Mja, ik denk dat je al snel aan zoiets zit. Zit er een mini jack op je 430ex?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:30 schreef PiperMaru het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat voor kabel ik nodig heb om mijn 430EX te verbinden met mijn 30D?
Dus als ik de flitser op een paar meter afstand wil gebruiken, op bv een statief. (Ik wil graag wat flitstechnieken van Strobist uitproberen)
Ik zie bij Kamera Express wel een "Canon OC-E3, Off Shoe Cord SpeedLite" maar die kost 59 euro, vind ik nogal veel!
Met een radio trigger bedoel je? Volgens mij kan dat wel maar zover ik weet kosten die dingen honderden euro's. Of weet jij een goedkoper alternatief?quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:37 schreef ..zapper het volgende:
Volgens mij kan de 430EX gewoon draadloos, weet niet of dat ook voor de 30D geldt.
Die Off-Shoe Cord moet je inderdaad hebben als je alle automatiek van je 430EX wilt houden. Een radiotrigger triggert alleen maar.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:30 schreef PiperMaru het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat voor kabel ik nodig heb om mijn 430EX te verbinden met mijn 30D?
Dus als ik de flitser op een paar meter afstand wil gebruiken, op bv een statief. (Ik wil graag wat flitstechnieken van Strobist uitproberen)
Ik zie bij Kamera Express wel een "Canon OC-E3, Off Shoe Cord SpeedLite" maar die kost 59 euro, vind ik nogal veel!
Pfff da's balen. Maar zelfs als ik bereid zou zijn om 59 euro neer te tellen voor zo'n kabeltje, vind ik 0,6 meter ook te kort.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:39 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Die Off-Shoe Cord moet je inderdaad hebben als je alle automatiek van je 430EX wilt houden. Een radiotrigger triggert alleen maar.
Om hem als draadloze slave te laten flitsen ben je nóg een speedlite nodig die je als master instelt. Scheelt je een kabeltje, kost je een Speedlite
En ja, voor een vijfaderig snoertje met twee flitsschoentjes eraan is dat Canoneske kabeltje behoorlijk aan de prijs. Elk alternatief is echter nog prijziger en voorzover goedkoper werkt het maar half
Geen idee, ik heb het nog nooit geprobeerd, dacht dat het gewoon standaard ook in de camera zou zitten. Ik zal me er van het weekend eens in verdiepen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:09 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Met een radio trigger bedoel je? Volgens mij kan dat wel maar zover ik weet kosten die dingen honderden euro's. Of weet jij een goedkoper alternatief?
Je kan ook nog eens kijken naar een ST-E2. Dat is een infrarood-zender van Canon waarmee je ook je 430EX kan aansturenquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:45 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Pfff da's balen. Maar zelfs als ik bereid zou zijn om 59 euro neer te tellen voor zo'n kabeltje, vind ik 0,6 meter ook te kort.
Dus dat wordt sparen voor een 580ex...
Dan spaar ik liever door voor een 580ex... of koop er een tweedehandsquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je kan ook nog eens kijken naar een ST-E2. Dat is een infrarood-zender van Canon waarmee je ook je 430EX kan aansturenMoeten helaas ook nog EUR 200 kosten
Hele verstandige actiequote:Op donderdag 21 juni 2007 22:46 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Dan spaar ik liever door voor een 580ex... of koop er een tweedehands
Dat kun je naar believen in- en uitschakelen. Slowsynch gebruik je om flitslicht en daglicht te mengen wat misgaat op het moment dat het bestaande licht te weinig is voor een bruikbare sluitertijd. Zet je de slowsynch uit, dan mag de flitser het in zijn eentje opknappen, als langste tijd wordt dan datgene ingesteld wat je als maximum insteltquote:Op donderdag 27 december 2007 14:56 schreef Polleke83 het volgende:
kick..
Gisteren heb ik binnen (met natuurlijk veel te weing licht) geprobeerd wat foto's te maken met mn canon 350D met interne flitser en sigma 18-200 lens.
Nou viel me op dat als ik mn camera op diafragma-voorkeuze zet (3.5) hij zo flitst dat ik altijd tot een sluitertijd van 1/4 kwam, en als ik de camera op P zet (met flits) kwam hij tot een sluitertijd van 1/60, ook bij diafragma 3.5
Hoe komt dit?
Gewoon doenquote:Op vrijdag 25 april 2008 16:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik geef dit topic nog even een schop, ben op zoek naar een Flitser en zit te twijfelen..
product opnames als in fotografie van objecten?quote:Op vrijdag 25 april 2008 17:07 schreef morpheus_at_work het volgende:
wie heeft er ervaring met studiolampen voor product opnames
Drie alternatieven:quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:22 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb nog geen externe flitser en de onboard flitser van mijn Nikon D80 heeft toch wel veel beperkingen.
Nu wil ik niet teveel uitgeven aan een flitser, maar toch een goede hebben (dubbeltje, eerste rang).
Nu zijn er de Speedlite flitsers van Nikon waarvan ik hoor dat ze goed zijn, maar bijvoorbeeld de SB 600 is alweer 200 euro.
Enig idee of er een goed alternatief is voor bijvoorbeeld de halve prijs?
Tweedehands is ook niet echt een probleem, maar Marktplaats vind ik altijd eng met dure mechanische spullen.
Ben nog een totale nitwit wat flitsers betreft, dus alle advies is welkom!
Bedankt...quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:35 schreef Ouwesok het volgende:
Met een Nikon zou ik zelf voor alternatief 1 gaan
Ik heb dus een SB-800 en bevalt prima. Ik vind het alleen jammer dat ie zo Intertoys-achtig aanvoelt (plastic; lijkt wel stevig, dat wel). Kon 'm nieuw krijgen voor 230,- anders had ik m ook niet gekocht.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:03 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Bedankt...
Dat antwoord wilde ik juist niet horen![]()
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Zometeen heb ik spijt van mijn uitgegeven geld en kan ik alsnog gaan sparen voor een goede.
Heb in Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel II wel wel een vraag gesteld voor eventueel een tweedehandsje...
Kleine objecten , waarvoor je mini studio gebruikt, heb een 2 tal continu-licht lampen op het oog die geen hitte afgevenquote:Op vrijdag 25 april 2008 19:06 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
product opnames als in fotografie van objecten?
ikke
Remote modus...optie in je menu van je sb heet Su-4quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:24 schreef Doodkapje het volgende:
Ik ben ff aan het spelen met m'n Nikon Speedlight SB-800 en nou vroeg ik me af of ik m ook kan laten triggeren door andere flitsers behalve de interne van mijn D80. Je moet een kanaal kiezen en je camera ook op dat kanaal zetten, anders werkt het niet. Weet iemand of er een stand is, waardoor hij getriggerd wordt door bv. studioflitsers en flitsers van andere merken camera's zonder dat creative lighting shizzle gedoe?
Doe ff normaal/vriendelijkquote:Op woensdag 7 mei 2008 20:26 schreef limpix het volgende:
[..]
Remote modus...optie in je menu van je sb heet Su-4
Lees je handleiding eens...ofzo?
Ah,... dus er zit al een SU-4 unit ingebouwd? Want ik heb geen extra SU-4 unit...quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:17 schreef veldmuis het volgende:
Nee, je moet de camera idd op SU-4 zetten. Kan in het menu (midden van dat selectieknopje 2 seconden ingedrukt houden) en dan de optie rechtsboven. Die selecteren (staat standaard op master) en op SU-4 zetten. Dan kan de SB-800 meeflitsen met bijvoorbeeld compact cams, of eh...TL-buizen.
Als ik mijn SB-800 op SU4 zet, flitst-ie d.m.v. z'n fotocel vrolijk mee met de studioflitsers, zonder dat ik iets in de camera (d200) hoef te verzetten. De studioflitsers worden draadloos door de camera getriggerd m.b.v. zender/ontvanger.quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:17 schreef veldmuis het volgende:
Nee, je moet de camera idd op SU-4 zetten. Kan in het menu (midden van dat selectieknopje 2 seconden ingedrukt houden) en dan de optie rechtsboven. Die selecteren (staat standaard op master) en op SU-4 zetten. Dan kan de SB-800 meeflitsen met bijvoorbeeld compact cams, of eh...TL-buizen.
Dat bevestigt mijn verhaal. Ergens waar ik 'camera' schreef had inderdaad flitser moeten staan.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:40 schreef DigiPire het volgende:
[..]
Als ik mijn SB-800 op SU4 zet, flitst-ie d.m.v. z'n fotocel vrolijk mee met de studioflitsers, zonder dat ik iets in de camera (d200) hoef te verzetten. De studioflitsers worden draadloos door de camera getriggerd m.b.v. zender/ontvanger.
Ja klopt thanks. Het werkt,... maar ik was in de veronderstelling dat je voor de SU-4 modus ook een SU-4 unit moest hebben...quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:40 schreef DigiPire het volgende:
[..]
Als ik mijn SB-800 op SU4 zet, flitst-ie d.m.v. z'n fotocel vrolijk mee met de studioflitsers, zonder dat ik iets in de camera (d200) hoef te verzetten. De studioflitsers worden draadloos door de camera getriggerd m.b.v. zender/ontvanger.
Tja, mijn portemonne zegt dat ik de 600 kan aanschaffen. Ik vraag me echter af of de 800 (die ik liever kocht) voldoende meerwaarde gaat geven voor bijna de dubbele prijs.quote:Op maandag 15 september 2008 12:06 schreef Shark.Bait het volgende:Als ik je post lees heb je al min of meer uitgemaakt welke flitser het moet worden (de 600 ). Leuke van de SB800 vind ik echter dat hij ook in commander mode te zetten is.
Okee, dat helpt. Die 10% extra gaan het verschil tussen 159 of 195 euro echt niet goedmaken denk ik.quote:Op maandag 15 september 2008 20:52 schreef Shark.Bait het volgende:
in commander mode kan je andere flitsers aansturen (sb 600, 800 of sb 900) via infrarood licht. Maar je kan dat ook met de ingebouwde flits van sommige nikon camera's. Ik denk dat de 600 voor 90% van de gevallen voldoende is voor wat je wil.
Bedankt voor het zoeken. Ik had Google al geprobeerd, maar mss niet uitgebreid genoegquote:Op maandag 15 september 2008 23:41 schreef Shark.Bait het volgende:
google vond deze
zo te zien heeft de 800 balanced fill flash en de 600 niet. en ik moet zeggen dat ik dat wel eens gebruik daarom...
Je maakt me nieuwsgierig. Waar heb je die sb-800 gehaald voor dat geld?quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb dus een SB-800 en bevalt prima. Kon 'm nieuw krijgen voor 230,- anders had ik m ook niet gekocht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |