abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46018655
Helaas helaas. Zie ik zojuist op het journaal (onderwerp conceptregeerakkoord) dat een beter milieu bij jezelf begint
Dat is een feit! Daar ben ik het dan ook mee eens.

Vervolgens geeft het kabinet aan hoe. Namelijk door:
1) De goedkope(re) vluchten flink duurder te maken
2) Nieuwe auto's op basis van type uitstoot duurder maken.

Ik hoop dat punt 2 gewoon dom geformuleerd is door een onwetende dwaas. Dit omdat je niet op type uitstoot kan zien wat nou goed of fout is. Nu was een diesel weer het voorbeeld om auto's duurder te maken.. Walgelijk.
Tegenwoordig hebben diesels allemaal roetfilters

Wat vinden jullie hiervan?
pi_46018713
Als links in de regering zit dan moet je dokken.
Want er zijn nog zoveel zielige mensen die er een beetje geld bij willen hebben.
Dus verzin je gewoon iets.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_46018738
Tja, mij kan het milieu eigenlijk niks schelen, en autorijden vind ik wel tof dus lompe regels

Walgelijk overigens...
pi_46018903
Ah dan zal men rijden op LPG waarschijnlijk SPOT goedkoop maken, onee, dat komt in 1 keer niet zo uit, want dat scheelt centjes. Hypocriete klootzakken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_46019041
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:22 schreef raptorix het volgende:
Ah dan zal men rijden op LPG waarschijnlijk SPOT goedkoop maken, onee, dat komt in 1 keer niet zo uit, want dat scheelt centjes. Hypocriete klootzakken.
Ondanks dat een stuk schoner is, vindt men dat waarschijnlijk dan weer een slecht plan omdat het noorden van Nederland dan weg zal zakken.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:30:29 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46019253
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:16 schreef draaijer het volgende:
Vervolgens geeft het kabinet aan hoe. Namelijk door:
1) De goedkope(re) vluchten flink duurder te maken
Dat gaan ze hopelijk niet menen .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_46019606
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:30 schreef Fir3fly het volgende:
Dat gaan ze hopelijk niet menen .
Reken maar van yes. En daarmee gaan ze de klimaatsverandering in Nederland tegenhouden. Knap he?
  maandag 5 februari 2007 @ 20:39:15 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46019647
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Reken maar van yes. En daarmee gaan ze de klimaatsverandering in Nederland tegenhouden. Knap he?
Nou, dat gaat helpen hoor . Dan gaan mensen in plaats van met het vliegtuig met de auto op vakantie. En dat is pas goed voor het millieu!
pi_46019727
quote:

[..]

Goed verhaal.. Laten we allemaal op Nederlands gas gaan rijden.. Dan zijn we over een paar jaar het noord oosten van NL kwijt

pi_46019740
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:16 schreef draaijer het volgende:

Wat vinden jullie hiervan?
Zo lang het geld nuttig wordt besteed om het milieu daadwerkelijk op te lappen vind ik het geweldig. Maar als het een ordinaire belasting is onder het mom van milieu heb ik wat meer problemen.

Duurdere vliegtickets vind ik niet zo vreemd.

Vwb de auto's... hiermee wordt waarschijnlijk bedoeld dat de zuinigheidsnorm niet meer per klasse wordt berekend, waardoor kleine auto's die relatief onzuinig zijn niet onnodig duur worden. Ook prima.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46020097
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo lang het geld nuttig wordt besteed om het milieu daadwerkelijk op te lappen vind ik het geweldig. Maar als het een ordinaire belasting is onder het mom van milieu heb ik wat meer problemen.

Duurdere vliegtickets vind ik niet zo vreemd.

Vwb de auto's... hiermee wordt waarschijnlijk bedoeld dat de zuinigheidsnorm niet meer per klasse wordt berekend, waardoor kleine auto's die relatief onzuinig zijn niet onnodig duur worden. Ook prima.
Voorbeeld: Jij hebt een gezin met 4 kinderen en je moet een auto kopen. Een lichte motor is dan nagenoeg al geen optie meer. Dus moet je omdat je 4 kinderen hebt, of als aannemer die met z'n aanhangwagen moet rijden meer betalen! Slaat nergens op.

Ze hadden het hier over een diesel. Volgens mij zijn de diesel nu beter voor het milieu dan menig benzine auto. Alleen al het verbruik dus de liters en dan nog de uitstoot. Die roetfilters doen het top.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:54:00 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46020247
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:18 schreef lionsguy18 het volgende:
Als links in de regering zit dan moet je dokken.
Want er zijn nog zoveel zielige mensen die er een beetje geld bij willen hebben.
Dus verzin je gewoon iets.
Sorry hoor, maar van Geel, staatssecretaris voor milieu, wat nu ineens een hele ministerpost is, CDA'er, vocht in het vorige kabinet al voor meer belasting op vliegtuigen.

Links. . Je ziet spoken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:55:52 #13
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46020332
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:54 schreef Yildiz het volgende:
Sorry hoor, maar van Geel, staatssecretaris voor milieu, wat nu ineens een hele ministerpost is, CDA'er, vocht in het vorige kabinet al voor meer belasting op vliegtuigen.
En wat gaat dat helpen, als je ook inziet dat banenverlies in die sector niet bijster welkom is?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46020360
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:22 schreef raptorix het volgende:
idd als je lpg hebt moet je juist veel meer wegenbelasting betalen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 5 februari 2007 @ 20:58:03 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46020416
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En wat gaat dat helpen, als je ook inziet dat banenverlies in die sector niet bijster welkom is?
Nou, dat vraag ik me ook af, dat wel. Ik vraag me sowieso af of die vliegtuigsector wel winstgevend is.

Vandaag las ik in de krant dat we goedkope vluchten aan de EU te danken hebben, en dat we stom zijn omdat we tegen de grondwet gestemd hebben, en dat die er nu zonder referendum gaat komen.

Maargoed. Nu worden ze dus weer duurder. Vast wel onze eigen schuld omdat we tegen de grondwet waren.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:00:35 #16
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46020512
Ach de vrije markt komt wel met iets nieuws, uitlaatgasvrije minihelicoptertjes zijn mijn favoriet.
Zyggie.
pi_46020672
Waarom willen ze alleen de geodkope vluchten aanpakken, gooi gewoon accijns op kerosine en dan wordt het evenredig verdeeld. Die goedkope luchtvaart maatschappijen kunnen er toch ook niets aan doen dat de grote jongens zulke efficiente organisaties niet voor elkaar krijgen.
pi_46020706
quote:

[..]

De Nederlandse overheid
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:08:00 #19
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46020784
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ondanks dat een stuk schoner is, vindt men dat waarschijnlijk dan weer een slecht plan omdat het noorden van Nederland dan weg zal zakken.
Gewoon de velden opvullen met de gesmolten ijskappen.

Twee vliegen in één klap
  maandag 5 februari 2007 @ 21:11:02 #20
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46020894
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:58 schreef Yildiz het volgende:
Maargoed. Nu worden ze dus weer duurder. Vast wel onze eigen schuld omdat we tegen de grondwet waren.
Onze straf omdat we Wouter geen premier gemaakt hebben.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46021699
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:50 schreef draaijer het volgende:

Voorbeeld: Jij hebt een gezin met 4 kinderen en je moet een auto kopen. Een lichte motor is dan nagenoeg al geen optie meer. Dus moet je omdat je 4 kinderen hebt, of als aannemer die met z'n aanhangwagen moet rijden meer betalen! Slaat nergens op.
Ook binnen de cat. gezinsauto's heb je zuinig en onzuinig (en alles daar tussenin). En het verschil loopt op tot ik meen 2500 euro bij de aanschaf, die je vervolgens afschrijft. Niet wereldschokkend...
quote:
Ze hadden het hier over een diesel. Volgens mij zijn de diesel nu beter voor het milieu dan menig benzine auto. Alleen al het verbruik dus de liters en dan nog de uitstoot. Die roetfilters doen het top.
Diesels zijn beter in de CO2 uitstoot, maar over het geheel bezien presteren diesels nog altijd minder dan auto's met een ottomotor.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46021943
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook binnen de cat. gezinsauto's heb je zuinig en onzuinig (en alles daar tussenin). En het verschil loopt op tot ik meen 2500 euro bij de aanschaf, die je vervolgens afschrijft. Niet wereldschokkend...
[..]

Diesels zijn beter in de CO2 uitstoot, maar over het geheel bezien presteren diesels nog altijd minder dan auto's met een ottomotor.
Dat geloof ik dus niet. Ik denk serieus dat een diesel met roetfilter echt veeeel beter is dan een benzine auto. Langere levensduur. De auto is gem. de helft zuiniger dan benzine etc.

Wat ik helemaal grappig vindt is het feit dat men nog niet weet wat ze straks met alle accu's van hybride auto's aanmoeten. Dat schijnt ook niet erg gezond voor het milieu te zijn. Via via hoorde ik van een paar mensen die zo'n walgelijke Toyota prius wilde kopen, maar de dealer kon niet zeggen hoe lang de accu's mee zouden gaan en wat deze bij vervanging zouden gaan kosten. Goed verhaal als je je auto ooit wil verkopen.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:45:58 #23
52513 whosvegas
The Trickster
pi_46022243
Goede zaak, het regeer akkoord
Twee belangerijke items, waarvoor ik op de PVDA heb gestemd gaan niet door:
- vrijgeven van de huren (ik huur nl)
- versoepeling ontslagrecht (ik werk ook nog, wil mijn baan graag behouden)

En dat vervuilende auto's duurder worden is ook agoed, zo wordt iedereen gestimuleerd om een schonere auto te kopen.
Are you nuts??
  maandag 5 februari 2007 @ 21:48:02 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46022311
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:45 schreef whosvegas het volgende:
En dat vervuilende auto's duurder worden is ook agoed, zo wordt iedereen gestimuleerd om een schonere auto te kopen.
Ik niet.
pi_46022453
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:45 schreef whosvegas het volgende:
Goede zaak, het regeer akkoord
Twee belangerijke items, waarvoor ik op de PVDA heb gestemd gaan niet door:
- vrijgeven van de huren (ik huur nl)
- versoepeling ontslagrecht (ik werk ook nog, wil mijn baan graag behouden)

Blegh,

- Als men de hypotheek rente aftrek aan zouden pakken, dan moet de huurmarkt ook een vrije markte worden.
- Versoepeling van het onstalgrecht zou goed zijn voor de banenmarkt en de arbeidsplaatsen (hier heb ik al eens een prachtig topic over geopend. Lees dat eens.
- Auto's duurder maken is volkomen onzin. In dit land is de auto al extreem uitgeknepen. Pak die oude barrels aan die hun olie verstoken en blauwe damp uit spuwen.

Weet je HOE VERROT een auto met kleine motor rijdt?! Blegh, dat is gewoon niet te doen. Wat denk je dat er gebeurt met de belasting als iedereen een 1 liter of 2 liter motor aanschaffen. Dan heeft men in Den-Haag heeeeel veeeeel geld tekort. Goed plan dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')