abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46019480
quote:
'Goed voor mijn carriere'

Markus Rosenberg werd vorig seizoen onder Danny Blind naar Ajax gehaald. De huidige trainer Henk ten Cate liet de 24-jarige spits na een half jaar vertrekken. Hij speelt nu voor Werder Bremen.

Dick Sintenie

Het is zaterdag, de dag van de competitietopper tussen Werder en Schalke 04, de nummer één en twee van de Bundesliga. Het miezert en het schemert in Bremen. Toch wacht een groepje fans geduldig bij de artiesteningang van het Weser-stadion tot de voetballers van Werder Bremen zijn uitgedoucht. Markus Rosenberg komt naar buiten in gezelschap van Miroslav Klose, de meest gevierde en gevreesde spits van Duitsland. Op weg naar de parkeerplaats deelt Rosenberg geroutineerd handtekeningen uit, Klose heeft geen oog voor de omstanders. Hij is druk in de weer met zijn telefoon.

De selectie van trainer Thomas Schaaf trekt zich deze avond terug in het Parkhotel. Klose rijdt vanaf het stadion met zijn nieuwe ploeggenoot mee. "je praat eens wat samen, als spitsen onder elkaar", lacht Rosenberg. "Hoe hij speelt, hoe ik het doe. Ik ben hier pas een week, maar aanpassen gaat snel. Iedereen is heel behulpzaam en belangstellend". Hij is zelf ook evenwichtiger dan anderhalf jaar geleden, toen hij bij Ajax neerstreek. Rosenberg: "Ik ging voor het eerst in een ander land voetballen, bij een ploeg die Champions League speelde. Die ervaring neem ik nu mee." Bovendien gunt Schaaf hem een rustige entree: "Markus krijgt de tijd om te wennen aan zijn nieuwe omgeving." Die tijd heeft hij in Amsterdam nauwelijks gekregen. Ajax draaide niet, Rosenberg scoorde niet. In de winterstop werd Klaas Jan Huntelaar aangetrokken. De Zweed stelde zich diplomatiek op, maar hij stond uiteraard niet te juichen: "Je kunt moeilijk verwachten dat voetballers een concurrent met open armen ontvangen."

Huntelaar zorgde vervolgens bijna in zijn eentje voor een fraai slotakkoord van een seizoen dat rampzalig begon. In de schaduw van de topscorer bloeide Rosenberg op. "Ik ben ook niet ontevreden over mijn eerste jaar bij Ajax. Ik heb nog best veel gespeeld, dertien doelpunten gemaakt, terwijl ik ook vaak linksbuiten stond, een voor mij vreemde positie." Na de komst van Henk ten Cate daalde het aantal speelminuten voor Rosenberg zienderogen. "Als ik mijn kansen kreeg, scoorde ik geregeld. Maar de trainer zag het niet in mij zitten." Rosenberg hield zich voor de buitenwereld op de vlakte, maar hij legde zich niet neer bij de situatie. "Tegen de trainer heb ik gezegd wat ik wilde zeggen, dat ik meer kansen wilde, maar hij vond me niet passen in het systeem."

Werder biedt hem een nieuwe uitdaging. "Een grote club, net als Ajax, goed georganiseerd, goede uitstraling." Alsof hij de visie van Ten Cate deels onderschrijft: "Werder speelt 4-4-2, dat is meer mijn stijl." Zondag, in de topper tegen Schalke 04, mag Rosenberg het laatste halfuur meedoen, omdat het elftal met 1-0 achter staat en belabberd voetbalt. Rosenberg krijgt één kopkans, vlak voor tijd, maar hij raakt de bal verkeerd. Rosenberg: "De tegenstander heeft het slim aangepakt. Na de 1-0 was er nauwelijks ruimte voor ons om kansen te forceren en Schalke counterde uitstekend."

De laatste aanwinst van de club zal niet op de nederlaag worden aangekeken. Hij verkeert (nog) in een beschermde positie. Vandaag meldt Rosenberg zich bij de nationale ploeg van Zweden. "Daarna moet ik de tijd zien te vinden om wat dingen in Amsterdam te regelen, ik ben hals over kop vertrokken. Zelfs het afscheid met de spelersgroep is erbij ingeschoten." Volgende week woensdag, als Ajax naar Bremen komt, kan hij alsnog alle handjes schudden. Rosenberg mag dit seizoen reglementair overigens niet meespelen in de Europese duels van zijn club. Het zit hem allerminst dwars. "Eerlijk gezegd ben ik met andere dingen bezig dan met Ajax."

Dat is niet helemaal waar, want dat Ajax eerder op de dag Feyenoord met 4-1 heeft verslagen weet Rosenberg wél. "Ik hoorde dat Ryan Babel fantastisch heeft gespeeld." Wat hij nog niet weet, is dat zijn opvolger Klaas Jan Huntelaar de hele wedstrijd op de bank heeft gezeten. Met ogen vol ongeloof: "Meen je dat?"

(c) Het Parool
Leuk artikel wel.
pi_46020068
AJAAAAAAAX
pi_46020185
Ik heb nooit begrepen dat Rosenberg geen eerlijke kans heeft gehad onder Ten cate, er gaat behoorlijk wat dreiging van hem uit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46020654
quote:
5/2/2007 - Voorzitter Supportersvereniging haalt uit naar Ajax en journalisten

De voorzitter van de Supportersvereniging van Feyenoord heeft in een open schrijven aan journalisten uitgehaald naar Ajax en naar journalisten (lees gehele brief op website Supportersvereniging).

'Feyenoord is zeer kritisch naar de spandoeken in eigen stadion en accepteert bijv. ook geen Palestinashirts.
In de ArenA is dat al enige jaren anders. De club Ajax heeft boter op het hoofd. (...) Gisteren was voor mij een absoluut dieptepunt. Wanneer er anti-Ajax of anti-joodse geluiden komen uit Den Haag, Utrecht of Rotterdam is de wereld te klein en komen de Frits Barendsen en Jack van Gelders van deze wereld achter hun bureau vandaan om dit aan de kaak te stellen. Overigens nog terecht ook. Als er gisteren een enorm spandoek in de ArenA zichtbaar wordt gemaakt waarop het
bombardement van 14 mei 1940 wordt uitgebeeld en verheerlijkt waarbij vele, vele honderden Rotterdammers de dood vonden, reageert er niemand.
Journalisten die het spandoek niet gezien hebben, dienen direct naar Hans Anders af te reizen en de journalisten die het wel gezien hebben en er op Talpa-achtige wijze, willens en wetens, geen melding van maken, kunnen zich beter afvragen of ze het juiste vak hebben gekozen.'
pi_46020735
Ach joh, die sukkel moet toch wat te zeiken hebben.
Houd van een lijntje.
pi_46020757
Die spandoek sloeg inderdaad helemaal nergens op. Zulke dingen zijn gewoon te triest voor woorden. Ajax moet daar boven staan. Als Ajax supporter hoor je toch wat creatiever te zijn dan het corcky niveau wat door dat doek tentoongesteld is.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:07:26 #157
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_46020769
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:04 schreef Jasza het volgende:
5/2/2007 - Voorzitter Supportersvereniging haalt uit naar Ajax en journalisten

De voorzitter van de Supportersvereniging van Feyenoord heeft in een open schrijven aan journalisten uitgehaald naar Ajax en naar journalisten (lees gehele brief op website Supportersvereniging).

'Feyenoord is zeer kritisch naar de spandoeken in eigen stadion en accepteert bijv. ook geen Palestinashirts.
In de ArenA is dat al enige jaren anders. De club Ajax heeft boter op het hoofd. (...) Gisteren was voor mij een absoluut dieptepunt. Wanneer er anti-Ajax of anti-joodse geluiden komen uit Den Haag, Utrecht of Rotterdam is de wereld te klein en komen de Frits Barendsen en Jack van Gelders van deze wereld achter hun bureau vandaan om dit aan de kaak te stellen. Overigens nog terecht ook. Als er gisteren een enorm spandoek in de ArenA zichtbaar wordt gemaakt waarop het
bombardement van 14 mei 1940 wordt uitgebeeld en verheerlijkt waarbij vele, vele honderden Rotterdammers de dood vonden, reageert er niemand.
Journalisten die het spandoek niet gezien hebben, dienen direct naar Hans Anders af te reizen en de journalisten die het wel gezien hebben en er op Talpa-achtige wijze, willens en wetens, geen melding van maken, kunnen zich beter afvragen of ze het juiste vak hebben gekozen.'

Calimero
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_46020794
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:06 schreef Erwtensoep het volgende:
Ach joh, die sukkel moet toch wat te zeiken hebben.
Lachwekkende kakkerlak weer.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  maandag 5 februari 2007 @ 21:13:36 #159
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_46020987
dat de supportersvereniging dit aanstipt is helemaal niet erg en heeft opzich een punt. maar waarom een OPEN brief gericht op de journalisten en media? juist dat maakt die brief zo calimero-achtig. stuur een brief naar de beleidsbepalers in de Arena, zodat die dat soort spandoeken niet toelaten. op deze manier is het gewoon zielig.
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  maandag 5 februari 2007 @ 21:14:23 #160
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_46021022
Feyenoord is zeer kritisch in haar eigen stadion
pi_46021048
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:13 schreef BigFire het volgende:
dat de supportersvereniging dit aanstipt is helemaal niet erg en heeft opzich een punt. maar waarom een OPEN brief gericht op de journalisten en media? juist dat maakt die brief zo calimero-achtig. stuur een brief naar de beleidsbepalers in de Arena, zodat die dat soort spandoeken niet toelaten. op deze manier is het gewoon zielig.
Het slaat nergens op, bij 010 werd ook nooit iets weggehaalt. Nu gebeurd het 1x bij ons en gelijk moet het weggehaald worden+ er moet aangepakt worden
pi_46021140
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:14 schreef PLAE@ het volgende:
Feyenoord is zeer kritisch in haar eigen stadion
Ja, probeer jij dat maar eens te ontkennen.
Vorig jaar werd er naast ons een spandoek met: "Haas Jan Konijnenkop" verwijderd.
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_46021154
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:15 schreef Jasza het volgende:

[..]

Het slaat nergens op, bij 010 werd ook nooit iets weggehaalt. Nu gebeurd het 1x bij ons en gelijk moet het weggehaald worden+ er moet aangepakt worden
Praat niet over dingen waar je niets van weet.
pi_46021171
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:18 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Praat niet over dingen waar je niets over weet.
Dat het vorig seizoen wel gebeurd zegt niet dat het altijd gebeurde hoor
pi_46021204
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:18 schreef Jasza het volgende:

[..]

Dat het vorig seizoen wel gebeurd zegt niet dat het altijd gebeurde hoor
Misschien 10 jaar geleden niet nee, maar de laatse jaren gebeurt dat wel degelijk.
pi_46021239

[ Bericht 50% gewijzigd door Door_passie_gedreven op 05-02-2007 21:22:27 ]
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
pi_46021306
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:19 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Misschien 10 jaar geleden niet nee, maar de laatse jaren gebeurt dat wel degelijk.

Zo hee wat zijn ze streng zeg
Houd van een lijntje.
pi_46021343
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:17 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Ja, probeer jij dat maar eens te ontkennen.
Vorig jaar werd er naast ons een spandoek met: "Haas Jan Konijnenkop" verwijderd.
Dat zou ik ook weghalen, jezus wat is dat niet grappig.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  maandag 5 februari 2007 @ 21:24:10 #169
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_46021380
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:20 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Een paar weken geleden, terwijl ik aan broodje aan het lezen was

ff verbeteren.
pi_46021387
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:20 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Hoezo haal je het weg, goed stuk wel trouwens
pi_46021411
quote:
Een theater vol brave koorknaapjes, is dat wat jullie willen?

De frustraties zitten diep. Heel erg diep. Zo diep dat schrijven de eerste twee uur na het horen van alweer een naaistreek van het Ajaxbestuur totaal onmogelijk bleek. Schelden, slaan, van m'n knokkels is niet veel meer over. Pure frustratie. Maar nu kan ik het, zij het met veel pijn in de vingers, eindelijk onder woorden brengen: wat wordt onze Amsterdamse liefde toch door een ongelooflijk naar stel mannen met stropdassen en aardappels in hun keel geregeerd.

Dag in dag uit, jaar in jaar uit worden wij supporters dwars gezeten. Zijn het niet de ME'ers die het plotseling in hun bol krijgen om Ajaxsupporters aan te vallen of de media die er vervolgens als de kippen bij is om de zogenaamde 'rellen' uit te vergroten, dan is het wel het bestuur van Ajax dat zijn supporters in een negatief daglicht probeert te stellen. Oh nee, laat ik maar niet beginnen over de uit honderdduizenden leden bestaande anti-Ajaxfanclub in Nederland.

Vooropgesteld: 'het doek' dat zondag voor zoveel commotie zorgde in voetbalminnend en Ajax hatend Nederland, is niet goed te keuren. Iedereen kent de geschiedenis en als er een club is die niet graag aan de oorlog herinnerd wil worden, dan is het Ajax wel. Het doek met de tekst 'Bloody Sunday', door een enkeling gemaakt, had nooit op VAK 410 mogen komen. Frappant is dat juist Ajax en zijn supporters meestal boven dit soort acties, die in Utrecht, Rotterdam en Den Haag een jaarlijks terugkerend tafereel zijn geworden, staan. Wij zijn immers Ajax en houden ons niet zo bezig met de tegenstander.

In Utrecht, Rotterdam en Den Haag inderdaad een jaarlijks terugkerend tafereel. In Utrecht waperde men met een levensgroot spandoek met daarop 'gas erop', verwijzend naar de vergassing van de joden in de Tweede Wereldoorlog. In Rotterdam amper uit de trein gekomen, terwijl de bakstenen ons om de oren vliegen, klinkt massaal: 'Hamas, Hamas, joden aan het gas'. In Den Haag maken ze het nog bonter: daar lopen regelmatig supporters met een gasmasker op de fanatieke lange zijde te dansen.

Ik hoor u al zeggen: als de een iets doet, betekent dat nog niet dat de ander dat ook mag doen. Correct, wij als Ajax-supporters moeten ons ook niet aan spiegelen aan het trieste anti-Ajaxgebeuren in de rest van Nederland. Maar dat stelt zo'n klein, ludiek bedoeld, doek aan het einde van de Klassieker wel in een ander perspectief. De bovengenoemde clubs waren zelden tot niet in het nieuws om deze trieste feiten. Maar zodra er bij Ajax een doek geplaatst wordt, staat half Nederland op zijn kop. 's Avonds bij De Wedstrijden op Talpa verslikt Frits Barend, die net als Jack van Gelder wanhopige pogingen onderneemt om te laten zien dat hij geen Ajax-bril opheeft, zich bijna in zijn eigen woorden. Een schande vond hij het. Daar moesten harde maatregelen op volgen.

En ja hoor, amper twintig uur later ziet het Ajax-bestuur haar kans schoon om zijn politiek correcte naam weer wat op te vijzelen. Na de incidenten rondom Wesley Sneijder en Kenneth Perez aan het einde van vorig jaar, is dit voor Jaakke & consorten de ideale kans om weer eens positief in de media te komen. Ajax wil 410 hard aanpakken door de rest van het seizoen een verbod op alle sfeeracties te leggen.

Als argumentatie somt Ajax op zijn website enkele 'overtredingen' van 410 op: het door tientallen supporters betreden van het trainingsveld afgelopen zaterdag, het afsteken van rookpotten tijdens Ajax - Feyenoord, het tonen van een kwetsend spandoek en het na afloop trachten op te trekken naar het uitvak. De vermoedens dat er in het bestuur enkele personen zitten die niet zo gesteld zijn op onze wit-rood-witte trots, worden bij mij en vele anderen daarmee steeds sterker.

Punt 1: het betreden van het trainingsveld is een initiatief geweest van enkele enthousiaste (!) supporters zelf en de leidinggevenden van 410 hebben hier niets mee te maken. Bovendien is alle steun rondom de training voorafgaand op de Klassieker, alleen maar positief bedoeld. Diverse spelers hebben aangegeven het gezang en de vele fakkels en rookbommen (gevolgd door een grote mist) graag te zien.

Punt 2: opnieuw georganiseerd door enkelingen. Bovendien is zo iets dergelijks sfeer verhogend. Het is volgens de KNVB-regels inderdaad niet toegestaan, maar het draagt zeker bij tot een betere entourage. Zijn er gewonden bij gevallen? Nee, net als de voorgaande tientallen keren niet. Het risico dat er wel wat gebeurt hoort bij een voetbalkraker. Niet voor niets mag het in de meeste andere landen wel.

Punt 3: als gezegd, dat spandoek is niet goed te praten. Maar er mag zeker wel in een ander perspectief gekeken worden naar deze actie. Het is een Klassieker en dan gebeuren dit soort dingen wel eens. Ajaxsupporters zijn de afgelopen jaren juist altijd erg netjes geweest en hebben zich meestal weinig aangetrokken van de vele honderden provocaties (vooral in De Kuip) van de Rotterdamse tegenstander.

Punt 4: opnieuw een actie van enkelingen. Bovendien is er niets voorgevallen dan wat gescheld over en weer. Tot het uitvak zijn deze tientallen niet doorgedrongen, op aandringen van de stewards zijn ze niet naast het uitvak gaan zingen. Volgens mij is er dan juist gehoorzaamd aan de stewards?

Gehoorzamen, een bizar woord eigenlijk. Tuurlijk heb je je aan regels te houden, ook als Ajaxsupporter. Maar wij zijn geen koorknapenvereniging, zoals onze bekakte, mediageile en vooral politiek correcte voorzitter John Jaakke al eens verklaarde. Sinds het in gebruik nemen van de Arena heeft de clubleiding echter wel geprobeerd de supporters om te vormen tot zulke brave jongens. De F-Side werd over het hele stadion verdeeld en het toch al uit zichzelf niet al te sfeervolle stadion werd voor nog minder supporters tot een thuis, iets wat De Meer wel was. Uiteindelijk kwamen de fanatieke supporters toch weer bijeen op 'Zuid', maar een groot deel is teleurgesteld afgehaakt na de komst van de nieuwe thuishaven.

Naast de verdeling van de F-Side zijn er de afgelopen jaren zijn er nog veel meer pogingen door het bestuur gedaan om de Arena tot een theater te maken in plaats van een voetbaltempel. De supporters wilden af van het deprimerende gat naar het veld toe, al het grijs in het stadion en de regenboogstoeltjes. Maar aan geen van de wensen van de fans is tegemoet gekomen. Om nog maar niet te spreken over de terugkeer van het echte logo, waar het overgrote deel van de Ajax-supporters zich toe aangetrokken voelt, het vuurwerk dat verboden wordt en de sfeeracties die geblokkeerd worden door Feyenoordsympathisant en veiligheidscoordinator Michiel Menting.

Als je al dat soort beperkingen op gaat leggen en je niet aan de wensen van je fans wil voldoen, dan krijg je frustraties. Dat is dan ook de belangrijkste reden voor de zwaar negatieve houding van de Ajaxsupporters ten op zichte van het bestuur de afgelopen tien jaar. Een paar weken geleden, terwijl ik aan broodje aan het lezen was, las ik dat Jaakke vond dat de F-Side zich vocaal eens wat meer zou moeten laten gelden. Het had niet veel gescheeld of ik was gestikt in mijn broodje. Hypocriete ten top! Hoe kan je dat nu verwachten van mensen die jarenlang dagelijks teleurgesteld zijn door de clubleiding?

Het Ajax-bestuur is er persoonlijk verantwoordelijk voor geweest dat een groot deel van Zuid al niet meer zingt. Laat dat alsjeblieft niet gebeuren met de paar duizend man die nog wel hun longen uit het lijf willen schreeuwen voor hun club, hun dagelijks leven opgeven voor het organiseren van TIFO-acties, fakkels willen afsteken en met megavlaggen willen zwaaien. Dan heb ik het natuurlijk over de ultra's van VAK 410, die weer leven in de Arena hebben gebracht. Een groep mensen met een prachtige mentaliteit en passie. Een vak dat niet ook door het bestuur ten onder mag gaan!

Dat 410 zich zaterdag extra mogen laten horen tegen Excelsior!
Gebeurde dat Zondag ook niet andersom
  maandag 5 februari 2007 @ 21:25:32 #172
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_46021435
waar vlogen de bakstenen zondag dan? Nergens toch.

Toendertijd wel toen men terug moest etc.

Je was er niet zondag neem ik aan?
pi_46021534
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:25 schreef PLAE@ het volgende:
waar vlogen de bakstenen zondag dan? Nergens toch.

Toendertijd wel toen men terug moest etc.

Je was er niet zondag neem ik aan?
Blijkbaar was je er zelf ook niet
quote:
Politie houdt Ajax-supporters nog vast
AMSTERDAM - De politie houdt nog achttien Ajax-fans vast die zondag bij de voetbalwedstrijd Ajax-Feyenoord zijn aangehouden. In totaal arresteerde ze negentien supporters, bleek maandag uit de laatste berichten. Eerder deed de politie melding van dertien aanhoudingen.

De Ajacieden zitten vast op verdenking van openlijke geweldpleging. Voorafgaand aan de wedstrijd greep de politie elf personen in de kraag toen die met vuurwerk en andere voorwerpen Feyenoord-supporters en agenten bekogelden. Drie dienders raakten lichtgewond. In het stadion sloeg de politie een Ajax-fan in de boeien toen die een fakkel afstak. Na afloop moesten nog eens zeven mensen mee naar het bureau
pi_46021546
Zondag is er geen fuck gebeurd, misschien wat flesjes na de politie maar geen bakstenen naar jullie fans en al helemaal geen sis geluiden he
pi_46021573
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:28 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Blijkbaar was je er zelf ook niet
[..]
Ja leuk als je door je eigen hond wordt gebeten en pijn hebt he, kunnen de fans daar iets aandoen?

Dat van die bakstenen slaat totaal nergens op trouwens.
pi_46021591
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:28 schreef Jasza het volgende:
Zondag is er geen fuck gebeurd, misschien wat flesjes na de politie maar geen bakstenen naar jullie fans en al helemaal geen sis geluiden he
Geen bakstenen nee, maar wel stenen.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:32:35 #177
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_46021701
Er zijn geen feyenoordsupporters bekogeld met niks....puur omdat dat onmogelijk is en was.
Een paar blikjes en flejses naar de politie en die gewonden vielen toen ze van hun paard vielen (door de gladheid x2) en doordat hun eigen hond er eentje beet.

Ben je ooit bij de Arena geweest? Dan weet je dat de afstand veel groter is dan bij jullie.
pi_46021788
Mooie foto's op www.vak410.nl van de voorbereidingen van de Tifo actie btw
  maandag 5 februari 2007 @ 21:38:09 #179
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_46021906
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:32 schreef PLAE@ het volgende:

Er zijn geen feyenoordsupporters bekogeld met niks....puur omdat dat onmogelijk is en was.
Een paar blikjes en flejses naar de politie en die gewonden vielen toen ze van hun paard vielen (door de gladheid x2) en doordat hun eigen hond er eentje beet.

Ben je ooit bij de Arena geweest? Dan weet je dat de afstand veel groter is dan bij jullie.
en toch staan jullie er telkens weer
pi_46022227
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:29 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Geen bakstenen nee, maar wel stenen.
Whehe
Tuurlijk
Heb alleen mensen met blikjes zien gooien toen de ME op paard kwam aanrennen
pi_46022260
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:45 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Whehe
Tuurlijk
Heb alleen mensen met blikjes zien gooien toen de ME op paard kwam aanrennen
Daarom, Vakkie W moet niet alles geloven wat er in de media of op de 010 forums word gezegd.
pi_46022342
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:46 schreef Jasza het volgende:

[..]

Daarom, Vakkie W moet niet alles geloven wat er in de media of op de 010 forums word gezegd.
De media zal ik sowieso nooit snel geloven
pi_46022474
Alleen Max Westerman zeker.
Houd van een lijntje.
pi_46022516
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:51 schreef Erwtensoep het volgende:
Alleen Max Westerman zeker.
Natuurlijk geloof ik mezelf!
pi_46022686
quote:
Een theater vol brave koorknaapjes, is dat wat jullie willen?

De frustraties zitten diep. Heel erg diep. Zo diep dat schrijven de eerste twee uur na het horen van alweer een naaistreek van het Ajaxbestuur totaal onmogelijk bleek. Schelden, slaan, van m'n knokkels is niet veel meer over. Pure frustratie. Maar nu kan ik het, zij het met veel pijn in de vingers, eindelijk onder woorden brengen: wat wordt onze Amsterdamse liefde toch door een ongelooflijk naar stel mannen met stropdassen en aardappels in hun keel geregeerd.

Dag in dag uit, jaar in jaar uit worden wij supporters dwars gezeten. Zijn het niet de ME'ers die het plotseling in hun bol krijgen om Ajaxsupporters aan te vallen of de media die er vervolgens als de kippen bij is om de zogenaamde 'rellen' uit te vergroten, dan is het wel het bestuur van Ajax dat zijn supporters in een negatief daglicht probeert te stellen. Oh nee, laat ik maar niet beginnen over de uit honderdduizenden leden bestaande anti-Ajaxfanclub in Nederland.

Vooropgesteld: 'het doek' dat zondag voor zoveel commotie zorgde in voetbalminnend en Ajax hatend Nederland, is niet goed te keuren. Iedereen kent de geschiedenis en als er een club is die niet graag aan de oorlog herinnerd wil worden, dan is het Ajax wel. Het doek met de tekst 'Bloody Sunday', door een enkeling gemaakt, had nooit op VAK 410 mogen komen. Frappant is dat juist Ajax en zijn supporters meestal boven dit soort acties, die in Utrecht, Rotterdam en Den Haag een jaarlijks terugkerend tafereel zijn geworden, staan. Wij zijn immers Ajax en houden ons niet zo bezig met de tegenstander.

In Utrecht, Rotterdam en Den Haag inderdaad een jaarlijks terugkerend tafereel. In Utrecht waperde men met een levensgroot spandoek met daarop 'gas erop', verwijzend naar de vergassing van de joden in de Tweede Wereldoorlog. In Rotterdam amper uit de trein gekomen, terwijl de bakstenen ons om de oren vliegen, klinkt massaal: 'Hamas, Hamas, joden aan het gas'. In Den Haag maken ze het nog bonter: daar lopen regelmatig supporters met een gasmasker op de fanatieke lange zijde te dansen.

Ik hoor u al zeggen: als de een iets doet, betekent dat nog niet dat de ander dat ook mag doen. Correct, wij als Ajax-supporters moeten ons ook niet aan spiegelen aan het trieste anti-Ajaxgebeuren in de rest van Nederland. Maar dat stelt zo'n klein, ludiek bedoeld, doek aan het einde van de Klassieker wel in een ander perspectief. De bovengenoemde clubs waren zelden tot niet in het nieuws om deze trieste feiten. Maar zodra er bij Ajax een doek geplaatst wordt, staat half Nederland op zijn kop. 's Avonds bij De Wedstrijden op Talpa verslikt Frits Barend, die net als Jack van Gelder wanhopige pogingen onderneemt om te laten zien dat hij geen Ajax-bril opheeft, zich bijna in zijn eigen woorden. Een schande vond hij het. Daar moesten harde maatregelen op volgen.

En ja hoor, amper twintig uur later ziet het Ajax-bestuur haar kans schoon om zijn politiek correcte naam weer wat op te vijzelen. Na de incidenten rondom Wesley Sneijder en Kenneth Perez aan het einde van vorig jaar, is dit voor Jaakke & consorten de ideale kans om weer eens positief in de media te komen. Ajax wil 410 hard aanpakken door de rest van het seizoen een verbod op alle sfeeracties te leggen.

Als argumentatie somt Ajax op zijn website enkele 'overtredingen' van 410 op: het door tientallen supporters betreden van het trainingsveld afgelopen zaterdag, het afsteken van rookpotten tijdens Ajax - Feyenoord, het tonen van een kwetsend spandoek en het na afloop trachten op te trekken naar het uitvak. De vermoedens dat er in het bestuur enkele personen zitten die niet zo gesteld zijn op onze wit-rood-witte trots, worden bij mij en vele anderen daarmee steeds sterker.

Punt 1: het betreden van het trainingsveld is een initiatief geweest van enkele enthousiaste (!) supporters zelf. Bovendien is alle steun rondom de training voorafgaand op de Klassieker, alleen maar positief bedoeld. Samen met de spelers was het een groot feest, waardoor het erg jammer is dat Ajax nu ook hier weer iets negatiefs van maakt. Diverse spelers hebben aangegeven het gezang en de vele fakkels en rookbommen (gevolgd door een grote mist) extra motiverend werkt. Sommige spelers waren zo te spreken over deze spontane actie dat ze bij 410-leidinggevenden vroegen om foto's van de training!

Punt 2: opnieuw georganiseerd door enkelingen. Bovendien is zo iets dergelijks sfeer verhogend. Het is volgens de KNVB-regels inderdaad niet toegestaan, maar het draagt zeker bij tot een betere entourage. Zijn er gewonden bij gevallen? Nee, net als de voorgaande tientallen keren niet. Het risico dat er wel wat gebeurt hoort bij een voetbalkraker. Niet voor niets mag het in de meeste andere landen wel.

Punt 3: als gezegd, dat spandoek is niet goed te praten. Maar er mag zeker wel in een ander perspectief gekeken worden naar deze actie. Het is een Klassieker en dan gebeuren dit soort dingen wel eens. Ajaxsupporters zijn de afgelopen jaren juist altijd erg netjes geweest en hebben zich meestal weinig aangetrokken van de vele honderden provocaties (vooral in De Kuip) van de Rotterdamse tegenstander.

Punt 4: opnieuw een actie van enkelingen. Bovendien is er niets voorgevallen dan wat gescheld over en weer. Tot het uitvak zijn deze tientallen niet doorgedrongen, op aandringen van de stewards zijn ze niet naast het uitvak gaan zingen. Volgens mij is er dan juist gehoorzaamd aan de stewards?

Gehoorzamen, een bizar woord eigenlijk. Tuurlijk heb je je aan regels te houden, ook als Ajaxsupporter. Maar wij zijn geen koorknapenvereniging, zoals onze bekakte, mediageile en vooral politiek correcte voorzitter John Jaakke al eens verklaarde. Sinds het in gebruik nemen van de Arena heeft de clubleiding echter wel geprobeerd de supporters om te vormen tot zulke brave jongens. De F-Side werd over het hele stadion verdeeld en het toch al uit zichzelf niet al te sfeervolle stadion werd voor nog minder supporters tot een thuis, iets wat De Meer wel was. Uiteindelijk kwamen de fanatieke supporters toch weer bijeen op 'Zuid', maar een groot deel is teleurgesteld afgehaakt na de komst van de nieuwe thuishaven.

Naast de verdeling van de F-Side zijn er de afgelopen jaren zijn er nog veel meer pogingen door het bestuur gedaan om de Arena tot een theater te maken in plaats van een voetbaltempel. De supporters wilden af van het deprimerende gat naar het veld toe, al het grijs in het stadion en de regenboogstoeltjes. Maar aan geen van de wensen van de fans is tegemoet gekomen. Om nog maar niet te spreken over de terugkeer van het echte logo, waar het overgrote deel van de Ajax-supporters zich toe aangetrokken voelt, het vuurwerk dat verboden wordt en de sfeeracties die geblokkeerd worden door Feyenoordsympathisant en veiligheidscoordinator Michiel Menting.

Als je al dat soort beperkingen op gaat leggen en je niet aan de wensen van je fans wil voldoen, dan krijg je frustraties. Dat is dan ook de belangrijkste reden voor de zwaar negatieve houding van de Ajaxsupporters ten op zichte van het bestuur de afgelopen tien jaar. Een paar weken geleden, terwijl ik aan broodje aan het eten was, las ik dat Jaakke vond dat de F-Side zich vocaal eens wat meer zou moeten laten gelden. Het had niet veel gescheeld of ik was gestikt in mijn broodje. Hypocriete ten top! Hoe kan je dat nu verwachten van mensen die jarenlang dagelijks teleurgesteld zijn door de clubleiding?

Het Ajax-bestuur is er persoonlijk verantwoordelijk voor geweest dat een groot deel van Zuid al niet meer zingt. Laat dat alsjeblieft niet gebeuren met de paar duizend man die nog wel hun longen uit het lijf willen schreeuwen voor hun club, hun dagelijks leven opgeven voor het organiseren van TIFO-acties, fakkels willen afsteken en met megavlaggen willen zwaaien. Dan heb ik het natuurlijk over de ultra's van VAK 410, die weer leven in de Arena hebben gebracht. Een groep mensen met een prachtige mentaliteit en passie. Een vak dat niet ook door het bestuur ten onder mag gaan!

Dat 410 zich zaterdag extra mag laten horen tegen Excelsior!

Door Passie Gedreven
Ging net ff fout, nog een poging. Dit moest er ff uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Door_passie_gedreven op 05-02-2007 22:51:54 ]
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
pi_46022728
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:56 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Jij geschreven?

Goed stuk iig
  maandag 5 februari 2007 @ 22:01:45 #187
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_46022905
Wie heeft dat geschreven?
Dat is een held!
Om dan nog maar te zwijgen over de niet bestaande wachtlijsten op Zuid.
LUHG
pi_46023159
quote:

[..]

Maar?
quote:
terwijl ik aan broodje aan het lezen was
pi_46023167
Waarschijnlijk beantwoord het bestuur de titel met "ja" en stopt daarna met lezen.
pi_46023213
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:07 schreef TerroRobbie het volgende:
Waarschijnlijk beantwoord het bestuur de titel met "ja" en stopt daarna met lezen.
Hehe
pi_46023234
quote:

[..]

Goed stuk hoor.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  maandag 5 februari 2007 @ 22:09:37 #192
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_46023263
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:07 schreef TerroRobbie het volgende:
Idd wij hebben echt een kkbestuur
LUHG
pi_46023495
Omfg

gaat het eindelijk weer eens wat beter met het voetbal en de resultaten, krijgt het bestuur weer de volle lading
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_46023519
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:15 schreef Black-Death het volgende:
Omfg

gaat het eindelijk weer eens wat beter met het voetbal en de resultaten, krijgt het bestuur weer de volle lading
Euh?

Vind je het gek dat de supporters boos zijn op het bestuur ofzo?
pi_46023635
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:15 schreef Jasza het volgende:

[..]

Euh?

Vind je het gek dat de supporters boos zijn op het bestuur ofzo?
Ja, boos ja.

maar om meteen met termen als 'kk bestuur' enzo te schreeuwen slaat wel een beetje door vind ik
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_46023679
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:18 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Ja, boos ja.

maar om meteen met termen als 'kk bestuur' enzo te schreeuwen slaat wel een beetje door vind ik
Nee

Is gewoon terecht, ze liegen de boel weer is bij elkaar:

Het doek is gelijk in beslag genomen.

Euh
pi_46023791
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:19 schreef Jasza het volgende:

[..]

Nee

Is gewoon terecht, ze liegen de boel weer is bij elkaar:

Het doek is gelijk in beslag genomen.

Euh
Over liegen gesproken idd, doek heeft iemand nu nog thuis geloof ik.
  maandag 5 februari 2007 @ 22:24:02 #198
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_46023843
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:22 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Over liegen gesproken idd, doek heeft iemand nu nog thuis geloof ik.
Goed stuk, pik!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_46023944
Helaas is het aan dovemansoren gericht.
Houd van een lijntje.
pi_46024018
Haha als dat doek niet eens in beslag is genomen is dat wel dom om dat te zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')