abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46066440

Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!, Elke gitarist is welkom!!
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.

Rock on!

De vaste klanten ♪

Gitaarmerken ♪

BC Rich | Bo~El | Dean | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner
Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Maverick | Music Man
Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers ♪

Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten ♪

Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs ♪

Mxtabs | OLGA | Harmony Central | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar
All Guitar Tabs | Tabster | Taborama | My Songbook
Powertabs | Guitar Tab Universe

Winkels ♪

Feedback | Music Partner | Dirk Witte | Haar Guitars | Music Store
Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige ♪

Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret
Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Het afstellen van je gitaar 2
Gear Acquisition Syndrome (gas)

De OP vindt men hier.
PS4 online: micro_nl
pi_46066665
MAG IK NOU OOK VERDOMME EENS IN DE OP
pi_46067154

Fenders . Blondjes .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46067815
Ik wil een electrische Fender
Een blauwe.
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:02:00 #5
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_46068242
Ok, dames en heren: nu komt er een megapost die ik ook in het studioapparatuur topic zal zetten mbt het opnemen van distorted gitaren. Na veel vragen dacht ik om zelf een handleiding te gaan schrijven en nadat Cynic een dag of 5 geleden vroeg hoe het moest was dat de druppel, dus ik heb even een 5 pagina's tellend stuk in elkaar gezet waarin veel aspecten van opnemen van dist. elek. gitaar naar voren komen. Zie de volgende post.
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:02:30 #6
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_46068256
Het opnemen van distorted elektrische gitaar:

Beste mensen met een homestudio: Vandaag gaan we het hebben over het opnemen van elektrische gitaar op je PC of Mac. Distorted elektrische gitaar is het moeilijkste instrument om goed op te nemen en dan in een mix te verwerken, dus bij deze wilde ik in deze post even het een en het ander over elektrische gitaren uiteenzetten met hierbij speciaal het opnameproces. Dit is een zeer vrije interpretatie van bestaande treads (zoals de 89 pagina’s tellende Slippermans recording tread from hell en Michael Wageners tips for guitar recording), maar bevat ook een aantal eigen bevindingen die ik graag met jullie wil delen. Bovengenoemde treads zijn namelijk bedoeld voor professionals met veel meer budget dan een gemiddelde home-recordist, dus ik ga niet in op het opensnijden van de grille van je cabinet, spelen met voltages om andere sounds te krijgen, setups van 30.000 euro etc. aangezien dit voor de meeste home-recordists niet verantwoord is. Deze tread is puur mijn eigen mening dus de jouwe kan verschillen en daarom zie dit artikel meer als een guideline dan als je bijbel. Ik heb geen endorsements of ben gelieerd aan merken ofzo, de merken die ik noem zijn door persoonlijke ervaring hier neergezet. Remember: Oefening baart kunst, dus denk niet dat je in een dag volgende technieken onder de knie hebt. Je moet dit in jaren denken, ondanks dat het misschien simpel klinkt.

Wat ik ga bespreken is het volgende:

- algemene opmerkingen
- het opnemen van elektrische gitaar op de traditionele manier binnen een budget
- “re-ampen” en waarom dit zo belangrijk in een home studio is.
- het opnemen van elektrische gitaar met een apparaat zoals een POD
- Dingen om aan te denken bij je productie

Algemene opmerkingen: Ik krijg de laatste tijd veel vragen van mensen over hoe ik gitaren opneem en of ze dat thuis ook kunnen doen. Natuurlijk kun je thuis veel bereiken, maar om pro results te krijgen moet je inderdaad wel investeren in goede apparatuur (lees goede, niet superdure).
Je moet de recording-chain van jezelf tegen het licht zetten alsof het een stalen ketting is. De zwakste schakel zorgt dat hij breekt, dus het heeft niet veel zin om met je PRS Custom in je Dual Rectifer te spelen en de boel op te nemen met je brakke soundcard op je pc. Hetzelfde geldt voor slechte kabels, een slechte gitaar een slechte amp etc. Zorg de hele chain goed verzorgd is, dus goede, onbeschadigde kabels (niet die van 3 euro, pak kabels van bijv. Planet Waves, klotz of cordial, als je echt veel geld hebt kun je nog vele duurdere pakken, maar dat is imo voor een home studio overdreven), werkende elektronica, check of je buizen in je amp nog goed zijn (zeker iedere zoveel tijd vervangen) en last but not least: NIEUWE SNAREN!!! Nieuwe snaren zijn essentieel voor opnames. Je hoort het meteen als je snaren niet nieuw zijn, dna klinkt je opname meteen een stuk doffer en levenlozer. Je weet vast wel hoe het klinkt als je je snaren vervangen hebt, nou als je een gitaar opneemt is dit nog 10x zo duidelijk. Doen dus! Als je nu als denkt van “hee dit wordt me te duur” dan hou maar snel op en ga maar met je midi-piano in de weer. Elektrische gitaar opnemen wordt dan namelijk toch niks!

Wat betreft opname op de PC: ik ga er vanuit dat niemand een Tapemachine heeft, wiens compressie toch bijdraagt aan de sound die nodig is. Ik heb zelf ook geen tapemachine (ga direct de PC in), maar ik kan vertellen dat als de rest dik in orde is, het toch goed klinkt. Je kunt als je wilt ook de tape-sound emuleren met plugins zoals de Massey Tape Head, of Crane Song Phoenix om toch die tapesound mee te krijgen, wat me op het volgende brengt: Je sequencer.
Iedereen gebruikt wel iets en het is allemaal goed: Cubase, Protools, Logic, Cakewalk Sonar etc. Belangrijk is dat je een legale versie hebt. Je zult nu wel denken, maakt dat uit voor mijn geluid? Nee. Maar wel voor je stabiliteit. Bij illegale versies moet je dingen als dongles omzeilen met allerlei patches en ik kan je uit ervaring uit mijn eerste recordingjaar vertellen dat het CPU power en werkgeheugen vreet, die je toch met recording altijd te kort komt, hoeveel je er ook van hebt en crashes in de hand werkt als je met wat meer sporen werkt! Koop er dus een! Je hoeft ook echt niet meteen 800 euro neer te leggen. Er zijn al hele goede programma’s vanaf 35 Euro. Ja, 35 euro. Als je niks hebt raad ik vooral Reaper aan, ( http://www.cockos.com/reaper/index.php ) dit programma kun je online bestellen voor 39 dollar, wat imo diefstal is, zo geweldig werkt het.

Ten eerste het opnemen van elektrische gitaar zoals het traditioneel bedoeld is

Voor het opnemen van elektrische gitaar in een home studio heb je het volgende nodig:

- Een goede, strakke gitarist
- Een goed afgestelde gitaar van kwaliteit, vers besnaard (1 of 2 dagen vantevoren ivm tuning etc.)
- Een tuner
- Een goede versterker
- Een zaklamp
- Oordoppen
- Een goede microfoon met standaard
- Goede kabels
- Koptelefoon (geisoleerd)
- Een goede microfoon pre-amp (als je niet weet wat dit is: http://www.tweakheadz.com/microphone_preamps.htm)
- Een goede geluidskaart, kopen bij de prof muziekwinkel, niet de pc-shop!
- Een goede pc met voldoende werkgeheugen en een goede harde schijf.

Aangezien we distortion opnemen is een gitaar met humbuckers in eerste instantie een pre. Maar vergeet niet goede single coils als fender strats voor als je wat bite in je tracks wilt. Gitaren met mini-humbuckers zijn ook fijn aangezien ze wel de dikte hebben van bijv. Een Les Paul, maar tevens ook een bite hebben. Heb je nog geen gitaar en wil je er een aanschaffen, kijk eens naar de Gibson special (faded) series. Met een beetje geluk vind je een nieuwe LP of SG uit deze serie voor een euro of 800 en dat is relatief weinig geld om de stap naar ‘de’ sound te zetten. Deze gitaren hebben een heerlijke midrange die essentieel voor distortionrecording is en hebben geen frietfratsen die Gibsons normaal zo duur maken.

Ok, terug naar het opnameproces. Ik ga uit van een top met een 4x12 cab. Zet je amp in de kamer waar je hem gaat opnemen, laat iemand wat spelen en luister goed hoe de amp in de kamer klinkt. Vind je het goed klinken? Let op de natuurlijke galm van de kamer en merk op dat hoe ‘droger’ het geluid (hoe minder galm), hoe beter je het geluid later nog kan bewerken. Galm kun je makkelijk toevoegen, maar weghalen is stukken lastiger! Tip: hang dikke gordijnen op kleine afstand van de muren op om je kamer wat droger te laten klinken.

Veel gitaristen hebben een eigen live sound, waar niet aan te tornen valt. Dit dien je vaak te respecteren, maar toch moet je als engineer iets veranderen. Namelijk de gain en de mids. Live-rigs hebben vaak veel te veel gain en te weinig mids om een goede sound op de plaat te krijgen en als je goed luistert naar opnames van je favoriete artiesten zul je merken dat de gitaren eigenlijk helemaal niet zoveel gain gebruiken. Dus, gain omlaag, mids (flink) omhoog. Je zult meteen merken dat de sound een stuk volwassener klinkt en dat wil je natuurlijk ook hebben. Ben niet bang om de gain flink omlaag te draaien naar een crunchsound ipv een dikke distortion. Als je namelijk een paar partijen over elkaar opneemt, blijft deze crunchsound staan en zal superdik klinken waarbij de dikke waas alleen nog maar meer als een suizende bijenkolonie klinkt en totaal verloren gaat in je mix. Compenseer een te dunne gain met meer mids voordat je aan de gain begint te draaien.

Nu we de plaats en sound bepaald hebben is het tijd om naar de speaker te gaan kijken. Pak je zaklamp en doe je oordoppen in en kijk op +-20 cm afstand naar de speaker terwijl je het volume opendraait en iemand gitaar speelt. Op het moment dat de speaker zichtbaar begint te bewegen, stop je met draaien en heb je het geluidsniveau bereikt waarop je gaat opnemen. Het bewegen van de speaker is essentieel omdat dit een bepaalde druk meebrengt die je nodig hebt om je gitaar punchy te laten klinken. Nu komt het minst leuke gedeelte: haal je oordoppen uit en luister nu snel welke van de 4 speakers het beste klinkt. Ze zullen allemaal net wat anders klinken, dus je hebt de beste nodig. Beslis dit binnen 20 seconden anders wordt je doof! Is een van de onderste speakers de beste, zet dan je amp op een flightcase ofzo om eerste reflecties met de grond te voorkomen.

Nu gaan we de microfoon pakken: voor distorted opnamen kun je als basis de volgende mics gebruiken: Shure SM-57 (¤100), Audix i5 (¤129), Sennheiser MD421 (¤340) en Royer 121 (¤1250). Ik ga er van uit dat we op budget zijn, dus we pakken de 57, welke al jaren de standaard is voor dit werk. Plug de microfoon in een goede mic pre-amp. Het is voor je sound essentieel dat je een goede pre-amp pakt want deze vormt het microfoongeluid op zo een drastiche manier dat het je hele sound veranderd. Het nadeel van een goede pre-amp is dat ze duur zijn, heel duur. Gelukkig zijn er de laatste paar jaar een aantal zeer goede preamps binnen het budget van de home-recordist gekomen, zodat je onder de 1000 euro per kanaal al professionele recordings kan maken. Je denkt vast nu “WTF, onder 1000 euro!!!”, nou, je wilt toch goede resultaten? Het verschil tussen een preamp van 200 euro en 1000 is niet subtiel. Sterker als je je afvraagt waar ‘die’ sound vanaf komt en je hoort voor het eerst een opname door je goede micpre, dan zal een brede glimlach je niet ontgaan. Mensen met een homestudio betalen niet voor niets met een lach dit bedrag als die preamp niet nodig zou zijn!!! Dus, je preamp is essentieel. Als je maar 1 preamp wilt, dan raad ik de UA Solo Series aan. De Solo 110 (transformer) voor wat modernere sound, de solo 610 (buizen) voor een wat klassiekere rocksound. Beiden hebben ook een geweldige DI aan boord voor bijvoorbeeld basgitaren of reamps (ga ik later op in) en ze kosten iets van 950 euro per stuk. Voor 2-kanaals preamps raad ik de A-designs Pacifica (¤1850), de API A2D (¤1950) en Great River mp-2NV (¤2200) aan. Deze zijn vooral handig als je ook andere dingen opneemt zoals stereo bronnen en elektrisch gitaar met 2 mics, wat ik later bespreek. Kun je deze cash echt niet neerleggen dan kun je het beste de FMR RNP pakken voor zo’n 500 euro (2 kanalen) Dit is ook een goede preamp, maar haalt het toch net niet bij bovenstaande anderen, wat je ook hoort. Het is in ieder geval wel een stap omhoog van de pre’s op je geluidskaart (als ze er op zitten).

Sluit je micpre op je geluidskaart aan en je mic op de pre en zet een rustige gainstructuur op zodat het signaal niet clippend binnenkomt. Als de gitarist speelt. Laat nu de gitarist een riff doen en deze herhalen. Doe je hoofdtelefoons op en luister naar het signaal als je de mic in het midden voor de beste speaker houdt. Beweeg nu langzaam met de mic van links naar rechts en boven en onder voor de conus om de zogenaamde “sweet spot” te vinden. Dit is de plek wara het signaal het beste voor je klinkt. Een goede plek om te starten is waar de dustcover de conus raakt, net uit het midden. Het geluid moet vol zijn en niet te fizzy of met teveel bas. Experimenteer hiermee totdat je een plek vindt die je lekker vindt klinken en hou de mic hier zodat je met de andere hand de microfoonstandaard zo kan zetten dat hij op die plek de microfoon op zijn plaats houdt. Dit proces van ‘sweepen’ kan goed een hele tijd duren, dus neem hiervoor de tijd en laat de gitarist dit ook dan vantevoren weten zodat hij niet ongeduldig wordt. Neem nu het signaal op en laat de gitarist horen wat hij er van vind. Als hij het goed vind is deze verantwoordelijkheid ook van je af en kan desbetreffende gitarist hier later ook geen commentaar op geven. Let op: als je meer tracks doet, verplaats de microfoon dan niet, anders loop je tegen fase-problemen aan, wat klinkt als een tja, phase pedal. Dit is moeilijk later te verhelpen, maar kan als de fase niet veranderd tijdens het opnemen soms verholpen worden met het gratis programma “Phase Bug” welke als VST te downloaden is.

Nu heb je een goed begin gemaakt met je gitaaropname en ben je klaar om te mixen.

Het opnemen van gitaren met 2 microfoons.

Om goede resultaten te krijgen met 1 microfoon is moeilijk, laat staan met 2. Het grote probleem is namelijk dat je met 2 microfoons faseproblemen tegen het lijf loopt waarbij sommige frequenties elkaar uitdoven en andere elkaar weer versterken wat resulteert in een heel lelijk gitaargeluid. Kun je het echter goed, dan is het heel lonend om met 2 mics je gitaarsound te vormen. Als je toch wil exerimenteren, doe dit dan als volgt:

Zet 2 tracks op in je sequencer en monitor ze allebei door je hoofdtelefoons in mono, dus niet een links en de ander rechts. Pak een 2 kanaals preamp (dezelfde pre’s anders wordt het nog moeilijker) en zoek met de eerste mic de sweet spot op en zet deze vast. Nu pak je de tweede microfoon en bij deze microfoon zet je op je preamp de “phase” knop om. De fase is nu omgedraaid wat in een naar geluid resulteert. Nu laat je de gitarist voor wat het is en plug je de gitaarkabel in je geluidskaart en dan in je amp. Pak nu een sample van zgn “pink noise” (van internet of via je sequencer) en run deze door je amp zodat je de pink noise ruis door je amp hoort. Nu sweep je met je tweede microfoon over de speaker todat deze maximale uitdoving geeft van het signaal. Dit is nooit 100% ivm terugkaatsend geluid van je kamer, maar moet toch een eind komen. Met verschillende mics is natuurlijk de uitdoving kleiner dan met 2 identieke mics. Belangrijk is wel dat beide signalen even luid in je sequencer / koptelefoon staan anders werkt het niet goed. Schakel nu de phase knop weer om in je amp en voila, een vol geluid. Wordt nu niet gefrustreerd omdat het nog niet lekker klinkt bij de eerste keer. Dit is een oefening die je tijden moet doen voordat je hem meester bent.
Heb je geen phase knop op je preamp? Gebruik dan een phase-kabel hiervoor die je bij de muziekwinkel kan kopen. Vergeet niet alleen deze kabel weer te verwisselen en niet te gebruiken voor andere dingen anders help je je opnemen naar de verdoemenis.
Persoonlijk vind ik de combinatie van een royer 121 en sm57 te gek. Je kunt dan de 121 voor de body gebruiken en de 57 voor de bite. Let alleen wel op dat ribbonmicrofoons zoals de 121 niet tegen omgekeerde fase kunnen als er phantom power op staat. Je helpt dat direct je 121 om zeep en reparatie is heel duur. Dus, doe de fasetruck bij de 57 en laat de 121 gewoon veilig.

Re-ampen

Je kunt ook het signaal re-ampen. Dit houdt in dat je het droge signaal van alleen de gitaar opneemt en deze dan via de pc weer naar een amp doorstuurt om zo later de toon te kunnen maken als je gitarist al vertrokken is. Voordeel is ook dat als je een toon niet leuk vind, je het droge signaal nog eens door je amp kan sturen om aanpassingen te maken. Zo leg je jezelf niet te snel vast bij 1 gitaartoon. De ideale manier om dit te doen is met een zgn. Y-kabel. Deze kabel heeft 1 mono plug die zich in 2 mono plugs vertakt, alsware een Y. Plug de ene kant in je gitaar en dan de 1e kabel aan de andere kant in je amp en de 2e kabel in een DI-box of in je input van je soundcard (als die dat aankan). Neem beide signalen op op aparte sporen zodat je later, als de opgenomen gitaartoon niet bevalt, je het droge signaal weer opnieuw door kan sturen door je amp, of door een andere amp. Re-ampen is een hele creatieve kant van sport, dus de mogelijkheden zijn eindeloos.

Opnemen met een Pod.

Ik krijg vaak veel vragen of je ook met een Pod of ander apparaat vette tonen kan maken om op te nemen en mijn antwoord hierop is tweeledig. Ja en nee. Ik wil ja zeggen voor cleane sounds en voor gekke effecten, maar voor distortion is het meestal een nee. Waarom: omdat je toch de speakerdruk mist die je met een microfoon opneemt en op dit gebied van speakerdruk modeling nog niet topnotch is. Het is imo beter om je pod voor een amp aan te sluiten en deze dan met microfoon op te nemen, maar ook als je direct een pod wil gebruiken kan dit, maar dan dien je wel het volgende in acht te nemen: Tweak zelf je tonen! De presets zijn vaak ondermaats en dat hoor je ook op een opname terug. Tip om te beginnen: Andy Sneap, die bekend is van onder andere Testament en Killswitch Engage heeft op zijn forum een patch gezet die hij zelf ook voor de albums die hij maakt gebrukt heeft en ik raad je aan om deze te downloaden zodat je een idee hebt welke richting je in moet denken. Let wel op, het beste blijft om niet alleen het podsignaal te gebruiken maar om deze in te blenden met je originele gitaargeluid. Het duurt vaak lang om een goed resultaat te krijgen dus ben geduldig. Ook klinkt een DI-signaal vaak beter dals je deze re-ampt met de Pod dan als je met de Pod direct opneemt omdat de a/d-conversie van je geluidskaart vaak net iets beter is dan de interne klok van een pod. Je kunt dan via de spdif of aes/ebu ingang de boel re-ampen.

Dingen om in overweging te nemen bij de productie.

Klinkt je distorted gitaarsound te dik en modderig en mist het definitie? Probeer dan een dezelfde riff met een acoestische gitaar op te nemen en zet deze zachtjes onder de bestaande elektrische track. Je kunt deze acoestische track makkelijk drastisch eq’en zodat je de ‘klang’ hoort maar niet de body, dus rol gerust veel lage frequenties af en gebruik een brede boost op de hoge. Je zult zien dat de articulatie van de track door deze acoestische gitaar eronder
drastisch verbetert!
Je kunt ook meerdere verschillende amps/cabs/gitaren gebruiken en de partijen zo strak mogelijk dubbel inspelen en dan de ene take wat links en de andere wat rechts pannen voor een breed stereobeeld. De takes zullen namelijk nooit precies hetzelfde zijn, waardoor de sound dikker wordt.

Hopelijk heb ik jullie wat meer inzicht gegeven in deze vorm van opnemen en leidt dit bij jullie allemaal tot betere resultaten.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:28:39 #7
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_46072372
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 00:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik een 2x12 combo wil of een stack
Maarrrrr ik weet het niet
stack is natuurlijk wel vetter
Maar weer veel onhandige meesjouwen
Buizencombo is wel kleiner, maar hij blijft loeizwaar
Qua voume red je het met beide wel
Alleen heeft de stack een betere geluidsspreiding.
Maarrrr, je gebruikt em waarschijnlijk alleen meer als eige monitor omdat alles toch door de PA gaat
twijfels twijfels
help me !
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:28:48 #8
125915 Dribbel_
pi_46072375
En ik zag niet dat ie bijna vol zat brian
pi_46072415
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:28 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]
Ik zou voor een stack gaan als ik jou was. JCM 800
pi_46072422
quote:
En ik zag niet dat ie bijna vol zat brian
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:34:57 #11
125915 Dribbel_
pi_46072556
Maar waarom
pi_46072610
voordeel van een stack is trouwens ook dat je alleen je top maar hoeft mee te nemen als er in de oefenruimte of op het podium al een kast staat (en dat is best vaak zo, of in ieder geval te regelen)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:37:08 #13
125915 Dribbel_
pi_46072644
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef Cynic het volgende:
voordeel van een stack is trouwens ook dat je alleen je top maar hoeft mee te nemen als er in de oefenruimte of op het podium al een kast staat (en dat is best vaak zo, of in ieder geval te regelen)
Dat is natuurlijk ook weer zo ja
pi_46072648
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef Cynic het volgende:
Dat dus.

En dat zei ik laatst ook al tegen jou op msn
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:38:21 #15
125915 Dribbel_
pi_46072685
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:37 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Dat dus.

En dat zei ik laatst ook al tegen jou op msn
pi_46074270
quote:

[..]
een 2 x 12" combo heeft ook een goede spreiding hoor, je zou zelfs een 1 x 12" kunnen overwegen, en er zo nodig later een extra box bij kunnen kopen. Heb je een grote auto?
ik ben niet gevaarlijk, dat lijkt maar zo.
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:41:58 #18
125915 Dribbel_
pi_46074601
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:31 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:

[..]

een 2 x 12" combo heeft ook een goede spreiding hoor, je zou zelfs een 1 x 12" kunnen overwegen, en er zo nodig later een extra box bij kunnen kopen. Heb je een grote auto?
Een gazelle
Maar de andere gitarist kan de auto van z'n pa gebruiken en dat is een grote ja, kan de achterste 3 stoelen weghalen, kan je er nog met 5 in en een shitload aan laadruimte
pi_46074636
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 09:58 schreef punkjunk het volgende:
MAG IK NOU OOK VERDOMME EENS IN DE OP
gewoon jezelf toevoegen in:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/gitaristen

tevens TVP
pi_46074771
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:43 schreef Falcon4ever het volgende:

[..]

gewoon jezelf toevoegen in:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/gitaristen

tevens TVP
Ja, maar dan moet je wel even iemand opzoeken die hier haast niet meer komt....
Die ene er onder staat niet mooi.
pi_46074855
tja :/, of we hebben een opvul blokje nodig
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:53:15 #22
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_46074918
Ik heb mezelf ook toegevoegd......snel volposten deze mensen!!!!
Shuffle up and deal!!!
pi_46075046
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:01:38 #24
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_46075152
Een fender... als ik er een koop word het een 12-string.

tvp.
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:07:33 #25
125915 Dribbel_
pi_46075344
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:57 schreef guitarist.nl het volgende:
http://forum.fok.nl/user/history/21702 Deze kan er wel uit.
Was in ieder geval een fanatiek gitaristentopicposter
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:11:02 #26
125915 Dribbel_
pi_46075442
quote:
variable Class A-A/B control called Texture™, which allows sweepable selection between Class A and Class A/B power structures, as well as any combination of the two.
wat houd dat precies in
pi_46075497
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:11 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

wat houd dat precies in
Dat houdt in dat je de Valveking aan het kijken bent?
It has to mean something
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:13:55 #28
125915 Dribbel_
pi_46075519
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:12 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat houdt in dat je de Valveking aan het kijken bent?
Ja, ik wacht ngo steeds dat ie bij feedback weer binnen is dat ik hem kan gan testen
pi_46075655
die knop zit aan de achterkant van de versterker, en heeft nogal veel invloed op het geluid. Kan het niet goed omschrijven, dat moet je gewoon proberen. Het geeft je in elk geval wel veel mogelijkheden je geluid aan te passen.
It has to mean something
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:20:11 #30
125915 Dribbel_
pi_46075700
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:18 schreef Cynic het volgende:
die knop zit aan de achterkant van de versterker, en heeft nogal veel invloed op het geluid. Kan het niet goed omschrijven, dat moet je gewoon proberen. Het geeft je in elk geval wel veel mogelijkheden je geluid aan te passen.
Okee, want normaal heb je zeg maar een schakelaar, maar hier heb je gewoon een draaiknop, dus het is niet óf óf, dus qua geluid heb je veel meer mogelijkheden
pi_46076462
Ik denk ook dat je voor dat geld echt geen betere buizentop kan kopen.
It has to mean something
pi_46076952
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:50 schreef Falcon4ever het volgende:
tja :/, of we hebben een opvul blokje nodig
Of nog meer plaatjes er in! Die van mij bijvoorbeeld
  FOK!fotograaf woensdag 7 februari 2007 @ 16:03:11 #33
159915 -Menn0-
MNO
pi_46077024
Tralalatvp
,,/
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:03:23 #34
125915 Dribbel_
pi_46077033
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:44 schreef Cynic het volgende:
Ik denk ook dat je voor dat geld echt geen betere buizentop kan kopen.
Ja ik lees er gewoon heel veel positieve dingen over dus ik ben echt benieuwd hoe die nou klinkt, hij zou binnen nu en 2 weken weer bij feedback staan. Dus dan maar eens langs gaan. Of weet je toevallig een andere zaak in de buurt van Rotterdam-Den Haag, waar ze die peavey dingen in het assortiment hebben ?
pi_46077581
Geen idee, ik woon in Drenthe, ik weet niet eens waar Den Haag en Rotterdam liggen
It has to mean something
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:32:40 #36
125915 Dribbel_
pi_46078020
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:19 schreef Cynic het volgende:
Geen idee, ik woon in Drenthe, ik weet niet eens waar Den Haag en Rotterdam liggen
boer
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:35:32 #37
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_46078130
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:19 schreef Cynic het volgende:
Pffff simpel ..als je hier linksaf gaat ligt Rotterdam en als je rechtsaf gaat ligt Den Haag
Dat je dat niet weet!!
Shuffle up and deal!!!
pi_46078136
PIEP KRAAK KNOR
feest
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:39:33 #39
125915 Dribbel_
pi_46078261
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:35 schreef mirelia het volgende:

[..]

Pffff simpel ..als je hier linksaf gaat ligt Rotterdam en als je rechtsaf gaat ligt Den Haag
Dat je dat niet weet!!
Moet je je niet omdraaien want dan klopt er niks meer van
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:52:46 #40
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46078715
Get your motor runnin'

HIM (niet de band, maar je post). Vanavond ga ik hem lezen
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_46079320
tvp
www.myspace.com/olk2006
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:14:32 #42
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_46079412
TVP
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
pi_46080471
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:35 schreef mirelia het volgende:

[..]

Dat je dat niet weet!!
Dat ligt er maar net aan vanaf welke kant je komt
pi_46081060
tvp maar weer eens een keer
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_46082306
hoi
pi_46082604
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:13 schreef imported_sphinx het volgende:
vies topic
Je HOEFT niet te posten hier .
pi_46083304
Zijn er ook mensen hier die gebruik maken van het programma GuitarRigII ? Ik gebruik het zelf al een tijdje, en ben er wel tevreden over, maar ik vroeg me af of er soortgelijke software aanwezig was en of die eventueel beter zouden zijn.
pi_46083545
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:15 schreef TFM het volgende:
Zijn er ook mensen hier die gebruik maken van het programma GuitarRigII ? Ik gebruik het zelf al een tijdje, en ben er wel tevreden over, maar ik vroeg me af of er soortgelijke software aanwezig was en of die eventueel beter zouden zijn.
jah, je hebt ook Amplitube. maar persoonlijk vind ik het niet beter dan Guitar Rig
pi_46083568
amplitube, veel buizen amp's weinig effecten ze zouden amplitube en guitarrig2 moeten combineren
pi_46084650
Fender!
Ik ben sinds maandje of 3 de trotse bezitter van een stratocaster. Nou zit ik nog een beetje te twijfelen welke versterker goed is. ik speel nu nog via mijn hifi versterker.

ik zat hier aan te denken:

quote:
Fender Frontman FM 210 R

Een combo met twee 10 inch luidsprekers is voor Fender zeer traditioneel. De opzet kent ook veel enthousiaste. Nu vind je hem ook bij deze waanzinnige aanbieding! De Fender Frontman FM 210 R is een prima klinkende twee-kanaals transistorversterker met reverb. Echte Fender sound voor een zeer bescheiden prijs.
prijs: 240 euro

quote:
Fender FM212 R

Honderd keiharde watts door twee 12 inch Special Design speakers. Twee kanalen, clean en drive/more drive en een fraaie reverb. Met deze amp kun je de meeste situaties makkelijk aan.
prijs: 300 euro

in verhouding is de FM 210 R veel duurder lijkt mij. Wat is het verschil, kwalitatief gezien, tussen deze amps?
  woensdag 7 februari 2007 @ 20:14:08 #52
126098 VaderJacob
pi_46085210
Ja het zijn "leuk voor thuis" versterkers, dus kijk gewoon welke er beter klinkt
pi_46085267
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 20:14 schreef VaderJacob het volgende:
Ja het zijn "leuk voor thuis" versterkers, dus kijk gewoon welke er beter klinkt
wel een beetje overkill voor alleen thuis, denk je niet?
pi_46085274
dat zijn toch dezelfde versterkers, alleen heeft de ene 10 inch speakers en de ander 12 inch....
It has to mean something
pi_46085302
De 212R heeft één extra channel en 35W meer. Verder zie ik niet direct grote verschillen.
  woensdag 7 februari 2007 @ 20:18:13 #56
126098 VaderJacob
pi_46085326
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 20:16 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

wel een beetje overkill voor alleen thuis, denk je niet?
Ja dat zeker (heb zelf 65w voor mijn gitaar), maar voor live lijken die dingen me ook niks.

Edit:Mischien was "leuk voor thuis"" wat overdreven maar het lijkt me sterk dat je voor dat geld iets heel goeds hebt live. Ik heb zelf ongeveer dezelfde gitaarversterker (fm65r).
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:35:42 #57
125915 Dribbel_
pi_46088878
Voor 150 mag je m'n Fender FM65R kopen
die is wel echt leuk voor thuis
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:54:32 #58
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_46089334
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:52 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Get your motor runnin'

HIM (niet de band, maar je post). Vanavond ga ik hem lezen
doe je best! danke!
pi_46090993
Op mijn versterkertje zit een knop genaamd 'middle'. Wat doet dat ding precies? Ja, ik heb 'm geprobeerd. Het geluid lijkt wat harder te worden, het klinkt ook wel wat anders maar ik vraag me af wat het knopje nu precies doet.
pi_46093074
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:54 schreef Sloggi het volgende:
Op mijn versterkertje zit een knop genaamd 'middle'. Wat doet dat ding precies? Ja, ik heb 'm geprobeerd. Het geluid lijkt wat harder te worden, het klinkt ook wel wat anders maar ik vraag me af wat het knopje nu precies doet.
Uhm de middenhoge tonen lijkt me

Omdat er nogal veel geluid in het midden (dus niet bas of treble) zit, zal het inderdaad invloed hebben op je volume lijkt me...
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_46093171
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 01:26 schreef elixer het volgende:

[..]

Uhm de middenhoge tonen lijkt me

Omdat er nogal veel geluid in het midden (dus niet bas of treble) zit, zal het inderdaad invloed hebben op je volume lijkt me...
Hoe moet die ongeveer ingesteld staan?
  donderdag 8 februari 2007 @ 01:43:03 #62
125915 Dribbel_
pi_46093241
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 01:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hoe moet die ongeveer ingesteld staan?
Mja hoe jij het het mooit vind klinken he
spelen
draaien
weer spelen
nog meer draaien
spelen
beetje draaien
*AH MOOI !
laten staan !

Dat is zeg maar net als vragen hoever je je volume knop open moet draaien
pi_46093451
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 01:43 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Mja hoe jij het het mooit vind klinken he
spelen
draaien
weer spelen
nog meer draaien
spelen
beetje draaien
*AH MOOI !
laten staan !

Dat is zeg maar net als vragen hoever je je volume knop open moet draaien
Doh .

Ik heb dus 'n treble, middle en een bass knop. Gewoon zorgen dat 't een beetje goed klinkt saampjes (wat doet de treble btw?).
  donderdag 8 februari 2007 @ 02:13:21 #64
125915 Dribbel_
pi_46093488
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 02:09 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Doh .

Ik heb dus 'n treble, middle en een bass knop. Gewoon zorgen dat 't een beetje goed klinkt saampjes (wat doet de treble btw?).
Zet je mid gewoon in het midden
je trebble iets voorbij het midden en je bass iets voor het midden
dan staat het wel goed
  donderdag 8 februari 2007 @ 02:20:31 #65
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46093533
vanavond EEF ALBERS gezien in t oude poyhuys .
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 8 februari 2007 @ 02:22:43 #66
125915 Dribbel_
pi_46093548
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 02:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Utrecht he
  donderdag 8 februari 2007 @ 02:44:53 #67
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46093726
Juist<, een van mijn favoriete toko's, bijna elke avond wel wat interessants te zien en horen!
  donderdag 8 februari 2007 @ 02:45:54 #68
125915 Dribbel_
pi_46093732
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 02:44 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Juist<, een van mijn favoriete toko's, bijna elke avond wel wat interessants te zien en horen!
Goeie muzikanten daar echt, of veel lokale bandjes ook ?
pi_46101269
quote:
dubbelpost

[ Bericht 8% gewijzigd door GroteVrolijkeWolf op 08-02-2007 12:38:45 ]
pi_46101425
quote:
ik zit er zowat elke week, maar dit heb ik dan weer gemist.......
pi_46101521
jullie typen wel veel zeg
feest
pi_46104667
Ik heb even een vraagje over stemapparaatjes. Ik wil me er zelf een aanschaffen, maar op internet kom ik behoolijk uiteenlopende prijzen tegen. Ik heb een akoustische gitaar en het hoeft eigenlijk maar een heel simpel dingetje te zijn omdat ik net pas speel.

Heeft iemand een idee aan welke prijs ik dan moet gaan denken?
Aids.
pi_46104948
Korg GA-30 , ongeveer 25 euro
pi_46105306
Als je een microfoon aan je computer hebt kun je voorlopig deze gebruiken http://www.aptuner.com/cgi-bin/aptuner/apmain.html
feest
pi_46105389
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Als je een microfoon aan je computer hebt kun je voorlopig deze gebruiken http://www.aptuner.com/cgi-bin/aptuner/apmain.html
Mja, die gebruik ik ook.
Even vergeten
pi_46106170
Bedankt
Aids.
pi_46106674
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:14 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Mja, die gebruik ik ook.
Even vergeten
Ik gebruik 't ook. Eerst had ik een Ibanez stemapparaatje, zo'n ding als die Korg hierboven. Met m'n soldeerboutje en een adapteringangdinges had ik 'm zo gemod dat ik 'm kon aansluiten op m'n adapter. Mja, dan moet je niet vergeten de polariteit van de adapter goed te zetten. Oja, hij kan er ook niet zo goed tegen dat ik het voltage nog op 9 stond ipv 3. Ik dacht zo van 'wat ruik ik?'
feest
pi_46106898
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:54 schreef Mss het volgende:
Ik heb even een vraagje over stemapparaatjes. Ik wil me er zelf een aanschaffen, maar op internet kom ik behoolijk uiteenlopende prijzen tegen. Ik heb een akoustische gitaar en het hoeft eigenlijk maar een heel simpel dingetje te zijn omdat ik net pas speel.

Heeft iemand een idee aan welke prijs ik dan moet gaan denken?
Ik zou wel een chromatische kopen (kun je stemmen op elke toon, behalve alleen de E, A, D, G, B, e). We handig als je je gitaar een keer een halve stap terug wil stemmen, of in open stemming wil spelen.
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_46107183
Gister m'n gitaar gekocht. Nog niet zo'n dure want k moet t nog leren enz. .
Zou wel n x n foto van maken.
pi_46107282
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik gebruik 't ook. Eerst had ik een Ibanez stemapparaatje, zo'n ding als die Korg hierboven. Met m'n soldeerboutje en een adapteringangdinges had ik 'm zo gemod dat ik 'm kon aansluiten op m'n adapter. Mja, dan moet je niet vergeten de polariteit van de adapter goed te zetten. Oja, hij kan er ook niet zo goed tegen dat ik het voltage nog op 9 stond ipv 3. Ik dacht zo van 'wat ruik ik?'

Ik heb nu zelf een Korg DT10 stagetuner, die zijn echt super!!! en daar zit gewoon een adapter aansluiting op.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:59 schreef elixer het volgende:

[..]

Ik zou wel een chromatische kopen (kun je stemmen op elke toon, behalve alleen de E, A, D, G, B, e). We handig als je je gitaar een keer een halve stap terug wil stemmen, of in open stemming wil spelen.
Die korgjes kun je instellen tot 5 tonen lager
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:18:58 #82
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46107480
Als je bijvoorbeeld in Eb wil tunen kan je ook gewoon de eerste fret indrukken en dan omlaagstemmen tot je tuner zegt dat het E is. Doe ik zelf ook. Ik heb wel een tuner die ook andere tunings kan, maar het ding is zo vreemd, ik snap echt niet hoe die knoppen werken.

En ja het pothuys is een toffe plek. De muziek die er gespeeld wordt hoef ik niet op cd te hebben, maar er is niks leuker dan live muziek te zien en horen. Ze hebben ook open mic avonden enzo. En er komen zeker goeie muzikanten, Eef Albers is een legende. Komt ook wel eens gespuis uit het buitenland
pi_46107613
n00b
pi_46107837
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:23 schreef guitarist.nl het volgende:
n00b
Voor je vraag in een ander topic waarom je Guitarrig niet goed werkte (latency, vertraging). Komt door je geluidskaart of een slechte rip van Guitarrig. Ik vermoed het eerste. Ik gebruik het zelf ook en maak gebruik van ASIO geluidskaarten (niet Direct Sound). Te vinden in bijv:

http://www.usb-audio.com/

of

tjek de producten van Line6

www.line6.com
pi_46107946
Ja. Ik weet het. Maar ik heb geen geld voor een goede
Maar, ik ga zaterdag heeeeeeeeeeel misschien de loterij winnen !!

Ooit komt er een M-box.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:51:52 #86
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46108574
Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd, maar heb je de ASIO4all drivers al geprobeerd? Dat loste bij mij de latencyproblemen op. Ik ging van 40-60 naar 6 ms. En dat is best goed te doen.

Maar als ze nou ook nog die irritante ruis konden fixen .
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:01:49 #87
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46108921
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:59 schreef elixer het volgende:

[..]

In plaats van, niet behalve.
Zyggie.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:02:10 #88
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46108935
Kut T's.
Zyggie.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:04:17 #89
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46109010
Ik beeindig deze trias ultimas met het stellen dat alle gitaren uiteindelijk een hout balkje is waar een stel snaren over zijn gespannen en dat dit merkengeneuk dient te sterven.
Zyggie.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:18:55 #90
125915 Dribbel_
pi_46109506
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:04 schreef Zyggie het volgende:
Ik beeindig deze trias ultimas met het stellen dat alle gitaren uiteindelijk een hout balkje is waar een stel snaren over zijn gespannen en dat dit merkengeneuk dient te sterven.
nobel streven, maar niet bereikbaar
pi_46109622
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:04 schreef Zyggie het volgende:
Neemt natuurlijk niet weg dat er wel kleine verschillen zijn tussen die balkjes met snaren
It has to mean something
pi_46110158
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:02 schreef guitarist.nl het volgende:
Korg GA-30 , ongeveer 25 euro
[afbeelding]
Die heb ik ook. Maar nu eventjes niet, een vriend van me heeft em geleend.

Nu doe ik het met een programma Perfect Pitch maar dat werkt niet zo goed.
  FOK!fotograaf donderdag 8 februari 2007 @ 17:03:07 #93
159915 -Menn0-
MNO
pi_46111366
Slowhand

,,/
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:06:06 #94
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46111471
Ik heb een plectrum in mijn koffie gegooid.
Zyggie.
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:08:50 #95
125915 Dribbel_
pi_46111576
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:06 schreef Zyggie het volgende:
Ik heb een plectrum in mijn koffie gegooid.
Drink het op en klaag douwe egberts aan
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:10:01 #96
125915 Dribbel_
pi_46111626
Ik kwam gister snarky tegen bij gitaarles
Zat al 2 uur practisch naast em voordat ik het door had
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:10:13 #97
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46111635
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:08 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Drink het op en klaag douwe egberts aan
Hoe ranzig zal die plectrum wel niet zijn, ik heb 'em er nu uitgevist, maar hij heeft behoorlijk liggen soaken.
Zyggie.
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:12:51 #98
125915 Dribbel_
pi_46111714
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:10 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Hoe ranzig zal die plectrum wel niet zijn, ik heb 'em er nu uitgevist, maar hij heeft behoorlijk liggen soaken.
Afdrogen
of heb je plectrums van schuim ofzo
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:13:46 #99
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46111754
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:12 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Afdrogen
of heb je plectrums van schuim ofzo
Ik bedoelde eigenlijk mijn koffie.
Zyggie.
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:15:47 #100
125915 Dribbel_
pi_46111832
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:13 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk mijn koffie.
Maar je zei je plectrum
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:17:25 #101
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46111894
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:15 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Maar je zei je plectrum
'Hoe ranzig zal die plectrum wel niet zijn geweest'

Ik heb gefaald.
Zyggie.
pi_46111895
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Fokker undercover .
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:58:33 #103
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46113259
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Had ie nog wat interessants te melden?

En hoe kom je daar eigenlijk achter? Ik zou geen fokker herkennen
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:01:14 #104
125915 Dribbel_
pi_46113337
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Had ie nog wat interessants te melden?

En hoe kom je daar eigenlijk achter? Ik zou geen fokker herkennen
Mja ik wist al dat hij ook les had op het cultureel centrum hier
En dus ik zo van
okee ik ga naar huis
en hij iets van
Zeker dribbelen ofzo
en ik van

Jij bent dribbel toch
oja
zoiets
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:02:09 #105
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46113367
!
pi_46114135
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:01 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Mja ik wist al dat hij ook les had op het cultureel centrum hier
En dus ik zo van
okee ik ga naar huis
en hij iets van
Zeker dribbelen ofzo
en ik van

Jij bent dribbel toch
oja
zoiets
Nee, ik zei meteen al jij bent dribbel toch .
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:13:00 #107
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_46115680

Fender
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:23:49 #108
125915 Dribbel_
pi_46116090
brandhout ja
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:24:12 #109
166557 LennartCM
He's lost control
pi_46116113
Fender!
pi_46116138
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:23 schreef Dribbel_ het volgende:
brandhout ja
toch vind ik het wel een mooi stukje brandhout.
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:27:55 #111
125915 Dribbel_
pi_46116252
Nah ik vind dit gewoon een weggerot plankje met snaren
pi_46116858
Wie heeft er een goeie GuitarPro tab van Fall Out Boy - My Heart Is The Worst Kind Of Weapon?
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_46117143
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:34 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Die heb ik ook. Maar nu eventjes niet, een vriend van me heeft em geleend.

Nu doe ik het met een programma Perfect Pitch maar dat werkt niet zo goed.
In Garageband zit ook een tuner die best aardig werkt.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:00:25 #114
47781 Jorikjet
pi_46117423
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:23 schreef Dribbel_ het volgende:
brandhout ja
brandhout met karakter!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_46117733
Oeh ik luister nu een album van zo'n supermooi gitaarwerk. Happy Trails van Quicksilver Messenger Service uit '69. De eerste kant van de LP bestaat enkel uit variaties op het nummer Who Do You Love van Bo Diddley. Aanrader voor mensen die van acidrock houden!

Oja, dit is de versterker van één van de twee gitaristen van Quicksilver Messenger Service:

feest
pi_46117914
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Oeh ik luister nu een album van zo'n supermooi gitaarwerk. Happy Trails van Quicksilver Messenger Service uit '69. De eerste kant van de LP bestaat enkel uit variaties op het nummer Who Do You Love van Bo Diddley. Aanrader voor mensen die van acidrock houden!

Oja, dit is de versterker van één van de twee gitaristen van Quicksilver Messenger Service:

[afbeelding]
geweldig!
pi_46117990
toeters
pi_46118132
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:15 schreef Falcon4ever het volgende:
toeters
'boh, ik heb zoeen vette toeters gekocht voor m'n amp'
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:21:42 #119
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_46118176
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[afbeelding]
Aangezien die recommendations van jou altijd wel top zijn zal ik dat es binnenhalen
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:26:54 #120
47781 Jorikjet
pi_46118346
ik wil een toe toe toeter op me versterker
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:08:02 #121
47781 Jorikjet
pi_46122091
oja vandaag trouwens nieuwe wahwah gekocht

vergeten
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:08:25 #122
125915 Dribbel_
pi_46122110
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:08 schreef Jorikjet het volgende:
Wat voor 1
Mag ik je ouwe
pi_46122121
quote:

vergeten
zonder toeter zeker
pi_46122140
quote:

vergeten
Welke?
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:24:24 #125
47781 Jorikjet
pi_46122829
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

Welke?
een morley, hij is switchless, en dat is best gaaf. gewoon ff wahwahen wanneer je er zin in hebt en voet eraf als je niet meer wilt. niet dat gedoe van knopje in en uit trappen. is gaaf om zo clean te spelen en dan van die uitschieters met de wahwah te maken.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:08 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wat voor 1
Mag ik je ouwe
helaas, die is al weg naar een vriend van me
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:29:03 #126
125915 Dribbel_
pi_46123011
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:24 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

een morley, hij is switchless, en dat is best gaaf. gewoon ff wahwahen wanneer je er zin in hebt en voet eraf als je niet meer wilt. niet dat gedoe van knopje in en uit trappen. is gaaf om zo clean te spelen en dan van die uitschieters met de wahwah te maken.
[..]

pics
en wa kost dat
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:30:10 #127
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_46123067
quote:
deze vinnik mooier:

van rory gallagher (erg goeie gitarist, ook al veel te vroeg gestorven, waarom doen al die goeie gitaristen dat nou?)
pi_46123070
quote:

[..]

[..]

Dat idee stond me op zich wel aan, het is alleen jammer dat je je wah dan niet meer in een bepaalde stand kan zetten (mocht je Money For Nothing willen spelen, dan is dat bijvoorbeeld een vereiste )
It has to mean something
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:30:39 #129
47781 Jorikjet
pi_46123096
rory (Y)
al is deze nep, de echte is pas gaaf!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_46123115
quote:

[..]

Dat is altijd een gave optie, ja. Mijn Weeping Demon (de enige Ibanez die tot dusver over de drempel is gekomen) heeft dat ook . Als optie, zodat je nog steeds je wah als bandfilter kan gebruiken voor nummers als Money for Nothing .
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:31:13 #131
47781 Jorikjet
pi_46123121
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:30 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat idee stond me op zich wel aan, het is alleen jammer dat je je wah dan niet meer in een bepaalde stand kan zetten (mocht je Money For Nothing willen spelen, dan is dat bijvoorbeeld een vereiste )
dat is waar, maar mocht ik dat willen, dan koop ik een wahwah die dat wel kan
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:32:52 #132
47781 Jorikjet
pi_46123169
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:31 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is altijd een gave optie, ja. Mijn Weeping Demon (de enige Ibanez die tot dusver over de drempel is gekomen) heeft dat ook .
gaaf, alleen jammer van die naam

net zoiets als een distortion pedaal die 'uber metal' heet, of 'grunge gorilla'
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_46123226
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:32 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

gaaf, alleen jammer van die naam
Eens, maar de mate waarin je er compleet verschillende wah-geluiden uit kon halen trok me meer aan. Ik hou wel van veel knopjes .
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:37:49 #134
47781 Jorikjet
pi_46123370
ik bedenk me trouwens dat ik hier ook nog ergens een ibanez ts9 en een fuzzfactory heb liggen (Y)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  vrijdag 9 februari 2007 @ 00:49:18 #135
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_46127725
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:37 schreef Jorikjet het volgende:
ik bedenk me trouwens dat ik hier ook nog ergens een ibanez ts9 en een fuzzfactory heb liggen (Y)
fuzzfactory wil ik nog steeds hebben.... geef hem aan mij! hij ligt daar maar!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 00:55:26 #136
125915 Dribbel_
pi_46127865
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:37 schreef Jorikjet het volgende:
TS9 is toch alleen om je buizen een oplawaai te geven he
  vrijdag 9 februari 2007 @ 02:38:33 #137
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46128922
Iemand ervaring met de "crybaby from hell" wah? Ik heb hem, maar ik heb geen batterij. Het is amper te horen over mijn amp, over de neckpickup hoor je niet eens dat ie wah't. Nouja, of het aan m'n amp ligt is nog maar de vraag, ik heb niks beters dan dit ding.

Sowieso een overpriced ding, ik schaam me ervoor dat ik hem heb, fuck die "Dimebag"-uitmelkerij!! Maarja, het schijnt wel wat te zijn.

BTW, kutfabrikanten, vind eens wat goeds uit, ik wil juist wahen op de hoge frets. Dáár moet het juist goed te horen zijn

[ Bericht 9% gewijzigd door NASDAQbastardo op 09-02-2007 02:55:00 ]
pi_46129539
volgens mij doet een wah het sowieso beter op je brugelement.
It has to mean something
pi_46129663
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 02:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Iemand ervaring met de "crybaby from hell" wah? Ik heb hem, maar ik heb geen batterij. Het is amper te horen over mijn amp, over de neckpickup hoor je niet eens dat ie wah't. Nouja, of het aan m'n amp ligt is nog maar de vraag, ik heb niks beters dan dit ding.

Sowieso een overpriced ding, ik schaam me ervoor dat ik hem heb, fuck die "Dimebag"-uitmelkerij!! Maarja, het schijnt wel wat te zijn.

BTW, kutfabrikanten, vind eens wat goeds uit, ik wil juist wahen op de hoge frets. Dáár moet het juist goed te horen zijn
VerkoopGeef je hem aan mij
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:51:58 #140
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_46134337
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 02:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:

hm waar heb je hem geplaatst? voor je versterker? In de loop? Voor of na je distortion? Je kan misschien ook nog wat klooien met de interne potmeters (die zitten er in toch?)

oh en dit al gelezen:|
Led Zeppelin to tour again

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2002471692,00.html
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:09:35 #141
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_46138863
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:51 schreef Neidropje het volgende:

[..]

oh en dit al gelezen:|
Led Zeppelin to tour again

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2002471692,00.html
Cool!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_46144871
gheghe geen dean fan topic
pi_46151060
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 17:02 schreef ibaneX het volgende:
gheghe geen dean fan topic

jammer dat het zo'n uberlompe gitaren zijn en over het algemeen niet erg mooi imo.
pi_46152319
die headstock is igg beter dan die lype v's
pi_46155485
Die is moooi!!
pi_46155748
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 21:39 schreef Deansensitized het volgende:
Die is moooi!!
hij heeft idd wel iets, jammer dat het een 7-string is.
dat verneukt de proporties enzo
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:47:57 #147
126098 VaderJacob
pi_46155795
Tog heersen de hardtail en de vendetta van Dean qua uiterlijk wel !
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:51:55 #148
126098 VaderJacob
pi_46155945

Ook qua bassen !
pi_46156076
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 21:51 schreef VaderJacob het volgende:
[afbeelding]

Ook qua bassen !
ga es weg, topicvervuilende bassist
daar is al een topic voor
pi_46156175
Mede Dean fans!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:58:27 #151
126098 VaderJacob
pi_46156221
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 21:55 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

ga es weg, topicvervuilende bassist
daar is al een topic voor
Gozer ik was gewoon zo goed op me gitaar dat er niks meer te leren viel dus ben ik puur uit verveling gaan bassen

zaterdag 10 februari 2007 @ 11:20:04 #152
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_46166822
Hé, lekker even geen GAS, ik ben mijn collectie aan het herontdekkken!
Lekker raggen op de Casino...

zaterdag 10 februari 2007 @ 16:02:52 #153
125915 Dribbel_
pi_46174292
Zo ende hallo
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:03:40 #154
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46174318
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo ende hallo
Gegroet.
Zyggie.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:04:34 #155
125915 Dribbel_
pi_46174345
ik wil m'n gtiaar pakken maar ik kan niet
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:05:12 #156
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46174362
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe dat zo komt?
Zyggie.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:07:09 #157
98135 TeleluvR
pi_46174426
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Use the force!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:08:17 #158
125915 Dribbel_
pi_46174466
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:05 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Hoe dat zo komt?
Kan er zo niet bij en geen zin om op te staan
En ik ben zo brak als de tering
Moesten na een bluesfestival alle apparatuur hier bewaken van 2 tot 10 sochtends lame nouja beetje met z'n 2en films kijken, voor 100 euro pp , maar ze hadden de tap niet afgesloten, "oh als jullie een biertje willen pak maar wat"
ik was zo gaar
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:09:08 #159
98135 TeleluvR
pi_46174493
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:08 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Kan er zo niet bij en geen zin om op te staan
En ik ben zo brak als de tering
Moesten na een bluesfestival alle apparatuur hier bewaken van 2 tot 10 sochtends lame nouja beetje met z'n 2en films kijken, voor 100 euro pp , maar ze hadden de tap niet afgesloten, "oh als jullie een biertje willen pak maar wat"
ik was zo gaar
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:10:59 #160
125915 Dribbel_
pi_46174552
Nu nog bedenken wat ik van m'n geld ga kopen
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:11:44 #161
98135 TeleluvR
pi_46174578
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Nu nog bedenken wat ik van m'n geld ga kopen
Bier?
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:14:13 #162
125915 Dribbel_
pi_46174647
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:11 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Bier?
Ik heb besloten dat ik da tniet meer drink
tot vanavond waarschijnlijk
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:16:24 #163
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46174718
Ha niet meer bier drinken is even onrealistisch als stoppen met het sneaky fappen op ibanezplaatjes vuige fender-fanaten!
Zyggie.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:16:41 #164
98135 TeleluvR
pi_46174732
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:14 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik heb besloten dat ik da tniet meer drink
tot vanavond waarschijnlijk
Dapper!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:20:19 #165
125915 Dribbel_
pi_46174840
Straks ff douchen en dan toch maar eens een poging wagen
Vanavond weer bandjes kijken voor popprijs hopelijk zit er iets leuks tussen
  zaterdag 10 februari 2007 @ 17:14:22 #166
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_46176286
Dribbel,

is die demo al af van jullie?
  zaterdag 10 februari 2007 @ 17:19:20 #167
125915 Dribbel_
pi_46176412
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dribbel,

is die demo al af van jullie?
Ja ik wacht, hij laat horen als hij klaar is met afmixen
Maar hij doet het tussen z'n eigen projecten door
En aangezien die alles gratis doet ga ik niet zeiken dat het te lang duurt
Dus ik wacht rustig af
binnen een week als het goed is
  zaterdag 10 februari 2007 @ 17:57:46 #168
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46177680
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:19 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja ik wacht, hij laat horen als hij klaar is met afmixen
Maar hij doet het tussen z'n eigen projecten door
En aangezien die alles gratis doet ga ik niet zeiken dat het te lang duurt
Dus ik wacht rustig af
binnen een week als het goed is
Molotovcocktail in zijn studio!
Zyggie.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 17:59:37 #169
98135 TeleluvR
pi_46177724
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:57 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Molotovcocktail in zijn studio!
Rare manier van 'rustig afwachten', ik denk dat zijn instelling doeltreffender is...
pi_46178769
Voor akoestisch gitaar liefhebbers onder ons:

http://www.youtube.com/watch?v=9NRUIb3HxB0

Harry Sacksioni - Meta Sequoia

Paar kleine foutjes maar dat mag de pret niet drukken
pi_46178855
Tof. Klassiek gitaar spelen is een vak appart.
Ik kan het iig niet.
pi_46178981
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:42 schreef guitarist.nl het volgende:
Tof. Klassiek gitaar spelen is een vak appart.
Ik kan het iig niet.
Dankje. Haha klopt, ik kan dan weer voor geen meter elektrisch spelen. Echt vaag.
pi_46179078
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:47 schreef UnrealMarc het volgende:

[..]

Dankje. Haha klopt, ik kan dan weer voor geen meter elektrisch spelen. Echt vaag.
Dat vind ik niet vaag hoor, een kameraad van me speelt in een klassiek gitaarkwartet, die is echt super goed op een klassieke gitaar, en speelt electrisch ook voor geen meter. Maar dat komt omdat je een hele andere techniek leert zeg maar. Je leert accoorden heel anders pakken.
pi_46179191
ooit ga ik klassiek les nemen....
mooi stukje inderdaad!
It has to mean something
pi_46179253
haha, en dan inderdaad op het állerlaatst merkbaar een fout spelen
It has to mean something
pi_46179445
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:54 schreef Cynic het volgende:
ooit ga ik klassiek les nemen....
mooi stukje inderdaad!
Je kan niet vroeg genoeg beginnen
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:56 schreef Cynic het volgende:
haha, en dan inderdaad op het állerlaatst merkbaar een fout spelen
Haha ja
pi_46179506
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:02 schreef UnrealMarc het volgende:

[..]

Haha ja
ach, dat maakt niet uit. Ik ken het gevoel maar al te goed. Als het een opname in de studio was geweest had je hte zo met Pro-Tools recht kunnen trekken
It has to mean something
pi_46179565
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:04 schreef Cynic het volgende:

[..]

ach, dat maakt niet uit. Ik ken het gevoel maar al te goed. Als het een opname in de studio was geweest had je hte zo met Pro-Tools recht kunnen trekken
Na een paar keer het hele liedje te spelen voor de camera had ik zoiets van oke nu is het genoeg geweest ik kies hier de beste van en die ga ik plaatsen.

Binnenkort: Scarborough Fair van Harry Sacksioni
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:14:33 #179
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46179841
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:39 schreef UnrealMarc het volgende:
Voor akoestisch gitaar liefhebbers onder ons:

http://www.youtube.com/watch?v=9NRUIb3HxB0

Harry Sacksioni - Meta Sequoia

Paar kleine foutjes maar dat mag de pret niet drukken
cool, mooi lied zeg
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:05:44 #180
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46184020
Terug uit de sneeuw-post.

Gelukkig heb ik niks gemist.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_46185361
Goed man!
  zondag 11 februari 2007 @ 04:14:15 #182
125915 Dribbel_
pi_46194350
Net terug van de laatste ronde van de popprijs 5 toffe bands gezien
helaas als verwacht niet door naar de halve finale
maar dan maakt niet uit want we gaan gewoon door met oefene
  zondag 11 februari 2007 @ 11:33:49 #183
126098 VaderJacob
pi_46196829
quote:
Op zondag 11 februari 2007 04:14 schreef Dribbel_ het volgende:
Net terug van de laatste ronde van de popprijs 5 toffe bands gezien
helaas als verwacht niet door naar de halve finale
maar dan maakt niet uit want we gaan gewoon door met oefene
04.14, dat heb je snel gefietst

[ Bericht 2% gewijzigd door VaderJacob op 11-02-2007 11:49:51 ]
  zondag 11 februari 2007 @ 12:18:45 #184
47781 Jorikjet
pi_46197698
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 11 februari 2007 @ 13:19:29 #185
125915 Dribbel_
pi_46199749
quote:
Op zondag 11 februari 2007 11:33 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

04.14, dat heb je snel gefietst
Wind mee
pi_46200739
Iemand de guitarpro tab van Fall Out Boy - My Heart Is The Worst Kind Of Weapon??
  zondag 11 februari 2007 @ 13:46:06 #187
125915 Dribbel_
pi_46200771
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:45 schreef Deansensitized het volgende:
Iemand de guitarpro tab van Fall Out Boy - My Heart Is The Worst Kind Of Weapon??
nopez
  zondag 11 februari 2007 @ 16:10:42 #188
125915 Dribbel_
pi_46207035
Iedereen is dood vandaag
pi_46207177
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Iedereen is dood vandaag
Zomg!

midden in de week maar zondags niet!
  zondag 11 februari 2007 @ 16:16:14 #190
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_46207266
Grant Green speelt zo relax gitaar
feest
  zondag 11 februari 2007 @ 16:32:20 #191
126098 VaderJacob
pi_46207947
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Iedereen is dood vandaag
R.I.P aan de nabestaanden
  zondag 11 februari 2007 @ 16:34:18 #192
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_46208008
Het geld brand in me zak, ik moet... ik mo...et.... men, die klootzakken hebben die peavey 60/60 verkocht gaat ie weer nét aan me neus voorbij. Denk dat ik nu maar voor top + cab ga (dus niet meer 19") en dna iets van een plexi kopie ofzo, om de pijn te verzachten enzo.
pi_46208173
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:34 schreef punkjunk het volgende:
Het geld brand in me zak, ik moet... ik mo...et.... men, die klootzakken hebben die peavey 60/60 verkocht gaat ie weer nét aan me neus voorbij. Denk dat ik nu maar voor top + cab ga (dus niet meer 19") en dna iets van een plexi kopie ofzo, om de pijn te verzachten enzo.
GAS he
  zondag 11 februari 2007 @ 16:49:58 #194
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_46208431
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:39 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

GAS he
idd

oja, onze school is definitief te teringste school ooit. We kregen nieuwe rosoters, vétte kut roosters, elke dag om half 5 thuis. We klagen uiteraard, moesten ons koest houden want er kwam alweer een nieuw rooster. Vrijdags me rooster gekregen hebben ze alleen maar lokaal wijzigingen gedaan . Dus reperteren op vrijdag op school zit der niet meer in
  zondag 11 februari 2007 @ 16:57:48 #195
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_46208634
Yawn, laat ik eens TVP'en.

Ik ga zo weer eens verder met een paar nummers van Louisse Attaque.

@PunkJunk; heb je dan erg veel tussen uren oid?
Bertje en Henk
  zondag 11 februari 2007 @ 17:02:09 #196
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_46208826
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:57 schreef Shedfire het volgende:
Yawn, laat ik eens TVP'en.

Ik ga zo weer eens verder met een paar nummers van Louisse Attaque.

@PunkJunk; heb je dan erg veel tussen uren oid?
Ik had er in me eerste rooster 14, toen 12, 8 en nu 5 dacht ik. Dinsdag eerste uur vrij, woensdag eerste 4 uur vrij en donderdag eerste 2 uur vrij .
  zondag 11 februari 2007 @ 17:21:35 #197
125915 Dribbel_
pi_46209537
Ik moet het zoontje van de baas van m'n vriendin een beetje gitaarles gaan geven wat dingen leren, maar dat kind kan dus niks, en ik weet ook niet eens wat voor muziek die leuk vind
Wat zal ik em leren
pi_46210322
vader jacob

of AC/DC 3 akkoorden stuff
  zondag 11 februari 2007 @ 17:47:50 #199
47781 Jorikjet
pi_46210553
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:21 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik moet het zoontje van de baas van m'n vriendin een beetje gitaarles gaan geven wat dingen leren, maar dat kind kan dus niks, en ik weet ook niet eens wat voor muziek die leuk vind
Wat zal ik em leren
smells like teen spirit van nirvana, die wilt iedereen toch kunnen die voor het eerste gitaar speelt?
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 11 februari 2007 @ 17:48:47 #200
125915 Dribbel_
pi_46210582
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:40 schreef Falcon4ever het volgende:
vader jacob

Zou wel makkelijk zijn al vind ie greenday enz tof
Kind shcijnt 1 of andere electrisch dure kindergitaar te hebben ofzo vast zo'n verwend nest
  zondag 11 februari 2007 @ 17:49:13 #201
125915 Dribbel_
pi_46210596
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:47 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

smells like teen spirit van nirvana, die wilt iedereen toch kunnen die voor het eerste gitaar speelt?
Ik wou know your enemy als eerste
Maar idd nirvana iets is okay
pi_46210674
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:49 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik wou know your enemy als eerste
Know your enemy heb ik ook ooit gespeeld
  zondag 11 februari 2007 @ 18:13:29 #203
126098 VaderJacob
pi_46211321
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:40 schreef Falcon4ever het volgende:
vader jacob

pi_46211476
quote:

[..]

Nauwelijks .
  zondag 11 februari 2007 @ 18:22:12 #205
126098 VaderJacob
pi_46211587
come as you are is leuk om mee te beginnen
pi_46211957
thunderstuck intro, fear of the dark intro
  zondag 11 februari 2007 @ 18:36:02 #207
125915 Dribbel_
pi_46211983
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:34 schreef ibaneX het volgende:
thunderstuck intro
Ok en nu weer een beetje realistisch
Eerst em maar eens leren aanslaan en stemmen dan zien we wel weer verder
  zondag 11 februari 2007 @ 18:41:55 #208
126098 VaderJacob
pi_46212184
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:36 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ok en nu weer een beetje realistisch
Eerst em maar eens leren aanslaan en stemmen dan zien we wel weer verder
En dan smoke on the water
pi_46212846
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:48 schreef Dribbel_ het volgende:
vast zo'n verwend nest
dan kon die wel een betere leraar permiteren,

Of als ie vervelend is ga je weg en zeg je: "koop maar talent kutkoter"!!!!!!!!!!111!!!!
  zondag 11 februari 2007 @ 19:10:23 #210
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_46213055
mijn eerste nummer was wild thing
feest
pi_46213182
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:10 schreef Big_Boss_Man het volgende:
mijn eerste nummer was wild thing
ik kan de muppets versie spelen op mn ukelele
  FOK!fotograaf zondag 11 februari 2007 @ 19:19:16 #212
159915 -Menn0-
MNO
pi_46213328
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:52 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Niks mis mee
,,/
  zondag 11 februari 2007 @ 19:30:20 #213
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46213641
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:34 schreef punkjunk het volgende:
Mooi 2x12 cabje kopen?
Check mijn band Glorybox
pi_46214300
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:49 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Die spelen wij nu nog steeds!
It has to mean something
  zondag 11 februari 2007 @ 20:01:57 #215
126098 VaderJacob
pi_46214638
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:50 schreef Cynic het volgende:

[..]

Die spelen wij nu nog steeds!
Ik ook

Maarja bassist he, die loopjes van bijv lounge act en stay away vind ik zo geinig.
pi_46214663
Wij hebben hem zelfs op onze derde cd staan
Zo zie je maar weer dat je een eind kan komen met liedjes van Nirvana!
It has to mean something
  FOK!fotograaf zondag 11 februari 2007 @ 20:03:57 #217
159915 -Menn0-
MNO
pi_46214702
Ik wou de live versie van Sultans of Swing als eerste spelen.... Ben maar snel van dat idee af gestapt
,,/
pi_46214749
quote:

[..]

mja op zich zijn de akkoorden simpel, alleen ritmisch was het een hel (om hem soepel te kunnen spelen)...
althans dat vond ik zelf in het prille begin ...
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:13 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

oeps ...

zondag 11 februari 2007 @ 20:08:30 #219
126098 VaderJacob
pi_46214854
Alsof je het niet wist
pi_46215444
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:48 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Zou wel makkelijk zijn al vind ie greenday enz tof
Kind shcijnt 1 of andere electrisch dure kindergitaar te hebben ofzo vast zo'n verwend nest
Green Day - When I come Around
www.myspace.com/olk2006
pi_46218293
Die is gaaf, spelen wij ook!!
  zondag 11 februari 2007 @ 21:51:39 #222
126098 VaderJacob
pi_46219425
Minority, basket case, when i come around, allemaal leuke nummers om te spelen
  zondag 11 februari 2007 @ 22:19:05 #223
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_46220808
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:30 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Mooi 2x12 cabje kopen?
Ja die staat nog vers in mijn geheugen Ik zag op MP een sovtek top met een KGB cab. De sovtek tops staan bekend om robuustheid enzo maar tis maar 1 kanaal, is die dus dan ook clean? Plexi's hebben ook allemaal maar 1 kanaal en dan 4 ingangen, is dat dan elk een ander soort geluid ofzo?
  zondag 11 februari 2007 @ 22:21:03 #224
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_46220881
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:52 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Ik ook! Dikke riff was dat... ik heb ergens nog een 2002-vakantiefilmpje dat ik dat met veel moeite speel
  zondag 11 februari 2007 @ 22:25:18 #225
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46221049
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:19 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Ja die staat nog vers in mijn geheugen Ik zag op MP een sovtek top met een KGB cab. De sovtek tops staan bekend om robuustheid enzo maar tis maar 1 kanaal, is die dus dan ook clean? Plexi's hebben ook allemaal maar 1 kanaal en dan 4 ingangen, is dat dan elk een ander soort geluid ofzo?
Ja, die Sovteks hebben maar 1 kanaal, dus als je die goed opendraait breekt het geluid vanzelf. Wel mooi, maar als je heel hard heel clean wil spelen, werkt het minder. En ook heb je voor je scheur dus een apart pedaal nodig.
Die vier ingangen van de Plexi zijn volgens mij verschillende voicings; meer laag / hoog etc. Je kunt ze ook linken met korte kabels, en dan de verschillende voicings mixen.
Check mijn band Glorybox
  maandag 12 februari 2007 @ 07:40:02 #226
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_46229031
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:25 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, die Sovteks hebben maar 1 kanaal, dus als je die goed opendraait breekt het geluid vanzelf. Wel mooi, maar als je heel hard heel clean wil spelen, werkt het minder. En ook heb je voor je scheur dus een apart pedaal nodig.
Die vier ingangen van de Plexi zijn volgens mij verschillende voicings; meer laag / hoog etc. Je kunt ze ook linken met korte kabels, en dan de verschillende voicings mixen.
Maar écht een goede scheur kan je dus niet maken op zo'n sovtek? Alleen echt oversturen door te veel power er door heen te mikken? Met pedaaltjes werken is natuurlijk ook niet zo onwijs groot probleem maar zonder is prettiger vind ik .
  maandag 12 februari 2007 @ 07:43:43 #227
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_46229045
Oh en weet iemand meer over die Led Zeppelin tour? Dacht ik net hét idee bedacht te hebben voor het 25 jarig huwelijks cadeau voor men schoonouders is dat artikel in the sun verwijderd
pi_46230834
je kunt een eenkanaalsversterker wel lekker laten oversturen door het ingangsvolume van je gitaar te verhogen d.m.v. een tubescreamer of zo. Dan gaat de versterker eerder oversturen.
pi_46237864
quote:
Op maandag 12 februari 2007 10:26 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
je kunt een eenkanaalsversterker wel lekker laten oversturen door het ingangsvolume van je gitaar te verhogen d.m.v. een tubescreamer of zo. Dan gaat de versterker eerder oversturen.
mits buizenversterker, toch?
t heet niet voor niets een tubescreamert.
pi_46239176
klopt!
  maandag 12 februari 2007 @ 16:20:32 #231
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46241241
http://youtube.com/watch?v=ao6JntNIPHc
Bwhehehe

http://youtube.com/watch?v=oxAEizCiB1M&mode=related&search=
Youtubecomments blijven hi-la-risch.

Gitaartijd is weder aangebroken.
Zyggie.
  maandag 12 februari 2007 @ 17:01:18 #232
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46242830
http://youtube.com/watch?v=du5vcCYgovQ

Die dan... ik zag hem net toevallig op Youtube

Heerlijk geluid heeft die goeie speler trouwens. Zo hoort het.
pi_46249350
omg totaly n00b
pi_46249505
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:53 schreef ibaneX het volgende:
omg totaly n00b
zo vet gepwnd jewaids
pi_46250063
Jew aids?
pi_46250629
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
http://youtube.com/watch?v=du5vcCYgovQ

Die dan... ik zag hem net toevallig op Youtube

Heerlijk geluid heeft die goeie speler trouwens. Zo hoort het.
Made me cry .
pi_46259702
http://youtube.com/watch?v=OF0o4xCqPgU
Die vind ik toch het tofst
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:25:45 #238
125915 Dribbel_
pi_46264216
Zo hallo
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:26:25 #239
126098 VaderJacob
pi_46264243
Hoi
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:28:09 #240
125915 Dribbel_
pi_46264314
hoi
dat kind
hou op schei uit
Ik denk eerst een vragen wat voro muziek die leuk vind
weet ie geen een band te noemen

"maar ik heb wel een cd met leuke muziek ! "
okee luisteren we dat wel

JA DEZE WIL IK GRAAG LEREN SPELEN
"ozone ? "
ja of deze
en deze is ook tof
en
"Maar in geen van die nummers zit een gitaar "
- o
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:37:04 #241
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_46264608
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:28 schreef Dribbel_ het volgende:
en deze is ook tof
en
"Maar in geen van die nummers zit een gitaar "
- o
zo ging het bij mij ook vroeger toen ik nog keyboard speelde... alleen wilde ik altijd gitaarnummers spelen. Beetje andersom dus.
pi_46265844
@Dribbel_: hilarisch man!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:46:38 #243
125915 Dribbel_
pi_46266980
Site online endlich
Nu nog alle info erin gooien enz

http://www.tooloudforgranny.com/
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:19:52 #244
47781 Jorikjet
pi_46268493
hij is cool geworden!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_46269097
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Site online endlich

ik snap nog steeds die politie troep niet!

pi_46269271
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Site online endlich

Nette site . Ik had zelf vermoedelijk mouseover linkjes (zodat je verkeersborden oplichten als je er met je muis over gaat) gebruikt, dan besloten dat dat te druk was en teruggebracht naar dit design. Het teken van een goede designer is dat ze die stap overslaan .
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2007 @ 19:39:26 #247
159915 -Menn0-
MNO
pi_46269380
De bass van jullie bassist is wel heel vet Dribbel_

En die witte Les Paul is ook heel netjes Jouw Ibanez natuurlijk ook maar toch
,,/
  dinsdag 13 februari 2007 @ 23:06:32 #248
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46280471
Nice. Doe je nu zelfs ook een poging tot zingen?
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 13 februari 2007 @ 23:17:15 #249
125915 Dribbel_
pi_46280972
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:06 schreef Svyatagor het volgende:
Nice. Doe je nu zelfs ook een poging tot zingen?
Ja poging tot

Bedankt voor de reacties allemaal

[ Bericht 3% gewijzigd door Dribbel_ op 14-02-2007 00:00:44 ]
  dinsdag 13 februari 2007 @ 23:18:12 #250
125915 Dribbel_
pi_46281021
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:39 schreef -Menn0- het volgende:
De bass van jullie bassist is wel heel vet Dribbel_

En die witte Les Paul is ook heel netjes Jouw Ibanez natuurlijk ook maar toch
Wit is mooi ja
vind een witte strat ook mooi
strats

quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:33 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

ik snap nog steeds die politie troep niet!

ik ook niet maar we vonden het er wel leuk uitzien dus ach
pi_46281052
Ik vind een zwarte strat ook mooi
pi_46281324
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:34 schreef ibaneX het volgende:
thunderstuck intro, fear of the dark introsolo
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 23:35:14 #253
125915 Dribbel_
pi_46281832
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
vergeet het, hij moet eerst leren aanslaan
moeilijk zat, maar meneer is gelijk afgeleid door z'n lego
dus dat gaat niks worden, als hij voglende week niet geoefend heeft tsja ik ga pas door als die meewerkt
  woensdag 14 februari 2007 @ 05:26:47 #254
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46286658
Mascot Records hereby announces the signing of C-187. This is a new band formed by ex-Pestilence mainman Patrick Mameli (gtr) and further consist of Tony Choy (bs), Sean Reinert (dr) and Tony Jelencovich (vox). They will record their 'debut album' in February 2007 with a release scheduled for summer and a tour for fall.

Cynic.
Pestilence.

oh wacht dit is niet het metaltopic

[ Bericht 2% gewijzigd door NASDAQbastardo op 14-02-2007 06:07:26 ]
pi_46288141
Cynic gaat dit jaar touren, da's pas gaaf!
It has to mean something
pi_46289064
Grrr, sleutelbeen gebroken en nu kan ik minstens 3 weken niet spelen .
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:19:25 #257
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46289078
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:18 schreef SNArky het volgende:
Grrr, sleutelbeen gebroken en nu kan ik minstens 3 weken niet spelen .
* Svyatagor vraagt om een anekdote.
Check mijn band Glorybox
pi_46289543
EUJ! Ik vroeg me af of er een site is waar je kunt intypen wat voor een gitaar je hebt en dat ie dan als resultaten gitaar tassen geeft waar die inpast.
Het gaat om een Ibanez AEL10E ik kan er niets over vinden namelijk.

EDIT: Nog een vraagje: Is het slecht om een plectrum tussen de snaren te steken op de hals (om hem op te bergen)?
kaasboer
pi_46289732
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:19 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

* Svyatagor vraagt om een anekdote.
Gisteren tijdens de training werd ik getackled en ik kwam een beetje ongelukkig terecht met de tackelaar op me .
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:59:44 #260
125915 Dribbel_
pi_46295289
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:38 schreef Bafnek het volgende:
EUJ! Ik vroeg me af of er een site is waar je kunt intypen wat voor een gitaar je hebt en dat ie dan als resultaten gitaar tassen geeft waar die inpast.
Het gaat om een Ibanez AEL10E ik kan er niets over vinden namelijk.

EDIT: Nog een vraagje: Is het slecht om een plectrum tussen de snaren te steken op de hals (om hem op te bergen)?
Gewoon in de muziekwinkel vragen
Geen idee of het slecht is
  woensdag 14 februari 2007 @ 14:00:00 #261
125915 Dribbel_
pi_46295297
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:30 schreef Cynic het volgende:
Vet vertel
  FOK!fotograaf woensdag 14 februari 2007 @ 15:54:34 #262
159915 -Menn0-
MNO
pi_46298977
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:30 schreef Cynic het volgende:
Kick ass Tell me more
,,/
pi_46300570
waardeloos hier
kaasboer
  woensdag 14 februari 2007 @ 17:04:09 #264
125915 Dribbel_
pi_46300966
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 16:42 schreef Bafnek het volgende:
waardeloos hier
hoezo
pi_46301019
misschien had hij een ander antwoord willen horen......

Voor een tas kun je beter naar een muziekwinkel gaan, en ik denk niet dat het slecht is om je plectrum tussen de snaren te steken.
pi_46301224
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 16:42 schreef Bafnek het volgende:
waardeloos hier
nee, het maakt geen flikker uit of je je plectrum tussen je snaren steekt.
tenzij je een stalen pick hebt met scherpe randen die je tussen strak aangespannen 0.8 snaren perst.

woensdag 14 februari 2007 @ 18:18:13 #267
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46302131
Maakt niks uit, je pick tussen je snaren.

Maar... waar ik last van had. Met die plastic Tortex dingen dus. Als je ze hoog op de hals (fret 1 dus) doet buigt je plectrum mee, omdat er daar meer spanning is dan bij fret 7 ofzo. En als er iets irritant is, is het wel een plectrum wat gebogen is op een manier die jij niet wil.
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:21:39 #268
125915 Dribbel_
pi_46302196
moet je plectrums gebuiken die niet buigen
pi_46302309
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:27:52 #270
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46302310
Doe ik nu ook, teruggaan naar Tortex is geen optie als je Jazz IIIs gebruikt hebt.
pi_46302319
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:21 schreef Dribbel_ het volgende:
moet je plectrums gebuiken die niet buigen
Tortex overheescht

( )
pi_46302337
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:27 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
fanboy
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:31:36 #273
125915 Dribbel_
pi_46302421
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Doe ik nu ook, teruggaan naar Tortex is geen optie als je Jazz IIIs gebruikt hebt.
Heb zelf die jazzII dingen gaan perfect
pi_46305106
ons nieuwste nummer: hit me baby one more time, in Drop C ...

en het klinkt nog gewoon goed ook!
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:51:56 #275
146781 Jos_Tieband
Jos, van de F.B.I.
pi_46305589
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:41 schreef imported_sphinx het volgende:
ons nieuwste nummer: hit me baby one more time, in Drop C ...

en het klinkt nog gewoon goed ook!
Die heb ik ook ooit met een band gedaan, alleen dan in dropped D
Signature http://forum.fok.nl/rde/faq/manual_profile
Hier kan echt van alles staan, bv je motto. Het kan ook slaan op je Usericon. Je Signature mag bestaan uit 255 tekens, en je kunt er de SML-code voor vet, cursief, onderstreept en links in gebruiken.
pi_46305663
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:51 schreef Jos_Tieband het volgende:

[..]

Die heb ik ook ooit met een band gedaan, alleen dan in dropped D

check die shizzle http://media.putfile.com/hit-me-baby-drop-c
  woensdag 14 februari 2007 @ 20:03:17 #277
125915 Dribbel_
pi_46306098
  woensdag 14 februari 2007 @ 20:14:13 #278
146781 Jos_Tieband
Jos, van de F.B.I.
pi_46306536
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:53 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

check die shizzle http://media.putfile.com/hit-me-baby-drop-c
Ja heel mooi, ik hoor alleen geen flikker
Signature http://forum.fok.nl/rde/faq/manual_profile
Hier kan echt van alles staan, bv je motto. Het kan ook slaan op je Usericon. Je Signature mag bestaan uit 255 tekens, en je kunt er de SML-code voor vet, cursief, onderstreept en links in gebruiken.
pi_46306895
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:14 schreef Jos_Tieband het volgende:

[..]

ja, pauperzooi bij putfile daaro. maar geen idee waar ik het anders mot uploaden enzo.
  woensdag 14 februari 2007 @ 20:27:03 #280
125915 Dribbel_
pi_46307151
vanavond gitaarles geen zin moe
pi_46307778
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:27 schreef Dribbel_ het volgende:
vanavond gitaarles geen zin moe
Jij kan tenminste gitaarspelen .
pi_46308030
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:14 schreef Jos_Tieband het volgende:

[..]

Welke C is het naar toe gedropt? Op een gegeven moment wordt het infrasoon .
  woensdag 14 februari 2007 @ 20:47:56 #283
125915 Dribbel_
pi_46308038
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:42 schreef SNArky het volgende:

[..]

Jij kan tenminste gitaarspelen .
hoeist met je poot ?
  woensdag 14 februari 2007 @ 20:49:26 #284
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_46308106
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:21 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

ja, pauperzooi bij putfile daaro. maar geen idee waar ik het anders mot uploaden enzo.
ik hoor het wel maar verwachtte een real life ingespeelde versie
MIDI is alleen goed voor het aansturen van synths. General MIDI zuigt.
pi_46310106
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:47 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

hoeist met je poot ?
Niet in staat om te spelen .
  woensdag 14 februari 2007 @ 21:28:37 #286
125915 Dribbel_
pi_46310340
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 21:24 schreef SNArky het volgende:

[..]

Niet in staat om te spelen .
aansteller
pi_46310819
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 17:04 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

hoezo
Het antwoord: vragen in de muziek winkel .

Als ik zin had om er heen te fietsen zou ik het daar wel gevraagd hebben .
kaasboer
pi_46310892
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:49 schreef Maaark het volgende:

[..]

ik hoor het wel maar verwachtte een real life ingespeelde versie
MIDI is alleen goed voor het aansturen van synths. General MIDI zuigt.
opnemen doen we zodra we de kans krijgen weer
  woensdag 14 februari 2007 @ 21:38:43 #289
125915 Dribbel_
pi_46310930
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 21:36 schreef Bafnek het volgende:

[..]

Mja wij kunnen vanaf hier moeilijk zien hoe groot je gitaar is
pi_46311287
demo klaar?
pi_46311322
Ja maar misschien dat dus iemand zon site had snappezvous.
kaasboer
  FOK!fotograaf woensdag 14 februari 2007 @ 22:22:02 #292
159915 -Menn0-
MNO
pi_46313454
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 21:36 schreef Bafnek het volgende:

[..]

Nou dan is het antwoord gewoon:

Nee!

Dan is het toch wat vriendelijker als er staat: ga eens langs de winkel
,,/
  donderdag 15 februari 2007 @ 00:02:28 #293
125915 Dribbel_
pi_46318018
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:22 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Nou dan is het antwoord gewoon:

Nee!

Dan is het toch wat vriendelijker als er staat: ga eens langs de winkel
  donderdag 15 februari 2007 @ 00:03:00 #294
125915 Dribbel_
pi_46318036
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 21:44 schreef Bafnek het volgende:
Ja maar misschien dat dus iemand zon site had snappezvous.
Ja maar dan kan ik ook vragen weet jij misschien een site waar je kan invoeren wat je lunchpakket is en welke broodtrommel daar het beste bij past ?
  donderdag 15 februari 2007 @ 00:27:14 #295
125915 Dribbel_
pi_46318727
monkey wrench
  donderdag 15 februari 2007 @ 01:05:10 #296
125915 Dribbel_
pi_46319463
Alswe dan toch weer met midifiles gaan smijten
http://media.putfile.com/4thattemptInDMinor
  donderdag 15 februari 2007 @ 03:16:23 #297
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_46320728
pff van mijn gitaar moet de hals bijgesteld worden en er moeten waarschijnlijk andere snaren op
happen naar de baas
  donderdag 15 februari 2007 @ 05:14:14 #298
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_46320947
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 01:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Alswe dan toch weer met midifiles gaan smijten
http://media.putfile.com/4thattemptInDMinor
Wow, na elk akkoord kon ik het volgende akkoord raden. Ben ik nou goed of is de muziek zo inspiratieloos en slecht?

[ Bericht 2% gewijzigd door NASDAQbastardo op 15-02-2007 05:31:31 ]
pi_46323501
Vandaag de hele dag werken in de gitaarwinkel
pi_46324262
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 00:03 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja maar dan kan ik ook vragen weet jij misschien een site waar je kan invoeren wat je lunchpakket is en welke broodtrommel daar het beste bij past ?
Dat kan je ook doen maar niet in dit topic .
Kleine kans dat iemand het weet maarja...
kaasboer
pi_46324755
Wie kan mij het slagritme vertellen van Bob Dylan's Knockin' on heaven's door?

http://www.ultimate-guita(...)ns_door_ver2_crd.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')