abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47671023
hallo,

heb net even snel wat topics doorgespit en was benieuwd hoeveel geld je kwijt bent als je zeg maar een beginnerssetje koopt?

Ik ben niet op zoek naar een beginners setje of iets dergelijks vroeg me gewoon af hoeveel je nou ongeveer betaald voor een vuurwapen van klein tot normaal formaat (glock?, revolvertjes?)
GamerTag: Zipa
pi_47671293
Ben je uberhaupt al lid van een schietvereniging?

Maar als je eenmaal in aanmerking komt voor een verlof, zijn er een heleboel opties voor beginners. Bedenk dat net als met andere producten sommige merken, modellen en versies wat duurder, en sommige wat goedkoper zijn.

Een goed beginnerswapen is een kwaliteits kleinkaliber pistool of revolver, prijzen vanaf 400 tot 1000 euro, meer voor de nieuwe topwapens. Een standaard Glock 17 kost je 600-650 euro nieuw, niet duur te noemen voor een grootkaliber pistool.
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2007 @ 14:04:38 #153
145146 Andyy
pi_47671300
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:55 schreef Zijpie het volgende:
hallo,

heb net even snel wat topics doorgespit en was benieuwd hoeveel geld je kwijt bent als je zeg maar een beginnerssetje koopt?

Ik ben niet op zoek naar een beginners setje of iets dergelijks vroeg me gewoon af hoeveel je nou ongeveer betaald voor een vuurwapen van klein tot normaal formaat (glock?, revolvertjes?)
er bestaat niet echt een "beginnerssetje"
het is gewoon eerst een jaartje bij een vereniging schieten (met de verenigingswapens)(min 18x per jaar) en dan na een jaar kan/mag je een wapen aanschaffen, en de prijs varieert zeer sterk, je hebt de grootste troep en redelijke merken
pi_47677963
Een goed beginnerssetje kost 15 euro bij de Bart Smit.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_47680486
en als aanvulling:

als je lid bent van een schietvereniging, dan krijg je gelegenheid genoeg om allerlei wapens uit te proberen om zo het wapen te vinden wat bij je past. als je eenmaal een jaar lid bent, dan zul je merken dat je niet snel zomaar een "beginnerssetje" aanschaft. omdat je dan eigenlijk al geen beginner meer bent.
je kan ook, om een beter beeld te krijgen van wat prijzen etc, wat site's van wapenwinkels doorspitten.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  maandag 26 maart 2007 @ 18:24:36 #156
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_47680734
Ik had een Safari Arms vroeger, met de loop van een... weet ik niet meer... ... erop. Ik schoot met 22mm (Tja, vrouw hè, ik kon niet tegen de zware terugslag van de grotere kalibers). Mijn man had een 45-er, ook van SA.

Geweldige sport, wij zijn gestopt vanwege de kinderen. Zelfs al ligt alles veilig achter slot en grendel, een kind zoekt op den duur toch net zolang tot hij erbij kan, en dat risico wilde ik niet lopen...
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  maandag 26 maart 2007 @ 18:42:12 #157
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_47681337
Deze lijkt er wel op:

Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2007 @ 18:45:42 #158
145146 Andyy
pi_47681459
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:24 schreef DR34M3R het volgende:
Ik had een Safari Arms vroeger, met de loop van een... weet ik niet meer... ... erop. Ik schoot met 22mm (Tja, vrouw hè, ik kon niet tegen de zware terugslag van de grotere kalibers). Mijn man had een 45-er, ook van SA.

Geweldige sport, wij zijn gestopt vanwege de kinderen. Zelfs al ligt alles veilig achter slot en grendel, een kind zoekt op den duur toch net zolang tot hij erbij kan, en dat risico wilde ik niet lopen...
22MM
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2007 @ 18:46:49 #159
145146 Andyy
pi_47681503
dat is nog groter dan wat de vulcan van de F-16's schiet
  maandag 26 maart 2007 @ 18:49:33 #160
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_47681602
tja, sorry. Ik heb weleens geprobeerd met 38-er en een 45-er, maar dat ging echt niet... Ik ben nu eenmaal van het zwakke geslacht

Er zat er één bij ons op de vereniging, die schoot met een Desert Eagle. Als hij schoot, moest ik gewoon wachten tot hij zijn schot gelost had en dan vlug ertussendoor, omdat ik anders stond weg te trillen, dan kwam het mijne nergens terecht!
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2007 @ 18:50:13 #161
145146 Andyy
pi_47681618
je snapt hem niet heh ?
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2007 @ 18:53:12 #162
145146 Andyy
pi_47681721
ik zal het is even uitleggen
je beweert dat je met die middelste (maar dan 2mm wijder) schiet
  maandag 26 maart 2007 @ 18:54:49 #163
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_47681774

sowwy... .22 natuurlijk. Ben d'r al weer een jaartje of 6 uit.. Nou ja, je snapt wat ik bedoel toch?
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2007 @ 19:02:28 #164
145146 Andyy
pi_47682034
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:54 schreef DR34M3R het volgende:

sowwy... .22 natuurlijk. Ben d'r al weer een jaartje of 6 uit.. Nou ja, je snapt wat ik bedoel toch?
ghehe jawel
had even een mierenneukbui
jammer dat je er al weer 6 jaar uit bent, misschien moet je het weer is gaan proberen
  maandag 26 maart 2007 @ 19:08:17 #165
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_47682222
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:02 schreef Andyy het volgende:

[..]

ghehe jawel
had even een mierenneukbui
jammer dat je er al weer 6 jaar uit bent, misschien moet je het weer is gaan proberen
Ik zou wel willen. Maar toen de kinderen kwamen hebben we ervoor gekozen dat 1 van ons parttime ging werken. En kinderen kosten geld, en zo'n hobby ook. Plus het argument dat ik straks al aandroeg. Ik wil geen wapens in huis met de kinderen, dat is me te link. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat mis ging.

En de verenigingswapens bij de vereniging waar we bij zaten waren niet zo geweldig. Veel haperingen, afwijkingen, dat soort dingen. Dat schiet niet fijn. Voorlopig blijft het bij prettige herinneringen.

Hebben jullie dat nu ook, de gezichten van mensen als je vertelt wat voor sport je doet (of deed)?

Sommige zijn goud waard
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2007 @ 19:19:55 #166
145146 Andyy
pi_47682681
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:08 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Ik zou wel willen. Maar toen de kinderen kwamen hebben we ervoor gekozen dat 1 van ons parttime ging werken. En kinderen kosten geld, en zo'n hobby ook. Plus het argument dat ik straks al aandroeg. Ik wil geen wapens in huis met de kinderen, dat is me te link. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat mis ging.

En de verenigingswapens bij de vereniging waar we bij zaten waren niet zo geweldig. Veel haperingen, afwijkingen, dat soort dingen. Dat schiet niet fijn. Voorlopig blijft het bij prettige herinneringen.

Hebben jullie dat nu ook, de gezichten van mensen als je vertelt wat voor sport je doet (of deed)?

Sommige zijn goud waard
ghehe ja heb ik soms ook last van ja
was vooral grappig toen ik stage ging lopen op een basisschool en een leerling vroeg of ik sport.
de dag erna was het om de kwartier dat er iemand docent of leerling naar me toe kwam om te vragen of ik echt schiet en op wat (en een paar liepen met een grote boog om me heen)
pi_47683022
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:19 schreef Andyy het volgende:

[..]

ghehe ja heb ik soms ook last van ja
was vooral grappig toen ik stage ging lopen op een basisschool en een leerling vroeg of ik sport.
de dag erna was het om de kwartier dat er iemand docent of leerling naar me toe kwam om te vragen of ik echt schiet en op wat (en een paar liepen met een grote boog om me heen)
ja, blijft inderdaad leuk die "vooroordelen". ik heb het ook nog af en toe met mijn collega's in het ziekenhuis
ze blijven het maar "vreemd" vinden, totdat je ze een keer meeneemt als introducee en ze de sfeer en de sport heel anders hadden ingeschat en het helemaal geweldig vinden!
pi_47683090
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:53 schreef Andyy het volgende:
ik zal het is even uitleggen
je beweert dat je met die middelste (maar dan 2mm wijder) schiet
[afbeelding]
whehe, als die golfbal en dat stripje werkgeheugen er niet bij waren gefotografeert, zou je zo denken dat ze evengroot zijn ale een grote lavalamp ofzo
ik zie de baancommandant al denken.. "houdt de kogelvanger dat wel!?!?"
pi_47683150
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:49 schreef DR34M3R het volgende:

Er zat er één bij ons op de vereniging, die schoot met een Desert Eagle. ....

ooit... ooit heb ik er een! als mijn financiele situatie het toelaat..
en dan uiteraard met een aantal wissellopen
pi_47683286
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:24 schreef DR34M3R het volgende:

wat een onwijs verstandige keuze. zal ook wel een moeilijk zijn geweest of niet?
gelukkig zit ik nog niet in die situatie.
  maandag 26 maart 2007 @ 19:36:36 #171
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_47683399
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:28 schreef Djarum het volgende:

[..]

ja, blijft inderdaad leuk die "vooroordelen". ik heb het ook nog af en toe met mijn collega's in het ziekenhuis
ze blijven het maar "vreemd" vinden, totdat je ze een keer meeneemt als introducee en ze de sfeer en de sport heel anders hadden ingeschat en het helemaal geweldig vinden!
Ik ben er zelf ook op die manier terechtgekomen. Mijn man wilde bij een schietvereniging, en ik vertikte het om iedere week in angst te moeten zitten wachten of hij terug zou komen...

Dus ging ik mee kijken om me ervan te verzekeren dat het allemaal wel veilig ging. En vond het zo leuk, dat ik ook ben blijven hangen
  maandag 26 maart 2007 @ 19:40:35 #172
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_47683585
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:33 schreef Djarum het volgende:

[..]

wat een onwijs verstandige keuze. zal ook wel een moeilijk zijn geweest of niet?
gelukkig zit ik nog niet in die situatie.
O jawel. en af en toe kriebelt het ook echt nog wel. Maar veiligheid boven alles.
Tijdens mijn zwangerschap kon ik zowiezo niet schieten, je kunt zelf wel gehoorbeschermers dragen, maar om je buik wordt dat toch moeilijk. Ik weet niet of ik ontheffing had kunnen krijgen voor mijn vergunning, heb het ook nooit nagevraagd. We hebben wel pas na de geboorte van de kleine de wapens verkocht. Daar zagen we toch wel tegenop...
pi_47684645
Ik snap het best dat mensen geen vuurwapens in huis willen hebben met kinderen. Ik zou het zelf wel doen, maar zeer extreme voorzorgsmaatregelen nemen, en de kinderen ook op tijd duidelijk maken dat het geen speelgoed is. Vanaf een bepaalde leeftijd helpt ook om hun nieuwsgierigheid voor te blijven door ze gewoon eens onder toezicht te laten zien wat het is.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:06:34 #174
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_47684755
Wij hadden de pistolen in één kluis, de kogels in een andere. En de kluissleutels in een sleutelkastje met cijferslot dat ergens in de ingebouwde kast achter een stapel kleren tegen de muur geschroefd was.

Volgens mij kun je niet meer voorzorgsmaatregelen nemen.
pi_47685160
Een snelle demontage is misschien wel een goede taktiek, de slede of de afsluiter verwijderen en apart opslaan dus. Trekkersloten zijn ook een optie.
pi_47685566
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:06 schreef DR34M3R het volgende:
Wij hadden de pistolen in één kluis, de kogels in een andere. En de kluissleutels in een sleutelkastje met cijferslot dat ergens in de ingebouwde kast achter een stapel kleren tegen de muur geschroefd was.

Volgens mij kun je niet meer voorzorgsmaatregelen nemen.
ja, dat is wel een van de betere veiligheidsmethoden.
ik denk eigenlijk ook dat ik niet zou stoppen met de schietsport, ik geniet er daarvoor te veel van.
ik weet wel dat ik alles zou doen om mijn kinderen het compleet duidelijk te maken. zoiezo zou ik eigenlijk het contact met de wapens en de sport de eerste jaren vermijden (wat niet weet, wat niet deert) maar op een gegeven moment komen toch de vragen, en dan is het aan de ouders om daar op een verstandige manier mee om te gaan.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:34:31 #177
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_47718487
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:24 schreef Djarum het volgende:

[..]

ja, dat is wel een van de betere veiligheidsmethoden.
ik denk eigenlijk ook dat ik niet zou stoppen met de schietsport, ik geniet er daarvoor te veel van.
ik weet wel dat ik alles zou doen om mijn kinderen het compleet duidelijk te maken. zoiezo zou ik eigenlijk het contact met de wapens en de sport de eerste jaren vermijden (wat niet weet, wat niet deert) maar op een gegeven moment komen toch de vragen, en dan is het aan de ouders om daar op een verstandige manier mee om te gaan.
Goed, En dan zijn ze met vriendjes aan het spelen, vervelen zich, en komen op het lumineuze idee om een echt pistool te laten zien... Met alle gevolgen van dien.

Ik hanteer het principe: voorkomen is beter dan genezen. Op dit vlak tenminste.
pi_47725273
Sluit je zelf en je kinderen dan op. Zorg dat ze niet met de buitenwereld in aanraking komen. laat ze aub niet de straat oversteken. kijk uit met cola. dadelijk komen ze op het idee om er bacardi bij te doen!!

Als jouw kinderen bij JOUW wapen zouden kunnen, ben JIJ het domste bezig want dan heb JIJ verzaakt om een goede verantwoordelijke ouder te zijn. Als jij niet eens je sleutels zo kunt verbergen dat je kinderen hem niet kunnen vinden, waar ben je dan mee bezig? Of als jij bang bent datr je kinderen per ongeluk de code zullen raden van de cijfercombi dan ben je TE paranoide.

Je kunt ook achter elke deur spoken zien natuurlijk....
Maar voorkomen is beter dan genezen inderdaad, je kunt beter geen kinderen nemen dan als je zo bang bent voor dit.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_47725373
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:34 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Goed, En dan zijn ze met vriendjes aan het spelen, vervelen zich, en komen op het lumineuze idee om een echt pistool te laten zien... Met alle gevolgen van dien.

ja, maar zolang je wapens zijn opgeborgen zoals het hoort, en je de sleutels en code's aan niemand bekend maakt, gebeurt dat niet zo snel.
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:54:19 #180
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_47767704
Lekker is dat.. afspraken verzet en mooi op tijd thuis voor de kluiscontrole. nu 2,5 uur later nog geen politie aan de deur gehad
pi_47767803
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:41 schreef Djarum het volgende:

[..]

ja, maar zolang je wapens zijn opgeborgen zoals het hoort, en je de sleutels en code's aan niemand bekend maakt, gebeurt dat niet zo snel.
Onderschat kinderen niet, die zijn nieuwsgierig en vindingrijk.
pi_47770840
Ik wil even een wat minder politiek correct onderwerp aansnijden. Hoe denken jullie over vrij(er) wapenbezit? Wat vinden jullie van zoiets als het Amerikaanse 2nd Amendment? Denken dat jullie dat er een direct verband is tussen hoeveel legale vuurwapens er zijn en hoeveel moorden er gepleegd worden?

Idealistisch gezien kan ik me wel vinden in de mening van veel Amerikaanse wapenbezitters; dat zelfverdediging een grondrecht is, en dat restricties op wapenbezit dus restricties zijn op grondrechten en individuele vrijheid. De werkelijkheid is complexer helaas.

Ikzelf ben voor verantwoordelijk en legaal wapenbezit, maar realistisch gezien zie ik in dat er een drempel en beperkingen nodig zijn. Echter de vraag is in welke mate en of het echt effect zal hebben. De geschiedenis heeft aangewezen dat met individuele vrijheden ook verantwoordelijkheden komen, en niet iedereen kan dat aan. Maar de meeste van die mensen laten zich ook niet tegenhouden door de wet.

In Nederland is het acceptabel geregeld naar mijn mening. Ik kan prima mijn hobby uitoefenen, zonder overdreven hoeveelheid moeite, maar de drempel ligt wel erg hoog. Daar komt nog eens bij dat vuurwapens ter zelfverdediging en zelfverdediging in het algemeen nogal taboe en wettelijk onmogelijk zijn, ergens vind ik dat absoluut niet redelijk. Wanneer ik in de VS zou wonen zou ik volop gebruik maken van mijn recht, hier zijn we daarin toch vrij beperkt.

Hoe denken jullie over 'gun control'?
pi_47799101
Niet doen in NL. Wij NLers zijn een opgefokt volkje wat altijd alles maar snel moet doen. Zijn snel over de zeik en doen dan gekke dingen. Plus je zou het hier dan moeten invoeren en dat gaat fout. Wat ik bedoel, Amerikanen zijn er mee opgegroeit en vinden het wat normaler. Als Ameirka het nooit had gehad en het zou daar nu ingevoerd worden, dan ging het ook fout.

Als ik in AMerika zou wonen zou ik er ook gebruik van maken. Maar er lopen altijd rotte appels rond die het grondig verzieken voor de welwillenden.
Ik zou me hier in NL ook niet veiliger voelen als ik gewapend rond mocht lopen. Ik denk dat wij daar niet gedisciplineerd genoeg voor zijn.
pi_47814565
Ik zou me er inderdaad ook niet zoveel veiliger door voelen. En ik denk dat je gelijk hebt wanneer je zegt dat het in Nederland voor veel ellende kan zorgen. Maar wat de principe kwestie betreft ben ik toch erg voorstander van individuele vrijheid en verantwoordelijkheid, helaas zullen er in een maatschappij altijd compromissen gesloten moeten worden, ook wat betreft vrijheid.
pi_47841124
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:40 schreef Djarum het volgende:

[..]

wtf?
bij ons op de vereniging lopen er sinds kort ook een paar meiden rond, en de vrouwen van een aantal leden schieten er ook met GK op los
ik vind zelf wel dat vrouwen op een, toch wel voor een groot deel, mannensport de sfeer een stuk gezelliger maken.
Mooi is dat zeg, beetje bizar wel. Ben blij dat ze er bij mij tot nog toe niet moeilijk over hebben gedaan. Overigens zou ik, als een schietvereniging eerst een ALV zou willen houden om te checken of ik wel lid kan worden, echt onmiddelijk mijn boeltje pakken en vertrekken. Stelletje heikneuters. Ik kan prima met een wapen omgaan, ondanks dat ik een stel borsten heb.

Edit: Met de quote-knop ga ik minder goed om..Wilde het bericht daarboven quoten
Proud property of hollander172
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:12:44 #186
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_47842022
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Onderschat kinderen niet, die zijn nieuwsgierig en vindingrijk.
Yup maar ook dat is toch makkelijk te ondervangen? Bij onze Sig zit een mooi slot die je door de patroonhouder kan halen met de slede open. Als dat ook nog niet veilig genoeg lijkt kan je dit ook doen met de slede eraf. Dat indien kinderen uberhaubt de kluis kunnen openen. (wat me ook redelijk de schuld van de ouders lijkt maar dat terzijde.)

Ik snap het onderscheid ook niet echt, een kind kan sowieso gevaarlijk zijn en waarom wapens dan niet in huis hebben? Ouders flikkeren wel gewoon de sleutels van de auto overal neer of laten deze in hun jaszak zitten, moet je eens zien wat voor ravage kinderen met een auto uit kunnen richten. Als je er gewoon heel normaal over doet zal een kind niet eens het idee krijgen om te gaan zoeken naar de wapens van pappie en mammie, ik denk dat je dat gewoon moet meenemen in de opvoeding en daarnaast natuurlijk je spullen heel goed opbergen.
Maak het mystiek en geheimzinnig en ze worden nieuwsgierig, praat er normaal over of laat ze het eens zien en het is totaal niet meer interessant.

Dit laatste niet letterlijk bedoelt, dat zou pedagogisch niet verantwoord zijn.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_47842431
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:34 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Opzich snap ik het wel. Maar ook ik ben opgegroeid met 2 geweren in huis. Vanaf mijn geboorte, tot ik een jaar of 10 was zijn er altijd wapens in huis geweest. Er hingen zwaarden en degens aan de muur, en ook geweren, plus mijn vader bezat 2 geweren waar hij daadwerkelijk mee schoot. Ook mijn broertje, 4 jaar jonger dan ik, is hier uiteraard mee opgegroeid. Wij wisten dat we geweren hadden, wij wisten waar ze lagen, en toch is het eigenlijk nooit in ons opgekomen om er mee te spelen.

Mijn vader nam ons al heel jong mee naar de vereniging, waar we mochten kijken, en uitleg kregen over hoe of wat. Als we thuis de geweren wilden zien kon dat gewoon. Er is altijd openheid over geweest, en we hebben nooit op ons eigen houtje ook maar 1 vinger uitgestoken naar de geweren waar mee geschoten werd, noch de vuur- en steekwapens aan de muur. Het was er gewoon, de normaalste zaak van de wereld, dus totaal niet boeiend voor ons.
pi_47847639
Dat is het probleem van veel Nederlanders, ze kennen het alleen van de media en voor hun staan wapens dus symbool voor dood en geweld. Terwijl het gewoon dingen zijn, ze doen niets en hoeven nergens symbool voor te staan.

Ik ben ook ermee opgegroeid, en dan is het niet veel meer dan papa's dure vishengel waar je niet aan mag komen, of de heggeschaar waar mama altijd van zei dat ik daar niet mee mocht spelen omdat het gevaarlijk is. Voorkomen is beter dan genezen, maar overdrijven is ook niet echt nodig natuurlijk.
pi_47870819
Gisteren met een Bulgarian Krinkov .223 geschoten!

wat een apparaat
helaas is hij niet van mij, maar van een goede vriend van me met wie ik samen schiet.

toen even de vlamdemper eraf gehaald en weer een serie mee geschoten
hier een foto van hem, terwijl hij schiet zonder vlamdemper.

helaas nog geen foto van mij
ach, is een goede reden om er nog een keer mee te schieten
  zaterdag 31 maart 2007 @ 21:22:27 #190
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_47871611
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 21:03 schreef Djarum het volgende:

Bulgarian Krinkov .223
pi_47903007
AK kloon in NATO kalibers Travestie is het!
pi_47908340
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:35 schreef Evil_Jur het volgende:
AK kloon in NATO kalibers Travestie is het!
neemt niet weg dat het leuk schieten is
pi_47908553
Das waar.

Maar om even te mierenneuken; voldoet dat ding wel aan de minimale lengtes van tegenwoordig? (30cm loop, 60cm totaal)
pi_47910143
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Das waar.

Maar om even te mierenneuken; voldoet dat ding wel aan de minimale lengtes van tegenwoordig? (30cm loop, 60cm totaal)
ja, voldoet compleet aan alle regels. de klapklof is uiteraard ook vastgelast etc.
pi_47910320
Ik heb hetzelfde type wapen als hierboven op de foto's. Hoewel de loop korter is dan nu wettelijk toegestaan, is het toch een legaal wapen. Zij stonden namelijk voor de wetswijziging in augustus 2005 op verlof en mogen dus gewoon binnen de schietsport gebruikt worden.
pi_47910591
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:29 schreef Ulwembu het volgende:
Ik heb hetzelfde type wapen als hierboven op de foto's. Hoewel de loop korter is dan nu wettelijk toegestaan, is het toch een legaal wapen. Zij stonden namelijk voor de wetswijziging in augustus 2005 op verlof en mogen dus gewoon binnen de schietsport gebruikt worden.
idd, hij heeft hem ook al een aantal jaar in bezit.
pi_47910906
Ik weet het. Ken hem persoonlijk
pi_47910957
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:29 schreef Ulwembu het volgende:
Das waar ook, dank u.
pi_47911107
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:44 schreef Ulwembu het volgende:
Ik weet het. Ken hem persoonlijk
aha, zelfde vereniging ook?
pi_47914723
Nopes dat niet. Ik schiet in Noord Brabant.
  vrijdag 6 april 2007 @ 08:26:17 #201
17709 hollander172
pi_48068705
Gisteren weer even heerlijk geschoten, eerst met een Remington 700 op 50 meter en daarna voor de acoustische bevrediging, zoals het lid van de desbetreffende SV het zo leuk wist te noemen, met een 9mm Tanfoglio op 25 meter.

Blijft leuk dat GK spul. Toch maar eens aanmelden bij een GK vereniging.
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:10:03 #202
112737 Sgele
The Innovator of Violence
pi_48069301
omg, ziet er allemaal wel cool uit. Wilde vroeger altijd op een schietclub.
maar ik neem dat dit allemaal dik achter slot en grendel moet? En die machinegeweren...daar zijn 'gewoon' vergunningen voor te krijgen?
Te Koop: Kekke, kopere armbanden! Met sjiek kleurtje! *O*
Op 22-02-2009 22:26 schreef Bellerophon het volgende:
Sterf een pijnlijke dood, trut :')
pi_48069505
Wat versta jij onder machinegeweren? Volautomaten kun je in ieder geval niet op vergunning krijgen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:51:54 #204
112737 Sgele
pi_48070165
[afbeelding]

zoiets bijvoorbeeld? Ik ben geen kenner natuurlijk, maar valt dit niet onder een machinegeweer?
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:57:48 #205
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48070302
Heb even zitten lurken in dit topic, hoeveel geld ben je als beginner ongeveer kwijt? Dan denk ik aan kluis, eigen pistool etc.?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_48070417
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:51 schreef Sgele het volgende:

[afbeelding]

zoiets bijvoorbeeld? Ik ben geen kenner natuurlijk, maar valt dit niet onder een machinegeweer?
Niet echt, machinegeweer is sowieso een vage term, maar heeft altijd betrekking op volautomatisch vurende wapens (blijven schieten zolang je de trekker indrukt). Het door jouw getoonde wapen is bijvoorbeeld wel afgeleid van zo'n volautomaat, maar dan gaat het om civiele versies die semiautomaat zijn (een schot per keer dat de trekker wordt overgehaald).

Vroeger mocht je in Nederland wel door een wapensmid die volautomaten laten ombouwen tot semiautomaat om ze op vergunning te krijgen, tegenwoordig mag dat niet meer tenzij ze van voor 2005 waren.

In de praktijk maakt het echter niet zoveel uit omdat bijna alle fabrikanten af fabriek semi-automatische civiele versies van hun wapens maken, en die mag je dus wel op vergunning hebben.
pi_48070676
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:57 schreef LENUS het volgende:
Heb even zitten lurken in dit topic, hoeveel geld ben je als beginner ongeveer kwijt? Dan denk ik aan kluis, eigen pistool etc.?
Van minimaal 500 euro per jaar tot hoe duur je het wilt maken. In je eerste jaar kom je nog niet in aanmerking voor een verlof, dan schiet je met verenigingswapens. Daarna kun je een beetje pistool al kopen voor een paar 100, wel gebruikt en niet top-kwaliteit dus, maar als je dat wilt wordt het al wat duurder. Kleinkaliber munitie kost je een paar tientjes per 1000 stuks, een gamma-kluisje is 30 euro, en dan de contributie voor club en bond zo'n 150 euro per jaar. Het hoeft geen dure sport te zijn, maar als je er echt lol aan wilt hebben zal het je waarschijnlijk wat meer kosten.

Kijk eens op www.hendrixvanderputten.nl om een idee te krijgen van wapenprijzen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:23:55 #208
17709 hollander172
pi_48073272
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Het hoeft geen dure sport te zijn, maar als je er echt lol aan wilt hebben zal het je waarschijnlijk wat meer kosten.
Niet helemaal eens. Ligt eraan wat je wil, elke sport kan je ook voor de lol beoefenen.

Denk dat ik nu na een goed jaar alles inclusief (munitie, kaarten, consumpties, benzine, lidmaatschap etc.) iets van ¤ 2000,- kwijt ben. Lijkt veel maar ik schiet 2 keer per week KK, ga nog weleens GK schieten bij andere verenigingen en ik heb een eigen wapen gekocht.

Ik schiet voor de knal zoals ze dat zeggen ofwel ik ben totaal niet serieus bezig om punten te schieten.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:56:03 #209
112737 Sgele
pi_48074580
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:02 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Niet echt, machinegeweer is sowieso een vage term, ..... vergunning hebben.
Cool, thanks voor je duidelijke antwoord. Mijn nieuwsgierigheid is weer gevoed
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:00:43 #210
17709 hollander172
pi_48074732
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:56 schreef Sgele het volgende:

[..]

Cool, thanks voor je duidelijke antwoord. Mijn nieuwsgierigheid is weer gevoed
Bevredigd bedoel je? Of heb je nog meer vragen?
pi_48075178
Leuk topic! Ik woon nu een jaar in het zuiden van Frankrijk. Vorige week ben ik lid geworden van de lokale schietclub nadat een vriend me daar introduceerde. Zodra ik mijn lidmaatschapskaart heb ben ik vrij om een .22 geweer aan te schaffen en na 6 maanden lidmaatschap een categorie 4 handwapen d.w.z. een revolver, ongeacht het caliber, hiervoor moet je wel toestemming vragen aan de prefectuur zoals dat hier heet, dat schijnt een formaliteit te zijn. Later (hoeveel precies weet ik nog niet) mag je hier dan naar categorie 1, pistolen en/of geweren die automagisch herladen.

Leuke club ook. De eerste keer dat ik daar was met alles mogen schieten wat er toen aanwezig was: .22 pistool, .22 geweer, .45 Smith and Wesson revolver en een .45 colt pistool. Alles op een baan van 25 meter in de kelder van een oude leerlooierij, waar ik dus altijd muf ruikend vandaan kom.

Ik zit dus nu met smart op mijn kaart te wachten om daarna direct een .22 geweer te kopen, kost maar een paar honderd euro voor een redelijke kwaliteit. Zo rond oktober wil ik gaan shoppen voor een nette revolver, waarschijnlijk een .45.

zoiets ofzo
(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
  vrijdag 6 april 2007 @ 13:47:17 #212
112737 Sgele
pi_48078458
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:00 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Bevredigd bedoel je? Of heb je nog meer vragen?
owjee, een foutje... ja bevredigd... ook goed
pi_48079410
zo, dat gaat in een keer hard op zo'n vrijdagochtend!
vanavond weer GK schieten met de Krinkov .223, hopelijk dit keer met foto's
ik moet zeggen dat ik ook wel erg voor de knal schiet, maar ik vind het ook een "sport" om zo te ademen en te concentreren dat je een paar mooie tienen schiet
pi_48093779
Maar als je dus op zon schietclub zit, krijg je dus een vergunning en kun je
zomaar al die wapens her en der kopen en importeren?

ftw?
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
pi_48096304
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:02 schreef Lipton-Anubis het volgende:

ftw?
Je "krijgt" niks. En je koopt dus niet "zomaar" her en der wapens zoals je her en der groente en fruit koopt.
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 08:26 schreef hollander172 het volgende:
daarna voor de acoustische bevrediging, zoals het lid van de desbetreffende SV het zo leuk wist te noemen, met een 9mm Tanfoglio op 25 meter.
9mm voor de acoustische bevrediging?? Dat is hetzelfde als op een originele snorfiets springen en kicken op de snelheid.
pi_48096800
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:02 schreef Lipton-Anubis het volgende:

ftw?
Daar komt wel meer bij kijken natuurlijk:

Bewijs van goed gedrag, minimaal 1 jaar lid van een erkende schietvereniging, lid van de bond, bekwaam en geschikt worden geacht door je vereniging, minimaal 18 schietbeurten in 1 jaar, stevig antecedenten-onderzoek, goedkeuring van de politie, goedkeuring van je wapenkeuze door de vereniging, kosten, regels voor vervoer en opslag.
pi_48097889
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:11 schreef Jobo77 het volgende:

9mm voor de acoustische bevrediging?? Dat is hetzelfde als op een originele snorfiets springen en kicken op de snelheid.
nouja, als je alleen maar met KK schiet, dan kan 9mm zeker wel goed zijn voor de acoustische bevrediging.
natuurlijk is het een mindere acoustische bevrediging (wat een woord ) dan een .45 magnum.
pi_48098196
vanavond trouwens ook geschoten met een Ar15!
hoewel ik nog steeds het lekkerste schiet (en ja ook voor de acoustische bevrediging) met de krinkov .223, en dan zonder vlamdemper!
ook een paar leuke foto's gemaakt trouwens

ik kan weer lekker slapen vanavond
pi_48098652
.45 magnum is nogal een zeldzaam en uitgestorven caliber, bedoel je misschien .45 (long) colt, of .45 acp / auto?
pi_48099203
nee, ik doelde op de .45 magnum, maar dan puur in vergelijking met de acoustische bevrediging tegenover de 9 mm. maar de .45 die jij noemde zijn ook zeker een stuk "bevredigender" en realistischer.
pi_48104399
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:11 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Je "krijgt" niks. En je koopt dus niet "zomaar" her en der wapens zoals je her en der groente en fruit koopt.
[..]

Moet zeggen dat het nog best lekker klinkt. En het ging ook heerlijk, 10 patronen achter elkaar wegblaffen. Dan ben ik weer even heel erg bevredigd whehehe. Had overigens nog nooit met 9mm geschoten, maar vond het best leuk.
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:15:09 #222
17709 hollander172
pi_48104554
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:07 schreef Anubis1984 het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het nog best lekker klinkt. En het ging ook heerlijk, 10 patronen achter elkaar wegblaffen. Dan ben ik weer even heel erg bevredigd whehehe. Had overigens nog nooit met 9mm geschoten, maar vond het best leuk.
Rondje snelvuur met 9mm kan idd best bevredigd werken. Rondje snelvuur met .45 red ik niet met de opslag die het gaf.

Dan ben ik maar een mietje.
pi_48108944
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:15 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Rondje snelvuur met 9mm kan idd best bevredigd werken. Rondje snelvuur met .45 red ik niet met de opslag die het gaf.

Dan ben ik maar een mietje.
.45 wat? acp? Dat klapt rustiger dan een felle tik van een 9mm. of 45 winmag? Welk wapen heb je het dan over?
pi_48109245
Ik vind .45 auto (acp) ook rustiger dan 9mm, ik durf wel te zeggen dat het mijn favoriete kaliber is voor automaten.
  zondag 8 april 2007 @ 00:11:44 #225
17709 hollander172
pi_48126781
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:07 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

.45 wat? acp? Dat klapt rustiger dan een felle tik van een 9mm. of 45 winmag? Welk wapen heb je het dan over?
ACP Wapen was een Glock 31 geloof ik. Snel weer op doel komen was behoorlijk lastig en dat lukte met de Tanfoglio 9 mm prima.

Het zal wel aan mij liggen maar felle tik van een 9mm? WTF? Die 45'er vond ik toch echt feller klappen dan de 9mm.
pi_48128181
De Glock 31 is volgens mij een .357sig, de 21, 30 en 36 zijn .45acp/auto. En dan zijn er nog de .45gap modellen van glock, maar die heb ik in Nederland nog niet gezien.
pi_48136845
Ik heb een paar maanden terug met een Diemaco C7 en een glock geschoten, was wel cool om een keer te doen. Bust fire was ook wel tof (maar nutteloos).
  maandag 9 april 2007 @ 08:10:43 #228
17709 hollander172
pi_48137327
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:28 schreef Evil_Jur het volgende:
De Glock 31 is volgens mij een .357sig, de 21, 30 en 36 zijn .45acp/auto. En dan zijn er nog de .45gap modellen van glock, maar die heb ik in Nederland nog niet gezien.
De 30 dus. Wist het niet meer zeker en had geen tijd om het op te zoeken.
pi_48137619
quote:
Op maandag 9 april 2007 08:10 schreef hollander172 het volgende:

[..]

De 30 dus. Wist het niet meer zeker en had geen tijd om het op te zoeken.
Ah, das zo'n subcompact, dan zal het inderdaad flink klappen. Maar mijn ervaring is dat wanneer je een .45acp en een 9mm schiet in vergelijkbare wapens, de .45acp comortabeler is. Niet per se rustiger, maar 9mm is erg fel, slaat hoger op. Ook omdat .45acp wapens vaak aanzienlijk zwaarder zijn denk ik.
  maandag 9 april 2007 @ 09:54:05 #230
17709 hollander172
pi_48138024
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:15 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ah, das zo'n subcompact, dan zal het inderdaad flink klappen.
Mijn vriendin kreeg hem helemaal mooi omhoog, die schrok zich een ongeluk.
quote:
Maar mijn ervaring is dat wanneer je een .45acp en een 9mm schiet in vergelijkbare wapens, de .45acp comortabeler is. Niet per se rustiger, maar 9mm is erg fel, slaat hoger op. Ook omdat .45acp wapens vaak aanzienlijk zwaarder zijn denk ik.
Ik heb te weinig ervaring met GK wapens om dat te merken of te zien denk ik. De Tanfoglio werd (voor mijn vriendin) aangeraden als redelijk "lief" wapen. We hadden verder de keus uit een CZ75 en een 1911 kloonachtig iets, allen in 9mm.

Voor de echt grote klappen hadden we beter op de 50meter baan kunnen blijven staan, als je zelf schiet merk je er weinig van maar als je ernaast staat wil zo'n Remington in .223 best leuke klappen geven. Mijn vriendin schoot er overigens wederom beter mee, tweede kaartje een groepje in bijna exact verticale lijn binnen een cm of 4.
pi_48147163
Je vergelijkt een 9 mm met een gewicht van +/- 1250 gram nu met een 45acp met een gewicht van 700 gram en een subcompact. Natuurlijk slaat hij dan harder op.

Maar vergelijk nu eens een 45acp van 1250 gram met een 9m 1250 gram en beide looplengtes gelijk. Dan zul je zien dat de 45 wat rustiger is.
pi_48155769
Het ideale doel is natuurlijk om alles zoveel mogelijk te proberen!
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:54:38 #233
17709 hollander172
pi_48193905
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:41 schreef Evil_Jur het volgende:
Het ideale doel is natuurlijk om alles zoveel mogelijk te proberen!
Dat is wel de bedoeling idd!

Heb met name KK geschoten tot nu toe en GK is incidenteel geweest, wapens vergelijken is dan heel lastig als er veel tijd tussen zit. Sowieso zit ik weer even op een twijfelmomentje, ik heb een kluis nodig, wil een KK karabijntje aanschaffen, veel verschillende KK munitie inslaan om te proberen in de Sig en als het even kan ook nog lid worden van een GK vereniging.
Dunno wat handig is en het allemaal doen heb ik ook geen tijd voor.

Binnenkort eerst maar weer eens een rondje skeet doen als het mooi weer blijft.
  zondag 15 april 2007 @ 16:18:21 #234
73888 DIA
die ja .....
pi_48350533
Even een vraag van een vuurwapenleek
Dit is een hobby van de meeste posters hier?
Ik snap dat je op een schietbaan je 9mm leegschiet op een schijf of plaat... lijkt mij ook wel wat..
maar wth moet je met een rifle thuis?
pi_48353576
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:18 schreef DIA het volgende:
Even een vraag van een vuurwapenleek
Dit is een hobby van de meeste posters hier?
Ik snap dat je op een schietbaan je 9mm leegschiet op een schijf of plaat... lijkt mij ook wel wat..
maar wth moet je met een rifle thuis?
Een 'rifle' (geweer) schiet je natuurlijk ook mee op de schietbaan, alleen wat langere afstanden dan een 9mm.

En waar wil je het anders bewaren dan thuis? Vele honderden wapens en tienduizenden stuks munitie in een afgelegen clubhuisje bewaren? Zoals blijkt liggen dergelijke arsenalen op een luchtmachtbasis al niet veilig.

Dan zijn er nog de logistieke problemen. Er is echt geen ruimte en tijd om iedereen zijn wapens op een gemiddelde schietvereniging te laten poetsen, onderhouden, aanpassen en dergelijke. Gewoon volgens de regels bij de schutters in een goede kluis is de meest veilige en haalbare oplossing. Zo kan de politie ook goed controleren of individuele schutters zich aan de regels houden.
pi_49009455
Schop! Wat is het hier stil?
pi_49014639
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Schop! Wat is het hier stil?
nou ,inderdaad

maar even nieuw leven inblazen!

ik ga vanavond maar even met .45 acp schieten! gewoon even voor het gevoel
  zaterdag 5 mei 2007 @ 10:27:26 #238
17709 hollander172
pi_49030668
Niks te melden eigenlijk, blijf wel gewoon mijn beurten maken natuurlijk.

Moet wel nog steeds rondje skeet doen maar vannacht weer zo verrot geslapen. Gaat hem niet worden vandaag. Moet voor 12 uur op zaterdag
pi_49047186
Het is idd een beetje stil geweest, ik denk n.a.v. de verschrikkelijke schietpartij van die gek in Virginia.
Het is helaas de rauwe werkelijkheid. Met het verbieden van wapens los je m.i. niets op.
Wapens de wereld uit is helaas een utopie.

Wat vinden we van de Beretta 90 Two?
Zojuist gelezen in de AK56
Foto:

http://www.iconocluster.c(...)tta-90two_medium.jpg

Het is hetzelfde ding als jaren geleden, maar wat een vormgeving... Dat kunnen alleen maar Italianen.
pi_49048525
Ik hoop eerlijk gezegd dat legale, verantwoordelijke wapenbezitters zich niet schamen voor wat er in Virginia gebeurt is, daar hebben wij niks mee te maken.

Ik heb 90-two al tijd geleden gezien ja, erg mooi, ik ben altijd al een fan geweest van beretta's vormgeving. Echter vind ik Beretta vaak wel te duur in vergelijking met bijvoorbeeld Glocks. Ze zijn misschien wel wat mooier, maar verder doen ze het zeker niet beter. Het zijn goede wapens, maar niet uitzonderlijk en voor uiterlijke schijn betaal ik geen 3-400 extra.

Maar het blijft een schoonheid, dat zeker. Als ze nu de ronde trekkerbeugel vervangen door de combat stijl van de oude 92, dan is het een van de mooiste gkp's die er zijn.
  maandag 7 mei 2007 @ 08:40:43 #241
17709 hollander172
pi_49090097
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 22:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik hoop eerlijk gezegd dat legale, verantwoordelijke wapenbezitters zich niet schamen voor wat er in Virginia gebeurt is, daar hebben wij niks mee te maken.
Ik vraag me ook af wat "wij" daarmee te maken hebben?
Ik zie het in ieder geval volledig los van elkaar.
pi_49494024
En hollander 172, hoe is je gesprekje met de voorzitter afgelopen?(zie vuwa.net)
pi_49575754
quote:
Op maandag 7 mei 2007 08:40 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af wat "wij" daarmee te maken hebben?
Ik zie het in ieder geval volledig los van elkaar.
waarschijnlijk zijn de sportschutters de enige die het los van elkaar zien.
ik hoor regelmatig mensen "schrikken" om mijn hobby:

"Maar dus je schiet met van die echte gevaarlijke wapens.."
ja.. klopt..
"met van die echt kogels?"
ja, met van die echt kogels
"wat vreemd dat dat zomaar mag man"!
nee, dat mag ook niet zomaar..
"ja maar, dan nog.. als een van jullie gaat flippen"
ja, maar een politieagent kan ook gaan flippen..
"ja maar dat is toch anders..."

mensen kijken toch anders naar bijvoorbeeld honkbal dan naar de schietsport. terwijl er bij honkbal meer gewonden vallen op een gemiddelde zaterdag.
pi_49576751
Je kunt ook antwoorden: Loop eens na afloop van een wedstrijd voetbal langs een stadion en loop eens na afloop van een schietwedstrijd langs een schietbaan. Bij welke van de 2 loop je de meeste kans om zwaar gewond te raken? Volgens mij toch echt de voetbalwedstrijden.
pi_49577834
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:28 schreef Jobo77 het volgende:
Je kunt ook antwoorden: Loop eens na afloop van een wedstrijd voetbal langs een stadion en loop eens na afloop van een schietwedstrijd langs een schietbaan. Bij welke van de 2 loop je de meeste kans om zwaar gewond te raken? Volgens mij toch echt de voetbalwedstrijden.
ja idd, die heb ik ook al eens gebruikt.
is realiteit zijn mensen gewoon bang ervoor omdat ze niet weten hoe streng de regelgeving in NL is, en wat de mentaliteit van een echte sportschutter is.
bang voor het onbekende zeg maar.. en wat men erover hoort dat is de negatieve berichtgeving uit Amerika.
pi_49596452
Geen vuurwapen, maar m'n broer heeft laatst zo'n luchtbuks gekocht, een Gamo 4,5 mm in zo'n typisch M24 modelletje. Iemand anders ervaring mee? Je knalt er dwars door stukken hout heen, tov ding

Zo'n soort modelletje dus ( ongeveer ) , maar dan met knikactie, en nog een scope gemonteerd ( die wel vrij snel stuk gaan )
  maandag 21 mei 2007 @ 14:13:37 #247
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_49606395
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:56 schreef Djarum het volgende:

[..]

ja idd, die heb ik ook al eens gebruikt.
is realiteit zijn mensen gewoon bang ervoor omdat ze niet weten hoe streng de regelgeving in NL is, en wat de mentaliteit van een echte sportschutter is.
bang voor het onbekende zeg maar.. en wat men erover hoort dat is de negatieve berichtgeving uit Amerika.
De verenigingen zelf zijn ook ontzettend streng. Wij zijn misschien iets losser, maar laatst is er nog een lid op staande voet geroyeerd omdat hij voor de 2e keer met drank op de baan op ging.
1e keer is schorsing en 2e keer is jammer dan.
  maandag 21 mei 2007 @ 14:14:28 #248
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_49606426
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:51 schreef Sgele het volgende:

[afbeelding]

Niet in de zin van vergunning als het volautomatische gedeelte geblokkeerd is.
pi_49606632
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:13 schreef Prosac het volgende:

[..]

De verenigingen zelf zijn ook ontzettend streng. Wij zijn misschien iets losser, maar laatst is er nog een lid op staande voet geroyeerd omdat hij voor de 2e keer met drank op de baan op ging.
1e keer is schorsing en 2e keer is jammer dan.
en terecht. ik vind dat een goede handhaving van de regels.
Ik weet dat binnen de muren van mijn vereniging er een grote sociale controle is en dat iedereen zich goed aan de regels houdt. heb ook nog nooit iemand met alcohol op de baan op zien gaan.
pi_49609087
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:14 schreef Prosac het volgende:

[..]

Niet in de zin van vergunning als het volautomatische gedeelte geblokkeerd is.
En dan alleen als een wapen van voor 2005 is. Maar deze is af fabriek semi-auto, en dan is het sowieso geen probleem.
pi_49664647
Jur en/of Jobo, ik heb een probleempje met mijn Glock. De hulzen worden de laatste tijd naar alle richtingen uitgeworpen, natuurlijk meestal naar rechtsachter, maar nu ook naar linksachter en recht achteruit tegen mijn voorhoofd. De hulzen zijn ook af en toe gedeukt, een scherpe vouw aan de hulsmond. Ze zijn allemaal geschaafd, maar niet zo erg als bij de Fiochi's. Ik heb wel een tijdje met Navo's (D.N. en Speer) geknald, dat gaf wel een behoorlijke terugstoot. Nu ben ik verder gegaan met mijn partij "New Generation" uit Zuid Afrika. Dat blijken ordinaire Partizan (tekentjes lijken op nny) te zijn, verder geen probleem.
Dit weekend heb ik de hele slede gedemonteerd, ik dacht dat kopervijlsel van de hulzen de boosdoener zou zijn, maar de boel was helemaal niet vervuild. De patroontrekker zag er op het eerste gezicht prima uit. De uitstoter is niet verbogen o.i.d.
Vanavond zou ik er mee gaan schieten, maar dat ging niet door.
Hebben jullie nog een idee van een mogelijke oorzaak?
pi_49669802
ik heb inderdaad ook een keer een huls tussen het pootje van mijn veiligheidsbril en mijn ooglid gekregen.. heb een paar dagen met een mooie brandwond op mijn ooglid rondgelopen
maar verder ben ik geen glock kenner.. dus kan je helaas niet verderhelpen!...
pi_49670069
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:10 schreef Evil_Jur het volgende:

Kijk eens op www.hendrixvanderputten.nl om een idee te krijgen van wapenprijzen.
Damn, voor een Glock 17 betaal je dus al snel 475 euro. Ik heb een keer op de lokale schietbaan met een aantal wapens geschoten, en Glock is mijn favoriete merk. Ik ben ook van plan op schietsport te gaan, maar zit ook te twijfelen vanwege de kosten die het met zich meebrengt.
pi_49671225
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:03 schreef FiveseveN het volgende:
Jur en/of Jobo, ik heb een probleempje met mijn Glock. De hulzen worden de laatste tijd naar alle richtingen uitgeworpen, natuurlijk meestal naar rechtsachter, maar nu ook naar linksachter en recht achteruit tegen mijn voorhoofd. De hulzen zijn ook af en toe gedeukt, een scherpe vouw aan de hulsmond. Ze zijn allemaal geschaafd, maar niet zo erg als bij de Fiochi's. Ik heb wel een tijdje met Navo's (D.N. en Speer) geknald, dat gaf wel een behoorlijke terugstoot. Nu ben ik verder gegaan met mijn partij "New Generation" uit Zuid Afrika. Dat blijken ordinaire Partizan (tekentjes lijken op nny) te zijn, verder geen probleem.
Dit weekend heb ik de hele slede gedemonteerd, ik dacht dat kopervijlsel van de hulzen de boosdoener zou zijn, maar de boel was helemaal niet vervuild. De patroontrekker zag er op het eerste gezicht prima uit. De uitstoter is niet verbogen o.i.d.
Hmm mijn 21 werpt ook niet altijd uit in dezelfde richting, maar echt chaotisch of storend kan ik het niet noemen. Ik heb vanaf het begin al gezien dat er bijna altijd een klein deukje op halverwege de hulzen zit, maar ik ben er nooit achter gekomen hoe dat kwam. Er zitten geen duidelijke imperfecties in de kamer of iets dergelijks.

Ik ben technisch niet echt super, maar het klinkt alsof er een probleem is met je patroontrekker of uitwerper. Een scherpe vouw in je huls klinkt niet als een normaal en een wapen hoort natuurlijk geen hulzen uit te werpen richting de schutter. Misschien is de veer van de patroontrekker 'moe'? Of is de uitwerper verbogen?
pi_49671252
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:03 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Damn, voor een Glock 17 betaal je dus al snel 475 euro. Ik heb een keer op de lokale schietbaan met een aantal wapens geschoten, en Glock is mijn favoriete merk. Ik ben ook van plan op schietsport te gaan, maar zit ook te twijfelen vanwege de kosten die het met zich meebrengt.
En dat is dan een tweedehands he, een nieuwe 17 kost al gauw 600-650. En Glocks zijn relatief goedkope pistolen
pi_49697947
quote:

[..]

vanwege de kosten moet je het eigenlijk niet laten.
zoiezo kan je het eerste jaar dat je schiet, geen eigen wapen bezitten. dus je schiet dan voornamelijk met verenigingswapens.
pi_49700781
quote:

[..]

Wapenaanschaf is vaak de goedkoopste factor. 4000 schoten met de Glock 17 en je hebt 600 euro uitgegeven. (normale fabrieks, geen dumpmunitie). Kijk altijd naar de munitie kosten voor je een "heel leuk" wapen wilt aanschaffen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:24:55 #258
17709 hollander172
pi_49702059
quote:
Damn, voor een Glock 17 betaal je dus al snel 475 euro.
Wapens zijn behoorlijk waardevast.
quote:
maar zit ook te twijfelen vanwege de kosten die het met zich meebrengt.
Kosten heb je zelf in de hand, patronen zijn op den duur veel duurder dan het wapen dat je aanschaft. Je kan het zo duur maken als je zelf wil.
pi_49708265
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:24 schreef hollander172 het volgende:

[..]

[..]

Kosten heb je zelf in de hand, patronen zijn op den duur veel duurder dan het wapen dat je aanschaft. Je kan het zo duur maken als je zelf wil.
jep, hoe meer patronen je verbruikt, hoe duurder het wordt.
ik ken ook leden die maar 5 schoten doen, en dan aan de bar gaan zitten.
maar er zitten er ook bij die de hele avond niet van de baan zijn weg te slaan
pi_49708393
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:24 schreef hollander172 het volgende:

[..]

[..]

Ok, na het aantal reacties is dat ook wel een beetje duidelijk. En ik weet dat patronen duur zijn Maar ik kijk nog wel even wat ik doe. Echter voel ik me wel heel erg tot de sport aangetrokken, en waarschijnlijk dat ik over een paar week wel een beslissing heb gemaakt
pi_49708581
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:50 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Ok, na het aantal reacties is dat ook wel een beetje duidelijk. En ik weet dat patronen duur zijn Maar ik kijk nog wel even wat ik doe. Echter voel ik me wel heel erg tot de sport aangetrokken, en waarschijnlijk dat ik over een paar week wel een beslissing heb gemaakt
laat even weten wat je hebt besloten dan! altijd leuk om er een schutter bij te hebben!
pi_49708716
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:55 schreef Djarum het volgende:

[..]

laat even weten wat je hebt besloten dan! altijd leuk om er een schutter bij te hebben!
Uiteraard doe ik dat
  donderdag 24 mei 2007 @ 09:24:46 #263
17709 hollander172
pi_49714322
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:50 schreef The_Terminator het volgende:
En ik weet dat patronen duur zijn
Her en der staan nog wel wat optelsommetjes van schutters. Degenen hier zijn wel redelijk actief dus dat kan een vertekend beeld geven.
Als je niet belachelijk veel patronen (in exotische kalibers) er doorheen jast dan valt een avondje/middagje schieten best wel mee vind ik zelf. Veel meer dan 50,- voor ons tweeën ben ik niet kwijt en met KK heel wat minder.
pi_49724162
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:24 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Veel meer dan 50,- voor ons tweeën ben ik niet kwijt en met KK heel wat minder.
Dat is nog te doen als ik heel eerlijk moet zijn. Dat zou voor mij dus rond de 25,- gaan liggen. Ik ga binnenkort maar even weer naar de lokale schietbaan en even vragen wat het zoal gaat kosten.
  FOK!fotograaf donderdag 24 mei 2007 @ 14:31:52 #265
145146 Andyy
pi_49725082
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:09 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Dat is nog te doen als ik heel eerlijk moet zijn. Dat zou voor mij dus rond de 25,- gaan liggen. Ik ga binnenkort maar even weer naar de lokale schietbaan en even vragen wat het zoal gaat kosten.
misschien kan je om te beginnen de basisdingen onder de knie te krijgen het beste beginnen met .22 LR
zijn erg goedkoper dan de GK patronen
(ik betaal 1,70-3,20 voor 50 .22 LR patronen)
pi_49728518
.22lr is altijd een leuk kaliber om mee te schieten. Rustig, goedkoop maar toch vermakelijk.
pi_49729047
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 15:52 schreef Evil_Jur het volgende:
.22lr is altijd een leuk kaliber om mee te schieten. Rustig, goedkoop maar toch vermakelijk.
Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik nog schoot moest je verplicht de eerste 3 maanden .22 schieten.
En als je dan gaat kijken naar de cijfers, blijkt de .22 het meest gebruikte moordwapen te zijn. Niet in de laatste plaats omdat de kogel vaak niet door het slachtoffer heen gaat, maar afketst op de botten en een compleet gangenstelsel graaft als het ware
pi_49729420
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:05 schreef santax het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik nog schoot moest je verplicht de eerste 3 maanden .22 schieten.
En als je dan gaat kijken naar de cijfers, blijkt de .22 het meest gebruikte moordwapen te zijn. Niet in de laatste plaats omdat de kogel vaak niet door het slachtoffer heen gaat, maar afketst op de botten en een compleet gangenstelsel graaft als het ware
Ik denk dat veel verenigingen het niet zozeer doen omdat ze .22lr minder gevaarlijk vinden, maar meer omdat een beginner er gemakkelijker mee kan omgaan. Beginnen met minder terugslag > minder trekkerfouten later.

Trekkerfouten maken mensen vooral uit een (instinctieve) angst voor de terugslag. Net voor ze de trekkeroverhalen knijpen ze als compensatie voor de verwachte terugslag en daardoor ga je van je doel. Door de kleine terugslag van .22lr is het gemakkelijker om te wennen en onstpannen te schieten, en je voelt ook nog eens beter wat je aan het doen bent met je hand en trekkervinger op het moment dat je afdrukt.

Mijn advies is ook aan alle beginnende sportschutters om minimaal een jaar vele met kk te schieten, af en toe gk is leuk, maar als je te snel overstapt mis je een zekere basis. Dat gezegd, er zijn ook veel schutters die heel snel beginnen met gk en door veel oefenen erg goed worden. Echter is veel oefenen met gk wel minimaal 5 keer zo duur als veel oefenen met kk.
pi_49729471
Daar heb ik hier al eens iets over geschreven. Een goede oefening om die 'angst' eruit te krijgen is russische roulette. 1 a 2 kogels in een revolver, een ander de trommel laten draaien. Jij kijkt niet maar haalt gewoon de trekker over. Daar is mijn schieten toendertijd zoveel beter van geworden.
pi_49729555
Dat is inderdaad een goede manier om te oefenen, maar dat kan met een automaat ook. Handjevol patronen waarvan 1 dummy, en dan je patroonhouder laden zonder te kijken. Als je dan gaat schieten en bij de dummy komt zie je of je trekkerfouten maakt en kun je weer doorschieten door hadnmatig de slede te bedienen.
pi_49815183
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:24 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Her en der staan nog wel wat optelsommetjes van schutters. Degenen hier zijn wel redelijk actief dus dat kan een vertekend beeld geven.
Als je niet belachelijk veel patronen (in exotische kalibers) er doorheen jast dan valt een avondje/middagje schieten best wel mee vind ik zelf. Veel meer dan 50,- voor ons tweeën ben ik niet kwijt en met KK heel wat minder.
Hoe is het nu afgelopen op je club? Je maakt er eerst een apart topic voor aan en maakt er iedereen nieuwsgierig na, en daarna horen we niks meer. Wie heeft er nu gelijk gekregen en hoe is het opgelost???
  zondag 27 mei 2007 @ 23:00:06 #272
17709 hollander172
pi_49835752
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:43 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Hoe is het nu afgelopen op je club? Je maakt er eerst een apart topic voor aan en maakt er iedereen nieuwsgierig na, en daarna horen we niks meer. Wie heeft er nu gelijk gekregen en hoe is het opgelost???
Mail staat in mijn profiel.
pi_49852366
Mail verzonden :-)
pi_49852367
Oops dubbel
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:12:57 #275
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_49904385
Wanneer begint deel 9?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:23:37 #276
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_49904847
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:12 schreef Gunny het volgende:
Wanneer begint deel 9?
ik vermoed wanneer deel 8 vol is...
  FOK!fotograaf dinsdag 29 mei 2007 @ 22:23:37 #277
145146 Andyy
pi_49907775
nog 24 posts..
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:29:49 #278
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_49916722
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:03 schreef FiveseveN het volgende:
Goh dit forum nu pas ontdekt is wel een blijvertje hier denk ik

Antwoord: is je patroon niet te zwaar geladen? Klinkt in mijn oren dat de slede te snel heen en weer gaat zodat je huls een tik van de slede krijgt bij het uitwerpen. Probeer eens een zwaardere veer of lichtere munitie.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_50017392
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:23 schreef Andyy het volgende:
nog 24 posts..
22!

nog iemand een nieuw speeltje gekocht of met iets geschoten dat ie absoluuuuut met ons wilt delen?
pi_50021533
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:29 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Goh dit forum nu pas ontdekt is wel een blijvertje hier denk ik

Antwoord: is je patroon niet te zwaar geladen? Klinkt in mijn oren dat de slede te snel heen en weer gaat zodat je huls een tik van de slede krijgt bij het uitwerpen. Probeer eens een zwaardere veer of lichtere munitie.
Welkom! Ik hoop dat je de voorgaande delen ook leest, er staan sappige verhalen in.

Het is niet zo gek wat je daar suggereert. In de loop van de tijd (Ik heb het wapen in 1993 dacht ik gekocht) zijn er 20000+ schoten mee afgevuurd. Alles is er in verstookt, van zeer slappe ambachtelijke patronen, die de huls nog net over het randje van het hulzengat kieperden tot de allerzwaarste Fiocchi's. Er tussenin MachTech, S&B, DAG, PMC, Partisan, NewGeneration, Nato-dingen en noem maar op.
En elke keer repeteerde het wapen feilloos.

Behalve die twee keer toen bleek dat fabrieks(!)munitie alleen een slaghoedje bevatte. Toch kwam de kogel dank zij de supergladde polygoonloop eruit en plofte ongeveer twee meter verder neer.
Al die tijd is de hoofdveer niet vervangen. Ik zal eraan denken als ik weer in een wapenshop kom.

Dinsdag, als er niets tussenkomt, ga ik de nu ultraschone Glock weer even proberen op MagTechs.
Bedankt voor de tip.
pi_50027124
Recoilveer moet in principe om de 6000 schoten vervangen worden. Je hebt nu de kans dat hij zich niet volledig vergrendelt, met alle gevolgen van dien.

Nieuwe veer incl guiderod mag niet meer dan 7 euro kosten, anders kun je hem beter in Amerika bestellen.
pi_50027308
Volgens mij kan de Glock niet vuren 'out of battery', dus wanneer hij niet vergrendeld is. Als ik het handmatig probeer (zonder munitie natuurlijk), lijkt sluitveiligheid erg strikt te zijn.

6000 schoten is niet echt heel veel eigenlijk, geldt dat ook voor de 9mm? Ik schiet niet meer dan 2000 schoten per wapen per jaar, maar toch...
pi_50027956
Ik kan hem lichtjes ontgrendelen en toch vuren. Dat is mogelijk. Heb het zelf gehad met het lichter maken van de recoilveer voor lichte munitie. Iets te licht toen (foutje).

Die 6000 geven ze als advies. Het is bovendien ook slecht voor je wapen als hij minder wordt afgeremt na elk schot. Ik had het toen opgezocht voor G21, of het voor 9mm ook telt? Geen idee. Maar voor die 7 euro per 2 jaar neem ik het risico niet. :-)
pi_50147419
Vanavond geprobeerd met het superschoongemaakte wapen: resultaat gelijk. Vervolgens met een sluitveer van een praktisch nieuwe Glock. Overigens geen verschil in veerkracht. Resultaat: hetzelfde, van de vijf patronen 3 rechts, 2 links of tegen mijn voorhoofd. Niemand had ooit gehoord van het vervangen van de sluitveer na X schoten, maar het kan natuurlijk geen kwaad.
Vervolgens een ongebruikt 17 schotsmagazijn, in plaats van het +2 magazijn dat ik al jaren gebruik. Nu ineens verbetering, vier rechts en één links.
Ik ben nog niet helemaal tevreden. De hulzen die "geschaafd" eruit komen hebben ook een ruwe rand (groef) gekregen van de extractur. Het lijkt wel of ze niet goed beet worden gepakt. Uiterlijk is aan de extractor niets te zien, is scherp, heeft nog steeds een scherpe hoek (<90 graden).
Mmm... ik denk dat ik mijn vraag eens voorleg aan vuurwapen.net, maar eerst probeer ik een paar macrofotoos van de beschadigde hulzen hier neer te zetten. Bedankt voor het meedenken.
pi_50148429
De extractor veer vervangen? Misschien is die niet stijf genoeg meer.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:39:11 #286
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_50157548
Anders misschien toch een idee om eens een andere extractor te gebruiken? Ik had bij een hagelnieuwe AR 15 na 10 schoten al een storing in dat ding. En die was echt nieuw. Je hoeft er niets aan te zien om toch kapot te zijn.
pi_50158570
Standaard veer gaat langer mee. Ik keek bij ander type veren. ik gebruik zelf niet de originele.
http://www.custom-glock.com/maint.html
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:11:51 #288
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_50192628
Iemand ervaringen met een Walther G22? Ik zit er aan te twijfelen of ik er één wil hebben ( zonder kijker ed. maakt het toch net wat leuker vind ik) Kun je er ook goed op 100 meter mee schieten en zijn ze storingsgevoelig?
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:36:22 #289
17709 hollander172
pi_50213819
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:11 schreef ClintOosthout het volgende:
Iemand ervaringen met een Walther G22? Ik zit er aan te twijfelen of ik er één wil hebben ( zonder kijker ed. maakt het toch net wat leuker vind ik) Kun je er ook goed op 100 meter mee schieten en zijn ze storingsgevoelig?
Geen idee hoe het schiet maar mij viel vooral de wat mindere afwerking op en het houdt wat rottig beet. (klein en smal) Mij lijkt het ook nog steeds een leuk karabijntje om te hebben overigens.
pi_50218193
Ik denk dat er in die prijsklasse betere opties zijn voor een KK karabijn, maar het is wel zo ongeveer de enige bullpup .22 die er is. Elke .22 is in principe storingsgevoelig, en deze is volgens mij geen uitzondering, het is in ieder geval een kreng om 'strippen' aldus een collega schutter met dit wapen. Echter ziet hij er leuk uit en is het volgens mij leuk schieten. Maar voor 100m zonder optiek, dan zou ik toch voor een ander wapen gaan, ook omdat de standaard viziering van de G22 niet zo ideaal is.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 09:28:24 #291
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_50228148
Ik heb al een .308 match en een .308 militair geweer, allebei grendelgeweren. Ik zoek een leuke semiautomaat voor de fun waarmee ik toch een aantal patronen kan verschieten zonder dat het al te duur wordt. Eventueel een reddot sight is ook wel leuk om te monteren. Ik moet hem in iedergeval wel ombouwen tot linkshandig anders krijg ik steeds de grendel in m'n snuffert:)
pi_50230880
Vind je de Ruger 10/22 niets? Daar kun je van alles aan verbouwen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:03:24 #293
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_50250410
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Vind je de Ruger 10/22 niets? Daar kun je van alles aan verbouwen.
Wat een enorm lelijk geval

Maar je kan hem inderdaad enorm leuk verbouwen

Dat is dan wel weer mooi.
Dat ronde magazijn is ook apart.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:24:20 #294
17709 hollander172
pi_50254793
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 09:28 schreef ClintOosthout het volgende:
Ik heb al een .308 match en een .308 militair geweer, allebei grendelgeweren. Ik zoek een leuke semiautomaat voor de fun waarmee ik toch een aantal patronen kan verschieten zonder dat het al te duur wordt. Eventueel een reddot sight is ook wel leuk om te monteren. Ik moet hem in iedergeval wel ombouwen tot linkshandig anders krijg ik steeds de grendel in m'n snuffert:)
Ik denk dat de G22 dan redelijk ideaal is? Het is een heel licht wapen en er rammelt wel het eea aan maar als je toch niet serieus punten gaat schieten is het best een leuk ding volgens mij.
Accessoires e.d. kosten je de kop niet en buiten de wat grove afwerking (en speling) is het best een redelijk foolproof wapen wat volgens sommigen nog best heel nauwkeurig is.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:17:26 #295
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_50989128
Mooi topic maar enorme slow chat
Niets verandelijker als een mens, ik heb mijn zoektocht iets groter gemaakt.Vorige week heb ik geschoten met een g22, en ben niet enthousiast. Ik ben nu (passief) op zoek naar of een leuke semi-automaat of een lever-action met een belachelijk kaliber bv. 45-70. Western wapens hebben altijd al mijn interesse gehad.
pi_50994583
Haha, dat is net zoiets als: Ik ben op zoek naar een Jeep. En de week erop: Ik ben opzoek naar een wielrenfiets
pi_50997742
Dat heb ik eigenlijk ook met vuurwapens, ik wil elke paar weken wat anders. Eigenlijk wil ik het allemaal, maar de volgorde van mijn verlanglijstje verandert nogal vaak.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:21:28 #298
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_51006476
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:27 schreef Jobo77 het volgende:
Haha, dat is net zoiets als: Ik ben op zoek naar een Jeep. En de week erop: Ik ben opzoek naar een wielrenfiets
Valt wel mee hoor
Er is alleen zoveel leuks te koop, en het verlof is al redelijk vol. Als ik mijn keus eenmaal gemaakt heb blijf ik er ook wel bij. Zo heb ik al ruim 6 jaar een Colt Python en heb er nog geen moment aan gedacht om hem te verkopen.
Ik zit nu een beetje te bekijken of ik niet beter iets kan kopen waar ik ook leuk aan wedstrijden mee kan doen.

Zoals ik eerder al zei: niets verandelijker dan een mens
  FOK!fotograaf zaterdag 30 juni 2007 @ 18:22:49 #299
145146 Andyy
pi_51015303
quote:
Toelatingsprocedure

* Na een eerste kennismaking van 3 instructieavonden (deze data worden u via de secretaris schriftelijk bekend gemaakt) dient u het inschrijfformulier zo snel mogelijk en volledig ingevuld, in tweevoud, onder bijvoeging van drie goedgelijkende pasfoto's bij de secretaris in te leveren.
* Als u door ons wordt aangenomen als aspirant-lid, dan krijgt u daar- van gelijktijdig bericht, uw naam en uw pasfoto komen gedurende drie maanden te hangen op het daarvoor bestemde publicatiebord, zodat alle leden in ieder geval weten welke naam er bij een nieuw gezicht hoort.
* Gedurende deze drie maanden wordt bezien of u zich aan de regels c.q. reglementen houdt en of u binnen ons verenigingsleven tot uw recht komt. Zijn er na deze drie maanden geen bezwaren tegen uw lidmaatschap, dan wordt u hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld.
* Bij geen regelmatige opkomst omdat u bijvoorbeeld gedurende de ballotagetijd niet of nauwelijks in de gelegenheid was de vereniging te bezoeken, dan kan de ballotagetijd verlengd worden.
* Aanvaardt u het lidmaatschap, dan wordt u aangemeld bij de Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie, waardoor u als lid, direkt W.A. verzekerd bent gedurende uw schietsportactiviteiten. Door de Associatie wordt u dan het blad "de Schietsport"gratis toegezonden. Tevens is de verstrekking van een Schietlicentie inbegrepen. Deze schietlicentie heeft u nodig voor wedstrijden binnen en buiten de vereniging.
* Gedurende uw ballotagetijd bent u dus nog geen lid. U heeft dan ook geen stemrecht in de leden vergaderingen. Ook is het u niet toegestaan andere belangstellenden in de vereniging te introduceren. Dit recht is alleen na melding vooraf, voorbehouden aan leden.
* Na zoveel onvriendelijke regels vraagt u zich misschien af wat u hier dan wel mag. Dat is afhankelijk van het feit of u zelf reeds in het bezit bent van een schietwapen -en daarmee bekend met de schietsport- of niet.

2. Niet bekend met de schietsport

* Diegene die niet bekend zijn met de schietsport zijn verplicht de eerste drie maanden te schieten met een lucht- of klein kaliber geweer. Daarvoor zult u gebruik maken van door de vereniging beschikbaar te stellen wapens. Gedurende de eerste drie weken dient u ,,verplichte" introductie/instructie op de woensdagavonden te volgen alwaar u de grondbeginselen van het schieten uitgelegd zullen worden. In principe kunt u gedurende deze drie weken alleen de vereniging bezoeken op de introductie/instruktieavonden. Op deze avonden zult u schieten onder begeleiding van een instructeur. Daarna en indien de instructeur daartoe toestemming heeft verleend, kunt u de vereniging op de normale schietavonden (maandag en donderdag) bezoeken en zelfstandig gebruik maken van de schietbaan.
* Gedurende de eerste drie maanden is men verplicht een minimum van in totaal 13 schietbeurten te maken. Deze schietbeurten worden vermeld in een speciaal boekje dat u daarvoor krijgt uitgereikt. Mocht u na drie maanden het lidmaatschap hebben aangeboden gekregen, en u overweegt daarna een andere discipline te gaan schieten, dan zult u ook daarvoor eerst instructie moeten hebben alvorens zelfstandig de baan op te kunnen.
* Indien u niet in het bezit bent van een verlof tot het voorhanden hebben van wapens en/of munitie, is het u op straffe van uitzetting uit de vereniging verboden munitie uit het verenigingsgebouw mede te nemen.

VOOR DE DUIDELIJKHEID: op onze banen is het verschieten van volmantel-, deelmantel en munitie met een stalen kern en/of munitie groter dan kal. 9mm TEN STRENGSTE VERBODEN.

Doel Treffend is een scherpschuttervereniging. Voor (herladen) munitie geldt dan ook dat u schijfladingen toepast, zodat u geen overlast voor andere schutters veroorzaakt.

Op de pistoolbanen schieten wij uitsluitend op 25 meter. Tweehandig schieten is niet toegestaan.
Zijn deze eisen streng of valt het wel mee in vergelijking met de andere clubs?
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')