abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46018119
Waar ga je anders niet voor een wentel-trap?? staat wel mooi denk ik en neemt t minste ruimte in beslag
  maandag 5 februari 2007 @ 20:09:56 #47
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46018383
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:03 schreef Solingjan het volgende:
Mmach heb je het nou gelezen van dat vloertje van 150cm hoog??
Ik had er over gelezen. Dus:
quote:
Links dus het bed met hoofdeinde onder raam. Kun je aan beide zijden om het bed lopen
Deur links naast stutpaal.
Rechts naast stutpaal vloertje van 80-100cm breed naar schoorsteen muur. Vloer wordt 150 cm hoog
Boven masterbedroom links komt dan het kinderbed.
Dat is dus zoals op de 3d tekening he? Ook 150cm hoog, ook boven de masterbedroom, alleen de locatie van het bed is anders. Jij wil op dat vloertje kunnen lopen waar nu het 1 persoonsbed staat als ik het goed begrijp.
quote:
Je kunt dan over het vloertje lopen en bij het bedkomen.
390 - 40 cm(loze ruimte in nok)= 350 - 150 maakt 200 cm rest hoogte. Moet genoeg zijn om te lopen
Onder vloertje kunnen kasten komen.
Ok, dus ipv het 1pers. bed, kan je er lopen
quote:
Je kunt er dan van de masterbedroom in en van de andere kant.
Trappetje hoeft slecht naar 150 cm. Kan dus rechts onder schuindak tegen de schoorsteenmuur.
Rechts onder schuinte kunnen nog kasten.
Waar komt dat 1 persoonsbed dan? Links boven de masterbedroom zeg je daar, dus dat wil zeggen dat de masterbedroom een verlaagd plafond zal hebben waar het kleine bedje bovenop ligt?

@kroegtijger
En een wenteltrap dat lijkt mij ook nog wel doenbaar, maar alleen als ik die zelf kan maken (kosten drukken). Dat moet wel mogelijk zijn vermoed ik.
pi_46018629
Een wenteltrap kun je net zoals wentelteefjes makkelijk zelf maken Dikke balk nemen die je eventueel rond maakt. Daarin maak je met de frees of handzaag en beitel nissen voor de treden. De andere kant van de treden is iets moeilijker maar dat kun je opvangen door de ondersteuning steeds per treede te maken uit b.v. een rond stuk hout wat achter op de trede staat waar dan de volgende trede met zijn voorkant op rust. Of stukken plank die je van trede tot trede laat lopen en netjes in 1 lijn schaaft.

Wentelteefjes is een kewstie van een pannetje wat kaneel, boterhammen, boter, ....
pi_46018888
De laatste tekening.
Rechts naast steunpaal en de lijn waar 180cm staat dat stukje. Breed ongeveer 80-100 cm vloertje
op 150 cm hoogte Dus van de paal scheiding tot naar de schoorsteen muur.
Het kinder bed komt boven de masterbedroom.
Trapje slechts 150 cm hoog naar plateautje. Zodoende kun je als volwassen bij het kinderbed komen.
Onder dit plateau/vloertje k=un je aan twee kanten kasten maken
pi_46019184
Als ze onder de ene velux een zitgedeelte wil en onder de ander de kitchenette, is het dan niet mogelijk om de slaapgedeelten wat meer onder de kap in de veluxvrije hoeken te plaatsen? Dan heb je licht waar je opdrachtgeefster het wil hebben terwijl je functies die weinig licht en hoogte nodig hebben in de wat donkere hoeken wegwerkt.
pi_46020226

Als ze perse daar een zitje willen dan gooi de de boel toch om. Draaien
  maandag 5 februari 2007 @ 21:32:37 #52
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46021704
Hmm, das inderdaad niet slecht. Kga dat morgen nog es bekijken want er is bezoek.
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:47:46 #53
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46126114
Er zijn verdere afspraken gemaakt over de zolder. Volgende week dinsdag komt de bankkaart van de klusrekening, dus dan kan er misschien begonnen worden.
Het finale ontwerp zal een kruising zijn tussen het eerste, het 2de ontwerp en dat van solingjan zelfs. Onder het kleine bedje komt een bureau, het 2 persoonsbed komt ook verhoogd. Yasmina wou ook in de hoogte slapen. Maar ze zei dat kruipruimte boven in het bed voldoende was, en dat er geen afscherming rond moest. Dat mag dus vrij hoog tegen de nok komen. Morgen of zo teken ik het es in 3d.
Verder lijkt het enige alternatief voor de bestaande trap een draaitrap te worden.

Maar er zijn ook extra problemen opgedoken. Het dak is gelegd door een professioneel dakdekkingsbedrijf, maar niettegestaande je daar veel geld voor neerlegt, zijn er toch 2 fouten, waarvan één zeer dringend moet opgelost worden.

Prebleem 1:
Close up:

Er ontbreekt daar een stuk tussen de 2 goten. Water loopt er nu ongehinderd tussen en heeft al in beide huizen vochtschade veroorzaakt. Dit kan dus niet en moet snel worden opgelost (door dat bedrijf zelf natuurlijk)

Prebleem 2:
Close up:

Er ontbreekt dus een loodslabbe aan de schouw. Die is er gewoon afgevallen en ligt in de goot. Hoewel dat nu nog geen schade heeft veroorzaakt, moet dit ook worden gefixt.

Dan vraag je je toch af wat die professionals hun meerwaarde geeft.
pi_46126330
Als je achter zulk gepruts aan moet gaan: geen. Helaas zijn er zat mensen die geen grote zorg in hun werk steken maar gewoon willen cashen. Jammer...

Ik ben benieuwd naar de 3D.
pi_46126525
Lekker zeg die lui.

Ook bij die schoosteen hoort er niet zomaar uit te valen. En daarnaast als je het lood in zo'n muisetrappatje monteert heb je vaak erg weinig overlap waardoor bij wind er water over het lood heen naar binnen waait.
pi_46138350
Wat een slecht loodwerk zeg, eigenlijk moet ze eisen dat de verschillende loodloketten vervangen moeten worden, met een stuk meer overlap onderling
pi_46138430
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:00 schreef tnimble het volgende:
Lekker zeg die lui.

Ook bij die schoosteen hoort er niet zomaar uit te valen. En daarnaast als je het lood in zo'n muisetrappatje monteert heb je vaak erg weinig overlap waardoor bij wind er water over het lood heen naar binnen waait.
zo te zien heeft die missende wel ERG slecht vast gezeten

gezien er praktish niks in het metselwerk mis?
pi_46138946
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zo te zien heeft die missende wel ERG slecht vast gezeten

gezien er praktish niks in het metselwerk mis?
en wat Gurb zegt
pi_46150751
Beide foto's zouden overigens niet misstaan in de rubiek 'Bouwfout van de dag' van de Bouwwereld.

Edit: typo.

[ Bericht 9% gewijzigd door Walter-Ego op 09-02-2007 22:50:54 ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:07:07 #60
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46156573
@walter-ego: fantastische rubriek, ik heb er net naar gekeken, je houdt het niet voor mogelijk.

Ok, dit is dan het finale ontwerp. Gewoon de basisvormen dan. Het 3d bestand was beschadigd geraakt zodat ik alles opnieuw moest tekenen en met dat mijn humeur beneden het nulpunt staat wegens de keukenontwikkelingen (zie slowchat), heb ik er niet teveel tijd in gestoken.
Geen laddertjes ed getekend, geen textures, geen kleurtjes. In de afgescheiden slaapkamer komt wel nog meer plexiglas in de scheidingsmuur omdat die wel heel overheersend is zo zonder raampjes.
In dit ontwerp is rekening gehouden met alle wensen.
-2 persoonsbed in de hoogte, zonder afscheiding, met weinig ruimte erboven, ongeveer 1/6 van het totale oppervlak
-plaats voor een kitchenette aan het zolderraam eronder
-1persoonsbed in de hoogte, met afscheiding, ruimte voldoende erboven, geschrankt tov het andere bed
-een bureau eronder

Op zich is het een weinig bijzonder ontwerp, maar het voldoet aan de noden, en er is wel iets moois van te maken.

En het is net doorgestuurd voor goedkeuring en/of laatste wijzigingen.
Opgelet: het gaat hier bijna louter en alleen over de indeling van de ruimte. Dat wil niet zeggen dat de muren recht gaan zijn of de ramen op die plaats zullen zitten. Dat wil enkel zeggen dat de bedden zich daar zullen bevinden, en het bureau daar. Voor het uitvoeren van de scheidingwanden wordt de creativiteit op de gepaste momenten benut.

[ Bericht 6% gewijzigd door MMach op 09-02-2007 23:12:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')