In de regen lopen en daarna lekker in een warm bad springen!quote:Op zondag 6 mei 2007 23:52 schreef Adelante het volgende:
en het wordt wel beter loopweer komende week, beetje regen, 15 graden....
Er zijn verschillende manieren van lopen. Traditioneel land je op je hiel en wikkel je af naar je tenen. Daarnaast zijn er ook voorvoetlanders. Mensen die op die manier lopen landen meer op de bal van de voet en wikkelen vanuit daar af naar de tenen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:56 schreef FJD het volgende:
Ik merkte al dat ik vooral veel vol op m'n voet land en dat is dan denk ik ook iets wat je aan moet passen zodra je hardloopschoenen hebt. Dan moet je beter op je hiel gaan landen. Op gympen maakt het niet echt uit waar je land; heeft allemaal maar erg weinig demping.
quote:Op maandag 7 mei 2007 17:35 schreef -Marjo- het volgende:
Tis achter de rug *hijg hijg...
Okéquote:Op maandag 7 mei 2007 20:01 schreef FJD het volgende:
YupJe kunt ook op andere dagen beginnen natuurlijk dat is niet zo'n punt.
In het begin deed ik t op de stopwatch van m'n telefoon, toen was ik dus steeds naar m'n telefoon aan t kijken. Wat een drama was dat zegquote:Op maandag 7 mei 2007 22:03 schreef Adelante het volgende:
Ik heb m'n iPod niet opgeladen blijkbaar en dus viel na het eerste stukje de muziek en Evy uit, dus toen moest ik zelf gaan tellen en je merkt gewoon dat je dan minder op je ademhaling en beweging gaat letten. Dat overkomt me ook niet meer
Gewoon hardloopschoenen halen. Je haalt de 10 weken echt niet op sportgympen. Last van je rug, enorme last van je kuiten. Sportgympen zijn er niet voor gemaakt. Voel in een sportwinkel maar eens hoe zacht de zool van een hardloopschoen is (Nike Running zal er wel staan) en je weet meteen waarom je zoveel pijn hebt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:07 schreef Luigi_ het volgende:
Ik heb best veel last van m'n onder rugOf dat spierpijn is of een oorzaak van verkeerde schoenen enz. weet ik niet. Maar ik weet wel dat er aardig wat aan mijn conditie kan gebeuren
. Al was ik gisteren na het hardlopen helemaal niet moe, en zou ik nog makkelijk een sprintje kunnen trekken
![]()
Veel suc6 met dit wanstaltige weerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:08 schreef Babbel1 het volgende:
Ik ga nu les 19 lopen met Evy (1e keer hardlopen..), ik ben benieuwd!
jaa, dat mag ik nu doenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:12 schreef Luigi_ het volgende:
[..]
Veel suc6 met dit wanstaltige weerHet is daarna wel lekker om weltevreden onder de douche te gaan staan
Haha, dat zal je altijd zien, die regenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:10 schreef Adelante het volgende:
hele dag droog geweest, ga ik lopen om 21 uur begint het te hozen
ik moet misschien m'n krachttraining en looptraining ook iets beter op elkaar afstemmen, vanmorgen m'n benen flink getraind en daarstraks hardgelopen betekent nu dat ik niet meer van de bank kanEn de muziek van Evy mag wat afwisselender wel, heb nu al drie lessen halverwege chihuahua...
Geen hardloopschoenen zeker?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:20 schreef Babbel1 het volgende:
Ik heb ook onwijs spierpijn, ik liep echt als een oud vrouwtje de trappen op en af bij mn stage (een sportorganisatie zelfs) en mn overstap bij de NS heb ik ook gemist
![]()
Jawel, keimooie asics!quote:
Ik loop over de kade langs het water en lag er met een flinke windvlaag steeds bijna in.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:38 schreef Adelante het volgende:
wat een tyfuswind zeg, was halverwege al doodop, gelukkig was ik tegen de wind in begonnen, maar ietsje minder mag wel ofzo...
quote:
Jawel, maar als ik hier tijd voor ga maken, dan komen er andere dingen om de hoek kijken waar ik eigenlijk ook geen tijd voor heb en die belangrijker zijn. Dan moet ik meteen alles doenquote:
Meer doserenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
meer mensen die de eerste les zo zwaar vonden, of ben ik de enige met de conditie van een visstick?
dat deed ik ook, ik liep niet belachelijk hard ofzoquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:55 schreef FJD het volgende:
[..]
Meer doserenJe moet de eerste paar minuten een procent of 10 a 20 onder wat je denkt dat een normaal tempo is lopen. Snap je t nog?
Als je direct begint op een tempo waarvan je denkt "dat loopt lekker door" dan ben je nog voor de helft v/d training helemaal dood
Ik vond het ook onwijs zwaar. Ik heb les 1 na een paar dagen opnieuw gedaan en toen ging het iets beter. Toen ik met les 2 wilde beginnen kreeg ik last van mijn kuit. Ben dus maar weer gestopt...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
*hijg*
zo, les 1 van evie nogwattes achter de rug
ik vond het echt zwaar
maargoed, heb het netjes volgehouden, dat wel.
voel het wel zeg, in mijn enkelsvooral mijn rechterenkel doet zeer
meer mensen die de eerste les zo zwaar vonden, of ben ik de enige met de conditie van een visstick?
draai je ook rondjes met je enkels voor je gaat lopen? wil nog wel eens helpen!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
voel het wel zeg, in mijn enkelsvooral mijn rechterenkel doet zeer
als je zoiets meemaakt probeer het er voorzichtig uit te rekken. wil nog wel eens helpen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:15 schreef -Marjo- het volgende:
Toen ik met les 2 wilde beginnen kreeg ik last van mijn kuit. Ben dus maar weer gestopt...
Haha, helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:04 schreef neee het volgende:
Begin me wel te ergeren aan mensen die niets terug zeggen wanneer je ze begroet.
Nou heb ik hier dat probleem niet echt, ik word echt als een mongool aangekeken als ik hier iets aan m'n gezondheid doen, maar ik heb er zelf ook geen wereldbehoefte aan neequote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
als ik ergens geen boodschap aan heb als ik probeer te hardlopen, is het wel het groeten van andere mensen
hier ook niet hoor, niemand groet elkaar hier, tenzij het een bekende van je is.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Nou heb ik hier dat probleem niet echt, ik word echt als een mongool aangekeken als ik hier iets aan m'n gezondheid doen, maar ik heb er zelf ook geen wereldbehoefte aan nee
Ik heb ook niet echt het idee dat ze goed kan tellen neequote:Op zaterdag 12 mei 2007 06:32 schreef Libris het volgende:
Trouwens, die Evy neemt het niet echt nauw met de minuten, of licht dat aan mij?
Waarbij de laatste drie lessen geen podcast hebben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:39 schreef mitt het volgende:
Oke, dus als ik het goed begrijp hoort http://www.sport.be/starttorun/downloads/0tot5kmin10weken.xls bij http://een.typepad.com/vl(...)unpodcast/index.html
Ik werk ook altijd eerst een bakje yoghurt weg voordat ik ga lopen hoor, anders haal ik het echt niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:12 schreef MaxPower het volgende:
les 12 achter de rug, 1, 2, 4, 4 en 5 minuten. Kreeg een beetje last van hongerklop, sinds de lunch niks gegeten.![]()
12 September de AD 10km loop in Rotterdamquote:
9 september toch?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:25 schreef FJD het volgende:
[..]
12 September de AD 10km loop in Rotterdam
Nog niet, maar ben het wel van plan. Eerst even de voortgang bekijken, maar er zit ook 3 km bij, dat moet over anderhalve maand zeker wel lukken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:42 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Heeft iemand trouwens weleens meegelopen aan de Ladies Run?
Je bent zelfs over de 10km heen als je t schema volgt wat ik met een vriend van me ook volgquote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:46 schreef Innocence het volgende:
Vind mezelf wel erg ambiteus als ik dit teruglees en me bedenk dat ik nu net een paar keer 3 minuten achter elkaar loop.![]()
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als je aan zo'n loopclinic mee gaat doen. Ik heb zelf ook erg last van mijn bovenbenen, maar dan niet zo hoog als mijn lies, maar alleen een cm of 10 boven mijn knie.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:44 schreef Adelante het volgende:
m'n knieëen en kuiten geven geen prolemen tijdens het lopen, maar m'n bovenbenenTijdens het hardlopen gaat het eigenlijk prima, maar zodra ik dan moet wandelen, strompel ik echt die minuut. Binnenkant bij m'n lies wil gewoon niet.
Ga eens kijken of er iets van een loopclinic is binnenkort, want conditioneel ben ik nog lang niet aan m'n top, maar m'n spieren moeten ook mee willen
Ik bedoel ook eigenlijk het 'hard gaan'. Wielrennen noemen sommigen het, maar zo wil ik dat 30km/h getrap van mezelf niet noemen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:12 schreef B.ertha het volgende:
Fietsen vind ik nou niks (als sport dan, zo is het heerlijk). Je bent óf heel lang bezig, óf je moet heel hard gaan, anders heeft het geen zin. Doe mij maar vrijetijdsfietsen, in de zon
Ik heb ongeveer eenzelfde schema.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Je bent zelfs over de 10km heen als je t schema volgt wat ik met een vriend van me ook volg
*spam modus*
www.wielewaalmarathon.nl
Luie donder schema brengt je in 10 weken naar 5km en als je daarna doorgaat met het opbouwschema dan loop je 10/12 weken later op zondagen ongeveer 10km. Precies op tijd dus
Het is inderdaad wat ambitieus maar dat maakt de prestatie des te groter
dag 1 welquote:Op maandag 14 mei 2007 20:12 schreef Trusten het volgende:
Hoe vaak is het bij die Belgische de bedoeling dat je loopt?
Merciquote:Op maandag 14 mei 2007 20:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
dag 1 wel
dag 2 niet
dag 3 wel
dag 4 niet
dag 5 wel
dag 6 & 7 niet
Leukquote:Op maandag 14 mei 2007 12:55 schreef Innocence het volgende:
Ik heb ongeveer eenzelfde schema.![]()
Ga het iig proberen.
tof!quote:Op maandag 14 mei 2007 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Ik voorzie een 2e deelEn iedereen gaat elkaar steunen tijdens het hardlopen
Lekker uitlopen idd, en ik ga altijd gelijk douchen na het rennen. Zorg iig dat je benen niet afkoelen.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
tof!
nu maar hopen dat morgen mijn spierpijn weg is
hebben jullie nog tips om spierpijn in de bovenbenen zo snel mogelijk kwijt te raken?
Jamaar, de 9e, dát moet je nou ook weer niet doen denk ik.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:17 schreef Ynske het volgende:
Geen last van rug, knieen of kuiten... maar wel van de spieren op mijn bovenbenen.... naar de 9e verdieping lopen, ging iets minder soepel dan normaal
normaal is t geen probleem....quote:Op maandag 14 mei 2007 21:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Lekker uitlopen idd, en ik ga altijd gelijk douchen na het rennen. Zorg iig dat je benen niet afkoelen.
Zelf eet ik na het sporten pas. Liefst iets van pasta, dat vind ik niet alleen lekker, 't schijnt ook n goede spierhersteller te zijn. Maar daarin kan ik ook helemaal fout zitten.
[..]
Jamaar, de 9e, dát moet je nou ook weer niet doen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |