Nee, echt, klinkt heel gezond!quote:Kan een lichaam wel optimaal functioneren bij een inname van 500 kilocalorieën per dag? Niet volgens het Voedingscentrum dat een minimum van 1200 kcal hanteert. Consulente Els Dijkstra: 'een lichaam kan niet teren op 500 kcal per dag'. Bij het Voedingscentrum heeft zich een aantal dieetvolgers met klachten als hoofdpijn, duizeligheid, obstipatie of juist diarree en misselijkheid gemeld. Het Cambridge dieet werkt met maaltijdvervangers, terwijl je een cliënt juist moet leren met (gewone) voedingsmiddelen om te gaan.
Wanneer je ervoor kiest het Cambridge dieet te volgen, ben je verplicht om na drie weken een tussenweek in te voeren. Je volgt immers een dieet waarbij je maaltijden vervangt door soepen, shakes of repen en daar moet je af en toe (normaal) voedsel aan toevoegen. In de tussenweek mag je daarom naast de drie maaltijdvervangers een lichte avondmaaltijd gebruiken
quote:Geen dieet - toch afvallen
Om af te vallen moet je meer verbranden dan je eet. Dat kan door minder te eten en meer te bewegen.
Minder eten, anders eten
Bepaalde dingen kun je beter laten staan of verminderen
suiker, frisdrank, kant en klaar koek en gebak, vette sauzen, kazen, boter en alcohol
De volgende producten kan je wel nemen:
noten (geen pinda's), bessen, gekruid, pittig eten (versneld het metabolisme), mager vlees, vis, yoghurt.
Slimme keuzes
Ga voor yoghurt met fruit, in plaats van ijs, kies rijstevlaai i.p.v. slagroomtaart. Neem een portie gemengde noten i.p.v. tortillachips enz. Kies gegrild i.p.v. gefrituurd. Kies olijfolie i.p.v. andere vetten.
Het is daarvoor handig om eens een caloriëntabel te bekijken. Als voorbeeld: 100 g appeltaart bevat zo'n 230 caloriën terwijl 100 g boterkoek 520 caloriën bevat. En smeerkaas bevat de helft van de caloriën dan een gewone plak kaas.
Zorg dat je geen vette, zoete dikmakers in huis hebt, dan kan je ook niet in de verleiding komen.
Sla geen maaltijden over
Ook niet het ontbijt. Je hoeft dan geen honger te lijden en komt minder snel in de verleiding om vette of zoete snacks te pakken. Bovendien vertraag je door lange tijd niet te eten het metabolisme. Verklein liever de grootte van de porties. Probeer je aan drie maaltijden en drie tussendoortjes te houden.
Meer verbranden
Meer caloriën verbranden, doe je door meer te bewegen. Een goeie tip is dat je 's ochtends meer caloriën verbrandt dan op een ander moment van de dag. Sta desnoods een half uurtje eerder op ;-). Maar ook als je geen tijd hebt kun je wel wat dingen bedenken. Ga touwtje springen als je tv kijkt. Maak een wandeling in de pauze van je werk. Schaf een paar gewichten aan en gebruik ze als je zit te telefoneren.
Eet met aandacht
Als je eet, eet dan met aandacht, kauw wat vaker en ben je bewust dat je eet en wat je eet. Je maag zal het eten beter en sneller verteren, bovendien geef je je maag de kans om op tijd een seintje te geven dat je vol zit.
Neem geen kauwgom
Kauwgom lijkt het ideale middel om te doen of je eet terwijl je geen caloriën binnenkrijgt, maar in werkelijkheid vergroot kauwgom het hongergevoel. Door het kauwen van kauwgom krijgt je maag het idee dat er eten onderweg is en gaat stoffen aanmaken die de spijsvertering in gang zetten. Dit veroorzaakt honger.
Neem de tijd
Blijvend gewicht verliezen heeft tijd nodig. Trek er een paar weken voor uit. Verwacht niet na twee dagen al resultaat.
Beweeglijk
Mensen die van nature beweeglijk zijn, dus wiebelen, schommelen, friemelen, tikken enz. verbranden meer en efficiënter caloriën dan mensen die rustig stil zitten. Een actief persoon verbrandt per uur al snel 10% meer caloriën. Dus zet jezelf in beweging.
Water
Water is een dorstlesser zonder caloriën. Bovendien zorgt water ervoor dat vitaminen en mineralen opgelost kunnen worden. Verder vervoert water de voedingstoffen naar en afvalstoffen van de cellen. Probeer eens een glas water te drinken nadat je een tussendoortje hebt gegeten waar je eigenlijk wel meer van wilde. Een glas water geeft je dan een vol gevoel waardoor je je eetneiging eerder onder controle.
Eten en emotie
Eet niet als je gestresst, of om je frustratie weg te eten. Je eet dan niet uit een hongergevoel en na afloop voel je je extra gefrustreerd.
Doe het samen
Gedeelde smart is nog altijd halve smart. Pep elkaar op en hou elkaar gemotiveerd.
Want ze zijn inmiddels overleden?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:59 schreef Gabika het volgende:
Er zijn een paar mensen op m'n werk die het gevolgd hadden en ze zijn inderdaad veel afgevallen
en tot nu toe nog wel op gewicht kunnen blijven.
quote:Op maandag 5 februari 2007 16:37 schreef horney_dorney het volgende:
Want ze zijn inmiddels overleden?
Benieuwd naar de bron. Klinkt aardig, toch wel een beetje vreemd dat ze het woord calorieën niet weten te spellen.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:18 schreef Bluezz het volgende:
Ze zouden het diëten uberhaupt moeten verbieden, deze nieuwe regering
[..]
Gisteren begonnen en vandaag 2,5 kilo lichterquote:Op maandag 5 februari 2007 15:09 schreef xxjosjex het volgende:
Ik ben er sinds gister mee begonnen. Ben iemand die 6 uur in de week sport, gezond eet en niet veel snoep. Ben de afgelopen 3 jaar 10 kilo aangekomen (ben 26 jaar en gister 75 kilo) door veranderingen in mijn prive-leven (samenwonen ed.)
Heb veel geprobeerd maar blijf op gewicht en door het sporten krijg ik alleen spiermassa erbij en word er niet veel lichter van.
Ben nu op dag 2 en moet zeggen dat ik me wel raar voel, mijn maag moet erg wennen aan het weinige eten, maar opzich gaat het best.
Was vanochtend ruim 2,5 kilo lichter, grotendeels vocht en afvalstoffen de eerste week, maar toch. Het is meer dan de afgelopen 10 weken veel sporten enzo. (daaardoor namelijk 1 kilo afgevallen en alleen gespierdere bovenbenen gekregen)
Ik weet niet of dit dieet voor iedereen is, als je het kan met veel sporten en minder eten zou ik dat eerst doen. Maar voor mij was het tijd om eens iets drastisch te proberen.
Succes met je beslissing!
quote:Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef Lienekien het volgende:
Benieuwd naar de bron. Klinkt aardig, toch wel een beetje vreemd dat ze het woord calorieën niet weten te spellen.
Ah, je leest dus alleen wat je wilt lezen? Vraag dan niet naar meningen.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:57 schreef Gabika het volgende:
@ xxjosjex
Heel veel succes met het volhouden van dit dieet!
Ja... ze is per slot van rekening ook al twee dagen bezig. En wij hebben nog nooit een dieet van dichtbij bekekenquote:Op maandag 5 februari 2007 19:51 schreef Gabika het volgende:
Ik heb alles gelezen wat hier staat, hoor.
Het verschil is dat hij/zij uit ervaring praat.
quote:Op maandag 5 februari 2007 19:51 schreef Gabika het volgende:
Ik heb alles gelezen wat hier staat, hoor.
Het verschil is dat hij/zij uit ervaring praat.
Ja, die moet nu snel reageren, want ze is net twee dagen bezig en voelt zich nu al niet goed. Over drie dagen ligt ze bewusteloos op de grond en kan ze haar 'ervaring' niet meer met ons delen.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja... ze is per slot van rekening ook al twee dagen bezig.
In sommige eetstoornisklinieken hebben ze internet hoorquote:Op maandag 5 februari 2007 20:02 schreef MUUS het volgende:
Ja, die moet nu snel reageren, want ze is net twee dagen bezig en voelt zich nu al niet goed. Over drie dagen ligt ze bewusteloos op de grond en kan ze haar 'ervaring' niet meer met ons delen..
Jij je zin... veel succes met het naar de klere helpen van je stofwisselingquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:00 schreef xxjosjex het volgende:
hahahaha stelletje lolbroeken....
Maargoed, ieder zijn ding en zijn mening.
Ondertussen gaat het al een stuk beter. Heb erg goed geslapen vanacht en ben weer vol energie!
Mijn lichaam is nu meer gewend aan het weinige voedsel. Heb me dus twee dagen wel minder gevoelt. Maar daar was ik op ingesteld.
Weetje, er zijn altijd voor en tegenstanders voor alle dieten. Ik hecht persoonlijk meer waarde aan de mensen in mijn omgeving die goede ervaringen hebben.
Dus @ Gabika, succes met wat je gaat doen!
Je sport zes keer in de week en je volgt een dieet met 500 kcal per dag?!?!quote:Op maandag 5 februari 2007 15:09 schreef xxjosjex het volgende:
Ik ben er sinds gister mee begonnen. Ben iemand die 6 uur in de week sport, gezond eet en niet veel snoep. Ben de afgelopen 3 jaar 10 kilo aangekomen (ben 26 jaar en gister 75 kilo) door veranderingen in mijn prive-leven (samenwonen ed.)
Heb veel geprobeerd maar blijf op gewicht en door het sporten krijg ik alleen spiermassa erbij en word er niet veel lichter van.
Ben nu op dag 2 en moet zeggen dat ik me wel raar voel, mijn maag moet erg wennen aan het weinige eten, maar opzich gaat het best.
Was vanochtend ruim 2,5 kilo lichter, grotendeels vocht en afvalstoffen de eerste week, maar toch. Het is meer dan de afgelopen 10 weken veel sporten enzo. (daaardoor namelijk 1 kilo afgevallen en alleen gespierdere bovenbenen gekregen)
Ik weet niet of dit dieet voor iedereen is, als je het kan met veel sporten en minder eten zou ik dat eerst doen. Maar voor mij was het tijd om eens iets drastisch te proberen.
Succes met je beslissing!
En jij succes in je droomwereld waarin dit dieet ubergoed en gezond isquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:00 schreef xxjosjex het volgende:
Weetje, er zijn altijd voor en tegenstanders voor alle dieten. Ik hecht persoonlijk meer waarde aan de mensen in mijn omgeving die goede ervaringen hebben.
Dus @ Gabika, succes met wat je gaat doen!
Je stofwisseling stopt niet, dat zou wel al te drastisch zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:12 schreef k_i_m het volgende:
En als je die kilo's er nou niet afkrijgt door bijvoorbeeld stoppen met roken? Dan kan je sporten zoveel je wil en gezond eten zoveel je wil, maar als je stofwisseling gestopt is heb je toch een probleem, als je niet wil afwachten totdat de boel zichzelf weer opstart.
Als je nog maar één keer in de week naar de wc kan en in drie maanden tijd 20kg aankomt heb je wel dat idee, kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je stofwisseling stopt niet, dat zou wel al te drastisch zijn.
Okee, heel logisch. En normaal gesproken zou je gelijk hebben. Maar als je op gewicht blijft en ongeveer op 1700cal (veel vis, groenten, zilvervliesrijst) op een dag zit en sport, en je eet niks meer of minder en je stopt met roken, dan heb je een probleem. Je zou dan nog de helft moeten eten om op gewicht te blijven, wat dus al gelijk staat aan een dieet. En welk dieet je daarvoor uitkiest moet iedereen lekker zelf weten. Omdat ik zo snel aankom na stoppen, wens ik dat er ook snel weer af te hebben. Als ik nou al jaren te dik was had ik mijn levensstijl moeten veranderen, maar dat ben ik niet. Dit is een tijdelijke maatregel.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:08 schreef ColdFeet het volgende:
Denk logisch na:
Als je minder eet dan je verbrandt, komt je niet aan, maar val je af. Waarheid als een koe
Alleen kun je dan een beetje minder of heel veel minder doen. Ga je Sonjabakkeren, dan gaat het lekker snel. Neem je 100-150 kcal minder dan je verbruikt, dan doe je veel langer over. Logisch. Maar gezonder, ook.
Totnutoe dus niet. Vandaar deze keer het dieet tegelijk met het stoppen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:18 schreef Lienekien het volgende:
Hoe hou je 't dan vol om van de sigaretten af te blijven?
Goed, het lijkt mij geen gezonde aanpak. Ga dan terug naar 1500-1600, maar begin niet aan zo'n onwijs dieet. Bedenk ook dat je op lange termijn weer meer zult moeten gaan eten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:19 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Okee, heel logisch. En normaal gesproken zou je gelijk hebben. Maar als je op gewicht blijft en ongeveer op 1700cal (veel vis, groenten, zilvervliesrijst) op een dag zit en sport, en je eet niks meer of minder en je stopt met roken, dan heb je een probleem. Je zou dan nog de helft moeten eten om op gewicht te blijven, wat dus al gelijk staat aan een dieet. En welk dieet je daarvoor uitkiest moet iedereen lekker zelf weten. Omdat ik zo snel aankom na stoppen, wens ik dat er ook snel weer af te hebben. Als ik nou al jaren te dik was had ik mijn levensstijl moeten veranderen, maar dat ben ik niet. Dit is een tijdelijke maatregel.
Heb geen zin meer om met je te discussieren. Jij vindt het gezond, ik vind van niet. Prima. Succes ermee.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:59 schreef ColdFeet het volgende:
Nou ja, veel plezier ermee in ieder geval, ik hoop dat je er op lange termijn slank van wordt. En dat je niet flauwvalt enzo.
Sheesh zeg, wat ben jij een negatief creatuur. Nee, ik wens het je oprecht toe.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:17 schreef k_i_m het volgende:
Je hebt dus geen argumenten. En nog bedankt dat je me eigenlijk toewenst dat ik ga flauwvallen en er op de lange termijn dik van word!.
is gewoon gezond levenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat is het beestje een andere naam geven. Gezond minderen en sporten is toch echt aan de lijn doen hoor.
Gezond eten en sporten is inderdaad aan de lijn doen, maar geen dieet. Een dieet is iets tijdelijks, gezond leven en sporten kun je de rest van de leven doen. Ik noem het geen dieet, maar een gezonde leefwijze.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat is het beestje een andere naam geven. Gezond minderen en sporten is toch echt aan de lijn doen hoor.
kennelijk werkt het voor jou niet zo goed anders hoefde je het geen tweede keer te doenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:04 schreef k_i_m het volgende:
Ja sorry hoor. Je zegt net dat ik naar de HA moet en niet zelf gaan dokteren, maar ik moet wel effe jouw advies opvolgen.
Dat het niet gezond is is mijn eigen keuze. Dat het voor MIJ werkt heb ik al eerder gezien. Waarom jij elke keer wat anders moet verzinnen om voor jezelf gelijk te halen vind ik dan ook ietwat vreemd, zeker als ik al aangeef dat ik normaal gesproken slank ben en een normaal voedings- en bewegingspatroon heb.
Waarom eigenlijk dat grote gelijk halen?
dus gezond kan het nooit zijn of begrijp ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:56 schreef zwahiel het volgende:
Bij Cambridge mag je niet bewegen, je gaat er idd verrot uitzien, maar dat is een persoonlijke keuze.
ga 's opzoeken wat je lichaam doet als je vet gaat verbranden.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus gezond kan het nooit zijn of begrijp ik dat verkeerd?
Ha fijn! Eindelijk een lotgenootquote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:14 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Dat je niet mag bewegen (lees sporten) is wel logisch toch? Je krijgt per dag 373 kCal binnen. Wat denk je zelf. Een Mars is geloof ik nog meerDus sporten zit er niet in. Ik fietste wel elke dag naar school toendertijd maar kwam daar dan wel lijke wit aan en ik moest wel ff pauze houden voor ik weer wat kon doen. Het wordt gewoon afgeraden omdat je dan energie gaat gebruiken die je kortgezegd niet hebt. Dat is bij elk dieet. Ik ken geen lowcarb dieet waarbij je mag sporten, gewoon omdat je de energie niet hebt.
daarom hoef je ook niet te dieetenquote:Op zondag 6 mei 2007 02:41 schreef zwahiel het volgende:
Jep dat merkte ik ook ja! Mij is verteld dat elke 1 gram vet die je verbrand equalivent is aan 100 gram externe energie die je inneemt. Vandaar het verschijnsel energie-kick.
Vind het nogsteeds wonderlijk dat mensen roepen dat het niet gezond is, hallo! Elk dieet is ongezond, alleen het een wat meer dan het ander, maar dieeten is nooit gezond. Kom op heej!
Dat heb idee heb ik ook. Daarom kan je het naar mijn idee het best maar zo kort mogelijk doen. Plus dat ik liever een paar weken mezelf echt streng op dieet zet wat ik volhou waarna ik weer gewoon mijn eigen sport/leefpatroon op kan bouwen, dan dat ik hier jarenlang topics vol ga huilen dat ik soort van op dieet ben maar toch dat ene taartje niet kon laten staan etc.quote:Op zondag 6 mei 2007 02:41 schreef zwahiel het volgende:
Jep dat merkte ik ook ja! Mij is verteld dat elke 1 gram vet die je verbrand equalivent is aan 100 gram externe energie die je inneemt. Vandaar het verschijnsel energie-kick.
Vind het nogsteeds wonderlijk dat mensen roepen dat het niet gezond is, hallo! Elk dieet is ongezond, alleen het een wat meer dan het ander, maar dieeten is nooit gezond. Kom op heej!
of spierenquote:Op zondag 6 mei 2007 10:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat heb idee heb ik ook. Daarom kan je het naar mijn idee het best maar zo kort mogelijk doen. Plus dat ik liever een paar weken mezelf echt streng op dieet zet wat ik volhou waarna ik weer gewoon mijn eigen sport/leefpatroon op kan bouwen, dan dat ik hier jarenlang topics vol ga huilen dat ik soort van op dieet ben maar toch dat ene taartje niet kon laten staan etc..
Ik ga trouwens als een speer! Ik merk al dat mijn bloesjes weer losser rond mijn armen komen te zitten, dus ik ben al vet aan het verbranden.
Levensstijl aanpassen klinkt heel makkelijk en sommige mensen kunnen he took prima, maar het gros van de mensen kunnen dat niet zo makkelijk en hebben maatregelen nodig als deze...quote:Op zondag 6 mei 2007 09:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daarom hoef je ook niet te dieeten
gewoon je levenstijl aanpassen
Ik ben kok en in de tijd dat ik het volgde werkte ik elke dag in de keuken... Dus makkelijk is 't anders hoor en wij hebben een heleboel lekkere gerechten op de kaart staan!!!quote:Op zondag 6 mei 2007 09:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het punt van een extreme verandering snap ik op zich wel. Ik had ook zoiets van 'ik heb even een klap voor m'n kop nodig om af te kicken van alle ongezonde tussendoortjes'. Radicaal stoppen dus daarmee. Voor mij werkte dat met een tijdje een 1000-1200 kcal dieet en nu eet ik weer meer.
Ik denk dus dat het helemaal niet nodig is om zo laag in je kcal te gaan zitten. Plus ik zou het geestelijk niet aankunnen denk ik. Dromen over taartjes enzo![]()
Gelukkig is het geen enorme hype, maar misschien waait het toch snel over.
het is inderdaad een makkelijke wegquote:Op zondag 6 mei 2007 20:46 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Levensstijl aanpassen klinkt heel makkelijk en sommige mensen kunnen he took prima, maar het gros van de mensen kunnen dat niet zo makkelijk en hebben maatregelen nodig als deze...
En zeg nu zelf, snel resultaat en een beetje afzien. Of afzien maar traag resultaat. Dan is 't gewoon een gemakzuchtskwestieEn ja makkelijk ja, heel erg makkelijk, maar zo werkt 't nu eenmaal ook weer aan de andere kant van de medaille.
[..]
ik kan moeilijk iets anders zeggen als dit mijn mening isquote:Op zondag 6 mei 2007 21:07 schreef k_i_m het volgende:
Van mij wel, als jij je daardoor beter voelt. Een discussie lijkt mij echter leuker, in plaats van steeds hetzelfde te zeggen.
klopt maar ik hoef ook geen discussiequote:
nee hoorquote:Op zondag 6 mei 2007 21:15 schreef k_i_m het volgende:
Nou, wat doe je dan nog hier, als het toch niks voor je is? Als het je zo makkelijk lijkt zal het vast wel enorm frustreren dat het zo snel gaat.
Maar wat doe je dan hier?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee hoor
ik kan met gemak ook maar zo weinig eten maar zoals ik zei ik wil dat mijn lichaam niet aan doen
zeker nu dat het op de gewone manier ook goed gaat
ja makkelijk een snel resultaatquote:Op zondag 6 mei 2007 21:20 schreef k_i_m het volgende:
En, ben je er al achter?
Alles wat je lichaam te weinig binnen krijgt, slaat het op.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee hoor
ik kan met gemak ook maar zo weinig eten maar zoals ik zei ik wil dat mijn lichaam niet aan doen
zeker nu dat het op de gewone manier ook goed gaat
hoe komt dat dit dieet dan wel werkt?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:47 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Alles wat je lichaam te weinig binnen krijgt, slaat het op.
Ik zal het proberen duidelijk te maken.quote:
Zal ik 't ff echt duidelijk maken?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:57 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ik zal het proberen duidelijk te maken.
Je lichaam krijgt voeding binnen. Maar met dit dieet zeer weining heb ik begrepen. Je lichaam gaat in de overlevingsstand, een erfenis van onze voorouders uit de grotten. Je valt af, maar je helpt je hele metabolisme om zeep.
Als je nu weer normaal gaat eten, denkt je lichaam: Voeding, snel sla het op, voordat er weer een tijd komt van weinig voeding en overleving!![]()
Jojo effect. Je valt met dit dieet snel af, maar komt het weer snel aan. Ik raad mensen daarom niet aan om te dieten, ik raad mensen aan om hun levenstijl te veranderen, dus wat ze tot in de oneindigheid kunnen volhouden.
Ik neem aan dat je bij elke kilo die eraf gegaan is hebt gejuicht, vet, vocht of spier het maakt niet uit. Dit dieet is een onverstandige manier van afvallen omdat je deels spier en deels vet bent kwijt geraakt door de weinige kcal inname.
Maar als jij je er lekker bij voelt, en mij niet serieus wil nemen moet je gewoon verder gaan hiermee.![]()
Dit is al niet waar. Koop eens een fysiologie boek ipv het overnemen van de teksten van het Cambridge-dieet.quote:Op maandag 7 mei 2007 00:36 schreef zwahiel het volgende:
Zoals ik al zei als je doorslaat en te lang doorgaat zullen idd je spieren aangesproken worden, maar in eerstenstantie gaat je vetweefsel eraan omdat het lichaam dat 't makkelijkste kan verbranden.
je moet ff teruglezenquote:Op zondag 6 mei 2007 23:57 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Maar als jij je er lekker bij voelt, en mij niet serieus wil nemen moet je gewoon verder gaan hiermee.![]()
omdat je nog steeds geen ene flikker aan je levensstijl hebt verandert. Als je dat wel had gedaan was je vet er "vanzelf" afgevlogen mbv je gezondere manier van leven.quote:Op maandag 7 mei 2007 00:36 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af waarom mensen meteen in defensie gaan wanneer het woord dieet valt. Sorry hoor maar de helf van de reacties hier kunnen meteen de TC in...
wij doen wekelijks inkopen en ieder mag 2 "snoep"uitzoeken voor de hele week.... helpt ook primaquote:Op maandag 7 mei 2007 12:46 schreef MaGNeT het volgende:
Afvallen begint bij je boodschappenlijstje en in je winkelkar.
- daarom altijd met volle maag inkopen gaan doen
- neem niet meer mee dan dat je bij 3 maaltijden per dag kan eten
- laat alles wat zoet, snoep, koek, chocolade, etc is liggen
- neem fruit mee als vervanger van snoep op moeilijke momenten
Dit heeft 2 voordelen:
- je houdt enorm veel geld over
- je krijgt minder suiker en vet binnen
Hier kwam mijn sportcoach mee... Dat pas na een tijdje merkbaar spieren verbrand werden. Dat komt niet uit een of andere folder dus...quote:Op maandag 7 mei 2007 04:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is al niet waar. Koop eens een fysiologie boek ipv het overnemen van de teksten van het Cambridge-dieet.
Wil je dat ik je een leesbril koop of koop je d'r zelf eentje, als je niets leest reageer dan niet. Want zoals ik nu al een paar keer zei heb ik wel degelijk wat aan mijn levensstijl veranderd, en niet zo'n beetje ook.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:59 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
omdat je nog steeds geen ene flikker aan je levensstijl hebt verandert. Als je dat wel had gedaan was je vet er "vanzelf" afgevlogen mbv je gezondere manier van leven.
Ik quote mezelf nog maar evenquote:Op maandag 7 mei 2007 11:43 schreef k_i_m het volgende:
Dat komt door het "foutje" in de topic titel, dat je ook je mening mag geven.
Dan moet ik hem een fysiologie-boek aanraden en jou mijn excuses maken. Ik zou mijn sportcoah ook geloven. Bij dit soort dieten is ongeveer 70% van het gewichtsverlies vetweefsel, de rest is vetvrije massa waaronder veel spierweefsel. Alleen verbrand je bij bijna elk dieet spierweefsel en dat kan je goed tegengaan door te sporten en dat mag je juist niet intensief doen bij dit dieet. Een soort catch-22.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:13 schreef zwahiel het volgende:
Hier kwam mijn sportcoach mee... Dat pas na een tijdje merkbaar spieren verbrand werden. Dat komt niet uit een of andere folder dus...
Je kan je ook afvragen waarom mensen zo reageren. Het zou bezorgdheid kunnen zijn om je gezondheid, maar aangezien het fok is zou ik eerder gaan voor het superioriteitsgevoel omdat jij zo dom lijkt lijken zij slimmerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:21 schreef zwahiel het volgende:
Ook al staat dat er niet, dan komen om de een of andere reden altijd dit soort afzeik reacties van mensen die niet eens kunnen lezen in een topique...
* zwahiel ergert zich daar gruwelijk aan... :/
Als je maar niet weer dezelfde fout gaat maken als vroegerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:24 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben nu een week bezig trouwens. Ik ga zo hard dat ik over 3 weken wel verwacht mijn oude gewicht terug te hebben.
Je komt sowieso een paar kilo's aan, dat is dan vnl de glycogeenvoorraad die je lichaam weer gaat aanvullen/verzorgen. Per gram glycogeen hou je ook nog eens (oeh, even uit mijn hoofd en niet helemaal zeker van het getal) 4 gram vocht vast waardoor het net lijkt of je in korte tijd heel veel aankomt. Dat is dus niet zo. Nou ja, wel voor de weegschaal, maar het is in ieder geval géén vetweefsel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:24 schreef zwahiel het volgende:
Point taken Isabeau. Je moet idd goed begeleid worden en als je je streefgewicht bereikt heb (wat ik gelukkig niet had, ik had een streefpercentage) dan begint 't pas echt. Stop je dan kom je onherroepelijk een paar kg's aan. Dan moet je je levensstijl nog veranderen en op peil houden en dat is juist het uitdagende eraan.
Prima instellingquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:36 schreef zwahiel het volgende:
Ben nu qua kilo's weer aangekomen maar qua % afgevallen en qua cm's ook afgevallen. Die kilo's boeien me niet zoveel eigenlijk. Daar kan ik niks mee, niet tastbaar en zichtbaar
Dat is ook mijn streefdoel. Een nieuwe broek die ik gekocht heb en 1 keer aan heb gehadquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prima instellingJe niet blindstaren op een weegschaal, maar naar je lijf kijken (en voor vrouwen: naar je broekmaat
)
Is een jurkje ook goed Isaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prima instellingJe niet blindstaren op een weegschaal, maar naar je lijf kijken (en voor vrouwen: naar je broekmaat
)
Zolang je jezelf maar niet continue in dat jurkje op Fok zetquote:
Nee, weet ik. De tweede week is bij mij voornamelijk cm's en geen kilo'squote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:12 schreef xxjosjex het volgende:
Kijk nu is er een gesprek waar ik wat mee kan....
@ k_i_m, verwacht niet de tweede week net zo hard te gaan als de eerste....je zal zeker nog kilo's verliezen maar niet zo veel als de eerste week....
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zolang je jezelf maar niet continue in dat jurkje op Fok zet
Ja idd, vrouwen ja, mannen nietquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
)
Owquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zolang je jezelf maar niet continue in dat jurkje op Fok zet
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:35 schreef Sjeen het volgende:
OwIk wilde eigenlijk een soort van maandelijkse update gaan geven...
![]()
Hoe kun je nou zeggen dat je niet bent gaan schommelen als je 20 kg. bent aangekomen en 10 kg. weer afgevallen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:43 schreef k_i_m het volgende:
Mijn gewicht is ongeveer anderhalve maand stabiel geweest, daarna ben ik zo'n 20kg aangekomen. Maar 9 maanden later -na de geboorte van mijn dochter- moest ik er nog maar 10kg kwijt.
Mijn ervaring is dat het prima werkt en dat IK er niet van ga schommelen. Geen idee hoe het voor andere mensen is, maar als je er een beetje serieus mee aan de slag gaat kan ik me voorstellen dat het hetzelfde werkt als bij mij.
Ze heeft een kind gekregen...quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:23 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hoe kun je nou zeggen dat je niet bent gaan schommelen als je 20 kg. bent aangekomen en 10 kg. weer afgevallen?
Of ben je nog een keer gaan roken, toen weer gaan stoppen, en daarna weer begonnen ofzo? Aangezien volgens jou bij jou gewichtstoename enkel door stoppen met roken komt....
Er staat dat ze 20 kg. was aangekomen, en dat ze 9 maanden later (na de geboorte) 10 kwijt was. Dan is ze die 20 dus aangekomen vóór de conceptie van het kind. Een zwangerschap is immers 9 maanden. Of ze schrijft heel onhandig, maar ik vind de andere posts vrij duidelijk.quote:
Ik denk dat ze het onhandig schrijft. Van de twintig die ze gedurende de zwangerschap aankwam, was ze er kort na de geboorte al 10 kwijt (doordat het kind eruit was).quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:33 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Er staat dat ze 20 kg. was aangekomen, en dat ze 9 maanden later (na de geboorte) 10 kwijt was. Dan is ze die 20 dus aangekomen vóór de conceptie van het kind. Een zwangerschap is immers 9 maanden. Of ze schrijft heel onhandig, maar ik vind de andere posts vrij duidelijk.
Misschien moet je dan volgende keer een léuk grapje maken, dat we ook weten dat het een grapje is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:24 schreef k_i_m het volgende:
Jezus christus, ik zal nog eens een grapje maken. Na 9 maanden was er 20 kilo bij, en na de geboorte was er alweer 10 kilo af. En de andere 10 kilo heb ik er zelf weer afgekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |