Okeequote:
Ziet er gaaf uit. Succes met de onderhandelingenquote:Op zondag 4 februari 2007 10:12 schreef Rewimo het volgende:
De vraagprijs was 340.000. Wij hebben uiteindeljik 330.000 betaald. Nou ja, dat moeten we nog doen
De kelders zitten onder de keuken, badkamer & hal enzo. De verwarmingsinstallatie staat erin en verder opslagruimte. je kunt er inderdaad prima in staan. Verder hebben we het dit bezoek niet bekeken aangezien we de ruimte toch niet echt gaan gebruiken. We hebben in andere ruiimtes tenslotte opslagruimte genoeg.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:32 schreef livelink het volgende:
Van wie zijn die weilanden rondom het huis eigenlijk? En hoe groot is de kelder, kun je daar in staan?
Oh ja, en ik ben ook helemaal niet jaloers, hoor![]()
Om het huis zijn volgens mij korenvelden ofzo.. Zullen wel van de een of andere boer in de omgeving zijn. Bouwen is er in ieder geval niet toegestaan..quote:Op zondag 4 februari 2007 11:32 schreef livelink het volgende:
Van wie zijn die weilanden rondom het huis eigenlijk?
Vanzelfsprekend. Dat ding is nog hardstikke nieuw, werkt prima en staat in de kelder, waardoor je 'm toch nooit ziet. (dit soort installatie's zijn overigens heel normaal in Duitse huizen. Duitsland heeft (over het algemeen) geen gas in huizen)quote:Op zondag 4 februari 2007 12:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Houden jullie dat (vreselijk grote lelijke) olie gestookte verwarmingsding?
Ik neem ook aan dat het niet echt officiele pacht is, maar dat dat weiland onofficieel verhuurd is ofzo.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:50 schreef livelink het volgende:
En dat weiland van de luchtfoto wordt dus momenteel verpacht? Moeten jullie die pacht niet overnemen?
Sorry voor mijn gevraag.
Ja. Anders zitten we in de kouquote:Op zondag 4 februari 2007 12:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Houden jullie dat (vreselijk grote lelijke) olie gestookte verwarmingsding?
Mooi!quote:Op zondag 4 februari 2007 13:06 schreef DuchessX het volgende:
Juup en ik zijn ook echt niet jaloers hoor![]()
Momenteel opslag van paardevoer. Origineel denk ik iets wat met hooi te maken heeft. Wordt afdak met tafel en stoelen..quote:Op zondag 4 februari 2007 14:34 schreef RealZeus het volgende:
Wat een gaaf huis en vooral ,wat een heerlijke lap grond.Is dat een tuinhuisje ,in de hoek van jullie perceel.?
Kleve is ook wel te doen, ken iemand die er famillie heeft wonen en schijnt gewoon wel oke te zijn.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:05 schreef qltel het volgende:
We gaan er vanuit dat we voorgoed verhuizen.. Maar je weet maar nooit..
Het gekke is inderdaad dat je dat gelijk merkt. De huizen zijn anders, dorpen zijn anders ingedeeld, er staan veel meer huizen in het buitengebied enzo. En mij staat het wel aan. Je ziet er veel minder wijken met hele rijen exact dezelfde huizen dan in Nederland.
We gaan verhuizen naar een dorp tussen Goch en Kleve in. Is ook wel een voordeel, want we zijn zo in Goch, waar je alle winkels hebt die je maar nodig kunt hebben.
Veel vogels.. Mooie landchappen, leuke oude plaatsen.. Mogelijkheden genoeg..quote:Op zondag 4 februari 2007 16:09 schreef Borelius het volgende:
Ja, mijn account doet het nog!
Super, ben benieuwd naar de fotografische mogelijkheden van de omgeving.
Nee hoor, het is vlakbij Goch en Kleve en een minuutje of 20 van Nijmegen vandaan. Schuin aan de overkant van de kruising is nog een boerderij trouwens.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:52 schreef Igraine het volgende:
Ziet er heel leuk en groot uit!
Wel erg afgelegen lijkt het, of valt dat wel mee?
Ik heb even gezocht op de mogelijkheden over kamperen in Duitsland.. "Vrij kamperen is ook toegestaan, mits je toestemming hebt van de landeigenaar.". Geen probleem dus..quote:Op zondag 4 februari 2007 16:01 schreef jessie het volgende:
Echt supergefeliciteerd met jullie prachtige huis
En ik heb me tent al van zolder gepakt, dus zodra jullie er zitten kom ik kamperen op jullie stuk land
Dat is wel mijn opvatting van afgelegen hoorquote:Op zondag 4 februari 2007 16:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee hoor, het is vlakbij Goch en Kleve en een minuutje of 20 van Nijmegen vandaan. Schuin aan de overkant van de kruising is nog een boerderij trouwens.
Ik werk in de randstad. En niets is zo heerlijk als de weg naar het rustige Brabant waar ik woon...quote:Op zondag 4 februari 2007 17:05 schreef Igraine het volgende:
[..]
Dat is wel mijn opvatting van afgelegen hoorIk ben een (rand)stadsmens.
Maar als je dat niet erg vind is het supertof natuurlijk.
Trampoline is leuk! DIe komt er echt wel een keer. Kunnen we eindelijk zo'n hele grote kwijt..quote:Op zondag 4 februari 2007 17:23 schreef snoopy het volgende:
En er kan een trampoline in de tuin voor Christan![]()
Dat zou ik tenminste willen met zo'n tuin![]()
Ik ook... Aan de andere kant moet gezegd worden dat die mensen op leeftijd zijn.. En op die leeftijd is zo'n inrichting wel wat normaler..quote:Op zondag 4 februari 2007 17:38 schreef Bluezz het volgende:
Geweldig allemaal!!!
En nogmaals, ik kijk nu nog ff mijn ogen uit naar de inrichting van die mensen die er nu wonen
Iets waar ik al gelijk aan dacht toen ik dit huis zag. Een vrolijk gekleurd huisje, met een bankje erin enzo, en een trap naar een eerste etage waar je naar buiten kunt en dan een glijbaan af..quote:Op zondag 4 februari 2007 17:24 schreef Rewimo het volgende:
Da's nog een idee jaVoorlopig heeft meneer echter zijn zinnen gezet op een klimding met huisje en glijbaan
In Nederland hangt dat van de gemeente af. Ooit toen ik nog lid was van de desbetreffende raadscie. was er een voorstel om ook in Maastricht het vrij kamperen te verbieden. Ik heb toen aangevoerd dat Maastricht als grensgemeente niet kan afwijken van de omliggende gemeentes in het buitenland. Voorstel werd teruggetrokken en een paar maanden later lag er een nieuw voorstel dat vrij kamperen voor een beperkt aantal dagen met toestemming van de landeigenaar/gebruiker toestaat. Het kan dus wel in Nederland.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:58 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht op de mogelijkheden over kamperen in Duitsland.. "Vrij kamperen is ook toegestaan, mits je toestemming hebt van de landeigenaar.". Geen probleem dus..
Grappig.. M'n ouders hebben een stukje bosgrond in Nederland, en daar is serieus een keer de politie langsgekomen om ons met tent en al eraf te sturen.. Want hier in Nederland mag je niet eens op je eigen grond kamperen zonder vergunning..
Zeker kan het wel. Maar als het algemeen is weet je tenminste waar je aan toe bent. Je kunt moeilijk APV's door gaan pluizen om gemeenten te vinden waar het wel mag... En eerlijk gezegd, niet eens mogen kamperen op je eigen grond vind ik toch wel heel er bizar. Maar goed, in Duitsland mag het dus wel (Belgie ook weet ik uit ervaring) dus dat probleem hebben we binnenkort niet meer. En er zijn ook al een aantal mensen die interesse hebben getoond om onze tuin als minicamping te komen gebruiken..quote:Op zondag 4 februari 2007 21:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In Nederland hangt dat van de gemeente af. Ooit toen ik nog lid was van de desbetreffende raadscie. was er een voorstel om ook in Maastricht het vrij kamperen te verbieden. Ik heb toen aangevoerd dat Maastricht als grensgemeente niet kan afwijken van de omliggende gemeentes in het buitenland. Voorstel werd teruggetrokken en een paar maanden later lag er een nieuw voorstel dat vrij kamperen voor een beperkt aantal dagen met toestemming van de landeigenaar/gebruiker toestaat. Het kan dus wel in Nederland.
Hee, wat leuk dat jij nu eens een kijkje in een topic van ons komt nemenquote:Op zondag 4 februari 2007 21:54 schreef MMach het volgende:
Damn, wat een huis en wat een ruimte errond. Proficiat hoor. En ook niet jaloers of zo
We hebben een kuil in de tuin.. Maar om daar nou gelijk een zwembad van te gaan maken..quote:Op zondag 4 februari 2007 23:36 schreef Vava het volgende:
Zo'n grote trampoline in de tuin is tof! En een zwembad
Heerlijk! Als het zo warm is in de zomer een verkoelende duik in het zwembadquote:Op maandag 5 februari 2007 11:00 schreef qltel het volgende:
[..]
We hebben een kuil in de tuin.. Maar om daar nou gelijk een zwembad van te gaan maken..
Ik begrijp hieruit dat ik hulp heb gevonden voor het uitgraven?quote:Op maandag 5 februari 2007 13:49 schreef Vava het volgende:
[..]
Heerlijk! Als het zo warm is in de zomer een verkoelende duik in het zwembad![]()
Pizzaquote:Op zondag 4 februari 2007 17:58 schreef qltel het volgende:
Overigens wil ik o.a. ook een veranda aan de achterkant maken met een vaste BBQ en houtoven (en schommelstoel..) Kunnen we zelfs bij regenachtig weer buiten zitten.
Hij mag kiezen tussen een kaaspizza of een champignonpizza.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:20 schreef Rewimo het volgende:
Overtuig jij hem even?
Ik hoop het echt voor jullie.... is het in DL makkelijker dan in NL ?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:54 schreef Rewimo het volgende:
Tja, ik heb nog een half jaar de tijd, ik denk dat het wel zal lukken hoor.
Don't worry, we hadden er geen plannen voor. Rewimo blijft gewoon bij haar huidige werkgever. En ik zoek wel ergens een baan. En zeker niet in dld, want die hebben veel te vreemde toetsenborden..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:53 schreef z80 het volgende:
Werken in Duitsland?
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:04 schreef qltel het volgende:
[..]
Don't worry, we hadden er geen plannen voor. Rewimo blijft gewoon bij haar huidige werkgever. En ik zoek wel ergens een baan. En zeker niet in dld, want die hebben veel te vreemde toetsenborden..
Pas op, he! Ik heb hier nog een Zwitsers keyboard liggen. De volgende keer dat ik bij je ben verstop ik je eigen toetsenbord en hang die Zwitserse aan je PC. Dan zul je wel anders piepen..quote:
wel als je ineens een Zwitsers toetsenbord ziet staan, waar eerst je vertrouwde knoppenplankje stond..quote:
Er zijn er twee zo te zien:quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:54 schreef z80 het volgende:
Denk meer een qwertz knoppenbord
Ja reuze.. Vooral bij het blindtypen..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:00 schreef Rewimo het volgende:
Die toetsen met accenten zijn juist heel handig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |