.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:04 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Nou, ik woon in het zuiden en hier heb ik echt nog nooit van gehoord dat iemand dat doet!
Dan zal het wel iets dorps zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:04 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Nou, ik woon in het zuiden en hier heb ik echt nog nooit van gehoord dat iemand dat doet!
Wellicht moet de moslim in kwestie dat vooral zelf uitmaken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:28 schreef HiZ het volgende:
Hij is dus Marrokkaan, dat lijkt me geen belemmering om Prins Carnaval te worden. Maar ik zou het echt niet kunnen volgen dat een moslim een centrale rol in wat een expliciet katholiek feest speelt.
lang leven de intergratiequote:Op woensdag 7 februari 2007 09:56 schreef Dwersdriever het volgende:
Tussen alle ellende over de integratie in Nederland op dit forum, misschien ook een keer een wat leuker bericht. De Telegraaf schrijft vanmorgen over prins Hassan de Eerste van Weert.
[..]
Nogmaals, en ik weet niet of je het niet goed gelezen hebt of zo, voor diegenen die carnaval vieren is "expliciet katholiek feest" wel het laatste waar ze aan denken. Carnaval is niks meer of minder dan een paar dagen lang gigantisch door het lint gaan, en daarbij kan religie en alles wat daarmee te maken heeft eens effe lekker de tering krijgen. Als je het dan toch een religieuze kwinkslag wil geven, dan denk ik eerder aan Sodom en Gomorra dan aan katholicisme, aangezien bij alle mensen alle remmingen voor even verdwenen zijn, en je voor je het weet ligt te wippen met een dame die je doorgaans het aankijken niet waard vind. Het is allemaal net even een stukje losser tijdens carnaval, dus vergeet dat katholieke gezwam nou maar, want dat staat hier heel heel ver vanaf.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:28 schreef HiZ het volgende:
Hij is dus Marrokkaan, dat lijkt me geen belemmering om Prins Carnaval te worden. Maar ik zou het echt niet kunnen volgen dat een moslim een centrale rol in wat een expliciet katholiek feest speelt.
Blijft er meer over voor de rest.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:12 schreef cerror het volgende:
De Bier Beuike Club kiest iemand die geen bier mag drinken als Prins.
Als carnaval nog zoveel door het katholieke geloof beinvloed zou worden, zou er ook eerst een maand gevast moeten worden, en mag je al dat gezuip en geneuk ook wel afschrijven.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:28 schreef HiZ het volgende:
Dat maakt dus geen reet uit. Wat katholieken op hun religieuze feesten doen moeten ze vooral zelf weten. Maar het wordt wat anders als je er als moslim aan mee gaat doen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:12 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Als carnaval nog zoveel door het katholieke geloof beinvloed zou worden, zou er ook eerst een maand gevast moeten worden, en mag je al dat gezuip en geneuk ook wel afschrijven.
Word ie nu uit de gemeenschap gestoten dan ?quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat maakt dus geen reet uit. Wat katholieken op hun religieuze feesten doen moeten ze vooral zelf weten. Maar het wordt wat anders als je er als moslim aan mee gaat doen.
Katholieken en niet zuipen? Grapjas.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:12 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Als carnaval nog zoveel door het katholieke geloof beinvloed zou worden, zou er ook eerst een maand gevast moeten worden, en mag je al dat gezuip en geneuk ook wel afschrijven.
Nee hoor -> mensch -> eigen leven -> vooral lekker doen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat maakt dus geen reet uit. Wat katholieken op hun religieuze feesten doen moeten ze vooral zelf weten. Maar het wordt wat anders als je er als moslim aan mee gaat doen.
Ooit geweten hoe mensen vroegah carnaval vierden? Daar doel ik dus op.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:21 schreef MrJones het volgende:
[..]
Katholieken en niet zuipen? Grapjas.
We hebben het niet over mensen in het algemeen. We hebben het over een onderverdeling die rekening houdt met een geloofstelsel. En het zijn van moslim sluit dus wel degelijk uit dat je mee gaat doen aan een katholiek ritueel.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:22 schreef MrJones het volgende:
[..]
Nee hoor -> mensch -> eigen leven -> vooral lekker doen.
Dat je nu al toe aan het geven bent dat moslims nog wel geloofsgroeperingen apart zien is al erg genoeg. Katholieke mensen hebben daar blijkbaar geen problemen mee. Iets wat de moslimgemeenschap ook eens moet invoeren, zal een hoop akkefietjes schelen niet?quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
We hebben het niet over mensen in het algemeen. We hebben het over een onderverdeling die rekening houdt met een geloofstelsel. En het zijn van moslim sluit dus wel degelijk uit dat je mee gaat doen aan een katholiek ritueel.
Voortaan alleen nog maar Islamitische prinsen!quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:11 schreef sampoo het volgende:
[..]
Blijft er meer over voor de rest.![]()
whatever zeggen we dan he...quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:27 schreef Hathor het volgende:
Heb je een bord voor je kop of zo ? Het is GEEN religeus feest, het is GEEN katholiek ritueel. Waar haal je die onzin allemaal vandaan man ?
Wacht even hoor.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:19 schreef splendor het volgende:
[..]
Mag ik een poging wagen?
"Carnavalsvereniging De Bier Beuike Club riep Hassan I tot prins uit om aan te geven dat carnaval een ruimdenkend feest is."
Maar dat is dus heeel lang geleden. Ik vier al 25 jaar carnaval en ken het niet anders dan dat het draait om zuipen en de beer rijden. Heb er nu al weer zin in, nog maar een weekjequote:Op donderdag 8 februari 2007 23:23 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Ooit geweten hoe mensen vroegah carnaval vierden? Daar doel ik dus op.
Ja dat is inderdaad heel lang geleden. Wat ik er ook mee probeerde te zeggen dat is het katholieke geloof met de tijd meegroeit, en dit bij de moslims niet zo is.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:34 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Maar dat is dus heeel lang geleden. Ik vier al 25 jaar carnaval en ken het niet anders dan dat het draait om zuipen en de beer rijden. Heb er nu al weer zin in, nog maar een weekje![]()
Kom uit midden Nederland, ook gedoopt etc, maar kan mij mijn laatste kerkbezoekje niet herinneren.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:39 schreef bloodymary het volgende:
You're damn right! Of misschien zijn er gewoon niet zo veel katholieken meer. (Ben een Brabantse en van huis uit katholiek gedoopt, maar ik geloof niet in god en ben dus niet meer katholiek en zo zijn er heeeeeel veel.).
quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:23 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Allahf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |