![]()
Terwijl ik dit tik, lopen er techneuten om me heen, die microfoons opnieuw instellen en druk bezig zijn met draden en koptelefoons....
![]()
En eindelijk mag ik het grote nieuws vertellen:
![]()
Met veel dank aan Danny die toestemming gaf voor de expeditie waarbij we de ingang naar de catacomben blootlegden, gaan we hier verder graven en alle oorspronkelijke ruimten weer in volle ere herstellen.
![]()
Met Iteejer en enkele ingewijden hebben we eerste tekeningen van het FOk! domein eens goed bekeken, en we kwamen onherkenbare symbolen tegen, die zelfs Danny niet meer kon verklaren.
![]()
Enkele ingangen blootgelegd die jaren verborgen zijn geweest achter stapels stoffige dozen met registraties nog uit de tijd dat dat op papier moest, enkele daarvan zullen binnenkort worden tentoongesteld in de centrale hal van de Kathedraal in de Catacomben, daarover later meer.
![]()
We vonden uiteindelijk een goed begaanbare gang die stijl omlaag liep, en waar geen einde aan leek te komen.
![]()
Peilingen onderweg met moderne meetinstrumenten wezen uit dat we het niveau van het keldertje passeerden, en ook de "schermen" gingen we verticaal voorbij, lager dan we ooit geweest waren, tot we in een grote gang terechtkwamen die horizontaal onder het hele domein loopt.
![]()
In de centrale ruimte die daarop uitkomt weet je niet wat je ziet, een spelonk-achtige ruimte van honderden meters lang, en zeker tientallen meters hoog, het plafond is nauwelijks zichtbaar in het donkere licht, dat schittert vanaf een soort altaar dat vol met kaarsen staat.
![]()
Na een paar maanden stilzwijgend onderzoek en urenlange opgravingen waarbij alle vondsten nauwkeurig in kaart zijn gebracht, blijven er nog mysteries over om jarenlang onderzoek naar te doen, we vermoeden dat we slechts een klein deel van de oospronkelijke catacomben hebben blootgelegd.
![]()
In principe zou het mogelijk moeten zijn om hiervandaan achter de schermen te kijken, ik ga dat nog proberen.....
![]()
Nu het belangrijkste nieuws:
Ik bevind me in de nieuwe studioruimte in de catacomben van Fok!
![]()
Helemaal ingericht met de beste apperatuur, en goede verlichtinge, en geluidsdichte ruimtes...
![]()
Danny BEDANKT !!!
![]()
De voorbereidingen zijn in volle gang, en de eerste gasten lopen al binnen.
![]()
Vandaag gaan we testen met geluid en zenders, morgenochtend vanaf 06:00 uur zal de uitzending live worden gecast, we laten nog weten hoe en waar precies.
![]()
Een half uur later zal de uitzending ook via de podcast te downloaden zijn.
![]()
Yvonne zal morgenochtend vroeg bij de dienst aanwezig zijn, en een start maken als misdienares.