Volgens de huidige wetenschappelijk opvattingen bestaat de moderne mens, de homo sapiens in haar huidige vorm, zo'n 100.000 jaar.
Voor het eerst in Afrika, en sinds 40.000 jaar geleden voor het eerst in Europa.
Voor die tijd waren er de andere 'mensachtige' zoals de Neanderthaler, de Pekingmens, en ver daarvoor de Australopithecus.
De eerste hominiden (tot de 'mensenfamilie' behorend) zouden de Ardipithecus ramidus zijn, die plusminus 4 ą 5 miljoen jaar geleden voorkwamen.
We noemen deze wezens 'mensachtig' omdat we denken dat ze tot onze tak in het dierenrijk behoren, maar eerlijk gezegd hadden ze nog niet eens de herseninhoud van een moderne chimpansee.
De eerste echte menssoort was Homo habilis, die van 2,5 tot 1,5 miljoen jaar gelden leefde.Deze had een herseninhoud van 500 tot 800 cc (de huidige mens heeft gemiddeld zo'n 1.500 cc).
De Neanderthaler, de eerste menssoort met een vergelijkbare herseninhoud als de onze, verscheen pas zo'n 250.000 jaar geleden ten tonele.
Tenslotte bestaat de Cro-magnon mens, die anatomisch gelijk aan ons is, pas sinds de laatste 40.000 jaar.
Hoewel de wetenschappers nog geen idee hebben hoe de 'stamboom' van de men in elkaar zit en welke uitgestorven hominide nu eigelijk onze voorouder was, staat de ouderdom van de mens inmiddels rotsvast!
Pas sinds 2,5 miljoen jaar kunnen we vuur 'temmen' en stenen bewerken.
Pas sinds 250.000 jaar begraven we onze doden.
Pas sinds 40.000 jaar maken we kunst.
Alle archeologische vondsten passen helemaal in dit raamwerk.
...op de zogenaamde 'anomalies' (afwijkingen) na dan...
Vooral tijdens de Amerikaanse 'goldrush' in de vorige eeuw, werden deze vreemde vondsten voor het eerst gemeld.
Er werd toen diep in de aarde gezocht naar goud, in aardlagen die volgens de wetenschap miljoenen, miljarden jaren gelden ontstaan zouden zijn.
Het vreemde was dat men in al die lagen werktuigen en menselijke resten aantrof.
Men vond stenen werktuigen in aardlagen van 25 miljoen jaar geleden, toen er nog geen sprake kon zijn van iets dat op een mens leek.
In 1880 vond men een pot en een stamper om bijv. graan mee te vermalen in een aardlaag van 55 miljoen jaar gelden.
Deze vondst was vooral bijzonder om het begraven lag onder een intacte laag vulkanisch gesteente..
Nog moeilijker werd het toen men moderne menselijke skeletten vond van 4 miljoen jaar oud. (ook volgens de koolstofmethode).
Talloze speerpunten en andere artefacten werden in aardlagen gevonden van 55 miljoen jaar en ouder.
Helemaal absurd wordt het door de vondsten van versteende menselijke voetafdrukken (en sommige die lijken op schoenafdrukken) in gesteente van meer dan 500 miljoen jaar oud! Ver voor de dinosauriėrs!
Dit is het Cambrium, waar we onze huidige lagen van steenkool en aardolie aan te danken hebben.
Hoe kan het dan dat in die steenkoollagen stenen werktuigen en zelfs zilveren voorwerpen worden gevonden??
Compleet omsloten door aardlagen van 360 miljoen jaar oud zijn bewerkte gouddraden gevonden.
Potscherven, complete potten en zelfs bewerkte vazen worden gevonden in steenkool, gevormd zo'n 500 miljoen jaar (of eerder) geleden.
Volgens de wetenschap werd de aarde toen geregeerd door grote insecten en waren de meest ontwikkelde dieren toen primitieve reptielen die door het slijk kropen...
Kortom er worden menselijke botten, voorwerpen en andere aanwijzingen die op moderne mensen duiden gevonden in aardlagen gevonden, waar dat helemaal niet zou mogen kunnen.
Een beruchte uitspraak van een 19e eeuwse archeoloog is: "Hoe maakt niet uit hoe ver we terug gaan in de tijd, we vinden altijd sporen van mensen. Het lijkt wel of we altijd al bestaan hebben".
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Ik twijfel niet aan het bewijsmateriaal, zeker niet omdat het zoveel is en sommige gewoon in musea met eigen ogen te bekijken is (Het Britisch Museum heeft bijv. menselijke voorwerpen uit het Cambrium; 450 miljoen jaar geleden).
Maar wat als dit inderdaad waar zou zijn?
Betekend dat, dat de mensen niet van deze planeet komen (we idd een soort gevallen engelen zijn, gestrand op deze aarde)..
Of zijn het onze 'kinderen', die in een verre toekomst een tijdmachine uitvinden die alleen terug kan in de tijd (en sommige kiezen om te leven in een ver verleden?)
Of iets anders...?
Je hoeft alleen maar: 'Michael Cremo' of 'Forbidden Archology' in een zoekmachine in te voeren. eventueel aangevuld met termen als:
Links:
- footprints
- cambrium
- sphere (deze is erg interessant!)
Zo herdenken we vandaag dat het 7000 jaar geleden is dat we metalen werktuigen uitvonden!
Het kan ook zijn dat we heel lang als matige intelligente wezens hebben geleefd en pas tijdens en na de ijstijd onze hersenen zich zover hebben aangepast dat er meer intelligentie in past. En eigenlijk zijn we de laatste driehonderd jaar pas echt aan het revolueren, newton einstein hawking.
Trouwens dat kunst pas 40.000 jaar bestaat verbaasd me niets
maar wat ik vreemd vind is waarom de egyptenaren vroeger pyramides hebben gebouwd die nu onverklaarbaar zijn, waren die zoveel slimmer?
quote:Het is misschien niet vreemd. Het is gewoon niet zo. De fossielen van mensachtigen gaan, zoals al gezegd, tot een paar miljoen jaar geleden en de ontwikkeling tot de homo sapiens is geod te volgen.
Op dinsdag 22 januari 2002 15:48 schreef Chayenn het volgende:
ik vind dat helemaal niet vreemd waarom is het onmogelijk dat de mens 'altijd' heeft bestaan? de mens is gewoon met de tijden mee verandert om het maar eens simpel te zeggen...
quote:Het is wel mogelijk deze te maken. Het vreemde, vind ik, is dat die mensen zoveel tijd en moeite ervoor over hadden.
maar wat ik vreemd vind is waarom de egyptenaren vroeger pyramides hebben gebouwd die nu onverklaarbaar zijn, waren die zoveel slimmer?
quote:vroeger hadden ze denk gewoon een doel en niet veel anders te doen, als ze ergens aan begonnen wilden ze het afmaken ook
Op dinsdag 22 januari 2002 16:02 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het is wel mogelijk deze te maken. Het vreemde, vind ik, is dat die mensen zoveel tijd en moeite ervoor over hadden.
quote:Je denkt toch niet dat ze dat voor hun lol deden. Die pyramides zijn gebouwd in opdracht van farao's. En die lieten anderen uiteraard het werk doen.
Op dinsdag 22 januari 2002 16:34 schreef Chayenn het volgende:
vroeger hadden ze denk gewoon een doel en niet veel anders te doen, als ze ergens aan begonnen wilden ze het afmaken ook
quote:If geloof dat de Egyptische priesters aan die Griekse schrijver (Hero... nog wat?) vertelden, dat het geen slaven waren. Maar die kunnen wel meer vertellen, uiteraard.
Op dinsdag 22 januari 2002 16:37 schreef Koerok het volgende:[..]
Je denkt toch niet dat ze dat voor hun lol deden. Die pyramides zijn gebouwd in opdracht van farao's. En die lieten anderen uiteraard het werk doen.
quote:lekker boeiend, het gaat er om hoe ze aan die wijsheid kwamen
Op dinsdag 22 januari 2002 16:37 schreef Koerok het volgende:[..]
Je denkt toch niet dat ze dat voor hun lol deden. Die pyramides zijn gebouwd in opdracht van farao's. En die lieten anderen uiteraard het werk doen.
quote:Ervaring. Eerst kleinere pyramides bouwen, en steeds perfectioneren.
Op dinsdag 22 januari 2002 16:41 schreef Chayenn het volgende:[..]
lekker boeiend, het gaat er om hoe ze aan die wijsheid kwamen
quote:Ik reageerde alleen maar op een opmerking van jou. Dus als er iets niet boeiend is, dan heb je daar zelf aan bijgedragen.
Op dinsdag 22 januari 2002 16:41 schreef Chayenn het volgende:
lekker boeiend, het gaat er om hoe ze aan die wijsheid kwamen
Nu weer ontopic.
Alseerst: wat ik ga zeggen is alleen een idee, niet iets waarin ik zelf geloof.
Het zou kunnen dat er miljoenen jaren terug inderdaad een ras "mens" was (misschien reptielachtigen (GEEN RAPTOIDS!) of voor mijn part visjes), die in die tijd zichzelf heeft ontwikkeld tot een enorme cultuur, maar wel heel bescheiden in omvang. Dus een hoog ontwikkelde gemeenschap van rond de 20.000.000 mensen oid.
Die mensen waren op een gegeven moment (binnen 1 milj. jaar na hun ontstaan) zo goed ontwikkeld dat ze de drang kregen om de aarde te verlaten, en ergens anders zichzelf te vestigen, misschien op een planeet met meer mogelijkheden tot groei (redenen kunnen zijn: grondstoffen? grotere planeet? mooiere vrouwen?)
Vanaf dat moment is de Aarde aan zijn lot over gelaten, en is de mens "ontwikkeld" in de natuur, omdat die laatste de mens als "tool" aan het missen was.
Zo heel af en toe kwamen de oorspronkelijke bewoners nog even op aarde om onze voorouders te helpen met de pyramides enzo. (zie Maya`s/Egyptenaren etc.)
En zo kom je wel aan al die tools in de aarde, lijkt me.
Nogmaals: goed voor een slecht boek, en zeker niet mijn mening.
quote:Eerst dit lezen voordat je reageert!
Op dinsdag 22 januari 2002 13:03 schreef Koerok het volgende:
Hier een reactie op The Hidden History of the Human Race, de ingekorte versie van Forbidden Archaeology.
We zijn het wel vaker eens, nietwaar Koerok?
quote:ik vul het even aan. Die hoog ontwikkelde mens pakten hu raket en vlogen 10 jaar naar een ander melkwegstelsel. Nu komen ze af en toe met hun ufo's (ze zijn uitgegroeid tot nog hoger ontwikkelde mensen, nu genaamd 'aliens') om te kijken hoe het met ons gaat. De aarde bleef alleen en leeg zonder mens over... en daar was een visju die later uitgroeide tot de mens en hier zijn wij dannnn
Op dinsdag 22 januari 2002 20:58 schreef Blue-eagle het volgende:Het zou kunnen dat er miljoenen jaren terug inderdaad een ras "mens" was (misschien reptielachtigen (GEEN RAPTOIDS!) of voor mijn part visjes), die in die tijd zichzelf heeft ontwikkeld tot een enorme cultuur, maar wel heel bescheiden in omvang. Dus een hoog ontwikkelde gemeenschap van rond de 20.000.000 mensen oid.
Die mensen waren op een gegeven moment (binnen 1 milj. jaar na hun ontstaan) zo goed ontwikkeld dat ze de drang kregen om de aarde te verlaten, en ergens anders zichzelf te vestigen, misschien op een planeet met meer mogelijkheden tot groei (redenen kunnen zijn: grondstoffen? grotere planeet? mooiere vrouwen?)
Vanaf dat moment is de Aarde aan zijn lot over gelaten, en is de mens "ontwikkeld" in de natuur, omdat die laatste de mens als "tool" aan het missen was.
Zo heel af en toe kwamen de oorspronkelijke bewoners nog even op aarde om onze voorouders te helpen met de pyramides enzo. (zie Maya`s/Egyptenaren etc.)En zo kom je wel aan al die tools in de aarde, lijkt me.
Nogmaals: goed voor een slecht boek, en zeker niet mijn mening.
quote:Het zou best kunnen dat de mens heeeeeeeeeeeel vroeger had geleefd. Toch blijven er vragen, maar om op je verhaal in te gaan:
Op dinsdag 22 januari 2002 07:05 schreef NorthernStar het volgende:
'Forbidden Archology'
Als ik naar de bijbel kijk (ik weet dat sommigen daar niet in geloven) is er een keer geweest dat God Noach de opdracht heeft gegeven om een Ark te bouwen. Ik denk dat iedereen dat verhaal wel kent. Toen werden alle mensen en dieren uitgeroeid, waarvan iedere ras 1 paar overbleef.
Zo kun je verklaren dat ooit mensen hebben geleefd. Er zit wel een vette 'maar' aan. Want waar waren dan de mensen tijdens de tijdperk van de dinosaurussen. Hoe hebben wij dan de big bang overleefd? Waarom de dinossaurussen niet?
De topic die je hebt geopend is erg interessant, maar ik mis de kennis van dit onderwerp. Er doemen nieuwe vragen op. :p
quote:Wedje leggen dat ze hierover gaan bitchen??
Op dinsdag 22 januari 2002 22:17 schreef Sabbie het volgende:
Hoe hebben wij dan de big bang overleefd? Waarom de dinossaurussen niet?
quote:Met rode puntmutsjes op en a5-jes als onderbroek. Alles is mogelijk.
Op dinsdag 22 januari 2002 22:17 schreef Sabbie het volgende:[..]
Het zou best kunnen dat de mens heeeeeeeeeeeel vroeger had geleefd. Toch blijven er vragen, maar om op je verhaal in te gaan:
quote:Even 'bitchen': Mensen leefden niet tijdens de dinosaurussen. De Big-Bang is het begin van het heelal, dus toen was er gewoon niks. En daarom hebben de dinosaurussen dus wel de Big-Bang overleefd, maar niet die grote kwaadaardige steen die deze kant op werd geslingerd. En omdat de mensen toen dus niet leefden zijn ze daarom niet dood gegaan.
Als ik naar de bijbel kijk (ik weet dat sommigen daar niet in geloven) is er een keer geweest dat God Noach de opdracht heeft gegeven om een Ark te bouwen. Ik denk dat iedereen dat verhaal wel kent. Toen werden alle mensen en dieren uitgeroeid, waarvan iedere ras 1 paar overbleef.Zo kun je verklaren dat ooit mensen hebben geleefd. Er zit wel een vette 'maar' aan. Want waar waren dan de mensen tijdens de tijdperk van de dinosaurussen. Hoe hebben wij dan de big bang overleefd? Waarom de dinossaurussen niet?
quote:Als er voor de Big-Bang niks was, hoe kunnen dinosaurussen dat dan hebben overleefd als ze er nog niet waren? Aangezien je zegt dat er voor de Big-Bang niks was...
Op dinsdag 22 januari 2002 23:02 schreef tvlxd het volgende:Even 'bitchen': Mensen leefden niet tijdens de dinosaurussen. De Big-Bang is het begin van het heelal, dus toen was er gewoon niks. En daarom hebben de dinosaurussen dus wel de Big-Bang overleefd, maar niet die grote kwaadaardige steen die deze kant op werd geslingerd. En omdat de mensen toen dus niet leefden zijn ze daarom niet dood gegaan.
quote:Foutje. Omdat ze er toen nog niet waren, was er ook geen reden voor hun om het wel of niet te overleven of ook maar de mogelijkheid tot een van deze twee opties.
Op dinsdag 22 januari 2002 23:33 schreef Citroentje het volgende:[..]
Als er voor de Big-Bang niks was, hoe kunnen dinosaurussen dat dan hebben overleefd als ze er nog niet waren? Aangezien je zegt dat er voor de Big-Bang niks was...
Bovendien waren er hele tijdperken waarin de omstandigheden voor mensen onmogelijk waren om te overleven. Bijvoorbeeld omdat het zuurstofniveau veel te laag was.
Wat ik interessant vind is dat er dingen gevonden worden die niet in ons 'plaatje' van de geschiedenis passen.
Ook al zou er maar 1 van die voorwerpen echt zijn.
Bijvoorbeeld 1 voorwerp ingesloten in steenkool... het doet allemaal leuke mogelijkheden ontstaan (tijdreizen, andere beschavingen, aliens etc.)
De oude Egyptenaren zijn natuurlijk altijd onderschat. Dat komt omdat we de geschiedenis liever zien als een mooie oplopende lijn, waarin we steeds slimmer worden.
Dat de Ouden dingen wisten die wij niet weten is inmiddels wel duidelijk. Misschien dat ze ooit de zogenaamde 'Hall of records' nog vinden, waarin al deze geheime kennis zou zijn te vinden.
Met dat artikel in die link van Koerok ben ik het trouwens niet mee eens.
Ze verwijten Cremo dat hij rare theoriėn heeft, maar dat is niet waar, hij geeft helemaal geen verklaring.
Cremo zijn kritiek is dat de wetenschap alles wat niet in hun straatje past negeert.
Stel dat we in een verre toekomst met 'de tijd' aan het knoeien gaan, en een of ander weird experiment loopt helemaal verkeerd af waardoor er allemaal rare anomelies ontstaan..
Het allemaal afdoen als onzin vind ik iig niet okay.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |