quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik een 2x12 combo wil of een stack
Maarrrrr ik weet het niet
stack is natuurlijk wel vetter
Maar weer veel onhandige meesjouwen
Buizencombo is wel kleiner, maar hij blijft loeizwaar
Qua voume red je het met beide wel
Alleen heeft de stack een betere geluidsspreiding.
Maarrrr, je gebruikt em waarschijnlijk alleen meer als eige monitor omdat alles toch door de PA gaat
twijfels twijfels
help me !
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:28 schreef Dribbel_ het volgende:
En ik zag niet dat ie bijna vol zat brian
Dat is natuurlijk ook weer zo jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef Cynic het volgende:
voordeel van een stack is trouwens ook dat je alleen je top maar hoeft mee te nemen als er in de oefenruimte of op het podium al een kast staat (en dat is best vaak zo, of in ieder geval te regelen)
Dat dus.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef Cynic het volgende:
voordeel van een stack is trouwens ook dat je alleen je top maar hoeft mee te nemen als er in de oefenruimte of op het podium al een kast staat (en dat is best vaak zo, of in ieder geval te regelen)
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:37 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dat dus.
En dat zei ik laatst ook al tegen jou op msn
een 2 x 12" combo heeft ook een goede spreiding hoor, je zou zelfs een 1 x 12" kunnen overwegen, en er zo nodig later een extra box bij kunnen kopen. Heb je een grote auto?quote:
Een gazellequote:Op woensdag 7 februari 2007 14:31 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
[..]
een 2 x 12" combo heeft ook een goede spreiding hoor, je zou zelfs een 1 x 12" kunnen overwegen, en er zo nodig later een extra box bij kunnen kopen. Heb je een grote auto?
gewoon jezelf toevoegen in:quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:58 schreef punkjunk het volgende:
MAG IK NOU OOK VERDOMME EENS IN DE OP![]()
Ja, maar dan moet je wel even iemand opzoeken die hier haast niet meer komt....quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:43 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
gewoon jezelf toevoegen in:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/gitaristen![]()
tevens TVP![]()
Was in ieder geval een fanatiek gitaristentopicposterquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:57 schreef guitarist.nl het volgende:
http://forum.fok.nl/user/history/21702 Deze kan er wel uit.
wat houd dat precies inquote:variable Class A-A/B control called Texture™, which allows sweepable selection between Class A and Class A/B power structures, as well as any combination of the two.
Dat houdt in dat je de Valveking aan het kijken bent?quote:
Ja, ik wacht ngo steeds dat ie bij feedback weer binnen is dat ik hem kan gan testenquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:12 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat houdt in dat je de Valveking aan het kijken bent?
Okee, want normaal heb je zeg maar een schakelaar, maar hier heb je gewoon een draaiknop, dus het is niet óf óf, dus qua geluid heb je veel meer mogelijkhedenquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:18 schreef Cynic het volgende:
die knop zit aan de achterkant van de versterker, en heeft nogal veel invloed op het geluid. Kan het niet goed omschrijven, dat moet je gewoon proberen. Het geeft je in elk geval wel veel mogelijkheden je geluid aan te passen.
Of nog meer plaatjes er in! Die van mij bijvoorbeeldquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:50 schreef Falcon4ever het volgende:
tja :/, of we hebben een opvul blokje nodig
Ja ik lees er gewoon heel veel positieve dingen over dus ik ben echt benieuwd hoe die nou klinkt, hij zou binnen nu en 2 weken weer bij feedback staan. Dus dan maar eens langs gaan. Of weet je toevallig een andere zaak in de buurt van Rotterdam-Den Haag, waar ze die peavey dingen in het assortiment hebben ?quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:44 schreef Cynic het volgende:
Ik denk ook dat je voor dat geld echt geen betere buizentop kan kopen.
boerquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:19 schreef Cynic het volgende:
Geen idee, ik woon in Drenthe, ik weet niet eens waar Den Haag en Rotterdam liggen
Pffff simpel ..als je hier linksaf gaat ligt Rotterdam en als je rechtsaf gaat ligt Den Haagquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:19 schreef Cynic het volgende:
Geen idee, ik woon in Drenthe, ik weet niet eens waar Den Haag en Rotterdam liggen
Moet je je niet omdraaien want dan klopt er niks meer vanquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:35 schreef mirelia het volgende:
[..]
Pffff simpel ..als je hier linksaf gaat ligt Rotterdam en als je rechtsaf gaat ligt Den Haag
Dat je dat niet weet!!
Dat ligt er maar net aan vanaf welke kant je komtquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:35 schreef mirelia het volgende:
[..]
Pffff simpel ..als je hier linksaf gaat ligt Rotterdam en als je rechtsaf gaat ligt Den Haag
Dat je dat niet weet!!
Je HOEFT niet te posten hierquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:13 schreef imported_sphinx het volgende:
vies topic
jah, je hebt ook Amplitube. maar persoonlijk vind ik het niet beter dan Guitar Rigquote:Op woensdag 7 februari 2007 19:15 schreef TFM het volgende:
Zijn er ook mensen hier die gebruik maken van het programma GuitarRigII ? Ik gebruik het zelf al een tijdje, en ben er wel tevreden over, maar ik vroeg me af of er soortgelijke software aanwezig was en of die eventueel beter zouden zijn.
prijs: 240 euroquote:Fender Frontman FM 210 R
Een combo met twee 10 inch luidsprekers is voor Fender zeer traditioneel. De opzet kent ook veel enthousiaste. Nu vind je hem ook bij deze waanzinnige aanbieding! De Fender Frontman FM 210 R is een prima klinkende twee-kanaals transistorversterker met reverb. Echte Fender sound voor een zeer bescheiden prijs.
prijs: 300 euroquote:Fender FM212 R
Honderd keiharde watts door twee 12 inch Special Design speakers. Twee kanalen, clean en drive/more drive en een fraaie reverb. Met deze amp kun je de meeste situaties makkelijk aan.
wel een beetje overkill voor alleen thuis, denk je niet?quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:14 schreef VaderJacob het volgende:
Ja het zijn "leuk voor thuis" versterkers, dus kijk gewoon welke er beter klinkt![]()
Ja dat zeker (heb zelf 65w voor mijn gitaar), maar voor live lijken die dingen me ook niks.quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:16 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wel een beetje overkill voor alleen thuis, denk je niet?
doe je best! danke!quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:52 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Get your motor runnin'
HIM(niet de band, maar je post). Vanavond ga ik hem lezen
Uhm de middenhoge tonen lijkt mequote:Op woensdag 7 februari 2007 23:54 schreef Sloggi het volgende:
Op mijn versterkertje zit een knop genaamd 'middle'. Wat doet dat ding precies? Ja, ik heb 'm geprobeerd. Het geluid lijkt wat harder te worden, het klinkt ook wel wat anders maar ik vraag me af wat het knopje nu precies doet.
Hoe moet die ongeveer ingesteld staan?quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:26 schreef elixer het volgende:
[..]
Uhm de middenhoge tonen lijkt me![]()
Omdat er nogal veel geluid in het midden (dus niet bas of treble) zit, zal het inderdaad invloed hebben op je volume lijkt me...
Mja hoe jij het het mooit vind klinken hequote:Op donderdag 8 februari 2007 01:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe moet die ongeveer ingesteld staan?
Dohquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja hoe jij het het mooit vind klinken he
spelen
draaien
weer spelen
nog meer draaien
spelen
beetje draaien
*AH MOOI !
laten staan !
Dat is zeg maar net als vragen hoever je je volume knop open moet draaien
Zet je mid gewoon in het middenquote:Op donderdag 8 februari 2007 02:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Doh.
Ik heb dus 'n treble, middle en een bass knop. Gewoon zorgen dat 't een beetje goed klinkt saampjes(wat doet de treble btw?).
Utrecht hequote:Op donderdag 8 februari 2007 02:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
vanavond EEF ALBERS gezien in t oude poyhuys.
![]()
Goeie muzikanten daar echt, of veel lokale bandjes ook ?quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:44 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Juist<, een van mijn favoriete toko's, bijna elke avond wel wat interessants te zien en horen!
dubbelpostquote:Op donderdag 8 februari 2007 02:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
![]()
ik zit er zowat elke week, maar dit heb ik dan weer gemist.......quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
![]()
Mja, die gebruik ik ook.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Als je een microfoon aan je computer hebt kun je voorlopig deze gebruiken http://www.aptuner.com/cgi-bin/aptuner/apmain.html
Ik gebruik 't ook. Eerst had ik een Ibanez stemapparaatje, zo'n ding als die Korg hierboven. Met m'n soldeerboutje en een adapteringangdinges had ik 'm zo gemod dat ik 'm kon aansluiten op m'n adapter. Mja, dan moet je niet vergeten de polariteit van de adapter goed te zetten. Oja, hij kan er ook niet zo goed tegen dat ik het voltage nog op 9 stond ipv 3.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mja, die gebruik ik ook.
Even vergeten
Ik zou wel een chromatische kopen (kun je stemmen op elke toon, behalve alleen de E, A, D, G, B, e). We handig als je je gitaar een keer een halve stap terug wil stemmen, of in open stemming wil spelen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:54 schreef Mss het volgende:
Ik heb even een vraagje over stemapparaatjes. Ik wil me er zelf een aanschaffen, maar op internet kom ik behoolijk uiteenlopende prijzen tegen. Ik heb een akoustische gitaar en het hoeft eigenlijk maar een heel simpel dingetje te zijn omdat ik net pas speel.
Heeft iemand een idee aan welke prijs ik dan moet gaan denken?
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik gebruik 't ook. Eerst had ik een Ibanez stemapparaatje, zo'n ding als die Korg hierboven. Met m'n soldeerboutje en een adapteringangdinges had ik 'm zo gemod dat ik 'm kon aansluiten op m'n adapter. Mja, dan moet je niet vergeten de polariteit van de adapter goed te zetten. Oja, hij kan er ook niet zo goed tegen dat ik het voltage nog op 9 stond ipv 3.Ik dacht zo van 'wat ruik ik?'
Die korgjes kun je instellen tot 5 tonen lagerquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:59 schreef elixer het volgende:
[..]
Ik zou wel een chromatische kopen (kun je stemmen op elke toon, behalve alleen de E, A, D, G, B, e). We handig als je je gitaar een keer een halve stap terug wil stemmen, of in open stemming wil spelen.
Voor je vraag in een ander topic waarom je Guitarrig niet goed werkte (latency, vertraging). Komt door je geluidskaart of een slechte rip van Guitarrig. Ik vermoed het eerste. Ik gebruik het zelf ook en maak gebruik van ASIO geluidskaarten (niet Direct Sound). Te vinden in bijv:quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:23 schreef guitarist.nl het volgende:
n00b
In plaats van, niet behalve.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:59 schreef elixer het volgende:
[..]
Ik zou wel een chromatische kopen (kun je stemmen op elke toon, behalve alleen de E, A, D, G, B, e). We handig als je je gitaar een keer een halve stap terug wil stemmen, of in open stemming wil spelen.
nobel streven, maar niet bereikbaarquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:04 schreef Zyggie het volgende:
Ik beeindig deze trias ultimas met het stellen dat alle gitaren uiteindelijk een hout balkje is waar een stel snaren over zijn gespannen en dat dit merkengeneuk dient te sterven.
Neemt natuurlijk niet weg dat er wel kleine verschillen zijn tussen die balkjes met snarenquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:04 schreef Zyggie het volgende:
Ik beeindig deze trias ultimas met het stellen dat alle gitaren uiteindelijk een hout balkje is waar een stel snaren over zijn gespannen en dat dit merkengeneuk dient te sterven.
Die heb ik ook. Maar nu eventjes niet, een vriend van me heeft em geleend.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:02 schreef guitarist.nl het volgende:
Korg GA-30 , ongeveer 25 euro
[afbeelding]
Drink het op en klaag douwe egberts aanquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:06 schreef Zyggie het volgende:
Ik heb een plectrum in mijn koffie gegooid.![]()
Hoe ranzig zal die plectrum wel niet zijn, ik heb 'em er nu uitgevist, maar hij heeft behoorlijk liggen soaken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Drink het op en klaag douwe egberts aan![]()
Afdrogenquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:10 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Hoe ranzig zal die plectrum wel niet zijn, ik heb 'em er nu uitgevist, maar hij heeft behoorlijk liggen soaken.
Ik bedoelde eigenlijk mijn koffie.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Afdrogen
of heb je plectrums van schuim ofzo
Maar je zei je plectrumquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:13 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk mijn koffie.
Fokker undercoverquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik kwam gister snarky tegen bij gitaarles![]()
Zat al 2 uur practisch naast em voordat ik het door had
Had ie nog wat interessants te melden?quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik kwam gister snarky tegen bij gitaarles![]()
Zat al 2 uur practisch naast em voordat ik het door had
Mja ik wist al dat hij ook les had op het cultureel centrum hierquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Had ie nog wat interessants te melden?
En hoe kom je daar eigenlijk achter? Ik zou geen fokker herkennen
Nee, ik zei meteen al jij bent dribbel tochquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja ik wist al dat hij ook les had op het cultureel centrum hier
En dus ik zo van
okee ik ga naar huis
en hij iets van
Zeker dribbelen ofzo
en ik van![]()
Jij bent dribbel toch
oja
zoiets![]()
In Garageband zit ook een tuner die best aardig werkt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:34 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Maar nu eventjes niet, een vriend van me heeft em geleend.
Nu doe ik het met een programma Perfect Pitch maar dat werkt niet zo goed.
geweldig!quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Oeh ik luister nu een album van zo'n supermooi gitaarwerk. Happy Trails van Quicksilver Messenger Service uit '69. De eerste kant van de LP bestaat enkel uit variaties op het nummer Who Do You Love van Bo Diddley. Aanrader voor mensen die van acidrock houden!
Oja, dit is de versterker van één van de twee gitaristen van Quicksilver Messenger Service:
[afbeelding]
Aangezien die recommendations van jou altijd wel top zijn zal ik dat es binnenhalenquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Oeh ik luister nu een album van zo'n supermooi gitaarwerk. Happy Trails van Quicksilver Messenger Service uit '69. De eerste kant van de LP bestaat enkel uit variaties op het nummer Who Do You Love van Bo Diddley. Aanrader voor mensen die van acidrock houden!
Oja, dit is de versterker van één van de twee gitaristen van Quicksilver Messenger Service:
[afbeelding]
Wat voor 1quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:08 schreef Jorikjet het volgende:
oja vandaag trouwens nieuwe wahwah gekocht
zonder toeter zekerquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:08 schreef Jorikjet het volgende:
vergeten![]()
Welke?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:08 schreef Jorikjet het volgende:
vergeten![]()
een morley, hij is switchless, en dat is best gaaf. gewoon ff wahwahen wanneer je er zin in hebt en voet eraf als je niet meer wilt. niet dat gedoe van knopje in en uit trappen. is gaaf om zo clean te spelen en dan van die uitschieters met de wahwah te maken.quote:
helaas, die is al weg naar een vriend van mequote:
picsquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:24 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
een morley, hij is switchless, en dat is best gaaf. gewoon ff wahwahen wanneer je er zin in hebt en voet eraf als je niet meer wilt. niet dat gedoe van knopje in en uit trappen. is gaaf om zo clean te spelen en dan van die uitschieters met de wahwah te maken.
[..]
helaas, die is al weg naar een vriend van me
deze vinnik mooier:quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:13 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Fender
![]()
Dat idee stond me op zich wel aan, het is alleen jammer dat je je wah dan niet meer in een bepaalde stand kan zetten (mocht je Money For Nothing willen spelen, dan is dat bijvoorbeeld een vereistequote:Op donderdag 8 februari 2007 22:24 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
een morley, hij is switchless, en dat is best gaaf. gewoon ff wahwahen wanneer je er zin in hebt en voet eraf als je niet meer wilt. niet dat gedoe van knopje in en uit trappen. is gaaf om zo clean te spelen en dan van die uitschieters met de wahwah te maken.
[..]
helaas, die is al weg naar een vriend van me
Dat is altijd een gave optie, ja. Mijn Weeping Demon (de enige Ibanez die tot dusver over de drempel is gekomen) heeft dat ookquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:24 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
dat is waar, maar mocht ik dat willen, dan koop ik een wahwah die dat wel kanquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat idee stond me op zich wel aan, het is alleen jammer dat je je wah dan niet meer in een bepaalde stand kan zetten (mocht je Money For Nothing willen spelen, dan is dat bijvoorbeeld een vereiste)
gaaf, alleen jammer van die naamquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is altijd een gave optie, ja. Mijn Weeping Demon (de enige Ibanez die tot dusver over de drempel is gekomen) heeft dat ook.
Eens, maar de mate waarin je er compleet verschillende wah-geluiden uit kon halen trok me meer aan. Ik hou wel van veel knopjesquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:32 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
gaaf, alleen jammer van die naam
fuzzfactory wil ik nog steeds hebben.... geef hem aan mij! hij ligt daar maar!quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:37 schreef Jorikjet het volgende:
ik bedenk me trouwens dat ik hier ook nog ergens een ibanez ts9 en een fuzzfactory heb liggen (Y)
TS9 is toch alleen om je buizen een oplawaai te geven hequote:Op donderdag 8 februari 2007 22:37 schreef Jorikjet het volgende:
ik bedenk me trouwens dat ik hier ook nog ergens een ibanez ts9 en een fuzzfactory heb liggen (Y)
VerkoopGeef je hem aan mijquote:Op vrijdag 9 februari 2007 02:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Iemand ervaring met de "crybaby from hell" wah? Ik heb hem, maar ik heb geen batterij. Het is amper te horen over mijn amp, over de neckpickup hoor je niet eens dat ie wah't. Nouja, of het aan m'n amp ligt is nog maar de vraag, ik heb niks beters dan dit ding.
Sowieso een overpriced ding, ik schaam me ervoor dat ik hem heb, fuck die "Dimebag"-uitmelkerij!! Maarja, het schijnt wel wat te zijn.
BTW, kutfabrikanten, vind eens wat goeds uit, ik wil juist wahen op de hoge frets. Dáár moet het juist goed te horen zijn
hm waar heb je hem geplaatst? voor je versterker? In de loop? Voor of na je distortion? Je kan misschien ook nog wat klooien met de interne potmeters (die zitten er in toch?)quote:Op vrijdag 9 februari 2007 02:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Iemand ervaring met de "crybaby from hell" wah? Ik heb hem, maar ik heb geen batterij. Het is amper te horen over mijn amp, over de neckpickup hoor je niet eens dat ie wah't. Nouja, of het aan m'n amp ligt is nog maar de vraag, ik heb niks beters dan dit ding.
Sowieso een overpriced ding, ik schaam me ervoor dat ik hem heb, fuck die "Dimebag"-uitmelkerij!! Maarja, het schijnt wel wat te zijn.
BTW, kutfabrikanten, vind eens wat goeds uit, ik wil juist wahen op de hoge frets. Dáár moet het juist goed te horen zijn
Cool!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:51 schreef Neidropje het volgende:
[..]
oh en dit al gelezen:|
Led Zeppelin to tour again
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2002471692,00.html
Gozer ik was gewoon zo goed op me gitaar dat er niks meer te leren viel dus ben ik puur uit verveling gaan bassenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:55 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ga es weg, topicvervuilende bassist![]()
daar is al een topic voor![]()
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
ik wil m'n gtiaar pakken maar ik kan niet
Use the force!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
ik wil m'n gtiaar pakken maar ik kan niet
Kan er zo niet bij en geen zin om op te staanquote:
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kan er zo niet bij en geen zin om op te staan
En ik ben zo brak als de tering
Moesten na een bluesfestival alle apparatuur hier bewaken van 2 tot 10 sochtendslame nouja beetje met z'n 2en films kijken, voor 100 euro pp
, maar ze hadden de tap niet afgesloten, "oh als jullie een biertje willen pak maar wat"
ik was zo gaar![]()
Bier?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Nu nog bedenken wat ik van m'n geld ga kopen
Dapper!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb besloten dat ik da tniet meer drink
tot vanavond waarschijnlijk
Ja ik wacht, hij laat horen als hij klaar is met afmixenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dribbel,
is die demo al af van jullie?
Molotovcocktail in zijn studio!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik wacht, hij laat horen als hij klaar is met afmixen
Maar hij doet het tussen z'n eigen projecten door
En aangezien die alles gratis doet ga ik niet zeiken dat het te lang duurt
Dus ik wacht rustig af
binnen een week als het goed is
Rare manier van 'rustig afwachten', ik denk dat zijn instelling doeltreffender is...quote:
Dankje. Haha klopt, ik kan dan weer voor geen meter elektrisch spelen. Echt vaag.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:42 schreef guitarist.nl het volgende:
Tof. Klassiek gitaar spelen is een vak appart.
Ik kan het iig niet.
Dat vind ik niet vaag hoor, een kameraad van me speelt in een klassiek gitaarkwartet, die is echt super goed op een klassieke gitaar, en speelt electrisch ook voor geen meter. Maar dat komt omdat je een hele andere techniek leert zeg maar. Je leert accoorden heel anders pakken.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:47 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Dankje. Haha klopt, ik kan dan weer voor geen meter elektrisch spelen. Echt vaag.![]()
Je kan niet vroeg genoeg beginnenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:54 schreef Cynic het volgende:
ooit ga ik klassiek les nemen....
mooi stukje inderdaad!
Haha jaquote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:56 schreef Cynic het volgende:
haha, en dan inderdaad op het állerlaatst merkbaar een fout spelen
ach, dat maakt niet uit. Ik ken het gevoel maar al te goed. Als het een opname in de studio was geweest had je hte zo met Pro-Tools recht kunnen trekkenquote:
Na een paar keer het hele liedje te spelen voor de camera had ik zoiets van oke nu is het genoeg geweest ik kies hier de beste van en die ga ik plaatsen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
ach, dat maakt niet uit. Ik ken het gevoel maar al te goed. Als het een opname in de studio was geweest had je hte zo met Pro-Tools recht kunnen trekken
cool, mooi lied zegquote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:39 schreef UnrealMarc het volgende:
Voor akoestisch gitaar liefhebbers onder ons:
http://www.youtube.com/watch?v=9NRUIb3HxB0
Harry Sacksioni - Meta Sequoia
Paar kleine foutjes maar dat mag de pret niet drukken![]()
04.14, dat heb je snel gefietstquote:Op zondag 11 februari 2007 04:14 schreef Dribbel_ het volgende:
Net terug van de laatste ronde van de popprijs 5 toffe bands gezien
helaas als verwacht niet door naar de halve finale
maar dan maakt niet uit want we gaan gewoon door met oefene![]()
Wind meequote:Op zondag 11 februari 2007 11:33 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
04.14, dat heb je snel gefietst![]()
nopezquote:Op zondag 11 februari 2007 13:45 schreef Deansensitized het volgende:
Iemand de guitarpro tab van Fall Out Boy - My Heart Is The Worst Kind Of Weapon??
GAS hequote:Op zondag 11 februari 2007 16:34 schreef punkjunk het volgende:
Het geld brand in me zak, ik moet... ik mo...et.... men, die klootzakken hebben die peavey 60/60 verkochtgaat ie weer nét aan me neus voorbij. Denk dat ik nu maar voor top + cab ga (dus niet meer 19") en dna iets van een plexi kopie ofzo, om de pijn te verzachten enzo.
iddquote:
Ik had er in me eerste rooster 14, toen 12, 8 en nu 5 dacht ik. Dinsdag eerste uur vrij, woensdag eerste 4 uur vrij en donderdag eerste 2 uur vrijquote:Op zondag 11 februari 2007 16:57 schreef Shedfire het volgende:
Yawn, laat ik eens TVP'en.
Ik ga zo weer eens verder met een paar nummers van Louisse Attaque.
@PunkJunk; heb je dan erg veel tussen uren oid?
smells like teen spirit van nirvana, die wilt iedereen toch kunnen die voor het eerste gitaar speelt?quote:Op zondag 11 februari 2007 17:21 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik moet het zoontje van de baas van m'n vriendin een beetje gitaarles gaan geven wat dingen leren, maar dat kind kan dus niks, en ik weet ook niet eens wat voor muziek die leuk vind
Wat zal ik em leren![]()
Zou wel makkelijk zijn al vind ie greenday enz tofquote:Op zondag 11 februari 2007 17:40 schreef Falcon4ever het volgende:
vader jacob
of AC/DC 3 akkoorden stuff
Ik wou know your enemy als eerstequote:Op zondag 11 februari 2007 17:47 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
smells like teen spirit van nirvana, die wilt iedereen toch kunnen die voor het eerste gitaar speelt?
Know your enemy heb ik ook ooit gespeeldquote:Op zondag 11 februari 2007 17:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik wou know your enemy als eerste
Maar idd nirvana iets is okay
quote:Op zondag 11 februari 2007 17:40 schreef Falcon4ever het volgende:
vader jacob
of AC/DC 3 akkoorden stuff
Nauwelijksquote:Op zondag 11 februari 2007 17:47 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
smells like teen spirit van nirvana, die wilt iedereen toch kunnen die voor het eerste gitaar speelt?
Ok en nu weer een beetje realistischquote:Op zondag 11 februari 2007 18:34 schreef ibaneX het volgende:
thunderstuck intro
En dan smoke on the waterquote:Op zondag 11 februari 2007 18:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ok en nu weer een beetje realistisch
Eerst em maar eens leren aanslaan en stemmendan zien we wel weer verder
dan kon die wel een betere leraar permiteren,quote:
ik kan de muppets versie spelen op mn ukelelequote:Op zondag 11 februari 2007 19:10 schreef Big_Boss_Man het volgende:
mijn eerste nummer was wild thing
Niks mis meequote:Op zondag 11 februari 2007 17:52 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Know your enemy heb ik ook ooit gespeeld
Mooi 2x12 cabje kopen?quote:Op zondag 11 februari 2007 16:34 schreef punkjunk het volgende:
Het geld brand in me zak, ik moet... ik mo...et.... men, die klootzakken hebben die peavey 60/60 verkochtgaat ie weer nét aan me neus voorbij. Denk dat ik nu maar voor top + cab ga (dus niet meer 19") en dna iets van een plexi kopie ofzo, om de pijn te verzachten enzo.
Ik ookquote:
mja op zich zijn de akkoorden simpel, alleen ritmisch was het een hel (om hem soepel te kunnen spelen)...quote:Op zondag 11 februari 2007 17:47 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
oepsquote:
Green Day - When I come Aroundquote:Op zondag 11 februari 2007 17:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zou wel makkelijk zijn al vind ie greenday enz tof
Kind shcijnt 1 of andere electrisch dure kindergitaar te hebben ofzovast zo'n verwend nest
Ja die staat nog vers in mijn geheugenquote:
Ik ook! Dikke riff was dat... ik heb ergens nog een 2002-vakantiefilmpje dat ik dat met veel moeite speelquote:Op zondag 11 februari 2007 17:52 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Know your enemy heb ik ook ooit gespeeld
Ja, die Sovteks hebben maar 1 kanaal, dus als je die goed opendraait breekt het geluid vanzelf. Wel mooi, maar als je heel hard heel clean wil spelen, werkt het minder. En ook heb je voor je scheur dus een apart pedaal nodig.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:19 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja die staat nog vers in mijn geheugenIk zag op MP een sovtek top met een KGB cab. De sovtek tops staan bekend om robuustheid enzo maar tis maar 1 kanaal, is die dus dan ook clean?
Plexi's hebben ook allemaal maar 1 kanaal en dan 4 ingangen, is dat dan elk een ander soort geluid ofzo?
Maar écht een goede scheur kan je dus niet maken op zo'n sovtek? Alleen echt oversturen door te veel power er door heen te mikken? Met pedaaltjes werken is natuurlijk ook niet zo onwijs groot probleem maar zonder is prettiger vind ikquote:Op zondag 11 februari 2007 22:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, die Sovteks hebben maar 1 kanaal, dus als je die goed opendraait breekt het geluid vanzelf. Wel mooi, maar als je heel hard heel clean wil spelen, werkt het minder. En ook heb je voor je scheur dus een apart pedaal nodig.
Die vier ingangen van de Plexi zijn volgens mij verschillende voicings; meer laag / hoog etc. Je kunt ze ook linken met korte kabels, en dan de verschillende voicings mixen.
mits buizenversterker, toch?quote:Op maandag 12 februari 2007 10:26 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
je kunt een eenkanaalsversterker wel lekker laten oversturen door het ingangsvolume van je gitaar te verhogen d.m.v. een tubescreamer of zo. Dan gaat de versterker eerder oversturen.
zo vet gepwnd jewaidsquote:Op maandag 12 februari 2007 19:53 schreef ibaneX het volgende:
omg totaly n00b
Made me cryquote:Op maandag 12 februari 2007 17:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
http://youtube.com/watch?v=du5vcCYgovQ
Die dan... ik zag hem net toevallig op Youtube
Heerlijk geluid heeft die goeie speler trouwens. Zo hoort het.
zo ging het bij mij ook vroeger toen ik nog keyboard speelde... alleen wilde ik altijd gitaarnummers spelen. Beetje andersom dus.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:28 schreef Dribbel_ het volgende:
en deze is ook tof
en
"Maar in geen van die nummers zit een gitaar![]()
"
- o![]()
ik snap nog steeds die politie troep niet!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Site onlineendlich
Nu nog alle info erin gooien enz
http://www.tooloudforgranny.com/![]()
Nette sitequote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Site onlineendlich
Nu nog alle info erin gooien enz
http://www.tooloudforgranny.com/![]()
Ja poging totquote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:06 schreef Svyatagor het volgende:
Nice. Doe je nu zelfs ook een poging tot zingen?
Wit is mooi jaquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:39 schreef -Menn0- het volgende:
De bass van jullie bassist is wel heel vet Dribbel_
En die witte Les Paul is ook heel netjesJouw Ibanez natuurlijk ook maar toch
![]()
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik snap nog steeds die politie troep niet!
quote:Op zondag 11 februari 2007 18:34 schreef ibaneX het volgende:
thunderstuck intro, fear of the dark introsolo
vergeet het, hij moet eerst leren aanslaanquote:
* Svyatagor vraagt om een anekdote.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:18 schreef SNArky het volgende:
Grrr, sleutelbeen gebroken en nu kan ik minstens 3 weken niet spelen.
Gisteren tijdens de training werd ik getackled en ik kwam een beetje ongelukkig terecht met de tackelaar op mequote:Op woensdag 14 februari 2007 10:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
* Svyatagor vraagt om een anekdote.
Gewoon in de muziekwinkel vragenquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:38 schreef Bafnek het volgende:
EUJ! Ik vroeg me af of er een site is waar je kunt intypen wat voor een gitaar je hebt en dat ie dan als resultaten gitaar tassen geeft waar die inpast.
Het gaat om een Ibanez AEL10E ik kan er niets over vinden namelijk.
EDIT: Nog een vraagje: Is het slecht om een plectrum tussen de snaren te steken op de hals (om hem op te bergen)?
Vetquote:Op woensdag 14 februari 2007 09:30 schreef Cynic het volgende:
Cynic gaat dit jaar touren, da's pas gaaf!
Kick assquote:Op woensdag 14 februari 2007 09:30 schreef Cynic het volgende:
Cynic gaat dit jaar touren, da's pas gaaf!
nee, het maakt geen flikker uit of je je plectrum tussen je snaren steekt.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:42 schreef Bafnek het volgende:
waardeloos hier
Tortex overheeschtquote:Op woensdag 14 februari 2007 18:21 schreef Dribbel_ het volgende:
moet je plectrums gebuiken die niet buigen![]()
![]()
Heb zelf die jazzII dingen gaan perfectquote:Op woensdag 14 februari 2007 18:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Doe ik nu ook, teruggaan naar Tortex is geen optie als je Jazz IIIs gebruikt hebt.
Die heb ik ook ooit met een band gedaan, alleen dan in dropped Dquote:Op woensdag 14 februari 2007 19:41 schreef imported_sphinx het volgende:
ons nieuwste nummer: hit me baby one more time, in Drop C ...![]()
en het klinkt nog gewoon goed ook!![]()
quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:51 schreef Jos_Tieband het volgende:
[..]
Die heb ik ook ooit met een band gedaan, alleen dan in dropped D
Ja heel mooi, ik hoor alleen geen flikkerquote:Op woensdag 14 februari 2007 19:53 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
![]()
check die shizzlehttp://media.putfile.com/hit-me-baby-drop-c
ja, pauperzooi bij putfile daaro. maar geen idee waar ik het anders mot uploaden enzo.quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:14 schreef Jos_Tieband het volgende:
[..]
Ja heel mooi, ik hoor alleen geen flikker
Welke C is het naar toe gedropt? Op een gegeven moment wordt het infrasoonquote:Op woensdag 14 februari 2007 20:14 schreef Jos_Tieband het volgende:
[..]
Ja heel mooi, ik hoor alleen geen flikker
quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:42 schreef SNArky het volgende:
[..]
Jij kan tenminste gitaarspelen.
ik hoor het wel maar verwachtte een real life ingespeelde versiequote:Op woensdag 14 februari 2007 20:21 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja, pauperzooi bij putfile daaro. maar geen idee waar ik het anders mot uploaden enzo.
Het antwoord: vragen in de muziek winkelquote:
opnemen doen we zodra we de kans krijgen weerquote:Op woensdag 14 februari 2007 20:49 schreef Maaark het volgende:
[..]
ik hoor het wel maar verwachtte een real life ingespeelde versie![]()
MIDI is alleen goed voor het aansturen van synths. General MIDI zuigt.![]()
Mja wij kunnen vanaf hier moeilijk zien hoe groot je gitaar isquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:36 schreef Bafnek het volgende:
[..]
Het antwoord: vragen in de muziek winkel.
Als ik zin had om er heen te fietsen zou ik het daar wel gevraagd hebben.
Nou dan is het antwoord gewoon:quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:36 schreef Bafnek het volgende:
[..]
Het antwoord: vragen in de muziek winkel.
Als ik zin had om er heen te fietsen zou ik het daar wel gevraagd hebben.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:22 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou dan is het antwoord gewoon:
Nee!
![]()
Dan is het toch wat vriendelijker als er staat: ga eens langs de winkel
Ja maar dan kan ik ook vragen weet jij misschien een site waar je kan invoeren wat je lunchpakket is en welke broodtrommel daar het beste bij past ?quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:44 schreef Bafnek het volgende:
Ja maar misschien dat dus iemand zon site had snappezvous.
Wow, na elk akkoord kon ik het volgende akkoord raden. Ben ik nou goed of is de muziek zo inspiratieloos en slecht?quote:Op donderdag 15 februari 2007 01:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Alswe dan toch weer met midifiles gaan smijten
http://media.putfile.com/4thattemptInDMinor
Dat kan je ook doen maar niet in dit topicquote:Op donderdag 15 februari 2007 00:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja maar dan kan ik ook vragen weet jij misschien een site waar je kan invoeren wat je lunchpakket is en welke broodtrommel daar het beste bij past ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |