Hier dan het 2e berichtje, maar nu niet vanuit Bangalore maar vanuit Pune.
We vertrokken vanmorgen heel vroeg (4.30 uur) vanuit ons hotel in Bangalore naar het vliegveld. Na een goede bak koffie/cappuchino vertrokken we samen met Gundu (de man die jp overal introduceert en ons helpt met alles wat we hier moeten regelen) naar Pune. De vlucht was maar anderhalf uur en voor zo'n redelijk klein vliegtuig was de luxe perfect! Ook in dit vliegtuig weer voor elke passagier een priveschermpje in de stoel voor zich. Maar deze keer alleen met wat tv zenders; wat overigens prima is voor zo'n korte vlucht.
We vlogen om 6.05 en kregen om 6.30 uur al eten. Wij zijn niet echt grote ontbijters dus toen we zagen wat we allemaal als ontbijt kregen moesten we wel even lachen. We kregen een omelet, kip, fruit, croissant en twee hele vieze snoepjes (ik wilde het toch even proberen! bah bah
![]()
).
Aangekomen in Pune bleek al snel dat deze stad heel anders is als Bangalore. Voor de 'cultuur-shock' van Nederland naar Bangalore waren we redelijk voorbereid en hebben niet echt voor verrassingen gestaan tot nu toe maar hier hebben we met stilte gekeken naar de armoe en viezigheid. Over de hele stad hangt een witte waas en het is zo vreselijk vies! De mensen wassen zich aan de rand van de 'weg' waar er vies water uit een bouwkraan stroomt. Er lopen veel honden op straat en het is een grotere chaos als in Bangalore. Jp en ik zeiden eigenlijk op hetzelfde moment: "als we hier zouden moeten gaan wonen dan hadden we zeker 'nee' gezegd tegen het aanbod'. Dit is to much back in time!
Maar het hotel is fantastisch! Duidelijk iets voor de rijke mensen. De kamer is van alle gemakken voorzien en we hebben zelfs de mogelijkheid om op de laptop van Jp te internetten. Ondanks dat zit ik nu in het internet-cafe van het hotel aangezien Jp met Gundu naar klanten is en dus zijn laptop mee moest nemen. Vanavond beloof ik een paar foto's te plaatsen! Vanavond is bij jullie dus vanmiddag
![]()
.
Qua longen valt het allemaal erg mee! Maar ik weet niet hoe ik ga reageren als we morgenochtend wat rond gaan kijken in Pune. We shall see! Qua voet gaat het ook redelijk gelukkig!
Dit was het verslagje voor nu! Ik ga me weer even vermaken met films. Aangezien we gisterenavond om 20.00 uur naar bed gingen maar klaar wakker waren tot 01:00 uur en toen om 04:00 uur op moesten staan ben ik best moe dus ik ga ook een uurtje slapen. (noemen ze dat nou een jet-leg? zo moe zijn en toch klaar wakker in je bed liggen??
![]()
.