abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46056305
Nee, dan ben je dierenliefhebber met je hoofd
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:14:54 #52
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46057041
Tering, ik heb zin om naar de zon te gaan... Mojave, kunnen we allemaal niet ff mee naar Egypte als de load niet 100% is?

(I know, gare tvp)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:25:58 #53
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_46059941
Ik ga morgen naar de zon

Wat een vreselijk beroep hebben we toch..

Oh, en om even bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen...

We landen eigenlijk 99 van de 100 keer zelf... Hebben niet allemaal rijke pappa's (ik niet)..... Zijn niet alleen aan het monitoren maar vertellen elkaar ook grappen, verhalen en hebben het over de dames achterin.... we zijn allemaal hele mooie mannen!.... We zijn niet arrogant, maar zelfverzekerd.... We hebben een gevoel voor humor die niet-profesioneelvliegers nooit zullen begrijpen..... We zijn in staat om van complete nonsense over te schakelen naar pure ernst, en deze ernst dan ook te realiseren binnen een seconden..... We zijn stressbestendig..... We geven het toe als we iets fout doen en staan open voor kritek... We zijn openminded en staan open voor andere dingen...

Kortom, we zijn buschaufeurs zolang alles gaat zoals het moet gaan.

Gelukkig beschikken we over de cappeciteiten (en daar worden we ook voor betaald) om te handelen als piloten als dat nodig is om WAT voor'n rede dan ook!
  woensdag 7 februari 2007 @ 05:04:32 #54
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46064535
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:25 schreef nsfw het volgende:
Ik ga morgen naar de zon

Wat een vreselijk beroep hebben we toch..

Oh, en om even bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen...

We landen eigenlijk 99 van de 100 keer zelf... Hebben niet allemaal rijke pappa's (ik niet)..... Zijn niet alleen aan het monitoren maar vertellen elkaar ook grappen, verhalen en hebben het over de dames achterin.... we zijn allemaal hele mooie mannen!.... We zijn niet arrogant, maar zelfverzekerd.... We hebben een gevoel voor humor die niet-profesioneelvliegers nooit zullen begrijpen..... We zijn in staat om van complete nonsense over te schakelen naar pure ernst, en deze ernst dan ook te realiseren binnen een seconden..... We zijn stressbestendig..... We geven het toe als we iets fout doen en staan open voor kritek... We zijn openminded en staan open voor andere dingen...

Kortom, we zijn buschaufeurs zolang alles gaat zoals het moet gaan.

Gelukkig beschikken we over de cappeciteiten (en daar worden we ook voor betaald) om te handelen als piloten als dat nodig is om WAT voor'n rede dan ook!
Had ik niet beter kunnen samenvatten

@Public, wat mij betreft wel


adios amigos, ik ben ff naar Madrid
FCT
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:19:02 #55
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_46067113
Ik vin t wel mooi hoe die jets en prop jongens altijd happen

Maar ach tis geen slecht volk als ik kijk wat ik er tot nu toe van ben tegengekomen
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_46069784
Ja, zelf landen is toch wel beetje geil he!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_46073622
http://www.ies.si/egc2005nitra.wmv

100 mb, Absolute must see. Spoel de eerste helft rustig door, die is saai. Tijdens final glide een navigatiefout gemaakt. Hij duikt snelheid aan voor een mooie low-pass om er achter te komen dat ie nog 2 of 3 kilometer moet. Ik ken het gevoel
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:21:31 #58
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46075750
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 05:04 schreef Mojave het volgende:

[..]

[quote]@Public, wat mij betreft wel
Waar aanmelden?!
quote:
adios amigos, ik ben ff naar Madrid
Ah, je bent alweer terug man! Ideaal zo'n half dagje werken! ff op-en-neer naar Madrid en je bent alweer klaar. Ruilen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:26:59 #59
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46075914
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Waar aanmelden?!
[..]

Ah, je bent alweer terug man! Ideaal zo'n half dagje werken! ff op-en-neer naar Madrid en je bent alweer klaar. Ruilen?
Lekker he morgen wat langer.

Kut de-icen vanmorgen
FCT
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:30:37 #60
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46076026
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:26 schreef Mojave het volgende:

[..]

Lekker he morgen wat langer.

Kut de-icen vanmorgen
Ja daar zat ik in de trein aan te denken toen ik al die bevroren velden zag. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor in de rij staan? (aangezien het spitsuur was?)
Toen ik nog in Helsinki woonde hadden ze daar op Helsinki-Vantaa genoeg trucks staan voor het (weinige) verkeer.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:37:08 #61
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46076209
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:30 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja daar zat ik in de trein aan te denken toen ik al die bevroren velden zag. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor in de rij staan? (aangezien het spitsuur was?)
Toen ik nog in Helsinki woonde hadden ze daar op Helsinki-Vantaa genoeg trucks staan voor het (weinige) verkeer.
Ja weer een speciale procedure.

Je moet dan inchecken bij Snowdesk via ACARS. Dan contact je hun en daarna pas Ground.
We stonden aan D41, runway 24 voor take off en moesten naar P11 om te de-icen (bij 36C) dus een mooie detour.
Kwam omdat een cargo 747 z'n motoren had uitgezet tijdens het de-icen + nog wat problemen
FCT
pi_46081908
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:03 schreef cheukert het volgende:
Als je zo redeneert dan klopt het alsnog niet... F50 heeft ook een autopilot toch?
Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal

ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46082430
BOM-testen zijn easy men!
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:58:34 #64
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46084793
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal

ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....
Gefeliciteerd

Moet jij de BOM exact kennen dan?
FCT
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:15:10 #65
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_46089747
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal

ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....
Congrats!!!

'k neem aan dat je de FO, CA1 en CA2 op bier trakteert de eerstvolgende N/S
pi_46095968
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:58 schreef Mojave het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Moet jij de BOM exact kennen dan?
Ach kennen, kennen.. sommige stukken wel, sommige stukken moet je mee kunnen werken. Bom examen schijnt te bestaan uit een vlucht plannen (bv AMS -ZRH) met bijbehorende fuel, tijd, afstand, alternates, flightlevels, WRR etc en wat losse scenario's....Waarbij ze alle moeite doen om je van je plan af te halen en de verkeerde keuze te laten maken.

Bijvoorbeeld: vlucht AMS-ZRH, alles van BRU naar boven CAT II weer, ten zuiden daarvan CAT I, LUX is ook je takeoff altn, (op de F50 moet dat binnen 1 uur still air N-1, 200NM) en je krijgt na take off een engine fire die pas na 2 fire bottles uitgaat... Wat doe je... 200NM vliegen naar LUX (het dichtsbijzijnste veld dat aan de minima voldoet), of tegen de regels op N-1 een CAT II op AMS?

Dat soort dingen....
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:15 schreef nsfw het volgende:

[..]

Congrats!!!

'k neem aan dat je de FO, CA1 en CA2 op bier trakteert de eerstvolgende N/S
Ligt aan wie het zijn Blijf een Nederlander he?

Maar ben na mijn examen meteen 4 dagen op stap met die crew, allemaal uitslaaps, dus dat komt wel goed...

[ Bericht 1% gewijzigd door The_stranger op 08-02-2007 13:10:07 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46099583
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Autoreply het volgende:
http://www.ies.si/egc2005nitra.wmv

100 mb, Absolute must see. Spoel de eerste helft rustig door, die is saai. Tijdens final glide een navigatiefout gemaakt. Hij duikt snelheid aan voor een mooie low-pass om er achter te komen dat ie nog 2 of 3 kilometer moet. Ik ken het gevoel
en ik dacht dat ík laag binnen kwam op mijn 5e solo!
pi_46108494
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_46109153
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:49 schreef YellowLedbetter het volgende:
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Bedankt voor je nuttige toevoeging. tip van de maand:
pi_46110167
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:23 schreef mcDavid het volgende:

[..]

en ik dacht dat ík laag binnen kwam op mijn 5e solo!
Ik ben tijdens final glide ook wel 's uit het zicht verdwenen. Binnen grondeffect nog een kilometer kunnen zweven, heuveltje over met 90 km/h en zonder kleppen of wat dan ook 80 meter voor de hangar stilstaan. Maargoed, ik had wel een wááánzinnige overland achter de rug en was pas om half negen terug na drie kwartier final gliden.
pi_46110711
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:49 schreef YellowLedbetter het volgende:
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Speciaal voor jou:

Een van mijn instructeurs op de door mijn gevolgde vliegschool heette Kraak.

En mensen die zweefvliegen hebben geen..... (*)

(*)just kidding uiteraard, allen die het luchtruim verkiezen, met of zonder motor, zijn allen één grote familie


[ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 08-02-2007 17:04:39 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46112639
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:37 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja weer een speciale procedure.

Je moet dan inchecken bij Snowdesk via ACARS. Dan contact je hun en daarna pas Ground.
We stonden aan D41, runway 24 voor take off en moesten naar P11 om te de-icen (bij 36C) dus een mooie detour.
Kwam omdat een cargo 747 z'n motoren had uitgezet tijdens het de-icen + nog wat problemen
Dat had ik gisteren ook, we stonden op het B platform en overal om ons heen werden kisten on stand ge de-iced, maar nee hoor, wij moesten helemaal naar P10 om daar in de rij te gaan staan en daarna 40 minuten en 700Kg fuel verder weer naar de 24 te rijden.
pi_46116804
Goed voor het milieu
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:48:03 #74
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46119064
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:42 schreef cheukert het volgende:
Goed voor het milieu
En de centjes...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:51:01 #75
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46119164
Geen fighterpilots aanwezig hier?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:57:40 #76
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46119384
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:51 schreef HAL9000S het volgende:
Geen fighterpilots aanwezig hier?
Volgens mij niet, kans zal ook niet zo heel groot zijn... Nederland heeft echt een mini vloot van 130 (ofzo) f16's
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:00:28 #77
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46119456
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Volgens mij niet, kans zal ook niet zo heel groot zijn... Nederland heeft echt een mini vloot van 130 (ofzo) f16's
Klopt maar wel meer dan 130 F16 piloten, zo rond de 250 schat ik. (niet dat dat veel is idd)
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_46119535
Take off met ijs op de vleugels is doodslag!!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_46122477
quote:
www.watbenjedan.nl
Ik steek je moeder in de fik!
pi_46125379
zelfs met bier op enna genoten te hebben van een portie sneeuwpret (waardoor het gebouw blank staat) vind ik de TT zwaar kut!!!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_46128551
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:25 schreef YellowLedbetter het volgende:
zelfs met bier op enna genoten te hebben van een portie sneeuwpret (waardoor het gebouw blank staat) vind ik de TT zwaar kut!!!
steek je piemel erin dan heb je er nog wat aan.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 04:07:09 #83
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46129304
paar vlokjes sneeuw en het is weer chaos op Schiphol, 1.30 uur delay door 't geweldige de-ice systeem op SPL.
En dan ook nog een 2 step de-ice dit is toch geen sneeuw man.


Maar in Egypte was het wel ff rond de 20 graden vanavond
FCT
pi_46131318
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:47 schreef mcDavid het volgende:

[..]

steek je piemel erin dan heb je er nog wat aan.
Ghehehe, oh dude, you crack me up!!!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_46133786
En ik vraag me af wat erger is, een paar kleine vlokjes stuifsneeuw op de vleugels, of een lekkere dikke plakkerige laag killfrost.
pi_46134722
killfrost is niks, je bent echt een mietje als je je dan laat de-icen!!
Tralalalala Die Dom Die Dom
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:17:19 #87
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46136934
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:32 schreef Alternate het volgende:
En ik vraag me af wat erger is, een paar kleine vlokjes stuifsneeuw op de vleugels, of een lekkere dikke plakkerige laag killfrost.
Ja man wat ziet er chemisch uit, op bestemming ben ik ook maar direkt gaan checken of er nog niks van de fuselage was weggevroten door dat spul.
Alle kisten op SPL gif groen, net of de HV voot was gegroeid

Tja als er eenmaal 'de-icing required' in 't log staat dan moeten we wel he...


Alternate of nsfw toevallig PH-WXD gister?
FCT
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:43:16 #88
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46144229
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:17 schreef Mojave het volgende:

[..]

Alle kisten op SPL gif groen, net of de HV vloot was gegroeid
Ja die shit ziet er idd zwaar ranzig uit! Op HEL hadden ze roze/oranje shit, volgens mij hebben ze alle kleuren van de regenboog... Ziet er niet uit
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46144975
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:43 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja die shit ziet er idd zwaar ranzig uit! Op HEL hadden ze roze/oranje shit, volgens mij hebben ze alle kleuren van de regenboog... Ziet er niet uit
De kleur hangt af van het type. Zogenaamde type IV (of killfrost) is lichtgroen (emerald green) type II stro geel en type I oranje. Ik dacht dat dat redelijk gestandardiseerd was, met andere woorden, op Hel zullen ze dan wel type I of II gebruiken, geel en oranje lijkt na gebruik nogal op elkaar....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:32:13 #90
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46145725
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 17:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De kleur hangt af van het type. Zogenaamde type IV (of killfrost) is lichtgroen (emerald green) type II stro geel en type I oranje. Ik dacht dat dat redelijk gestandardiseerd was, met andere woorden, op Hel zullen ze dan wel type I of II gebruiken, geel en oranje lijkt na gebruik nogal op elkaar....
Ah ok, op die fiets Ik heb er niet zoveel verstand van... Ze hebben het zeker nodig, want op HEL wil het uiteraard nog wel eens een nachtje vriezen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 9 februari 2007 @ 20:40:09 #91
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46153116
had maar eens een fototje genomen

FCT
  vrijdag 9 februari 2007 @ 20:59:01 #92
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46153863
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 20:40 schreef Mojave het volgende:
had maar eens een fototje genomen

[afbeelding]
Zit die knakker gewoon in een verwarmde cabine?! Staat een aardig mooie A332 aan de overkant....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 10 februari 2007 @ 00:04:24 #93
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_46160849
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 20:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Staat een aardig mooie A332 aan de overkant....
ZO! Dat zie je goed!!!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 00:12:53 #94
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46161112
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:04 schreef SnowBite het volgende:

[..]

ZO! Dat zie je goed!!!
Op een v/d foto's van Scottsdale zag ik een DC4 volgens mij? Iig het was echt een zwaar vette oldschool bak met 4 props.

Rechtsachter op de foto staat nog een KL744 (kan niet zeggen of hij full pax of combi is... )
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46165101
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 20:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Zit die knakker gewoon in een verwarmde cabine?!
Yep lekker warm en gezellig.... Er zijn tegenwoordig zelfs de-icing trucks waarbij de spuiter in die cabine zit, en ook het voertuig bestuurd


Zo slecht hebben ze het niet meer, dat was vroeger wel anders
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 10 februari 2007 @ 09:16:41 #96
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46165278
Ja, personneel zat op Schiphol!

Ik ga zo naar Berlijn, iemand anders nog op pad?
FCT
pi_46165448
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 09:16 schreef Mojave het volgende:
Ja, personneel zat op Schiphol!

Ik ga zo naar Berlijn, iemand anders nog op pad?
Ja naar de albert heijn... (vliegen is leuk, maar je moet het niet overdrijven)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 10 februari 2007 @ 09:57:51 #98
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46165596
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 09:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ja naar de albert heijn... (vliegen is leuk, maar je moet het niet overdrijven)
Hahaha, ben jij ALWEER vrij!
FCT
pi_46168077
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 09:57 schreef Mojave het volgende:

[..]

Hahaha, ben jij ALWEER vrij!
Tsja, tussen mijn laatste vlucht, en de volgende zitten 8 of 9 dagen "vrij", waarvan 2 dagen sim en de rest studieverlof.... Je moet zo;n opleiding ook niet te zwaar maken he?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 10 februari 2007 @ 12:44:59 #100
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46169007
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Tsja, tussen mijn laatste vlucht, en de volgende zitten 8 of 9 dagen "vrij", waarvan 2 dagen sim en de rest studieverlof.... Je moet zo;n opleiding ook niet te zwaar maken he?
Hahahah wat een leventje als Capt. zijn die sim dagen tbv de opleiding of prof check?
FCT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')