abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49846777
Kent iemand toevallig een goede site met verschillende flitstechnieken e.d.? Ik ben ook van plan om binnen een paar maanden een 430EX aan te schaffen, maar dan moet ik wel een beetje weten wat ik er allemaal mee moet doen, zeg maar.:') Kan geen kwaad om me nu al een beetje in te lezen, dacht ik zo.
  FOK!fotograaf maandag 28 mei 2007 @ 15:46:29 #52
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
  FOK!fotograaf donderdag 21 juni 2007 @ 12:48:53 #53
18921 freud
Who's John Galt?
pi_50687894
Om maar even een topic te schoppen:

Hier een zeer uitgebreide en goeie site voor flitsen en EOS cams...

http://photonotes.org/articles/eos-flash/index.html
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_50691491
Kan iemand mij vertellen wat voor kabel ik nodig heb om mijn 430EX te verbinden met mijn 30D?
Dus als ik de flitser op een paar meter afstand wil gebruiken, op bv een statief. (Ik wil graag wat flitstechnieken van Strobist uitproberen)

Ik zie bij Kamera Express wel een "Canon OC-E3, Off Shoe Cord SpeedLite" maar die kost 59 euro, vind ik nogal veel!
  FOK!fotograaf donderdag 21 juni 2007 @ 14:39:18 #55
18921 freud
Who's John Galt?
pi_50691842
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:30 schreef PiperMaru het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat voor kabel ik nodig heb om mijn 430EX te verbinden met mijn 30D?
Dus als ik de flitser op een paar meter afstand wil gebruiken, op bv een statief. (Ik wil graag wat flitstechnieken van Strobist uitproberen)

Ik zie bij Kamera Express wel een "Canon OC-E3, Off Shoe Cord SpeedLite" maar die kost 59 euro, vind ik nogal veel!
Mja, ik denk dat je al snel aan zoiets zit. Zit er een mini jack op je 430ex?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_50694355
Volgens mij kan de 430EX gewoon draadloos, weet niet of dat ook voor de 30D geldt.
pi_50695418
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:37 schreef ..zapper het volgende:
Volgens mij kan de 430EX gewoon draadloos, weet niet of dat ook voor de 30D geldt.
Met een radio trigger bedoel je? Volgens mij kan dat wel maar zover ik weet kosten die dingen honderden euro's. Of weet jij een goedkoper alternatief?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 21 juni 2007 @ 16:39:49 #58
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_50696335
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:30 schreef PiperMaru het volgende:

Die Off-Shoe Cord moet je inderdaad hebben als je alle automatiek van je 430EX wilt houden. Een radiotrigger triggert alleen maar.
Om hem als draadloze slave te laten flitsen ben je nóg een speedlite nodig die je als master instelt. Scheelt je een kabeltje, kost je een Speedlite

En ja, voor een vijfaderig snoertje met twee flitsschoentjes eraan is dat Canoneske kabeltje behoorlijk aan de prijs. Elk alternatief is echter nog prijziger en voorzover goedkoper werkt het maar half
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_50696519
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:39 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Die Off-Shoe Cord moet je inderdaad hebben als je alle automatiek van je 430EX wilt houden. Een radiotrigger triggert alleen maar.
Om hem als draadloze slave te laten flitsen ben je nóg een speedlite nodig die je als master instelt. Scheelt je een kabeltje, kost je een Speedlite

En ja, voor een vijfaderig snoertje met twee flitsschoentjes eraan is dat Canoneske kabeltje behoorlijk aan de prijs. Elk alternatief is echter nog prijziger en voorzover goedkoper werkt het maar half
Pfff da's balen. Maar zelfs als ik bereid zou zijn om 59 euro neer te tellen voor zo'n kabeltje, vind ik 0,6 meter ook te kort.

Dus dat wordt sparen voor een 580ex...
pi_50696936
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:09 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Met een radio trigger bedoel je? Volgens mij kan dat wel maar zover ik weet kosten die dingen honderden euro's. Of weet jij een goedkoper alternatief?
Geen idee, ik heb het nog nooit geprobeerd, dacht dat het gewoon standaard ook in de camera zou zitten. Ik zal me er van het weekend eens in verdiepen.
pi_50705821
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:45 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Pfff da's balen. Maar zelfs als ik bereid zou zijn om 59 euro neer te tellen voor zo'n kabeltje, vind ik 0,6 meter ook te kort.

Dus dat wordt sparen voor een 580ex...
Je kan ook nog eens kijken naar een ST-E2. Dat is een infrarood-zender van Canon waarmee je ook je 430EX kan aansturen Moeten helaas ook nog EUR 200 kosten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_50709094
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je kan ook nog eens kijken naar een ST-E2. Dat is een infrarood-zender van Canon waarmee je ook je 430EX kan aansturen Moeten helaas ook nog EUR 200 kosten
Dan spaar ik liever door voor een 580ex... of koop er een tweedehands
pi_50719758
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:46 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Dan spaar ik liever door voor een 580ex... of koop er een tweedehands
Hele verstandige actie Je kunt eventueel ook nog naar een 550EX kijken Die zou ook moeten kunnen communiceren.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_50720759
Ik heb nog even zitten googlen en heb dit apparaatje gevonden. Zou ook wel interessant kunnen zijn, al heb ik wel gelezen dat ie niet altijd goed communiceert met de 430ex. Maar voor dat geld is het misschien wel het proberen waard. Ik slaap er nog een paar nachtjes over...
  FOK!fotograaf vrijdag 22 juni 2007 @ 11:01:11 #65
18921 freud
Who's John Galt?
pi_50721397
Ze hebben er leuke dingen. Misschien een kleine inkoopactie om verzendkosten te combineren?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_50728618
Die radiowave zendertjes zijn wel leuk om mee te experimenteren ja,
maar ze zijn kwalitatief echt waardeloos, dus ik betwijfel of ze lang meegaan.
Het is in ieder geval wel een leuke manier om eens goedkoop met off-shoe flitsers te werken

Ik heb zelf een 430EX die ik aanstuur met een off-shoe-cord waar ik een stekkersysteem tussen heb gemaakt,
zo kan ik er een verlengkabel van b.v. 2 of juist 5 meter tussen hangen.
Daarnaast heb ik nog een tweedehands Nikon SB-26 die draadloos meeflitst met de 430EX door de slave functie
pi_55573103
kick..
Gisteren heb ik binnen (met natuurlijk veel te weing licht) geprobeerd wat foto's te maken met mn canon 350D met interne flitser en sigma 18-200 lens.
Nou viel me op dat als ik mn camera op diafragma-voorkeuze zet (3.5) hij zo flitst dat ik altijd tot een sluitertijd van 1/4 kwam, en als ik de camera op P zet (met flits) kwam hij tot een sluitertijd van 1/60, ook bij diafragma 3.5
Hoe komt dit?
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 27 december 2007 @ 15:11:54 #68
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_55573461
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:56 schreef Polleke83 het volgende:
kick..
Gisteren heb ik binnen (met natuurlijk veel te weing licht) geprobeerd wat foto's te maken met mn canon 350D met interne flitser en sigma 18-200 lens.
Nou viel me op dat als ik mn camera op diafragma-voorkeuze zet (3.5) hij zo flitst dat ik altijd tot een sluitertijd van 1/4 kwam, en als ik de camera op P zet (met flits) kwam hij tot een sluitertijd van 1/60, ook bij diafragma 3.5
Hoe komt dit?
Dat kun je naar believen in- en uitschakelen. Slowsynch gebruik je om flitslicht en daglicht te mengen wat misgaat op het moment dat het bestaande licht te weinig is voor een bruikbare sluitertijd. Zet je de slowsynch uit, dan mag de flitser het in zijn eentje opknappen, als langste tijd wordt dan datgene ingesteld wat je als maximum instelt
zoek alleen effe zelf uit in de menu'tjes waar je die slowsynch precies aan- en uitzet, ik heb de boel hier op het werk even niet zo snel voor de grijp liggen
  Redactie Games vrijdag 25 april 2008 @ 16:48:43 #69
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58305931
Ik geef dit topic nog even een schop, ben op zoek naar een Flitser en zit te twijfelen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_58306275
wie heeft er ervaring met studiolampen voor product opnames
  vrijdag 25 april 2008 @ 17:51:39 #71
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_58306994
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 16:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik geef dit topic nog even een schop, ben op zoek naar een Flitser en zit te twijfelen..
Gewoon doen
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 25 april 2008 @ 19:06:33 #72
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_58308282
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 17:07 schreef morpheus_at_work het volgende:
wie heeft er ervaring met studiolampen voor product opnames
product opnames als in fotografie van objecten?
ikke
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_58321866
Vanavond bloemencorso in Haarlem. Weer alle gelegenheid om je flitser weer eens stevig aan het werk te zetten.
pi_58433593
Ik heb nog geen externe flitser en de onboard flitser van mijn Nikon D80 heeft toch wel veel beperkingen.
Nu wil ik niet teveel uitgeven aan een flitser, maar toch een goede hebben (dubbeltje, eerste rang ).

Nu zijn er de Speedlite flitsers van Nikon waarvan ik hoor dat ze goed zijn, maar bijvoorbeeld de SB 600 is alweer 200 euro.

Enig idee of er een goed alternatief is voor bijvoorbeeld de halve prijs?
Tweedehands is ook niet echt een probleem, maar Marktplaats vind ik altijd eng met dure mechanische spullen.

Ben nog een totale nitwit wat flitsers betreft, dus alle advies is welkom!
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 2 mei 2008 @ 12:35:42 #75
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_58433866
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:22 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb nog geen externe flitser en de onboard flitser van mijn Nikon D80 heeft toch wel veel beperkingen.
Nu wil ik niet teveel uitgeven aan een flitser, maar toch een goede hebben (dubbeltje, eerste rang ).

Nu zijn er de Speedlite flitsers van Nikon waarvan ik hoor dat ze goed zijn, maar bijvoorbeeld de SB 600 is alweer 200 euro.

Enig idee of er een goed alternatief is voor bijvoorbeeld de halve prijs?
Tweedehands is ook niet echt een probleem, maar Marktplaats vind ik altijd eng met dure mechanische spullen.

Ben nog een totale nitwit wat flitsers betreft, dus alle advies is welkom!
Drie alternatieven:
1 Toch maar stug doorsparen en die SB600, een Metz of een Sigma kopen waarmee je gelijk een flitser hebt die boven alle twijfel verheven staat
2 Sunpak P40X, kost iets over de honderd eur en is voor dat geld een heel aardig flitsertje, qua vermogen echter niet de schaduw van alternatief 1
3 Kijk eens op Duitse ebay, daar worden nonameflitsers verkocht die voor hun geld helemaal niet verkeerd zijn qua werking, het flitst zeer verdienstelijk en koppelt ook goed aan de automatiek. Dingen als draadloos flitsen en andere spelerij kun je vergeten. De catch met die goedkope dingen zit hem in iets anders dan in de flitsfunctionaliteit: 'Build quality' van die dingen is namelijk niet uit de categorie van dat je zegt daar doe je een eeuwigheid mee, maar wat kun je voor zeven of acht tientjes verwachten.
Voorbeeldje voor zes tientjes, zo'n ding flitst dus best wel goed, maar is verstoken van elke vorm van luxe en comfort en voelt zo goedkoop aan als ie is

Met een Nikon zou ik zelf voor alternatief 1 gaan
pi_58434412
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:35 schreef Ouwesok het volgende:

Met een Nikon zou ik zelf voor alternatief 1 gaan
Bedankt...
Dat antwoord wilde ik juist niet horen
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Zometeen heb ik spijt van mijn uitgegeven geld en kan ik alsnog gaan sparen voor een goede.

Heb in Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel II wel wel een vraag gesteld voor eventueel een tweedehandsje...
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:24:37 #77
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_58538834
Ik ben ff aan het spelen met m'n Nikon Speedlight SB-800 en nou vroeg ik me af of ik m ook kan laten triggeren door andere flitsers behalve de interne van mijn D80. Je moet een kanaal kiezen en je camera ook op dat kanaal zetten, anders werkt het niet. Weet iemand of er een stand is, waardoor hij getriggerd wordt door bv. studioflitsers en flitsers van andere merken camera's zonder dat creative lighting shizzle gedoe?
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:28:39 #78
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_58538917
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:03 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Bedankt...
Dat antwoord wilde ik juist niet horen
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Zometeen heb ik spijt van mijn uitgegeven geld en kan ik alsnog gaan sparen voor een goede.

Heb in Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel II wel wel een vraag gesteld voor eventueel een tweedehandsje...
Ik heb dus een SB-800 en bevalt prima. Ik vind het alleen jammer dat ie zo Intertoys-achtig aanvoelt (plastic; lijkt wel stevig, dat wel). Kon 'm nieuw krijgen voor 230,- anders had ik m ook niet gekocht.
pi_58539858
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 19:06 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

product opnames als in fotografie van objecten?
ikke
Kleine objecten , waarvoor je mini studio gebruikt, heb een 2 tal continu-licht lampen op het oog die geen hitte afgeven
pi_58540145
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 19:24 schreef Doodkapje het volgende:
Ik ben ff aan het spelen met m'n Nikon Speedlight SB-800 en nou vroeg ik me af of ik m ook kan laten triggeren door andere flitsers behalve de interne van mijn D80. Je moet een kanaal kiezen en je camera ook op dat kanaal zetten, anders werkt het niet. Weet iemand of er een stand is, waardoor hij getriggerd wordt door bv. studioflitsers en flitsers van andere merken camera's zonder dat creative lighting shizzle gedoe?
Remote modus...optie in je menu van je sb heet Su-4
Lees je handleiding eens...ofzo?
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:00:35 #81
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_58542180
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 20:26 schreef limpix het volgende:

[..]

Remote modus...optie in je menu van je sb heet Su-4
Lees je handleiding eens...ofzo?
Doe ff normaal/vriendelijk

Ik dacht eigenlijk aan een ingebouwde foto sensor (die sowieso moet reageren op het licht van je interne flitser)... zo moeilijk is het toch niet om een functie in te bouwen dat zodra de sensor een overvloed aan licht binnenkrijgt, hij getriggerd wordt... Wat ik wil zeggen is dat hij een aparte flits-sequentie binnen moet krijgen, want als ik de SB-800 op remote zet op kanaal 1 en de D80 laat zenden op kanaal 2 doet ie het niet.

En ja die handleiding heb ik gelezen en een SU-4 is een aparte unit... ik wil weten of het ook zonder zo'n unit kan.
pi_58542603
Nee, je moet de camera idd op SU-4 zetten. Kan in het menu (midden van dat selectieknopje 2 seconden ingedrukt houden) en dan de optie rechtsboven. Die selecteren (staat standaard op master) en op SU-4 zetten. Dan kan de SB-800 meeflitsen met bijvoorbeeld compact cams, of eh...TL-buizen .
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:24:02 #83
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_58542759
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:17 schreef veldmuis het volgende:
Nee, je moet de camera idd op SU-4 zetten. Kan in het menu (midden van dat selectieknopje 2 seconden ingedrukt houden) en dan de optie rechtsboven. Die selecteren (staat standaard op master) en op SU-4 zetten. Dan kan de SB-800 meeflitsen met bijvoorbeeld compact cams, of eh...TL-buizen .
Ah,... dus er zit al een SU-4 unit ingebouwd? Want ik heb geen extra SU-4 unit...
ff kijken of het werkt met mijn Sony compact cam

Edit: Getest, het werkt thanks limpix & veldmuis Ik dacht dus dat die SU-4 stand was geprogrammeerd om samen te werken met een SU-4 unit... maar dat zou natuurlijk ook niet logisch geweest zijn

[ Bericht 18% gewijzigd door Doodkapje op 07-05-2008 22:36:38 ]
pi_58548689
En om het helemaal leuk te maken....je SB800 heeft een sync aansluiting, daar past weer een sync kabeltje in waar je weer een andere flitser mee kan laten ontsteken...
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:40:05 #85
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_58552328
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:17 schreef veldmuis het volgende:
Als ik mijn SB-800 op SU4 zet, flitst-ie d.m.v. z'n fotocel vrolijk mee met de studioflitsers, zonder dat ik iets in de camera (d200) hoef te verzetten. De studioflitsers worden draadloos door de camera getriggerd m.b.v. zender/ontvanger.
The worst day diving is better than the best day working
pi_58552772
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:40 schreef DigiPire het volgende:

[..]

Als ik mijn SB-800 op SU4 zet, flitst-ie d.m.v. z'n fotocel vrolijk mee met de studioflitsers, zonder dat ik iets in de camera (d200) hoef te verzetten. De studioflitsers worden draadloos door de camera getriggerd m.b.v. zender/ontvanger.
Dat bevestigt mijn verhaal. Ergens waar ik 'camera' schreef had inderdaad flitser moeten staan.
  donderdag 8 mei 2008 @ 16:22:48 #87
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_58556691
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:40 schreef DigiPire het volgende:

[..]

Ja klopt thanks. Het werkt,... maar ik was in de veronderstelling dat je voor de SU-4 modus ook een SU-4 unit moest hebben...
pi_58744052
Wat betekent 'ratio 2:1' bij een flitser precies?

Als ik ratio aanzet en '1' kies dan wordt volgens mij sterker geflitst.
Als ik '2' kies weet ik niet exact.
pi_61633082
Ik wil toch ook een externe flitser aanschaffen. Het ingebouwde fietslampje is aardig voor de korte afstand maar je flitst elke foto zowat dood. Liever indirect flitsen dus.
De SB-900 valt sowieso af vanwege de prijs. Die meerprijs haal ik er niet uit als hobbyist.
Nou zie ik eigenlijk weinig verschil tussen de 600 en de 800. Richtgetal is 8m beter, draadloos flitsen en rode ogen flits.
Richtgetal gaat met een verschil van 8m ook niet de wereld uitmaken, rode ogen krijg ik er met captureNX ook wel uit, hooguit draadloos flitsen is wel eens interessant.
Wie heeft meer inzicht? Het prijsverschil van zowat 140euro kan ik met die extra's niet rechtvaardigen voor mezelf. Dan kan ik voor dat geld net zo goed een slaafflitstrigger aanschaffen en mijn ouwe Metz eraan hangen(nog uit de analoge tijd).
  maandag 15 september 2008 @ 12:06:03 #90
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61641585
rode ogen krijg je alleen met een flitser die zeer dicht op de as van je objectief zit. Noch bij de 600, noch bij de 800 zal je hier last van hebben.

Als ik je post lees heb je al min of meer uitgemaakt welke flitser het moet worden (de 600 ). Leuke van de SB800 vind ik echter dat hij ook in commander mode te zetten is.

Overigens vind ik de 600 een k*tmenu structuur hebben. dat wil niet zeggen dat ik die van de 800 van epische kwaliteit vind...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_61642947
quote:
Op maandag 15 september 2008 12:06 schreef Shark.Bait het volgende:Als ik je post lees heb je al min of meer uitgemaakt welke flitser het moet worden (de 600 ). Leuke van de SB800 vind ik echter dat hij ook in commander mode te zetten is.
Tja, mijn portemonne zegt dat ik de 600 kan aanschaffen. Ik vraag me echter af of de 800 (die ik liever kocht) voldoende meerwaarde gaat geven voor bijna de dubbele prijs.

Wat doet trouwens die commander mode?
  maandag 15 september 2008 @ 20:52:24 #92
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61656670
in commander mode kan je andere flitsers aansturen (sb 600, 800 of sb 900) via infrarood licht. Maar je kan dat ook met de ingebouwde flits van sommige nikon camera's. Ik denk dat de 600 voor 90% van de gevallen voldoende is voor wat je wil.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_61657043
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:52 schreef Shark.Bait het volgende:
in commander mode kan je andere flitsers aansturen (sb 600, 800 of sb 900) via infrarood licht. Maar je kan dat ook met de ingebouwde flits van sommige nikon camera's. Ik denk dat de 600 voor 90% van de gevallen voldoende is voor wat je wil.
Okee, dat helpt. Die 10% extra gaan het verschil tussen 159 of 195 euro echt niet goedmaken denk ik.

Zijn er nog ergens reviews van de SB-600 of 800 te vinden? op dpreview niks gevonden
  maandag 15 september 2008 @ 23:41:08 #94
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61663426
google vond deze

zo te zien heeft de 800 balanced fill flash en de 600 niet. en ik moet zeggen dat ik dat wel eens gebruik daarom...
pi_61666258
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:41 schreef Shark.Bait het volgende:
google vond deze

zo te zien heeft de 800 balanced fill flash en de 600 niet. en ik moet zeggen dat ik dat wel eens gebruik daarom...
Bedankt voor het zoeken. Ik had Google al geprobeerd, maar mss niet uitgebreid genoeg
Dat balanced fill flash, is dat die functie waar het flitslicht op de afstand wordt aangepast?
En ik zie dat bij de 800 al een omnibounce zit, op mijn analoge minolta had ik daar veel plezier van. Dat maakt het prijsverschil al de moeite iets meer waard. Eens in Duitsland kijken dit weekend wat ze daar kosten.
  dinsdag 16 september 2008 @ 09:54:18 #96
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61667920
die "omnibounce" is wel erg handig, maar werkt anders dan de echte omnibounce. Fill flash is dat de cam ervoor zorgt dat je onderwerp mooi uitgelicht is. Balanced fill flash zorgt ervoor dat je onderwerp EN je achtergrond mooi belicht worden. Athans, de camera doet een poging. Dat is eigenlijk een luie mensen setting, want in manual mode kan je zonder hetzelfde effect ook krijgen...
pi_61670606
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 19:28 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Ik heb dus een SB-800 en bevalt prima. Kon 'm nieuw krijgen voor 230,- anders had ik m ook niet gekocht.
Je maakt me nieuwsgierig. Waar heb je die sb-800 gehaald voor dat geld?
pi_61752405
Probleempje.....ik "moet" zaterdag foto`s maken op een bruiloft. Het is een bevriend koppel dat door de fotograaf in de steek gelaten is (zgn. dubbele afspraak). Nou krijgen ze op zulke korte termijn geen nieuwe en vroegen ze of ik foto's wilde maken. Geen probleem, maar in binnen gelegenheden heb ik dus een vet probleem. Ik probeer nog een flitser te regelen voor morgen maar ik vraag me af o ik mijn oude elektronenflitser uit de analoge tijd nog kan gebruiken. De schoen past, dat heb ik al eens geprobeerd. Ik durf hem alleen niet te testen, schijnt dat de D80 niet tegen een hoge ontsteekspanning kan?
Is het anders een oplossing om mijn oude Braun (Metz imitatie) staafflister met een slave-oogje te triggeren op de interne flits van de D80?
  vrijdag 19 september 2008 @ 18:36:44 #99
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_61765431
Omg, nog nooit met een Canon externe flitser gewerkt. Nu van school maar eentje geleend voor 't weekend.

580EX
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  vrijdag 19 september 2008 @ 20:34:21 #100
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61768222
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 18:36 schreef kvdv het volgende:
580EX
Vergeet niet een lasbril op te zetten als je van plan bent om er in te kijken
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties