Volgens de huidige wetenschappelijk opvattingen bestaat de moderne mens, de homo sapiens in haar huidige vorm, zo'n 100.000 jaar.
Voor het eerst in Afrika, en sinds 40.000 jaar geleden voor het eerst in Europa.
Voor die tijd waren er de andere 'mensachtige' zoals de Neanderthaler, de Pekingmens, en ver daarvoor de Australopithecus.
De eerste hominiden (tot de 'mensenfamilie' behorend) zouden de Ardipithecus ramidus zijn, die plusminus 4 à 5 miljoen jaar geleden voorkwamen.
We noemen deze wezens 'mensachtig' omdat we denken dat ze tot onze tak in het dierenrijk behoren, maar eerlijk gezegd hadden ze nog niet eens de herseninhoud van een moderne chimpansee.
De eerste echte menssoort was Homo habilis, die van 2,5 tot 1,5 miljoen jaar gelden leefde.Deze had een herseninhoud van 500 tot 800 cc (de huidige mens heeft gemiddeld zo'n 1.500 cc).
De Neanderthaler, de eerste menssoort met een vergelijkbare herseninhoud als de onze, verscheen pas zo'n 250.000 jaar geleden ten tonele.
Tenslotte bestaat de Cro-magnon mens, die anatomisch gelijk aan ons is, pas sinds de laatste 40.000 jaar.
Hoewel de wetenschappers nog geen idee hebben hoe de 'stamboom' van de men in elkaar zit en welke uitgestorven hominide nu eigelijk onze voorouder was, staat de ouderdom van de mens inmiddels rotsvast!
Pas sinds 2,5 miljoen jaar kunnen we vuur 'temmen' en stenen bewerken.
Pas sinds 250.000 jaar begraven we onze doden.
Pas sinds 40.000 jaar maken we kunst.
Alle archeologische vondsten passen helemaal in dit raamwerk.
...op de zogenaamde 'anomalies' (afwijkingen) na dan...
Vooral tijdens de Amerikaanse 'goldrush' in de vorige eeuw, werden deze vreemde vondsten voor het eerst gemeld.
Er werd toen diep in de aarde gezocht naar goud, in aardlagen die volgens de wetenschap miljoenen, miljarden jaren gelden ontstaan zouden zijn.
Het vreemde was dat men in al die lagen werktuigen en menselijke resten aantrof.
Men vond stenen werktuigen in aardlagen van 25 miljoen jaar geleden, toen er nog geen sprake kon zijn van iets dat op een mens leek.
In 1880 vond men een pot en een stamper om bijv. graan mee te vermalen in een aardlaag van 55 miljoen jaar gelden.
Deze vondst was vooral bijzonder om het begraven lag onder een intacte laag vulkanisch gesteente..
Nog moeilijker werd het toen men moderne menselijke skeletten vond van 4 miljoen jaar oud. (ook volgens de koolstofmethode).
Talloze speerpunten en andere artefacten werden in aardlagen gevonden van 55 miljoen jaar en ouder.
Helemaal absurd wordt het door de vondsten van versteende menselijke voetafdrukken (en sommige die lijken op schoenafdrukken) in gesteente van meer dan 500 miljoen jaar oud! Ver voor de dinosauriërs!
Dit is het Cambrium, waar we onze huidige lagen van steenkool en aardolie aan te danken hebben.
Hoe kan het dan dat in die steenkoollagen stenen werktuigen en zelfs zilveren voorwerpen worden gevonden??
Compleet omsloten door aardlagen van 360 miljoen jaar oud zijn bewerkte gouddraden gevonden.
Potscherven, complete potten en zelfs bewerkte vazen worden gevonden in steenkool, gevormd zo'n 500 miljoen jaar (of eerder) geleden.
Volgens de wetenschap werd de aarde toen geregeerd door grote insecten en waren de meest ontwikkelde dieren toen primitieve reptielen die door het slijk kropen...
Kortom er worden menselijke botten, voorwerpen en andere aanwijzingen die op moderne mensen duiden gevonden in aardlagen gevonden, waar dat helemaal niet zou mogen kunnen.
Een beruchte uitspraak van een 19e eeuwse archeoloog is: "Hoe maakt niet uit hoe ver we terug gaan in de tijd, we vinden altijd sporen van mensen. Het lijkt wel of we altijd al bestaan hebben".
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Ik twijfel niet aan het bewijsmateriaal, zeker niet omdat het zoveel is en sommige gewoon in musea met eigen ogen te bekijken is (Het Britisch Museum heeft bijv. menselijke voorwerpen uit het Cambrium; 450 miljoen jaar geleden).
Maar wat als dit inderdaad waar zou zijn?
Betekend dat, dat de mensen niet van deze planeet komen (we idd een soort gevallen engelen zijn, gestrand op deze aarde)..
Of zijn het onze 'kinderen', die in een verre toekomst een tijdmachine uitvinden die alleen terug kan in de tijd (en sommige kiezen om te leven in een ver verleden?)
Of iets anders...?
Je hoeft alleen maar: 'Michael Cremo' of 'Forbidden Archology' in een zoekmachine in te voeren. eventueel aangevuld met termen als:
Links:
- footprints
- cambrium
- sphere (deze is erg interessant!)
Zo herdenken we vandaag dat het 7000 jaar geleden is dat we metalen werktuigen uitvonden!
Het kan ook zijn dat we heel lang als matige intelligente wezens hebben geleefd en pas tijdens en na de ijstijd onze hersenen zich zover hebben aangepast dat er meer intelligentie in past. En eigenlijk zijn we de laatste driehonderd jaar pas echt aan het revolueren, newton einstein hawking.
Trouwens dat kunst pas 40.000 jaar bestaat verbaasd me niets
maar wat ik vreemd vind is waarom de egyptenaren vroeger pyramides hebben gebouwd die nu onverklaarbaar zijn, waren die zoveel slimmer?
quote:Het is misschien niet vreemd. Het is gewoon niet zo. De fossielen van mensachtigen gaan, zoals al gezegd, tot een paar miljoen jaar geleden en de ontwikkeling tot de homo sapiens is geod te volgen.
Op dinsdag 22 januari 2002 15:48 schreef Chayenn het volgende:
ik vind dat helemaal niet vreemd waarom is het onmogelijk dat de mens 'altijd' heeft bestaan? de mens is gewoon met de tijden mee verandert om het maar eens simpel te zeggen...
quote:Het is wel mogelijk deze te maken. Het vreemde, vind ik, is dat die mensen zoveel tijd en moeite ervoor over hadden.
maar wat ik vreemd vind is waarom de egyptenaren vroeger pyramides hebben gebouwd die nu onverklaarbaar zijn, waren die zoveel slimmer?
quote:vroeger hadden ze denk gewoon een doel en niet veel anders te doen, als ze ergens aan begonnen wilden ze het afmaken ook
Op dinsdag 22 januari 2002 16:02 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het is wel mogelijk deze te maken. Het vreemde, vind ik, is dat die mensen zoveel tijd en moeite ervoor over hadden.
quote:Je denkt toch niet dat ze dat voor hun lol deden. Die pyramides zijn gebouwd in opdracht van farao's. En die lieten anderen uiteraard het werk doen.
Op dinsdag 22 januari 2002 16:34 schreef Chayenn het volgende:
vroeger hadden ze denk gewoon een doel en niet veel anders te doen, als ze ergens aan begonnen wilden ze het afmaken ook
quote:If geloof dat de Egyptische priesters aan die Griekse schrijver (Hero... nog wat?) vertelden, dat het geen slaven waren. Maar die kunnen wel meer vertellen, uiteraard.
Op dinsdag 22 januari 2002 16:37 schreef Koerok het volgende:[..]
Je denkt toch niet dat ze dat voor hun lol deden. Die pyramides zijn gebouwd in opdracht van farao's. En die lieten anderen uiteraard het werk doen.
quote:lekker boeiend, het gaat er om hoe ze aan die wijsheid kwamen
Op dinsdag 22 januari 2002 16:37 schreef Koerok het volgende:[..]
Je denkt toch niet dat ze dat voor hun lol deden. Die pyramides zijn gebouwd in opdracht van farao's. En die lieten anderen uiteraard het werk doen.
quote:Ervaring. Eerst kleinere pyramides bouwen, en steeds perfectioneren.
Op dinsdag 22 januari 2002 16:41 schreef Chayenn het volgende:[..]
lekker boeiend, het gaat er om hoe ze aan die wijsheid kwamen
quote:Ik reageerde alleen maar op een opmerking van jou. Dus als er iets niet boeiend is, dan heb je daar zelf aan bijgedragen.
Op dinsdag 22 januari 2002 16:41 schreef Chayenn het volgende:
lekker boeiend, het gaat er om hoe ze aan die wijsheid kwamen
Nu weer ontopic.
Alseerst: wat ik ga zeggen is alleen een idee, niet iets waarin ik zelf geloof.
Het zou kunnen dat er miljoenen jaren terug inderdaad een ras "mens" was (misschien reptielachtigen (GEEN RAPTOIDS!) of voor mijn part visjes), die in die tijd zichzelf heeft ontwikkeld tot een enorme cultuur, maar wel heel bescheiden in omvang. Dus een hoog ontwikkelde gemeenschap van rond de 20.000.000 mensen oid.
Die mensen waren op een gegeven moment (binnen 1 milj. jaar na hun ontstaan) zo goed ontwikkeld dat ze de drang kregen om de aarde te verlaten, en ergens anders zichzelf te vestigen, misschien op een planeet met meer mogelijkheden tot groei (redenen kunnen zijn: grondstoffen? grotere planeet? mooiere vrouwen?)
Vanaf dat moment is de Aarde aan zijn lot over gelaten, en is de mens "ontwikkeld" in de natuur, omdat die laatste de mens als "tool" aan het missen was.
Zo heel af en toe kwamen de oorspronkelijke bewoners nog even op aarde om onze voorouders te helpen met de pyramides enzo. (zie Maya`s/Egyptenaren etc.)
En zo kom je wel aan al die tools in de aarde, lijkt me.
Nogmaals: goed voor een slecht boek, en zeker niet mijn mening.
quote:Eerst dit lezen voordat je reageert!
Op dinsdag 22 januari 2002 13:03 schreef Koerok het volgende:
Hier een reactie op The Hidden History of the Human Race, de ingekorte versie van Forbidden Archaeology.
We zijn het wel vaker eens, nietwaar Koerok?
quote:ik vul het even aan. Die hoog ontwikkelde mens pakten hu raket en vlogen 10 jaar naar een ander melkwegstelsel. Nu komen ze af en toe met hun ufo's (ze zijn uitgegroeid tot nog hoger ontwikkelde mensen, nu genaamd 'aliens') om te kijken hoe het met ons gaat. De aarde bleef alleen en leeg zonder mens over... en daar was een visju die later uitgroeide tot de mens en hier zijn wij dannnn
Op dinsdag 22 januari 2002 20:58 schreef Blue-eagle het volgende:Het zou kunnen dat er miljoenen jaren terug inderdaad een ras "mens" was (misschien reptielachtigen (GEEN RAPTOIDS!) of voor mijn part visjes), die in die tijd zichzelf heeft ontwikkeld tot een enorme cultuur, maar wel heel bescheiden in omvang. Dus een hoog ontwikkelde gemeenschap van rond de 20.000.000 mensen oid.
Die mensen waren op een gegeven moment (binnen 1 milj. jaar na hun ontstaan) zo goed ontwikkeld dat ze de drang kregen om de aarde te verlaten, en ergens anders zichzelf te vestigen, misschien op een planeet met meer mogelijkheden tot groei (redenen kunnen zijn: grondstoffen? grotere planeet? mooiere vrouwen?)
Vanaf dat moment is de Aarde aan zijn lot over gelaten, en is de mens "ontwikkeld" in de natuur, omdat die laatste de mens als "tool" aan het missen was.
Zo heel af en toe kwamen de oorspronkelijke bewoners nog even op aarde om onze voorouders te helpen met de pyramides enzo. (zie Maya`s/Egyptenaren etc.)En zo kom je wel aan al die tools in de aarde, lijkt me.
Nogmaals: goed voor een slecht boek, en zeker niet mijn mening.
quote:Het zou best kunnen dat de mens heeeeeeeeeeeel vroeger had geleefd. Toch blijven er vragen, maar om op je verhaal in te gaan:
Op dinsdag 22 januari 2002 07:05 schreef NorthernStar het volgende:
'Forbidden Archology'
Als ik naar de bijbel kijk (ik weet dat sommigen daar niet in geloven) is er een keer geweest dat God Noach de opdracht heeft gegeven om een Ark te bouwen. Ik denk dat iedereen dat verhaal wel kent. Toen werden alle mensen en dieren uitgeroeid, waarvan iedere ras 1 paar overbleef.
Zo kun je verklaren dat ooit mensen hebben geleefd. Er zit wel een vette 'maar' aan. Want waar waren dan de mensen tijdens de tijdperk van de dinosaurussen. Hoe hebben wij dan de big bang overleefd? Waarom de dinossaurussen niet?
De topic die je hebt geopend is erg interessant, maar ik mis de kennis van dit onderwerp. Er doemen nieuwe vragen op. :p
quote:Wedje leggen dat ze hierover gaan bitchen??
Op dinsdag 22 januari 2002 22:17 schreef Sabbie het volgende:
Hoe hebben wij dan de big bang overleefd? Waarom de dinossaurussen niet?
quote:Met rode puntmutsjes op en a5-jes als onderbroek. Alles is mogelijk.
Op dinsdag 22 januari 2002 22:17 schreef Sabbie het volgende:[..]
Het zou best kunnen dat de mens heeeeeeeeeeeel vroeger had geleefd. Toch blijven er vragen, maar om op je verhaal in te gaan:
quote:Even 'bitchen': Mensen leefden niet tijdens de dinosaurussen. De Big-Bang is het begin van het heelal, dus toen was er gewoon niks. En daarom hebben de dinosaurussen dus wel de Big-Bang overleefd, maar niet die grote kwaadaardige steen die deze kant op werd geslingerd. En omdat de mensen toen dus niet leefden zijn ze daarom niet dood gegaan.
Als ik naar de bijbel kijk (ik weet dat sommigen daar niet in geloven) is er een keer geweest dat God Noach de opdracht heeft gegeven om een Ark te bouwen. Ik denk dat iedereen dat verhaal wel kent. Toen werden alle mensen en dieren uitgeroeid, waarvan iedere ras 1 paar overbleef.Zo kun je verklaren dat ooit mensen hebben geleefd. Er zit wel een vette 'maar' aan. Want waar waren dan de mensen tijdens de tijdperk van de dinosaurussen. Hoe hebben wij dan de big bang overleefd? Waarom de dinossaurussen niet?
quote:Als er voor de Big-Bang niks was, hoe kunnen dinosaurussen dat dan hebben overleefd als ze er nog niet waren? Aangezien je zegt dat er voor de Big-Bang niks was...
Op dinsdag 22 januari 2002 23:02 schreef tvlxd het volgende:Even 'bitchen': Mensen leefden niet tijdens de dinosaurussen. De Big-Bang is het begin van het heelal, dus toen was er gewoon niks. En daarom hebben de dinosaurussen dus wel de Big-Bang overleefd, maar niet die grote kwaadaardige steen die deze kant op werd geslingerd. En omdat de mensen toen dus niet leefden zijn ze daarom niet dood gegaan.
quote:Foutje. Omdat ze er toen nog niet waren, was er ook geen reden voor hun om het wel of niet te overleven of ook maar de mogelijkheid tot een van deze twee opties.
Op dinsdag 22 januari 2002 23:33 schreef Citroentje het volgende:[..]
Als er voor de Big-Bang niks was, hoe kunnen dinosaurussen dat dan hebben overleefd als ze er nog niet waren? Aangezien je zegt dat er voor de Big-Bang niks was...
Bovendien waren er hele tijdperken waarin de omstandigheden voor mensen onmogelijk waren om te overleven. Bijvoorbeeld omdat het zuurstofniveau veel te laag was.
Wat ik interessant vind is dat er dingen gevonden worden die niet in ons 'plaatje' van de geschiedenis passen.
Ook al zou er maar 1 van die voorwerpen echt zijn.
Bijvoorbeeld 1 voorwerp ingesloten in steenkool... het doet allemaal leuke mogelijkheden ontstaan (tijdreizen, andere beschavingen, aliens etc.)
De oude Egyptenaren zijn natuurlijk altijd onderschat. Dat komt omdat we de geschiedenis liever zien als een mooie oplopende lijn, waarin we steeds slimmer worden.
Dat de Ouden dingen wisten die wij niet weten is inmiddels wel duidelijk. Misschien dat ze ooit de zogenaamde 'Hall of records' nog vinden, waarin al deze geheime kennis zou zijn te vinden.
Met dat artikel in die link van Koerok ben ik het trouwens niet mee eens.
Ze verwijten Cremo dat hij rare theoriën heeft, maar dat is niet waar, hij geeft helemaal geen verklaring.
Cremo zijn kritiek is dat de wetenschap alles wat niet in hun straatje past negeert.
Stel dat we in een verre toekomst met 'de tijd' aan het knoeien gaan, en een of ander weird experiment loopt helemaal verkeerd af waardoor er allemaal rare anomelies ontstaan..
Het allemaal afdoen als onzin vind ik iig niet okay.
VERHAAL
In het jaar 2244 doet de gezamelijke overheid een poging om tijd te kunnen buigen. Na vele jaren proberen lukt ze dit, en kunnen ze op bepaalde willekeurige tijden een tijdsomgeving van een willekeurig object stil zetten.
De experimenten gaan verder. In het jaar 2256 doen een paar geleerden een poging om een paar atomen over te sturen naar een bepaalde tijd in de toekomst. Na een paar maanden lukt ze dit op een relatief eenvoudige manier. Het direct verplaatsen van een object lukte al wel, ook wel "instant transmission" genaamd. Diezelfde techniek kon worden gebruikt om grotere objecten te verplaatsen door de tijd.
Op een gegeven moment lukt ze dit, de gezamelijke regering bepaald dat ze een groep wetenschappers en militairen naar een tijd sturen waar er nog geen sprake was van een menselijke beschaving.
Alle bevindingen die de wetenschappers daar doen, moeten ze weer terug sturen via een eigen tijdmachine naar de toekomst.
Na een aantal jaren (alweer) in het verleden te zijn geweest, krijgen de wetenschappers de opdracht om een van de ACCOS` (Aircraft Carrier Capable of Spaceflight) te nemen, en een kolonie te stichten op Mars, die in die tijd nog geschikt genoeg was om op te leven.
Hier mogen ze echter maar een beperkt aantal jaren blijven, voor onderzoek. Waarna ze direct verder moeten naar andere zonnestelsels om daar de kolonie voort te zetten op een planeet die in de oorspronkelijke tijd van de wetenschappers al bijna uitgeleefd was.
CONCLUSIE
Het hele verhaal komt hier op neer:
Die hoog geavanceerde mensen gingen naar het verleden om daar de mijnwerker uit te hangen, en bijlen te maken voor de jacht. Het lijkt mij dat ze niet afhankelijk zijn van de jacht als mensen uit het jaar 2256 oid. Natuurlijk zijn er nog scenario`s genoeg (voor een slechte film) zoals: het waren zwervers die terug werden gestuurd voor onderzoek. Maar dat lijkt me niet redelijk. Misschien was het een fout.
Copyright by M. Hageman a.k.a. Blue-eagle 2002. You may buy this story for not less than ¤ 6.000.000.000.000,- or USD ($) 6.000.000.000.000,- if copied without paying me, you will be killed, remember that.
quote:Misschien heeft de mensheid in de toekomst meer gevoel voor humor dan nu: laten we lekker hier en daar een anomalie aanbrengen, anders hebben onze voorouders niets te doen. Die arme donders hadden alleen maar TV en internet
Op woensdag 23 januari 2002 09:06 schreef Blue-eagle het volgende:
VOORVERHAAL
Het komt mij niet helemaal logisch over dat je in de toekomst met de tijd gaat knoeien zodat je in het verleden nog meer kunt vernielen. Maar goed, laat ik daar even vanuit gaan.VERHAAL
In het jaar 2244 doet de gezamelijke overheid een poging om tijd te kunnen buigen. Na vele jaren proberen lukt ze dit, en kunnen ze op bepaalde willekeurige tijden een tijdsomgeving van een willekeurig object stil zetten.
De experimenten gaan verder. In het jaar 2256 doen een paar geleerden een poging om een paar atomen over te sturen naar een bepaalde tijd in de toekomst. Na een paar maanden lukt ze dit op een relatief eenvoudige manier. Het direct verplaatsen van een object lukte al wel, ook wel "instant transmission" genaamd. Diezelfde techniek kon worden gebruikt om grotere objecten te verplaatsen door de tijd.
Op een gegeven moment lukt ze dit, de gezamelijke regering bepaald dat ze een groep wetenschappers en militairen naar een tijd sturen waar er nog geen sprake was van een menselijke beschaving.
Alle bevindingen die de wetenschappers daar doen, moeten ze weer terug sturen via een eigen tijdmachine naar de toekomst.
Na een aantal jaren (alweer) in het verleden te zijn geweest, krijgen de wetenschappers de opdracht om een van de ACCOS` (Aircraft Carrier Capable of Spaceflight) te nemen, en een kolonie te stichten op Mars, die in die tijd nog geschikt genoeg was om op te leven.
Hier mogen ze echter maar een beperkt aantal jaren blijven, voor onderzoek. Waarna ze direct verder moeten naar andere zonnestelsels om daar de kolonie voort te zetten op een planeet die in de oorspronkelijke tijd van de wetenschappers al bijna uitgeleefd was.CONCLUSIE
Het hele verhaal komt hier op neer:
Die hoog geavanceerde mensen gingen naar het verleden om daar de mijnwerker uit te hangen, en bijlen te maken voor de jacht. Het lijkt mij dat ze niet afhankelijk zijn van de jacht als mensen uit het jaar 2256 oid. Natuurlijk zijn er nog scenario`s genoeg (voor een slechte film) zoals: het waren zwervers die terug werden gestuurd voor onderzoek. Maar dat lijkt me niet redelijk. Misschien was het een fout.Copyright by M. Hageman a.k.a. Blue-eagle 2002. You may buy this story for not less than ¤ 6.000.000.000.000,- or USD ($) 6.000.000.000.000,- if copied without paying me, you will be killed, remember that.
//Edit
Copyright by IllOgical, 2002. You may buy this story for not less than 6,- Euro or USD ($)
If copied without paying me, you will probably live a prosperous life.
er vanuit gaande dat het eventueel echt "verboden archeologie" zou zijn, zou een of andere instantie tegenwoordig zelfs al in de mogelijkheid kunnen zijn om dergelijke tijdreizen te maken... Het Manhatten project en opvolgers als eventuele kanditaten geniomen.
quote:Volgens mij zijn wetenschappers er laatst achter gekomen dat het percentage nog ietsjes hoger ligt, maar dat weet ik niet zeker.
Op woensdag 23 januari 2002 00:53 schreef NorthernStar het volgende:
Zelf denk ik niet dat de moderne mens altijd al heeft bestaan, en dus los zou staan van de evolutie.
Wij hebben zo'n 98% van onze genen gemeen met de chimps, dus lijkt me duidelijk dat we gewoon een recente 'aap-soort' zijn.
quote:dat moet dan wel miljarden jaren geleden zijn geweest.
Bovendien waren er hele tijdperken waarin de omstandigheden voor mensen onmogelijk waren om te overleven. Bijvoorbeeld omdat het zuurstofniveau veel te laag was.
quote:Ik denk dat de geschiedenis wel wat anders is dan we zo'n beetje aannemen, zoals die griekse astronomische klok uit 200 N.C. Daaruit blijkt dat sommige kennis al wat langer terug gaat. Maar dat er beschaafde mensen meer dan een miljoen jaar gelden leefden, dat geloof ik niet. Maar dan zijn er uiteraard wel die ontdekkingen van voetafrukken en spijkers enzo, maar die zijn grotendeels wel in de 19e eeuw gevonden, en die eeuw staat toch wel bekend om zijn veranderend wereldbeeld waarbij vaak met bewijs werd gesjoemeld om een theorie te bewijzen. Hoewel dat vandaag de dag ook nog wel eens wil gebeuren.
Wat ik interessant vind is dat er dingen gevonden worden die niet in ons 'plaatje' van de geschiedenis passen.
Ook al zou er maar 1 van die voorwerpen echt zijn.Bijvoorbeeld 1 voorwerp ingesloten in steenkool... het doet allemaal leuke mogelijkheden ontstaan (tijdreizen, andere beschavingen, aliens etc.)
quote:Volgens mij wisten ze niet meer dan mij, en als wij weten dat ze meer wisten, maar niet wat, dan weten we toch niet wat ze wisten? -ok beetje rare zin-
De oude Egyptenaren zijn natuurlijk altijd onderschat. Dat komt omdat we de geschiedenis liever zien als een mooie oplopende lijn, waarin we steeds slimmer worden.
Dat de Ouden dingen wisten die wij niet weten is inmiddels wel duidelijk. Misschien dat ze ooit de zogenaamde 'Hall of records' nog vinden, waarin al deze geheime kennis zou zijn te vinden.
quote:Zo kun je dus eigenlijk in een miljoen jaren tijd een evolutie doorlopen die eigenlijk miljarden jaren zou moeten duren.... niet slecht, best een interresant idee.
Op woensdag 23 januari 2002 12:44 schreef Blue-eagle het volgende:
hm,stel nou dat het waar is dat ze in de toekomst (onze kids dus) terug gaan naar het verleden, en daar met hun geëvolueerde lichamen weer opnieuw beginnen? Die mensen evolueeren weer verder tot dat die supermensen weer terug gaan naar 'den beginne'. Daar evolueeren ze weer miljoenen jaren, en gaan weer terug als supersupermensen. Etcetera. Dus je krijgt op een gegeven moment super20.000.000 mensenCool idee
Ik denk ook eerlijk wel dat wij maar het topje van de ijsberg weten van de geschiedenis van onze planeet, en ook wat er nu allemaal gebeurt.
Ook geloof ik wel dat tijdreizen mogelijk is, en er zullen nog veeeeeeeeeeeeel natuurverschijnselen worden ontdekt, en technologieen worden uitgevonden, die onze beschaving op z'n kop zal zetten.
Ik zou een moord plegen om te weten wat we in 2500 wel allemaal niet hebben bereikt, ik ben een echte technologie freak, ook kwa medische zorg zal er veel gebeuren, je "koopt" bevoorbeeld per jaar een nieuw lichaam compleet fit en helemaal naar je wensen, zelf zou ik als eerste in de rij staan wanneer er Biomechanische implanten zijn, wie zou nou niet een CPU in z'n hoofd willen hebben, en een groote harde schijf, of je gehele skelet vervangen voor een lichtgewicht legering die onbreekbaar is.
Ik begin een beetje af te dwalen, maar waar het mij eigenlijk om gaat is dat wij eigenlijk nog niet eens in de kinderschoentjes staan, we moeten ze zelfs nog kopen.
Er staat ons echt een heleboel te wachten.
En weer even iets ontopic, deze link is ook best interresant.
Staat een foto bij met tekst en uitleg.
http://www.anomalies-unlimited.com/Coal.html
quote:IllOgical wil eerst weten hoe stabiel het OS is
Op woensdag 23 januari 2002 15:03 schreef Refragmental het volgende:[..]
Zo kun je dus eigenlijk in een miljoen jaren tijd een evolutie doorlopen die eigenlijk miljarden jaren zou moeten duren.... niet slecht, best een interresant idee.
Ik denk ook eerlijk wel dat wij maar het topje van de ijsberg weten van de geschiedenis van onze planeet, en ook wat er nu allemaal gebeurt.
Ook geloof ik wel dat tijdreizen mogelijk is, en er zullen nog veeeeeeeeeeeeel natuurverschijnselen worden ontdekt, en technologieen worden uitgevonden, die onze beschaving op z'n kop zal zetten.
Ik zou een moord plegen om te weten wat we in 2500 wel allemaal niet hebben bereikt, ik ben een echte technologie freak, ook kwa medische zorg zal er veel gebeuren, je "koopt" bevoorbeeld per jaar een nieuw lichaam compleet fit en helemaal naar je wensen, zelf zou ik als eerste in de rij staan wanneer er Biomechanische implanten zijn, wie zou nou niet een CPU in z'n hoofd willen hebben, en een groote harde schijf, of je gehele skelet vervangen voor een lichtgewicht legering die onbreekbaar is.Ik begin een beetje af te dwalen, maar waar het mij eigenlijk om gaat is dat wij eigenlijk nog niet eens in de kinderschoentjes staan, we moeten ze zelfs nog kopen.
Er staat ons echt een heleboel te wachten.En weer even iets ontopic, deze link is ook best interresant.
Staat een foto bij met tekst en uitleg.
http://www.anomalies-unlimited.com/Coal.html
quote:Lijkt me ook niet fris inderdaad om "even" te rebooten
Op woensdag 23 januari 2002 15:13 schreef IllOgical het volgende:[..]
IllOgical wil eerst weten hoe stabiel het OS is
Maar een lichtgewicht onbreekbaar skelet, en misschien je spieren versterken door er enkele metale draden in te "weven", dat is toch foolproof lijkt mij.
quote:Wat is er mis met die organische zooi die nu bovenin het menselijke lichaam zijn stekkie heeft? Dat is nl. vele malen beter dan technische shit. Geloof me:
Op woensdag 23 januari 2002 15:16 schreef Refragmental het volgende:[..]
Lijkt me ook niet fris inderdaad om "even" te rebooten
Of zoals op Tweakers.net een nieuwsitem was over chips die ontploffen.... NIET prettig.Maar een lichtgewicht onbreekbaar skelet, en misschien je spieren versterken door er enkele metale draden in te "weven", dat is toch foolproof lijkt mij.
Waar ging het topic ook al weer over?
quote:Ik heb het ook niet over nu, maar over wat we over 50-150 jaar allemaal wel niet kunnen.
Op woensdag 23 januari 2002 18:48 schreef Blue-eagle het volgende:[..]
Wat is er mis met die organische zooi die nu bovenin het menselijke lichaam zijn stekkie heeft? Dat is nl. vele malen beter dan technische shit. Geloof me:
* Blue-eagle is fuckin` tweakerWaar ging het topic ook al weer over?
Het blijft slechts bij een theorie van einstein dat het mogelijk is om de tijd te buigen.
Bewijs?
Anders was het wel een stuk drukker geweest bij die kribbe waar kindje Jezus in lag.
En zo zijn er nog zat momenten waar je dat aan kan staven.
quote:Nou, de theorie is dat tijd en ruimte zijn ONTSTAAN bij de oerknal. Daarom heeft het ook geen zin om je af te vragen wat er VOOR de oerknal was (Om gek van te worden hè).
Op donderdag 24 januari 2002 12:09 schreef Bastard het volgende:
Het blijft slechts bij een theorie van einstein dat het mogelijk is om de tijd te buigen.
quote:Maar ook al kijk je niet op je horloge, niet op de kalender, dan nog kun je merken dat tijd bestaat.
Op donderdag 24 januari 2002 12:41 schreef Koerok het volgende:[..]
Nou, de theorie is dat tijd en ruimte zijn ONTSTAAN bij de oerknal. Daarom heeft het ook geen zin om je af te vragen wat er VOOR de oerknal was (Om gek van te worden hè).
(maar het is niet te bevatten wat er was, het past gewoon niet in ons menselijk brein)
quote:Er was niks voor de oerknal, gewoon niks. Voor zover wij weten en al zal er wel wat zijn geweest dan is dat niet belangrijk, omdat we er nooit achter kunnen komen. De geschiedenis gaat niet verder dan de oerknal, alles wat daar nog voor zou zijn geweest kunnen we niet meer achterhalen.
Op donderdag 24 januari 2002 12:47 schreef Bastard het volgende:Ook voor de oerknal ( al weet ik niet wat er was daarvoor, maar de film "discovery of heaven" geeft er een leuke draai aan )
moet dat waar te nemen zijn geweest...
planeten draaien toch in zoveel tijd om de zon heen, dat hebben ze ook al gedaan voor de oerknal ...
quote:Erm, voor de oerknal waren er natuurlijk geen planeten die om zonnen draaiden, aangezien het idee is dat *alle* materie was samengebald in een oneindig klein 'punt'(zo je wilt). De situatie vóór de oerknal moet je zien als een volstrek statische, dus ook geen tijd en geen beweging waaruit je tijd zou kunnen concluderen.
Op donderdag 24 januari 2002 12:47 schreef Bastard het volgende:[..]
planeten draaien toch in zoveel tijd om de zon heen, dat hebben ze ook al gedaan voor de oerknal ...
(maar het is niet te bevatten wat er was, het past gewoon niet in ons menselijk brein)
Overigens onderschat je de mens, en daarmee jezelf, nogal als je zegt dat dit soort zaken niet ons brein passen. We snappen het redelijk goed, meen ik, al weten we nog niet alles. Als het niet in ons brein zou passen, zouden we er helemaal niet over kunnen spreken. We zouden dan ook niet kunnen definiëren wat nog openstaande kwesties voor ons zijn. En dat kunnen we nu juist vreselijk goed
quote:Precies.
Op donderdag 24 januari 2002 13:56 schreef Gellius het volgende:
Erm, voor de oerknal waren er natuurlijk geen planeten die om zonnen draaiden, aangezien het idee is dat *alle* materie was samengebald in een oneindig klein 'punt'(zo je wilt). De situatie vóór de oerknal moet je zien als een volstrek statische, dus ook geen tijd en geen beweging waaruit je tijd zou kunnen concluderen.
Maar helemaal niets?? Nog niet eens stof?
Hoe kan dan een knal ontstaan?
En hoe weten we dat het heelal expandeerd eigenlijk?
Oke, een mens kan veel bedenken en begrijpen maar kan jij ook bevatten dat het heelal oneindig is?
Of zit er een einde aan? En hoe weet JIJ dat dan?
quote:De vraag is of je er nog op die manier over kunt praten. In de quantummechanica gebeuren ook dingen die alle maar wiskundig te omschrijven zijn. Geen enkel beeld voldoet dan nog.
Op donderdag 24 januari 2002 14:48 schreef Bastard het volgende:
Hoe kan dan een knal ontstaan?
quote:Door het licht te meten van andere zonnestelsels.
En hoe weten we dat het heelal expandeerd eigenlijk?
quote:Zoals ik als zei is het moeilijk om daar vanuit onze menselijk 3d-beleving nog iets zinnig over te zeggen.
Oke, een mens kan veel bedenken en begrijpen maar kan jij ook bevatten dat het heelal oneindig is?
quote:Ik ben geen natuurkundige, dus ik kan je vragen niet precies beantwoorden... helaas. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik mij mogelijke antwoorden niet kan voorstellen of bevatten. Misschien zijn er Fok!ers die dat haarfijn kunnen uitleggen.
Op donderdag 24 januari 2002 14:48 schreef Bastard het volgende:
Helemaal niks aanwezig ws voor de oerknal dus?
( En ik altijd maar denken dat die oerknal was om de aardbol te maken)
Hoe kan dan een knal ontstaan?En hoe weten we dat het heelal expandeerd eigenlijk?
Voor zover ik weet was alle materie vóór de oerknal samengeperst in een oneindig kleine ruimte. Ik zou me kunnen voorstellen ook, dat je gewoon kunt waarnemen dat het heelal uitdijt aan de positie van hemellichamen t.o.v. van één punt. Tenslotte: ik kan prima bevatten dat het heelal oneindig is, hoor. In semantische zin kan het ook niet anders dan oneindig zijn, aangezien het heelal 'alles' betekent. En er is geen ruimte naast dit 'alles' voor iets anders om nog te bestaan - lijkt me.
Als ik complete waanzin verkondig dan hoor ik het graag van iemand die hier meer van weet, ik ben ook maar een gesjeesd historicus
Hallooooo, zijn jullie daar nog?
Shit, mind-explosion!
quote:Dus jij bedoelt dat waar je ook staat in het heelal, er altijd alles van je af beweegt?
Op donderdag 24 januari 2002 15:29 schreef Koerok het volgende:
Nog iets wat niet te vatten is:
Het is niet alleen zo dat alles zich van ONS af beweegt, maar dat is zo op ELKE plaats in het heelal. Het heeft zogezegd ook geen middelpunt.Hallooooo, zijn jullie daar nog?
Shit, mind-explosion!
Nee dat is niet te bevatten nee.
quote:En hoe weet JIJ dat??
Op donderdag 24 januari 2002 12:09 schreef Bastard het volgende:
Ik weet zeker dat de mensheid nooit zal kunnen tijdreizen.Het blijft slechts bij een theorie van einstein dat het mogelijk is om de tijd te buigen.
Bewijs?
Anders was het wel een stuk drukker geweest bij die kribbe waar kindje Jezus in lag.
En zo zijn er nog zat momenten waar je dat aan kan staven.
Vroeger was er zo'n gekke theorie dat de aarde het centrum was van het heelal, en dat de aarde een platte schijf was.
Ik weet zeker dat jij NIET zeker kunt weten dat dat niet kan. (grrrrr moeilijk)
Ik kan eerlijk gezegd niet tegen mensen die nu al zeggen dat iets niet kan, terwijl het nog niet eens is geprobeerd, en al helemaal als het gaat om technieken die misschien nog decennia op zich moeten laten wachten.
quote:Het probleem is dat ook als je het wel hebt geprobeerd, dat je het dan nog niet zeker weet. Want een andere proef zou en andere uitkomst kunnen hebben. Je kunt dus eigenlijk slechtspraten in termen van waarschijnlijkheid. Maar sommige zaken hebben al zo vaak dezelfde uitkomst gehad, dat ze een zeer grote mate van waarschijnlikheid hebben. Van die dingen kun we dan zeggen dat we het zeker weten. Maar het blijft uitkijken.
Op donderdag 24 januari 2002 16:09 schreef Refragmental het volgende:
Ik kan eerlijk gezegd niet tegen mensen die nu al zeggen dat iets niet kan, terwijl het nog niet eens is geprobeerd, en al helemaal als het gaat om technieken die misschien nog decennia op zich moeten laten wachten.
Een voorbeeld is homeopathie. A priori is dat volstrekt onzinnig (het tegengestelde effect, de oneindige verdunningen). Verder zeggen de mensen die IK het hoogst in het vaandel heb, dat er nog nooit enige werkzaamheid van is aangetoond. Anderen beweren echter dat dat wel het geval is en dat dat door de reguliere sector bewust wordt verzwegen. Ook zeggen mensen die het gebruiken vaak dat het werkt. Daar staat dan weer het placebo-effect tegenover en soms verkeerde gevolgtrekkingen, want het zijn vaak kwalen die vanzelf weer over gaan (AIDS zullen ze niet met homeopathie behandelen, terwijl dat volgens het altijd geldende silimia-principe toch zou moeten kunnen).
Zonder dat ik nou een hele discussie wil beginnen over homeopathie, wil ik aangeven dat het soms heel moeilijk is om te weten of iets waar is, of in dit geval of het werkt, want wie moet je geloven en hoe trek je de juiste conclusies uit de gegevens die je hebt.
De veelgebezigde opvatting: "Dat is persoonlijk. Bij MIJ werkt het, DUS werkt het", is in ieder geval een onwetenschapplijke.
quote:Je vergeet enkel dat het al eeuwen gebruikt is, en sinds de huidige medische wetenschap wordt het als onwaar afgedaan...
Op donderdag 24 januari 2002 17:17 schreef Koerok het volgende:[..]
Het probleem is dat ook als je het wel hebt geprobeerd, dat je het dan nog niet zeker weet. Want een andere proef zou en andere uitkomst kunnen hebben. Je kunt dus eigenlijk slechtspraten in termen van waarschijnlijkheid. Maar sommige zaken hebben al zo vaak dezelfde uitkomst gehad, dat ze een zeer grote mate van waarschijnlikheid hebben. Van die dingen kun we dan zeggen dat we het zeker weten. Maar het blijft uitkijken.
Een voorbeeld is homeopathie. A priori is dat volstrekt onzinnig (het tegengestelde effect, de oneindige verdunningen). Verder zeggen de mensen die IK het hoogst in het vaandel heb, dat er nog nooit enige werkzaamheid van is aangetoond. Anderen beweren echter dat dat wel het geval is en dat dat door de reguliere sector bewust wordt verzwegen. Ook zeggen mensen die het gebruiken vaak dat het werkt. Daar staat dan weer het placebo-effect tegenover en soms verkeerde gevolgtrekkingen, want het zijn vaak kwalen die vanzelf weer over gaan (AIDS zullen ze niet met homeopathie behandelen, terwijl dat volgens het altijd geldende silimia-principe toch zou moeten kunnen).
Zonder dat ik nou een hele discussie wil beginnen over homeopathie, wil ik aangeven dat het soms heel moeilijk is om te weten of iets waar is, of in dit geval of het werkt, want wie moet je geloven en hoe trek je de juiste conclusies uit de gegevens die je hebt.
De veelgebezigde opvatting: "Dat is persoonlijk. Bij MIJ werkt het, DUS werkt het", is in ieder geval een onwetenschapplijke.
-edit
Ik zal niet verder gaan over homeopathie
Tevens zijn er over tijdreizen meerdere theorien als je tijd namenlijk als een aparte demensie ziet zou het wel weer mogenlijk moeten zijn om door de tijd te reizen.
En tevens hebben we nog de zwarte gaten wat niemand nog kan verklaren (want wat zit er achter het zwarte gat?).
En wat was er voor de oerknal?? er moet toch iets geweest zijn.
En dan hebben we nog iets wat betreft het helal het expandeert nog steeds maar ooit zal het weer inploderen (hoop dat ik goeie woordkeuze gebruik). en zullen we dan weer bij af zijn
Om vervolgens weer opnieuw een oerknal te krijgen. zeg maar een soort cicli waarin alles herhaalt wordt?? maar dan in tijd eenheden van miljarden jaren en dus eigenlijk niet vatten voor ons.
Dan zou je je meteen weer af kunnen vragen van is er dan toch een hogere macht. Er zijn gewoon teveel dingen die we nooit zullen weten.
En ik heb ooit ook nog is ergens gehoord dat ons zonnestelsel zich met een snelheid van 800km per uur ergens heen beweegt (maar waarheen?).
Goed weer genoeg gedachten ik stop weer ff
quote:Dat was inderdaad eerst de theorie, maar ik geloof dat laatst volgens bepaalde natuurkundigen er te weinig materie in het heelal is om te zorgen dat de expansie stopt en het heelal weer gaat krimpen.
Op maandag 28 januari 2002 00:32 schreef Paladin82 het volgende:En dan hebben we nog iets wat betreft het helal het expandeert nog steeds maar ooit zal het weer inploderen (hoop dat ik goeie woordkeuze gebruik). en zullen we dan weer bij af zijn
![]()
Om vervolgens weer opnieuw een oerknal te krijgen. zeg maar een soort cicli waarin alles herhaalt wordt?? maar dan in tijd eenheden van miljarden jaren en dus eigenlijk niet vatten voor ons.
Maar er is vast wel iemand die daar meer over weet en het duidelijker kan vertellen.
quote:Ze weten het nog niet, en het hangt idd af van de hoeveelheid materie in het heelal, of er genoeg is zodat de zwaartekracht het wint van de expansie.
Op maandag 28 januari 2002 02:43 schreef Jimmy het volgende:[..]
Dat was inderdaad eerst de theorie, maar ik geloof dat laatst volgens bepaalde natuurkundigen er te weinig materie in het heelal is om te zorgen dat de expansie stopt en het heelal weer gaat krimpen.
Zodat het heelal dus eeuwig blijft expanderen tot alle materie zo is uitgespreidt dat het vrijwel leeg lijkt.Maar er is vast wel iemand die daar meer over weet en het duidelijker kan vertellen.
Het hangt af van de zogenaamde 'zwarte materie'. Men is het er overeens dat zo'n 90% van het heelal uit die zwarte materie bestaat, maar men weet nog niet waaruit het bestaat.
Zolang we niet weten wat voor deeltjes het zijn, weten we niet hoe 'zwaar' ze zijn en of ze voldoende zwaartekracht kunnen genereren.
Dan is er nog een hele nieuwe ontdekking, en dat is dat zwarte gaten nieuwe materie produceren.
Materie kan spontaan even ontstaan en zichzelf dan weer opheffen, in een fractie van een seconde.
Er ontstaat even een positief deeltje en even een negatief deeltje, die zichzelf daarna weer opheffen en verdwijnen.
Dit gebeurt constant (op quark niveau).
Wanneer dit echter op de 'event horizon' van een zwart gat gebeurd, en 1 deeltje verdwijnt in het zwarte gat, en het andere deeltje ontsnapt, is er in feite materie uit het niets gecreeerd.
Hoe ouder het heelal wordt deste meer zwarte gaten er zullen ontstaan en hoe groter die zullen worden.
We weten nog helemaal niet wat voor invloed die uiteindelijk op het uitdijen van het heelal zullen hebben.
Persoonlijk vind ik de 'Big Crunch' theorie ook veel romantischer dan die van het uitdovende heelal. Een heelal dat als een soort enorm hart, steeds weer uitdijt en weer krimpt.
Om weer ontopic te gaan:
Dit is een vaas die gevonden is in Egypte. Er wordt aangenomen dat hij uit de tijd van de eerste dynastie stamt (ong. 4000 jaar v.c.).
Probleem is echter dat je anorganisch materiaal niet kunt dateren, maar omdat het zo diep in de aarde lag moest het wel uit de eerste periode komen (want daarvoor was er geen beschaving nietwaar?)
De vaas permanent op display in het Cairo Museum.
Het 'probleem' met deze vaas is, is dat ie uit een stuk uit Dioriet is gesneden.
Dioriet is een van de hardste steensoorten op aarde, harder dan grantiet.
De egyptenaren van de eerste dynastiën gebruikten dioriet overigens alsof het klei was en maakten er van alles en nog wat van.
Maar meer dan al die andere diorieten voorwerpen mijden Archeologen deze vaas als de pest.
Hij is namelijk helemaal hol van binnen, maar heeft gelijkertijd een zo smalle hals dat het onmogelijk is om er met je hand in te kunnen.
De vaas is overal maar ongeveer een centimeter dik, ook vlak onder de hals, en dit kan helemaal niet.
Men is vandaag de dag niet is staat, met geen enkele techniek, om een zelfde vaas uit een stuk dioriet te snijden.
Wij kunnen het niet, maar de egyptenaren uit de eerste dynastie konden het wel..
Er zijn overigens nog veel meer van deze vazen gevonden, sommige met nog smallere halzen.
quote:De huidige wetenschap zou zeggen :
Op maandag 28 januari 2002 11:44 schreef Koerok het volgende:
Interessant Bridell! Hoe denk jij dat die vaas gemaakt is en wanneer?
Ze zouden een soortemet boor gebruikt kunnen hebben, maar verder geen idee
quote:
Op maandag 28 januari 2002 13:52 schreef Blue-eagle het volgende:
Is die vaas niet gemaakt uit klei? Wat is dan het probleem?
quote:Dus geen klei
Het 'probleem' met deze vaas is, is dat ie uit een stuk uit Dioriet is gesneden.
Dioriet is een van de hardste steensoorten op aarde, harder dan grantiet.De egyptenaren van de eerste dynastiën gebruikten dioriet overigens alsof het klei was en maakten er van alles en nog wat van.
Hij is namelijk helemaal hol van binnen, maar heeft gelijkertijd een zo smalle hals dat het onmogelijk is om er met je hand in te kunnen.
De vaas is overal maar ongeveer een centimeter dik, ook vlak onder de hals, en dit kan helemaal niet.
Men is vandaag de dag niet is staat, met geen enkele techniek, om een zelfde vaas uit een stuk dioriet te snijden.
Oke, mijn theorie.
Je pakt een sterke stok. Daaraan bevestig je een sters iets wat ook scherp is. Denk aan een andere steen als diamant, wat ruw ook best hard is
Die maak je aan de stok, en in de generaties die volgen gaat iederen man `s avonds na de jacht even een stukje vaas uitslijpen. Na een paar generaties is het zover! De familie opdracht is voltooid!!
Maar de mensen zijn niet tevreden. Ze bevestigen aan een stenen stok (ook van datzelfde steen) een houten constructie die smal genoeg is om in de hals te passen. Van buitenuit zorg je met een stuk touw (gedroogde koeiedarm) dat binnenin de vaas langzamerhand een mechanisme komt die het mogelijk maakt op van binnenuit ook de vaas uit te slijpen.
Na vele generaties is ook dat zover! Nu resten er nog maar een paar kleine afwerkingen. Het handvat (waar ruimte voor over is) wordt gemaakt. En met zand wordt de binnenkant jarenlang geschuurd. Misschien gebruikten ze ook wel een een chemisch mensel waar die "medicijn mannen" ook wel pap van lusten. Who knows..
Feit is: niemand weet het, en er zijn waarschijnlijk verklaringen zat! De wetenschap heeft echt niet de tijd om een (waarschijnlijk) eeuwenlang gefabriceerde vaas na te bootsen. Lijkt me
In -wederom- Egypte zijn sarcofagen gevonden die uit één blok graniet zijn geslepen / gezaagd / ge???.
De aansluitingen binnenin de sarcofagen zijn compleet haaks, alsof er twee vlakken platen tegen elkaar zijn gezet. Wij kunnen dit tegenwoordig naar het schijnt niet maken. De theorie van Blue-Eagle is heel interressant, maar deze sarcofagen werden op bestelling gemaakt. Er was dus geen tijd om over de fabricage 10 generaties te doen.
quote:Ik heb geen idee. Evenmin als de archeologen trouwens, want er wordt dus gewoon niets over deze vazen geschreven (het wordt gewoon doodgezwegen in de boeken).
Op maandag 28 januari 2002 11:44 schreef Koerok het volgende:
Interessant Bridell! Hoe denk jij dat die vaas gemaakt is en wanneer?
Het is jammer dat ik hier niet kan tekenen, maar het probleem is de verbreeding na de smalle hals.
Je kunt krijgt dit echt niet met een stok ofzo voor elkaar, je komt niet om de bocht zegmaar.
Deze vaas is, samen met een hoop andere soortgelijke voorwerpen rondom de pyramide van Saqqarra gevonden, waarvan men aanneemt dat het de oudste in zijn soort is.
Het is dus echt waar dat we met de huidige technologie dit niet na kunnen maken. Men komt een heel eind, maar zo fijn als dit lukt gewoon niet.
Andere voorbeelden die doen denken aan hoogwaardige technologie zijn de boorgaten in graniet, zoals op deze foto in de grote pyramide:
Of de zaagsporen in basalt:
Het stomme hiervan is dat het lijkt alsof de zager zich een paar keer 'verzaagd' heeft.
Volgens de gevestigde wetenschap zaagde men de stenen met andere stenen; dus een kwestie van heel lang schuren.
Een blok doormidden zagen duurt op die manier weken, zo niet maanden.
Eerlijk gezegd vind ik de 'steenzaag theorie' niet erg overtuigend als ik dit zie...
Bij Gizeh liggen een paar dozijn van die half-doorgezaagde blokken.
Ik denk dat er ver voor de zogenaamde eerste beschavingen van Egypte en Mesopotamië een andere beschaving heeft bestaan.
Ander voorbeeld:
De Sphinx zou rond 4000 jaar voor Christus gemaakt zijn.
Dit was ten tijde van de farao Cheops, die ook de grote piramide gemaakt zou hebben.
In de enige hieroglyfen die er over Cheops en de Sphnix bestaan, wordt echter geschreven dat Cheops de Sphnix 'in ere herstelde'.
De egyptologen zeggen dat het hier om een soort literaire vrijheid gaat, en dat de schrijver het gewoon 'overdrachtelijk' bedoelde... (ahum)
Grote vraag blijft; waarom is de sphinx dan uitgesleten door water??
Naast de algemene sporen van wind en zand erosie (horizontaal) zijn er namelijk veel oudere en diepere sporen van water (vertikaal).
De laatste keer dat er zoveel water viel om het steen van de sphinx uit te slijten was in 7000 voor Christus.
Daarna werd Egypte een woestijn.
Volgens onafhankelijke geologen moet de sphinx stammen uit een periode tussen 7000 VC tot voor 10.000 VC, aan het einde van de laatste ijstijd.
De erosie op de sphinx is niet veroorzaakt door wind of zand, maar door water.
Na de kerk is het nu aan de wetenschap om dogma's te stellen.
Mensen waren een paar duizend jaar geleden echt gewoon net zo slim als wij nu zijn. In een paar duizend jaar evolueer je niet, als mens. De hersen capaciteit was hetzelfde.
Dus, die mensen waren ook in staat om gereedschappen en meteriaal te verzamelen, en er een grotere variant van te maken die meer werk aankan. Stel je eens voor : 3000 jaar geleden, een enorm grote zaag! Of misschien wel een apparaat wat te vergelijken is met een katapult, maar dan groter! En stel nu ook eens voor dat ze dus die stenen met een "pre-pistool/kanon" uitschoten, in plaats van sneden. Met een grote massa aan steen, en veel snelheid kun je veel bereiken lijkt me.
die zaagsporen in dat basalt kan dus komen door een gemist schot. Jammer, maar helaas waarschijnlijk zijn er op die manier wel meer dingen gebeurt waarvan we nu denken dat ze nieteens de technologie hadden.
Je wilt niet weten hoeveel dingen die we net denken te kennen, al eerder zijn uitgevonden.
De sphinx was idd veel ouder dan oorspronkelijk werd gedacht. De reden waarom hij waarschijnlijk door water zo is geërodeerd (heet dat zo?) is ook erg simpel. De sahara was namelijk niet altijd een woestijn. Vroeger was daar waarschijnlijk gras en water. Waarom zou je (hoe oud je beschaving ook is) een groot bouw werk maken in een woestijn? Ik zou dan toch zeker een mooie plek met water kiezen. Water is namelijk voedsel, want de dieren komen daar drinken.
Niet dus
Ik denk eerder dat er toch veel meer moet hebben meegespeeld in de periode van de bouw van de pyramides en de sphinx, maar WAT, dat weet ik helaas niet, er zijn iniedergeval veel verborgen kamers in de pyramides, en sphinx heeft een paar kamers ONDER zich, maar de egyptische regering WIL niet dat deze geopend worden, alhoewel ik dacht ergens te hebben gelezen dat deze kamer een tijdje terug was geopend.
"Waren de goden kosmonauten?" van Erich von Daniken.
Hij heeft er nog een boek over geschreven, maar ik kom zo gauw niet op de titel.
Sluit wel aan op dit topic.
quote:En dat is gelijkertijd het hele probleem. Over de ouderdom van de moderne mens mag worden gedicussieerd, vast staat dat de 'wij' al minstens 100.000 jaar bestaan.
Op dinsdag 29 januari 2002 10:13 schreef Blue-eagle het volgende:
Oke, dat van de sphinx e.d. is ook wel op te lossen. Eerst die blokken steen maar eens.Mensen waren een paar duizend jaar geleden echt gewoon net zo slim als wij nu zijn. In een paar duizend jaar evolueer je niet, als mens. De hersen capaciteit was hetzelfde.
Onze hele beschaving zou zijn gevormd in de laatste 6.500 jaar...
Dat laat een dikke 90.000 jaar over waarin de mens niets nuttigers zou hebben gedaan dan uit zijn neus eten
Tel daarbij op dat er 11.000 jaar geleden een enorme catastrofe heeft plaatsgevonden; het einde van de ijstijd.
Enorme vloedgolven, de halve aarde stond onder water, aarbevingen en nog zo wat.. in ieder geval is in die tijd 1/3 van de dieren uitgestorven - en dat was niet voor niets.
quote:Ik vind je theorie niet zo overtuigend..
Dus, die mensen waren ook in staat om gereedschappen en meteriaal te verzamelen, en er een grotere variant van te maken die meer werk aankan. Stel je eens voor : 3000 jaar geleden, een enorm grote zaag! Of misschien wel een apparaat wat te vergelijken is met een katapult, maar dan groter! En stel nu ook eens voor dat ze dus die stenen met een "pre-pistool/kanon" uitschoten, in plaats van sneden. Met een grote massa aan steen, en veel snelheid kun je veel bereiken lijkt me.
die zaagsporen in dat basalt kan dus komen door een gemist schot. Jammer, maar helaaswaarschijnlijk zijn er op die manier wel meer dingen gebeurt waarvan we nu denken dat ze nieteens de technologie hadden.
De enige manier om op 'primitieve' wijze deze fijne zaagsporen te kunnen maken is via een soort zaag als die bij de Koersk is gebruikt.
Een kabel, op een of andere manier met diamantgruis omkleden, aan weerzijden heen en weer getrokken.
Het paar keer 'miszagen' duidt echte op een hele snelle manier en is daarom zo onverklaarbaar.
quote:De romeinen gebruikten op grote schaal beton en cement. Het is echt idioot dat de formule daarvan verloren ging, en we het helemaal opnieuw moesten uitvinden. (zo'n 1.500 jaar later)
Je wilt niet weten hoeveel dingen die we net denken te kennen, al eerder zijn uitgevonden.
Als zoiets verloren kan gaan in zo'n korte tijd, hoeveel kan er dan verloren gaan over een periode van 10 duizenden jaren?
quote:In 1997 werd er een congress georganiseerd, waar deze nieuwe datering van de sphinx werd voorgelegd aan de egypteologen.
De sphinx was idd veel ouder dan oorspronkelijk werd gedacht. De reden waarom hij waarschijnlijk door water zo is geërodeerd (heet dat zo?) is ook erg simpel. De sahara was namelijk niet altijd een woestijn. Vroeger was daar waarschijnlijk gras en water. Waarom zou je (hoe oud je beschaving ook is) een groot bouw werk maken in een woestijn? Ik zou dan toch zeker een mooie plek met water kiezen. Water is namelijk voedsel, want de dieren komen daar drinken.
Na een enorme opeenstapeling van aanwijzingen en bewijzen voor de veel oudere 'leeftijd' van de sphinx hielden de egyptologen en universitairen een beraad.
Daarna kwamen ze met hun antwoord:
Als de sphinx idd een overblijfsel zou is van een tot nu toe onbekende beschaving, waar zijn dan de andere restanten van die beschaving?
Dit is een misleidende vraag.
Net zoiets als tegen Columbus zeggen; Amerika bestaat niet, want waar zijn de andere mensen die er zijn geweest?
quote:Von Dänicken
Op donderdag 31 januari 2002 23:58 schreef Elegy het volgende:
Wellicht aardige literatuur/lectuur om te lezen:"Waren de goden kosmonauten?" van Erich von Daniken.
Hij heeft er nog een boek over geschreven, maar ik kom zo gauw niet op de titel.
Sluit wel aan op dit topic.
Erg nauwkeurig neemt ie het niet met zn feiten, maar hij heeft wel de aanzet gegeven om vraagtekens bij de voorgegoten kost te zetten.
Von Däniken zijn theorie is dat de mens 'hulp' heeft gehad van aliens om zich te ontwikkelen. De nazaten van deze mensen gingen die aliens beschouwen als goden.
Ik denk dat de mens het op eigen kracht best heeft kunnen doen.
Alleen hebben we het allemaal al eens eerder gedaan...
...er is niets nieuws onder de zon...
Waar ik eigenlijk op doelde met "er zijn dingen uitgevonden die eeuwen later opnieuw moesten worden ontdekt" (of iets in die zin) is: "wellicht was er vroerger inderdaad iets waarmee mensen konden zagen, wat in de loop der eeuwen weer verloren is gegaan".
Wie maakt mij wijs met bewijzen dat ijzer nooit eerder is gesmeed? Wie vertelt mij dat ze niet een primitieve vorm van een laser hadden? Een laser is makkelijk te maken, je moet alleen even weten hoe!
Stel nou voor dat ze op een vaste plek een laser hadden die sterk genoeg is om stenen te snijden, wat zou die theorie tegen houden?? Helemaal niks, lijkt me. De bewijzen zijn er niet meer, dus het blijft toch gokken.
Zo zijn er nog veel meer dingen die je kunt verzinnen, voordat je aan Aliens gaat geloven, wat imho getuigd van pure domheid. Op die manier zou je alles kunnen verklaren.
Wat heeft de mens in de eerste 90.000 jaar gedaan? Hm. Lekker getal, die 90.000. Goed, laten we ervanuit gaan dat ze 90.001 jaar geleden domme apen waren, en daarna ineens slim. Dit is dus mijn stelling, niet dat ik dat afleid uit een van jullie teksten.
Ik denk dat de mens zich technisch moet ontwikkelen, en in de 90.000 jaar van bestaan is er waarschijnlijk geen behoefte geweest aan allemaal uitvindingen. Waarom ook? Elke dag wakker worden, wat dingen doen zoals jagen, vissen, vrouwen zwanger maken, eten etc. De mens trekt rond, sommige stammen worden vernietigd door troepen wolven of andere beesten, die toen nog leefden.
De mens gaat gewoon langzaam de ladder op, naar de top waar we nu staan. We kennen de hele wereld, wat toen ondenkelijk was, de hele wereld! Nu komen we in een paar uur overal waar we willen komen... toen niet, er was ook geen behoefte aan zoiets.
Waarom moeten er toch altijd rare dingen gebeurt zijn met de eerdere mens? Alsof ze altijd zo dom zijn geweest dat ze met alle resources die er toen waren niks konden, de mens is inventief, altijd geweest, en dat zal ze altijd blijven.
tijd bestaat niet, dus kan er nooit door de tijd gereisd worden
quote:Blij dat je het zelf inziet dat die steenkanon theorie een beetje rammelt
Op vrijdag 01 februari 2002 18:39 schreef Blue-eagle het volgende:
Oke, m`n steen op steen theorie suckt aan alle kanten, natuurlijkdat weet ik wel, maar ik wilde de discussie weer even op gang helpen.
Waar ik eigenlijk op doelde met "er zijn dingen uitgevonden die eeuwen later opnieuw moesten worden ontdekt" (of iets in die zin) is: "wellicht was er vroerger inderdaad iets waarmee mensen konden zagen, wat in de loop der eeuwen weer verloren is gegaan".
Wie maakt mij wijs met bewijzen dat ijzer nooit eerder is gesmeed? Wie vertelt mij dat ze niet een primitieve vorm van een laser hadden? Een laser is makkelijk te maken, je moet alleen even weten hoe!
Stel nou voor dat ze op een vaste plek een laser hadden die sterk genoeg is om stenen te snijden, wat zou die theorie tegen houden?? Helemaal niks, lijkt me. De bewijzen zijn er niet meer, dus het blijft toch gokken.Zo zijn er nog veel meer dingen die je kunt verzinnen, voordat je aan Aliens gaat geloven, wat imho getuigd van pure domheid. Op die manier zou je alles kunnen verklaren.
Wat heeft de mens in de eerste 90.000 jaar gedaan? Hm. Lekker getal, die 90.000. Goed, laten we ervanuit gaan dat ze 90.001 jaar geleden domme apen waren, en daarna ineens slim. Dit is dus mijn stelling, niet dat ik dat afleid uit een van jullie teksten.
Ik denk dat de mens zich technisch moet ontwikkelen, en in de 90.000 jaar van bestaan is er waarschijnlijk geen behoefte geweest aan allemaal uitvindingen. Waarom ook? Elke dag wakker worden, wat dingen doen zoals jagen, vissen, vrouwen zwanger maken, eten etc. De mens trekt rond, sommige stammen worden vernietigd door troepen wolven of andere beesten, die toen nog leefden.
De mens gaat gewoon langzaam de ladder op, naar de top waar we nu staan. We kennen de hele wereld, wat toen ondenkelijk was, de hele wereld! Nu komen we in een paar uur overal waar we willen komen... toen niet, er was ook geen behoefte aan zoiets.Waarom moeten er toch altijd rare dingen gebeurt zijn met de eerdere mens? Alsof ze altijd zo dom zijn geweest dat ze met alle resources die er toen waren niks konden, de mens is inventief, altijd geweest, en dat zal ze altijd blijven.
Wat ik interessant vind aan het feit dat de formule voor beton verloren is gegaan, is dat het gewoon in onze historie gebeurd is. We weten zo'n beetje de kleur van Cleopatra's slipje (wat roze was btw) maar de combinatie van kalk, zand en wat kiezels verdween gewoon uit onze herinnering..
Ik vraag me wel eens af hoeveel er over pakweg 50.000 jaar van ons terug te vinden is, als de mens nu terug zou vallen naar een primitief stadium (bijv. na een komeetinslag ofzo).
In Amerika is die vraag echt onderzocht vanwege een nucleaire opslagplaats. Hoe maak je aan mensen in de verre toekomst duidelijk dat ze daar niet moeten graven vanwege hun gezondheid..
Men kwam tot de conclusie dat de enige manier om te communiceren (taal is geen optie over zo'n lange periode) via symbolen moet zijn.
Wiskunde en sterrekunde zijn twee goede constanten om een boodschap mee te coderen.
Een andere conclusie was dat religie een hele goede manier is om boodschappen lang in het collectief geheugen op te slaan.
Want dat was het grote probleem, hoe breng je een überhoubt iets over zo'n lange tijd over?
Steen erodeert, metaal erodeert... zonder onderhoud verdwijnt alles gewoon na een paar duizend jaar weer.
Leuk verhaal, maar ik zeg het omdat het zo overeenkomt met wat we in de echo's uit ons verleden horen.
De allereerste beschavingen waren vergeven van hogere wiskunde en sterrekunde. De vroegste dingen die de mens maakte (dat wil zeggen, het vroegste dat we weten) zijn stuk voor stuk enorme gigantische stenen monumenten.
En in dat alles lijken code's opgesloten te zitten... telkens weer vind je buiten context geplaatste kennis zodat je wel vraagtekens moet stellen.
Daarom denk ik dat er ooit een andere beschaving is geweest (misschien wel meerdere) die verloren is gegaan.
Ik heb die 90.000 jaar genomen omdat volgens de wetenschap oudste schedel van een moderne mens 100.000 jaar oud is, en de laatste 10.000 jaar geen geheimen meer kent.
Blijft dus 90.000 jaar over.
Wat 'ons' kenmerkt is dat we altijd streven naar efficientie. Door het blijven zoeken naar gemakkelijkere, snellere manieren omhetzelfde te doen en te bereiken, bouwen we automatisch aan 'de beschaving'.
Dat deden ze 100.001 jaar geleden natuurlijk ook al.
De noodzaak voor techniek is dus inherent aan onze soort!
Vanaf de eerste beschaving tot aan de slimme huidige mens zou zo'n 7.000 jaar geduurd hebben.
7.000 jaar vanaf de steentijd tot nu... Nou, dat kan heel wat keren gebeuren in 100.000 jaar.
Het is niet dat het persee 'moet' dat er in het verleden rare dingen met de mens zijn gebeurd, het lijkt alleen zo logisch.
Het enige punt dat ik wil maken is dat het raar is dat de huidige wetenschap denkt dat ze alles al weten..
Alles wat niet in het straatje past wordt belachelijk gemaakt... en dat doet mij iets teveel denken aan de oude roomse kerk.
Wie kent hier de boeken van Thea Beckman: Triomf van de verschroeide aarde, het Gulden vlies van Thule en de Kinderen van moeder aarde?
In die boeken wordt uitgegaan van het feit dat ergens aan het eind van de twintigste eeuw een enorme wereldoorlog heeft plaatsgevonden. Zo erg zelfs, dat de aardas gekanteld is, en dat de steenbokskeerkring (of was het nou de kreeftskeerkring ) op de plaats van de Evenaar ligt. Zodoende is Afrika een poolklimaat geworden, Europa en Noord-Amerika zijn veranderd in woestijnen en Groenland is een paradijselijk oord geworden, geregeerd door...vrouwen
De mens is na een aantal eeuwen/millenia weer op kleine schaal bezig zich te ontwikkelen. Zeg maar dat de meesten zich bevinden in de "18e eeuw".
Op dat Groenland, dat geloof ik Thule heet, is alles goed, maar in Voormalig Europa woeden er oorlogen en zijn er dictators. Op een gegeven moment worden er tijdens opgravingen oude bibliotheken gevonden, (Vaticaan?), met bijbehorende landkaarten. Naturlijk, wie gelooft dat nou, ze ziin er immers stellig van overtuigd dat zij de eerste beschaving zijn.
Hoe het verder gaat moet je zelf maar lezen. Ondanks dat het een jeugdboek is, is het wel een goede trilogie.
quote:Fic-tie toch?
Op maandag 04 februari 2002 12:49 schreef Elegy het volgende:
Als er een grote ramp zou gebeuren...Wie kent hier de boeken van Thea Beckman: Triomf van de verschroeide aarde, het Gulden vlies van Thule en de Kinderen van moeder aarde?
In die boeken wordt uitgegaan van het feit dat ergens aan het eind van de twintigste eeuw een enorme wereldoorlog heeft plaatsgevonden. Zo erg zelfs, dat de aardas gekanteld is, en dat de steenbokskeerkring (of was het nou de kreeftskeerkring) op de plaats van de Evenaar ligt. Zodoende is Afrika een poolklimaat geworden, Europa en Noord-Amerika zijn veranderd in woestijnen en Groenland is een paradijselijk oord geworden, geregeerd door...vrouwen
De mens is na een aantal eeuwen/millenia weer op kleine schaal bezig zich te ontwikkelen. Zeg maar dat de meesten zich bevinden in de "18e eeuw".Op dat Groenland, dat geloof ik Thule heet, is alles goed, maar in Voormalig Europa woeden er oorlogen en zijn er dictators. Op een gegeven moment worden er tijdens opgravingen oude bibliotheken gevonden, (Vaticaan?), met bijbehorende landkaarten. Naturlijk, wie gelooft dat nou, ze ziin er immers stellig van overtuigd dat zij de eerste beschaving zijn.
Hoe het verder gaat moet je zelf maar lezen. Ondanks dat het een jeugdboek is, is het wel een goede trilogie.
quote:Tja... zelfs in fictie zit een kern van waarheid...
Op maandag 04 februari 2002 13:45 schreef Blue-eagle het volgende:
Fic-tie toch?
quote:heb ze gelezen ja, maar ik was klein en snapte niks van triologie's dus ik geloof dat ik eerst boek 3
Op maandag 04 februari 2002 12:49 schreef Elegy het volgende:
*knip*
quote:Ja, dan schiet het ook niet op
Op maandag 04 februari 2002 14:04 schreef Predjeee het volgende:[..]
heb ze gelezen ja, maar ik was klein en snapte niks van triologie's dus ik geloof dat ik eerst boek 3
toen boek 1 en daarna boek 2 heb gelezen, geen wonder dat ik er niks van snapte
Effe een voorbeeld:
Het Romeinse rijk, het hield op te bestaan ongeveer 1500 jaar geleden, relatief gezien een korte tijd maar in die korte tijd verliezen we wel heel veel kennis (zoals eerder gezegd: Beton)
Grote beschavingen waren er dus al veel eerder dan wij denken maar de kennis over dat soort beschavingen is, of verdwenen, of door de overlevering steeds weer anders verteld waardoor het ware verhaal niet meer te achterhalen valt.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
quote:Je geeft te weinig details. Over wat voor een tijd bedoel je dit? 10.000.000 jaar? 10.000 jaar? In het laatste geval geef ik je gelijk. In het eerste geval niet, omdat er geen voorwerpen zijn gevonden van zulke oeroude civilizaties.
Op maandag 04 maart 2002 19:59 schreef GEsTOoRD het volgende:
Niemand durft het tegen mijn stelling op te nemen
quote:Er is ook weinig van 10.000 jaar geleden gevonden hoor. De beschaving (schrift, steden, enz.) begon, voor zover wij weten, 6000 jaar geleden.
Op maandag 04 maart 2002 22:36 schreef Blue-eagle het volgende:[..]
Je geeft te weinig details. Over wat voor een tijd bedoel je dit? 10.000.000 jaar? 10.000 jaar? In het laatste geval geef ik je gelijk. In het eerste geval niet, omdat er geen voorwerpen zijn gevonden van zulke oeroude civilizaties.
quote:Oh, waarom?
Op vrijdag 22 maart 2002 12:20 schreef dN het volgende:
Ik blijf erbij dat wij (de mens) niks anders zijn dan een experiment van buitenaarse wezens.
quote:idd, leg uit waarom je dat denkt.
Op vrijdag 22 maart 2002 12:20 schreef dN het volgende:
Ik blijf erbij dat wij (de mens) niks anders zijn dan een experiment van buitenaarse wezens.
quote:Kijk dit zijn tenminste serieuze dingetjes. Ik vind dit zelf ook wel leuke en interesante dingetjes en ik zal mij dus nu gaan beraden op mijn niets en niemand ontkomende kritiek
Op donderdag 28 maart 2002 03:30 schreef FROSTBITE het volgende:
De tien meest mysterieuze artifacten uit het verleden
quote:Dus:
Op donderdag 28 maart 2002 03:30 schreef FROSTBITE het volgende:
De tien meest mysterieuze artifacten uit het verleden
- De gegroefde metalen bollen; de afgelopen decenia in Afrika door mijnwerkers uitgegraven (in steenlagen van 2,8 miljard jaar oud)
Hier kan ik niks over zeggen.- De Dropa Stenen; honderden grammafoonplaat-achtige stenen schijven gevonden in de bergen van China. De schijven bevatten verhalen over aliens. (Geschatte ouderdom 12.000 jaar)
Juist, de Dropa-tenen. Nou dat er verhalen over aliens opstaan is nl. wel een beetje raar. Het was een chinese wetenschapper die het ging vertalen en toen kwam hij hier op. Het is dus niet dat het er op staat, maar dat die chinees het zo heeft vertaald. Hoe hij een onbekende taal kan vertalen, dat weet ik ook niet.- De Inca Stenen; ceremoniele grafstenen van de Inca's met daarop afbeeldingen van prehistorische dieren. Vanwege de vele vervalsingen als hoax afgedaan.
Moet Ica-stenen zijn en zoals je al zegt, het zijn vervalsingen.- Het Antikythera Mechaniek; Een in een scheepswrak gevonden apparaat (met tandwielen en stelmechanismen) met onbekende functie. Ouderdom is tenminste 2000 jaar.
Dit is wel een mooi staaltje techniek, dat duidt erop dat mensen vroeger dus niet debiel waren en al complexe apparaten konden maken- De Bagdad Batterij; Van aardewerk, koper en zuur gemaakte batterijen, die precies zo werken als moderne accu's en batterijen. Tenminste 2000 jaar oud.
Het is nog niet zeker dat het batterijen waren, natuurlijk, het kunnen batterijen geweest zijn. Nu moet je niet denken dat het 'onmogelijke techniek' is, het is eignelijk vrij simpel, beetje klei, beetje metaal, beetje zuur en je hebt zo'n batterij. Het is geloof ik wel zo mogelijk een goudlaag te maken.
- Het Coso Artifact; Een in 1961 gevonden stuk steen met daarin een voorwerp van geisoleerd metaal. De rots waarin het zit is ongeveer 500.000 jaar geleden gevormd.
In het artikel wordt al gezegd dat het nep is.
- Antieke Schaalvliegtuigen; Metalen schaalmodellen en afbeeldingen van vliegtuig-achtige toestellen uit Egypte en Midden Amerika.
Ik weet niet of dit vliegtuigen zijn, ze lijken op onze soort vliegtuigen, maar dat betekent niks. Er is meer kans dat het beeldjes van vliegen en vogels zijn.
- De stenen bollen van Costa Rica; Van heel klein tot enorme stenen bollen die met een onverklaarbare perfectie zijn gemaakt. Sommigen wegen meer dan 16 ton.
Ja, valt weinig over te zeggen. Ik betwijfel alleen wel de 'onmogelijk perfectie'.
- Onmogelijke Fossielen; Afdrukken van mensenhanden, versteende vingers en voetstappen in rotsen die 300 tot 600 miljoen jaar geleden gevormd werden.
Hier zie ik niks in: Een vinger kan niet zo lang worden bewaard. Ik zie ook absoluut geen voetafdruk. En bij die hand is het engie dta met een mensenhand overeenkomt de vijf vingers, voor de rest niks.
- Misplaatste metalen voorwerpen; metalen voorwerpen die duidelijk door 'mensen' bewerkt zijn zoals buisjes, potjes en spijkers ingebed in steenkool en kalksteen (miljoenen jaren oud).
Ja, hier kan ik dus ook weinig over zeggen
Ik noem maar iets; die Baghdad Battery, in Irak zal vast wel meer van dit soort spul te vinden zijn, misschien wel bewijzen voor het bestaan van aliens, maar 'toevallig' zit Saddam daar en komt er weer een oorlog! Tegen Saddam, of om de bewijzen te vernietigen? Zodat we de waarheid niet ontdekken!
www.gci-net.com/users/v/vrartist
[Dit bericht is gewijzigd door PHETEP op 15-11-2002 18:19]
De Popol Vuh, heilig voor de Maya's, zegt hierover ondubbelzinnig: "...mensen kwamen van de sterren, zij wisten alles en zij onderzochten de vier uithoeken van de hemel en het ronde oppervlakte van de Aarde." De Chilam Balaam is hierover zelfs nog uitdrukkelijker: "Wezens kwamen uit de lucht in vliegende vaartuigen... witte mensen in vliegende ringen die de lucht konden aanraken."
Er zijn aanwijzingen gevonden dat er op het Amerikaanse continent duizenden jaren geleden iets heel vreemds heeft plaatsgevonden. Santa Maria Canyon bevat bewijzen voor het feit dat er een beschaving van intelligente wezens heeft gewoond die vee hielden, wapens maakten en begrafenis rituelen uitvoerden en dat alles ongeveer 1 miljoen jaar geleden. Als we besluiten om ons vast te houden aan wat de academici zeggen, kunnen dit nooit en te nimmer mensen geweest zijn. Waren het overlevenden van een "Ouder ras", gestrande ruimtewezens of kolonisten die probeerden om een nieuwe planeet te temmen? Tijdens de prehistorische conferentie die in 1962 in Rome werd gehouden, toonde Dr. W. Matthes de oudste sculptuur die er bestond, gemaakt door een vergeten kunstenaar 200.000 jaar geleden toen de mens net het vuur had ontdekt.
Vreemde details die het bezoek van buitenaardse reizigers suggereren kunnen gevonden worden in de aanwezigheid van technologische zaken die veel te complex zijn voor de culturen waar ze in zijn gevonden. Sandaal en lendedoek culturen in Amerika en het Midden-Oosten blijken het maken van aluminium (gewonnen uit bauxiet- een ingewikkeld proces) meester te zijn geweest en platinum (dat temperaturen van duizenden graden vereist). Toch hadden dezelfde culturen geen weet van elementaire technologie zoals het wiel. Was deze kennis door niet-aardse wezens aan een "priesterschap" bestaande uit primitieve mensen geleerd, die het verborgen onder een waas van mystiek?
Zijn er misschien buitenaardse leraren achtergebleven, buiten het zicht, in een adviserende functie? Het Cuzco Museum in Peru bevat een hoogst interessant voorwerp dat ruimschoots de aandacht van antropologen heeft gekregen, maar waar nog geen echte antwoorden voor zijn: een vreemd gevormde schedel met onmogelijk grote oogkassen, die gevonden is tijdens opgravingen in Peru. Experts bevestigen dat de vervormingen niet op een kunstmatige manier zijn ontstaan (schedel-misvorming werd grootschalig toegepast door Meso-Amerikaanse en Zuid-Amerikaanse culturen) en dat de schedel ook niet van een abnormaal mens is. Is het mogelijk dat het museum het enige tastbare bewijs heeft van een buitenaards bezoek aan de Aarde?
De Sahara, een warme subtropische woestijn, beslaat bijna 4,5 miljoen vierkante kilometer. De relatieve luchtvochtigheid kan dalen tot zo'n 20% en krachtige droge winden, zoals de harmattan, dragen bij aan de droogte. Dergelijke ongastvrije omstandigheden maken het overleven voor dieren zoals de gazelle, antilope, jakhals, diverse reptielen en insekten een bijna onmogelijke zaak.
Toch houdt de mens vastbesloten vast aan het leven in deze omgeving, en blijken dat ook gedaan te hebben in een ver verleden toen het klimaat nog niet zo wreed was. Deze menselijke culturen, die nu verloren zijn voor ons, hebben een prachtige maar ook verontrustende verzameling tekeningen achtergelaten. Deze hebben voor een discussie gezorgd vanaf de dag dat ze ontdekt zijn.
Bijna 9000 jaar geleden floreerde een van deze culturen op Djebel Zenkekra in het Tassili-n-Ajjer Massief, een natuurlijk gevormd fort dat overdag beschutting bood tegen de brandende zon en de dieren die door het neolithische moeras doolden.
De Tassili Cultuur, bij gebrek aan een betere naam, heeft een verzameling van 4000 tekeningen achtergelaten die geschilderd zijn in kleuren waar hun tijdgenoten (Grotten van Lascaux) nog geen beschikking over hadden. Zij gebruikten vuursteentjes als penseel, donker rood, geeltinten en groentinten om mengkleuren te maken. Het hoofdonderwerp was het leven van alledag- de eindeloze cirkel van jagen, oorlog en huishoudelijk leven. Dit alles is vastgelegd op de rotsen. Er zijn echter ook afbeeldingen van figuren te zien die overal buiten lijken te staan en een sterk contrast vormen met de mensen in de taferelen. Ondanks dat er veel van dergelijke vindplaatsen zijn in de Sahara springt deze duidelijk naar voren.
De tekeningen werden ontdekt door de 19de eeuwse ontdekkingsreiziger Henri Lhote. Hij noemde de figuren "marsmannetjes" en omschreef ze als simpel van vorm, onartistiek en met ronde hoofden. Het enige detail is het dubbele ovaal in het midden van de figuren, waarmee ze lijken op de ideeën die wij vandaag de dag hebben over marsmannetjes.
Lhote's rondhoofdige afstammelingen van de Rode Planeet werden door de primitieve kunstenaars uitgebeeld met pakken die ons sterk doen denken aan de pakken die de astronauten op de maan droegen, zelfs de laarzen zijn als dusdanig te herkennen. Er bestaan honderden van die tekeningen en ze zijn verspreidt over een gebied van vele kilometers groot: vreemd gehelmde figuren met antennes op het hoofd, die vaak schijnbaar gewichtloos rond lijken te zweven alsof de kunstenaar een wandeling op de maan heeft bijgewoond. Andere tekeningen hebben een technologische inslag zoals iets wat lijkt op zonnepanelen, ruimtestations en zwevende bollen met daarin mensachtige figuren.
Onwillig om toe te geven aan de gekte die ontstaan is rond de oude astronauten, hebben antropologen een geheel andere betekenis aan de figuren gegeven. Namelijk dat de "rondhoofden" van de Tassili niets meer zijn dan ceremoniële dansers of priesters met een lege kalebas over het hoofd. Het probleem van deze benadering ligt in het feit dat de agrarische kennis en de bronnen om kalebassen te kweken niet bestonden in Noord-Afrika ten tijde van de Tassili, en deze bronnen zouden dat waarschijnlijk de komende duizend jaar ook niet toelaten.
Kan het zo zijn geweest dat buitenaardse bezoekers het toen welvarende Tassili gebied tijdens een rooftocht in de oude menselijke geschiedenis hebben bezocht? Tientallen boeken in evenzoveel talen hebben bewijs proberen te leveren voor niet-menselijke bemoeienissen in aardse zaken. Bijbelse teksten spreken van "de zonen van God" die zich aangetrokken voelden door "dochters van de mens". Reliëf stukken van de Maya's beelden iets uit wat verklaard zou kunnen worden als zijnde een ruimtereiziger, enzovoorts. Maar het is dit verlaten Afrikaanse complex bomvol met tekeningen die een illustratie geven van een dergelijk fenomeen.
In 1976, bereikten Jorge Blaschke, Rafael Brancas en Julio Mart¡nez ondanks de vele gevaren onderweg, zoals de brandende woestijn, Polisario terroristen en twijfelachtige Algerijnse veiligheidstroepen, het Tassili Massief om er een systematische studie te organiseren van de raadselachtige tekeningen. Tijdens hun onderzoek waren zij verbaasd over een duidelijke tekening van een figuur in ruimtepak en met helm. Dit figuur was door middel van een kabel met een groot, bolvormig voorwerp verbonden terwijl het bezig was om drie vrouwen naar binnen te leiden. Dr. Martinez zag dat de kunstenaar grote aandacht had besteed aan het uitbeelden van de vrouwelijke figuren; een van hen was een puber, de andere een moeder met kind en de derde was duidelijk een zwangere vrouw. Kan dit misschien een voorloper uitbeelden van de genetische experimenten zoals die vandaag de dag door de groothoofdige Grijzen worden uitgevoerd.
UFO's laten hun aanwezigheid nog steeds zien boven de Sahara. Zo is er een melding uit 1942 betreffende een UFO die zo'n 375 km. ten westen van Tassili-N-Ajjer opgemerkt werd. Een groep meteorologen merkte het voorwerp dat op een hoogte van 5500 meter vloog op en omschreven het als een ronddraaiende planeet. Het voorwerp bleef twee dagen zichtbaar tot het verdween. Sigaarvormige voorwerpen werden talloze malen gezien in de jaren "50 en de Franse luchtmachtbasis bij Tessalit (Algerije) zag een laagvliegende UFO aan voor een DC-3 die op het punt stond om te landen. Het mysterieuze licht maakte een draai van 90 graden en verdween uit het zicht. Ook een Spaanse expeditie in 1976 werd getrakteerd op een UFO nabij de woestijn landingsbaan in Salah. Deze was op weg naar Tassili.
De grotschilderingen in diverse Spaanse en Franse grotten laten zien dat onze verre voorouders in staat waren om de dingen die ze zagen zo helder en simpel weer te geven dat het gewoonweg verbazingwekkend is voor de ogen van moderne mensen. Deze vaardigheid om zaken weer te geven uit zich ook in het weergeven van gebouwen zoals koepelvormige objecten, sommige daarvan in bomen en weer andere op een onderstel of met antennes.
Het kleine Franse stadje Le Cabrerets ligt vlakbij de indrukwekkende grotten van Pech Merle- een enorm uitgestrekt labyrinth van bijna 1,5 km. lang. Gebruik makend van een rode pigment soort hebben Cro-Magnon kunstenaars een wezen getekend dat op een perfecte manier in Dr. Padilla opsomming past: Een enorm groot, kaal hoofd met een ongebruikelijk puntige kin, geen oren en grote ogen die oplopen naar de slapen. De rechte lijnen die het figuur doorkruizen lijken te wijzen op verwondingen die toegebracht zijn met de speren van de grotbewoners. Ook is er een hoedvormig voorwerp te zien dat boven het hoofd van het wezen lijkt te vliegen. Pech-Merle is echter geen uitzondering; 30 km. verderop, in de grot van Cougnac, is een overeenkomstig figuur gevonden. Voor het geval dat we zouden denken dat de Cro-Magnon niet in staat waren om de menselijke figuur op een goede manier af te beelden, moeten we opmerken dat er in andere grottenstelsels tekeningen van duidelijk herkenbare menselijke figuren, inclusief van mensen met maskers, zijn gevonden. De "dode mensen" van Pech-Merle en Cougnac stellen duidelijk iets anders voor. Archeologen vertellen ons dat de tekeningen ongeveer 20.000 jaar geleden gemaakt zijn.
Het Ojo Guarea grottencomplex, dat zijn pad kilometers de grond in weeft, laat een niet ontcijferbaar raadsel zien. In zijn boek "En Busca de la Historia Perdida (In Search of Forgotten History)", verklaart de Spaanse auteur en filmmaker Juan G. Atienza dat sommige ingangen van het grottenstelsel geacht worden "slecht" te zijn en de plaatselijke boeren weigeren de grond te betreden of er zelfs maar in de buurt te komen. In één van deze ingangen staat een oude petroglief van iets dat alleen, hoe verbazingwekkend het ook moge klinken, een uitbeelding kan zijn van een DNA structuur.
Maar de Oude Wereld heeft zeker geen monopolie positie op het gebied van paleolithische raadsels. Noord-Amerika bezit ook een groot deel aan raadselachtige prehistorische tekeningen. Een heel indrukwekkende kan gevonden worden in het Canyonlands National Park in Utah. Daar kan men een tweetal wezens (opmerkelijk identiek aan de uitgebeelde wezens in Tassili) zien die bezig zijn met een vreemde activiteit: een van hen lijkt met een voorwerp (een zaklantaarn?) naar de grond te wijzen. Verder naar het zuiden heeft een kunstenaar van de Mexicaanse Tlatilco cultuur een perfecte tekening gemaakt van een kleine man die de indruk wekt laarzen en een vierkante helm te dragen.
Petrogiefen gevonden op eilanden zoals Puerto Rico laten ook vaak hoogst ongebruikelijke afbeeldingen zien zoals, harige, bebaarde mannelijke figuren, met gehelmde hoofden en slangen die hun hoofd met hun rug lijken te verbindenen zelfs meer verontrustende tekeningen. Een van de petrogliefen gevonden in Cueva de Las Maravillas (Santo Domingo) beeldt een bebaarde figuur met een voorwerp dat in de lucht lijkt te zweven uit. Afbeeldingen in de Tainogrotten op een ander deel van het eiland laten vliegende voorwerpen met daar uit bungelende ladders zien.
Als zelfs notoire ontkenners van het bestaan van UFO's bereid zijn om toe te geven dat bezoek vanuit de ruimte niet zomaar van de hand gewezen kan worden, kunnen wij met een gerust hart geloven dat de bewijzen die voor iedereen duidelijk zichtbaar zijn geen gebeurtenissen weergeven van gewone zaken, gezien vanuit het oogpunt van een primitief mens. Ook kunnen we dan geloof beginnen te hechten aan de oude Soemerische en Babylonische vertellingen over wezens die uit de ruimte kwamen om de mensen het begin van de beschaving te leren. Dit onderwerp zal helaas leiden tot een eindeloos debat.
Op dinsdag 22 januari 2002 16:39 schreef tvlxd het volgende:[..]
If geloof dat de Egyptische priesters aan die Griekse schrijver (Hero... nog wat?) vertelden, dat het geen slaven waren. Maar die kunnen wel meer vertellen, uiteraard.
Religious texts and geological evidence suggests that several parts of the world have experienced destructive atomic blasts in ages past....
quote:Wat maakt het verschil voor de desbetreffende informatie die men naar buiten brengt
Op zaterdag 25 januari 2003 16:33 schreef MUUS het volgende:
PHETEP, vertel zelf eens iets i.p.v met linkjes rond te strooien.
Dit is een discussieforum, geen verzamelplaats voor links.
quote:link = niet lezen
Op zaterdag 25 januari 2003 16:50 schreef PHETEP het volgende:[..]
Wat maakt het verschil voor de desbetreffende informatie die men naar buiten brengt
quote:Ik lees de links van anderen WEL, dat zal dus wel voor meer mensen gelden denk....
Op zaterdag 25 januari 2003 16:52 schreef mvt het volgende:[..]
link = niet lezen
rest = misschien lezen
quote:Een link die zomaar uit het niets komt en in een dood topic gegooid wordt is voor mij (en wat ik van anderen hoor ook) niet echt de moeite waard om nog eens na te lezen, vooral niet omdat het vaak meer van hetzelfde is.
Op zaterdag 25 januari 2003 16:56 schreef PHETEP het volgende:[..]
Ik lees de links van anderen WEL, dat zal dus wel voor meer mensen gelden denk....
quote:Met dat argument kijk je zeker ook nooit televisie en lees je zeker ook geen kranten
Op zaterdag 25 januari 2003 16:58 schreef mvt het volgende:[..]
.....vooral niet omdat het vaak meer van hetzelfde is.
Veel mensen klikken niet op die links, zeker niet als er tig achter elkaar staan.
Minder links en meer zelf vertellen. Dat maakt het voor veel mensen veel aantrekkelijker om aan de discussie deel te nemen.
quote:misschien begroeven ze hun werktuigen toen al wel
Vooral tijdens de Amerikaanse 'goldrush' in de vorige eeuw, werden deze vreemde vondsten voor het eerst gemeld.
Er werd toen diep in de aarde gezocht naar goud, in aardlagen die volgens de wetenschap miljoenen, miljarden jaren gelden ontstaan zouden zijn.Het vreemde was dat men in al die lagen werktuigen en menselijke resten aantrof.
quote:Ja, dat zal mij ook niet verbazen.
Op dinsdag 15 april 2003 20:42 schreef MasterPeace het volgende:
Er staat op de website van de BBC een bericht over de prehistorische batterijen van Baghdad, die nu uit het museum zijn gestolen door plunderaars. Het zou mij niet verbazen als die "plunderaars" in opdracht die prehistorische artefacten hebben weggenomen uit het museum, om de bewijzen weg te halen dat de prehistorie toch heel anders is verlopen dan hoe wij het op school leren!
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/2804257.stm
Het gaat allemaal wel heel goed op rolletjes.
Archeologische spullen kun je niet eten en probeer ze maar eens te verkopen..
Als ik echt een plunderaar zou zijn, dan zou ik me richten op
voedsel, sieraden, onderdelen, praktisch materiaal.
kort in eigen woroden weergeven.
zie onderstaande post.
[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 16-04-2003 13:00]
kort in eigen woorden weergeven.
zie onderstaande post.
[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 16-04-2003 13:01]
Formuleer hetgeen je zeggen wil kort en bondig en gebruik linkjes als bronvermelding.
De bedoelde posts zal ik verwijderen, en bij wederom niet snappen van wat we nou bedoelen met 'geen linkjes' en/of met 'geen meters gecopieerde tekst' volgt zonder verdere discussie een forumban.
We moeten dit wel zo doen. De leesbaarheid van het forum staat in ieders belang op de 1e plaats.
Is er ooit een paranormaal persoon in de ruimte geweest? Zijn de energiestromen daar hetzelfde? Kun je daar dezelfde gave uitoefenen waar je over beschikt als je op Aarde bent? Kun je op dezelfde manier contact maken met licht?
Zo ja; dan lijkt het mij vrij logisch dat er altijd iets geweest is. Ook voor de oerknal.
Een ander onderwerp is de bibloitheek van Alaxendrie (), deze is ook 'zomaar' door een ongeluk verdwenen. Heeft iemand hier trouwens links of info van, ik zou er graag meer over willen lezen. Ik heb wel gehoord dat ze denken hem te hebben gevonden.
Wel vreemd allemaal er gebeuren hier duidelijk dingen die wij niet kunnen/MOGEN bevatten.
Heeft iemand hiier links van???
Als iemand die heeft kan die ze dan ff posten want het klonk als een erg intresant onderwerp.
quote:dezen bedoel je:
Op woensdag 16 april 2003 14:37 schreef The_Follower het volgende:
Nog iets op vrijdag 15 november 2002 18:38 plaatste ParAlien, een elle lang verhaal over grotschilderingen. Ik ben is gaan zoeken maar kon zo snel nix vinden(heb het vandaag pas gelezen).Heeft iemand hiier links van???
Als iemand die heeft kan die ze dan ff posten want het klonk als een erg intresant onderwerp.
Gewoon "rock paintings Tassili" bij google werkt prima hoor
En als je er "mystery" aan toevoegt filter je gelijk alle toeristische sites eruit -> links
Hmm kom zelf ook gelijk weer leuke dingen tegen:
The Lolladoff Plate: a 7,000 to 12,000 year old stone dish found in Nepal. It shows a disk shaped object and an humanoid figure.
Ik ben nu ff plaatjes aan het kijken, het is wel L L. Het zet je toch aan het denken en laat je toch op een andere manier naar de geschiedenis kijken.
Heb je trouwens ook nog plaatjes van die schedel die hij beschreef???
mijn oude tekenleraar die ook kunstgeschiedenis gaf, die liet me ooit afbeeldingen zien van oude kunst, bijv. egyptisch, waarop mensen met een polshorloge stonden, of helikopters!!!
Ook zijn er in zuid-amerika enorme afbeeldingen uitgehouwen in de grond die alleen vanuit een vliegtuig van boven te zien zijn. deze afbeeldingen zijn met kaarsrechte lijnen gemaakt, en details van spinnen in het groot weergegeven die alleen onder een moderne microscoop zichtbaar zijn, maar toch zijn de tekeningen duizenden jaren oud. rara hoe kan dat!
Boven dien gaat men er in europa nogsteeds vanuit dat columbus (of de noormannen) amerika ontdekt hebben, terwijl de indianen via siberie al veel eerder in amerika waren.
het is dus ook mogelijk dat beschavingen met hun technologie/kennis verloren zijn gegaan en dan duizenden jaren later een of andere holbewoner het wiel of schrift denkt te hebben uitgevonden.
het is best mogelijk dat mensen vroeger ook al eenhoge beschaving hadden maar dat alles verloren is gegaan (denk aan verhalen over atlantis), en dat de overgebleven mensen alles opnieuw moesten uitvinden.
quote:hier een mooi vorbeeld van zo'n polshorloge
Op zaterdag 19 april 2003 14:00 schreef DJRoberto1978 het volgende:
mijn oude tekenleraar die ook kunstgeschiedenis gaf, die liet me ooit afbeeldingen zien van oude kunst, bijv. egyptisch, waarop mensen met een polshorloge stonden, of helikopters!!!
quote:Alleen "jammer" dat dit polshorloge 13 streepjes heeft.
Op zaterdag 19 april 2003 19:54 schreef Manke het volgende:[..]
hier een mooi vorbeeld van zo'n polshorloge
http://www.oi.uchicago.edu/OI/IS/SANDERS/PHOTOS/MESO/NIMRUD/nimrud06.html
deze komt weer uit mosopotamie ipv egypte
quote:De Inca's die hadden toch om de zoveel tijd een extra maand (dus 13 in totaal).
Op zondag 20 april 2003 14:00 schreef The_Follower het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alleen "jammer" dat dit polshorloge 13 streepjes heeft.
Lijkt me dus meer een armband.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
13 streepje? -> misschien een andere tijdsindeling, of draaiden de aarde toen anders? Alleen maar ff een idee maar het kan wel. Zou wel erg koel zijn als het uitkwam, dat dat waar zou zijn.
Of hadden ze er nou 11
http://www.oi.uchicago.edu/OI/IS/SANDERS/PHOTOS/MESO/NIMRUD/nimrud15.html
Kan iemand dat verklaaren, of zijn dit de veel beschreven aliens die kunnen vliegen. Deze zie je ook op de grotschilderingen.
die 13de maand was dat dan net als wij dat met salaris hebben?
Maar dan zou het dus een soort maandenteller ding zijn, kan natuurlijk ook.
quote:Soms, heel soms
Op vrijdag 25 april 2003 15:00 schreef NgInE het volgende:
omdat we ook nog iets van een sociaal leven er op na houden
Oh ja, hier kun je van alles lezen, oa. hoe je quotes moet maken: http://forum.fok.nl/misc.php?action=faq
quote:13streepjes= 12 vlakken toch?
Op zondag 20 april 2003 14:00 schreef The_Follower het volgende:
quote:
Alleen "jammer" dat dit polshorloge 13 streepjes heeft.
Lijkt me dus meer een armband.
13 streepje? -> misschien een andere tijdsindeling, of draaiden de aarde toen anders? Alleen maar ff een idee maar het kan wel. Zou wel erg koel zijn als het uitkwam, dat dat waar zou zijn.
quote:K denk niet dat het verhaal van adam en eva helemaal klopt....
Op dinsdag 22 januari 2002 12:41 schreef heracles het volgende:
Mischien is dat verhaal over adam en eva wel waar. Wel lullig voor die gast op die ark. Een paar T-rexxen en triceratopsen en allosaurussen in plaats van een paar wollige koala beertjes, schaapjes en olifantjes.
Wel om het volgende:
Ze hadden 2 zoons kai en abel.......die kregen een vrouw...maar adan em eva waren de eerste mensen op aarde zowel man als vrouw........waar komen die vrouwen voor die zoons dan opeens weggevlogen
Blessings,
Lauwrence
quote:13 streepjes = 12 vlakken als het op een rechte lijn zou staan, en het begin niet hetzelfde als het einde zou zijn, maar aangezien dit op een cirkel staat geld nu 13 streepjes = 13 vlakjes.
Op zaterdag 24 mei 2003 23:50 schreef Damusic2me het volgende:[..]
13streepjes= 12 vlakken toch?
maar even over de mega grote spin tekening en de details.. het betreft daar de geslachtsorganen, maar als je obsessed bent met spinnen, en grote spinnen in de buurt hebt, kom je daar ook zonder microscoop wel achter.. gewoon spin tijdens de sex observeren.:)
quote:Ff miereneukmodus, maar Triomf van de verschroeide aarde is het 2e deel van een andere trilogie van Thea. Over de 100/80 jarige oorlog (heb ze uitgeleend kan het niet opzoeken)
Op maandag 4 februari 2002 12:49 schreef Elegy het volgende:
Als er een grote ramp zou gebeuren...Wie kent hier de boeken van Thea Beckman: Triomf van de verschroeide aarde, het Gulden vlies van Thule en de Kinderen van moeder aarde?
@Glas bij atoom oorlog, nou ben ik geen expert op het gebeid van, maar door druk en gewoon flinke hitte kan er ook glas ontstaan uit zand... dus dat van dat tapijt van glas vind ik een beetje slecht onder bouwt.
Ik vind het zo leuk altijd dat mensen die het willen geloven en mensen die niet willen geloven nooit naar het hele plaatje willen kijken.
BV die armband/horloge je kunt er naar twee manieren naar kijken en alletwee klinken logisch
quote:Laat ik me er eens tegen aan bemoeien: Adam en Eva hadden nog een hele groep zonen en dochters verwekt, na uit het Paradijs te zijn gesmeten.
Op zondag 25 mei 2003 10:35 schreef cyberbull het volgende:[..]
K denk niet dat het verhaal van adam en eva helemaal klopt....
Wel om het volgende:
Ze hadden 2 zoons kai en abel.......die kregen een vrouw...maar adan em eva waren de eerste mensen op aarde zowel man als vrouw........waar komen die vrouwen voor die zoons dan opeens weggevlogen
Blessings,
Lauwrence
Verder: zouden die buitenaardse wezens uit pure goedheid ons al die dingen hebben bijgebracht? Of waren onze voorouders hun slaven?
quote:Dat was ook bij de ontdekking van de Homo Sapiens Neanderthalis, in 1856; geen grote ontdekking, het is niet zo moeilijk de duidelijke verschillen tussen de veel kleinere neanderthaler met zijn lage voorhoofd, korte dijbenen en relatief grote herseninhoud te zien.
Op zondag 25 mei 2003 03:42 schreef Price het volgende:
Een paar jaar geleden was er een sensatie onder de archeologen. Ik vind het zelf nog één van de meest opzienbare ontdekkingen van afgelopen tijd. De Neanderthalermens heeft geleefd ten tijde van de Homo Sapiens. De Neanderthaler is daarna uitgestorven, puur volgens de evolutietheorie, omdat de Homo Sapiens sterker was. En dan niet o.b.v. lichaamskracht maar intelligentie.
Er zijn enkel wat vragen over de mogelijke vermenging tussen neanderthaler en cro-magnon en de reden van het plotselinge uitsterven.
Het 'opzienbarende' onderzoek, was enkel een niet al te brede statistich onderzoek van een aantal genen, waarin geen directe afstamming kon worden aangetoond, waaruit de conclusie kwam dat cro-magnon en neanderthaler langs elkaar heen hebben geleefd.
Persoonlijk betwijfel ik dat een beetje, en ik denk dat verder onderzoek best nuttig kan zijn, zeker op specifieke genetische kenmerken (rood haar), of volkeren die redelijk geisoleerd hebben geleefd en (Basken, Schotten en enkele volken uit Wales) zou verder onderzoek mogelijk zijn;
Zoiets zou pas echt opzienbarend zijn; dat juist de heden ten dage kenmerkende elementen van dit soort volkeren terug te traceren is naar een menssoort die 30.000 jaar terug uitstierf.
Het valt me op dat veel van die 'Verboden Archeologie'-hypes voornamelijk gebaseerd zijn op verkeerd omgaan met bewijsmateriaal e fgfeiten door mensen die dit vervolgens uitbaten; opzienbarend zijn de foute onderbuweingen, schuiven met argumenten en losjes irrelvante zaken met elkaar verbinden, alsom een 'hemels plan' te bewijzen.
Je ziet continue een neiging om dateringen valselijk meerdere honderd jaren te verschuiven (zoals die Baghdad-batterijen, die niet van 200 v Chr. zijn, edoch van 300-400 n. Chr stammen [te zien aan de vorm van een pot, de allereerste dateringsmethode die een archeloog zou moeten toepassen, de potten zijn echter oorspronkelijk vals gedateerd omdat ze zich in een verzameling bevonden met oudere potten])
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |