abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46416917
quote:
Op zondag 18 februari 2007 01:20 schreef FamFarmerFan het volgende:
Zo... ik zit het topic even te lezen.... En ik kan niets uitbrengen van bewondering...
Begin dan eens met lezen van alle topics die te voorschijn komen als je op de link in zijn signature klikt
pi_46417158
quote:
Op zondag 18 februari 2007 02:11 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Begin dan eens met lezen van alle topics die te voorschijn komen als je op de link in zijn signature klikt
Hij is goed
Hij is handig
Hij is creatief

Wauw... zit je ooit wel eens stil?
Do you know the difference between commitment and involved?
Think of bacon and eggs, the chicken is involved, the pig was committed.
pi_46417446
quote:
Op zondag 18 februari 2007 02:34 schreef FamFarmerFan het volgende:

Wauw... zit je ooit wel eens stil?
Hee! Breng hem nou niet op ideeën he?!
  zondag 18 februari 2007 @ 23:59:14 #129
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46445150
Weinig spannende dingen, nog meer isolatie:
Dit is de andere kant van het dak; al bijna tot boven, de andere kant is al af.

Intussen hangen er al 180 driehoekjes isolatie omhoog, kzal blij zijn als het af is want das eigenlijk niet zo'n leuk werk.
Ook al een stukje frame gemaakt, daarin komen dus de rollen isolatie te klemmen:

Zo moet de hele zolder nog ondertimmerd worden. Véél hout, en veel werk nog. Maar dat vind ik leuk, werken met hout. Zeker met het nagelschietding en de afkortzaag is het een plezier.
edit;
belangrijk nieuws nog; morgenvroeg komen ze het dak maken, 8u 'smorgens. Of dat zeggen ze toch
pi_46445200
Daar had je een leuk filmpje van kunnen maken...
  maandag 19 februari 2007 @ 00:04:44 #131
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46445306
quote:
Op maandag 19 februari 2007 00:01 schreef FamFarmerFan het volgende:
Daar had je een leuk filmpje van kunnen maken...
Ja, kweet het Maar het is niet bij me thuis dus webcams en andere pc dingen zijn niet beschikbaar.
Trouwens zou ik het mn webcam niet aandoen, dat stof is echt smerig. m'n gezicht en armen liggen er bijna open van.
pi_46445354
Isolatiespul is ook troep om mee te werken...
Maar goed, wat nodig is is nodig.
pi_46445509
MMach
pi_46446118
Als ik al je projecten zo doorloop, vraag ik me af hoe je aan zoveel geld komt. Erfenis of wat?
pi_46449306
quote:
Op maandag 19 februari 2007 00:32 schreef BSAP het volgende:
Als ik al je projecten zo doorloop, vraag ik me af hoe je aan zoveel geld komt. Erfenis of wat?
Betrapt ! LEZEN dus en niet doorlopen.
Om je vraag te beantwoorden: het budget is NUL, zo ongeveer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 februari 2007 @ 07:04:42 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_46449361
quote:
Bovendien is dit karwei voor en bij iemand anders Maar lees gerust alle topics even door, dan leer je ook meteen budgetklussen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_46450179
Ziet er goed uit wederom! Hoe ga je het dak afwerken? Mischien mooi om een deel van de balken in zicht te laten/nep terug te zetten en er kraaldelen of gipsplaten tussen te zetten? De gordingen steken nu nog behoorlijk uit als je de afwerking daar voor zet raak je toch wel optische ruimte lwijt. Met de isolatie natuurlijk ook maar daar krijg je comfort voor terug.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:06:57 #138
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46450848
quote:
Alle projecten die rechtstreeks voor mij zijn, zoals mn kamer, zetel, bed, de bar zelf, de zetels daar; betaal ik zelf. Hoe kom ik aan dat geld? Het antwoord is simpel: werken. In de vakantie, in de weekends, you name it.

Projecten die in de eerste plaats algemeen zijn, zoals de achtergevel, keuken, etc wordt door iedereen betaald 1/5. De keuken is een andere zaak,want die is gefinancierd door de verkoop van wijn.
Geld dat te kort komt als een project nog niet is afgewerkt schiet ik zelf dan weer voor.

Buiten dat hebben we nog heel veel bouwmateriaal en machines liggen, dus dat helpt om de kosten te drukken.

En ten slotte, deze zolder is niet bij mij

@tnimble: ben ik ook over aan het denken. De dakbalken zijn wel erg doorgezakt, dus er moet wel een strakke omkisting om. Ik zou liever iets straks zien, maar ik vraag het even wat Bieke wilt.
Vandaag weer een 11 tot 11 dagje.
pi_46453716
ipv die latten had je beter OSB/ Underlayment plaat in stroken kunnen laten zagen zo breed als je zelf wil.
Op de zijkanten van de kopsekanten strookjes van 2-3 cm aan beide kanten.
Dus die kopse kanten worden dan 18+20+20 = 58 mm Kun je daar je gipsplaten tegen an maken.
Kunsthout constructies (OSB Underlayment is altijd beter , sterker en stijver en je kunt er mooie dingen van maken.

Achter deze platen zit 32 cm isolatie.
Ik heb hier 44x44 cm kepertjes destijds voor gebruikt. Mocht ik het nofg eens doen dan deed ik dit met osb plaat en opbouw.
Achter de zichtkeper zit een lat welke aan beide zijden uitsteekt plus nog dwars latten. Is voor het vastschroeven van de gipsplaten Rondom de gipsplaten en tegen de kepers zitten sierlatten van 30 x30 met profiel. Zijn vrij prijzig deze sierlatten.
pi_46454037
Je moet dus nog een deel doen.
Overweeg dan of je OSB stroken gaat gebruiken.
Breedte van de OSB platen is de afstand van de dakplaat (bij de bestaande kepers) tot het uiteinde van de baddingen of minder.
Schroef de OSB plaat vast op de kepers Dan krijg je dus allemaal vakken.
Wil je de baddingen nog een beetje in zicht hebben maak ze dan iets smaller en zet een kepertje tussen de osb op de badding boven en onder
Op de uiteinde osb stroken TACKEN( Fijn dat ding he) van 2 cm aan beide zijden.
En je kunt je Gipsplaten hier op vast zetten.

Isolatie zakt niet in Als die stroken op de zijkanten van de osb zitten houden die de isolatie vast.
Meet je de juiste dikte op( dus eventueel wat van de dikte afhalen. Dan past het allemaal precies.
Iso zakt echt niet in.
pi_46455857
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:59 schreef MMach het volgende:

belangrijk nieuws nog; morgenvroeg komen ze het dak maken, 8u 'smorgens. Of dat zeggen ze toch
En, zijn ze langsgekomen?

en nog belangrijker, hebben ze het opgelost?
  maandag 19 februari 2007 @ 14:43:56 #142
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46457578
Zo, even pauze. De mannen zijn langsgekomen en het is deftig opgelost , de foto's van de schade hadden voor de doorbraak gezorgd .
Het verdict over balken zichtbaar of niet is gevallen. Yasmina ziet liever strak, dus de balken komen achter de wand, en het ondersteuningsbalkenwerk wordt omkast waar het kan. (don't shoot the painist, al hoor je mij niet klagen )
Deze morgen vooral opgeruimd want het was nodig.
Wat is zo'n busje handig.

Nu is het ook een uitgelezen moment om te tonen hoe groot de zolder is. Op foto's lijkt die altijd veel te klein, maar elke keer als ik er kom was ik vergeten dat ie toch vrij groot was. Daarom, even met m'n zus als model:

En een panoramatje

Solingjan, dat is een goede tip misschien die osb platen. Maar de constructie hoeft helemaal niet sterk en stijf te zijn, die hoeft immers enkel wat lichte isolatie te dragen. Voor de rest heeft die geen functie. De gyprocplaten komen aan nog n ander frame te hangen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 februari 2007 @ 14:53:23 #143
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_46457864
Wat ga je met de muren doen? Want dat ziet er vrij kaal uit nu
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_46462551
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:43 schreef MMach het volgende:

Solingjan, dat is een goede tip misschien die osb platen. Maar de constructie hoeft helemaal niet sterk en stijf te zijn, die hoeft immers enkel wat lichte isolatie te dragen. Voor de rest heeft die geen functie. De gyprocplaten komen aan nog n ander frame te hangen.
Maar met die OSB platen kun je dus tot op de mm nauwkeurig tot het eind van de badding werken.
En dan met gipsplaten dichtmaken zodat je een vlak krijgt.

Plus het voordeel is dat je dikkere isolatie hebt en je kunt de isolatie er tussen klemmen.
Bij OSB platen hoef je geen konstructie te maken Die dienen enkel ook alleen maar als hulp middel voor de isolatie voorlopig tussen te klemmen . Daarna voor de gipsplaten aan vast te schroeven
Dus waar de gipsplaten tegen de osb platen komen nog een verdikking maken van strookjes osb.
Deze kun je vast tacken.

Kijk ook eens of je Kepers/balken kunt leggen op de middelste badding van badding naar badding.
Schuin afzagen op de badding leggen. Eventueel een dikkere balk in het midden van muur naar midden steunpaal/stut. Als je dat kunt/zou gaan doen zou ik dat het eerste doen. Zodoende kun je daar dan een vloertje maken en daar boven weer makkelijker op werken.

Als ik Leonidas daar zie staan moet er voldoende ruimte tot het plafond zijn. Toch.

[ Bericht 12% gewijzigd door Solingjan op 19-02-2007 17:33:53 ]
  maandag 19 februari 2007 @ 17:28:27 #145
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_46462622
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:25 schreef Solingjan het volgende:

[..]
Als ik Leonidas daar zie staan moet er voldoende ruimte tot het plafond zijn. Toch.
Pssst: volgens mij is dit zijn zus en niet Leonidas, zijn bonbonneke...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_46462728
Zijn allemaal mooie vrouwen. Bijna niet te onderscheiden van elkaar.
pi_46463020
Nu ik die mooie grote ruimte zo zie, vraag ik me toch af of het wel zo'n goed idee is om hem in tweeën te splitsen. Zou één grote studio niet veel mooier zijn, met hoog tegen de achtermuur een soort vliering (of chiquer gezegd: een vide) waar de dochter haar bed, bureau e.d. op kan zetten? Of is privacy daarvoor teveel een issue?

ps: hier past wel een kroonluchter
pi_46465192
Mooie zus.... erm, zolder.

OT: inderdaad meer ruimte dan je aanvankelijk op de foto's kan zien. En ook nog relatief licht.
pi_46466218
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:41 schreef dvr het volgende:
Nu ik die mooie grote ruimte zo zie, vraag ik me toch af of het wel zo'n goed idee is om hem in tweeën te splitsen. Zou één grote studio niet veel mooier zijn, met hoog tegen de achtermuur een soort vliering (of chiquer gezegd: een vide) waar de dochter haar bed, bureau e.d. op kan zetten? Of is privacy daarvoor teveel een issue?

ps: hier past wel een kroonluchter
Een vliering is als jet het bovenste deel van de zolder volledig voorziet van een plafond met een luik er in voor opslag. Een vide is wat je bedoelt hier. (allen is de vide dan juist het deel waar je niets hebt gebouwt (vide is frans voor open ruimte)) Dit lijkt mij ook erg mooi en optisch veel ruimte te geven en licht in de ruimte goed te behouden.
pi_46466458
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:25 schreef Solingjan het volgende:

Kijk ook eens of je Kepers/balken kunt leggen op de middelste badding van badding naar badding.
Schuin afzagen op de badding leggen. Eventueel een dikkere balk in het midden van muur naar midden steunpaal/stut.
Je bedoelt de trekplaat met makelaar tussen de middelste spanten?
quote:
Als je dat kunt/zou gaan doen zou ik dat het eerste doen. Zodoende kun je daar dan een vloertje maken en daar boven weer makkelijker op werken.

Dat is toch Dorothée
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')