abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46518365
@dvr vooral nu er ook gesproken word over gotische ramen bij de afscheiding tussen de 2 delen.

LED verlichting zou ik ook nog niet doen als basis, is vooral zeer geschikt voor accenten uit te lichten of als orientatie verlichting langs een looppad in of langs de vloer enzo.

Je zou hier een combi kunnen maken tussen getinte TS lampen voor basis verlichting die via het plafond licht geven in de ruimte, spaarlampen in b.v. staande lamp, halogeen verlcithing spots tegen muren en evt LED verlichting ala je bij de zetel hebt toegepast.
  woensdag 21 februari 2007 @ 18:39:26 #177
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46533807
Het is niet omdat de balken scheef zijn dat de voorzetwand van gyproc dat ook zal zijn, en het is niet omdat je gotische ramen kent van kerken ed, dat ze daarom ook vol tierlantijntjes zullen zijn. Strak is het sleutelwoord, zowel voor mij, als voor diegene die er zal wonen. Ik hou niet van rustieke interieurs zoals bv die foto van de zolderbetimmering die solingjan heeft gepost. Het heeft zeker zijn charme, en ik kan er zeker het vakmanschap in bewonderen, maar ik zou dat echt nooit willen in m'n eigen huis. Restaurants en oude panden die rustiek zijn, daar kan ik wel degelijk van genieten omdat het maar voor even is.
Vanavond werk ik niet, kga wel es even vlug kijken hoe alles er in 3D zou uit zien.
Geen zichtbare balken en alles strak, zo wil de toekomstige bewoonster het, en daar kan ik mij perfect in vinden. Sommigen zullen het zonde vinden, anderen niet, je kan niet iedereen tevreden houden natuurlijk

@tnimble; zo denk ik er ook over over de verlichting. Ik wil ook lichtjes in de nok. Omdat de nok zo hoog is en het dus een ware acrobaten toer zou zijn om die lampjes daar te vervangen als ze kapot zijn, moeten dat Led lichten zijn die niet kapot gaan, of toch heel veel langer meegaan.
pi_46534558
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 18:39 schreef MMach het volgende:
Geen zichtbare balken en alles strak, zo wil de toekomstige bewoonster het, en daar kan ik mij perfect in vinden. Sommigen zullen het zonde vinden, anderen niet, je kan niet iedereen tevreden houden natuurlijk
Mijn opmerking was eigenlijk vooral ingegeven door de verwachting dat je dat gewoon nooit strak krijgt..

("je" in algemene zin he - ik bereid me er alvast op voor dat jij een handige truc met strakke touwtjes of lasergeleide apparatuur gaat bedenken waarmee je alsnog een plafond zo strak als een spiegel fabriceert.)

[ Bericht 14% gewijzigd door dvr op 21-02-2007 19:14:38 ]
pi_46538205
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:05 schreef dvr het volgende:

[..]

Mijn opmerking was eigenlijk vooral ingegeven door de verwachting dat je dat gewoon nooit strak krijgt..

("je" in algemene zin he - ik bereid me er alvast op voor dat jij een handige truc met strakke touwtjes of lasergeleide apparatuur gaat bedenken waarmee je alsnog een plafond zo strak als een spiegel fabriceert.)
Straks, vlak en haaks zul je alles krijgen zelfs zonder veel moeite je kan er alleen veel ruimte mee verlzien omdat een muur door een verloop die 3 balken b.v. 60cm dik moet zijn. Links onder steekt de ene uit naar voren, de andere leunt naar achten en de andere staat er een beetje als schoor tegen aan b.v.
pi_46538916
En Mmach merk je nu al dat het er warmer is. Behaaglijker, geen tocht. En stiller?
Ik kan je idd verzekeren dat dat een hels karwei is geweest om het dak bij ons zo te betimmeren.
  donderdag 22 februari 2007 @ 07:19:43 #181
154392 Vodkat
Honda V4 Power
pi_46549382
Onze zolder moet ook nog goed geisoleerd worden ...
Die isolatie is niet zo'n fijn spul

Maar dat zul je wel gemerkt hebben denk ik

Goed bezig MMach
pi_46553766
Heb je toevallig foto's hoe ze het loodwerk buiten hebben opgelost? (ik ben erg benieuwd namelijk)
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:18:18 #183
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46564324
Of het volgens de regels van de kunst is, beoordeel zelf maar:

Er is 10 jaar garantie op het dak, te hopen voor hen natuurlijk dat de siliconen tegen dan nog houden. Het probleem is wel opgelost, dus dat is al een hele vooruitgang.

Ik heb net een minipauze. De betimmering langs 1 kant van het dak is al helemaal klaar, en ik ben net begonnen aan de 2de en laatste isolatielaag (nog geen foto's)

En wat ik dus bedoelde met gotische ramen is iets in die zin:

Maar dan iets minder kerk like. Zo ramen van bijna 4m hoog, dat moet wel tof zijn.
pi_46565214
persoonlijk vind ik de deur niet mooi op deze manier, door de vervorming (b/h) is het niet echt gotisch meer voor mijn gevoel. Schiet trouwens best op, ik neem aan dat je isoleren niet het leukste werk vindt.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_46565250
Mooi, dat idee voor de ramen.
pi_46565283
ramen van 4m hoog zijn idd wel tof, maar niet vergeten dat je die ook moet kunnen kuisen hé, en dat lijkt me iets moeilijker
pi_46565327
Wie kuist er nu ramen.
  donderdag 22 februari 2007 @ 23:44:07 #188
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46580398
Het ging alleen over de ramen op die 3D tekening, de boog enzo, dat is nog in detail te bedenken. Bieke en Yasmina zijn helemaal weg van de gotische ramen, dus ik denk wel dat ze er zullen komen.
Eerst nog een filmpje van de zolder dat mss een en ander verduidelijkt van spant en indeling enzo:

Vanmiddag dus verdergewerkt aan de isolatie en dat ging vooruit (isoleren is niet tof maar het moet gebeuren). Met de kleine nietenschieter want de tacker is daar veel te straf voor, die schiet gewoon door de spijkerbanden.

Na een 1200tal nieten begin je dat toch te voelen aan je vingers, maar goed, het tussentijdse resultaat mag er zijn:

Nog de helft van de zolder te gaan van zowel betimmering als isolatielaag, terwijl de helft van de foto dus bijna af is. Daarna moet er nog van die tape over de naden.

Ik merk geen verschil van de isolatie, het is er gewoon altijd warm en de veluxen staan altijd open, maar Bieke zegt dat het kille gevoel 's avonds in haar slaapkamer (die net onder de zolder ligt) is verdwenen en het aanzienlijk warmer is.

Nog een paar foto's van het beruchte balkje, je ziet dat dat gewoon genageld is:

Bovenaan is er nog zo'n balkje, ook met een beugel, wat me dan doet denken dat het er is aangezet om de beugel te kunnen vastmaken:

Maar het balkje blijkt ook 'netjes' te zijn uitgebeiteld zodat het past over de andere balken, wat me dan weer doet denken dat het bij de constructie hoort.
pi_46580699
quote:
Ik merk geen verschil van de isolatie, het is er gewoon altijd warm en de veluxen staan altijd open
we weten al dat jij het altijd warm hebt MMach, maar andere mensen daarom nog niet hé

en wat die ballkjes betreft, het is niet omdat ze uitgebijteld zijn dat ze deel uitmaken van de constructie , integendeel als je het mij vraagt, wss gewoon eens bijgezet om iets op te hangen en de oorspronkelijk constructie niet willen beschadigen door er een stuk van af te zagen.
pi_46581445
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:52 schreef Archont het volgende:

[..]

we weten al dat jij het altijd warm hebt MMach, maar andere mensen daarom nog niet hé

en wat die ballkjes betreft, het is niet omdat ze uitgebijteld zijn dat ze deel uitmaken van de constructie , integendeel als je het mij vraagt, wss gewoon eens bijgezet om iets op te hangen en de oorspronkelijk constructie niet willen beschadigen door er een stuk van af te zagen.
eensch, volgens mij is er ooit eens iets opgehangen aan die balken. Als het voor de constructie was lijkt met me wel erg prutswerk, als het alleen om iets op zolder op te hangen is is het erg netjes gedaan

Maar allemensen wat heb je er weer een tempo in zitten MMach... wel eens gehoord van pauze?? rustig aan doen?? dagje rust?? vast niet

Wat betreft het nieten... heb je geen niet-pistool?? dus niet de tacker maar een kleine versie ervan? ik heb dr ooit eens eentje bij de hema gekocht, en is perfect daarvoor. Schiet ze netjes het hout in, maar niet té diep... Kostte toen iets van 30 gulden, dus dat moet je voor een euri of 25 wel op de kop kunnen tikken...scheelt een hoop blaren! (ok, t is wat laat, maar anders mag je nog 1200 nietjes op de hand doen )
pi_46586079
Bij mijn tacker zit er een stalen wieljte waarmee je de slagkracht / diepte kunt instellen. Daarwaar de nagel of nieten er uit komen zit een stalen stift die ingedrukt wordt als je het tegen het hout aanzet. Als je deze stift voglt naar de trekker kom je het wieljte tegen.

Er er een beugeltje op die 2 balkjes zit wil niet persee zeggen dat daarom het balke er zit. Men kan ook het balkje een handige plek gevonden hebben. Het bovenste kleine balkje op je laatste foto kan bedoelt zijn om de verbdinging tussen de makelaar en nokgording te verstevigen. Als het goed is heeft de makelaar aan de zijkant een keep waar de schoor van de nokgording invalt. Mischien is deze keep niet goed en hebben ze dit er voor op gezet. Anders heb ik geen idee waarvoor het nut zou hebben. Die langere een stuk naar onderen kan wel nut hebben zooral omdat je zegt dat het dak niet symetrisch is. Maar deze is dan niet tegelijk met de spanten geplaatst andes zou deze tussen het spant en de makelaar in zitten er er niet tegen aan. Als dit zo is hebben ze het of zelf achteraf niet vertrouwd of ging het niet helemaal goed. Voor zo'n redelijk grote zolder vind ik 1 gespant in het midden best weinig. Een net iets bredeere zolder die ik ken heeft er 3 in zitten.
pi_46588592
Het geheim van de beugeltjes.
Er was eens een tijd dat iemand op het idee kwam om beelden door de lucht van de ene plaats naar de andere plaats te verzenden.
Maar hoe moesten die beelden dan ontvangen worden.
Een andere meneer kwam op het idee om een sprietantenne te ontwerpen.
Maar waar zet je dat ding dan neer.
Op het dak
Maar dat kan toch niet .Dan waait hij om
Weer een andere meneer kwam op het idee om hem dan maar een stuk door het dak heen te plaatsen
Dus een geddelte boven het dak met de spriet en een gedeelte onder het dak. De Paal.
Weer een andere meneer kwam op het idee om beugels te maken waar die paal aan vast gemaakt moest worden.
En weer een andere meneer bedacht toen om boven in de nok een balkje te maken en een stuk lager nog een balkje. Dan konden daar de beugels op. Want om nou de paal precies door de nokpan en langs de Steunpaal(makelaar) te laten gaan dat ging niet.
Later kwam er een meneer die vond de kabel uit. Ja en toen kon de sprietantennen met de paal weg.
Maar die meneer die de paal weg heeft gehaald heeft de beugels half laten zitten en de balkjes is hij ook vergeten.

Tjezusmina . Even uitleggen wat een sprietantenne was.

Dat dat bovenste balkje netjes is ingehakt heeft te maken a. met de stevigheid/stijfheid van het zwiepen van de sprietantenne en tevens om die paa verticaal pas te krijgen.
De beugels zaten dus naar links gedraaid kijk maar of daar een gat voor een spijker /schroef zit.

Conclusie Die bovenste ingehakt balk kan weg en het balkje er onder. Deze hebben geen nut meer. Of
je principaal moet van plan zijn nog eens een zendmast te plaatsen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Solingjan op 23-02-2007 15:17:39 ]
pi_46588959
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:44 schreef MMach het volgende:

Ik merk geen verschil van de isolatie, het is er gewoon altijd warm en de veluxen staan altijd open, maar Bieke zegt dat het kille gevoel 's avonds in haar slaapkamer (die net onder de zolder ligt) is verdwenen en het aanzienlijk warmer is.
Reken maar dat ze dat dadelijk aan de stookkosten gaat merken. De kosten van de isolatie heeft ze er binnen een paar maanden uit.
Mmach. Dat heb je netjes gedaan.
Wacht maar als dadelijk die platen er tegen zitten. Je weet niet wat je ziet. Kijk dan ook eens naar de eerste "kale"fotos van het dak.

Toch zou ik de nok enigsinds afsteken. Je kunt daar voor dan OSB planken gebruiken. Schuin afgezaagd aan de uiteinden en tegen de kepers bevestigd. Ondertegenaan kun je dan mooi de afwerkplaten bevestigen. Eventueel zoals je al schreef met verlichting erin.
pi_46589118
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:43 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Reken maar dat ze dat dadelijk aan de stookkosten gaat merken. De kosten van de isolatie heeft ze er binnen een paar maanden uit.
Mmach. Dat heb je netjes gedaan.
Wacht maar als dadelijk die platen er tegen zitten. Je weet niet wat je ziet. Kijk dan ook eens naar de eerste "kale"fotos van het dak.

Toch zou ik de nok enigsinds afsteken. Je kunt daar voor dan OSB planken gebruiken. Schuin afgezaagd aan de uiteinden en tegen de kepers bevestigd. Ondertegenaan kun je dan mooi de afwerkplaten bevestigen. Eventueel zoals je al schreef met verlichting erin.
Ik zou ook de nok afsteken ja Daar krijg je meteen mooi de ruimte voor electra e.d. in te plaatsen, en een stukje vlak plafond is altijd handig
pi_46589355
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:44 schreef MMach het volgende:
Eerst nog een filmpje van de zolder dat mss een en ander verduidelijkt van spant en indeling enzo:
[[url=http://sjl-static12.sjl.youtube.com/vi/inELVWgRgSA/2.jpg]afbeelding][/url]
Wat woon je in een leuke straat, Mmach! Echt prachtige panden staan daar .

Vermoedelijk is er in elk huis wel het een en ander te renoveren. Als de buren lucht krijgen van jouw klustechnieken...
Eeuwig vijfentwintig
pi_46589447
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef Reese het volgende:

[..]

Wat woon je in een leuke straat, Mmach! Echt prachtige panden staan daar .

Vermoedelijk is er in elk huis wel het een en ander te renoveren. Als de buren lucht krijgen van jouw klustechnieken...
MMach herverbouwingen B.V.
pi_46591030
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:02 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

straks heeft die nog een heel klusteam
pi_46591554
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:02 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ik vind 'De Werken' een mooiere naam.

Overigens bestaat in België de rechtsvorm B.V. niet. Wel B.V.B.A, maar dat is behoorlijk off-topic hier
Eeuwig vijfentwintig
pi_46591724
Dat wou ik ook net zeggen

Maar staan idd een hele hoop interessante huizen in die straat, net als in veel gebieden in gent trouwens
  vrijdag 23 februari 2007 @ 19:25:18 #200
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46602804
Eerst even mn grootste (en vrij offtopic) nieuws posten:

De uitslagen van de voorbije examens, slechts 1 buis (9/20) die waarschijnlijk gedelibireerd wordt als het 2de semester goed is (je mag 3 buispunten hebben, dwz 7/20 voor een vak, of 3 keer 9/20 voor 3 verschillende vakken, of ...)
Die K's zijn vrijstellingen ( > 10/20)
Voor amper naar de les te zijn geweest vind ik dat een goed resultaat
Kmoet nog punten van 1 vak terug krijgen, dus wie weet komt er nog een buis bij, misschien ook niet.
Nu even de rest van de reacties hierboven lezen.

@Tnimble:
Juist, dat wieltje heb ik ook. Maar dan nog, zelfs op laagste kracht, niet het nog veel te hard. M'n manuele nietenschieter doet het werk voortreffelijk, en tis nog es een goede training voor de handspieren, met nog 3600 nietjes te gaan

@Solingjan: , dat is super gezien van die tv antenne. Ik zal binnenkort deze onderbouwde theorie toetsen, en de balkjes zacht verwijderen met de hamer.

@Reese: Bwa, deze huizen zijn vrij standaard, zo vind je er in België heel veel (behalve dan misschien in de arbeiderswijken rond vroegere fabrieken, en sociale woonwijken). Wat pas echt impressionante huizen zijn, zijn herenhuizen. Gigantische statische rijhuizen met hoge plafonds, veel detail in gevelwerk en schrijnwerkerij, echt prachtig om zien, en om in te wonen natuurlijk. Zo zijn er in België ook een pak, zeker in Gent en andere grootsteden. Archont heeft een tijdje in zo'n huis gewoond hier in Gent, mss heb je daar nog een foto van?
Dat lijkt me echt een groot verschil tegenover Nederland. Hier is er veel variatie tussen de huizen. Je hebt veel rijhuizen, maar vaak zijn die maar per 2 of 3 in dezelfde stijl. Alles is hier volgebouwd, het ene dorp loopt over in het andere, lintbebouwing dus. Maar hier zie ik veel van die topics van 'kijk we hebben een nieuw huisje' met dan foto's van zeker 20 of 30 dezelfde huizen naast elkaar. Bij ons is dat echt zeldzamer. De wijken die wel zo zijn zijn sociale woonwijken en die zijn aangelegd door de overheid.
Ik heb hier onlangs tijdens een wandeling met Leonidas echt een supervreemde wijk ontdekt (zelfs naar Belgische standaarden) echt in een stuk of 3 straten de meest vreemde opeenvolging van bouwstijlen. Ingetogen klassiek, huizen uit 1930, 50, hypermodern, alles door elkaar. Voortuintjes, gevels aan de straat, ook door elkaar. Heel raar om zien. Meer variatie dan in nl, maar wel een wegennet dat sucked

[ Bericht 14% gewijzigd door MMach op 23-02-2007 19:59:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')