Klopt, geen enkele digitale camera kan tegen een hoge ontsteekspanning. Op internet zijn lijsten te vinden welke flitsers veilig zijn voor digitale camera's en welke niet. Google eens naar jouw type flitser. Je 2e oplossing zou je even moeten proberen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:27 schreef Osramp het volgende:
schijnt dat de D80 niet tegen een hoge ontsteekspanning kan?
Is het anders een oplossing om mijn oude Braun (Metz imitatie) staafflister met een slave-oogje te triggeren op de interne flits van de D80?
Ik geloof alleen dat die slave-oogjes erg moeilijk te krijgen zijnquote:Op vrijdag 19 september 2008 20:37 schreef ACT-F het volgende:
Je 2e oplossing zou je even moeten proberen.
klikquote:Op vrijdag 19 september 2008 21:36 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik geloof alleen dat die slave-oogjes erg moeilijk te krijgen zijnBen al drie kwartier bezig met allerlei webshops af te zoeken. Kan bij konijnenberg, kameraexpress, kameranu niet vinden wat ik hebben moet. Kans dat ik dit lokaal in Maastricht ga vinden is dus klein ben ik bang. Zou Mediamarkt zoiets hebben?
Hoe noemen ze zo'n ding want op google komt ik met termen als "slaaf flits" of "remote trigger" ook al niet veel verder. Wél heel veel zelfbouwschema's en daar heb ik de tijd dus niet voor.
Kijk voor een slaveunit eens op het Duitse hoekje van ebay, ze worden daar bij massa's aangebodenquote:Op vrijdag 19 september 2008 21:36 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik geloof alleen dat die slave-oogjes erg moeilijk te krijgen zijnBen al drie kwartier bezig met allerlei webshops af te zoeken. Kan bij konijnenberg, kameraexpress, kameranu niet vinden wat ik hebben moet. Kans dat ik dit lokaal in Maastricht ga vinden is dus klein ben ik bang. Zou Mediamarkt zoiets hebben?
Hoe noemen ze zo'n ding want op google komt ik met termen als "slaaf flits" of "remote trigger" ook al niet veel verder. Wél heel veel zelfbouwschema's en daar heb ik de tijd dus niet voor.
Good old Goudengids weet de echte fotozaken wel te vindenquote:Op vrijdag 19 september 2008 21:36 schreef Osramp het volgende:
Kans dat ik dit lokaal in Maastricht ga vinden is dus klein ben ik bang.
I know, dat is de enige fatsoenlijke fotozaak die de stad rijk is. Daar ga ik dus dadelijk ook heen. Probleem is dat ze alleen schofterig duur zijn, ze vragen nu ¤249,- voor een tweedehands SB-600 (die kost nieuw op kieskeurig vanaf ¤159,-).quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Good old Goudengids weet de echte fotozaken wel te vinden
http://www.foto-rembrandt.nl/
I see, zitten op de Huufkes. Dat weet ik wel te vinden aangezien ik daar zakelijk 3x per maand kom, net een uur rijden. Dadelijk even bellen, bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:28 schreef ACT-F het volgende:
En anders huur je er toch één?
http://www.pixto-f.eu/prijslijst_nikon_verhuur.html
Ze zitten in Nuenen, dat is te doen vanuit Maastricht.
Deze heb ik ook, maar dan de Canon variant. Gekocht voor ¤159. Met z'n richtgetal van 53 is het een enorm krachtige flitser, zeker voor die prijs. Op de flitser zelf valt praktisch niets in te stellen: Uit, TTL, 1/1 flits, 1/16 flits en test. En een rood lampje om aan te geven dat het gereed is om te flitsen. Er zit een zoomkop in die zich automatisch aanpast aan de brandpuntsafstand. De kop is zowel horizontaal (180 graden links, 90 graden rechts) als verticaal (90 graden naar boven, 7 graden naar beneden) te bewegen. En voorzien van een uitschuifbare reflector om het licht diffuser te maken.quote:
Wij hebben hier zo'n Metz 48AF-1, maar dan voor Konica-Minolta/Sony.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:13 schreef problematiQue het volgende:
Ik wil aan de flitser!
Metz 48 AF-1
]
Ik heb een Pentax k100d super.
Ik heb sinds kort de SB600 maar deze heeft ook een TTL BL modequote:Op maandag 15 september 2008 23:41 schreef Shark.Bait het volgende:
google vond deze
zo te zien heeft de 800 balanced fill flash en de 600 niet. en ik moet zeggen dat ik dat wel eens gebruik daarom...
Jepquote:
Ik ben heel benieuwd naar de resultaten van het indirect flitsen i.c.m de subflits. Dat zal op een dancefeest lastig worden, maar als je de mogelijkheid hebt dan ben ik benieuwd naar de resultaten. Wat ga je precies fotograferen? Portretfoto's? Danceacts? Zet je EV lager als je over grotere afstanden gaat fotograferen i.v.m. rook.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:20 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik heb ff een Metz 58 AF1 geleend, aangezien ik zaterdag nacht tijdens een dance feestje moet fotograferen. Iemand nog tips?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |