Bedankt...quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:35 schreef Ouwesok het volgende:
Met een Nikon zou ik zelf voor alternatief 1 gaan
Ik heb dus een SB-800 en bevalt prima. Ik vind het alleen jammer dat ie zo Intertoys-achtig aanvoelt (plastic; lijkt wel stevig, dat wel). Kon 'm nieuw krijgen voor 230,- anders had ik m ook niet gekocht.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:03 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Bedankt...
Dat antwoord wilde ik juist niet horen![]()
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Zometeen heb ik spijt van mijn uitgegeven geld en kan ik alsnog gaan sparen voor een goede.
Heb in Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel II wel wel een vraag gesteld voor eventueel een tweedehandsje...
Kleine objecten , waarvoor je mini studio gebruikt, heb een 2 tal continu-licht lampen op het oog die geen hitte afgevenquote:Op vrijdag 25 april 2008 19:06 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
product opnames als in fotografie van objecten?
ikke
Remote modus...optie in je menu van je sb heet Su-4quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:24 schreef Doodkapje het volgende:
Ik ben ff aan het spelen met m'n Nikon Speedlight SB-800 en nou vroeg ik me af of ik m ook kan laten triggeren door andere flitsers behalve de interne van mijn D80. Je moet een kanaal kiezen en je camera ook op dat kanaal zetten, anders werkt het niet. Weet iemand of er een stand is, waardoor hij getriggerd wordt door bv. studioflitsers en flitsers van andere merken camera's zonder dat creative lighting shizzle gedoe?
Doe ff normaal/vriendelijkquote:Op woensdag 7 mei 2008 20:26 schreef limpix het volgende:
[..]
Remote modus...optie in je menu van je sb heet Su-4
Lees je handleiding eens...ofzo?
Ah,... dus er zit al een SU-4 unit ingebouwd? Want ik heb geen extra SU-4 unit...quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:17 schreef veldmuis het volgende:
Nee, je moet de camera idd op SU-4 zetten. Kan in het menu (midden van dat selectieknopje 2 seconden ingedrukt houden) en dan de optie rechtsboven. Die selecteren (staat standaard op master) en op SU-4 zetten. Dan kan de SB-800 meeflitsen met bijvoorbeeld compact cams, of eh...TL-buizen.
Als ik mijn SB-800 op SU4 zet, flitst-ie d.m.v. z'n fotocel vrolijk mee met de studioflitsers, zonder dat ik iets in de camera (d200) hoef te verzetten. De studioflitsers worden draadloos door de camera getriggerd m.b.v. zender/ontvanger.quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:17 schreef veldmuis het volgende:
Nee, je moet de camera idd op SU-4 zetten. Kan in het menu (midden van dat selectieknopje 2 seconden ingedrukt houden) en dan de optie rechtsboven. Die selecteren (staat standaard op master) en op SU-4 zetten. Dan kan de SB-800 meeflitsen met bijvoorbeeld compact cams, of eh...TL-buizen.
Dat bevestigt mijn verhaal. Ergens waar ik 'camera' schreef had inderdaad flitser moeten staan.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:40 schreef DigiPire het volgende:
[..]
Als ik mijn SB-800 op SU4 zet, flitst-ie d.m.v. z'n fotocel vrolijk mee met de studioflitsers, zonder dat ik iets in de camera (d200) hoef te verzetten. De studioflitsers worden draadloos door de camera getriggerd m.b.v. zender/ontvanger.
Ja klopt thanks. Het werkt,... maar ik was in de veronderstelling dat je voor de SU-4 modus ook een SU-4 unit moest hebben...quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:40 schreef DigiPire het volgende:
[..]
Als ik mijn SB-800 op SU4 zet, flitst-ie d.m.v. z'n fotocel vrolijk mee met de studioflitsers, zonder dat ik iets in de camera (d200) hoef te verzetten. De studioflitsers worden draadloos door de camera getriggerd m.b.v. zender/ontvanger.
Tja, mijn portemonne zegt dat ik de 600 kan aanschaffen. Ik vraag me echter af of de 800 (die ik liever kocht) voldoende meerwaarde gaat geven voor bijna de dubbele prijs.quote:Op maandag 15 september 2008 12:06 schreef Shark.Bait het volgende:Als ik je post lees heb je al min of meer uitgemaakt welke flitser het moet worden (de 600 ). Leuke van de SB800 vind ik echter dat hij ook in commander mode te zetten is.
Okee, dat helpt. Die 10% extra gaan het verschil tussen 159 of 195 euro echt niet goedmaken denk ik.quote:Op maandag 15 september 2008 20:52 schreef Shark.Bait het volgende:
in commander mode kan je andere flitsers aansturen (sb 600, 800 of sb 900) via infrarood licht. Maar je kan dat ook met de ingebouwde flits van sommige nikon camera's. Ik denk dat de 600 voor 90% van de gevallen voldoende is voor wat je wil.
Bedankt voor het zoeken. Ik had Google al geprobeerd, maar mss niet uitgebreid genoegquote:Op maandag 15 september 2008 23:41 schreef Shark.Bait het volgende:
google vond deze
zo te zien heeft de 800 balanced fill flash en de 600 niet. en ik moet zeggen dat ik dat wel eens gebruik daarom...
Je maakt me nieuwsgierig. Waar heb je die sb-800 gehaald voor dat geld?quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb dus een SB-800 en bevalt prima. Kon 'm nieuw krijgen voor 230,- anders had ik m ook niet gekocht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |