quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:00 schreef BretsiG het volgende:
Ik las of er nog fokkers op 27 cm zitten...
Euh, hehe.
Ja!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:02 schreef Roellio het volgende:
Dat is toch zo'n radio voor lelijke werkelozen?
tussen de 50 en 100 euro. Marktplaats staat er vol meequote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:31 schreef oor het volgende:
wa kost da? beetje leuk bakkie?
Wordt voornamelijk gebruikt door truckers tegenwoordig volgens mij, dus niet door werkelozequote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:02 schreef Roellio het volgende:
Dat is toch zo'n radio voor lelijke werkelozen?
Vroeger wel. Toen 'het bakkie' gelegaliseerd werd in NL (begin jaren 80) moest je op het postkantoor een MARC-vergunning kopen. (MARC = Machtigingsregeling Algemene RadioCommunicatie)quote:
de beste radarverklikker die er is !quote:Op zondag 4 februari 2007 02:58 schreef 2cv het volgende:
Ik heb zo'n apparaat liggen. Gaat in m'nm Eend als die af is.
U heeft helemaal gelijk, dit kloptquote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:58 schreef sooty het volgende:
[..]
Vroeger wel. Toen 'het bakkie' gelegaliseerd werd in NL (begin jaren 80) moest je op het postkantoor een MARC-vergunning kopen. (MARC = Machtigingsregeling Algemene RadioCommunicatie)
Met die vergunning mocht je een bakkie met alleen FM, 22 kanalen en 0,5 Watt gebruiken.
Dat waren nog eens tijden.![]()
tis wel goedkoper dan bellenquote:Op zondag 4 februari 2007 03:10 schreef cerror het volgende:
Lekker palingpop en syndroomvandown-routines uitwisselen toch?
dan moet de ether wel gunstig zijn en wind meequote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:46 schreef siekman het volgende:
Ik kan over een afstand praten van 70 kilometer met een vermogen van 25 watt
ik zou zeggen als je nog iets doet met de 27mc vertel je locatie en je setup
QSL kaartenquote:Op zondag 4 februari 2007 03:10 schreef cerror het volgende:
Lekker palingpop en syndroomvandown-routines uitwisselen toch?
Ik ook.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:00 schreef BretsiG het volgende:
Ik las of er nog fokkers op 27 cm zitten...
Euh, hehe.
HAHA!! NET ZO GRAPPIG BEN JIJquote:Op zondag 4 februari 2007 14:26 schreef TheVotary het volgende:
Ik heb wel 27 cm...
Mijn buurman had daar vroeger hele plakboeken van..quote:
En dat heb je nodig in je Eendquote:Op zondag 4 februari 2007 03:00 schreef Vleermuis het volgende:
[..]
de beste radarverklikker die er is !
omdat alle vrachtwagenchauffeurs op kan. 19 zitten en ze allemaal omroepen op hectometrpaaltje nauwkeurig waar ze staan
Licht ook aan de antenne en je spoelhoogte. Als je goede condities hebt kun je best ver komen met 2 watt.quote:Op zondag 4 februari 2007 03:14 schreef Vleermuis het volgende:
[..]
dan moet de ether wel gunstig zijn en wind meewant anders haal je het niet hoor
Wat een boerenkool engelsquote:Op zondag 4 februari 2007 03:17 schreef Vleermuis het volgende:
voor wie het interesant vind,
radio ammateurs waar dit ook een onderdeel van is komen wel eens verder.........
op de volgende link site staan links dat ze ook met het iss en de shuttle bemanning aan het praten zijn.
http://space.cweb.nl/radioamateur_news.html
Klopt packetradio, heb ik ook nog wel gedaan. Alleen tegenwoordig zit iedereen op internet is immers veel sneller in uitgebreider.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:49 schreef ouderejongere het volgende:
Als kind wilde ik altijd zo'n ding hebben, maar toen kostte telefoon nog een vermogen en bestond internet nog niet, alleen hele rijke mensen konden inbellen op een BBS.
Een klasgenoot van mij had zo'n ding aan zijn computer hangen en wisselde via de cassettepoort data uit met zijn neef, 30 km verderop, wel op hele lage snelheid, maar het was gratis (op stroom na).
GPRS is anders direct van Packet afgeleidquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:21 schreef nexcro het volgende:
[..]
Klopt packetradio, heb ik ook nog wel gedaan. Alleen tegenwoordig zit iedereen op internet is immers veel sneller in uitgebreider.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |