abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58434412
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:35 schreef Ouwesok het volgende:

Met een Nikon zou ik zelf voor alternatief 1 gaan
Bedankt...
Dat antwoord wilde ik juist niet horen
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Zometeen heb ik spijt van mijn uitgegeven geld en kan ik alsnog gaan sparen voor een goede.

Heb in Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel II wel wel een vraag gesteld voor eventueel een tweedehandsje...
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:24:37 #77
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_58538834
Ik ben ff aan het spelen met m'n Nikon Speedlight SB-800 en nou vroeg ik me af of ik m ook kan laten triggeren door andere flitsers behalve de interne van mijn D80. Je moet een kanaal kiezen en je camera ook op dat kanaal zetten, anders werkt het niet. Weet iemand of er een stand is, waardoor hij getriggerd wordt door bv. studioflitsers en flitsers van andere merken camera's zonder dat creative lighting shizzle gedoe?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:28:39 #78
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_58538917
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:03 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Bedankt...
Dat antwoord wilde ik juist niet horen
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Zometeen heb ik spijt van mijn uitgegeven geld en kan ik alsnog gaan sparen voor een goede.

Heb in Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel II wel wel een vraag gesteld voor eventueel een tweedehandsje...
Ik heb dus een SB-800 en bevalt prima. Ik vind het alleen jammer dat ie zo Intertoys-achtig aanvoelt (plastic; lijkt wel stevig, dat wel). Kon 'm nieuw krijgen voor 230,- anders had ik m ook niet gekocht.
pi_58539858
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 19:06 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

product opnames als in fotografie van objecten?
ikke
Kleine objecten , waarvoor je mini studio gebruikt, heb een 2 tal continu-licht lampen op het oog die geen hitte afgeven
pi_58540145
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 19:24 schreef Doodkapje het volgende:
Ik ben ff aan het spelen met m'n Nikon Speedlight SB-800 en nou vroeg ik me af of ik m ook kan laten triggeren door andere flitsers behalve de interne van mijn D80. Je moet een kanaal kiezen en je camera ook op dat kanaal zetten, anders werkt het niet. Weet iemand of er een stand is, waardoor hij getriggerd wordt door bv. studioflitsers en flitsers van andere merken camera's zonder dat creative lighting shizzle gedoe?
Remote modus...optie in je menu van je sb heet Su-4
Lees je handleiding eens...ofzo?
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:00:35 #81
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_58542180
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 20:26 schreef limpix het volgende:

[..]

Remote modus...optie in je menu van je sb heet Su-4
Lees je handleiding eens...ofzo?
Doe ff normaal/vriendelijk

Ik dacht eigenlijk aan een ingebouwde foto sensor (die sowieso moet reageren op het licht van je interne flitser)... zo moeilijk is het toch niet om een functie in te bouwen dat zodra de sensor een overvloed aan licht binnenkrijgt, hij getriggerd wordt... Wat ik wil zeggen is dat hij een aparte flits-sequentie binnen moet krijgen, want als ik de SB-800 op remote zet op kanaal 1 en de D80 laat zenden op kanaal 2 doet ie het niet.

En ja die handleiding heb ik gelezen en een SU-4 is een aparte unit... ik wil weten of het ook zonder zo'n unit kan.
pi_58542603
Nee, je moet de camera idd op SU-4 zetten. Kan in het menu (midden van dat selectieknopje 2 seconden ingedrukt houden) en dan de optie rechtsboven. Die selecteren (staat standaard op master) en op SU-4 zetten. Dan kan de SB-800 meeflitsen met bijvoorbeeld compact cams, of eh...TL-buizen .
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:24:02 #83
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_58542759
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:17 schreef veldmuis het volgende:
Nee, je moet de camera idd op SU-4 zetten. Kan in het menu (midden van dat selectieknopje 2 seconden ingedrukt houden) en dan de optie rechtsboven. Die selecteren (staat standaard op master) en op SU-4 zetten. Dan kan de SB-800 meeflitsen met bijvoorbeeld compact cams, of eh...TL-buizen .
Ah,... dus er zit al een SU-4 unit ingebouwd? Want ik heb geen extra SU-4 unit...
ff kijken of het werkt met mijn Sony compact cam

Edit: Getest, het werkt thanks limpix & veldmuis Ik dacht dus dat die SU-4 stand was geprogrammeerd om samen te werken met een SU-4 unit... maar dat zou natuurlijk ook niet logisch geweest zijn

[ Bericht 18% gewijzigd door Doodkapje op 07-05-2008 22:36:38 ]
pi_58548689
En om het helemaal leuk te maken....je SB800 heeft een sync aansluiting, daar past weer een sync kabeltje in waar je weer een andere flitser mee kan laten ontsteken...
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:40:05 #85
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_58552328
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:17 schreef veldmuis het volgende:
Als ik mijn SB-800 op SU4 zet, flitst-ie d.m.v. z'n fotocel vrolijk mee met de studioflitsers, zonder dat ik iets in de camera (d200) hoef te verzetten. De studioflitsers worden draadloos door de camera getriggerd m.b.v. zender/ontvanger.
The worst day diving is better than the best day working
pi_58552772
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:40 schreef DigiPire het volgende:

[..]

Als ik mijn SB-800 op SU4 zet, flitst-ie d.m.v. z'n fotocel vrolijk mee met de studioflitsers, zonder dat ik iets in de camera (d200) hoef te verzetten. De studioflitsers worden draadloos door de camera getriggerd m.b.v. zender/ontvanger.
Dat bevestigt mijn verhaal. Ergens waar ik 'camera' schreef had inderdaad flitser moeten staan.
  donderdag 8 mei 2008 @ 16:22:48 #87
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_58556691
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:40 schreef DigiPire het volgende:

[..]

Ja klopt thanks. Het werkt,... maar ik was in de veronderstelling dat je voor de SU-4 modus ook een SU-4 unit moest hebben...
pi_58744052
Wat betekent 'ratio 2:1' bij een flitser precies?

Als ik ratio aanzet en '1' kies dan wordt volgens mij sterker geflitst.
Als ik '2' kies weet ik niet exact.
pi_61633082
Ik wil toch ook een externe flitser aanschaffen. Het ingebouwde fietslampje is aardig voor de korte afstand maar je flitst elke foto zowat dood. Liever indirect flitsen dus.
De SB-900 valt sowieso af vanwege de prijs. Die meerprijs haal ik er niet uit als hobbyist.
Nou zie ik eigenlijk weinig verschil tussen de 600 en de 800. Richtgetal is 8m beter, draadloos flitsen en rode ogen flits.
Richtgetal gaat met een verschil van 8m ook niet de wereld uitmaken, rode ogen krijg ik er met captureNX ook wel uit, hooguit draadloos flitsen is wel eens interessant.
Wie heeft meer inzicht? Het prijsverschil van zowat 140euro kan ik met die extra's niet rechtvaardigen voor mezelf. Dan kan ik voor dat geld net zo goed een slaafflitstrigger aanschaffen en mijn ouwe Metz eraan hangen(nog uit de analoge tijd).
  maandag 15 september 2008 @ 12:06:03 #90
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61641585
rode ogen krijg je alleen met een flitser die zeer dicht op de as van je objectief zit. Noch bij de 600, noch bij de 800 zal je hier last van hebben.

Als ik je post lees heb je al min of meer uitgemaakt welke flitser het moet worden (de 600 ). Leuke van de SB800 vind ik echter dat hij ook in commander mode te zetten is.

Overigens vind ik de 600 een k*tmenu structuur hebben. dat wil niet zeggen dat ik die van de 800 van epische kwaliteit vind...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_61642947
quote:
Op maandag 15 september 2008 12:06 schreef Shark.Bait het volgende:Als ik je post lees heb je al min of meer uitgemaakt welke flitser het moet worden (de 600 ). Leuke van de SB800 vind ik echter dat hij ook in commander mode te zetten is.
Tja, mijn portemonne zegt dat ik de 600 kan aanschaffen. Ik vraag me echter af of de 800 (die ik liever kocht) voldoende meerwaarde gaat geven voor bijna de dubbele prijs.

Wat doet trouwens die commander mode?
  maandag 15 september 2008 @ 20:52:24 #92
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61656670
in commander mode kan je andere flitsers aansturen (sb 600, 800 of sb 900) via infrarood licht. Maar je kan dat ook met de ingebouwde flits van sommige nikon camera's. Ik denk dat de 600 voor 90% van de gevallen voldoende is voor wat je wil.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_61657043
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:52 schreef Shark.Bait het volgende:
in commander mode kan je andere flitsers aansturen (sb 600, 800 of sb 900) via infrarood licht. Maar je kan dat ook met de ingebouwde flits van sommige nikon camera's. Ik denk dat de 600 voor 90% van de gevallen voldoende is voor wat je wil.
Okee, dat helpt. Die 10% extra gaan het verschil tussen 159 of 195 euro echt niet goedmaken denk ik.

Zijn er nog ergens reviews van de SB-600 of 800 te vinden? op dpreview niks gevonden
  maandag 15 september 2008 @ 23:41:08 #94
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61663426
google vond deze

zo te zien heeft de 800 balanced fill flash en de 600 niet. en ik moet zeggen dat ik dat wel eens gebruik daarom...
pi_61666258
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:41 schreef Shark.Bait het volgende:
google vond deze

zo te zien heeft de 800 balanced fill flash en de 600 niet. en ik moet zeggen dat ik dat wel eens gebruik daarom...
Bedankt voor het zoeken. Ik had Google al geprobeerd, maar mss niet uitgebreid genoeg
Dat balanced fill flash, is dat die functie waar het flitslicht op de afstand wordt aangepast?
En ik zie dat bij de 800 al een omnibounce zit, op mijn analoge minolta had ik daar veel plezier van. Dat maakt het prijsverschil al de moeite iets meer waard. Eens in Duitsland kijken dit weekend wat ze daar kosten.
  dinsdag 16 september 2008 @ 09:54:18 #96
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61667920
die "omnibounce" is wel erg handig, maar werkt anders dan de echte omnibounce. Fill flash is dat de cam ervoor zorgt dat je onderwerp mooi uitgelicht is. Balanced fill flash zorgt ervoor dat je onderwerp EN je achtergrond mooi belicht worden. Athans, de camera doet een poging. Dat is eigenlijk een luie mensen setting, want in manual mode kan je zonder hetzelfde effect ook krijgen...
pi_61670606
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 19:28 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Ik heb dus een SB-800 en bevalt prima. Kon 'm nieuw krijgen voor 230,- anders had ik m ook niet gekocht.
Je maakt me nieuwsgierig. Waar heb je die sb-800 gehaald voor dat geld?
pi_61752405
Probleempje.....ik "moet" zaterdag foto`s maken op een bruiloft. Het is een bevriend koppel dat door de fotograaf in de steek gelaten is (zgn. dubbele afspraak). Nou krijgen ze op zulke korte termijn geen nieuwe en vroegen ze of ik foto's wilde maken. Geen probleem, maar in binnen gelegenheden heb ik dus een vet probleem. Ik probeer nog een flitser te regelen voor morgen maar ik vraag me af o ik mijn oude elektronenflitser uit de analoge tijd nog kan gebruiken. De schoen past, dat heb ik al eens geprobeerd. Ik durf hem alleen niet te testen, schijnt dat de D80 niet tegen een hoge ontsteekspanning kan?
Is het anders een oplossing om mijn oude Braun (Metz imitatie) staafflister met een slave-oogje te triggeren op de interne flits van de D80?
  vrijdag 19 september 2008 @ 18:36:44 #99
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_61765431
Omg, nog nooit met een Canon externe flitser gewerkt. Nu van school maar eentje geleend voor 't weekend.

580EX
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  vrijdag 19 september 2008 @ 20:34:21 #100
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61768222
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 18:36 schreef kvdv het volgende:
580EX
Vergeet niet een lasbril op te zetten als je van plan bent om er in te kijken
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties